-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Реставрация церковной утвари
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора и ризницы
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобный Паисий Святогорец (Эзнепидис)
Краткое житие преподобного Паисия Святогорца
Преподобный Паисий Святогорец (в миру Арсений Эзнепидис) родился 7 августа 1924 года в селении Фарасы, в Каппадокии (Малая Азия). Грудным ребенком он был привезен в Грецию, где его родители поселились в небольшом городке Конница. Когда в стране началась гражданская война (1944–1948), Арсений Эзнепидис был призван в действующую армию.
После войны он встал на путь монашеской жизни, к которой стремился с детства. 27 марта 1954 года после установленного испытания послушник Арсений был пострижен в рясофор с именем Аверкий, 3 марта 1957 года – в мантию с именем Паисий. Он подвизался на Святой Афонской Горе, затем – в монастыре Стомион в Коннице и на Святой горе Синай. Множество людей приходило к старцу и находило духовное руководство и утешение.
12 июля 1994 года он почил о Господе в Иоанно-Богословском монастыре , расположенном близ селения Суроти в окрестностях Салоник.
Полное житие преподобного Паисия Святогорца
Геронда Паисий, в миру Арсений Езнепидис, родился в Фарасах Каппадокийских, в Малой Азии, 25 июля 1924 года. Его отца звали Продромос. Он был благочестивым человеком и патриотом, из-за чего его семья подвергалась опасности от турецких фанатиков-мусульман. Мать старца звали Евлампией. В их семье, кроме маленького Арсения, было еще девять детей. Через две недели после рождения Арсения фарасийские греки бежали из Турции, чтобы спастись от турецких гонений. Перед отъездом в Грецию святой Арсений Каппадокийский окрестил мальчика и дал ребенку свое имя, пророчески сказав: «Хочу оставить после себя монаха».
В сентябре 1924 года корабль с беженцами подошел к берегам Греции, и измученные люди, наконец, обрели новую родину и безопасность. Малыш Арсений рос, имея большую любовь ко Христу и Богородице, и очень хотел стать монахом. Он постоянно ходил в лес, где молился, держа деревянный крест, сделанный своими руками. Детство старца прошло в г. Конице. Здесь он успешно окончил школу и работал до армии плотником.
В 1945 году Арсения призвали в армию, где он отличился благонравием и мужеством.
После армии Арсений сразу ушел на Святую Гору Афон. В 1950 году он стал послушником благодатного духовника, отца Кирилла, впоследствии игумена монастыря Кутлумуш († 1968). Некоторое время спустя о. Кирилл направил послушника в монастырь Есфигмен, где Арсений и принял в 1954 году рясофор с именем Аверкий. Новый монах нес любые послушания, а, выполнив свои, помогал и другим братьям закончить их работу. Аверкий постоянно молился, стараясь, чтобы это не заметили окружающие, любил читать жития святых.
В 1954 году Аверкий по совету духовного отца перешел в обитель Филофей и стал там учеником отца Симеона, известного своей добродетелью. В 1956 году отец Симеон постриг отца Аверкия в малую схиму с именем Паисий, в честь митрополита Кесарийского Паисия II, который также был уроженцем Фарасы Каппадокийской. На новом месте о. Паисий вел прежнюю жизнь: подвизался по любочестию и помогал, сколько мог, братии.
В 1958 году из Стомио Коницкой его просили прийти помочь остановить распространение протестантов. Геронда, получив внутреннее «извещение» воли Божией, пошел и жил в обители Рождества Богородицы в Стомио. Там он с помощью благодати Божией помог тысячам душ и оттуда отправился в 1962 году по каким-то духовным причинам на Синай.
Геронда много работал, а на заработанные деньги покупал пищу и раздавал ее бедуинам, которые его очень любили. В 1964 году геронда вернулся на Афон и поселился в Иверском скиту. В 1966 году геронда заболел, и ему отняли большую часть легких.
С мая 1978 года о. Паисий поселился в келии Панагуда святой обители Кутлумуш. Сюда к старцу потянулись тысячи людей. Ежедневно от восхода до заката он советовал, утешал, решал людские проблемы, изгонял всякое стеснение и наполнял души верою, надеждою и любовью к Богу. Для всей Греции геронда стал духовным магнитом, вытягивающим скорбь болезнующих людей.
Принимая тяготы притекающих людей, геронда мало-помалу стал изнемогать телесно. К 1993 году состояние старца стало очень тяжелым. В октябре 1993 года геронда поехал с Горы Афон в монастырь св. Иоанна Богослова в Суроти. Здоровье его катастрофически ухудшилось. 12 июля 1994 года геронда предал свою преподобную душу Господу. Геронда почил и был погребен в монастыре св. Иоанна Богослова в Суроти Солунской, и место его погребения стало святыней для всего православного мира.
13 января 2015 года Священный Синод Константинопольской Православной Церкви причислил преподобного Паисия Святогорца к лику святых, о чем святейшего патриарха Московского и всея Руси Кирилла уведомил святейший патриарх Константинопольский Варфоломей своим письмом от 28 января 2015 года.
Решение о включении преподобного Паисия в русский месяцеслов было принято на заседании Священного Синода Русской Православной Церкви 5 мая 2015 года с определением празднования его памяти 29 июня/12 июля.
Молитва преподобному Паисию Святогорцу
Ты, во дни земнаго жития тяжкия болезни претерпевая и благодарственная пения за вся Богу воздавая, от Него благодать восприял еси телесныя недуги исцеляти и души, грехми омраченныя, врачевати. Ныне, предстоя Престолу Вседержителя, Того милосердие к нам приклони, да твоим молитвенным предстательством дарует нам Господь крепость во искушениих, мужество в борьбе с духами злобы поднебесныя, прощение всех наших грехов, яже от юности нашея даже до настоящаго дне сотворихом словом, делом и помышлением, и да научит нас благое творити, во еже богоугодне житие скончати и ближним с любовию и смирением послужити.
Ей, отче святый, паки молим тя: помози нам пути греховнаго отвратитися, плоды же покаяния и обновления во Христе душ наших сотворити и во образ жития твоего, еже любве и милосердия исполнено бысть, уз греховнаго жительства разрешившеся, к Небесным Чертогом взыти, идеже вкупе с тобою сподобимся прославляти Бога в Троице славимаго Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Служба преподобному Паисию Святогорцу
На Господи, воззвах: стихиры, глас 4.
Подобен: Дал еси знамение:
Отче Паисие досточудне,/ знаменьми воистинну чудес твоих/ в последняя времена явился еси/ веси Фарасския древо многоплодное,/ родителей твоих похвала,/ столп воздержания,/ Афона и всея Церкве слава./ Темже верных собрания/ пении по долгу благохвалят житие твое.
