-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
- Реставрация церковной утвари
Преподобный Паисий Угличский, игумен
Краткое житие преподобного Паисия Угличского
Игумен Покровского монастыря близ Углича; был племянником преподобного Макария Калязинского († 1483 г.). По смерти родителей 11-летним отроком св. Паисий пришел в обитель своего дяди, который и облек его в иноческие одежды. Под руководством преподобного Макария юный инок проводил жизнь в подвигах послушания, поста и молитвы, занимаясь переписыванием душеспасительных книг. В 1476 г. по желанию князя Андрея Васильевича преподобный Паисий основал в трех верстах от Углича общежительный Покровский монастырь, в котором и был избран игуменом. Подвизаясь в Покровской обители, преподобный Паисий достиг глубокой старости и скончался в 1504 г. Мощи его, прославленные чудесами, почивают под спудом в Покровской обители.
Полное житие преподобного Паисия Угличского
Преподобный Паисий Угличский родился в селе Богородском, неподалеку от города Кашина, в Нерехотском стану. Его отец, Иоанн Гавренев, служил у князя Угличского Андрея Васильевича, сына великого князя Василия Темного. Ксения, мать преподобного Паисия, была дочерью полководца Василия Ананьевича Кожи и родной сестрой преподобного Макария Калязинского († 1483; память 17/30 марта).
Мальчик, названный в Святом Крещении Павлом, был рано обучен грамоте и уже в детстве много читал. Часто он бывал с родителями в Калязинском монастыре у своего дяди, где проникся любовью к иноческой жизни. В десятилетнем возрасте Павел осиротел и был взят на воспитание в Троицкую Калязинскую обитель. Вскоре настоятель обители преподобный Макарий, уступая настойчивым просьбам своего племянника, которому не исполнилось еще одиннадцати лет, постриг его в иночество с именем Паисий. Под руководством опытного дяди, в тишине обители юный инок рос по духу, не тревожимый опасными волнениями и советами мира; с юных лет научился он подвигам послушания, поста и молитвы. В монастыре ему было поручено переписывание священных книг. Известно, что в начале XX века в Калязинском Троицком монастыре хранились творения святителя Григория Богослова , переписанные иноком Паисием.
Не засоряемый впечатлениями мирскими и очищаемый подвигами самоотречения, дух его стал способен и к созерцанию мира духовного. Раз во время ночной молитвы явился ему Ангел и сказал: «Ты должен быть наставником для многих; ты выйдешь отсюда и будешь жить там, где тебе велят: так надобно для славы Божией». Преподобный Паисий со страхом выслушал эту весть и пересказал наставнику своему прп. Макарию, но никому другому. Через некоторое время это чудесное предсказание осуществилось.
В 1476 году князь Угличский Андрей Васильевич, хорошо знавший родителей преподобного Паисия, обратился с просьбой к Калязинскому игумену – отпустить инока Паисия из обители для того, чтобы под его руководством основать новый монастырь. Преподобный Макарий с радостью откликнулся на богоугодное желание князя и, благословив своего племянника и воспитанника, направил его в Углич. Князь даровал для будущего монастыря землю на левом берегу Волги, в трех верстах от Углича. Поселившись там в хижине, преподобный Паисий приступил к сооружению деревянного храма в честь Богоявления Господня. Вскоре к нему собрались десять монашествующих собратий, которые обосновались в построенных преподобным Паисием келлиях.
Архиепископ Ростовский Тихон, в епархию которого входил Углич, рукоположил преподобного Паисия в сан иеромонаха. После этого князь настойчиво просил преподобного принять игуменство. Уступив его просьбам, преподобный Паисий возглавил новоустроенный монастырь, где ввел строгий общежительный устав.
Благочестивый князь Угличский Андрей Васильевич с большим уважением относился к преподобному, не раз он содействовал укреплению обители и делал щедрые вклады для ее дальнейшего благоустройства. Так, в благодарность Господу за рождение двух сыновей, Димитрия и Иоанна, восприемником которых стал преподобный Паисий, князь передал пожертвования на строительство в монастыре каменного храма. В 1479 году началось возведение нового храма. В 1482 году, после завершения работ, построенный храм был освящен в честь праздника Покрова Пресвятой Богородицы, поэтому монастырь стал называться Покровским.
