- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Собор Рязанских святых
Установлен 12 января 1987 года по инициативе архиепископа Рязанского и Касимовского Симона (Новикова) и по благословению патриарха Московского и всея Руси Пимена. День празднования был приурочен ко дню обретения мощей святителя Василия Рязанского.
Список святых Собора
- Благоверная княгиня Ирина Муромская, супруга св. Константина Муромского
- Благоверная княгиня Феврония (в иночестве Евфросиния) Муромская
- Благоверный князь Борис (в Крещении Роман), страстотерпец
- Благоверный князь Глеб (в Крещении Давид), страстотерпец
- Благоверный князь Константин (Ярослав Святославич) Муромский
- Благоверный князь Михаил Муромский
- Благоверный князь Петр (в иночестве Давид) Муромский
- Благоверный князь Роман Олегович, Рязанский
- Благоверный князь Феодор Муромский
- Блаженная Любовь Рязанская (Сухановская), Христа ради юродивая
- Блаженная Матрона Анемнясевская (Белякова), Христа ради юродивая
- Блаженный Василий Рязанский, Христа ради юродивый
- Исповедник Александр Орлов, пресвитер
- Исповедник Амвросий (Полянский), Каменец-Подольский, епископ
- Исповедник Николай Постников, пресвитер
- Исповедник Сергий Правдолюбов, Касимовский, пресвитер
- Исповедница Анна Ивашкина
- Исповедница Татиана Бякирева
- Исповедница Фекла Макушева
- Мученик Алексий Агломазовский
- Мученик Андрей Агломазовский
- Мученик Василий Агломазовский
- Мученик Виктор Краснов, Агломазовский
- Мученик Владимир Правдолюбов
- Мученик Григорий Берденев
- Мученик Дорофей Климашев
- Мученик Евгений Дмитрев, чтец
- Мученик Евсевий Тряхов
- Мученик Иоанн Агломазовский
- Мученик Косма Агломазовский
- Мученик Лаврентий Когтев
- Мученик Михаил Якунькин
- Мученик Наум Агломазовский
- Мученик Павел Агломазовский
- Мученик Петр Гришин
- Мученик Филипп Агломазовский
- Мученица Агафия Агломазовская
- Мученица Александра Устюхина
- Мученица Вера Самсонова, ктитор
- Мученица Евдокия Мартишкина
- Праведная Иулиания Лазаревская, Муромская
- Праведный Софроний (Лисин), Ибердский
- Преподобная Анна (Столярова), схимонахиня
- Преподобная Досифея (Тяпкина), Киевская, затворница
- Преподобная Серафима Сезеновская, игумения
- Преподобномученик Василий (Цветков), архимандрит
- Преподобномученик Мина (Шелаев), архимандрит
- Преподобномученик Сергий (Сорокин), иеромонах
- Преподобномученик Филарет (Пряхин), игумен
- Преподобный Иларион Затворник, Троекуровский (Тамбовский)
- Преподобный Илия Муромец, Печерский
- Преподобный Кукша Печерский, просветитель вятичей, иеромонах
- Преподобный Матфей Чернеево-Шацкий, игумен
- Преподобный Феодул Соловецкий, Рязанец, пустынник
- Святитель Гавриил (Городков), архиепископ Рязанский
- Святитель Иона, митрополит Московский и всея Руси
- Святитель Феодорит, архиепископ Рязанский
- Святитель Феофан Затворник Вышенский, епископ Тамбовский
- Священномученик Александр Андреев, пресвитер
- Священномученик Александр Туберовский, пресвитер
- Священномученик Александр Цицеронов, пресвитер
- Священномученик Алексий Аманов, пресвитер
- Священномученик Андрей Ясенев, пресвитер
- Священномученик Арефа Насонов, пресвитер
- Священномученик Василий (Зеленцов), Прилукский, епископ
- Священномученик Гавриил Масленников, пресвитер
- Священномученик Димитрий Миловидов, пресвитер
- Священномученик Игнатий (Садковский), Скопинский, епископ
- Священномученик Илия Бажанов, пресвитер
- Священномученик Иоанн Ансеров, пресвитер
- Священномученик Иоанн Кочуров, Царскосельский, пресвитер
- Священномученик Иоанн Лебедев, пресвитер
- Священномученик Иоанн Смирнов, пресвитер
