- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Великомученик Никита Готфский, Константинопольский
Святой великомученик Никита был готф. Он родился и жил на берегах Дуная. Пострадал за Христа в 372 году. Тогда христианская вера уже широко распространилась в стране готфов. Святой Никита уверовал во Христа и принял Крещение от готфского епископа Феофила, участника I Вселенского Собора. Распространению христианства стали противиться язычники-готфы, в результате чего возникла междоусобная брань.
После победы Фритигерна, возглавившего войско христиан и нанесшего поражение язычнику Афанариху, вера Христова стала успешнее распространяться среди готфов. Епископ Ульфила, преемник епископа Феофила, создал готфскую азбуку и перевел на готфский язык много священных книг. В распространении христианства среди соплеменников усердно трудился и святой Никита. Своим примером и вдохновенным словом он привел к Христовой вере многих язычников. Однако Афанарих после поражения сумел снова поправить свои силы, вернуться в свою страну и восстановить свое прежнее могущество. Оставаясь язычником, он продолжал ненавидеть христиан и преследовать их. Святой Никита, подвергнутый многим пыткам, был брошен в огонь, где и скончался в 372 году. Друг святого Никиты, христианин Мариан, ночью отыскал тело мученика, не поврежденное огнем и озаренное чудесным светом, перенес его и предал погребению в Киликии. Впоследствии оно было перенесено в Константинополь. Частица святых мощей великомученика Никиты позднее перенесена в монастырь Высокие Дечаны в Сербии.
Страдание святого мученика Никиты
Память 15 сентября
Когда честный и животворящий крест Господень, сие знамение победы, был вознесен высоко над миром, то соименный победе, святой Никита, пришел под его сень. Накануне сего дня мы праздновали Воздвижение святого Креста, сию непобедимую для мира победу, а ныне ублажаем святого Никиту, имя коего означает победителя 5800 . Сей добрый воин Иисуса Христа стал под крестом, как бы под знаменем, чтобы вести брань против врагов святого Креста, в честь Распятого на нем. Один воинствует за царя земного, другой за свою жизнь и суетную славу, – иной за временные богатства, а святой Никита воинствовал за Единого Господа своего Иисуса Христа, Который есть Царь всякого создания и наша слава и никогда не иссякающее богатство. А где и каким образом сей воин подвизался за Христа, – об этом повествуют следующее.
Когда в царствование святого равноапостольного царя Константина Великого святая вера начала распространяться по всей вселенной, тогда и готской стране 5801 , по ту сторону реки Истра 5802 (Дуная) воссияло, как свет во тьме, святое благочестие. В той стране был рожден, крещен и получил воспитание святой Никита. Готский епископ Феофил 5803 , принимавший участие на первом Никейском соборе, исповедавший догматы православной веры и подписавший определения собора – просветил Никиту светом веры и крестил его во имя Отца и Сына и Святого Духа.
Спустя немного времени, древний завистник – диавол, не вынося того, что святая вера Христова распространяется и число христиан всё более и более увеличивается, воздвиг в сей варварской земле, омраченной идолослужением, борьбу и сильное гонение против исповедующих имя Христа и верующих в Господа. Дух злобы внушил князю той страны, по имени Фанариху, убивать христиан и истребить с земли своей даже память о них. В то время произошло у готов разделение и междоусобная брань. Они разделились на две части: одна часть имела вождем своим некоего Фритигерна, а другою руководил жестокий мучитель Афанарих. Когда сии единоплеменники сошлись друг с другом на бой и произошло великое кровопролитие, Афанарих, имевший больше силы и храбрости, одолел и победил своего противника и обратил его войско в бегство. Побежденный Фритигерн бежал в Грецию, где искал помощи у христоненавистного царя Валента 5804 ; император приказал всему войску, бывшему во Фракии, идти на помощь Фритигерну. После сего Фритигерн, со всеми оставшимися своими воинами и с собранным во Фракии греческим войском, выступил против своего соперника. Переходя через реку Истр (Дунай), он приказал сделать изображение святого креста и носить сие изображение пред своими полками. Так он напал на Афанариха. Произошло ужасное сражение, но христиане с помощью креста одолели Афанариха и победили всё его войско: одних убили, других взяли в плен, так что сам он с небольшой дружиной едва успел убежать. С того времени христианская православная вера всё более и более стала распространяться среди готов, ибо многие, увидев непреодолимую силу креста, проявившуюся в битве, уверовали в Распятого на кресте Господа.
Когда умер епископ Феофил, на его кафедру вступил Урфил 5805 , муж благоразумный и благочестивый. Он изобрел для готов письмена и перевел с греческого языка на готский много книг, так что святая вера христианская распространялась среди готов с каждым днем всё более и более. Утверждению там веры во Христа способствовал своим рвением и святой Никита, один из благороднейших и славнейших лиц той земли. Своим благочестием и боговдохновенными словами он многих привел ко Христу.
Спустя некоторое время нечестивый Афанарих снова возвратился к себе на родину. Достигнув власти и силы, он, научаемый бесом, воздвиг в своей области страшное гонение на христиан, старался отмстить за свое унижение, так как он был побежден и посрамлен христианами в битве.
Тогда святой Никита, распаляемый ревностью к Богу, вышел на борьбу с обоими врагами, невидимым и видимым: борьбу против невидимого врага он вел, обращая неверных в истинную веру и предуготовляя верующих к мученическому подвигу; борьбу же с видимым врагом он вел, обличая мучителя Афанариха и укоряя его за его безбожие и бесчеловечность, за то что он предавал множество верующих различным мукам; таким образом святой Никита победил обоих: и диавола попрал, и суровость мучителя преодолел. Различные муки, коими у доброго страдальца Христова хотели вынудить отречение от Христа, были бессильны, и сам мучитель был в недоумении, почему он, при всем своем могуществе, не мог преклонить к своему злочестию одного раба Христова, твердого в своем исповедании подобно крепкому и непоколебимому столпу.