В скором времени по сооружении соборной церкви восстал на князя Угличского Андрея Васильевича родной его брат великий князь Иоанн Московский и, согнав с престола, заключил вместе с детьми его в темницу, где и скончался в 1493 году. Не малодушествовал преподобный Паисий, не изменил своему князю, но с честью похоронил его в соборе угличском. Когда же по смерти родителя сыновья его Иоанн и Димитрий были заточены в вологодской темнице, много скорбел о такой неправде святой старец, и, хотя не мог одолеть насилия великокняжеского, но неоднократно обличал Иоанна, умоляя его многими посланиями отложить гнев. Видя неуспешность своих прошений, вручил он все сие дело суду Божию, а сам не переставал молиться в тиши своей обители о них и посылал им в вологодскую темницу все нужное. Он заботился даже о том, чтобы и после его преставления не оскудевала милостыня заточенным князьям. Преподобный частым писанием поддерживал дух благородных узников, обещая им страдальческие венцы и нескончаемые блага за маловременные страдания. Таким образом созрел духовный плод сей в темнице и, как достойный ученик старца Паисия, князь Иоанн, в схиме Игнатий, был сам причтен к лику святых.
Святость преподобного Паисия, который собирал в житницы вечной жизни сторичный плод добродетели, еще при временной жизни его ознаменовалась многими чудесами. Ему был дан от Господа дар исцелений, но смирение его умело покрывать совершаемые им чудеса. Когда приходили к нему недужные, беснуемые и прокаженные для разрешения от тяжкого недуга, то не просто возлагал он на них руки, но приводил в церковь, после молебна кропил их святою водою или помазывал елеем от лампады, тем подавая исцеление.
Случился великий пожар в Угличе: загорелись все посады и торговые ряды, и не чаяли ниоткуда спасения. Тогда преподобный Паисий собрал всех настоятелей, иноков и священников из обителей и церквей Углича и сам вынес из обители чудотворный образ Покрова Богоматери на пожарище. Огонь как бы устыдился чудотворного лика и такого сонма преподобных, и вскоре угасло лютое пламя молитвами старческими. Было в другой раз сильное наводнение в Угличе. Волга выступила из берегов своих и окружила обитель преподобного, проникла и в ограду, и волны шумели около соборной церкви, но хотя и стояла вода выше порога церковного, однако не взошла внутрь храма, ради молитв старца Паисия.
Случилось однажды молодому боярину угличскому проезжать на коне мимо обители, и внутренне посмеялся он над преподобным, которого застал с заступом в руках, копающим землю в монастырском огороде, но в ту же минуту рассвирепел под ним конь и сбросил с себя – боярин упал без чувств. Преподобный сам его поднял, привел в чувство и кротко сказал: «Не осуждай иноков».
От всех старался утаить свой подвиг труженник Паисий, и одному только Господу, зрящему тайная, могло быть известно равноангельное житие его. Похвала же человеческая была прискорбна святому подвижнику, и всячески старался он избежать молвы житейской. Никогда не превозносился он духовной своей высотой и, будучи настоятелем, исполнял все послушания последнего инока своей обители, терпя холод и зной, в одной власянице, в надежде небесного воздаяния. Всех научал он словом и примером, что многими скорбями подобает внити в Царствие Небесное, и пустынные чада умножались около великого своего аввы. В трудах и воздержании достиг преподобный глубокой старости. Однако он сам совершал Божественную литургию по воскресным и праздничным дням. Когда не позволяли немощи, преподобный Паисий продолжал сидя исполнять келейное правило.