- Священномученик Иувеналий Масловский архиепископ Рязанский и Шацкий
- Священномученик Константин Бажанов, пресвитер
- Священномученик Матфий Рябцев, пресвитер
- Священномученик Мисаил, архиепископ Рязанский, Шацкий
- Священномученик Михаил Букринский, пресвитер
- Священномученик Михаил Дмитрев, пресвитер
- Священномученик Назарий Грибков, пресвитер
- Священномученик Николай Динариев, пресвитер
- Священномученик Николай Карасёв, пресвитер
- Священномученик Николай Пробатов, Агломазовский, пресвитер
- Священномученик Павел Добромыслов, Рязанский, пресвитер
- Священномученик Петр Крестов, пресвитер
- Священномученик Петр Успенский, пресвитер
- Священномученик Правдолюбов Николай
- Священномученик Сергий Аманов, пресвитер
- Священномученик Сергий Кротков, пресвитер
Акафист священномученику Иоанну, пресвитеру Царскосельскому
Кондак 1
Избранному первомученику Церкве Россиийския в годину лютых гонений от безбожников убиенному, венец нетленный от Господа Вседержителя приявшему и вся ны своею смертию ко истинней любви наставльшему со дерзновением и надеждою предстательства небеснаго взываем: радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Икос 1
Ангел с небесе послан бысть сохраняти тя от пагубных запинаний лукаваго, священномучениче Иоанне, егда принесоша тя ко святей купели духовныя сродники твоя. Бысть же тогда на Руси времена мирныя, и никтоже весть тайну убиения твоего и мученическаго к Богу отшествия. Токмо страж небесный, послушание Божие исполняя, измлада руководяше тя незримо к венцу страстотерпческому. Сего ради, таковому о тебе Божию промышлению дивящеся, воспеваем сице:
Радуйся, землю Рязанскую рождением своим освятивый;
Радуйся, Иоанном, в честь Крестителя Господня, нареченный;
Радуйся, кончину мученическую приявый, якоже и покровитель твой небесный;
Радуйся, рождением своим родителей своих обрадовавый;
Радуйся, пастыря сельскаго чадо благонравное;
Радуйся, в законе Господнем измлада воспитавыйся;
Радуйся, трудолюбию и простоте отцем наученный;
Радуйся, веру и благочестие матере своея унаследовавый;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Кондак 2
Видя Сердцеведец Бог душу твою, теплою любовию к Нему исполненною, постави тя на высокий степень священства и многотрудный путь служения пастырскаго. Ты же изначала стопы своя направи во страну дальнюю, идеже многих ко Христу приводил еси, научая неверныя и иноверныя воспевати всеблагому Просветителю душ человеческих: Аллилуиа.
Икос 2
Разумев место, уготованное тебе Богом для трудов проповеди Евангелия, оставил еси любезное отечество свое, дом свой и ближния своя, не пекийся ни о славе, ни о богатстве мира сего. Таковому самоотречению твоему дивящеся, воспеваем ти сице:
Радуйся, дом и отечество ради дела Господня оставивый;
Радуйся, яко вся красная мира сего во уметы вменил еси;
Радуйся, избравый добровольно тяготы служения на чужбине;
Радуйся, любовь Христову в служении сем приобретый;
Радуйся, апостолу Павлу подражавый;
Радуйся, креста проповедническаго не устрашивыйся;
Радуйся, свыше приявый духа мужества и дерзновения;
Радуйся, ревнителю Православия, просветителем древним единонравный;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Кондак 3
Силою Божиею свыше укрепляем, священномучениче Иоанне, утверждал еси веру православную во Америце иноверной и явился еси последователь преподобнаго Германа Аляскинскаго, приумножая виноградник Божий на ниве Алеутской. Светильник свой никогдаже, пастырю добрый, угашал еси, уныние премудро низлагая и во всех обстояниих скорбных навыкая приносити Господеви смиренную песнь: Аллилуиа.
