- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Святитель Моисей, архиепископ Новгородский
Краткое житие святителя Моисея, архиепископа Новгородского
Родился в Новгороде, иноческий постриг принял в Тверском Отроч монастыре. По настоянию родителей он перешел в Колмов монастырь близ Новгорода, где был рукоположен в сан иеромонаха, а затем в Юрьеве монастыре возведен в архимандрита. В 1325 г. святитель Петр († 1326 г.) посвятил его в сан архиепископа Новгородского. Но святитель Моисей недолго управлял новгородской паствой, в 1330 г. он уединился в пустынное место, где и провел более 20 лет в иноческих подвигах. Лишь по настоятельным просьбам новгородцев он снова возвратился к своей пастве. Древний летописец так описывает святителя Моисея: «Он пас Церковь свою как пастырь добрый; защищал обиженных, берег бедных вдов; собрав множество писцов, на свой счет написал много книг, многих он утвердил в благочестии своими наставлениями». Вторичное святительство архиепископа Моисея ознаменовалось строительством многих церквей в Новгороде и его окрестностях и основанием четырех обителей.
25 сентября 1362 г. наступила блаженная кончина святителя.
Полное житие святителя Моисея, архиепископа Новгородского
Святой Моисей был сыном именитого, богатого и славного родителя Филиппа и в мире назывался Митрофаном. Родиной его был Великий Новгород. Обучившись грамоте и постоянно читая Священное Писание, он измлада возлюбил Христа: часто посещал храм Божий, был серьезен и сосредоточен и не приближался к играющим детям. Благочестивый отрок тайно ушел из дома родительского в Тверской Отроч монастырь, где и постригся в монашество с именем Моисея. Пост, послушание и молитва были украшениями новопостриженного инока и стяжали ему в той обители немалую славу. Между тем родители искали неожиданно исчезнувшего юношу и много скорбели о нем, а когда нашли, то упросили его перейти в монастырь, ближайший к Новгороду. Уступая неотступным просьбам и желая избежать молвы и славы о своих иноческих подвигах, святой Моисей переселился в Колмов монастырь, где усугубил свои подвиги, «Божественною ревностью распаляем, в дни и нощи удручая тело свое».
За свою подвижническую жизнь сначала он был рукоположен архиепископом Давидом в иеромонаха, а затем возведен в сан архимандрита и назначен настоятелем Новгородского Юрьева монастыря. Недолго он был в этом монастыре и снова возвратился в свой любимый Колмов монастырь.
В 1324 году, по смерти архиепископа Давида, архимандрит Моисей, по изволению Божию, причтом и всеми людьми возведен был на архиепископию Новгородскую, а в 1326 году хиротонисан в Москве митрополитом всея Руси святым Петром. В трудное время пришлось святительствовать святому Моисею: неоднократные пожары, опустошавшие Новгород с его многочисленными храмами, народные волнения, сопровождавшиеся грабежами и державшие всех в страхе, угроза татар, преследовавших непокорных им князей, – вот печальные события первых лет управления Новгородской кафедрой святого Моисея. Однако, несмотря на эти неблагоприятные обстоятельства, владыка Моисей украшал Новгород храмами Божиими; так, в 1327 году построил церковь во имя Пресвятой Богородицы в Десятинском монастыре, украсил ее святыми иконами, снабдил книгами.
Святой Моисей был добрым пастырем своего стада, проводил свою жизнь в строгом воздержании; отличался любовью к книгам, собрал многих писцов, которые переписали много книг, главным образом богослужебных, для храмов Божиих. Святитель был милосерд и сострадателен к бедным: был обидимым помощник, вдовам заступник, избавлял их от насильников, не устрашаясь лица сильного, и многих исправил своими увещаниями.
По прошествии пяти лет святительства святой Моисей сказал жителям Новгорода: «Изберите себе мужа достойного, а я вас благословляю».
На его место выбран был новгородцами священник Григорий Калика (то есть «паломник»), по монашескому имени Василий.
