- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
- Часы
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Преподобный Ефрем Перекомский, Новгородский, игумен
Краткое житие преподобного Ефрема Перекомского, Новгородского
Родился 20 сентября 1412 г. в городе Кашине Тверской губернии в купеческой семье. Родители его обещали, что если у них будет сын, то они посвятят его Богу. С юных лет отрок стал вести жизнь постническую, изнуряя тело свое и удаляясь от детских игр. Оставив родительский дом, преподобный ушел в Калязинский монастырь Живоначальной Троицы. Пробыв в обители три года, он по чудесному откровению перешел в монастырь преподобного Саввы Вишерского († 1461; память 1/14 октября), где в 1437 г. принял монашеский постриг.
Родители, найдя преподобного Ефрема в обители, решили уговорить его возвратиться домой, но юный подвижник убедил их самих поступить в монастырь. В 1450 г. по благословению игумена святой поселился в келлии для безмолвных подвигов на озере Ильмень, близ устья реки Веренды. Здесь, смиряя «плоти похотныя мудрование», изнуряя себя «постом и молитвами» и претерпевая «жестокое житие», преподобный Ефрем пребыл «в пощениих многа лета», подражая древним великим отцам-пустынножителям.
Приняв сан пресвитера, св. Ефрем положил основание монастырю в честь Богоявления. Для удобной доставки воды в обитель преподобный прокопал проток из реки Веренды в Ильмень-озеро, от чего обитель получила название Перекопской, или Перекомской.
После многих иноческих трудов преподобный Ефрем преставился 26 сентября 1492 г. 80 лет от роду. В 1509 г. монастырю грозило разрушение из-за частых наводнений. Преподобный Ефрем, явившись во сне игумену, указал новое место для расположения обители.
Полное житие преподобного Ефрема Перекомского, Новгородского
Преподобный Ефрем Перекомский, Новгородский, родился 20 сентября 1412 года в г. Кашине. В Святом Крещении назван Евстафием. Его родители, Стефан и Анна, проживали недалеко от Кашинского женского монастыря в честь Успения Пресвятой Богородицы. Склонный к уединению, Евстафий еще в юные годы оставил родительский дом и поселился в Калязинской обители во имя Пресвятой Троицы. Родители хотели возвратить сына домой, но он сам убедил их оставить мир и принять монашество. Впоследствии они и завершили земной путь в отшельничестве. Пробыв в обители три года, Евстафий по чудесному откровению перешел в монастырь преподобного Саввы Вишерского (память 1 октября) и там в 1437 году принял постриг с именем Ефрем. Находясь в обители, преподобный Ефрем получил откровение от Господа, повелевавшего ему удалиться в пустынное место. Получив благословение преподобного Саввы, он в 1450 году перешел на озеро Ильмень, к устью реки Веренды, и на берегу реки Черной поставил келлию. Через некоторое время к преподобному Ефрему пришли старец Фома с двумя иноками и поселились неподалеку от его келлии. Со временем стали собираться и другие отшельники к новой обители. По их просьбе преподобный Ефрем принял в Новгороде от святителя Евфимия († 1458; память 11 марта) сан священнослужителя.
Возвратившись из Новгорода, преподобный Ефрем основал храм в честь Богоявления Господня на острове, находившемся в устье реки Веренды. Для удобной доставки монастырю воды преподобный прокопал в озеро Ильмень проток, отчего обитель получила название Перекопской, или Перекомской. Впоследствии преподобный Ефрем основал каменный храм во имя святителя Николая Чудотворца. Ввиду недостатка искусных строителей он послал к великому князю Василию Иоанновичу нескольких иноков с прошением о присылке каменщиков, после чего в 1466 году строительство храма было завершено.
Преставился преподобный Ефрем 26 сентября 1492 года и был погребен в храме святителя Николая. В 1509 году из-за частых наводнений, грозивших монастырю разрушением, обитель была перенесена в другое место на берегу озера Ильмень. Явившийся игумену Роману преподобный Ефрем указал место Клинково для расположения обители. На месте погребения преподобного была построена часовня, поскольку все монастырские храмы были разобраны. 16 мая 1545 года мощи преподобного Ефрема были перенесены в новую обитель. С этого дня в монастыре ежегодно совершалась память преподобного Ефрема Перекомского, утвердившаяся окончательно после прославления святого подвижника на Соборе 1549 года.
