- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Собор Тверских святых
С 1897 года по благословению архиепископа Тверского и Кашинского Димитрия (Самбикина; † 17 марта 1908 г.) началось собирание сведений о Тверских святых. Приснопамятным преосвященным Димитрием была составлена служба всем Тверским святым, подготовлен к печати Тверской Патерик, изданный в Казани в 1908 году, а также по его просьбе написана в 1902 году икона Собора Тверских святых. В 1904 году архиепископ Димитрий освятил престол в честь Собора Тверских святых во втором ярусе колокольни кафедрального собора. С этого времени началось местное почитание Собора Тверских святых.
Начатое архиепископом Димитрием дело получило свое завершение через 70 лет благодаря трудам архиепископа Калининского и Кашинского Алексия. Им была составлена служба всем Тверским святым и возбуждено ходатайство перед святейшим патриархом Московским и всея Руси Пименом совершать память всех святых, в земле Тверской просиявших, в первый воскресный день после праздника святых первоверховных апостолов Петра и Павла. Святейший патриарх Пимен удовлетворил ходатайство и благословил внести память Собора Тверских святых в календарь Русской Православной Церкви, начиная с 1979 года.
В сонме святых, подвизавшихся в пределах Тверской епархии, более 40 угодников Божиих. Среди них некоторые не были наставниками и учителями тверской паствы, но, как отмечает святейший патриарх Пимен в поздравительном послании к архиепископу Калининскому и Кашинскому Алексию, они «были причастны к ней либо по происхождению, либо по кончине».
Особо чтимыми святыми Тверской епархии являются показавший пример патриотического служения и подвига исповедничества святой благоверный князь Тверской Михаил Ярославич († 1318; память 22 ноября/5 декабря) и его супруга святая благоверная княгиня Анна Кашинская († 1338; память 12/25 июня и 2/15 октября). Известны святые архипастыри Тверской епархии: первоначальник Тверских святителей епископ Симеон († 1289; память 3/16 февраля), епископ Феодор, прозванный Добрым († 1367; память 20 марта/2 апреля) и епископ Арсений († 1409; память 2/15 марта), которым пришлось управлять епархией в тяжелые времена междоусобиц и монголо-татарского ига.
Особый ряд Тверских святых составляют учители, просветители и проповедники Христова учения, которые на протяжении многовековой истории Тверской епархии поддерживали благочестие и святость на этой земле. Среди них основатель Борисоглебского монастыря преподобный Ефрем Новоторжский († 1053; память 28 января/4 февраля и 11/24 июня); преподобный Аркадий Вяземский и Новоторжский († 1053; память 13/26 декабря); блаженный Константин Новоторжский (предположительно XVI в.), основатель Сретенского монастыря преподобный Саава († 1467) и его брат преподобный Варсонофий († ок. 1459); основатель Свято-Троицкой обители преподобный Макарий, игумен Калязинский († 1483; память 17/30 марта, 26 мая/8 июня); основатель Введенского монастыря преподобный Нектарий Бежецкий († 1494); основатель Сретенского монастыря преподобный Савватий († ок. 1434); основатель Оршинского Савватиева монастыря преподобный Евфросин († ок. 1460); основатель Столобенской пустыни преподобный Нил, Столобенский чудотворец († 1554; память 7/20 декабря, 27 мая/9 июня); святитель Акакий, епископ Тверской и Кашинский († 14 января 1567 г.); святитель Варсонофий, епископ Тверской, чудотворец Казанский († 1575; память 11/24 апреля, 4/17 октября); убитый поляками святитель Феоктист, архиепископ Тверской († 1609); основатель Николо-Антониевого Краснохолмского монастыря преподобный Антоний Краснохолмский († 17 января 1642 г.).
Наибольшую известность из всех монастырей Тверской епархии получил Успенский Отроч монастырь, основанный в конце XII века. Здесь был пострижен в монашество святитель Моисей, архиепископ Новгородский и Псковский († 1362; память 25 января/7 февраля); здесь проживал в заточении более двадцати лет знаменитый ученый преподобный Максим Грек († 1556; память 21 января/3 февраля); сюда был сослан царем Иоанном Грозным и умерщвлен опричником Малютой Скуратовым святитель Филипп, митрополит Московский и всея Руси († 1569; память 9/22 января); здесь настоятельствовал в течение нескольких лет святитель Тихон, епископ Воронежский и Елецкий, чудотворец Задонский († 1783; память 13/26 августа).
Жизнеописания многих подвижников и угодников Божиих связаны с историей Тверской земли. В пределах Тверского княжества был убит в битве с татарами святой благоверный великий князь Владимирский Георгий Всеволодович († 1238; память 4/17 февраля), здесь же и в том же году за отказ принять татарские обычаи был убит святой благоверный Василий, князь Ростовский. Родом из Кашина Тверской епархии был преподобный Савва Вишерский, Новгородский († 1460; память 1/14 октября), здесь же родился преподобный Ефрем Перекомский, Новгородский чудотворец († 1492; память 16/29 мая, 26 сентября/9 октября). Из того же города был родом святитель Серапион, митрополит Сарский и Подонский († 1659). В городе Ржеве Тверской епархии родился преподобный Арсений Новгородский († 1570; память 12/25 июля), в Торжке – преподобный Трифон Печенгский, Кольский чудотворец († 1583; память 15/28 декабря), в Твери – преподобный Антоний Леохновский († 1611; память 17/30 октября).