Святой Моисей оставил в 1330 году архиепископию, удалился в Колмов монастырь и там принял схиму. Ища уединения, он спустя пять лет переселился на противоположный берег реки Волхова в пустынное место и основал там Деревяницкий монастырь с храмом в честь Воскресения Господня. Но не укрылся и здесь этот светильник от взоров людских: бояре и простые люди знали подвижническую жизнь святителя и приходили поучаться от него день и ночь. Так прошло более 20 лет строго монашеской жизни святителя Моисея. В 1352 году он построил каменную церковь Успения Пресвятой Богородицы на Волотове и при ней монастырь.
В том же 1352 году скончался архиепископ Новгородский Василий, возвращавшийся из Пскова, где был сильный мор. Новгородцы умолили святого Моисея возвратиться на свой престол и принять управление паствой. В 1353 году владыка посылал послов в Царьград к царю Иоанну Кантакузену и патриарху Филофею с жалобой на обиды от митрополита Феогноста. Сохранились (от 1354 г.) два послания патриарха к владыке Моисею, в которых он увещевает его подчиняться Московскому митрополиту. Добродетельная жизнь святителя Моисея была известна и в Константинополе. В 1354 году послы возвратились и привезли владыке жалованную с золотой печатью грамоту от императора и крестчатые ризы от патриарха. Вторичное управление святого Моисея епархией ознаменовалось постройкой в Новгороде многих церквей. По сказанию летописей, владыкой Моисеем построены: Знаменская церковь (1354 г.) и Дмитриевская в Торгу на Лубянице в том же году, Сковородский монастырь с церковью во имя святого Архистратига Михаила (1355 г.), Успенская церковь в Радоговицах (1357 г.) и тогда же церковь во имя Святаго Духа в монастыре того же имени, церковь во имя Сорока мучеников и святого Георгия на Лубянице, в 1359 году Прокопиевская на княжем дворе и святого Иоанна Богослова в женской обители. Умножая храмы, святитель добре пас вверенное ему стадо, многих утвердил он учением своим и наставил, хотя и сам претерпел от бесов многие напасти. Есть известие, что святой Моисей подвизался добрым подвигом против стригольников-еретиков, восставших против церковной иерархии. К подвигам святого Моисея должно быть отнесено и уничтожение в 1358 году в Новгороде языческого обычая «бить бочки». Новгородцы целовали крест в том, что впредь оставят этот обычай. Святитель написал много книг. Письменных поучений святителя не сохранилось до нашего времени, до нас дошло только три Евангелия, списанные по повелению боголюбивого архиепископа Моисея, одно из них написано в 1355 году.
Слабость ли сил телесных почувствовал владыка, любовь ли к уединению сказалась сильнее, только в 1359 году он вновь обратился к новгородцам с такими словами: «Изберите себе мужа, которого вам Бог даст».
Несмотря на усиленные просьбы и мольбы, владыка удалился на покой в построенный им Сковородский монастырь. Но Бог еще раз призвал святителя к деятельности. В год удаления его с архиепископии по случаю смены посадника в Новгороде вспыхнул сильный мятеж: умертвили многих бояр, разрушили Волховский мост и три дня стояли друг против друга жители Торговой и Софийской сторон, готовясь вступить в ожесточенный бой. Тогда пришел из своего уединения старец святитель Моисей; с крестом в руках, окруженный духовенством, он встал на остатках разрушенного моста посреди враждующих сторон, благословил их и сказал: «Дети, не подымайте брани, да не будет похвалы поганым, а святым церквам и месту сему пустоты! Не вступайте в бой!»
Мятеж утих. Бог не попустил диаволу посмеяться над христианами. Владыка удалился в свою обитель, подвизался там в посте и молитве и был образцом смирения и благочестия для собранной им братии.
Тихая блаженная кончина святителя Моисея последовала в 1362 году, в 25-й день января месяца. С великой честью, при всенародном плаче погребен был владыка Моисей в Сковородском монастыре. Святитель Моисей был прославлен от Бога чудесами вскоре после блаженной кончины: прибегающие с верою к честным его мощам мужи и жены получают здравие, наипаче же жены исцелевают, одержимые своими немощами.
Вскоре после блаженной кончины святого Моисея человек тридцать разбойников хотели разграбить Сковородский монастырь, полагая, что святитель оставил ему много имущества. Их встретил сам святитель Моисей, завел в трясину и хотел потопить, если они не раскаются. Хищники обещались не делать никакого зла обители, тогда выведены были святителем из опасной трясины и отпущены.