Что же задумал тогда беззаконный? Он задумал уничтожить огнем того, кого не мог убить многими ранами, истязанием плоти и раздроблением членов. Но чего же достиг нечестивый? Он более сам себя сжег своею яростью, чем мученика – пламенем: святой Никита, хотя и находился в огне, однако, тело его не сгорело от огня, душа же его возродилась для новой вечной бессмертной жизни. Между тем мучитель и без огня сгорел от своего безбожия: он омертвел своею душою и тело свое предуготовил в ад. Так святой Никита воинствовал за Христа под знамением креста и показал себя победителем; не только по имени, но и на самом деле он был таковым.
Тело святого, неповрежденное огнем, оставалось без погребения и лежало, будучи брошено с бесчестием. В то время проживал там один благочестивый христианин, по имени Мариан. Сей муж был родом из Киликийской страны, из города Мопсуестии 5806 . По некоторому делу своему он пришел в готскую землю, и здесь остановился на довольно продолжительное время. Мариан познакомился со святым Никитою и приобрел его дружбу и любовь; в особенности же он возлюбил его тогда, когда увидел, что святой подвижник стоял за святую веру Христову даже до готовности пролить за нее кровь свою. И вот, когда тело святого лежало не погребенным, Мариан задумал, как бы ему взять тело возлюбленного своего друга и мученика Христова и отнести в свою родную страну. Но он боялся привести в исполнение свое намерение, из страха пред князем, приказавшим, чтобы никто не смел погребать тела мученика. Тогда Мариан задумал тайно ночью взять его.
При наступлении ночи, Мариан готов был выйти на задуманное дело; но ночь была темной и дождливой, так что ему трудно было идти. Мариан был сильно опечален этим, ибо он не видел, куда идти и где найти отыскиваемое тело мученика. Когда он сильно скорбел о сем, Бог всяких утешений, некогда указавший волхвам звездою путь в Вифлеем ( Мф.2:2 ), утешил и Мариана в скорби и указал ему благоприятный путь к обретению тела святого: Он послал некую небесную силу в виде звезды, которая, воссияв пред Марианом, повела его, куда было нужно. Сия звезда предшествовала пред Марианом и разгоняла ночной мрак; он же с радостью следовал за нею. Достигнув того места, где находилось тело святого, звезда остановилась над ним. Тогда Мариан, обвив тело мученика чистой плащаницей, понес его в дом, где проживал.
Так Мариан получил искомое сокровище. Скрыв его на время у себя в жилище с большим тщанием, он вскоре после сего возвратился в отечество и принес с собою тело святого мученика 5807 . Пришедши в город Мопсуестию, Мариан с честью похоронил его в своем доме.
Бог ниспослал благословение дому Мариана ради страстотерпца Своего, святого Никиты, как некогда Он благословил многими богатствами дом Пентефрия ради Иосифа ( Быт.39:5 ) и дом Аведдаров ради Кивота Завета ( 2Цар.6:11 ). Дом Мариана стал изобиловать большим богатством: и вещественным, и духовным, ибо от гроба святого подавалось много даров всем нуждающимся и ниспосылалось болящим много исцелений. Весь город и окрестные жители собирались ко гробу святого, так что дом Мариана не мог вместить всех собиравшихся сюда верующих; посему все решили построить церковь во имя святого Никиты и положить там мощи мученика. Принявшись со рвением за сие дело, верующие в скором времени воздвигли храм. По окончании строения, когда храм был украшен с подобающим благолепием, гроб святого мученика открыли и, взяв ковчег, понесли его в новосозданную церковь и здесь погребли в земле. Только одному Мариану удалось взять, на благословение своему дому от мощей святого, один перст, который он и хранил у себя с благоговением; более никто не мог взять ни одной частицы от мощей святого Никиты.
Однажды блаженный Авксентий, епископ Мопсуестийский, создав церковь в честь святых мучеников Тараха, Прова и Андроника , где почивали мощи сих трех святых; в своем послании он просил граждан Аназарвы дать некоторую часть мощей святых мучеников для вновь выстроенного храма. Тогда граждане Аназарвы просили Авксентия, чтобы он взамен дал им некоторую часть мощей святого Никиты на благословение их городу. Желая исполнить их просьбу, епископ приказал открыть гроб святого мученика Никиты. И вот, без всякой видимой причины, мраморный камень, бывший на гробе святого, распался на две половины. Один из присутствовавших здесь дерзновенно коснулся своей рукой святых мощей, но тотчас же рука его высохла, а на него самого напал ужас. В то же время раздался с неба сильный удар грома и блеснула яркая молния; все пришли в страх. Тогда епископ понял, что Бог не благословляет раздроблять мощи святого, и раскаялся в своем намерении. Взяв за иссохшую руку человека, дерзко прикоснувшегося к мощам святого, он снова дотронулся ею до мощей и стал молиться:
– О, святой мученик Христов Никита! Тебе более подобает исцелять, чем вредить, ибо ты благ и подражаешь Всеблагому Господу, и если ты скоро наказал сего человека, то не еще ли скорее помилуешь его.
Лишь только епископ произнес сии слова, тотчас исцелела высохшая рука того человека, и все удивлялись чудесам святого мученика Никиты и прославляли Бога. Не осмеливаясь уже более касаться мощей угодника Божия, епископ 5808 , совершив над ними благоговейное пение, снова с честью закрыл его гробницу, славя Отца и Сына и Святого Духа, Единого в Троице Бога, Коему подобает всякая слава, честь и поклонение во веки. Аминь.