Подвизались в монастырях Тверской епархии преподобный Паисий Угличский († 1504; память 6/19 июня); преподобный Иосиф Волоцкий († 1515; память 9/22 сентября, 18/31 октября), преподобный Корнилий Комельский († 1537; память 19 мая/1 июня). Настоятелем Свято-Троицкого Селижаровского монастыря Тверской епархии был некоторое время святитель Гурий, архиепископ Казанский и Свияжский († 1563; память 20 июня/7 июля, 4/17 октября, 5/18 декабря); настоятельствовал в Старицком Успенском монастыре святитель Герман, архиепископ Казанский († 1567; память 6/19 ноября, 23 июня/6 июля), в этом же монастыре святитель Герман постриг в монашество святейшего Иова, впоследствии первого патриарха Московского и всея Руси († 1607; память 19 июня/2 июля), исповедника и патриота, который в конце своей жизни был заточен самозванцем Лжедмитрием I в эту же обитель, руководимую уже преподобным Дионисием Радонежским, будущим архимандритом Троице-Сергиевой Лавры († 1633; память 12/25 мая). Настоятельствевал в Ниловой Столобенской пустыни святитель Нектарий, архиепископ Тобольский и Сибирский († 15 января 1667 г.).
На иконе Собора Тверских святых изображены лики нескольких святых, чтившихся ранее местно: благоверная княгиня Тверская Ксения (XIV в.) – мать святого князя Михаила Тверского; благоверный князь Бежецкий Димитрий Юрьевич Красный († 1441); благоверный князь Ржевский Владимир (XIII в.; память 15/28 июля) и его супруга княгиня Агриппина (XIII в.; память 23 июня/6 июля и 15/28 июля); праведная Параскева, игумения Ржевская (память 13/26 октября).
Прославление всех святых, в земле Тверской просиявших, имеет огромное значение. Русская Православная Церковь может молиться в особо установленный день всем Тверским святым, чтобы они, как пишет в своем послании святейший патриарх Пимен, «не оставляли этой церковной области своим благодатным покровительством и помогали ее священноначалию, членам клира и церковно-приходским советам благоустраивать жизнь каждого прихода и всей епархии по образу своей небесной соборности, запечатленной на иконе сегодняшнего праздника и призывающей пастырей и пасомых, снисходя друг ко другу любовью, сохранять единство духа в союзе мира ( Еф.4,2-3 )».
* * *
В сонме святых, подвизавшихся в пределах Тверской епархии, более 40 угодников Божиих предсоветского времени и более 200 новомучеников XX века. Среди них некоторые не были наставниками и учителями тверской паствы, но, как отмечал патриарх Пимен в поздравительном послании к архиепископу Алексию, они «были причастны к ней либо по происхождению, либо по кончине».
Список святых Собора
- Благоверная княгиня Агриппина Ржевская
- Благоверная княгиня Анна Кашинская, Тверская, схимонахиня
- Благоверная княгиня Иулиания Вяземская, Новоторжская
- Благоверная княгиня Ксения Тверская
- Благоверный князь Василий (Василько) Ростовский
- Благоверный князь Владимир Ржевский
- Благоверный князь Георгий (Юрий) Всеволодович, Владимирский
- Благоверный князь Димитрий Юрьевич Красный, Бежецкий
- Благоверный князь Михаил Александрович Тверской
- Благоверный князь Михаил Ярославич Тверской
- Блаженный Константин Новоторжский, Христа ради юродивый
- Мученик Георгий Угрин (венгр), Новоторжский, отрок, страстотерпец
- Преподобная Параскева Ржевская, игумения
- Преподобномученик Иона (Смирнов), иеромонах
- Преподобный Антоний Краснохолмский, игумен
- Преподобный Антоний Леохновский, Новгородский, игумен
- Преподобный Аркадий Новоторжский, Вяземский
- Преподобный Арсений Новгородский, Христа ради юродивый
- Преподобный Варсонофий Тверской, игумен
- Преподобный Дионисий Радонежский, архимандрит
- Преподобный Евфросин Тверской, Оршинский, игумен
- Преподобный Ефрем Новоторжский, архимандрит
- Преподобный Ефрем Перекомский, Новгородский, игумен
- Преподобный Иосиф Волоцкий (Волоколамский), игумен
- Преподобный Корнилий Комельский
- Преподобный Ксенофонт Тутанский
- Преподобный Макарий Калязинский, игумен
- Преподобный Максим Грек
- Преподобный Нектарий Бежецкий, Тверской, игумен
- Преподобный Нил Столобенский
- Преподобный Паисий Угличский, игумен
- Преподобный Савва Вишерский, Новгородский
- Преподобный Савва Тверской, Сретенский, игумен
- Преподобный Савватий Тверской
- Преподобный Трифон Печенгский, Кольский, просветитель лопарей
- Святитель Акакий, епископ Тверской
- Святитель Арсений, епископ Тверской
- Святитель Варсонофий, епископ Тверской
- Святитель Герман, архиепископ Казанский и Свияжский
- Святитель Гурий, архиепископ Казанский
- Святитель Иов, патриарх Московский и всея Руси
- Святитель Моисей, архиепископ Новгородский
- Святитель Нектарий (Теляшин), архиепископ Тобольский
- Святитель Серапион, митрополит Сарайский
- Святитель Симеон Полоцкий, епископ Тверской
- Святитель Тихон Задонский, епископ Воронежский
- Святитель Феодор Добрый, епископ Тверской
- Святитель Феоктист, архиепископ Тверской
- Святитель Филипп II (Колычев), митрополит Московский и всея Руси
- Священноисповедник Сергий (Сребрянский), архимандрит
- Священномученик Алексий Бенеманский, пресвитер
- Священномученик Григорий Раевский, пресвитер
- Священномученик Димитрий Беневоленский, пресвитер
- Священномученик Иоанн Богоявленский, пресвитер
- Священномученик Николай Дмитров, пресвитер
- Священномученик Фаддей (Успенский), архиепископ Тверской
- Священномученик Феодор Колеров, пресвитер
- Священномученики Иоанн Козырев и Василий Козырев, пресвитеры
Акафист святому преподобному Антонию Леохновскому
Кондак 1
Избранному чудотворцу, Всемилостиваго Спаса угоднику, Ангелов собеседнику и ходатаю человеков грешных, о державе Российстей молитвеннику и обители Леохновския устроителю, мы, недостойнии раби твои, благодарение во умиленном сердце приносим. Ты же, Антоние преподобне, Престолу Славы предстоя, от всяких болезней, бед, нестроений и скорбей всех нас сохраняй, да любовию взываем ти:
Радуйся чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Икос 1
Ангельское житие от юности возлюбив, отчий дом оставил еси, и ум на Небесная возвел еси, преподобне, сердцем ко Господу пламенея, в безмолвии и мудрости Евангельской Божественному житию поучаяся. Призван же от Бога быв, иноческую обитель устроив, верный образ врученней тебе братии явился еси, всего себе в жертву святу и богоугодну принесл еси, темже промышлению Божию о тебе дивящеся, во умилении зовем ти:
Радуйся, благочестиваго корене отрасле пречестная;
Радуйся, лозо винограда Христова многоплодная.