Новгородский купец, по имени Алексий, дважды получил помощь от святителя Моисея. Один раз он упал с лодки в воду на реке Неве и был поддержан на воде неизвестным благолепным, украшенным сединами мужем. В другой раз также на реке Неве напали на него разбойники, и тот же благолепный старец внезапно появился на корме лодки и невредимо провел лодку среди хищников. По молитве Алексия святой Моисей явился ему во сне и указал место своего погребения, повелел устроить покров над гробом.
Существует рассказ о наказании Новгородского архиепископа Сергия за непочтительное отношение к памяти святителя Моисея. Архиепископ Сергий, назначенный на Новгородскую кафедру 4 сентября 1483 года из Москвы, ехал на место своего служения мимо Сковородского монастыря и посетил эту обитель. Помолившись святым иконам и отпевши молебен, он вышел в притвор, где показали ему гроб основателя монастыря святителя Моисея. Обратясь к сопровождавшему его священнику, архиепископ Сергий дерзновенно велел открыть гроб святителя. Священник сказал архиепископу: «Подобает святителю святителя скрывати». Архиепископ же гордо укорил святителя Моисея, говоря: «Кого сего смердовича и смотрити!»
Возносясь тем, что он пришел из Москвы к покоренным гражданам, архиепископ Сергий не усомнился святителя назвать смердовым сыном, иными словами – мужиком. «И бысть от того времени прииде на архиепископа Сергия изумление»: то видели его в Евфимиевской паперти сидящим в одной ряске, то в полдень у Святой Софии сидящим без клобука и без мантии. Вскоре его, больного, отвезли в Троице-Сергиев монастырь, на место его пострижения.
В 1686 году, 19 апреля, чудесным образом были открыты нетленные мощи святителя Моисея: они сами явились посреди церкви перед утренним пением и потом были перенесены к правой стороне иконостаса; часть его святых мощей в 1693 году перенесена в Духов монастырь.
После святого Моисея немало сохранилось вещей, свидетельствующих о его благочестии и подвижнической жизни: двое вериг (одни – в ризнице Софийского собора, другие – в Сковородском монастыре); яшмовые сосуды, поднесенные святым Моисеем святому митрополиту Петру (в московском Благовещенском соборе); там же сосуд из агата с надписью: «В лето 6837 (1328) месяца марта созданы быша сосуды сии архиепископом Новгородским Моисеем». Сохранились в Сковородском монастыре деревянный крест, который был положен со святым Моисеем при погребении и 323 года находился у него в руках; простой деревянный посох в Духовом монастыре. В ризнице Софийского собора сохранились крестчатая риза, присланная святому Моисею патриархом Филофеем; омофор с вышитой надписью: «Моисея архиепископа молитвами Святыя Софии»; наконец, его келейная мантия.
Точно неизвестно, когда начали в Новгороде местно праздновать память святителя Моисея. Несомненно, в первых десятилетиях XVII столетия память праздновали, и притом дважды в год: 25 января – в день его блаженной кончины, и в шестую неделю по Пасхе. В настоящее время празднуется только день кончины святителя.
Акафист святителю Моисею, архиепископу Новоградскому, чудотворцу
Кондак 1
Избранный чудотворче, скорый заступниче и молитвенниче о душах наших, святителю Христов Моисее, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи, да зовем ти:
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Икос 1
Ангела тя земнаго и человека небеснаго прославляем вси: от земных бо к небесным восходя чистыми помыслы, достоин явился еси служитель велений Божиих. И ныне, предстоя Престолу Святыя Троицы, не престай моляся о вопиющих ти:
Радуйся, богозарный свете, освещающий нас.
Радуйся, благочестия наставниче.
Радуйся, от юности возлюбивый Бога всем сердцем твоим.
Радуйся, яко Ему единому работати возжелел еси.
Радуйся, вся красная мира сего нивочтоже вменивый.
Радуйся, яко заповедем Христовым от юности последовал еси.
Радуйся, цвете благоуханный.
Радуйся, розго вертограда Христова.
Радуйся, свято и богоугодно на земли поживый.
Радуйся, яко подвигом добрым зде подвизался еси.
Радуйся, граду нашему добрый пастырю.