Прияв тайное извещение от Господа о скором своем преставлении, совершил он в последний раз священнодействие и потом собрал в келлию свою братию, чтобы утешить ее о скорой разлуке и поучить взаимной любви. Велел он известить блаженного пустынника Кассиана о своем крайнем изнеможении и ему поручил собранное свое стадо, чтобы промышлял о нем после его кончины. Игуменом поставил он после себя в добродетели священноинока, но и ему велел во всем повиноваться духовному своему брату блаженному отцу Кассиану, начальнику пустыни Учмы, которого умолил из глубины своей пустыни надзирать и за его стадом. Устроив все нужное для обители, разрешился уже от всего житейского столетний старец и почувствовал в сердце своем радость, как бы некто из дальних и чудных стран, весело возвращающийся на свою родину от многих печалей в тихое пристанище. И в самый час своего исхода еще приобщился Божественных Таин; последним его словом было: «Господи! В руце Твои предаю дух мой», и просветилось лице его, келлия и вся обитель исполнились благовония. Блаженный Кассиан и братия с великим плачем отпели многолетнего своего наставника и положили в созданной им церкви. Во время надгробного пения много недужных исцелялись над священными останками. Июня в 6-й день 1504 года совершилось сие торжественное погребение, и в этот день установила Св. Церковь совершать память сего чудотворца земли Русской.
В 1609 году на обитель напали польско-литовские захватчики: настоятель и братия были умерщвлены, монастырь разорен, но по прошествии некоторого времени силами жителей Углича восстановлен.
В 1920-е годы монастырь был упразднён, а к концу 1930-х гг при строительстве Угличской ГЭС монастырь был разрушен, а его территория затоплена. По преданию, незадолго до затопления монастыря мощи Паисия Угличского были тайно вынесены и сокрыты в земле высоко на волжском берегу. Их судьба неизвестна.
Тропарь Паисию Угличскому
глас 8
Христо́вы ра́ди любве́ оте́чество и род оста́вил еси́,/ и, а́нгельскому житию́ поревнова́в,/ в пусты́ню всели́лся еси́,/ в не́йже многотру́дное житие́ яви́л еси́/ и чуде́с дарова́ния от Бо́га прия́л еси́,/ Паи́сие преподо́бне,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Ради любви ко Христу ты оставил отечество и род и, устремившись к ангельскому житию, ты поселился в пустыни, в ней же явил многострадальную жизнь и принял от Бога дар чудотворений, Паисий преподобный, моли Христа Бога о спасении наших душ.
Канон преподобному Паисию Угличскому
Минея, 6 Июня, Канон святому
Глас 6
Песнь 1
Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Наста́ви мя, Го́споди Бо́же,/ да восхвалю́ ра́достно уго́дника Твоего́ преподо́бнаго Паи́сия, сла́вя честно́е его́ торжество́.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Му́жески подвиза́вся и зарю́ духо́вную восприи́м,/ восше́л еси́ к высоте́ Небе́сней, преподо́бне,/ и ны́не со А́нгелы прославля́ешися.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ору́жием Креста́ огражда́емь, преподо́бне,/ всю си́лу сопроти́внаго погуби́л еси́/ и до конца́ безве́стну сотвори́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пресу́щное Сло́во плоть прии́м от честны́х крове́й Твои́х,/ всех нас от истле́ния изба́ви, Чи́стая,/ сего́ ра́ди Тя при́сно сла́вим.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Молча́нием язы́к обузда́л еси́/ и немяте́жным житие́м во пло́ти а́нгельски, о́тче, пожи́л еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Вои́стинну благоче́стныя жи́зни сподо́бился еси́, преподо́бне,/ чистото́ю и поще́нием сию́ обре́т,/ и ны́не со Безпло́тными вопие́ши:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Трисия́нным све́том све́тло озари́лся еси́,/ и благода́ть Ду́ха Свята́го всели́ся в тя, преподо́бне,/ возлю́бльши чи́стую твою́ ду́шу./ Те́мже непреста́нно вопие́ши:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Разуме́ти рождества́ Твоего́, Чи́стая,/ неизглаго́ланную глубину́ недоуме́ет ум челове́ч:/ Бог бо, всели́вся за милосе́рдие во утро́бе Твое́й,/ всего́ мя обнови́.