Радуйся, града Твери славное прозябение;
Радуйся, Великаго Новаграда духовное украшение.
Радуйся, от чрева матери Духом просвещенный;
Радуйся, Божественным Писанием от юности умудренный.
Радуйся, гражданине небесный;
Радуйся, подвижниче Спасов всечестне.
Радуйся, монахов наставниче жития ангельского;
Радуйся, иереев учителю служения благоговейнаго.
Радуйся, яко скоро послушаеши мольбы, с верою тебе приносимые;
Радуйся, яко образ являеши верным жития благочестиваго.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 2
Ведяше, блаженне, от юности твоея, коликих исполняется зол и болезней всяк человек, прилепляющеся суете мира сего, и коликих благ лишается, отпадая от Создателя своего Бога, на всякий час согрешая многажды, темже повинен вечной муке бывает. Печаль многу о сих имея, молил еси Всемилостиваго Спаса и Пречистую Богородицу, дабы избежати тебе красоты мирския века сего и сподобитися иноческаго образа и выну воспевати Богу: Аллилуйя.
Икос 2
Разумевше Промысл Божий о тебе, достигл пределов Новоградских, и в Рублеве пустоши, в разселине земной вертеп ископал еси, и тамо затворил еси себе, страсти умервщляя и Единому Господеви работая. Смирением многим благодать Господню стяжав, даров духовных от Бога исполнился еси: рассуждения, молитвы, провидения и чудодействия, Ангелов же чистотою жития твоего удивил еси, сего ради вопием ти:
Радуйся, в подвизе потрудивыйся пустыннаго жития;
Радуйся, в посте и бдении искусивыйся весьма.
Радуйся, в подвизе молитвы преуспевый;
Радуйся, ум твой в Небесная вперивый.
Радуйся, душу твою смиреномудрием украсивый;
Радуйся, сердце твое от всякаго зла очистивый.
Радуйся, тело твое непрестанными труды укрепивый;
Радуйся, храм Духа Божественного всего себе соделавый.
Радуйся, земную любовь к сродником препобедивый;
Радуйся, Единому Господу работати возлюбивый.
Радуйся, пустыню подвиги твоими освятивый;
Радуйся, сиянием жития твоего во убозем вертепе всех озаривый.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 3
Силою молитв твоих, даром прозрения, мудростию и чудесы уподобился еси древнему Марку Афинянину, пришедшаго к тебе инока Нифонта вельми удивляя и видом плоти небрегомой своея устрашая, преподобне. В простоте сердца рекл еси горе подвигнутися, и бысть тако, по слову Евангельскому Господа твоего, Ангел же трапезу уготова двема собеседникома. Темже Нифонт, свидетель быв чудес таковых, во умилении прослави Бога, прославляющаго угодники Своя: Аллилуйя.
Икос 3
Имея желание неусыпное иноческий образ восприяти, молил еси, Антоние, Всемилостиваго Спаса дабы сподобил тя сея благодати, и посла ти Ангела Своего и повеле Леохны достигнути. От священнаго же инока Тарасия зде приял еси постриг возжеленный, преподобне, и храм созда молитвенный Боголепнаго Преображения, да в нем прославляемо буди выну имя Господне, темже благодарно воспеваем ти:
Радуйся, к обителем Небесным неуклонно взираяй;
Радуйся, силою благодати Божией облекаемь.
Радуйся, прежде пострига на земли ангельски поживый;
Радуйся, в постриге от старца твоего новое святое имя восприявый.
Радуйся, яко тесный путь спасения возлюбил еси;
Радуйся, яко священными обеты волю свою связал еси.
Радуйся, с собратом твоим нелегкий труд иноческой жизни подъявый;
Радуйся, храм молитвенный Спасу возведый и украсивый.
Радуйся, страсти греховныя в себе умертвивый;
Радуйся, всего себе в жертву Господеви принесый.
Радуйся, Ангелов на Небеси веселие;
Радуйся, Церкве земныя похвало велие.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 4
Бурю помышлений мирских побеждати благодатию научал еси братию притекшую к тебе, преподобне, хотящу под твоим началом жити и образом твоим назидатися. Ты же, славы от человек избегая, учил еси всех подражати отцем древним, последовати нравам и украшатися обычаи их, дабы с ними прославитися на Небесех и ангельски воспевати Спасителю Богу: Аллилуйя.