Радуйся, провозвестниче людем спасения.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 2
Видим тя, святителю Моисее, яко звезду мысленно возсиявшую на тверди Церковней, и всех направляющую к высоте благочестия, поющих Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум боголюбивый стяжав, о мирстей красоте и плоти мудрованиих небрегл еси: сего ради оставив отечество твое, Великий Новград, и во граде Тфери иноческий образ восприимь, ангельскому житию непорочно поревновал еси и даров благодати Духа Святаго исполнился еси. Темже радостию взываем ти:
Радуйся, премудрости Божия сокровище.
Радуйся, воздержанием умертвивый плотския страсти.
Радуйся, яко благими нравы от юности прилепился еси Христу.
Радуйся, глаголов и законов Божиих исполнителю.
Радуйся, яко в пощениих и бдениих и молитвах житие твое провождал еси.
Радуйся, мирская треволнения, яко леностный сон, отрясый.
Радуйся, яко добродетелей ради твоих освяти тя Христос.
Радуйся, твердый адаманте, сокрушаяй гордыню врагов спасения нашего.
Радуйся, яко ведущими к небеси божественными стезями бодренно шествовал еси.
Радуйся, яко от зле ведущих путей до конца уклонился еси.
Радуйся, монашескаго послушания светлый облаче.
Радуйся, ангельски во плоти поживый.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 3
Силою Вышняго утверждаяся, блаженне отче, во святем жительствовании, яко чадо послушания пребывал еси во обители преподобнаго Макариа Колмовскаго и день и нощь поучался еси в законе Господни, воззывая всех пети Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имея любовь божественную и высотою смирения украшаемь, был еси яко звезда путеводная многим и начальник священнаго собора иноков, наказуя и уча, и вся приводя к воли Божией. Темже, яко делателю добру в вертограде Господни, приносим ти хваления:
Радуйся, светильниче божественный и светоносный.
Радуйся, еже по образу Божию соблюдый невредимо.
Радуйся, монашествующих доброто.
Радуйся, правило добродетели известнейшее.
Радуйся, яко возложив руку на рало не возвратился вспять.
Радуйся, яко управлен был еси в Царствие Христа Бога.
Радуйся, соборов иноческих похваление.
Радуйся, яко вражия ополчения упразднил еси.
Радуйся, текущих к небеси учителю.
Радуйся, ревности безплотных подражателю.
Радуйся, божественных словес хранителю.
Радуйся, преподобных и праведных сонаследниче.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 4
Бури страстей многоболезненных смущают ны и озлобляют: но, исцелений источниче неоскудеваемый, утиши страсти многовременныя притекающих с верою к раце мощей твоих, и воздвигни пети Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаше ближнии и дальнии богоугодное житие твое, и егда на архипастырский престол Церкве Новграда Великаго искаху мужа достойна, абие вси желанием возжелеша имети тя пастыреначальника и святителя. Сего ради и жезл пастырства приял еси от Всероссийскаго митрополита Петра и паству твою добре упасл еси. Мы же, овцы пажити твоея, светом твоего богоразумия озаряеми, вопием ти:
Радуйся, архиерею, премудрый учителю.
Радуйся, мужу желаний, пасти стадо Христово призванный.
Радуйся, чистотою яко солнце возсиявый.
Радуйся, отче предивный.
Радуйся, пастырю прелюбезный.
Радуйся, избранный сосуде благодати божественныя.
Радуйся, апостолов сопричастниче.
Радуйся, великих святителей Новгородских преемниче и сопрестольниче.
Радуйся, бодрый страже словесных овец.
Радуйся, иерархов украшение.
Радуйся, благочестивых велений сказателю и насадителю.
Радуйся, яко славу Церкве обогатил еси ученьми твоими, богомудре.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 5
Боготечная воистинну звезда был еси в житии твоем всем ищущым спасения, и по честнем успении ко спасению ны руководиши. Темже прославляющему тя Господу вопием: Аллилуиа.
Икос 5
Видеша тя людие пастыря воистинну добра, неленостнаго строителя и бодреннаго рачителя о спасении их: церкви бо и монастыри созидал еси, ихже иконами украсил и книгами удоволил, вся восполняя мздою твоею. Сего ради похвалами тя венчаем сице:
Радуйся, отче преславный.
Радуйся, православных утверждение.
Радуйся, храмов Божиих созидателю.
Радуйся, обителей иноческих устроителю.