* * *
Никита – по переводу с греческого «победитель».
Готская страна простиралась от нижней Вислы до Черного моря; главным образом готы жили в нынешней Румынии, по Дунаю.
Истр – старинное название Дуная.
Ум. около 340 года.
Император Валент царствовал с 364 по 378 гг.
Урфил или Ульфилла – первый готский епископ и ревностный проповедник христианства среди готов; жил от 311 до 383 г.
Город Мопсуестия был расположен на равнине, на берегах реки Пирама.
Кончина св. Никиты последовала 15 сентября 372 г.
Епископ Авксентий II жил в половине V века; участвовал в 451 году на IV вселенском соборе в Халкидоне.
Молитвы великомученику Никите Готфскому
Тропарь, глас 4*
Крест Христо́в, я́ко не́кое ору́жие усе́рдно восприи́м,/ и к боре́нию враго́в прите́кл еси́,/ и за Христа́ пострада́в,/ последи́ огне́м свяще́нную твою́ ду́шу Го́споду пре́дал еси́:/ отону́дуже и даро́в исцеле́ния/ от Него́ сподо́бился еси́ прия́ти,/ великому́чениче Ники́то./ Моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Крест Христов, как будто оружие смело взяв, на битву против врагов ты поспешил и за Христа пострадал, после чего и священную твою душу отдал Господу, потому и удостоился от Него получить дар исцелений, великомученик Никита. Моли Христа Бога о спасении душ наших.
Кондак, глас 2*
Пре́лести посе́к держа́ву стоя́нием твои́м,/ и побе́ды прии́м вене́ц во страда́льчествех твои́х,/ со А́нгелы сла́вне ра́дуешися,/ Ники́то тезоимени́те,// с ни́ми Христа́ Бо́га моля́ непреста́нно о всех нас.
Перевод: Господство заблуждений ты уничтожил своим противостоянием и получил венец победы в мученичестве своем, с ангелами, прославляемый, радуешься, Никита победе одноименный (Никита от греч. νίκη – победа), с ними Христа Бога моля непрестанно обо всех нас.
Молитва 1‑я
О, вели́кий страстоте́рпче Христо́в и чудотво́рче великому́чениче Ники́то! Припа́дающе к свято́му и чудотво́рному о́бразу твоему́, по́двиги же и чудеса́ твоя́ и мно́гое сострада́ние твое́ к лю́дем прославля́юще, мо́лим тя приле́жно: яви́ нам смире́нным и гре́шным свято́е и многомо́щное твое́ заступле́ние, се бо грех ра́ди на́ших не и́мамы свобо́ды чад Бо́жиих, е́же о потре́бах на́ших Го́спода и Влады́ку на́шего дерзнове́нно проси́ти, но тебе́ моли́твенника к Нему́ благоприя́тнаго предлага́ем и о твое́м предста́тельстве взыва́ем, испроси́ нам у Го́спода благопотре́бныя да́ры душа́м и телесе́м на́шим, ве́ру пра́вую, спасе́ния наде́жду несомне́нную, любо́вь же ко всем нелицеме́рную, во искуше́ниих му́жество, в злострада́ниих терпе́ние, в моли́твах постоя́нство, душ и теле́с здра́вие, земли́ плодоно́сие, возду́ха благорастворе́ние, жите́йских потре́б дово́льство, ми́рное и благоче́стное на земли́ житие́, христиа́нскую жития́ кончи́ну и до́брый отве́т на стра́шнем суди́ще Христо́вом. Еще́ же, о страстоте́рпче Христо́в, у Царя́ Небе́снаго испроси́ стране́ на́шей Росси́йстей мир, здра́вие и спасе́ние, и на враги́ побе́ду и одоле́ние, благоустрое́ние, тишину́ и благоде́нствие. Христолюби́вому во́инству бу́ди сора́тай и помо́щник на враги́ и всем лю́дем правосла́вным яви́ твое́ свято́е заступле́ние: боля́щия исцели́, скорбя́щия уте́ши, бе́дствующим помози́. Ей, уго́дниче Бо́жий и му́чениче долготерпели́вый! Не забу́ди святу́ю оби́тель твою́ и вся живу́щия в ней и подвиза́ющияся и́нокини же и мирски́я, но поспеш́и им в смире́нии и терпе́нии носи́ти и́го Христо́во и от вся́ких бед и искуше́ний ми́лостивне изба́ви. Всех у́бо нас приведи́ в ти́хое приста́нище спасе́ния и насле́дники сподо́би бы́ти пресве́тлаго Ца́рствия Христо́ва святы́ми твои́ми моли́твами, да сла́вим и пое́м вели́кия щедро́ты Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, в Тро́ице сла́вимаго и покланя́емаго Бо́га, и твое́ свято́е заступле́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва 2‑я
О, вели́кий Христо́в страстоте́рпче Ники́то! Услы́ши моли́тву нас, гре́шных, и изба́ви нас (имена) от вся́кия печа́ли и находя́щия напа́сти, от внеза́пныя сме́рти и от вся́каго зла: в час же разлуче́ния души́ от те́ла отжени́, страстоте́рпче, вся́кую лука́вую мысль и лука́выя бе́сы, я́ко да прии́мет ду́ши на́ша с ми́ром в ме́сто све́тло Христо́с Госпо́дь Бог наш, я́ко от Него́ очище́ние грехо́в, и Той есть спасе́ние душ на́ших, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Личное прошение
О, вели́кий страстоте́рпче Христо́в и чудотво́рче, великому́чениче Ники́те! Услы́ши нас, моля́щихся тебе́ со слеза́ми (имена), и умоли́ Христа́ Бо́га, да поми́лует нас и пода́ст (содержание прошения), да сла́вим и пое́м вели́кия щедро́ты Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и твое́ свято́е заступле́ние, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
* Минея. 15‑е сентября.Акафист святому великомученику Никите
Кондак 1
Избранный страстотерпче Христов и доблий воине Царя царей, Никито преславне, оружием Креста враги видимыя и невидимыя крепце победивый и во всесожжение тучное, яко жертву благоприятну, себе самаго Господеви принесый, в песнех с любовию восхваляем тя, святаго предстателя нашего, и радостно тебе вопием:
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Икос 1
Ангельски на земли пожив, победы тезоимените, великомучениче Никито, ты яко Ангел благий в стране Готфстей просиял еси, веру Христову людем, тьмою неверия помраченным, проповедуя, темже Апостолом равный деянии твоими показался еси. Мы же по долгу тя, яко проповедника Христова, ублажаем, со умилением зовуще ти сице:
Радуйся, благовестниче Евангельския истины.