Память перенесения мощей преподобного Ефрема Перекомского совершается 16 мая. Это празднование установлено на Московском Соборе 1549 года.
Канон преподобному Ефрему Перекомскому, Новгородскому чудотворцу
Минея, 16 Мая, Канон преподобного
Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Смири́лся еси́ Христа́ ра́ди, о́тче,/ и, Крест взем, от оте́чества и сро́дник, я́ко от зми́я, бе́гал еси́./ Отону́дуже в пусты́ню вшед,/ в не́йже трудолю́бно подвиза́лся еси́, преподо́бне.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
От ю́ности твоея́, о́тче Ефре́ме,/ ум к Бо́гу впери́в,/ тле́нными нетле́нная, я́ко до́брый купе́ц, искупи́л еси́,/ те́мже, ны́не соше́дшеся, па́мять твою́ почита́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Христо́вым раче́нием, о́тче Ефре́ме, па́че огня́ распала́емь,/ настоя́щая, я́ко ничто́же су́щая, презре́л еси́,/ сего́ ра́ди в поко́ища всели́лся еси́, иде́же пра́ведных ду́ши веселя́тся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Боля́ща исцели́ душе́ю же и те́лом, Влады́чице, раба́ Твоего́,/ блаже́ннаго Ефре́ма моле́нием:/ Тебе́ бо Предста́тельницу вси су́щии в печа́ли стяжа́хом,/ я́ко ро́ждшую спасе́ние на́ше.
Песнь 3
Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный исто́чниче,/ лик Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Сна твои́ма очи́ма не дал еси́, блаже́нне Ефре́ме,/ ни ве́ждома дрема́ния,/ до́ндеже сподо́бился еси́ пра́ведных селе́ния,/ е́же угото́ва Бог, преподо́бне, лю́бящим Его́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Бо́дренными твои́ми моли́твами, о́тче Ефре́ме,/ и жесто́ким воздержа́нием Го́споду на земли́ до́бре угоди́л еси́,/ сего́ ра́ди стра́шен враго́м и сла́вен челове́ком был еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́йскую жизнь и та́мо святы́х весе́лие всегда́ во уме́ твое́м помина́я, преподо́бне,/ в слеза́х и воздыха́ниих всю твою́ жизнь, о́тче Ефре́ме, проше́л еси́,/ сего́ ра́ди и по сме́рти от Христа́ чудесы́ просла́вился еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Источа́еши исцеле́ний струи́ боля́щим, Де́во, всю́ду:/ Тя бо исто́чник показа́ милосе́рдия, Влады́чице,/ И́же ми́лости Госпо́дь, из Тебе́ рожде́йся па́че ума́.
Седален, глас 4
Ю́ность твою́, преподо́бне, воздержа́нием увяди́л еси́,/ стра́сти теле́сныя, я́ко пле́нника ху́да, связа́в, ду́хови повину́л еси́,/ и сего́ ра́ди, о́тче Ефре́ме, Христо́с чудесы́ пресла́вно тебе́ венча́ет,/ еди́н, прославля́яй святы́х Свои́х.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Умертви́ся вся кре́пость моя́ от мно́жества безме́рных зол мои́х/ и, мно́гими скорбьми́ одержи́м, уже́ отча́яхся,/ но помози́ ми, Влады́чице, Ефре́ма блаже́ннаго предста́тельством,/ я́ко ра́дость ро́ждшая, пла́чущим утеше́ние.
Песнь 4
Ирмос: Седя́й в сла́ве на престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Житие́ твое́, о́тче Ефре́ме, чу́дно на земли́ показа́л еси́,/ вели́ко поще́ние и смире́ние,/ сего́ ра́ди та́мо вели́чество насле́довав,/ моли́ спасти́ся от бед пою́щим тя.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Се́ргия вели́каго житию́ после́дуя, преподо́бне,/ те́мже того́, ели́ко мо́щно, именова́ние от жития́ стяжа́л еси́,/ Ефре́ме пребога́те.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Посто́м и моли́твами те́ло твое́ изнури́л еси́/ и сего́ ра́ди сподо́бился еси́ ви́дети неизрече́нная блага́я, я́же святы́м угото́вана,/ с ни́миже, о́тче Ефре́ме, о нас моли́ся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Кров, и заступле́ние, и прибе́жище бу́ди ми, Де́во, рабу́ Твоему́/ и исцели́ мя от безме́рных зол воспева́ти, Пречи́стая:/ сла́ва Рождеству́ Твоему́.