Седален, глас 8
Заре́ю Боже́ственнаго сия́ния просвети́вся,/ оста́вил еси́ ми́ра кра́сная вся/ и восприя́л еси́ со Безпло́тными житие́ духо́вное,/ Боже́ственными благода́тьми обогати́вся,/ отону́дуже исцеле́ний дар восприя́л еси́, тем вопие́м ти:/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Святе́йшую святы́х всех сил, честне́йшую всея́ тва́ри,/ Ма́терь Де́ву Отрокови́цу восхва́лим, ве́рнии:/ ра́дуйся, Я́же А́нгелов Творца́ во утро́бе носи́вши;/ ра́дуйся, па́дающих воздви́жение, Бо́га Сло́ва вопло́щши./ Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Песнь 4
Ирмос: Христо́с моя си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Безме́рное смире́ние восприи́м,/ своя́ мы́сли зри́тельно очи́стил еси́,/ и ны́не в ра́йских селе́ниих, водворя́яся, вопие́ши:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди!
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Сле́зными то́ки, преподо́бне, зе́млю се́рдца своего́ напои́л еси́,/ предстоя́ в моли́твах непоколеби́мь и Творцу́ всех взыва́я:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди!
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Не забу́ди ста́до твое́, преподо́бне, е́же му́дре собра́л еси́/ и в жи́зни упа́сл еси́ благоче́стно./ Потщи́ся, о́тче наш Паи́сие, привлещи́ е во огра́ду Небе́сную.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Чистоты́ селе́ние, жили́ще Влады́ки/ и проро́ков всех сбытие́, Богора́дованная,/ пою́щия Тя уще́дри.
Песнь 5
Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Бо́дренными твои́ми бде́нии, блаже́нне,/ и ча́стыми воздыха́нии благода́ть Ду́ха возрасте́ в тебе́, преподо́бне о́тче,/ и сла́вна тя, Паи́сие, показа́.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Влады́чне смире́ние восприи́м, во́ду почерпа́л еси́/ и на ра́му свое́ю носи́ти изво́лил еси́,/ тем и трудополо́жна во всем себе́ показа́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Преблаже́нне и Богоприя́тне о́тче наш Паи́сие,/ непреста́нно ста́до твое́ вопие́т ти:/ моли́твами твои́ми к Бо́гу, спаси́ нас, мо́лимся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: По рождестве́ стра́шнем пребыла́ еси́ Де́вою, я́коже пре́жде:/ Бог бо бе рожде́йся, устроя́я вся во́лею,/ Безневе́стная Мари́е, Богоблагода́тная.
Песнь 6
Ирмос: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
По́двигом страда́ний твои́х, преблаже́нне,/ клас Боже́ственный доброде́телей возрасти́л еси́,/ от него́ же пита́еши благоче́стно восхваля́ющих тя,/ Паи́сие преподо́бне о́тче наш.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Кня́же проше́ние, о́тче, со тща́нием исполня́я,/ храм Богома́тере воздви́гл еси́,/ в не́мже пра́здничною ра́достию мона́хов мно́жества веселя́тся,/ па́мять твою́ прославля́юще.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ка́плями по́тов твои́х, преподо́бне,/ враго́в ополче́ния попра́л еси́/ и дости́гл еси́ А́нгельския невеще́ственныя ли́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Всеблага́я Цари́це,/ Я́же Преблага́го ро́ждши,/ озло́бленное страстьми́ мое́ се́рдце очи́сти,/ да ве́рно любо́вию велича́ю Тя.
Кондак, глас 2
Чистото́ю душе́вною боже́ственно вооружи́вся/ и непреста́нныя моли́твы, я́ко копие́, имы́й,/ кре́пко ссекл еси́ бесо́вское ополче́ние,/ Паи́сие, о́тче наш,/ моли́ непреста́нно о всех нас.
