- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобный Никита (Нифонт) Алфанов, Сокольницкий, Новгородский
Преподобные братья Никита, Кирилл, Никифор, Климент и Исаакий Алфановы (Сокольницкие)
Преподобные братья Никита, Кирилл, Никифор, Климент, Исаакий Алфановы (Сокольницкие) жили в XIV веке в Новгороде; они проводили праведную жизнь и основали Сокольницкую обитель. Как сообщают летописи, "на Сокольей горе поставиша церковь древяну святого Николу и монастырь устроиша" в 1389 году. Праведные Алфановы были в родстве с известным по летописям Яковом Анфалом, или Алфаном, который убежал на Двину, спасаясь от преследований за сношения с Москвой, и праведники подверглись бедам по родственной связи с Яковом, тяжкими скорбями невинного страдания очистившись для блаженной вечности. В "Сказании" о святых братьях описаны чудеса, происходившие от мощей после их кончины. Празднование их памяти положено 4/17 мая и в Неделю 3-ю по Пятидесятнице – в Соборе Новгородских святых. В связи с пожаром, истребившим Сокольницкую обитель, мощи преподобных братьев были перенесены в Антониев монастырь 4 мая 1775 года.
Канон преподобным Никите, Кириллу, Никифору, Клименту, Исаакию Алфановым, Новгородским
Минея, 17 Июня, Кано́н преподо́бным
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Песнь возсле́м, лю́дие,/ чу́дному Бо́гу на́шему,/ свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты,/ песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще,/ пои́м Тебе́, Еди́ному Влады́це.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Песнь возсле́м, ве́рнии, Творцу́ на́шему,/ свобо́ждшему уго́дник Свои́х от душегу́бных сете́й врага́,/ и напра́вльшему стези́ их на путь ми́рен,/ и поче́тшему я целе́бными да́ры,/ те́мже и моле́бне возглаго́лем:/ моли́твами святы́х Твои́х спаси́ ду́ши на́ша, Христе́ Бо́же наш, Еди́ный Влады́ко.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Песнь возсыла́ем по́стником Богому́дрым,/ преподо́бным отце́м: Ники́те, побе́де тезоимени́тому,/ и пречестно́му его́ купноро́дному бра́тству, пяточи́сленному ли́ку,/ сии́ бо мо́лят за ны Христа́ Бо́га на́шего, Еди́наго Влады́ку.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Пе́сненно моле́бная приноше́ния от нас прие́млюще, святи́и,/ моли́ти не преста́йте о поле́зных нам, е́же тре́буем:/ Правосла́вию соедине́ния, и на враги́ побе́ды,/ и от всех лют душе́вных и теле́сных избавле́ния,/ я́ко да во хвале́нии пое́м Христа́ Бо́га на́шего, Еди́наго Влады́ку.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Песнь возсле́м, ве́рнии, Пресвято́й Де́ве,/ Честне́йшей Херуви́мов, Ма́тери Небе́снаго Царя́, Христа́ Бо́га на́шего,/ Сия́ бо к Нему́ Засту́пница и Моле́бница за ны непосты́дна и Хода́таица непрело́жна,/ я́ко Небе́сным и земны́м еди́на Влады́чица.
Песнь 3
Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ Свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Ты еси́, Миротво́рче Го́споди, дарова́л гра́ду сему́ святы́х Твои́х,/ моле́бников ве́рных и храни́телей кре́пких,/ боля́щим же целе́бников ско́рых./ Ты же дал еси́ власть сим изгоня́ти ду́хов нечи́стых от всех стра́ждующих,/ сего́ ра́ди пое́т Тя дух мой.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Ты еси́ утверже́ние дал, Го́споди, гра́ду сему́ – лик пяточи́сленных святы́х бра́тий,/ Ты же дарова́ им подава́ти свет ослепле́нным,/ сего́ ра́ди пое́т Тя дух мой.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ты еси́ укрепле́ние хромы́м дарова́л, Го́споди, полк Богому́дрых бра́тий,/ Ты же си́ми подае́ши и разсла́бленным возставле́ние,/ сего́ ра́ди пое́т Тя дух мой.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ты еси́, Пречи́стая, заступле́ние притека́ющим Ти, Богоро́дице Де́во,/ Ты же родила́ еси́ Христа́ Бо́га на́шего, Све́та омраче́нным,/ и пое́т Тя дух мой.
