- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобный Илия Муромец, Печерский
Краткое житие преподобного Илии Муромца
Преподобный Илия Муромец, Печерский, в Ближних пещерах, был родом из Мурома, подвизался в Киево-Печерской обители и скончался около 1188 г.
Преподобный Илия почивает в молитвенном положении: «три первые персты соединены вместе и протянуты, а два последние, безымянный и мизинец, пригнуты к ладони. Преподобный почивает в молитвенном положении и неотразимо обличает раскол» ( источник ).
Был канонизирован как местночтимый святой в 1684—1690 гг.
Полное житие преподобного Илии Муромца
Является главным героем русских былин, записанных в XVIII—XX вв. в основном в Олонецкой и Архангельской губернии и в Сибири.
Не упоминается в летописях. Молчание великорусских летописей об Илье Муромце, вероятно, свидетельствует о юго-западнорусском происхождении относящегося к богатырю предания. По-видимому, возникновение и первоначальное распространение посвященных Илье Муромцу фольклорных текстов связаны с украинско-белорусскими землями, к которым относятся наиболее ранние — относящиеся к XVI веку — письменные свидетельства о существовании связанного с ним предания.
Наиболее ранняя великорусская письменная фиксация предания об Илье Муромце содержится в «Сказании о киевских богатырех, как ходили во Царьград», известном в списках начиная с XVII века.
В подавляющем большинстве былин рассказывается о происхождении Ильи Муромца из Мурома. В былине об исцелении Ильи Муромца рассказывается, что из-за греха своего деда Илья Муромец до 30 лет не владел ногами (был «сиднем»), днем и ночью молился и клал поклоны. После того как неизвестные странники напоили его водой, он встал на ноги и ощутил в себе необыкновенную силу. Наиболее распространенными и древними являются былины об Илье Муромце и Соловье-разбойнике.
Первое документальное свидетельство об отождествлении Ильи Муромца богатыря и святого, мощи которого почивают в Киеве, содержится в записках австрийского дворянина Э. Лясоты, посетившего Киев в 1594 году. Путешественник записал, что он видел во внешнем притворе Софийского собора место, где «была некогда гробница Илии Моравлянина, который был славным богатырем, как они его здесь называют, и о котором рассказывают много легенд».
Преподобный Илия почивает в молитвенном положении, сложив персты правой руки так, как принято и теперь в Православной Церкви — три первые перста вместе, а два последние пригнув к ладони. В период борьбы со старообрядческим расколом (конец XVII—XIX вв.) этот факт из жития святого служил сильным доказательством в пользу трехперстного сложения.
Предание об Илье Муромце как о богатыре было подтверждено медико-антропологическим исследованием святых мощей, которое проводилось в 1988-1990 годах.
Исследование показало, что Илья Муромец был погребен в XI-XII вв., имел высокий для своего времени рост (177 см), исключительно развитую мышечную систему, в юности страдал заболеванием позвоночника, которое привело к перестройке организма. Экспертиза обнаружила несколько переломов ребер и правой ключицы, сквозную рану на левой руке, проникающее ранение груди (вероятно, копьем), которое, по всей видимости, послужило причиной смерти (в возрасте 40-55 лет).
Был канонизирован как местночтимый святой в 1684—1690 годах, когда при киево-печерском архимандрите Варлааме установилось празднование преподобным отцам, почивающим в Ближних пещерах, в 1-ю субботу по отдании праздника Воздвижения Креста Господня.
Общецерковное почитание установлено указами Святейшего Синода 1762, 1775 и 1784 годов, согласно которым было разрешено печатать службы печерским преподобным и вносить их имена в общецерковные московские месяцесловы.
Акафист святому преподобному Илии Муромцу, Киево-Печерскому чудотворцу
Кондак 1
Воеводе сил земли Русския, воину Царя Христа и заступнику Руси Святой, славному во бранех и неодолимому в ратех, дивному богатырю Илии Муромцу песнь хвалебную воспоем, да заступит и ныне нас, зовущих:
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Икос 1
Ангелов Творец, егда во рабии зраце на землю снисшел, до тридесятьлетняго возраста не являл еси себя миру, тако и тя, святе Илие, сподоби до тогожде возрасту никому неведомым быти и недвижимым телесне, да послежде послужиши Господу и людем Его со всем усердием и ревностию, еже мы восхваляем:
Радуйся, промышлением Божиим тридесять лет премудро хранимый; радуйся, от рождения избранный, да явятся на тебе дела Господня.