Икос 3
Имея воистинну, священномучениче Иоанне, велию и искреннюю любовь к малому стаду твоему, храм во имя Пресвятыя Троицы во граде Чикаго возвел еси. Сего ради радовашеся благодарная паства твоя, и немолчно славляху предивнаго Бога, щедраго в милостех Своих, взывая ти сице:
Радуйся, храмоздателю, о славе Божией усердно пекийся;
Радуйся, о людех твоих, яко отец о чадех, заботивыйся;
Радуйся, труды ко трудам прилагавый;
Радуйся, проповедь Евангелия со воздвижением храма Господня благополучно сочетавый;
Радуйся, мзду от Господа за труд свой справедливо приявый;
Радуйся, действием Духа Святаго на дела Божия вдохновленный;
Радуйся, честнаго пастырства образе и правило;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Кондак 4
Буря помышлений сумнительных найде на тя, Иоанне священномучениче, егда тестю твоему, в болезнех и недузех лежащу, зваху тя южики твоя во отечествие вернутися. Ты же уведел еси во призыве сем волю Господню, о тебе тако промышляющу, повинулся еси гласу сродник твоих и, Иоанну Кущнику подобяся, на родину возвернулся еси, Господеви поя: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаша ближнии твои возвращение твое с радостию сретаху тя. Ты же, мало утешився, паки возложил еси руце свои на плуг сеяния слова Божия, во граде Нарове водворяяся во исполнение новаго послушания церковнаго. Сего ради приими от нас похвалы сицевыя:
Радуйся, воле Господней научивыйся повиноватися;
Радуйся, желаний своих умевый отрешатися;
Радуйся, исполнь послушание Богови безропотно и недосадливо;
Радуйся, и нас следовати хотению Небеснаго Отца наставляяй;
Радуйся, выю свою под ярем заповедей евангельских подклонивый;
Радуйся, легкое бремя учения Христова в житии твоем носивый;
Радуйся, помысл тщеславия исшествием на новое место служения низложивый;
Радуйся, избежавый хвалы от человек исходом из места, идеже имя твое прославися;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Кондак 5
Богомудрым учением Завета Новаго души учеников твоих питал еси, трудяся неустанно, дондеже вообразится в сердцах их сладчайшее имя Господа Иисуса. Просвети убо и наша очи сердечныя, отче наш Иоанне, да возсияет и в них любовь Божия, страсти греховныя попаляющая и от сладости мирскаго жития отрешающая, во еже чистосердечно пети нам Богови ангельскую песнь: Аллилуиа.
Икос 5
Видя Промыслитель Господь, вся на пользу рабам Своим строяй, яко законоучительством велий плод принесен будет душе твоей и Церкви Христовой, постави тя учителя Закону Божию гимназий наровских. Ты же терпением, снисхождением и любовию растворял еси слово твое о Бозе, священномучениче Иоанне, исполняя заповедь Христову: &»Смотрите, не презрите единаго от малых сих&«. Не презри убо и нас, пастырю добрый, но умножи в нас веру твоими к Богу ходатайствы, да с благоговением взываем ти сице:
Радуйся, наставниче отроком малым в законе Господнем;
Радуйся, чад малых ко Христу заботливо приводивый;
Радуйся, веру, любовь и надежду в них умножавый;
Радуйся, страху Господню их научаяй;
Радуйся, на стезях спасения стопы их утверждаяй;
Радуйся, на камени заповедей евангельских душевный дом их устрояяй;
Радуйся, и сам незлобию и простоте у них учивыйся;
Радуйся, назидавый их ко храму Божию выну прилеплятися;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Росийския.
Кондак 6
Проповедию Евангелия и учением отроков непрестанным ум твой в Боге неподвижно утвердил еси, священномучениче Иоанне. Уже бо приспе время убиения твоего, сего ради приведе тя Господь Путеводитель в Село Царское, идеже уготова ти венец мученический, егоже на главе своей носиши, выну поя Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия в годину гонений лютых свет велий новомученик российских от Христа Спаса нашего. Обаче тебе, священномучениче Иоанне, повеле Господь первым прияти смерть от руки нечестивых во еже положити начало крепкаго стояния за истину Божию. Сего ради приими от нас похвалы сицевыя:
Радуйся, за веру православную и Церковь Христову смерть вкусивый;
Радуйся, лику мученическому сопричисленный;
Радуйся, даже до пролития крове своея подвизавыйся;
Радуйся, Господом на высоту страстотерпчества поставленный;
Радуйся, тело убивающих не устрашивыйся;
Радуйся, до конца долг свой пастырский исполнивый;
Радуйся, путь свой земный евангельски совершивый;
Радуйся, первострадальче новомученик русских;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Кондак 7
Хотя утешити души смятенныя и умирити сердца, ненавистию помраченныя, крестным ходом по Селу Царскому шествовал еси, отче Иоанне, моля Господа о сущих во вражде. Но не укротися ярость зверская и не восхотеша безумнии злобу свою оставити и воспети Господеви: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго предстателя о Церкви Российстей сотвори тя безбожники, Иоанне мучениче, егда убиваху тя на окраине града твоего. Измышляше бо нечестивии веру православную извести на Святей Руси. Погибе память их с шумом, имя же твое на небеси сияет паче света солнечнаго и на земли от чад Церкви Русския прославляется похвалы сицевыми:
Радуйся, предстателю о нас пред Господем непостыдный;
Радуйся, молитвенниче о чадех твоих дерзновенный;
Радуйся, ходатаю о Церкви Российстей, Богом избранный;
Радуйся, в скорбех наших помощниче и в бедах заступниче;
Радуйся, болящих и страждущих услышателю скорый;
Радуйся, воздыхания наша приемляй и к Богу скоро возносяяй;
Радуйся, щитом молитв твоих от напастей нас ограждаяй;
Радуйся, чтущим святую память твою покрове благодатный;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и превомучениче Церкве Российския.