Песнь 5
Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Чи́сто житие́ твое́ от ю́ности потща́лся еси́, преподо́бне, сохрани́ти,/ те́мже, чистоту́ твою́ ви́дев, Пресвяты́й Дух в тя всели́ся.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко преоби́дев тле́нная, ве́чная, о́тче, сподо́бился еси́ прия́ти/ по нело́жному словеси́: проси́те и прии́мете./ И е́же я́ко проси́л еси́, сия́ по досто́инству прия́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ме́сто, е́же сподо́бися прия́ти честны́я мо́щи твоя́, преподо́бне, освяти́ся,/ и по мно́гим страна́м прославля́емо есть,/ я́ко в себе́ мо́щи твоя́ име́ет.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Не преста́й моля́щи, Его́же родила́ еси́, Богоневе́сто, я́ко Спа́са и Влады́ку,/ разреше́ние пода́ти ско́рбем и боле́знем,/ к ра́дости нетле́нней мя возведи́, проща́я ми согреше́ния.
Песнь 6
Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Твое́ вели́кое жити́е и чистоту́,/ к сим же безме́рное смире́ние прови́дев, Пресвяты́й Дух/ сла́вна тя, о́тче, всем показа́./ Те́мже, от сего́ жития́ ко о́ному ве́ку преше́д,/ полу́чил еси́ с пра́ведными весе́лие.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Днесь начина́ема свяще́нная па́мять твоя́, преподо́бне Ефре́ме, весели́т ученики́ твоя́,/ воспева́ющия любо́вию по́двиги твоя́ и честно́е успе́ние сла́вящия, торжеству́юще,/ и́хже моли́твами твои́ми, о́тче, соблюди́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Разбо́йницы пе́рвее прише́дше тебе́ оскорби́ти, преподо́бне,/ но ты, тех разуме́в лука́вство, воздви́гнути тем дре́во рекл еси́,/ не могу́щим же мно́гим тебе́ еди́ному проти́витися./ Те́мже, я́ко посра́млени про́чее, со стра́хом отбежа́ша,/ па́че побежде́ни бы́вше, не́жели победи́ша.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Твою́ пода́ждь ми по́мощь/ и изба́ви мя, Влады́чице, от бед и скорбе́й, и прегреше́ний мои́х,/ Я́же всех ро́ждшая избавле́ние.
Кондак, глас 8
А́нгельскому житию́ поревнова́в, преподо́бне,/ вся земна́я оста́вив, ко Христу́ прите́кл еси́/ и, Того́ за́поведьми огра́ждся,/ яви́лся еси́ столп непоколеби́м от вра́жиих напа́даний./ Тем зове́м ти:/ ра́дуйся, Ефре́ме, свети́ло пресве́тлое.
Икос
И́же в ме́ртвеннем те́ле А́нгельскому уподо́блься житию́ па́че естества́/ и с те́ми на Небесе́х лику́я,/ прииди́те, вси ве́рнии, воспое́м преподо́бнаго Ефре́ма:/ той бо, я́ко уме́ты, вмени́ мирска́я вся кра́сная, я́ко да Небе́сных получи́т,/ вшед на го́ру, я́коже дре́вле Моисе́й и вели́кий Илия́,/ посто́м очи́щся, сподо́бися ви́дети Тро́йческую све́тлость/ не во мра́це, ни в ви́хре, но во све́те благода́ти Бо́жия./ Тем и чуде́с лучи́ испуща́я све́тло/ и ре́ки исцеле́ния источа́я ве́рным от гро́ба, я́ко неду́гов исцели́тель,/ ра́дуйся, о́тче Ефре́ме, свети́ло пресве́тлое.