Радуйся, языческое нечестие поправый.
Радуйся, веру Христову возлюбивый.
Радуйся, страну Готфскую духовно просветивый.
Радуйся, диавола и слуги его обличивый.
Радуйся, по имени твоему тех победоносно низложивый.
Радуйся, даже до крове во исповедании Христове послуживый.
Радуйся, мучения многовидная за Христа доблестно претерпевый.
Радуйся, огнем всесожженный и во обители райския вознесенный.
Радуйся, жертва непорочная Троице Святей явивыйся.
Радуйся, столпе крепкий Святыя Церкве.
Радуйся, красото и основание веры Христовы.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 2
Видев Афанарих, лютый христиан мучитель, како святый Никита веру Христову в готфех победоносно проповедует, аки зверь дивий нань устремися и муками лютыми содробляше того тело; обаче мужества души его поколебати не возможе, зане той победитель мучителей явлься, победоносно воспеваше Христу Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разумев мук телесных безбедность, яко на пир, на мучения за Христа изшел еси, святе Никито, икону Пресвятыя Богородицы с собою имея, с неюже и во всех муках неразлучен пребыл еси и, тоя силою благодатно укрепляем, победоносно путь мучений прошел еси, и от Христа увенчался еси, нас же научаеши вопити тебе таковая:
Радуйся, о немже возрадовашася Ангели.
Радуйся, емуже удивишася человецы.
Радуйся, крепкаго терпения адаманте.
Радуйся, совершеннаго мужества образе.
Радуйся, диавола победителю.
Радуйся, всех слуг его посрамителю.
Радуйся, воине Христов непобедимый.
Радуйся, Крест Христов во оружие победы приемый.
Радуйся, тем вся враги низложивый.
Радуйся, в броню веры Христовы облеченный.
Радуйся, от Христовой десницы свыше увенчанный.
Радуйся, Ангельским ликом сопричтенный.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 3
Сила Божия в тебе, Никито великомучениче добропобедне, славно прославися, не токмо бо мучителя Афанариха, но и самаго диавола терпением твоим победил еси, и мужество души твоея явив, огнем всесожжегся, яко феникс, в вечной жизни обновился еси и во обители горния душею твоею возлетел еси, во еже со Ангелы пети Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имеяй велию о Христе крепость, временныя муки, мучителем тебе налагаемыя, Никито премудре, ни во чтоже вменил еси и, радуяся, во огнь вшел еси: во огни бо, яко в цветнице, славу Божию воспел еси. Темже и мы тя славим и воспеваем гласы таковыми:
Радуйся, страстотерпче Христов, в чудесех предивный.
Радуйся, во огни смерть вкусивый и не опален пребывый.
Радуйся, Афанариха и клевреты его сим удививый.
Радуйся, вся верныя утешивый.
Радуйся, всем о Господе терпящим утверждение.
Радуйся, ленивым и слабодушным обличение.
Радуйся, чудесы многими по смерти прославленный.
Радуйся, благодать целебную от Господа приемый.
Радуйся, Готфския страны славо и похвало.
Радуйся, Церкви святыя радование и утешение.
Радуйся, святый предстателю и молитвенниче наш ко Господу.
Радуйся, присный наш заступниче.
Радуйся, воине Иисусов добропобедный.
Радуйся, любимиче Его преискренний.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 4
Буря лютых мук не потопи корабля души твоея, Никито предивне, но приведе тя к тихому блаженства вечнаго пристанищу: Крестом бо Христовым вооружився, святе, прешел еси огнь мучений невредимо и достигл еси в вечный покой, идеже сладце поеши Христу Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше, дивишася христиане, како звезда лучезарная в нощи другу твоему Мариану святыя мощи твоя, мучениче Никито, показа, якоже древле волхвам в Вифлееме Христа рождшагося. О сем убо Мариан радуяся, честное тело твое, страстотерпче, в дому своем погребает, сице к тебе взывая:
Радуйся, угодниче Божий, на небеси и на земли прославленный.
Радуйся, венценосче добропобедный.
Радуйся, сокровище исцелений многоценное.
Радуйся, мироуханный райскаго прозябения цвете.
Радуйся, небесных радование и земных утешение.
Радуйся, болящих безмездное врачевание.
Радуйся, пресветлаго мученическаго воинства доброто.
Радуйся, верных некрадомое богатство.
Радуйся, небесным знамением погребение честное улучивый.
Радуйся, дары благодатными другу твоему воздавый.
Радуйся, изобилием благ земных дом его благословивый.