Кондак 8
Странник и пришелец был еси в жизни временней, священномучениче Иоанне, живый во отдалении от любезнаго отечества твоего. Егда же совершися вселение твое во град Царскосельский, то и тамо пристанища земнаго не обрел еси, но абие мученическую смерть приял еси, шествуя к месту упокоения вечнаго и Господеви поя: Аллилуиа.
Икос 8
Весь народ православный ужасом и скорбью объят бе, егда распространися весть о убиении твоем, Иоанне пресвитере. Сие бысть началом междоусобия страшнаго и кровопролития небывалаго. Сие же бысть и началом великия славы Церкве нашея, кровьми новомученик украсившейся, еяже и ты, иерею царскосельский, причастником явился еси. Сего ради вопием ти таковая:
Радуйся, на родину возвративыйся, во еже приобщитися чаше страданий Господних;
Радуйся, ризы своя убеливый белилами мук телесных;
Радуйся, агнче незлобивый, волками свирепыми на заклание уведенный;
Радуйся, от грех своих кровию совершенне омовенный;
Радуйся, ранами твоими вшедый во Святая Святых Иерусалима горняго;
Радуйся, священное начало Голгофы русския;
Радуйся, звездо путеводная, светом спасительным сияющая;
Радуйся, заре благодати новомученик российских;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Кондак 9
Всем благонравным житием твоим привлекл еси к себе велию благодать мученичества, Иоанне пресвитере. Навыкл бо еси измлада прилеплятися Богови сердцем твоим, страстотерпче чудный. Научи убо и ны, недостойныя, искати паче всего Царствия Божия, презирати же преходящая и тленная, воспевая во умилении Господеви; Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещаннии не возмогут по достоянию славу святых изобразити. Смиренный же ум наш тщится проникнути в тайну убиения твоего. Житие твое нескверное, священномучениче Иоанне, аще и потаено бысть, не возможе от Бога утаитися. Сего ради приведе тя Господь к венцу страстотерпца новаго и содела тя входом новомученик российских. Приими убо от нас похвалы сицевыя:
Радуйся, в житии твоем тепле и умиленне Богу моливыйся;
Радуйся, дух сокрушен и сердце незлобивое имевый;
Радуйся, во днех твоих покаянию навыкнувый;
Радуйся, сребролюбия и гордыни избежавый;
Радуйся, чистоту, воздержание и целомудрие хранивый;
Радуйся, душу имый прямую и побуждения добрая;
Радуйся, к ближнему твоему соучастливость и сострадание приобретый;
Радуйся, служение у престола Божия совершавый истово и благоговейно;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Кондак 10
Спасти хотя многия и всех обращение терпеливно ожидаяй премилосердый Бог, сотвори тя, Иоанне пресвитере, с прочими новомученики ходатаи за землю Русскую. Молитвы вашя многия души из тьмы извлекают и на путь спасения поставляют. Ублажаем и почитаем вы, яко незримыя виновники нашего избавления и поем о вас Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси тверда всем прибегающим к тебе, отче наш Иоанне. Обрел бо еси любовь, о нейже писано есть, яко &»любы долготерпит, всему верит и всего надеется&«, и паки &»не любяй бо брата пребывает в смерти&«, и паки &»совершенная любы вон изгоняет страх&«. Удивися многия молитвенному бесстрашию и дерзновению твоему и воспеша ти похвалу сицевую:
Радуйся, о гонителех своих к Богу вопиявый;
Радуйся, их братией своей нарицавый;
Радуйся, крестным ходом тех вразумления искавый;
Радуйся, сего ради растерзание хищное от нихже и претерпевый;
Радуйся, имиже оклеветанный и на смерть жестокую уведенный;
Радуйся, образе неповиннаго злострадания;
Радуйся, яко прочее ни болезни, ни муки не коснешися;
Радуйся, яко со святыми вечно радуешися;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Кондак 11
Пение ангельское распространися в Царском Селе во времена поганых воцарения, осквернших землю Русскую. Егда убиваху тя безбожнии хулителие, копронимы новыя, тогда небеса взыграшася, приемлюще во обители горния душу твою непорочную, о, пастырю наш Иоанне. Сие же все бысть, да освятится первее всего Село помазанника Господня, Самодержца чистаго, убиением иерея простаго, яко да и нам почитати место сие молитвенным отсюду к Богу взыванием: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарный луч благодати новомученик озари тьму кромешную, на Святей Руси воцарившуюся. Сие бысть и первое знамение милости Господней, яко не до конца отрину Всевышний народ Свой, но вдаде и наказанию, да покается, да вразумится, да очистятся людие Его, и да восполнится со временем Церковь Русская, во еже и на будущее время светити Ей всему миру спасительным светом Православия. Темже вопием первомученику царскосельскому таковая:
Радуйся, страстотерпче доблестный, к жизни во Христе нас призываяй;
Радуйся, кончиною своею крест Господень чтити нас научаяй;
Радуйся, кровию своею мученическою ко исправлению нрава своего нас побуждаяй;
Радуйся, высотою подвига своего к покаянию нас непрестанно зовый;
Радуйся, страдальче честный, стражем Православия в стране нашей от Бога учиненный;
Радуйся, евангельской Истины свидетелю добропобедный;
Радуйся, волков душегубительных от овец стада Христова отгоняяй;
Радуйся, Церкве нашея охрано от ересей, расколов и лжеучений;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и превомучениче Церкве Российския.