Отче Паисие богоблаженне,/ града Коницы украшение,/ пламенную любовь от юности ко Господу имея,/ житии святых и преподобных отец назидался еси/ и, во благочестия наставники тех избрав,/ ученик верный и последователь твердый/ воздержания и постничества был еси.
Отче Паисие священне,/ помыслы лютаго сопротивника отверг,/ чистейший молниезрачный образ Христа/ в сердце твоем приял еси./ Темже, безбожия помышления разгоняя,/ истины догматы и богатство веры/ ныне концем земли проповедуеши.
Отче Паисие преподобне,/ вышнее Троицы действо издетска стяжав,/ благодать пощения приял еси/ и, любовь велию ко святым имея,/ младенческая вся отвергл еси,/ движа ко изумлению вся сродники и домашния твоя,/ прообразуя тако, святе, путь жития твоего.
Слава, глас 2:
Неустанныя подвиги твоя, богоносе Паисие,/ яко ясныя образы подражания и спасения вси познахом:/ страстей бо всяческая востания победив,/ во времена последняя яко солнце возшел еси/ на горе Афонстей и во инех странах,/ просвещая твоими чудесы и наставлении./ Темже в молитвах не престай,/ ума нашего мрак греховный разгнати,/ да познаем вси велию милость.
И ныне, Богородичен:
Все упование мое на Тя возлагаю,/ Мати Божия,/ сохрани мя под кровом Твоим.
На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Доме Евфрафов:
Коница и Синай,/ и гора Афонская,/ ликуют и хвалятся/ божественною памятию твоею,/ отче Паисие.
Стих: Восхвалятся преподобнии во славе/ и возрадуются на ложах своих.
Гробу твоему честному,/ отче Паисие,/ с верою множества покланяются,/ надеющеся прияти/ благодать твою, славне.
Стих: Воспойте Господу песнь нову,/ хваление Его в Церкви преподобных.
Ходатая ко Христу/ ведают тя вси,/ Паисие всеблаженне,/ темже и прошений своих/ приемлют исполнение.
Слава, глас тойже:
Имея в души, отче Паисие,/ свет Святыя Троицы,/ осияваеши благочестно/ призывающих тя, всеславне.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Владычице Богородице,/ молися непрестанно Сыну Твоему/ о воспевающих рождество Твое,/ Богоневесто Пречистая.
Тропарь писан на велицей вечерни.
На велицей вечерни
На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 1.
Подобен: Всехвальнии мученицы:
От отрочества зело возлюбил еси/ монашеское жительство/ и пребывание единомысленное,/ честный Паисие,/ темже мирская обольщения,/ плотския сласти и вся преходящая/ мужественне презрел еси/ и, ум твой в Горняя вперив,/ яко ангел в телеси пожил еси.
Воинства мирскаго ратник быв,/ преблаженне Паисие,/ образ добродетели сущим с тобою показал еси,/ иноческим же полком сочетався,/ учитель благочестия многим явился еси,/ наставляя тех ко спасению/ словесы твоими, знаменьми и чудесы,/ яже творил еси/ Христа божественною благодатию.
Возшед на гору Синайскую,/ тамо преподобно пожил еси,/ подражая Моисею боговидцу/ и Иоанну, лествицы божественныя списателю,/ славне Паисие,/ в посте, яко безплотен пожив,/ дарования Утешителя Духа Святаго приял еси,/ якоже древле отцы наши и вси святии.
Обители Стомион в Конице усердный инок/ и Есфигмена благопокорный послушник был еси,/ и Филофеевскую обитель, преподобне, прославил еси,/ последи же на гору Синай,/ яко ангел, вселился еси,/ промышляя о потребных людем бедным/ и о всякой твари.
Поучении и чудесы многоразличными/ киновию Суротийскую утвердил еси/ и благочестным девам и женам,/ отче преподобне Паисие,/ воистинну богосветлый наставник, путевождь и учитель явился еси,/ темже гроб твой, якоже велие сокровище,/ священная обитель содержащи,/ веселится честне.
Юным мудрый попечитель явился еси,/ постниче святый Паисие,/ недугующим врач и помощник,/ страстьми губительными обдержимым избавитель,/ безбожным скорое вразумление,/ учеником благонадежное утверждение/ и всякому человеку ближний во Христе и знаемый.
Слава, глас 6:
Подвижников стезею шествуя,/ богоносе Паисие,/ к добродетельному житию устремился еси/ и, ветхаго человека совлекся,/ непрестанною же молитвою ум очистив,/ Духа Святаго сладости причастник показался еси./ И ныне, богоукрашенный отче,/ стяжанию благодати Духа Святаго/ нас прилежно научаеши.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Кто Тебе не ублажит, Пресвятая Дево:
Прокимен дне. И чтения три преподобническая.
На литии стихиры самогласны, глас 1:
Веселися о Господе горо Афонская,/ в тебе бо, яко цвет весенний,/ в последняя времена преподобный Паисий процвете,/ иже слез излиянием,/ яко делатель добрый, душу свою воздела,/ добродетелей древо насади/ и плоды безстрастия и прозрения принесе,/ подаваяй страстей врачевание/ и исцеление недугов душевных вкупе и телесных./ Темже ныне к нему притекаем/ и с верою умильно вопием:/ молися, святе Паисие, милостивому Богу за ны,/ воспевающих житие твое/ и велия твоя дарования.
Глас 2:
Своему хотению умертвився,/ яко иный Павел, страстей свободился еси/ и одеждею световидною Духа Утешителя облеклся еси./ Темже, яко телесныма очима,/ помышления человеков зрети сподобился еси,/ будущая предведая и полезная провещавая/ приступающим к тебе, отче Паисие./ Сего ради и мы, руце к тебе простирающе,/ яко имущу велие дерзновение ко Господу,/ молитися за ны просим,/ яко да волнение моря житейскаго прейдем/ и в пристанище Царствия Небеснаго достигнем.
Глас 3:
Отче преподобне,/ на всяк день человеков множества,/ яко ковчег спасения,/ келлию твою обступаху:/ едини убо спасения души взыскующе,/ друзии же исцеления недугов,/ помыслов исправления/ и прилучшихся в житии разрешений просяще./ Такожде и ныне ко гробу твоему,/ людие притекающе,/ тогожде с верою просят,/ с нимиже и мы тебе сице вопием:/ блаженне старче Паисие,/ молитвами твоими и нас укрепи.