Икос
Всеси́льное Ду́ха Свята́го де́йство бога́тно в тя всели́ся:/ Бо́жиим манове́нием иды́й к горе́,/ иде́же хоте́л еси́ оби́тель воздви́гнути,/ я́коже Небе́сный рай, благово́нными насажде́н цветы́,/ сию́ обре́т, всели́лся еси́,/ и храм Богома́тере чу́дне воздви́же,/ и мона́хов мно́жество собра́л еси́,/ и сих, доброде́тельными твои́ми дея́нии све́тло блиста́ющих, в воздержа́нии му́дростию соде́лал еси́./ И ны́не в па́мять твою́ соше́дшеся, вопие́м ти:/ моли́ о нас, Паи́сие преподо́бне, о́тче наш.
Песнь 7
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Боже о́тец на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Пучи́ною слез твои́х, пребога́те,/ злонача́льнаго зми́я потопи́л еси́,/ и я́ко победоно́сец изря́ден к Небе́сным возне́слся еси́, и непреста́нно вопие́ши:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Житие́ незло́биво имел еси́, непоро́чно,/ укра́шено по́ты страда́ния, прехва́льне,/ и Боже́ственнаго светоли́тия испо́лнь, взыва́л еси́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Хва́лится, преподо́бне, град твой,/ я́ко венце́м ца́рским обложи́ся, име́я мо́щи твоя́ в себе́,/ я́ко до́браго граждани́на от Бо́га прия́л есть.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пресвята́я Де́во,/ Я́же Препе́таго Бо́га ро́ждшая,/ пою́щия Тя прича́стники покажи́ Све́та/ и изба́ви гее́нны, и огня́, и вся́каго вре́да вра́жия моли́твами Твои́ми.
Песнь 8
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Мудрова́ние плотско́е умертви́л еси́,/ че́сти и име́ния презре́л еси́,/ от земли́ к Небе́сным тща́ся и всех пе́ти науча́я:/ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Се́рдца своего́ бразды́, о́тче Паи́сие, му́дре возде́лал еси́/ и сле́зными тече́нии сия́ напои́л еси́,/ благоуха́нно ми́ро прине́сл еси́ Христо́ви, Ему́же вопия́л еси́:/ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Христо́ви принося́, блаже́нне, поще́ние, и сле́зы, и непоро́чну моли́тву,/ ри́зную же ле́поту и мя́гкия оде́жды власяны́ми ру́бы премени́л еси́,/ сим показуя́ глубоча́йшее смире́ние.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Изба́вльшеся пе́рвыя кля́твы рождество́м Твои́м,/ Всеблаже́нная Отрокови́це Богора́дованная,/ Гаврии́лов Ти глас возсыла́ем:/ ра́дуйся, Вино́вная всех спасе́нию.
Песнь 9
Ирмос: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти,/ Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Ви́дети сла́ву Вседержи́теля жела́я,/ обнови́л еси́ души́ кре́пость/ и сла́вою обогати́лся еси́ Небе́сною.
Припев: Преподо́бне о́тче Паи́сие, моли́ Бо́га о на́с.
Че́стно украси́вся благода́тию, о́тче преподо́бне Паи́сие,/ проси́ оте́честву на́шему во бране́х кре́пость и благоде́нствие,/ я́ко да непреста́нно тя велича́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Чи́ни а́нгельстии тебе́ срето́ша,/ и пра́ведных собо́ри возвесели́шася,/ и от Вседе́тельныя десни́цы Влады́чни венча́лся еси́,/ те́мже тя досто́йно велича́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Све́том мя Твои́м, Благослове́нная в жена́х, просвети́, молю́ся,/ и огня́ ве́чнаго мя изба́ви,/ я́ко да сла́влю Тя,/ я́ко да по до́лгу воспою́ вели́чия Твоя́.
Светилен
Многосве́тлый свети́льник, пусты́нное воспита́ние,/ чистоты́ сокро́вище, А́нгелом собесе́дниче,/ дом Ду́ха Пресвята́го, Паи́сие преподо́бне,/ непреста́нно моли́ся о ве́рою почита́ющих пречестну́ю па́мять твою́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тя пе́сньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во,/ я́ко от Тро́ицы Еди́наго родила́ еси́, Богоро́дице,/ и но́сиши на святы́х Твои́х объя́тиих Боже́ственное Сло́во,/ Его́же пе́сньми досто́йно сла́вим.
Вернуться к списку