Икос 4
Слышавше богоугодное житие твое, Антоние богомудре, прихождаху к тебе от всех концев иноческаго жития ревнители, простецы и благороднии, обитель святую составльше. Ты же, имея ум здрав и доброту сердечную, теми превозмогл еси недостаток учености, другим Иосифом явился еси братии твоей, с любовию наставляя и образ благочестия и трудолюбия являя. Тако и мы ныне житием твоим назидаеми, вопием:
Радуйся, обители Преображенския основателю;
Радуйся, древних монахов усердный подражателю.
Радуйся, добрый стада Христова наставниче;
Радуйся, коемуждо во благо усердный служителю.
Радуйся, смирением дух на высоте утвердивый;
Радуйся, страсти греховныя в себе умертвивый.
Радуйся, иноков правило и основание;
Радуйся, образа Ангельскаго жития преподание.
Радуйся, любовию паче словес наставляяй;
Радуйся, собою правило жития иноческаго являяй.
Радуйся, мудрецов мира сего мудрейший;
Радуйся, подвижниче благочестия усерднейший.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 5
Богосветлою звездою возсиял еси, преподобне Антоние, в земном житии твоем, Леохну богомудрием твоим и чудесы вельми прославил еси, и в дальних концех известно бысть имя твое. Ты же непрестанно прославлял еси Великаго Бога, давшаго тебе таковую благодать: Аллилуйя.
Икос 5
Видевше прозорливым оком, в смутное время междуусобной брани, множество воев, от рук врагов под Оршею изгибших, рекл еси, Антоние, келарю своему: «сего дне, брате, много православных побито грехов ради народа нашего», – темже со иноцы о исправлении воинства и народа православнаго молился еси. Дивящеся постижению тобою глубин Промысла Божественнаго, молим тя быти нам учителем богоугоднаго жития, и ублажающе вопием ти:
Радуйся, дальнее яко близ сущее провидевый;
Радуйся, смирением твоим высокая дарования стяжавый.
Радуйся, глубины изведавый Промысла Божественнаго;
Радуйся, к покаянию направляяй грешников.
Радуйся, учителю благочестия;
Радуйся, кроткий обличителю нечестия.
Радуйся, о стране нашей молитвенниче и печальниче;
Радуйся, в бедах преславный заступниче.
Радуйся, верным мир и утверждение;
Радуйся, скорое от бед избавление.
Радуйся, народ православный всем сердцем возлюбивый;
Радуйся, яко молишися о всех нас выну.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 6
Проповедником покаяния являешися, преподобне, недужные исцеляеши и от внезапныя смерти грешников избавляеши. Отрока от змия смертно уязвленна молитвою и водою исцелил еси, и прозрев содеянное тем, во гресе, обличил еси, Той же, во умиление пришед, к покаянию со страхом обратися, прославляя Бога, чуднаго во святых Своих: Аллилуйя.
Икос 6
Возсиял еси во стране нашей строгим подвигом жития твоего, Антоние преподобне; дошедшу слуху твоему к самому царю Василию, обители твоей святей той многая благая ко процветанию земному дарова, и молитв твоих с благословением небесным для державы Российския просил есть, ты же прошения его не посрамил еси, сего ради вопием ти:
Радуйся, страны Российския заступниче;
Радуйся, о царех усердный молитвенниче.
Радуйся, яко о благих обители твоея заботился еси вельми;
Радуйся, яко со тщанием хозяйство ея устроял еси.
Радуйся, в нуждах житейских сущим всем скорый помощниче;
Радуйся, в богатстве дел земных соблюдый себе в духовной нищете.
Радуйся, яко стена крепкая стаду твоему был еси;
Радуйся, яко благодать Божию к нему обильно привлекл еси.
Радуйся, стужаемых от страстей свободителю;
Радуйся, душевнаго и телеснаго здравия подателю.
Радуйся, яко падших во грех возставил еси;
Радуйся, яко болезни телесныя и духовныя отгнал еси.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 7
Хотящу пламени, ветром разжигаему, келлии иноков пожрати, со слезами рекл еси, преподобне, Спасу Всемилостивому: «Ты благоволил еси полюбити обитель сию, попусти же нам, живущим зде, наказание с милостию». Тако с верою рекшу тебе, обратися ветр вспять, не сделавши многаго вреда обители, иноки же, утрудившеся пламень гасити, возликовали суть, воспевши хвалу Богу: Аллилуйя.
Икос 7
Новаго воистину наставника монахам и мирянам на земли яви тя Господь, отче Антоние; мнози же христолюбивыи людие, познавше богоугодное житие твое и силу духовную уразумевше, восхваляху тя, егда мирно престави тя Господь в Небесныя обители, и уведевши новаго заступника небеснаго, совершаху любовию святую память твою, воспевающе:
Радуйся, христолюбивых людей утешение;
Радуйся, иноков преславное похваление.
Радуйся, со Апостолом смерть себе приобретение вменивый;
Радуйся, к преселению в обители Небесныя себе уготовивый.
Радуйся, последняго часа своего не устрашивыйся;
Радуйся, в час кончины Тайн Христовых приобщивыйся.
Радуйся, последнее благословение радостно преподавый;
Радуйся, мирно от земли к Небесным преставивыйся.
Радуйся, прикровенно предрекший прославление свое во святых;
Радуйся, во обители твоей погребение предсказавый мощей твоих.
Радуйся, смирением духовная дарования стяжавый;
Радуйся, грядущая яко настоящая провидевый.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 8
Странное и преславное чудо показа о тебе Господь, егда нетленное тело твое чудно обретено бысть людем Новаграда на радость: приходящим бо поклонитися тебе, цельбу духовную и телесную обильно преподал еси, и слепаго исцелил еси, три лета нимало своими глазами не видевша; темже воспеваху Великому Богу: Аллилуйя.