Кондак 12
Благодати страдальцев Господних, кровь свою за Христа пролиявших, непричастна бысть Церковь во отечестве нашем. Вемы, яко непрестанная гонения, в нихже Церковь Вселенская родися, не коснуся изначала Церкви Русския. Но не минуше Ея общая судьба Православия, востече бо и Та в годину лютую единем путем ко Христу Своему, вопия Ему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще подвиги мученическия, ублажаем соузников Христовых, на нихже слово Его исполнися: &»Возложат на вас руце и изгонят вы&«. Сие определение Божие неуклонно повсюду соблюдашеся со времен апостольских. Подобаше бо и Церкви Российстей внити в час испытания своего, иже проби в Селе Царском убиением Иоанна, иерея храма соборнаго, емуже глаголем сице:
Радуйся, яко ты и без числа убиеннии вси концы земли нашея освятили есте;
Радуйся, яко не токмо своя, но и грехи соотечественник своих кровию своею омыли есте;
Радуйся, яко страдания твоя и всего сонма новомученик взыдоша фимиамом благоуханным превыше небес;
Радуйся, основание крепкое нынешнего умножения веры на Руси;
Радуйся, яко жертвою твоею и собратий твоих, повсюду мучившихся, приклонися к нам на милость Творец всяческих;
Радуйся, сокрушивый тьму безбожия и неверия приятием фиала гнева Господняго;
Радуйся, яко тебе ради и всех, на крест возшедшых в годину лютую, возсия днесь заря просвещения новаго;
Радуйся, судьбу свою соединивый с судьбою избранных сынов Церкве Русския;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Кондак 13
О, новомучениче и страстотерпче Христов всечестне, Иоанне, пастырю царскосельский! Приими убогое пение от нас, недостойных, чтущих святую память твою, и избави нас молитвами твоими от бед настоящих, паче же от вечныя смерти, да достигнув обителей небесных, и мы с тобою и всеми святыми воспевати будем Богу вечно: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангел с небесе послан бысть сохраняти тя от пагубных запинаний лукаваго, священномучениче Иоанне, егда принесоша тя ко святей купели духовныя сродники твоя. Бысть же тогда на Руси времена мирныя, и никтоже весть тайну убиения твоего и мученическаго к Богу отшествия. Токмо страж небесный, послушание Божие исполняя, измлада руководяше тя незримо к венцу страстотерпческому. Сего ради, таковому о тебе Божию промышлению дивящеся, воспеваем сице:
Радуйся, землю Рязанскую рождением своим освятивый;
Радуйся, Иоанном, в честь Крестителя Господня, нареченный;
Радуйся, кончину мученическую приявый, якоже и покровитель твой небесный;
Радуйся, рождением своим родителей своих обрадовавый;
Радуйся, пастыря сельскаго чадо благонравное;
Радуйся, в законе Господнем измлада воспитавыйся;
Радуйся, трудолюбию и простоте отцем наученный;
Радуйся, веру и благочестие матере своея унаследовавый;
Радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Кондак 1
Избранному первомученику Церкве Россиийския в годину лютых гонений от безбожников убиенному, венец нетленный от Господа Вседержителя приявшему и вся ны своею смертию ко истинней любви наставльшему со дерзновением и надеждою предстательства небеснаго взываем: радуйся, священномучениче Иоанне, пастырю Села Царскаго и первомучениче Церкве Российския.
Тропарь собору Рязанских святых
глас 8
Святи́и вси в земли́ Ряза́нстей и Му́ромстей просия́вшии,/ при́снии на́ши моли́твенницы и засту́пницы,/ моли́те Влады́ку Христа́ Бо́га на́шего// мир вселе́нней дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Все святые, в земле Рязанской и Муромской просиявшие, постоянные наши молитвенники и заступники, молите Владыку Христа Бога нашего даровать вселенной мир и душам нашим великую милость.