Радуйся, яко видение деяний божественных верным предал еси.
Радуйся, яко заблуждающих богомудренно вразумляеши.
Радуйся, Православия предание со дерзновением проповедавый.
Радуйся, благодатию Божиею преукрашенный.
Радуйся, Церкве красото.
Радуйся, яко вся ученьми твоими просвещаеши.
Радуйся, непостыдный о нас предстателю.
Радуйся, молитвенниче о душах наших.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 6
Проповедник и образ добраго жития был еси в кротости и премудрости: и Господь видя смирения твоего высоту, свыше строения тебе слово дарует, имже лжемудрия потоки заградил еси, верныя же научил еси пети Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси, яко звезда лучезарная, блистанием учений и деяний твоих, егда по осьмнадесяти летех вольнаго твоего удаления со святительскаго престола паки, аще и противу воли, призваху тя людие на пастырство, и прияв благословение от Патриарха Цареградскаго и митрополита Всероссийскаго, столп и утверждение Церкве показался еси. И ныне не презри притекающих к тебе и вопиющих:
Радуйся, истины поборниче.
Радуйся, ересей посрамителю.
Радуйся, светило благочестия.
Радуйся, соблазнов прогонителю.
Радуйся, яко лесть беззаконных обличил еси.
Радуйся, яко чуждая учения от Церкве верных отгнал еси.
Радуйся, бодренный в вертограде Христове делателю.
Радуйся, яко вражия ополчения низложивый.
Радуйся, веры православныя таинниче.
Радуйся, яко тобою воистинну право ходити познахом.
Радуйся, яко страх Божий, начало премудрости, в сердца пасомых внушал еси.
Радуйся, яко одождением словес твоих неплодное сердец возделывал еси.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 7
Хотением от мирских сластей отлучаяся, крепко ополчался еси на невидимыя враги, святителю преподобне, и верным был еси целомудрия образ, и учений сокровище неоскудеваемое, вопиющым о тебе Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя о спасении людей ревнителя Моисеа познаваем. Якоже бо той скоро к людем беззаконнующым сниде, от горы Божия, во еже пресещи нечестивое их устремление: тако и ты к мятущымся гражданом от обители Архистратига Михаила абие притекл еси со словом вразумления, да не радуют поганыя, да не пустошат град и церкви Божии. Сего ради и крепость подаде ти Бог, и не попусти людей Своих быти в посмех диаволу. И мы славяще о сем Бога, приносим ти хвалебное пение:
Радуйся, славы Божия присный ревнителю.
Радуйся, мятежей укротителю.
Радуйся, немудрых наказателю.
Радуйся, заблуждших к истине воззываяй.
Радуйся, яко тмою страстей омрачаемыя просвещаеши.
Радуйся, яко всех к небеси направляеши.
Радуйся, от работы вражия, якоже оный Моисей от Египта, изводяй.
Радуйся, во мраце прелести седящыя к свету благоразумия возставляяй.
Радуйся, яко разжжения сатанинская угасивый.
Радуйся, яко христиан соборы в единомыслие приводиши.
Радуйся, яко тобою диавол попрася.
Радуйся, яко тобою Христос прославися.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 8
Странническое на земли житие пожив и волнений множество благоискусно прешед, к безскорбному животу достигл еси и дерзновение имаши к Подвигоположнику Богу, Емуже вопием: Аллилуиа.
Икос 8
Весь исполнен любве Христовы и Благаго Бога подражатель быв, пастырски порученное тебе от Христа стадо упасл еси: лица бо сильных не стыдяся наставлял их на путь спасения, немощныя заступал еси, вдовам и сиротам быв помощник и любовь нелицемерную ко всем стяжав. Сего ради, чтуще святую память твою, любовию ти вопием:
Радуйся, свидений Господних непостыдный проповедниче.
Радуйся, яко кроткими глаголы и многим разумом противныя вразумлял еси.
Радуйся, гордыни смирителю, убогих же заступниче.
Радуйся, яко стяжал еси любовь, николиже отпадающую.
Радуйся, милосердия источниче.
Радуйся, непрестанное о людех промышление.
Радуйся, нищих питателю.
Радуйся, алчущым хлебе неоскудеваемый.
Радуйся, всех надежное прибежище.