Глас 4:
Море сланое страстей прешед/ и духов лукавых гордыню низложив,/ вместилище Утешителя Духа был еси,/ преподобне отче Паисие./ Ты бо, зерцало ума очистив,/ моляся, Богочеловека Господа узрел еси,/ Пречистую Его Матерь,/ Лукиллиана и Евфимию, мучеников славных/ и лики прочих святых./ С нимиже и ныне молися Господу,/ помиловатися душам нашим.
Слава, глас тойже:
Подражателя Христова, Паисия преподобнаго,/ на Святей Горе пожившаго,/ похвальными словесы воспоим,/ той бо струями слез распаление страстей угаси,/ душу просвети и ум очисти,/ и светлейший сосуд благодати явися./ И ныне, собору постников сочетався,/ непрестанно молится о призывающих честное имя его.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
От всяких бед рабы Твоя защити,/ Благословенная Богородице,/ да Тя прославим,/ надежду душ наших.
На стиховне стихиры, глас 5.
Подобен: Радуйся, постников:
Радуйся, Фарасския земли прозябение,/ Святыя Горы реко приснотекущая,/ учителю благочестия,/ обители Суротийския питателю,/ подвизающихся добрый образе,/ Синая благое украшение,/ града Коницы хранителю/ и всея Еллады пресветлое солнце,/ юности попечителю и помощниче,/ человече Небесный и во плоти ангеле,/ целителю недужных и страждущих упокоение,/ Паисие отче наш,/ Церкве Христовы новая звездо и досточудная.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
Радуйся, отче наш Паисие,/ отроком изрядный благочестия проповедниче,/ страждущим скорое избавление,/ безчинным кроткое вразумление,/ сущим в бедах подкрепление,/ скорбящим утешение,/ верным вспоможение,/ всем, приходящим к тебе помощниче,/ преподобных сопричастниче/ и теплый о нас к Богу молитвенниче.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
Радуйся, преподобне отче Паисие,/ священников богомудрый наставниче,/ благочестно жити хотящих учителю,/ постником истинное правило/ и богодохновенный провидче!/ Ты, дар прозрения имея,/ сокрытая помышления ума обличал еси/ и недуги душевныя врачевал еси./ Темже по всей земли имя твое прославися/ и вернии со усердием молятся,/ твоея помощи взыскующе.
Слава, глас 8:
Постнически пожив и сласти житейския одолев,/ плоти желания и сладострастие всякое победил еси/ и посещения благодатнаго сподобился еси,/ преподобне старче Паисие,/ ты бо, в келлии своей пребывая,/ великомученицу Евфимию яве узрел еси/ и о мученичестем подвизе ея беседовал еси./ С неюже о нас молися,/ даровати душам нашим велию милость.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Владычице, прими молитвы раб Твоих/ и избави нас/ от всякия нужды и печали.
Тропарь, глас 1:
Фарасския земли порождение/ и Афона славное украшение,/ блаженне отче Паисие,/ преподобных изрядный подражателю,/ яко всесветлое солнце просиял еси/ и благодатию верных множества озарил еси:/ слава Давшему ти крепость,/ слава Венчавшему тя,/ слава Даровавшему тобою всем исцеления.
На утрени
По 1-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: Гроб Твой, Спасе:
Благодатию Христовою просвещен, якоже древнии отцы с безсловесными зверьми пожил еси, отче богомудре, и птиц и змиев друг соделался еси. Темже вси, видевшии тя, ужасахуся и Вседержителя Бога прославляху.
Слава, и ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Икону честную Страшнаго Предстательства Матере Владыки держал еси, преподобне отче Паисие, и, воззрев к Вышним, явися ти от нея свет, озаряяй вся. Сего ради молися непрестанно с Приснодевою о душах наших.
По 2-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте девства:
Многочуднаго честнаго Паисия, Горы Афонския славу и Каппадокийския земли прозябение, гордыню змиеву поправшаго, страсти плотския сокрушившаго и множества верных чудесы облагодетельствовавша достойно вси да почтим.
Слава, и ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Приснодеву Госпожу Владычицу, земнородных род украсившую и сладчайший зрак имущую, в кущи Афонстей узрел еси, преподобне Паисие, и со умилением Той поклонился еси. Темже с Нею не закосни молитися о нас ко Господу.
Величание:
Ублажаем тя,/ преподобне отче Паисие,/ и чтим святую память твою,/ наставниче монахов/ и собеседниче Ангелов.
Псалом избранный: Терпя, потерпех Господа:
По полиелеи седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:
Молитвами и подвиги твоими, отче Паисие, юным детоводитель и людем, страстию губительною одержимым, наставник был еси; имущим неудобоисцельныя обычаи греховныя преизрядный врач явился еси; взыскующим же пути спасения известный советник познался еси, подвижниче богопросвещенный. Темже вернии, в Суроти твоему гробу покланяющеся, радуются и благочестно память твою по долгу воспевают.
Слава, и ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Святый образ Твой, Дево, сущий в Сионе, узрев, божественный Паисий на горе Афонстей наказа иконописателем прилежно списати и велию Твою благодать всем проповеда. Сего ради, Богородице, не оскудей непрестанно Христа молящи о всех рабех Твоих, воспевающих благочестно Пречистое Твое Рождество.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Стих: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело. Всякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 43.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Во всю землю изыде вещание подвиг твоих,/ преподобне Паисие,/ ты бо в двадесятем веце по Рождестве Спасове,/ яко звезда утренняя возсиял еси/ и православных множества просветил еси,/ во еже ведети волю Господню./ Сего ради ныне, на Небеса возшед/ и стяжав велие дерзновение,/ молися о спасении душ наших.
Канон, глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи,/ чудотворяй иногда/ Моисейский жезл, крестообразно поразив/ и разделив море,/ Израиля же беглеца пешеходца спасе,/ песнь Богови воспевающа.
Даждь ми разум, Христе Всесильне, да возмогу всеусердно воспети житие и многая чудеса преподобнаго Твоего, Паисия честнаго и многочуднаго.
Благочестно, яко ангел, на земли пожив, славне Паисие, плоть и страстей востания духу покорил еси и даров Божиих приятелище явился еси, всем потребная подавая.
Всея твари Создателя теплою мольбою умилостивляя, скорый помощник страждущим и в скорби сущим явился еси, святе Паисие, святыя Горы похвало.
Богородичен: В пучине страстей погружаемь, утопаю, Мати Богородице, темже, яко нищий и окаянный, взываю: молитвами Твоими бурю искушений моих устави, Горы святыя Хранительнице.
Песнь 3
Ирмос: Утверждей в начале небеса разумом,/ и землю на водах основавый,/ на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди,/ яко несть свят паче Тебе,/ Едине Человеколюбче.
Христовою благодатию победитель на духи лукавыя показался еси, отче Паисие, зело крепко смирив юношу Георгия, силою бесовскою одержима и обольщена бывша губительным учением.