Седален, глас 4
Свети́льницы пресве́тлии и́стины Христо́вы/ Ники́то, Кири́лле, Ники́форе, Кли́менте и Исаа́кие,/ мир просвети́сте уче́нием ва́шим, отцы́ Богоглаго́ливии,/ погуби́вше е́реси злове́рных ху́льник,/ погаси́сте пла́менная ху́лящих смуще́ния,/ тем, я́ко Христо́ви уго́дницы, всех просвеща́ете.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Де́во Всенепоро́чная, Я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая,/ со преподо́бными Того́ непреста́нно моли́/ оставле́ние прегреше́ний и исправле́ние жития́ да́ти нам пре́жде конца́,/ ве́рою и любо́вию пою́щим Тя по до́лгу, еди́на Всепе́тая.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Услы́шаша, Го́споди, святи́и Твои́ пресла́дкий благи́й Твой глас,/ призыва́ющ тружда́ющихся и обремене́нных в поко́й,/ сего́ ра́ди честна́я пяточи́сленная бра́тия, тру́ждшеся, всели́шася во блага́я/ и прия́ша чуде́с да́ры, прославля́ют Твое́ Божество́.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Услы́шасте, прему́дрии, глас Сы́на Бо́жия,/ повелева́ющ взя́ти и́го Его́ свято́е на ся и бре́мя ле́гкое понести́,/ сего́ ра́ди сие́ подъе́мше, всели́стеся во блага́я,/ сла́вяще Его́ Божество́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Услы́шасте, преподо́бнии отцы́, глас Кро́ткаго Учи́теля своего́ – Христа́,/ сего́ ра́ди, ревну́юще Кро́ткому, смире́ни се́рдцы и кро́тцы нра́вы бы́вше,/ насле́дуете зе́млю благи́х, сла́вяще Его́ Божество́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Услы́шахом, Госпоже́ Пречи́стая Богоро́дице Де́во,/ от богогла́сных и вои́стинну уразуме́хом и ве́руем благоче́стне,/ я́ко Ты еси́ родила́ Христа́ Бога́, Творца́ на́шего,/ Сему́ у́бо душе́ю и те́лом честь и поклоне́ние прино́сим/ и прославля́ем Его́ Божество́.
Песнь 5
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго?/ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Вску́ю помышле́ние свое́ соверша́ше и́нок,/ узре́вый вас, святи́и, верху́ земли́, нетле́нно почива́ющих,/ у́бо пе́рстию19 покры́ти дерзну́,/ и́скуса же пи́смене не ве́де, я́ко вели́цы есте́ пред Го́сподем, но моле́бне глаго́ля:/ Све́те Незаходи́мый, пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Вску́ю ны, о и́ноче, пе́рстию покрыва́еши?/ Зау́тра телеса́, версе́20 земли́ преподо́бных бра́тий явля́ема, я́ко глаго́лют:/ вонми́ у́бо сим вторы́м явле́нием на́ю и уве́ждь,/ я́ко в жи́зни вре́менней не покры́ ны тьма грехо́вная,/ но обрати́ ны к Себе́ Свет Незаходи́мый и пути́ наши́ испра́ви,/ Ему́же и ны́не о ве́рных мо́лимся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вску́ю у́бо мних челове́ческо внят,/ па́ки свети́ла, под спу́дом покрыва́ема вчера́, от него́ погребе́нная,/ днесь же па́ки версе́ земли́ возсия́вшая, па́ки сокрыва́ет,/ но Свет Незаходи́мый трети́цею вас проявля́ет,/ наставля́я того́ в пока́зание о и́стине,/ он же моле́бне возопи́:/ о Све́те Незаходи́мый, пути́ моя́ испра́ви, молю́ся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вску́ю у́бо отри́нухся беззако́нии аз, окая́нный,/ от лица́ Твоего́, Ма́ти Све́та Незаходи́маго,/ покры́ бо мя чужда́я тьма, скве́рнаго./ Но, о Пресвята́я Деви́це, Ма́ти Бо́жия,/ обрати́ мя к све́ту за́поведей Сы́на Твоего́/ и пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Песнь 6
Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи́ мя.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Моли́тву пролия́ ко Го́споду,/ прии́де ко святи́телю ста́рец и тому́ возвести́ ви́денная:/ ка́ко у́бо свята́я ва́ю пятиза́рная телеса́/ узре́ версе́ земли́, трегу́бейши возсия́вшая,/ и я́ко сугу́бо покрыва́я вы пе́рстию;/ то́йже, я́ко Боже́ственных таи́нник о ле́пых устрое́ниих, о вас сего́ наказа́в и научи́в вопи́ти:/ я́ко Ио́ну от тли, та́ко и святы́х, от земли́ нетле́нных, Бо́же мой, яви́л еси́.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Моли́тву пролия́ ко Го́споду в ца́рствующем гра́де разсла́блен сый власти́тель,/ и, услы́шан быв, от вас исцели́ся,/ и, запове́данная ва́ми соверши́в,/ пресла́вным свиде́тель и це́лых теле́с ва́ших зри́тель бысть, па́стырю благовести́,/ сей же о вас досто́йная сотвори́ ко Го́споду, вопия́:/ я́ко Ио́ну, си́це и блаже́нных сих телеса́ от тли, Бо́же, сохрани́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Моли́тву пролива́юща ко Го́споду,/ прите́кшая к честне́й ра́це ва́шей, преподо́бнии,/ у́бо жена́ главоболе́зненная и де́ва беснова́вшаяся,/ зна́менавшася же у святы́х ва́ших моще́й,/ а́бие целе́б сподо́бишася и ко Го́споду возопи́ша:/ я́ко Ио́ну от тли, Бо́же наш,/ та́ко и от боле́зни сея́ святы́х ра́ди Твои́х уздра́вил ны еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Моли́тву пролива́ю к Тебе́, Пресвяте́й Бо́жии Ма́тери, аз, окая́нный,/ и Тебе́ возвеща́ю печа́ль мою́,/ я́ко зол душа́ моя́ напо́лнися и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ но молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи́ мя.