Радуйся, чудесы многими оный прославивый.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 5
Боготечный источник исцелений явися в дому Мариана гроб твой честный, святе Никито, егда той в страну греческую преселився, мощи твоя святыя тамо пренесе и в храме Божием, во имя твое созданном, оныя положи на общее поклонение верным, Богу, тя прославльшему, воспевшим: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше чудеса преславная, Никито святе, от мощей твоих истекающая, Авксентий епископ восхоте часть их в иный град отделити, но того начинание дерзновенное абие воспятил еси и руку, мощем твоим прикоснувшуюся, омертвением поразил еси, дондеже Авксентий оный с покаянием к тебе припаде и, исцеление от тебе прияв, сице глаголаше:
Радуйся, долготерпеливый Христов подражателю.
Радуйся, с наказанием твоим милость явивый.
Радуйся, начинание дерзновенное чудесно воспятивый.
Радуйся, усохшую руку абие исцеливый.
Радуйся, и по смерти о Христе жив пребываяй.
Радуйся, и по умертвии чудеса совершаяй.
Радуйся, нетлением прославленный на земли.
Радуйся, за подвиг твой венчанный на небеси.
Радуйся, известный умилостивителю Царя Христа.
Радуйся, за верных мощный пред Ним предстателю.
Радуйся, и согрешающия вразумляяй.
Радуйся, и маловерныя умудряяй.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 6
Проповедуем чудеса твоя, не таим милостей твоих целебных, великомучениче Никито: от лет бо древних отцем нашим сия ведомы быша, и храмы Божия во имя твое святое в стране нашей созидахуся, идеже и лика твоего образы чудесы прославишася, и вся верныя в вере утверждают, к небеси же сердца их восхищают, поющих Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсияша чудеса многая от святыя иконы чудотворца Никиты, во обители его пребывающия и вся верныя к пению мученика подвизающия; темже и мы с любовию святую память его чтим и песненно ему вопием:
Радуйся, чудес источниче преизобильный.
Радуйся, милости подателю предивный.
Радуйся, победоносче, Богом прославленный.
Радуйся, целебниче недугов душевных и телесных.
Радуйся, болящих младенцев присный врачевателю.
Радуйся, скорбящих и унывающих благодатный посетителю.
Радуйся, силы диавольския крепкий посрамителю.
Радуйся, на духи нечистыя власть от Господа приемый.
Радуйся, действа диавольскаго от человек прогонителю.
Радуйся, от беснования лютаго страждущих свободителю.
Радуйся, апостольских даров приемниче.
Радуйся, ангельския кротости подражателю.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 7
Хотящим нам славити подвиги твоя и чудеса, великомучениче преславне, помози свыше данною ти благодатию, сердца же наша от греховных помышлений очисти, да достойно и неосужденно прославим тя, о тебе воспевая Христу Богу хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 7
Дивнаго победоносца и славнаго воина Христова, Никиту великоименитаго кто прославит по достоянию от земнородных: сей бо велиара победи и вся слуги его низложи, Христа же, Царя и Бога, верно даже до смерти исповеда и от Него прославлен бысть. Темже, в храме Его святем ликующе и пред чудотворною иконою того молящеся, взываем тако:
Радуйся, в юдоли сей земной наше утешение.
Радуйся, по Бозе и Пресвятей Богородице наше упование.
Радуйся, Ангельских ликов собеседниче.
Радуйся, святых всех сопричастниче.
Радуйся, мученическаго пресветлаго собора сияющая звездо.
Радуйся, от горних высот нас грешных посещаяй.
Радуйся, дары целебныя земнородным подаваяй.
Радуйся, к бедствующим на помощь ускоряяй.
Радуйся, молящихся молитвы милостиво приемляй.
Радуйся, любящим тя любовию святою воздаваяй.
Радуйся, всещедрый и милостивый наш предстателю.
Радуйся, всеблагий и скоропредстательный наш покровителю.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 8
Странствие земное совершив и путь мучений прошед победоносно, великомучениче Никито, от дел благотворения не почил еси, но от горних высот обитель твою и люди, верно тебе молящияся, назирая, различная нам подаеши дарования: дадеся бо тебе от Господа велия благодать недужныя врачевати, обидимыя заступати, сиротствующия младенцы окормляти. Темже благодарно тя славим и Богу, тя прославльшему, поем песнь: Аллилуиа.
Икос 8
Весь в Бозе быв, страстотерпче Христов, о Бозе чудеса многия совершил еси в жизни и по смерти и, дерзновение к Тому получив, выну молишися за люди христоименитыя и верно тя на помощь призывающим пособствуеши. Не остави убо и нас благодатною твоею помощию и заступлением, да благодарно тебе зовем:
Радуйся, предивный христиан помощниче.
Радуйся, преславный верующих заступниче.
Радуйся, великоименитый воинов споборниче.
Радуйся, вдовиц и сирот прибежище.
Радуйся, в сониих и видениих верныя посещаяй.
Радуйся, в бедах и напастех им на помощь ускоряяй.
Радуйся, победы тезоименитый.
Радуйся, венценосче нарочитый.
Радуйся, Святыя Церкве крепкий столпе.
Радуйся, православных щите и забрало.
Радуйся, веры утверждение.
Радуйся, страны нашея сохранение.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 9
Вси сынове русстии от лет древних проповедуют благодатную твою помощь во бранех, Никито предивный, яко воем православным присно на супостаты пособствуеши и молитвами твоими на иноплеменники, воюющия на нас и на веру нашу, право победы нам даруеши: сие бо во дни нашествий татарских множицею от лет древних отцы наша уведеша. Темже, тя по долгу ублажающе, поем о тебе Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство наше не довлеет прославити тя по достоянию, великомучениче Христов Никито, обаче ты, яко благий и милостивый подражатель Христов, не возгнушайся наших убогих песноглашений, но приими сия во благо, произволения сердец наших ведый, неотступен буди нам помощник, вся благая даруя нам твоими молитвами, да благоумиленно тебе зовем:
Радуйся, кедре благосеннолиственный, имже покрываются мнози.