Радуйся, ненадежных надеждо светлая.
Радуйся, болящих услышание скорое.
Радуйся, скорбных отрадо.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 9
Всего себе вперив к божественному желанию и плоть повинув духу воздержанием всяким и добродеянием, пожил еси в чистей совести и вере неразоримей. Сего ради и в селениих райских водворяешися поя Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветий многовещанных красноглаголания не возмогут исповести славы твоея, ни изрещи величия добродетелей твоих: от юности бо взем крест твой, достигл еси идеже доброта неизреченна и недомысленна, и на небесех живеши, во свете невечернем. Молися убо о нас, приносящих ти хвалебныя пения:
Радуйся, тщету мирских попечений отринувый.
Радуйся, в преподобии и правде Богу послуживый.
Радуйся, яко о земных небрегий, небесная наследовал еси.
Радуйся, яко пресветло житие твое на земли прешел еси.
Радуйся, яко верою возращаемь древо животное явился еси.
Радуйся, струе приснотекущая, напаяющая верных.
Радуйся, Иерусалима Небеснаго гражданине.
Радуйся, страны нашея светлое радование.
Радуйся, блаженство вечное унаследовавый.
Радуйся, некрадомое богатство обретый.
Радуйся, прибежище наше и упование.
Радуйся, скорое в болезнех врачевание.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 10
Спастися хотяй всем человеком и в разум истины приити, дарова нам тебе, яко сокровище неотъемлемо, яко сад красный добродетелей, яко светильника божественнаго и светлоноснаго: исцелений бо благодать источаеши всем, притекающым к раце мощей твоих, и воздвизаеши верныя воспевати Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стену прибежища стяжахом тя, досточудне Моисее, и в скорбех заступление: предваряеши бо в бедах сущыя, якоже иногда куплю деющаго от потопления спасл еси, и разбойничо умышление на того паки раззорил еси. Не отрини убо и нас, умиленно ти взывающих:
Радуйся, в бедах сущым предстателю.
Радуйся, напаствуемым свободителю.
Радуйся, плавающих хранителю.
Радуйся, путешествующым благое поспешение.
Радуйся, спасаяй от смерти горькия.
Радуйся, в нечаянии сущым скорое поможение.
Радуйся, яко речная волнения уставляеши.
Радуйся, яко обстояния лукавства и наветы злобы разрушаеши.
Радуйся, обидимых покрове.
Радуйся, немоществующих крепосте.
Радуйся, яко впадающих во искушения возставляеши.
Радуйся, яко от скорбей и озлоблений исхищаеши.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 11
Пение наше молебное не презри, незлобиве отче: се бо верою и любовию подвизаеми, притекаем ко честному гробу твоему, и прославляюще Венчавшаго тя Господа, молимся ти: молися выну у Престола Славы избавитися нам от враг видимых и невидимых, да во благодарениих зовем Дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светодательная свеща явился еси граду нашему, блаженне отче, в нетлении святаго телесе твоего. Темже блажим тя, яко и в граде вышнем вселяешися и посреде нас милосердуеши, приражения лести демонския сокрушая и отгоняя от почитающих священную память твою:
Радуйся, человече Божий.
Радуйся, яко прославленный тобою Господь прослави тя.
Радуйся, яко в преподобии пожил еси.
Радуйся, яко не даде Господь видети тебе, преподобному своему, истления.
Радуйся, яко в вышних селениих торжествуеши.
Радуйся, яко и нас, в дольнем мире пребывающих, не оставляеши.
Радуйся, небожителю богопросвещенный.
Радуйся, грешных ко исправлению приводяй.
Радуйся, пастырю благий.
Радуйся, волков мысленных отгнание.
Радуйся, яко с ангелы ликовствуеши.
Радуйся, яко предстоиши Престолу Славы невечерния.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 12
Благодатию Духа Святаго, еюже просвещен быв при жизни, и по смерти наслаждаешися, облагодати наша мысли и сердца: да чистыми усты и непорочными помыслы благодарим Благодеющаго нам Господа и воспеваем Ему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твое христоподражательное на земли житие, богомудрая деяния и по блаженней кончине преславная чудодействия, молим тя присно заступати ны от враг видимых и невидимых, якоже иногда от умышления злых человек, еже расхитити святую обитель, идеже положено честное тело твое, спасл еси оную дивным явлением твоим. Темже, яко выну благая людем твоим ходатайствующему у Престола Божия, взываем ти:
Радуйся, присный о нас к Богу ходатаю.