Духоносный отче Паисие! Господь всяческих, красен добротою паче сынов человеческих, Свой Образ тебе некогда откры и исполни тя благодати велия.
Недоумеет ум человеческий, како яве приял еси в твоей келлии многопетую великомученицу и дивную Евфимию, святе Паисие блаженне, отцев похвало.
Богородичен: Исцелений источник и врачевание изрядное Тя, Мати, вемы, удручаемии вси болезньми телесными. Темже с верою просим Твоея, Богоневесто, божественныя помощи.
Седален, глас 4.
Подобен: Скоро предвари:
Непрестанно в молитве пребывая, душу твою храм Духа Святаго соделал еси, Паисие преподобне, и столп светел, верныя просвещаяй, явился еси, моля о всех Христа, Иже всех Содетеля и Вседержителя.
Слава, и ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Дево Неискусомужная, христиан Упование и ангелов Веселие! Велие дерзновение пред Престолом Сына Твоего имущи, присно молися, Владычице, о чтущих Тя.
Песнь 4
Ирмос: Ты моя крепость, Господи,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое радование,/ не оставль недра Отча,/ и нашу нищету посетив./ Тем с пророком Аввакумом зову Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Силу с Небесе приемь, тяжкия болезни претерпевал еси, богомудре Паисие, и славословная пения усердно ко Христу возглашал еси. Темже и дар исцеления душ и телес приял еси.
Учению святых отец твердо следуя, мужественне в Солуни Христа исповедал еси, всеблаженне, и, яко ангел, с прочими иноки в путь богоразумный шествовал еси, образ веры подая человеком.
Руце твои преподобнеи ко Господу воздевая, земли отступал еси, всехвальне Паисие, и свет невещественный множицею лице твое осеняше. Темже и зрящии в сиянии лик твой зело удивляхуся.
Богородичен: Во утробу Твою Вседержитель вселися, Богородице, и человеков смешение от тли обнови, клятву же разрешив и смерть упразднив, темнозрачнаго противника беззаконнаго гордыню смири до конца.
Песнь 5
Ирмос: Вскую мя отринул еси/ от лица Твоего, Свете Незаходимый,/ и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго,/ но обрати мя и к свету заповедей Твоих/ пути моя направи, молюся.
Духом деяния приходящих к тебе прозревая и попечение милостивное показуя, вся потребная ко спасению им подавал еси, богоносе отче Паисие.
Кроток и нестяжателен, молитвы делатель прилежный, тишины любитель и любве рачитель, Бога усердный почитатель и человеком милостивый предстатель явился еси, богомудре Паисие.
Суесловия, зело верныя соблазняющая, наставленьми и ученьми православными, знаменьми и чудесы сокрушил еси, всеблаженне отче Паисие.
Богородичен: Ева убо прамати клятву рода древле прият, Ты же, Богородице, радость и мир Рождеством Твоим всем принесла еси. Темже Предстательницу человеком Твои раби Тя имамы, Владычице.
Песнь 6
Ирмос: Очисти мя, Спасе,/ многа бо беззакония моя,/ и из глубины зол возведи, молюся,/ к Тебе бо возопих, и услыши мя,/ Боже, спасения моего.
Целомудренно на земли пожив, верных души словесы твоими богатно напитал еси, преподобне отче Паисие, и образ благочестия и чистаго жития всем явил еси.
Яко живительный источник, струи воздержания изливая, множество юных напоил еси, Паисие преподобне, и сих от блуда и нечистоты к потоку благодати привел еси.
Православия догматы множицею в житии твоем богомудренно и умодержавно яве утверждал еси, Паисие преподобне, Святыя Горы богоносный учителю.
Богородичен: Не имам дара слезнаго, еже плакати грехов моих множество, ни умиления, ни стенания спасительнаго, Мати, обаче мольбами Твоими ко Христу, лютое невоздержание мое сокруши.
Кондак, глас 8.
Подобен: Взбранной Воеводе:
Святыя Горы подвижника преславнаго/ и Церкве молитвенника теплаго/ восхвалим в песнех всеусердно,/ верныя к жизни изрядней наставляюща/ и всякая прошения сих исполняюща,/ и тако ему возопиим:/ радуйся, отче Паисие.
Икос:
Яко ангел в последняя времена на Горе Афонстей явился еси, преподобне Паисие, на земли бо благочестне пожив, подвижников древних равностоятель показался еси. Темже с любовию вопием ти таковая:
Радуйся, Каппадокии божественное рождение;
радуйся, Афона велие богатство.
Радуйся, Коницы богодухновенная похвало;
радуйся, киновии Суротийския украшение.
Радуйся, реко многоструйная божественных дарований;
радуйся, поточе неистощимый спасительных врачеваний.
Радуйся, яко прославляеши обители Афонския;
радуйся, яко обитаеши на горе Синайстей.
Радуйся, многих благодатных даров приемниче;
радуйся, о людских невежествиих печальниче.
Радуйся, избавителю люте страждущих;
радуйся, провидче помышлений сокровенных.
Радуйся, отче Паисие.
Песнь 7
Ирмос: Божия снизхождения/ огнь устыдеся в Вавилоне иногда./ Сего ради отроцы в пещи, радованною ногою,/ яко во цветнице, ликующе, пояху:/ благословен еси, Боже отец наших.
Научал еси изрядно наставленьми юных сословие, еже супружество избрати или тесный путь иноческий предпочести. Темже онии с тобою вопияху, поюще: благословен Бог отец наших.
Недуги телесныя терпеливно подъем, в сладость тяжкия болезни вменил еси, преподобне отче Паисие, темже и приял еси от Бога благодать независтную, чудодейственне страсти многоразличныя исцеляти.
Веселится обитель девическая, яже в Суроти, имущи, яко сокровище даров Святаго Духа, мощи твоя, блаженне Паисие, и Вседержителю восклицает: благословен Бог отец наших.
Богородичен: Струями чудес Твоих, Пренепорочная Владычице, земнородных чини от прелести велиара, скорбей, многоразличных бед и болезней телесных, Пречистая, свобождаются.
Песнь 8
Ирмос: Седмерицею пещь/ халдейский мучитель/ Богочестивым неистовно разжже,/ силою же лучшею спасены, сия видев,/ Творцу и Избавителю вопияше:/ отроцы, благословите,/ священницы, воспойте,/ людие, превозносите во вся веки.
Собрания верных на Святей Горе к тебе, отче, усердно притекаху, прияти твою, преподобне, благодать и силу: ты бо от Бога многая дарования стяжал еси и во времена сия мудрый наставник человеком показался еси.