Радуйся, цвете прекрасный, имже утешаются людие.
Радуйся, маслино благоплодная, елей милости нам обильно источающая.
Радуйся, кипарисе сада Христова, приходящия к тебе благоухаяй.
Радуйся, христолюбивому воинству невидимый воеводо.
Радуйся, иноверных воев страх и поражение.
Радуйся, страны христианския великоименитый покровителю.
Радуйся, со святителем Николаем присный ея предстателю.
Радуйся, на нечестиваго Мамая великому князю Димитрию невидимо пособствовавый.
Радуйся, царю Иоанну под Казанию благодатно споборствовавший.
Радуйся, соименнаго ти болярина Романова, твоего усерднаго чтителя, родоначальника дома царскаго явивый.
Радуйся, храм Божий, во имя твое им созданный, благоволением твоим осенивый.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 10
Спаса Христа за люди, тя чтущия, умоли, Никито чудодейственне, и, якоже отцем нашим древле, тако и ныне нам смиренным во благая пособствовати не престай, страстотерпче Христов, победы тезоимените, но и на враги одоление у Господа народу нашему испроси, да славим тя присно и поем Царю царей победную песнь: Аллилуиа.
Икос 10
Стеною молитв твоих, великомучениче Никито, страну нашу выну сохраняй от всякаго зла и вся люди и подвизающияся путем правым, во Царствие Христово руководи, зане дадеся тебе благодать молитися за ны. Сего ради со усердием тебе поем:
Радуйся, девственных ликостояний неотступный хранителю.
Радуйся, благочестно иночествующих, небесный наставниче.
Радуйся, молитвами твоими, яко кокош птенцы своя, нас сохраняяй.
Радуйся, яко орел крылами своими, нас покрываяй и соблюдаяй.
Радуйся, старым сединам силы обновляяй.
Радуйся, юным в благочестии и целомудрии утверждение.
Радуйся, начальствующим во благо помощниче.
Радуйся, всем ревнующим о спасении присный споспешниче.
Радуйся, чудесы твоими нас утешаяй.
Радуйся, враги невидимыя от нас отражаяй.
Радуйся, царствующаго града священное украшение.
Радуйся, небеснаго рая светлый гражданине.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 11
Пение молебное наше, пред чудотворною иконою твоею приносимое днесь, милостиво услыши, великомучениче Христов Никито, и утробу щедрот твоих не затвори нам, выну требующим твоея благодатныя помощи, но буди, якоже и до днесь был еси, благий наш предстатель и присный за ны ко Господу молитвенник, да о тебе радующеся и Бога славяще, поем Ему: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарный светильник и предивный чудотворец великомученик Никита явися: той бо от лет древних отечествие наше своими молитвами и щедротами не оставляет, но яко победитель, вся враги наша видимыя же и невидимыя отражает и благочестно в мире жити нас устрояет. Темже и от нас, угодниче Божий, сие благодарное славословие приими:
Радуйся, великий наш предстателю.
Радуйся, наших врагов невидимых победителю.
Радуйся, преобладати им над нами не попущаяй.
Радуйся, вся козни их, аки паучину, расторгаяй.
Радуйся, и в час смертный любящих и чтущих тя не оставляяй.
Радуйся, от насилия диавольскаго их мощно сохраняяй.
Радуйся, о спасении нашем Бога выну умоляяй.
Радуйся, на мытарствах воздушных верным помощь твою являяй.
Радуйся, и на земли недугов лютых прогонителю.
Радуйся, болезней неисцелимых целителю.
Радуйся, безнадежных надеждо.
Радуйся, христиан похвало.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 12
Благодать Божию видим от святыя и чудотворныя иконы твоея действующую, Никито великоимените, к ней бо с верою притекающии исцеления получают и здравы из храма твоего отходят, темже и мы твой священный образ благоговейно почитаем и с любовию лобызаем, и поем тобою чудодействующему Христу Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твоя милости и многое к страждущим сострадание, великомучениче Никито, славим и величаем тя, Богом возвеличеннаго, и от любве сердечныя воспеваем ти песни таковыя:
Радуйся, бедствующих скорый помощниче.
Радуйся, богатящихся вразумление.
Радуйся, всея Руси Богом данный покровителю.
Радуйся, страны нашея присное радование.
Радуйся, ходатаю о ней немолчный.
Радуйся, молящихся врачу безмездный.
Радуйся, ко исцелению единыя токмо веры требуяй.
Радуйся, души и телеса исцеляяй.
Радуйся, верным выну помогаяй.
Радуйся, маловерных в вере утверждаяй.
Радуйся, веры отвращихся грозно наказуяй.
Радуйся, страха Божия учителю.
Радуйся, дерзости самочинныя обличителю.
Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито.
Кондак 13
О великий угодниче Божий, страстотерпче Христов и чудотворче Никито! Вонми молитве нашей и малаго моления сего нашего не презри, но Христа Бога умоли избавитися нам от мучений вечных, Небеснаго же Царствия чрез покаяние сподобитися, да с тобою воспоем на земли живых песнь Богу: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).