Песнь 7
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Источа́ет чудеса́ честна́я ра́ка твоя́, преподо́бне, преизоби́лующи благода́тию,/ ве́рою приходя́щим здра́вие да́рует, Христу́ от души́ вопию́щим:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Дре́вним о́нем вели́ким отце́м, в посте́ провозсия́вшим,/ житие́м подо́бяся, преподо́бне, в пусты́ню всели́лся еси́/ и та́мо в поще́ниих многа́ ле́та пребы́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко и́стиннаго и кро́ткаго Пастыренача́льника Христа́/ незло́бивое овча́, о́тче Ефре́ме, был еси́,/ те́мже незло́бив к хотя́щим тебе́ озло́бити был еси́, Христо́ви вопия́:/ Бо́же, благослове́н еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Обощре́ны боле́зни ран мои́х от безме́рных мои́х прегреше́ний, Влады́чице,/ веду́т в смерть душе́вную и теле́сную,/ но исхи́ти, я́ко сильна́, вся́ких скорбе́й и неду́гов.
Песнь 8
Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Из мла́да, преподо́бне о́тче, потща́лся еси́/ твою́ со́весть и се́рдце с душе́ю чи́стою Го́сподеви предста́вити./ Те́мже и Христо́с чудесы́ тебе́ прославля́ет, Тому́ вопию́ща:/ Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Ны́не пусты́ня весе́лием, о́тче, красу́ется,/ иму́щи мо́щи твоя́ в себе́, Ефре́ме преподо́бне,/ ученицы́ же твои́, твоему́ житию́ ревну́юще,/ о твое́й па́мяти ра́дующеся, Творцу́ вопию́т:/ Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
В пусты́ни, преподо́бне, иде́же селе́ние име́л еси́,/ та́мо прече́стен храм в сла́ву Христо́ву воздви́гл еси́,/ в нем прославля́тися пречи́стому Того́ и́мени и всем вопи́ти:/ Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Све́щниче Све́та трисо́лнечнаго су́щи,/ заре́ю благоутро́бия Твоего́ тьму отыми́ прегреше́ний мои́х, Богороди́тельнице,/ избавле́ние ну́ждных боле́зней подаю́щи/ ве́рою пою́щему и превознося́щему пречи́стое Твое́ рождество́.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
От пусты́ннаго жития́ к преми́рному и ве́чному житию́ я́ко преше́д, блаже́нне,/ не преста́й моля́ Изба́вителя от разли́чных напа́стей и бед изба́вити/ любо́вию честно́е твое́ успе́ние ны́не пе́сньми сла́вящих.
Припев: Преподо́бне о́тче Ефре́ме, моли́ Бо́га о на́с.
Певце́в, и́скреннею любо́вию пою́щих/ и ве́рою тебе́ пе́ние хвале́ния принося́щих, преблаже́нне Ефре́ме,/ от вся́ких бед и скорбе́й избавля́й, да тя вси любо́вию велича́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
От рук мои́х недосто́йных ма́лое сие́ пе́сненное хвале́ние/ принося́щаго ти с любо́вию, приими́, блаже́нне Ефре́ме:/ не бо возмого́х проти́ву твоего́ вели́чества украси́ти,/ но ма́лое сие́, я́ко вели́ко, приими́,/ да тебе́ всегда́ велича́ем в пе́снех.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пе́ние с пе́снию и хвале́ние исплете́ное от боле́зненныя души́/ приношу́ с любо́вию Тебе́, ро́ждшей Христа́, естество́м Бо́га,/ е́же благоприя́тно прии́мши, проше́ния моя́, Богоро́дице, испо́лни/ и моли́твами Твои́ми соблюди́.
Светилен
А́нгельскаго жития́ жела́я, удали́л еси́ себе́ в пусты́нях/ и, стра́сти покори́в плотски́я, ра́вен А́нгелом яви́лся еси́,/ о́тче наш Богоно́се Ефре́ме.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Держа́вным Твои́м покро́вом от враго́в наве́та/ нас, Чи́стая, Твои́х раб, соблюди́ всех невре́дных,/ Тя бо еди́ну и́мамы прибе́жище в ну́ждах.
Вернуться к списку