Икос 8
Весь быв в Дусе святе в житии земном, весь Духом насыщен сый во успении твоем, в нетленном телеси; темже мног народ искаше прикасатися тебе, егда с пением молебным несен бысть в место погребения новаго, идеже ныне мирно под спудом почивая, от всех слышиши таковая:
Радуйся, Духом святым просвещенный;
Радуйся, истинный рабе Христов благий и верный.
Радуйся, Ангелы на Небеси прославляемый;
Радуйся, на земли достойно ублажаемый.
Радуйся, святыни чистое и честное жилище;
Радуйся, великих добродетелей вместилище.
Радуйся, твердое прибежище верных;
Радуйся, утешение унылых и безнадежных.
Радуйся, совершенства учителю;
Радуйся, истиннаго Бога служителю.
Радуйся, постников украшение;
Радуйся, преподобных похвало.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 9
Всяк приходящий николиже тощ и неутешен от тебе отыде, Антоние преподобне, исцеляеши недуги, в скорбех и бедах утешаеши, в вере и благочестии утверждаеши, безбожных к Богу обращаеши, отчаянных к покаянию призываеши, и всем вся обретаешися спасения некоторых ради. Темже прославляем Давшаго тебе крепость таковую: Аллилуйя.
Икос 9
Ветии суемудренные недоумеют, како в толиких бедах и испытаниих обители твоея: пожарах и разорениих в ней бывших, мощи твоя цельбоносныя невредимы пребыша на месте погребения их. Мы же, дела твоя славная, чрез них Спасом творимые, видяще и доныне, тако прославляем тя:
Радуйся, яко мощами твоими во обители сей пребываеши доселе;
Радуйся, яко тобою спасения верным отверзаются двери.
Радуйся, расслабленныя от одра болезни воздвигнувый;
Радуйся, слепым прозрение даровавый.
Радуйся, болящия многия исцеливый;
Радуйся, страждущия в терпении укрепивый.
Радуйся, в скорбех скорый защитниче;
Радуйся, православным христианом помощниче.
Радуйся, нечестия всякаго обличителю;
Радуйся, покаяния истиннаго учителю.
Радуйся, теплый ходатаю о всех, призывающих имя твое;
Радуйся, неложное упование почитающих тя.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак10
Спасти хотяще российскаго царя Александра-миротворца от страшной гибели в день памяти твоея, молил еси усердно, преподобне, Царя Небеснаго, и услышана бысть молитва твоя. Образ бо келейный твой Спас Нерукотворенный бысть, таковой же образ неврежденным пребысть с горящею лампадою в вагоне сокрушенном, идеже спаслася есть вся семья царская с наследником, во умилении воспевши Великому Богу: Аллилуйя.
Икос10
Стена неприступная врагом отечества бысть молитва твоя, Антоние, егда иконой твоей благословляше царь Петр флагманский фрегат Балтийскаго флота российскаго, промышляеши бо о стране нашей и погубляеши свеев зловерных, от нихже сожжена бысть обитель твоя иногда, темже восхваляем тя:
Радуйся, о укреплении и возвышении страны нашея ревнителю;
Радуйся, во истине и правде Божией ея устроителю.
Радуйся, благопотребне во отечестве твоем возсиявый;
Радуйся, изобилие благих и славу его провидевый.
Радуйся, флота российскаго Небесный покровителю;
Радуйся, врагов отечества сокрушителю.
Радуйся, яко о стране нашей во благое промышляеши;
Радуйся, яко о мире и благостоянии ея молишися.
Радуйся, неистощимый источниче милости;
Радуйся, царя-миротворца дивный спасителю.
Радуйся, мудрости христианской вместилище;
Радуйся, слуго Божий, ревностию Божиею распаливыйся.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 11
Пение всеумиленное от любви в похвалу тебе нами возносимое приими, благоутробне отче Антоние, приклонися к нам милостию и в христианском житии преуспети сподоби, не престай излияти благодать, сохраняюще от сопротивныя силы, от всякаго зла, подающе нам вся потребная к пользе душевной и телесней, да молитвами твоими спасаеми, выну воспоем Спасу Всемилостивому: Аллилуйя.
Икос 11
Светоподательный светильник возсиял еси миру в Леохновской веси, преподобне отче, всех призываеши к богоугодному и благоговейному житию, в благодатный мир Церкви Христовой чад новых приводиши, верных в вере укрепляеши, в добродетели подвизаеши, в скорбех и болезнех чудесно утешаеши, любовь нелицемерную даруеши и пети тебе всех научаеши:
Радуйся, сердец и умов благодатное просвещение;
Радуйся, чудесное в обстояниих злых вспоможение.
Радуйся, образа христианского жития указание;
Радуйся, духа молитвы в сердцах возгревание.
Радуйся, входе чадом спасения во ограду Церковную;
Радуйся, лествице из мира дольняго к Горнему.
Радуйся, Литургией Божественной наслаждение;
Радуйся, пути неукорнаго в Царствие Божие отверзение.
Радуйся, любы, разум человеческий превосходящая;
Радуйся, свеще умная, Ангелы веселящая.
Радуйся, Церковная сладосте;
Радуйся, Пасхальная радосте.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 12
Благодать божественная многообразными путями святыню сию сохранила есть нам, отче преподобне, обитель твою и многоцелебныя мощи, аще и под спудом почивающия, обаче яко на свещнице миру сияющия, – в пепле пожарищ образа неврежденны сохраняюще, благоговейных на здательство храмов вдохновляюще, безбожныя и злыя огнем попаляюще, кощунники из храма святаго изметающе, верных же чтити память твою научающе и всем славословие Богу о тебе дарующе: Аллилуйя.