Познавшии, преподобне, жития твоего изряднейшая на горе Афонстей и во инех странах, воспевают Господа Человеколюбца: ты бо словесы и делы, яко звезда, возсиял еси и тьму человеком страждущим разгнал еси.
Всенощными твоими стоянии и многими посты образ изрядна подвижника на Горе Святей и в Синаи явил еси, всеславне Паисие. Ты и ныне ко Христу за люди руце усердно воздеваеши, древним отцем равночестне.
Богородичен: Многими согрешеньми недугующии, житейскими попечении и душевными страстьми обдержимии, к Тебе, Нескверней и Нетленней Владычице, смиренно вопием: молитвами Твоими из рова прегрешений возведи нас.
Песнь 9
Ирмос: Ужасеся о сем Небо,/ и земли удивишася концы,/ яко Бог явися человеком плотски,/ и чрево Твое бысть пространнейшее Небес./ Тем Тя, Богородицу,/ Ангелов и человек чиноначалия величают.
От тины прегрешений избавлься, око твое душевное очистил еси и тем болезни человеков лютыя, душевныя и телесныя ясно зрел еси, блаженне Паисие, и всех, приходящих к тебе, на лучшая наставлял еси.
Яко древле отцы, тако и ты неуклонным путем Христов богоугодно шествовал еси, Паисие чудне, и равно с Тихоном и прочими спостники Афонскими образ святыни во дни наши явил еси.
Яко имеяй дерзновение в Вышних, сохрани молитвами твоими от вреда льстиваго, и злых жития находящих, и бури прегрешений благочестно чтущих память твою и радостно поющих тя, преподобне.
Богородичен: Неистовствующия прилоги лукаваго отжени державою Твоею, Богородице Дево, яко родила еси чудно Христа, Победителя Славнаго, потребившаго гордыню древняго змия и главу того сокрушившаго.
Светилен:
Преподобнаго Паисия, Горы Святыя славу, Суротийския обители хранителя, путевождя молящихся и юных наставника в пениих почтим, славословяще божественне житие того и деяния.
Слава, и ныне, Богородичен:
Дево Преславная, христиан утверждение, благоговейное предстательство немощным человеком, болящим исцеление и страждущим крепосте, вселенныя покрове! Благочестно Тя воспеваем, раби Твои.
На хвалитех стихиры, глас 8.
Подобен: Что вас наречем:
Отче преподобне Паисие!/ Фарасския веси благое прозябение,/ Коницы многоценное сокровище,/ Суротийския обители похвало и радование,/ Горы Синайския подвижниче,/ Афона величайшее украшение,/ теплый о нас молитвенниче,/ моли спастися душам нашим.
Отче всеблаженне Паисие!/ Древних подвижников подобниче,/ добродетелей смиренномудрый исполнителю,/ монахов предивный наставниче,/ юных мудрый учителю,/ болящих известный целителю,/ демонов и нечаемых зол прогонителю,/ моли спастися душам нашим.
Отче досточудне Паисие!/ Бедствующих теплый предстателю,/ молящихся скорый услышателю,/ связуемых страстию наркомании избавителю,/ благодати Духа Святаго сосуде избранный,/ ангелов собеседниче и преподобных сожителю,/ Царствия Небеснаго наследниче,/ моли спастися душам нашим.
Отче богоносе Паисие,/ о всех, верою тя воспевающих,/ не оскудей тепле молитися,/ стяжал бо еси дерзновение ко Господу/ и многими даровании от Него обогатился еси,/ прорицати будущая, яко настоящая,/ исцеления подавати душевная и телесная/ и к Царствию Небесному верныя путеводити.
Слава, глас тойже:
Преподобне старче Паисие,/ во всю землю изыде глас наставлений твоих,/ ты бо, яко ангел во плоти пожив,/ живоносная евангельская словеса возвещал еси/ и, образ терпения верным показуя,/ совершенне на Бога уповати научал еси./ Мы же, ведуще тя наставника мудра/ и ходатая пред Богом тепла/ с верою и любовию вопием ти:/ моли спастися душам нашим.
И ныне, Богородичен:
Небесная поют Тя,/ Обрадованная, Мати Безневестная,/ и мы славословим неизследованное Твое Рождество,/ Богородице, моли спастися душам нашим.
На Литургии служба вся преподобническая
Акафист святому преподобному Паисию Святогорцу
Конда́к 1
Избрáннаго Панагýды подви́жника/ и аромáтницу благоухáнную, Каппадоки́йское прозябéние и предстáтеля неусы́пнаго, да воспои́м соглáсно. Áнгельскому бо житию́ подражáя, Тро́ице Святéй благоугоди́, те́м и зовéм:/ ра́дуйся, преподóбне Паи́сие,// ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
И́кос 1
А́нгел показáлся еси́ во удéле Богорóдицы избрáннем, и на́м ходáтай теплéйший пред Бо́гом, Паи́сие о́тче, тéмже тáко тя́ воспевáем:
Ра́дуйся, Каппадоки́и добровóнное ми́ро,
ра́дуйся, вы́шняго жи́тельства о́браз яви́вый,
ра́дуйся, Аси́и Мáлыя процветéние,
ра́дуйся, святáго Арсéния похвалéние,
ра́дуйся, в фарасиóтех приснопевáемый,
ра́дуйся, инокýющих прáвило,
ра́дуйся, вéлие Элла́ды и ве́ры храни́ло,
ра́дуйся, Каппадоки́йскаго ро́да свети́ло,
ра́дуйся, Византи́и божéственная óтрасле,
ра́дуйся, добрóто Афо́на и óрле,
ра́дуйся, земны́й áнгеле, вéстниче на земли́,
ра́дуйся, человéче небéсный, пребывáяй на Небеси́.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 2
Ви́дяще, я́ко от руки́ свящéннаго Арсéния в Фарáсе Каппадоки́йстей, роди́тельнице святы́х, Креще́ние прия́л еси́, и я́ко сегó моли́тва многоплóдну тя́ óтрасль Мáлыя Аси́и и Эллáды яви́, тя́ прославля́ем по достоя́нию, Бóгови плéщуще: Аллилу́ия.