Канон святому благоверному князю Роману Олеговичу Рязанскому
Минея, 19 Июля, Кано́н свята́го
Глас 6
Песнь 1
Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ видя потопля́ема,/ Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко по су́ху, прете́кл еси́, пресла́вне кня́же,/ волну́ющееся бу́рею бед и скорбе́й мо́ре жития́ сего́,/ окормля́емь благода́тию Пресвята́го Ду́ха,/ и к ти́хому приста́нищу жи́зни ве́чныя дости́гл еси́.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Су́щу ти еще́ во младе́нчестве,/ егда́ нача́л еси́ познава́ти ве́щи, о́крест тебе́ су́щия,/ ум твой явля́ше смысл здра́вый, се́рдце же блага́я чу́вствия/ на утеше́ние роди́телей и сро́дников твои́х.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Наставля́емый от благочести́выя твоея́ ма́тере/ в позна́нии уче́ния ве́ры и благоче́стия христиа́нскаго,/ всеусе́рдно тому́ внима́л еси́,/ в уме́ же и се́рдце твое́м то написова́л еси́/ и в житии́ твое́м то исполня́ти тща́лся еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пронарече́нная от ве́ка и родо́в Творцо́м вся́ческих в Мя́терь по пло́ти Бо́га Сло́ва,/ моли́ Того́, Всеблага́го, да просвети́т нас, омраче́нных грехй мно́гими,/ да упря́вит нас к ве́чней жи́зни и спасе́нию.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Несть ин бог, ря́зве Творца́ не́бу и земли́,/ в Его́же пресвято́е И́мя крести́лся еси́,/ Его́же позна́л еси́, блаже́нне, приходя́ в во́зраст о́троческий,/ в Него́же и пра́во ве́ровал еси́ и Ему́же благоче́стно покланя́лся еси́.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
От ю́ности твоея́ посвяще́н быв Бо́гу,/ Того́ благода́тию просвеща́емь и укрепля́емь был еси́/ и ми́лостию Его́ от напра́сныя сме́рти сохране́н был еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Обогаща́я ум твой позна́нием и́стины/ и напоева́я се́рдце твое́ благи́ми чу́вствовании и жела́нии,/ непреста́нно устремля́лся еси́ к исполне́нию за́поведей и оправда́ний Госпо́дних.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Воспита́вшася в хра́ме Госпо́днем, Пресвята́я Де́во Богоро́дице,/ возбуди́ в нас, гре́шных, любо́вь к усе́рдному посеще́нию хра́мов Бо́жиих,/ ко псалмо́м и пе́снем духо́вным.
Седален, глас 1
Возлюби́л еси́, кня́же Рома́не, Творца́ и Го́спода все́ю душе́ю твое́ю,/ все́ю кре́постию твое́ю и всем помышле́нием твои́м/ и тща́лся еси́ во всем житии́ твое́м уго́дное Ему́ твори́ти,/ сего́ ра́ди и сам возлю́блен был еси́ Им./ Возбуди́, Боголю́бче кня́же, святы́ми твои́ми моли́твами сию́ любо́вь к Бо́гу/ и в на́ших хла́дных сердца́х.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: А́ще носи́ла еси́, Пресвята́я Де́во, во утро́бе Твое́й Царя́ и Влады́ку вся́ческих,/ оба́че, повину́ющися веле́нием царя́ Иуде́йскаго/ написа́тися всем лю́дем ца́рствия его́ во свои́х гра́дех,/ подъя́ла еси́ зело́ тру́дный путь во град Вифлее́м./ Внуши́ и нам, Пречи́стая, исполня́ти зако́нная веле́ния.
Песнь 4
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Христо́с моя́ си́ла, кре́пость и утвержде́ние, – взыва́л еси́, Боголюби́вый кня́же,/ и сего́ ра́ди всегда́ устремля́л еси́ ум твой и се́рдце к Нему́,/ в ско́рбех же и беда́х всегда́ прибега́л еси́ к Нему́.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Возлюби́в все́ю душе́ю твое́ю и все́ю кре́постию твое́ю Го́спода Иису́са,/ воспламеня́л еси́ себе́ жела́нием всегда́ твори́ти уго́дное Ему́/ и не прогневля́ти Его́ де́лы и словесы́ неподо́бными.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ходя́ во всех за́поведех Бо́жиих непоро́чно,/ неукло́нно и всеусе́рдно соблюда́л еси́ пра́вила святы́х апо́стол и отце́в Це́ркве/ и явля́л еси́ в себе́ достоподража́тельный о́браз жития́ благоче́стнаго.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Удиви́ла еси́, Богоневе́сто, чистото́ю души́ Твоея́/ и свя́тостию жития́ Твоего́ чи́ны а́нгельския/ и соде́лалася еси́ благоприя́тное вмести́лище Невмести́маго;/ те́мже вси ро́ди челове́честии и вся си́лы Небе́сныя непреста́нно прославля́ют Тя.