Икос 12
Поюще твое молитвенное заступление, преподобне отче Антоние, благодарно храним память чудес, тобою содеянных, имиже Бог прослави многажды на месте сем пречестное имя твое, и согласно воспеваем ти:
Радуйся, болящих целителю;
Радуйся, скорбных утешителю.
Радуйся, немощных помощниче;
Радуйся, страждущих защитниче.
Радуйся, яко бездетным родителем радость о чадех даруеши;
Радуйся, яко возставляти умирающих благодать имаши.
Радуйся, яко страждущим от рака лета жития продлеваеши;
Радуйся, яко безнадежных совершенныя надежды исполняеши.
Радуйся, яко обращающихся к вере от недугов избавляеши;
Радуйся, яко в нуждах житейских скоро помогаеши.
Радуйся, дарования чудес приемый;
Радуйся, верных заступниче верный.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 13
О, предивный Леохновский чудотворче, преподобне отче Антоние, приими убогое моление нас недостойных, чтущих святую память твою, труды твоя безмерныя, слезы, пощения и всенощные бдения, имиже начало обители твоея положил еси, юже доныне молитвами твоими сохранил еси. Избави нас от бед настоящих и вечныя смерти, да твоим заступлением достигнув обителей Небесных, и мы с тобою и всеми святыми воспевати имами Богу вечно: Аллилуйя.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангельское житие от юности возлюбив, отчий дом оставил еси, и ум на Небесная возвел еси, преподобне, сердцем ко Господу пламенея, в безмолвии и мудрости Евангельской Божественному житию поучаяся. Призван же от Бога быв, иноческую обитель устроив, верный образ врученней тебе братии явился еси, всего себе в жертву святу и богоугодну принесл еси, темже промышлению Божию о тебе дивящеся, во умилении зовем ти:
Радуйся, благочестиваго корене отрасле пречестная;
Радуйся, лозо винограда Христова многоплодная.
Радуйся, града Твери славное прозябение;
Радуйся, Великаго Новаграда духовное украшение.
Радуйся, от чрева матери Духом просвещенный;
Радуйся, Божественным Писанием от юности умудренный.
Радуйся, гражданине небесный;
Радуйся, подвижниче Спасов всечестне.
Радуйся, монахов наставниче жития ангельского;
Радуйся, иереев учителю служения благоговейнаго.
Радуйся, яко скоро послушаеши мольбы, с верою тебе приносимые;
Радуйся, яко образ являеши верным жития благочестиваго.
Радуйся, чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Кондак 1
Избранному чудотворцу, Всемилостиваго Спаса угоднику, Ангелов собеседнику и ходатаю человеков грешных, о державе Российстей молитвеннику и обители Леохновския устроителю, мы, недостойнии раби твои, благодарение во умиленном сердце приносим. Ты же, Антоние преподобне, Престолу Славы предстоя, от всяких болезней, бед, нестроений и скорбей всех нас сохраняй, да любовию взываем ти:
Радуйся чудотворче Антоние, Ангелов собеседниче!
Молитва
О, преподобне и богоносе отче наш Антоние, Небесный человече и земный Ангеле! Аще ты и прикровенно подвиг великаго служения совершал еси в тихом житии твоем, и по кончине блаженней твоей мощи под спудом сокрывал еси, обаче от Бога и человек прославлен бысть вельми. В последняя же времена утаил еси себе и от славы человеческия, и от мудрецов века сего, и открыл еси себе чадом истинным Церковным, познавшим твою благодать и благомощное заступление. Преклоняем колена сердец наших пред подвигом жития твоего пустыннаго, имже дарования от Бога приобрел еси велия, и пред безмерными труды твоими, имиже обитель сию воздвигл еси на спасение многих, и пред слезным предстоянием твоим у Престола Славы за нас, окаянных и злых. Ныне, притекая в храм сей к раце мощей твоих, молим тя и веруем, яко ты велие дерзновение имаши в молитвах ко Всемилостивому Спасу, Иже всегда послушает тебе, вернаго угодника Своего. Моли милосердие Божие, да спасет нас от прегрешений наших, имиже весть судьбами. Моли благость Его, еже милостивно обители сей и миру всему потребная подавати, страждущую страну нашу Российскую укрепляти и благочестием возвышати, и извести от погибели живот наш. Буди нам путевождь ко спасению, добродетели научая: смирением нашу гордыню низложи, безстрастием наши страсти попали, бдением от нерадения возстави и к истинному покаянию приведи, даруй нам дух кротости, чистоты и благочестия. Подаждь, да любовию ко Господу горяще и грехи наша поминающе, страшный оный День Судный сретити уготовимся и в Царствие Небесное внити с тобою и всеми святыми сподобимся, славяще Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Тропарь собору Тверских святых
глас 4
И́же в земли́ Тверско́й просла́вльшиися,/ святи́телие, му́ченицы,/ преподо́бнии, пра́веднии/ и вси святи́и,/ ве́рою, по́двиги благоче́стия,/ любо́вию, кро́тостию, сло́вом и житие́м/ Бо́гу благоугоди́вшии/ и венцы́ нетле́ния и сла́вы украси́вшиися,/ моли́те Христа́ Бо́га на́шего/ дарова́ти мир стране́ на́шей// и душа́м на́шим в ми́ре спасти́ся.
Перевод: В земле Тверской прославившиеся святители, мученики, преподобные, праведные и все святые, верой, подвигами благочестия, любовью, кротостью, словом и житием Богу благоугодившие и венцами нетления и славы украсившиеся, молите Христа Бога нашего даровать мир стране нашей и душам нашим в мире спастись.