И́кос 2
Разумéя и познавáя страдáния из отéчествия произгнáнных, стрáнствуя и печáля о до́ма роди́тельскаго разорéнии, в вéре укрепи́лся еси́ и богоразýмия прия́л еси́ све́т от благодáти Бо́жия, Паи́сие свя́те. Сего́ рáди и мы́, взирáюще на чудеса́ твоя́, восклицáем ти́ таковáя:
Ра́дуйся, Иисýсовых благослове́ний стяжáтелю,
ра́дуйся, удéла Богомáтерняго божéственный светодáтелю,
ра́дуйся, ве́трило многомýдрых благодея́ний,
ра́дуйся, аромáтнице Вы́шняго даровáний,
ра́дуйся, Бо́жия Ду́ха блажéннейшее сия́ние,
ра́дуйся, добродéтелей несказáнное благоухáние,
ра́дуйся, Афóнская лéторасле прекрáсная,
ра́дуйся, áки купе́ль Силоáмская, врачýяй вся́кия стрáсти,
ра́дуйся, Пресвяты́я служи́телю преблажéнный,
ра́дуйся, Святы́я Го́ры вождю́ и кли́че побéдный,
ра́дуйся, поста́ и моли́твы дéлателю неусыпáемый,
ра́дуйся, застýпниче стрáждущих и опечáленных.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 3
Си́лою Вы́шняго укрепля́емых мýчеников чтя́ жития́ и разумéя, ты́ душе́ю блажéнною к непрестáнному славослóвию Всетворцá восходи́л еси́. Мы́ же сиé воспоминáюще, вопиéм: Аллилу́ия.
И́кос 3
«А́з е́смь Воскресéние и Живóт. Вéруяй в Мя́ не ýмрет во вéки». Си́и словесá от Небе́снаго Жениха́ услы́шав и испóлнь сы́й све́та божéственна, невéрия прéлесть низвéргл еси́. Сегó ра́ди благодáрственно вопиéм ти́ тáко:
Ра́дуйся, во óтрочестве безбóжия се́ти препрéвый,
ра́дуйся, я́ве Христа́ узрéвый,
ра́дуйся, оби́тели Стомиóнския устрои́телю,
ра́дуйся, Кони́тских еретикóв победи́телю,
ра́дуйся, ми́лостыни потóче неисчерпáемый,
ра́дуйся, нéбесным сия́нием укрепля́емый,
ра́дуйся, Синáйския горы́ подви́жниче,
ра́дуйся, оби́тели великомýченицы Екатери́ны моли́твенниче,
ра́дуйся, мýдростию дéве се́й подражáтелю,
ра́дуйся, святы́м Галактиóну и Еписти́мии соседáтелю,
ра́дуйся, сáде, прозябы́й от горы́ Моисéевы кáмене,
ра́дуйся, моли́твы áнгельския на земли́ воспевáние.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 4
Рачéние боже́ственное к Богомáтери, чистéйший óтче, понéже имéя, Сию́ Предстáтельницу неусы́пную и Храни́тельницу стяжá. Сегó ра́ди и мы́, даровáний твои́х желáюще приобщи́тися, о тебе́ поéм: Аллилу́ия.
И́кос 4
Слы́шаша и́мя твое́ земни́и концы́, Паи́сие свя́тче, ты́ бо, я́ко сóлнце блистáяй во времена́ послéдняя и Правослáвие утверждáяй и́менем Го́спода Иису́са Христа́, показáлся еси́. Мы́ же, единомы́сленне памятýюще боже́ственная уче́ния твоя́, приношáем ти́ речéния таковáя:
Ра́дуйся, люби́мче изря́днейший Пресвяты́я,
ра́дуйся, ны́ ущедря́яй Ма́тере Бо́жия кри́не,
ра́дуйся, сомоли́твенниче Херуви́мом,
ра́дуйся, единонрáвниче Серафи́мом,
ра́дуйся, укреплéние Правослáвия,
ра́дуйся, ýтваре преизбрáнная,
ра́дуйся, чернори́зцев огрáдо и отéчествия хранéние,
ра́дуйся, Кóницы óтрасле, Стомиóна же заступлéние,
ра́дуйся, я́ко лозá Богома́тере, благоврéменный пло́д принося́й,
ра́дуйся, вертогрáде покая́ния благоухáяй,
ра́дуйся, бесéдуяй Бóжиими словесы́,
ра́дуйся, умащéние я́звам грéшничим.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 5
Богоприя́тну любóвь я́ко стяжáвый, жéртву ся́ брáтиям возложи́ и благословéнием Пречи́стыя оделя́ше все́х. Таковáго ся́ отвержéния рáди ны́не со А́нгелы Христá прославля́еши, мы́ же, в па́мять твою́ призывáемии, вопие́м: Аллилу́ия.
И́кос 5
Ви́девше тя́ ду́шу за бли́жняго полагáюща, блажéнне Паи́сие, к тебе́ прибегáем: ми́лостив бýди на́м и, Влады́це Христу́ предстоя́, Тогó умоли́, да отженéт у́м помрачáющую грехо́вную тьму́ от молéбными пéсньми хвáлящих тя́ сицевы́ми:
Ра́дуйся, Панагýды дóблественный ратобóрче,
ра́дуйся, Богорóдицы песнослóвче,
ра́дуйся, путевóдная заблýждшим звездó,
ра́дуйся, Афóнская зовýщая к Бо́гу трубó,
ра́дуйся, утешéние плáчущих,
ра́дуйся, помóщниче стрáждущих,
ра́дуйся, печáльных божéственное укреплéние,
ра́дуйся, не оставля́яй и́ноков попечéнием,
ра́дуйся, у Ми́лостивыя за ны́ предстáтелю,
ра́дуйся, недýжных безмéзднейший врачевáтелю,
ра́дуйся, подвизáющихся направля́яй,
ра́дуйся, изря́дне Врата́рницу Богоро́дицу восхваля́яй.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 6
Проповéдник богонóсен еси́ и сто́лп ве́ры, дáры Ду́ха Свята́го на́м испрошáяй, тéм и мы́ тебе́ рáди, ста́рче преди́вный, немóлчно пое́м: Аллилу́ия.
И́кос 6
Возсия́в я́ко лампа́да неугаси́мая све́том Трисо́лнечнаго Божества́, покая́ния наста́вник яви́ся, Паи́сие свя́те. Мы́ же, твои́ми предстáтельствы свы́шнее утешéние и благодáти познáние приéмлющии, хвáлим тя́, вопию́ще:
Ра́дуйся, ковчéже себе́ отвержéния и воздержáния,
ра́дуйся, Утéшителя благодáть на на́с изливáяй,
ра́дуйся, Со́лнца-Христа́ маловéрным провозвести́вый,
ра́дуйся, ми́лостию Человеколю́бца все́х удовли́вый,
ра́дуйся, о ми́ре моли́твою вы́ну благоухáяй,
ра́дуйся, я́ко вино́ сла́дкое, дýши рáдостию исполня́яй,
ра́дуйся, Богомáтере слáвие избрáнный,
ра́дуйся, приношáяй слéзы Христý я́ко ши́пок доброухáнный,
ра́дуйся, Фовéры предстáтельство и могýчее возглашéние,
ра́дуйся, откровéния громоглáсное возвещéние,
ра́дуйся, Та́йней Ве́чери чи́стою душéю приобщáвыйся,
ра́дуйся, помыслóв исповéданию прилежáвый.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 7
Хотя́щу тебé Спа́су послéдовати, мýченическаго жития́ ревни́тель показáлся еси́, душéю несквéрною же и те́лом, и любóвию божéственною ко Христу́. Сего́ ра́ди тя́ величáем, всесоглáсно пою́ще Бóгови: Аллилу́ия.