Песнь 5
Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Боже́ственным све́том озаре́н быв, благоче́стне кня́же,/ мрак грехо́вный от себе́ отгна́л еси́ и в млады́х еще́ ле́тех суету́ благ ми́ра сего́ узре́л еси́,/ всегда́ же к Го́рнему Ца́рствию умо́м твои́м взира́л еси́/ и се́рдцем устремля́лся еси́.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Устремля́я непреста́нно дух твой ко Го́споду и горя́ любо́вию к Нему́,/ возлюби́л еси́ все́ю душе́ю и бли́жния твоя́, я́ко себе́,/ я́коже запове́да Госпо́дь.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Имы́й нелицеме́рную и кре́пкую любо́вь к бли́жним,/ явля́л еси́ им, благосе́рде кня́же, всегда́ сострада́ние и по́мощь,/ утеша́я печа́льныя и ободря́я стра́ждущия.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Презе́льную любо́вь иму́щи ко Го́споду/ и ве́лие милосе́рдие к ро́ду челове́ческому, Пресвята́я Влады́чице,/ моли́ Того́, Всеблага́го,/ да поми́лует и спасе́т нас по вели́цей ми́лости Свое́й.
Песнь 6
Ирмос: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Жите́йское мо́ре страны́ Ряза́нския/ зело́ волнова́шеся бу́рею нападе́ний на ню злочести́вых супоста́т с огне́м и мече́м,/ ты же, Боголюби́вый кня́же, сохране́н быв от зло́бы враго́в Десни́цею Всевы́шняго,/ пре́дал еси́ себе́ святе́й во́ли Его́.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Кровожа́днии монго́ли, наше́дше на зе́млю Ру́сскую, проли́ша пото́ки кро́ве христиа́нския,/ опустоши́ша гра́ды и ве́си Ряза́нския,/ ты же усе́рдно моли́л еси́ Го́спода,/ да укрепи́т страда́ющия лю́ди Своя́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Имы́й любвеоби́льное се́рдце,/ ты, благосе́рде кня́же, явля́л еси́ си́рым и вдови́цам и про́чим бе́дствующим лю́дем,/ ели́ко мо́щно бя́ше, потре́бную по́мощь.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Премилосе́рдая Влады́чице, Защи́тнице и Утеше́ние непра́ведно гони́мых,/ защити́ и уте́ши рабы́ Твоя́, озлобля́емыя от нечести́вых челове́к,/ те́плыми Твои́ми к Бо́гу моли́твами.
Кондак, глас 2
Оклеве́танный пред ха́ном в хуле́нии злове́рия его́,/ дерзнове́нно предста́л еси́ суди́щу нечести́вому;/ убоя́вся же Стра́шнаго Суда́ Христо́ва,/ ха́нское повеле́ние и страх поплева́л еси́, святы́й Рома́не./ Те́лом, я́ко розга́, ре́жемый,/ в страда́ниих уподо́бился еси́ Иа́кову Пе́рсянину/ и яви́лся еси́ великому́ченик изря́дный,/ столп и утвержде́ние Це́ркви Ряза́нстей,/ засту́пник и воево́да Росси́йский пресла́вный.
Икос
От ю́ности твоея́ вседуше́вно возлюби́в Го́спода,/ всеусе́рдно исполня́л еси́ Его́ святы́я за́поведи,/ ку́пно же име́л еси́ вели́кую любо́вь к бли́жним,/ благотворя́ бе́дствующим, состра́жда стра́ждущим./ Егда́ же прельща́емь и ну́дим был еси́ к отступле́нию от ве́ры Христо́вы/ и прия́тию злове́рия сту́днаго лжепроро́ка Магоме́та,/ яви́л еси́ непоколеби́мую тве́рдость и ди́вное му́жество в самолюте́йших муче́ниих за Христа́/ и яви́лся еси́ великому́ченик изря́дный, столп и утвержде́ние Це́ркви Ряза́нстей,/ засту́пник и воево́да Росси́йский пресла́вный.