Молитва
О великий страстотерпче Христов и чудотворче великомучениче Никито! Припадающе к святому и чудотворному образу твоему, подвиги же и чудеса твоя и многое сострадание твое к людем прославляюще, молим тя прилежно: яви нам, смиренным и грешным, святое и многомощное твое заступление: се бо, грех ради наших, не имамы свободы чад Божиих, еже о потребах наших Господа и Владыку нашего дерзновенно просити, но тебе молитвенника к Нему благоприятнаго предлагаем и о твоем предстательстве взываем: испроси нам у Господа благопотребныя дары душам и телесем нашим: веру правую, спасения надежду несумненную, любовь же ко всем нелицемерную, во искушениих мужество, в злостраданиих терпение, в молитвах постоянство, душ и телес здравие, земли плодоносие, воздуха благорастворение, житейских потреб довольство, мирное и благочестное на земли житие, христианскую жития кончину и добрый ответ на страшнем судище Христовем. Еще, о страстотерпче Христов, у Царя Небеснаго испроси всем православным христианом мир, здравие и спасение, на враги победу и одоление, всей же богохранимей стране нашей благоустроение, тишину и благоденствие. Христолюбивому воинству буди соратай и помощник на враги, и всем людем православным яви твое святое заступление: болящия исцели, скорбящия утеши, бедствующим помози. Ей, угодниче Божий и мучениче долготерпеливый! Всех убо нас приведи в тихое пристанище спасения и наследники сподоби быти пресветлаго Царствия Христова святыми твоими молитвами, да славим и поем великия щедроты Отца и Сына и Святаго Духа, в Троице славимаго и покланяемаго Бога, и твое святое заступление во веки веков. Аминь.
Тропарь Никите Готфскому великомученику
глас 4
Крест Христо́в, я́ко не́кое ору́жие усе́рдно восприи́м,/ и к боре́нию враго́в прите́кл еси́,/ и за Христа́ пострада́в,/ последи́ огне́м свяще́нную твою́ ду́шу Го́споду пре́дал еси́:/ отону́дуже и даро́в исцеле́ния/ от Него́ сподо́бился еси́ прия́ти,/ великому́чениче Ники́то./ Моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Крест Христов, как будто оружие смело взяв, на битву против врагов ты поспешил и за Христа пострадал, после чего и священную твою душу отдал Господу, потому и удостоился от Него получить дар исцелений, великомученик Никита. Моли Христа Бога о спасении душ наших.
Канон великомученику Никите Готфскому
Минея, 15 Сентября, Кано́н свята́го
Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма// Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Умертви́в пло́ти моея́ мудрова́ние,/ ум озари́ просвети́тельною све́тлостию,/ твое́ воспе́ти торжество́,/ я́ко победи́тель всеизя́щнейш, умоля́я, о Ники́то, Христа́.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Яд, от страсте́й бы́вший, отложи́в,/ ра́ны претерпе́л еси́ кре́пце/ и в ри́зу че́стну страда́льчески оде́ялся еси́,/ от твои́х крове́й истка́нную.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Нов же и чу́ден яви́л еси́ путь страда́ния,/ за ны на Дре́ве пригвозди́вся:/ нача́ло бо был еси́ му́чеников, Влады́ко,/ испове́дания и кре́пости.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Дверь я́же к нам Твоего́, Го́споди, снизше́ствия,/ Восто́к, и Со́лнце, и Свет та́инственно Тя нарица́ем,/ преесте́ственно просия́,/ сугу́ба естество́м, Человеколю́бца.
Песнь 3
Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́ще:/ Ты моя́ кре́пость, Го́споди,// и прибе́жище, и утвержде́ние.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Тве́рдостию души́ мучи́тельская преще́ния претерпе́л еси́,/ му́чениче Христо́в сла́вне,/ Боже́ственною си́лою возмога́емь.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Пло́ти твоей расточе́ния и уде́с отсече́ние претерпе́в,/ му́чениче Христо́в всехва́льне,/ твою́ ду́шу приобре́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Весели́тся о тебе́ му́чеников Христо́вых собра́ние,/ па́мять твою́ днесь соверша́ему ви́дяще.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Мари́е, чи́стое де́вства и честно́е селе́ние,/ лю́тыя стру́пы моего́ се́рдца исцели́.
Седален, глас 4
Непобеди́мь яви́вся во́ин, ва́рварския ко́зни победи́л еси́/ и, пострада́в, сла́вне, крепча́йше полк пора́товал еси́ неви́димых враго́в,/ тем и диади́му прия́л еси́ побе́ды,/ о нас моля́ся не преста́й, блаже́нне Ники́то, ве́рою пою́щих тя.
Песнь 4
Ирмос: Вознесе́на Тя видевши Це́рковь на Кресте́,/ Со́лнце пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:// сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Иску́плен Кро́вию Влады́чнею, страда́лец Ники́та/ свою́ кровь, ра́дуяся, прино́сит Христу́,/ те́мже, закала́емь,/ сла́ва Тебе́, Бо́же мой, вопия́ше.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Разжигаемъ раче́нием Влады́чним,/ и́дольский, му́чениче, попра́л еси́ пла́мень/ и всю де́монскую кре́пость, зовы́й Созда́телю:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Наслажда́яся Госпо́дним виде́нием/ и Того́ све́тлостию насыща́яся,/ му́ченик, стражда́, не ощуща́ше и, ра́дуяся, зва́ше:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Украша́емо разли́чным светоли́тием не́бо одушевле́нное Твое́,/ Царя́ ца́рствующих, Христе́,/ Де́ва Пречи́стая,/ ны́не я́ко Богоро́дица сла́вится.
Песнь 5
Ирмос: Ты, Го́споди, мой Свет,/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святый, обраща́яй из мра́чна неве́дения// ве́рою воспева́ющия Тя.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Кто мо́жет изрещи́ твои́х, Ники́то, натрижне́ний, всехва́льне, венцы́,/ я́же дарова́ тебе́ Христо́с,/ за Него́ пострада́вшу?