И́кос 7
Нóвое одолéние на неви́димыя и ви́димыя враги́ показáвый, егóже моли́твою и любóвию стяжá, и всеорýжие смирéния взе́м, истреби́л еси́ бесóвския кóвы и тщáния, Бóгови же благодáрственная возопи́. Те́м и мы́ принóсим ти́ сицевáя:
Ра́дуйся, све́та божéственное храни́лище,
ра́дуйся, благоутрóбия Христо́ва вмести́лище,
ра́дуйся, псалти́ри Дави́довы пéние,
ра́дуйся, свята́го Арсéния умолéние,
ра́дуйся, грéшников исправля́яй и ободря́яй,
ра́дуйся, ми́лование у Богоро́дицы испрошáяй,
ра́дуйся, главó подви́жников венценóсная,
ра́дуйся, сéне стрáждущим росонóсная,
ра́дуйся, водó живи́тельная претыкáющимся,
ра́дуйся, мóсте, в жи́знь изводя́й утопáющих,
ра́дуйся, стóлпе гре́шником пáдшим и укреплéние,
ра́дуйся, разслáбленным ти́хий óдре и упокоéние.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 8
Стрáнен бы́в в ми́ре, Паи́сие, Го́спода возлюби́в и стра́сти твоя́ укроти́в Бо́жиею благодáтию, ны́не же я́ко зарни́ца облиставáеши о тебé вопию́щих немóлчное: Аллилу́ия.
И́кос 8
Вся́к, к тебе́ притекáяй, николи́же, óтче Паи́сие, неутéшен оты́де. Но прося́й благодáти даровáние приимáше. Сегó рáди и мы́ воспевáем ти́ сицевáя:
Ра́дуйся, лученóсная омрачéнным звездó,
ра́дуйся, кáющихся настáвниче и главó,
ра́дуйся, афóнския брáтии тяготы́ взéмляй,
ра́дуйся, Всесвяты́я сáда цвéте преукрашéнный,
ра́дуйся, о благосты́ни Христóве сладковещáние,
ра́дуйся, моли́твы небéсныя мироухáние,
ра́дуйся, ми́рови Месси́ю провозвещáяй,
ра́дуйся, пе́снь архáнгелову ко Пресвяте́й воспевáяй,
ра́дуйся, надéждою, ми́лостию и любóвию пламенéяй,
ра́дуйся, во врáжией брáни божéственное омовéние,
ра́дуйся, прия́вый даровáние прорóческое,
ра́дуйся, благоутрóбием Отцу́ Небéсному подóбниче.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 9
Вся́кому естествý проповéдал еси́ слóво, апóстолом уподобля́яся, рачéнием же и любóвию к бли́жним просия́л еси́ я́ко сóлнце на земли́, прославля́я Святу́ю Тро́ицу: Аллилу́ия.
И́кос 9
Сле́з потóки от души́ мироточá, сéрдцем о человéцех, стрáждущих душе́ю и тéлом, боля́ше. Сегó рáди ны́не и мы́ от ду́ш на́ших песнопéния ти́ возсылáем, в смирéнии вопию́ще прилéжно:
Ра́дуйся, Евáнгелия служи́телю неутоми́мый,
ра́дуйся, свéщниче Трисóлнечнаго Божествá неугаси́мый,
ра́дуйся, я́ко пóстничества ристáлище соверши́вый,
ра́дуйся, я́ко смирéнием крáйним ины́х предвари́вый,
ра́дуйся, во Афóне вéры сия́ние,
ра́дуйся, Всесвяты́я слáдкое воспевáние,
ра́дуйся, учи́телю слáвный дея́ния же и зрéния,
ра́дуйся, я́ко велемýдре пости́же божéственное видéние,
ра́дуйся, Пречи́стыя вертогрáда неусыпáемый дéлателю,
ра́дуйся, святы́м Лукиллиáну, Пантелеи́мону и Евфи́мии собесéдателю,
ра́дуйся, я́ко гла́с Богоотрокови́цы слýхом услы́шал еси́,
ра́дуйся, я́ко Ту́ я́ве, áки на Иерусали́мстей икóне, узрéл еси́.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 10
Вели́чествие со Эллáдою Каппадоки́и и те́плый засту́пник еси́, Паи́сие свя́те. Добродéтелей бо лéствицу богоугóдно соверши́, к Тро́ице Святе́й непрестáнно поя́: Аллилу́ия.
И́кос 10
Стена́ еси́ ве́рным, о́тче Паи́сие, áнгельское бо житие́ возлюби́в, пóдвиги свои́ми Святе́й Трóице неустáннаго предстоя́ния скóро дости́же. Сегó рáди пéния благодáрственная возсылáюще из глубины́ сердéц и ду́ш нáших, смирéнно взывáем:
Ра́дуйся, от Афо́на богоявлéнно ми́ру сия́яй,
ра́дуйся, краснопéснивый глáсе, Сло́во провозвещáяй,
ра́дуйся, многочáдне, ми́луяй человéческая болéния,
ра́дуйся, ослеплéнным стезéй исправлéние,
ра́дуйся, Неневéстней Невéсте рáдование принося́й,
ра́дуйся, к Цáрству Небéсному пу́ть удовля́яй,
ра́дуйся, кади́лу Ду́ха Бо́жия соимéнне,
ра́дуйся, я́ко и зра́к тво́й на́м подаéт утешéние,
ра́дуйся, я́ко в ми́ра концéх вещáнием предвари́вый,
ра́дуйся, зми́я главý моли́твою сокрýшивый,
ра́дуйся, молéния и́менем Иисýсовым и среди́ ми́ра дéлателю неустáнный,
ра́дуйся, к Бо́жией Мáтери стяжáвый любóвь несказáнну.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 11
Пéние Зижди́телю и Приснодéве к борéнием я́же в нощи́ и во дни́ соплетáше смирéнно, те́м ся́ Бóжия Ду́ха сосýд показýя. Мы́ же, Тро́ице Святе́й припáдающе, тебе́ ра́ди поéм и вопиéм: Аллилу́ия.