Радуйся, чрез недуг свой соблазнов юности многих избегнувый; радуйся, душу чисту чрез страдания соблюдый.
Радуйся, сими на приятие благодати ю уготовавый; радуйся, болезни, яко дар Божий, с покорностью терпевый.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 2
Виде внезапу святый Илие явльшихся ему триех мужей-странников, просящих у него воды испити, отвещая им: Яко напоил бы вас, да не имам хождения ногама моима, и накормил бы такожде, да рукама моима не имам владения, тем же старцы трищи повелеша ему на нозе стати и послужити има, скочив же тогда Илие на нозе свои, возопи Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разумев Илие, яко исцеле внезапу от недуга своего, первее крест по-писанному на себе положи, потом же странников напои, они же такожде даша ему чашу пития медвяна, рекоша испити до дна ю, той же повинуяся има, сотвори сие, мы же, грешнии, дивящеся зовем:
Радуйся, яко во образе триех странников Господь прииде посетити тя; радуйся, яко Троица Святая явися ти.
Радуйся, исцелевый по словеси Господню; радуйся, от одра воздвигнутый волею Божиею.
Радуйся, Чашу от руки Спасителевы испивый; радуйся, наполненный благодатию Христовою.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 3
Силу великую почуяв в себе, Илие, испив чашу чудодейственную, яко мощи ти горы преставляти и древа дубравная из земли исторгати, рече о сем странником, вопрошающим о явлении силы твоея, и в радости воспел Спасителю: Аллилуиа.
Икос 3
Имееши ныне силушку богатырскую, та и живи, Илие, да будеши воином, и в боях смерть ти не буде писана, — рекоша странницы и, благословивше тя, исчезоша абие, якоже и явишася, мы же, познавше на тебе руку Господню, поем:
Радуйся, хождение приемый ногама, да идеши на стези правыя; радуйся, владение приемый рукама, да твориши дела богоугодныя.
Радуйся, здравие приемый, да потрудишися Богу в поте лица твоего; радуйся, исцеление приемый, да поработаеши, Исцелившему тя.
Радуйся, благословение приемый, да соблюдеши душу свою во благочестии; радуйся, силу велию приемый, да прославиши ею имя Всесильнаго.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 4
Бурею недоумения объяшася родителя твоя и ужасом велиим дивишася зело, видяща тя пришедша, и ногама, и рукама исцелевша, возопиша радующеся: Слава, слава Господу, Всевышнему хвала: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав благословение Господне, не можаше долее дома оставатися, яко приспе час подвиг твоих, испроси у отца-матери дозволение отъити в землю дальнюю, отец же рече ти: Я на добрыя дела тебе благословение дам, на худыя же дела благословенния несть ти, ты же поклонься земно, исшед в путь, еже мы воспеваем:
Радуйся, словеса Христовы жизнию исполнивый; радуйся, Бога и ближних паче отца и матери возлюбивый.
Радуйся, любовь Божию любви родительстей предпочетший; радуйся, дом отчий оставивый, да всему Отечествию службу сослужиши.
Радуйся, богатырь святорусский, возращенный духом Христовым; радуйся, церкви и Руси охранителем от Него поставленный.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 5
Боготечно бысть странствие твое ко граду Киеву. Яко первее тамо хотел еси в церквах Божиих Господу помолитися и Богоматери Печерстей в Лавре Успенстей поклонитися, за исцеление благодарне хвалу воспети ему песнию: Аллилуиа.
Икос 5
Видя скорби велия, постигшия землю Киевскую от нахождения поганых, начало положи подвигом своим, град Чернигов и стезю ко граду Киеву свобождая и врагов веры христианския истребляя, да людие, тобою свобожденнии, вопиют:
Радуйся, щит спасения, еже есть глагол Божий восприявый; радуйся, копием веры нечестивых прободивый.
Радуйся, палицею благочестия неверных одолевый; радуйся, шеломом целомудрия ся от стрел вражиих сохранивый.
Радуйся, доспехами добродетелей ся преодевый; радуйся, во всеоружии духовнем врагом ратоборствовавый.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 6
Проповедник могущества Бога Христианскаго явился еси, Илие, рати иноплеменныя вся возмогий побеждати о укрепляющем тя Иисусе, христиане же, свобождении тобою, не преставаху звати: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия тогда звезда светозарная во граде Киеве — ясный молодец богатырь Илия Муромец, на устрашение нечестивых, жестокосердых на попрание, земли Русской на прославление Богом данный, идеже сродницы твои доселе тя величают:
Радуйся, войска русскаго предводителю; радуйся, сиротам и вдовицам охранителю.