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Му́ченицы, на земли́ по́двиги сконча́вше,/ Небе́сное в высоча́йших от Тебе́, Жизнода́вче,/ воздая́ние прия́ша.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ны́не сия́еши, я́ко свети́ло, о Ники́то всехва́льне,/ свет вторы́й быва́еши,/ Све́ту вели́кому сла́вно предстоя́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Свет безле́тный нам, подле́тен бывш,/ родила́ еси́, Богома́ти,/ су́щим во тьме жития́,/ и мир весь просвети́ла еси́.
Песнь 6
Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х// исте́кшею Кро́вию.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Вожделе́в добро́ты Созда́вшаго, сла́вне,/ и отту́ду сия́ния прие́м, му́чениче,/ впери́лся еси́ и, о сме́рти небре́г,/ Тому́ приступи́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Теку́щих по́мыслом прие́м целому́дренным,/ неистощи́мая, му́чениче, предче́ствовав,/ те́ло твое́ му́кам, о Ники́то,/ с весе́лием, ра́дуяся, преда́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Яко я́блоко в дубра́ве еди́ну Тя обре́т,/ и чисте́йший крин,/ и удо́льный цвет, о Богома́ти,/ Жени́х мы́сленный в Тя всели́ся.
Кондак, глас 2
Пре́лести посе́к держа́ву стоя́нием твои́м/ и побе́ды прии́м вене́ц во страда́льчествех твои́х,/ со А́нгелы, сла́вне, ра́дуешися,/ Ники́то тезоимени́те,// с ни́ми Христа́ Бо́га моля́ непреста́нно о всех нас.
Икос
Зна́ние Твое́ вложи́в души́ мое́й, очи́сти мой по́мысл/ и Твои́х за́поведей де́лателя, Спа́се, покажи́,/ да возмогу́ победи́ти страсте́й мои́х ра́зная привоста́ния,/ победи́тельную по́честь прие́м безстра́стия,/ моли́твами Твоего́ до́бляго страстоте́рпца Ники́ты, Человеколю́бче:/ и́бо сам нас воспомина́ти того́ в па́мяти его́ созва́,/ моля́ся непреста́нно о всех нас.
Песнь 7
Ирмос: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:// благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоей, Го́споди.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Ны́не непристу́пною заре́ю осия́емь, му́чениче,/ пою́щия ны́не твой пра́здник све́том твои́м просвети́,/ благослове́н еси́, Бо́же мой, зовы́й, и Го́споди.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Преудиви́шася твоему́ му́жеству во́инства а́нгельская, блаже́нне,/ зря́ще терпели́вно стра́ждуща тя и глаго́люща:/ благослове́н еси́, Бо́же всех и Го́споди.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: С вы́шним ликостоя́нием безпло́тный:/ ра́дуйся, Богоро́дице Чи́стая, Гаврии́л, веселя́ся, зовя́ше Ти:/ благослове́нна Ты в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.
Песнь 8
Ирмос: Ру́це распросте́р, Дании́л/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще:// благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Всеце́лу же́ртву и прия́тну тебе́ сама́го прине́сл еси́, му́чениче непобеди́ме,/ и всепло́дие был еси́ благово́нно Влады́це твоему́, распе́ншемуся нас ра́ди,/ с весе́лием вопия́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Зако́нне, я́ко боже́ственный хра́брник, вра́жия полки́ низврати́в,/ досто́йне прия́л еси́ вене́ц побе́ды неувяда́ющий от жизноно́сныя Десни́цы,/ Е́йже ны́не предстои́ши, воспева́я:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Возлюби́л еси́ безме́рно Христа́ и Того́ Кро́ви твою́ кровь примеси́л еси́,/ и раздробля́емь ра́нами, и разли́чно убива́емь./ Ему́же и ны́не, я́ко подо́бник, сца́рствуеши, вопия́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Скве́рну естества́ на́шего,/ Христа́ ро́ждши Еди́наго Пречи́стаго,/ я́ве отмы́ла еси́, Чи́стая, Богоро́дице Веенепоро́чная,/ и Херуви́м и Серафи́м была́ еси́ превы́шше, вопию́щих:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Песнь 9
Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́.// Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Всего́ мене́ само́го тебе́ приношу́, богоблаже́нне Ники́то,/ да обра́щу тя предста́теля ко Влады́це,/ спаса́ти могу́ща от вся́каго обстоя́ния,/ и спасе́ния Боже́ственнаго хода́тая.
Припев: Святы́й великому́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Свиде́тель и́стинно был еси́ и́стины, страстоте́рпче,/ ипоста́сней и честне́й ны́не и́стине, ра́дуяся, предстои́ши,/ по́двигов натрижне́ния со дерзнове́нием прие́мля.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ко приста́нищу ти́хому приста́в, почи́ от боле́зней/ и венцено́сец лику́еши в раи́ с му́ченики Христо́выми./ Тем тя ны́не, я́ко богопросла́вленна, вси досто́йно сла́вим.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Зако́нов есте́ственных кроме́ Законода́вца ражда́еши,/ Плоть бы́вша невра́щно за благоутро́бие неизрече́нное,/ Благослове́нная Чи́стая,/ во двух существа́х познава́ема.
Светилен
Ору́жием честна́го Твоего́ Креста́ огради́вся,/ страстоте́рпец Твой, Сло́ве,/ проти́вныя си́лы кре́пко препобеди́,/ и мучи́тели посрами́, и за Тя пострада́,/ и с Тобо́ю, Христе́ мой, Всецарю́, Ники́та ца́рствует.
Вернуться к списку