И́кос 11
Све́т и мироухáние благочéстия, и любвé, и самоотвержéния неисчéтнаго, и исцелéний тóчит святáя па́мять твоя́, преподóбне. Сегó рáди потщáхомся вси́ молéбными гла́сы тебе́ возопи́ти:
Ра́дуйся, я́ко вся́кому указýяй пу́ть на небесá,
ра́дуйся, я́ко рáдости все́х исполня́ют медотóчная твоя́ словесá,
ра́дуйся, изоби́льная от Афо́на рекó искипáющая,
ра́дуйся, звездó от Святы́я Го́ры, вéрным пу́ть озаря́ющая,
ра́дуйся, при́сное за ны́ у Богоотрокови́цы ходáтайство,
ра́дуйся, áнгельскому житию́ прилежáщим предстáтельство,
ра́дуйся, добродéтелей плодонóснейшая лозó,
ра́дуйся, о ми́ре к Престо́лу достигáющая слезó,
ра́дуйся, но́вый апóстоле, к ве́ре Христо́ве вся́ призывáяй,
ра́дуйся, Правослáвия глáсе, мнóзи возсозидáяй,
ра́дуйся, дре́во всеплóдное, Ма́терию Небéсною напоя́емое,
ра́дуйся, элли́нов знáмя, в подсóлнечней распростирáемое.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 12
Благодáти Бо́жия истóк тя́ познáхом, о́тче, по успéнии твое́м, в нéмже ли́цы áнгельстии весéлия исполня́хуся. Те́м и мы́, ходáтая о спасéнии на́шем улучи́ти сподóбльшиися, рáдуемся, взывáюще: Аллилу́ия.
И́кос 12
Пою́ще бе́здну чуде́с твои́х и терпели́вныя твоя́ пóдвиги, свя́те, от серде́ц ти́ сплетáем áнгельская песнопéния, пáмять твою́ почитáем благоговéйно и вопиéм таковáя:
Ра́дуйся, надéжды отéчествию забвéнному вéстниче,
ра́дуйся, о свобожде́нии Святы́я Софи́и и гра́да Вели́каго проповéдниче,
ра́дуйся, Царьгра́д во уповáние нóвое ди́вно предуказáвый,
ра́дуйся, ходáтаю удéла слáвнаго от стра́н свои́х произгнáнным,
ра́дуйся, не тóкмо единоплемéнных путеводя́й, но и от ины́х язы́к приходя́щих,
ра́дуйся, я́ко сынóв Росси́йския Цéркве зелó любя́, благоувéтливо приимáше,
ра́дуйся, пленéнных óтчин прореки́й обновлéние,
ра́дуйся, ми́ру блистáние, вéры немóлчное возглашéние,
ра́дуйся, я́ко знáмения времéн разумéвый,
ра́дуйся, Откровéния Иоáннова таи́нниче богодухновéнный,
ра́дуйся, я́ко апо́стол, явлéй обетовáния,
ра́дуйся, избавлéния Аси́и Мáлыя уповáние.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 13
О преподóбне о́тче Паи́сие, новоцвéте благоухáнный, изрáстший во временá послéдняя, умоли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душáм о тебе́ воспевáющих: Аллилу́ия.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
И́кос 1
А́нгел показáлся еси́ во удéле Богорóдицы избрáннем, и на́м ходáтай теплéйший пред Бо́гом, Паи́сие о́тче, тéмже тáко тя́ воспевáем:
Ра́дуйся, Каппадоки́и добровóнное ми́ро,
ра́дуйся, вы́шняго жи́тельства о́браз яви́вый,
ра́дуйся, Аси́и Мáлыя процветéние,
ра́дуйся, святáго Арсéния похвалéние,
ра́дуйся, в фарасиóтех приснопевáемый,
ра́дуйся, инокýющих прáвило,
ра́дуйся, вéлие Элла́ды и ве́ры храни́ло,
ра́дуйся, Каппадоки́йскаго ро́да свети́ло,
ра́дуйся, Византи́и божéственная óтрасле,
ра́дуйся, добрóто Афо́на и óрле,
ра́дуйся, земны́й áнгеле, вéстниче на земли́,
ра́дуйся, человéче небéсный, пребывáяй на Небеси́.
Ра́дуйся, преподо́бне Паи́сие, ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Конда́к 1
Избрáннаго Панагýды подви́жника/ и аромáтницу благоухáнную, Каппадоки́йское прозябéние и предстáтеля неусы́пнаго, да воспои́м соглáсно. Áнгельскому бо житию́ подражáя, Тро́ице Святéй благоугоди́, те́м и зовéм:/ ра́дуйся, преподóбне Паи́сие,// ди́вный наро́да Бóжия утéшителю.
Моли́тва
О, святы́й преподóбный и богоно́сный о́тче на́ш Паи́сие, возлю́бленный на́ш покрови́телю и богому́дрый наста́вниче, ле́ствицею доброде́телей от земли́ в Небе́сное Ца́рство восшéдый и благода́ть прия́вый во е́же хода́тайствовати о на́с пред Престо́лом Всеми́лостиваго Го́спода на́шего. Мо́лим тя́ отврати́ти ны́ от пути́ грехо́внаго и научи́ти ны́ Го́сподеви соверше́нны плоды́ покая́ния и обновлéния во Христе́ ду́ш на́ших приноси́ти.
Ты́, святы́й о́тче, во дни́ жития́ земна́го мно́зи тя́жки боле́зни и неду́ги неисцéльныя уврачева́вый и души́ грехми́ и скорбми́ стра́ждущих исцели́вый, ны́не предстоя́ Бо́гу, Того́ милосе́рдие к на́м приклони́, да твоего́ предста́тельства ра́ди любо́вию чту́щих святу́ю па́мять твою́ исцели́т, да́рует кре́пость во искуше́ниих, му́жество в борьбе́ с ду́хом зло́бы, и́щущим вéчней поги́бели на́шей, да да́рует на́м проще́ние все́х на́ших грехо́в, и́хже от ю́ности на́шея да́же до настоя́щаго дне́ по́мыслом, сло́вом и де́лом соверши́хом, да научи́т ны́, я́же на́м подоба́ет твори́ти, я́ко да вы́ну Ему́ и бли́жним с любо́вию и смире́нием послу́жим.
Е́й, о́тче святы́й, наста́ви на́с, во о́браз жития́ твоего́, и́же любве́ и милосе́рдия испо́лнено бы́сть, у́з грехо́внаго жи́тельства разреши́вшеся, к Небе́сным Чертогам взы́ти, идéже да восхва́лим Всемилосéрднаго Триипоста́снаго Го́спода на́шего во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Вернуться к списку
Товары