Радуйся, князю стольному верное вспоможение; радуйся, градовом и весем надежное средостение.
Радуйся, силы вражия благодатное одоление; радуйся, народа православнаго возвышение.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 7
Хотяще от всея души и сердца Богу поработати и Руси Святой, помысл тщеславный отверг, егда тя нецыи тщахуся воеводой града Чернигова поставити, со смирением на службу ко князю киевскому поступил еси, да не такмо единому некоему граду, но всему народу службу сослужиши, яко невозбранно пети Богу ему: Аллилуиа.
Икос 7
Новым Сампсоном на земли объявивыйся, новому Израилю — Отечествию Русскому Православному послуживый верою и правдою, Илие приснопамятне, соратуй и ныне сродницем твоим, зовущим:
Радуйся, яко Давид во имя Господа Саваофа сражавыйся; радуйся, яко Голиафа той, тако и ты великана иноземнаго поразивый.
Радуйся, яко Сампсон, силою превеликою от Бога наделенный; радуйся, ревностию о Бозе пророку Илии тезоименный.
Радуйся, яко Даниил зияния львов — неверных чужеземцев заградивый; радуйся, Ангел-хранитель пределам княжества русскаго бывый.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 8
Странствуя по стороне киевстей и оберегая ю от лихих разбойник, богатства и чести не искал еси себе, но аз иду служити за веру христианскую, и за землю Русскую, да и за стольный Киев-град, — отвещал еси человеком, славы от них не ищуще, Богу же славу поя: Аллилуиа.
Икос 8
Весь закон Евангельский тщався на себе исполнити, душу свою ежечасно за ближняя своя полагавый, помышляя, яко Господь мне помощник и аз воззрю на враги моя, рубежи Отечествия оборонял еси, русские же людие не преставаху звати ти тако:
Радуйся, зов Господень всем сердцем своим услышавый; радуйся, за ближния своя живота не щадивый.
Радуйся, верою правою неверныя побеждавый; радуйся, русским духом иноплеменники изгонявый.
Радуйся, на поле брани Господа на вспоможение призывавый; радуйся, купно с Небесными силами тьму вражию посекавый.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 9
Всякое естество человеков и Ангелов дивишася зело, егда ты сына единороднаго, Отечеству Русскому изменившаго, пощады не дая, копием заклал еси, да не чинит зла людем православным, мы же трепещуще силы веры твоея и упования твоего на Бога, поем: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии множеством словес подвиги твоя восхвалиша, но кто возможет все промышление Божие над тобою изрещи, яко во имени твоем вся мощь и сила духа русскаго богатырскаго воплотившися, вся препоны вражия сокруши, за тое потомки твои доселе тя величают:
Радуйся, храбрый воине Церкви воинствующия; радуйся, достославный победителю в Церкви торжествующия.
Радуйся, безбоязненный одолетелю всех враг видимых и невидимых; радуйся, любимиче, Господом и людьми Его возлюбленный.
Радуйся, праведный человече, не скрывый таланта Господина своего; радуйся, преподобный отче, преумноживый славу Бога нашего.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 10
Спасти хотя сторону родимую не токмо от враг иноземных, но и от невидимых, еще же и душу свою, злато и сребро от князей дарованное, неимущим расточив и на созидание храмов употребив, во обитель иноческую удалился еси, тамо из глубины сердечныя Богу поя: Аллилуиа.
Икос 10
Стены обители святыя укрыша тя, преподобне отче Илие, идеже в затворе печерстем слезьми непрестанными и моленьми всенощными, за грехи своя и кровь людскую, вольне и невольне пролитую, умилостивлял еси Бога, Той же, видя смирение и сокрушение твое, вскоре благодать пребольшую ти подаде, яко дивитися братии всей, зовущей:
Радуйся, от воина телеснаго в воина духовнаго преобразивыйся; радуйся, меч и копие вещественныя отложив, духовным мечем вооруживыйся.
Радуйся, оружие тленное оставивый, молитвою непрестанною врага посекавый; радуйся, и во брани духовней победитель явивыйся.