Величание
Велича́ем вас,/ страны́ Тверски́я покрови́тели,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите о нас// Христа́, Бо́га на́шего.
Канон святителю Тихону, епископу Воронежскому, Задонскому чудотворцу
Минея, 13 Августа, Кано́н святителя
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ Изра́ильтянин вопия́ше:/Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Святи́телю Христо́в Ти́хоне!/ Сам да́руй ми ум и язы́к,/ да воспою́ по достоя́нию сла́ву,/ е́юже сла́вно просла́ви тя Христо́с Госпо́дь.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Луча́ Боже́ственнаго све́та возсия́ нам,/ прииди́те, ча́да све́та, да озари́мся е́ю,/ да возгори́мся Ду́хом, пе́сньми святи́теля велича́юще.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Апо́столов прее́мника, святи́телей сопресто́льника, преподо́бных сожи́теля,/ просла́вим блаже́ннаго Ти́хона,/ его́же предста́тельством спасе́ние улуча́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Воплоти́вся неизрече́нно Влады́ка всех из Тебе́, Богороди́тельнице Мари́е,/ соверше́н бы́сть челове́к/ и, роди́вся, я́коже пре́жде рождества́, сохрани́ Тя чи́сту,/ Его́же моли́ спасти́ от бед ду́ши на́ша.
Песнь 3
Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Любо́вию Христо́вою уязви́вся, блаже́нне,/ тому́ от ю́ности невозвра́тным жела́нием после́довал еси́,/ вся́кое плотско́е наслажде́ние возненави́дев.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Ю́ношеския стра́сти, пло́ть томя́щия, любому́дрия мече́м посе́кл еси́,/ же́ртву себе́ Влады́це Христу́ принося́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Стра́хом Госпо́дним утвержда́емь, нача́ло бо Прему́дрости сей е́сть,/ любо́вию лу́чшею прилепи́лся еси́ Прему́дрости, о Ти́хоне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Воспои́м боже́ственный храм Бо́жий,/ ублажи́м Святу́ю Де́ву, обоже́ни бы́вше Е́ю и от бед избавля́ема.
Седален, глас 8
Вторы́й Моисе́й яви́лся еси́:/ возше́д бо на го́ру доброде́телей,/ а́ки скрижа́ли, руко́ю Бо́жиею пи́санныя, догма́ты чи́стаго богосло́вия прия́л еси́,/ не зна́мении стра́шными удивля́я,/ но Боже́ственных слове́с уче́нии наставля́я к ти́хому приста́нищу но́ваго Изра́иля.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Да ни́жния с Вы́шними совокупи́т,/ еди́ный всех Бог во чре́во Неискусобра́чныя вни́де/ и в подо́бии пло́тстем яви́ся, вражды́ средосте́ние разори́/ и жи́знь подаде́ и Боже́ственное избавле́ние.
Песнь 4
Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко овча́, от Христа́ упа́слся еси́,/ я́коже па́стырь, упа́сл еси́ ста́до,/ изводя́ на па́жити живоно́сных твои́х уче́ний.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Таи́нник быв Христо́ва уче́ния,/ сего́ ве́дением просвети́л еси́ лю́ди,/ де́лы и словесы́ явля́я и́стину его́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
И́стинен и ве́рен страж до́му Бо́жия был еси́,/ стреги́й его́ де́лом, я́ко о́браз явля́я житие́м,/ сло́вом, я́ко уча́ усе́рдно,/ помышле́нием, я́ко пеки́йся о бла́зе его́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тя приста́нище, и сте́ну, и прибе́жище, и наде́жду, и покро́в,/ и Предста́тельницу те́плую обре́тше, ве́рнии,/ к Тебе́ прибега́ем и вопие́м приле́жно,/ я́коже научи́ нас взыва́ти к тебе́ блаже́нный Ти́хон:/ Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Песнь 5
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго?/ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Его́же возлюби́л еси́, Его́же возжеле́л еси́,/ Его́же ра́ди подвиза́лся еси́, святи́телю,/ моли́ ны́не Христа́ о рабе́х,/ да, ми́лостив быв, всем нам ми́рное состоя́ние да́рует,/ почита́ющим па́мять твою́.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Любо́вию и ве́рою Христо́вою испо́лнен сый,/ яви́лся еси́ я́ко река́, оби́льно всю зе́млю Росси́йскую напоя́я/ сло́вом уче́ния, блаже́нне Ти́хоне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко пчела́ сла́дкий мед от цвето́в, ско́ро увяда́ющих,/ собра́л еси́, о́тче, от тле́ннаго ми́ра духо́вное сокро́вище,/ и́мже всех нас услажда́еши.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Испо́лни весе́лия се́рдце на́ше, Пречи́стая Богоотрокови́це,/ весе́лия ро́ждшая Вино́внаго,/ грехо́вную печа́ль вся́кую потребля́ющи.