Радуйся, обидимых ограждение.
Радуйся, злобы сокрушителю.
Радуйся, наветов вражиих разорение.
Радуйся, обидящих карателю.
Радуйся, яко неправых ковы разрушаеши.
Радуйся, яко стяжал еси к Богу дерзновение.
Радуйся, яко и на земли прославляешися.
Радуйся, обители твоея крепосте и украшение.
Радуйся, всех нас защищение.
Радуйся, честными мощами твоими благодати исцеления подаваяй.
Радуйся, всех усердно к тебе прибегающих пристанище необуреваемое.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 13
О священнейший отче, пастырю и учителю наш Моисее, не отрини сие наше усердное приносимое ти пение! Избави нас твоим ходатайством и помощию от всякаго зла и вечныя муки, да с тобою воспеваем Богу: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангела тя земнаго и человека небеснаго прославляем вси: от земных бо к небесным восходя чистыми помыслы, достоин явился еси служитель велений Божиих. И ныне, предстоя Престолу Святыя Троицы, не престай моляся о вопиющих ти:
Радуйся, богозарный свете, освещающий нас.
Радуйся, благочестия наставниче.
Радуйся, от юности возлюбивый Бога всем сердцем твоим.
Радуйся, яко Ему единому работати возжелел еси.
Радуйся, вся красная мира сего нивочтоже вменивый.
Радуйся, яко заповедем Христовым от юности последовал еси.
Радуйся, цвете благоуханный.
Радуйся, розго вертограда Христова.
Радуйся, свято и богоугодно на земли поживый.
Радуйся, яко подвигом добрым зде подвизался еси.
Радуйся, граду нашему добрый пастырю.
Радуйся, провозвестниче людем спасения.
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Кондак 1
Избранный чудотворче, скорый заступниче и молитвенниче о душах наших, святителю Христов Моисее, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи, да зовем ти:
Радуйся, святителю Моисее, похвало Церкве Христовы и великий чудотворче.
Молитва святителю Моисею, архиепископу Новоградскому, чудотворцу
О священнейший отче, святителю Моисее, пастырю и учителю наш, не отрини нас с верою притекающих к раце мощей твоих и к твоему заступлению, и теплою молитвою тя призывающих: но скоро потщися помолитися Царю царствующих и Господу господствующих, да избавит стадо Свое от волков губящих е, и всяку страну христианскую огради и сохрани святыми твоими молитвами от мирскаго мятежа и труса, нашествия иноплеменник и междоусобныя брани, от глада же и губительства, потопа, и меча, и огня, и напрасныя смерти; и якоже помиловал еси грядущаго куплю деяти от потопления, и от разбойников спасл еси святую обитель сию твою, тако помилуй и нас, умом, словом и делом во тме греховней сущих, и избави нас гнева Божия и вечныя казни, яко да твоим ходатайством и помощию, Своим же милосердием и благодатию, Христос Бог тихое и безгрешное житие даст нам пожити в веце сем и избавити нас шуияго стояния, сподобит же деснаго со всеми святыми. Аминь.
Тропарь Моисею, архиеп. Новгородскому
глас 8
Чистоты́ ра́ди жития́ твоего́,/ поще́ния же и моли́тв и трудо́в/ сосу́д благопотре́бен был еси́ Влады́це Христу́,/ И́же дарова́ тя ста́ду твоему́,/ я́ко сокро́вище неотъе́млемо, чудесы́ всех обогаща́юща./ Тем и мы, соше́дшеся в па́мять твою́,/ ве́рою и любо́вию вопие́м:// моли́ о нас, пречестны́й архиере́ю Моисе́е, о́тче наш.
Перевод: Чистотой жизни твоей, пощением, молитвами и трудами, ты стал сосудом почтенным у Владыки Христа (Рим.9:21), Даровавшего тебя стаду своему, как неотъемлемое сокровище, обогащающее всех чудесами. Потому и мы, собравшись у раки с мощами твоими, с верой и любовью взываем: моли о нас, почитаемый архиерей, Моисей отче наш.
Вернуться к списку