Радуйся, дара прозорливости прежде конца сподобивыйся; радуйся, благодать чудотворений такожде восприявый.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 11
Пение приими скудных словес и помолися за убогия сродницы твоя, и ходатай нам буди у Бога и вызволитель на земли, якоже и прежде, и не престай, молим тя, молити Бога за Русь Святую песнию: Аллилуиа.
Икос 11
Светильник от елеа благодати возженный, отче Илие, освети ныне нас, во тьме и мраке прозябающих, и воеводой войску русскому буди, от полона нечестия Отечествие свобождая и воинов в ратех укрепляя, и разум им и благочестие от Бога испроси, да зовем ти:
Радуйся, безмятежне упокоивыйся со всеми от века праведными; радуйся, мирне отошедший к Владыце живота и смерти.
Радуйся, возымевый у Него дерзновение многое; радуйся, за соплеменников своих непрестанне ходатайствующий.
Радуйся, стерегий доселе землю Русскую от нахождения лютых; радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 12
Благодатию взращая державу Русскую, Господь при начале сего посла тя, Илие, своего ратоборца, народ нов — Божие стяжание — людие русския от клеврет сатанинских ненаветны соблюсти, яко навыкнути православным, на Бога уповая, пети: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще деяния жития твоего, воздаем хваление Вседержителю Богу, премудре мир устрояющему, яко Той Сам Триедин, тако и Русь Триедину сотвори, народ же православный, сие разумевая, триех богатырей образ во охранители себе избра, яко тии Триединстство Божие прообразуют, воеводу же их, Илию Муромца, славяще вернии, вопиют:
Радуйся, Троицы служителю в житии и по преставлении твоем явивыйся; радуйся, яко трие персты руки твоея, для знамения крестнаго сложенныя тако доселе пребывают.
Радуйся, яко сим дивом невиданным мнози сумнящиися веру правую обретают; радуйся, и по преставлении своем чудеса творити не престающий.
Радуйся, и по кончине, в смертнем телеси, Господа прославляющий; радуйся, в нетлении мощей доселе почивающий.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 13
О святый отче Илие, воине и монаше, богатырю духовный и телесный, ратниче на враги видимыя и невидимыя, защити ныне Отечествие наше — Русь Святую, еже есть подножие Престолу Господню, и Церковь Русскую Православную заступи, да поют людие память твою, и Господу, даровавшему Руси заступника сицеваго, славословие приносят песнию: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангелов Творец, егда во рабии зраце на землю снисшел, до тридесятьлетняго возраста не являл еси себя миру, тако и тя, святе Илие, сподоби до тогожде возрасту никому неведомым быти и недвижимым телесне, да послежде послужиши Господу и людем Его со всем усердием и ревностию, еже мы восхваляем:
Радуйся, промышлением Божиим тридесять лет премудро хранимый; радуйся, от рождения избранный, да явятся на тебе дела Господня.
Радуйся, чрез недуг свой соблазнов юности многих избегнувый; радуйся, душу чисту чрез страдания соблюдый.
Радуйся, сими на приятие благодати ю уготовавый; радуйся, болезни, яко дар Божий, с покорностью терпевый.
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Кондак 1
Воеводе сил земли Русския, воину Царя Христа и заступнику Руси Святой, славному во бранех и неодолимому в ратех, дивному богатырю Илии Муромцу песнь хвалебную воспоем, да заступит и ныне нас, зовущих:
Радуйся, преподобне отче Илие, земли Русския славный заступниче.
Молитва святому преподобному Илии Муромцу
О святый преподобный отче Илие! Руси Святой заступниче, могучий ратоборче, воине духовный и телесный ей явивыйся, в житии своем благу народа Русскаго и прославлению Бога Христианскаго верно послуживый, и по преставлении своем предстательства своего о нас не оставивый, испроси, святе, у Всемилостиваго Господа Отечеству нашему царя, мир и благоденствие, церкви благоустроение, людем православным от нечестивых избавление, воином русским в ратех победу и на врагов, замышляющих злая Церкви и Отечеству православному, одоление, всех же нас заступи, и еще просим тя, святче Божий, разум нам от Бога ниспосли, да познаем согрешения наша, и силу духовную, да покаемся во гресех наших, и крепость телесную, да возмощи нам житие исправити и Русь Святую возродити, и в Царствие Небесное из нея прейти, да тамо с тобою и всеми святыми сподобитися непрестанне восхваляти в Троице славимаго Бога Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Вернуться к списку