Песнь 6
Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Чист быв се́рдцем,/ чи́стому Христу́ прилепи́лся еси́, святы́й Свято́му,/ люби́тель Люби́тельному, кро́ткий Кро́ткому, взыва́я непреста́нно:/ мне прилепля́тися Бо́гови бла́го е́сть.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Уте́ху, ро́скошь, че́сть, бога́тство, сла́ву/ и все сокро́вище ми́ра презре́л еси́,/ воспаря́я к Го́рнему Иерусали́му, к до́му Отца́ Небе́снаго,/ иде́же оби́тели мно́ги су́ть.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Доса́ды, ско́рби, оби́ды ра́достно терпе́л еси́, помышля́я,/ я́ко вене́ц без побе́ды, побе́да без по́двига,/ по́двиг без бра́ни, бра́нь без враго́в не быва́ет.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: О Де́во Госпоже́, Ма́ти Зижди́телева!/ Небе́сных еси́ чино́в ра́дование/ и челове́ческому ро́ду благослове́нная Помо́щнице,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Кондак, глас 8
Апо́столов прее́мниче,/ святи́телей украше́ние,/ Правосла́вный Це́ркве учи́телю,/ Влады́це всех моли́ся/ мир вселе́нней дарова́ти/ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Икос
Ду́шу твою́ украси́в доброде́телию,/ ум просвети́в любому́дрием,/ па́стырь до́брый яви́лся еси́ ста́ду Христо́ву,/ сло́вом и писа́нием уча́, наказу́я и вразумля́я,/ житие́м свои́м о́браз слове́с явля́я,/ Те́мже на Небеси́ венце́м сла́вы украси́лся еси́ от Пастыренача́льника Христа́,/ на земли́ сия́я нетле́нием моще́й/ и источа́я оби́льныя то́ки чуде́с ве́рою призыва́ющим тя,/ досточу́дне и Богому́дре Ти́хоне./ Моли́ся ко Го́споду дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Песнь 7
Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния/ о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́,/ сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Терпе́нием стяжа́л еси́ ду́шу твою́, блаже́нне,/ путе́м те́сным, еди́ным веду́щим в жи́знь ве́чную, шел еси́,/ вы́ну взира́я на кре́стный пу́ть подвигополо́жника Христа́/ и сего́ о́браз житию́ твоему́ полага́я.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Всего́ себе́ любви́ Бо́жией пре́дал еси́,/ ду́шу и те́ло, се́рдце и ра́зум,/ па́мять и во́лю, наме́рение, начина́ние,/ сло́во, де́ло и помышле́ние Бо́гу в любо́вь посвяти́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Оте́ц сиро́т, и вдов защи́тник, и бога́тство ни́щих,/ боля́щих утеше́ние, и су́щих в бога́тстве наста́вник,/ ста́рости жезл, и наказа́ние ю́ности,/ и мона́шествующим доброде́телей пра́вило яви́лся еси́, блаже́нне Ти́хоне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ра́дуйся, Мари́е, ра́дуйся, Спаси́теля ми́ру ро́ждшая,/ приста́нище бу́ди нам, жите́йскою бу́рею волну́емым,/ и оти́шие в пучи́не скорбе́й,/ и води́тельство к Небе́сным селе́нием.
Песнь 8
Ирмос: Седмери́цею пе́щь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Ца́рствия Небе́снаго еще́ на земли́ сын быв,/ вы́ну воздыха́л еси́ к Сы́ну Бо́жию, вопия́ Ему́:/ бу́ди ми пи́щи и питие́, бу́ди свет души́ мое́й,/ бу́ди отра́да в ско́рби, бу́ди жи́знь ве́чная по воскресе́нии,/ да превозношу́ Тя во ве́ки.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Ада́ма паде́ние, Христо́выми страстьми́ искупле́ние,/ час сме́ртный, Стра́шный Суд, муче́ния гре́шных,/ блаже́нство пра́ведных всегда́ помышля́я, рыда́л еси́,/ нам умиле́ния о́браз показу́я,/ себе́ же предочища́я к бу́дущей сла́ве.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Труды́ по ве́ре и благоче́стию подъе́м в жи́зни сей,/ сла́дце по труде́х почи́л и упоко́ился еси́:/ соше́л бо еси́ во гроб,/ я́ко пшени́ца, для жи́тницы Бо́жия созре́лая, во вре́мя пожа́тая.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Иссо́пом Животворя́щия Кро́ве за спасе́ние ми́ра закла́ннаго А́гнца,/ из Твои́х пречи́стых крове́й пло́ть прие́мшаго,/ окропи́ мя, оскверне́ннаго, Влады́чице, и очи́сти мя,/ да Твои́м ма́терним заступле́нием па́че сне́га убелю́ся.
Песнь 9
Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо,/ и земли́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски/ и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с./ Тем Тя, Богоро́дицу,/ А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
Хода́тай яви́лся еси́ и моли́твенник те́плый о нас к Бо́гу, святи́телю,/ ми́лостива у́бо моли́твами твои́ми соде́лай Влады́ку,/ испроси́, о́тче, прегреше́ний оставле́ние ве́рою свяще́нную па́мять твою́ пра́зднующим/ и серде́чною любо́вию тя велича́ющим.
Припев: Святи́телю, о́тче Ти́хоне, моли́ Бо́га о на́с.
От Бо́га Све́та Небе́сным све́том осия́нный,/ просвети́ нас, помраче́нных страстьми́ жите́йскими,/ реши́ти же и вяза́ти вла́сть от Него́ прие́мый,/ разреши́ прегреше́ния на́ша и Ца́рствия Небе́снаго сподо́би/ па́мять твою́ пра́зднующих и досто́йно тя велича́ющих.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
На́ше хвале́ние сие́, от недосто́йныя и окая́нныя души́,/ от усе́рдия же бога́таго приноси́мое Тебе́, приими́ ми́лостивно, святи́телю,/ благода́ть проти́ву воздая́ нам щедрооби́льную.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ада́ма па́дшаго возста́вила еси́, Богома́ти, ро́ждши Но́ваго Ада́ма,/ возста́ви и нас, па́дших по подо́бию дре́вняго,/ но благода́ти Но́ваго зри́ши ве́рующих.
Светилен
Пло́тию а́ще и почи́л еси́, святи́телю Ти́хоне,/ но Ду́хом жив сый, в Ца́рствии Невече́рнем со Христо́м Ца́рствуеши/ и мо́лишися Ему́ о призыва́ющих тя ве́рою и любо́вию.
Вернуться к списку