Песнь 7
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Я́коже благочести́вии трие́ евре́йстии о́троцы/ ну́дими бя́ху от злочести́ваго царя́ вавило́нскаго к поклоне́нию безду́шному истука́ну,/ та́ко и тя, благоче́стне кня́же, сано́вник царя́ монго́льскаго/ преклоня́ше к прия́тию сту́дныя ве́ры магомета́нския.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Я́коже о́нии трие́ о́троцы не повину́шася безбо́жному веле́нию царя́,/ та́ко и ты, кня́же, отве́ргл еси́ сове́ты злове́рнаго сано́вника монго́льскаго, глаго́ля:/ христиани́н есмь, и ве́ра Правосла́вная и́стинна есть.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ви́дя тя, доблему́дре кня́же, непрекло́нна своему́ сове́ту,/ надме́нный вла́стию свое́ю сано́вник воскипе́ на тя гне́вом и зло́бою/ и посла́ лжи́вое и клеветно́е писа́ние царю́ своему́,/ я́ко ты зело́ поно́сиши его́ и богоху́льствуеши.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Не опали́лася еси́, Пренепоро́чная Де́во, все́льшимся в Тя Огне́м Божества́,/ но я́коже огнеопа́льная пещь вавило́нская яви́лася еси́/ и источа́еши усе́рдно чту́щим Тя ро́су Боже́ственныя благода́ти.
Песнь 8
Ирмос: Из пламене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Егда́ злове́рный царь Теми́р получи́ клеветно́е писа́ние своего́ сано́вника,/ зело́ воскипе́ гне́вом/ и, егда́ по повеле́нию его́ яви́лся еси́ к нему́,/ именова́ тя оскорби́теля его́ че́сти и богоху́льника.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Непови́нен сый в клевете́, егда́ возвеща́л еси́ царю́ и́стину,/ но яви́шася лжесвиде́телие, а́ки бы слы́шавшии твое́ злохуле́ние,/ и а́ще свиде́тельствовал еси́ Бо́гом Всеве́дущим твою́ непови́нность,/ злочести́вый царь не хотя́ше ве́ровати словесе́м твои́м.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ослепле́н сый свои́м злове́рием,/ царь Теми́р повеле́ тебе́, кня́же, отрещи́ся еди́ныя и́стинныя ве́ры Правосла́вныя,/ прия́ти же сту́дную ве́ру лжепроро́ка Магоме́та,/ ты же, пресла́вне, непоколеби́м пребы́л еси́ и сту́дную ве́ру лжепроро́ка отве́ргл еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице,/ тве́рдая и ско́рая Помо́щнице борю́щихся со страстьми́ и прило́ги вра́жиими,/ утверди́ Твое́ю благода́тною по́мощию нас, немощны́х,/ в борьбе́ с лю́тыми и злокова́рными враги́ душ на́ших.
Песнь 9
Ирмос: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти;/ Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Ви́дев тя, пресла́вне кня́же, непрекло́нна в исполне́нии ве́ры Христо́вы,/ злове́рный царь зело́ разгне́вася и угрожа́ше лиши́ти тя престо́ла кня́жескаго,/ заключи́ в темни́цу, осуди́ на изгна́ние и предаде́ му́кам и сме́рти.
Припев: Святы́й благове́рный кня́же Рома́не, моли́ Бо́га о на́с.
Услы́шав таковы́я неи́стовыя глаго́лы царя́, кня́же,/ дерзнове́нно рекл еси́ ему́, я́ко ника́коже страши́шися сих угроже́ний./ Тогда́ злове́рный царь разсвирепе́, а́ки разъяре́нный зверь,/ и повеле́ преда́ти тя лю́тым муче́нием и сме́рти.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Егда́, по темни́чнем заключе́нии, приведе́н быв на ме́сто ка́зни, облича́л еси́ злове́рие монго́л,/ тогда́ слузи́ ца́рстии, не терпя́ще обличе́ния, отре́заша язы́к твой,/ та́же избодо́ша очеса́ твоя́ и отъя́ша еди́н по еди́ному уста́ и ушеса́, персты́ рук твои́х,/ та́же ру́це и но́зе, последи́ же, сне́мше ко́жу с главы́ твоея́,/ усеко́ша ю и вонзо́ша на ко́пия на позо́рище лю́дем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Омраче́ннии мгло́ю мирски́я суеты́/ и боговре́дных обы́чаев ми́ра и плотски́х наслажде́ний,/ блужда́ем, окая́ннии, во тьме нече́стия и заблужде́ний,/ но просвети́, Ма́ти Бо́жия, о́чи ума́ на́шего/ и наста́ви нас на стезю́ спасе́ния.
Светилен
Просвеще́н быв, кня́же, благода́тию Пресвята́го Ду́ха,/ соде́лался еси́ благоприя́тная оби́тель Е́го́/ и в све́те за́поведей Боже́ственных всегда́ ходи́л еси́;/ те́мже ны́не в све́тлостех святы́х предстои́ши лицу́ Бо́жию/ и непреста́нно славосло́виши Его́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пресвята́я Де́во, ро́ждшая Преве́чный Свет, просвеща́ющий вся́каго гряду́щаго в мир челове́ка,/ Того́ моли́, Преблага́я, да просвети́т ду́ши на́ша,/ омраче́нныя сту́дными страстьми́ и похотьми́ на́шими.
Вернуться к списку