Кондак, глас 8
Благода́ть прие́мше исцеле́нием,/ простира́ете здра́вие су́щим в боле́знех,/ преподо́бнии отцы́ и чудотво́рцы сла́внии,/ Ники́то чу́дне, и Кири́лле блаже́нне,/ и Ники́форе прече́стне, Кли́менте свя́те и Исаа́кие преподо́бне,/ но моли́твами ва́ю проти́вных шата́ние разори́те,/ и боле́зни на́ша исцели́те,/ и грехо́в проще́ние испроси́те,/ да благода́рне воззове́м вам:/ ра́дуйтеся, вели́кому Новугра́ду похвало́ и утвержде́ние.
Икос
Всечестны́х Бо́жиих уго́дников, единоро́дных бра́тий/ пяточи́сленный лик пе́сньми и пе́нии духо́вными почти́м,/ Ники́ту преподо́бнаго и Кири́лла преблаже́ннаго,/ Ники́фора всехва́льнаго, и Кли́мента прему́драго,/ и Исаа́кия Богодухнове́ннаго, к ним же воззове́м, си́це глаго́люще:/ ра́дуйтеся, непреобори́мии к Бо́гу подви́жницы;/ ра́дуйтеся, за́поведей Его́ кре́пцыи храни́тели;/ ра́дуйтеся, по́стницы, благоче́стия иску́снии./ Ра́дуйтеся, страда́льцы, проти́ву тьмообра́зных произволе́нием честни́и;/ ра́дуйтеся, во́ини Небе́снаго Царя́ Христа́ вооруже́ннии посто́м и моли́твами./ Ра́дуйтеся, я́ко честна́я своя́ телеса́ от тле́ния чистото́ю жития́ своего́ соблю́дшии;/ ра́дуйтеся, лука́вым духо́м прогони́тели и боля́щим цели́тели./ Ра́дуйтеся, Вели́кому Новугра́ду похвало́ и утвержде́ние.
Песнь 7
Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
И́же от гра́да ва́ю прине́сшаяся ро́ждшими боля́щая де́ва ко всечестне́й ва́шей ра́це, святи́и,/ и моли́твовавши, а́бие цельбы́ сподо́бися/ и, здра́вствовавши, с су́щими с не́ю вопия́ше:/ просла́вивый святы́х, благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
И́же боле́знию чре́ва и ногу́ одержи́мая иноки́ня, доше́дши к вам, Богому́дрии,/ и моли́тву сотвори́вши, ско́ро цельбу́ получи́/ и, благодаря́щи Бо́га, вопия́ше:/ почти́вый целе́бными да́ры преподо́бных, благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
И́же от оби́тели ва́ю иноки́ня, боле́зновавшая мно́го руко́ю,/ вы же, преподо́бнии,/ яви́стеся, цельбу́ подаю́ще ей, умаща́юще тро́стию,/ у́бо же моле́бствовавши вы, исцеле́ние прия́т, вопия́ше:/ да́вый целе́б дар пра́ведником сим, благослове́н Бог оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: И́же от пра́веднику произше́дшую, от Иоаки́ма и А́нны,/ Пречи́стую Де́ву и Бо́гу Ма́терь/ при́сно пе́сньми почти́м/ и Сы́ну Ея́, Бо́гу на́шему, благодари́в вопие́м:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмос: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т во́и а́нгельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Царя́ Небе́снаго с во́и а́нгельскими моля́ще, святи́и,/ свяще́нничу супру́жницу, разсла́блену су́щу, исцели́сте,/ у́бо же и мы возвели́чившаго вы Го́спода пое́м и превозно́сим во ве́ки.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Царя́ Небе́снаго с Вы́шними во́инствы мольбо́ю свое́ю на ми́лость преклони́сте, блаже́ннии,/ диа́кону, боле́вшу ногою́, цельбу́ пода́сте,/ вопию́щему просла́вльшаго сих святы́х чудесы́:/ лю́дие, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Царя́ Небе́снаго со все́ми святы́ми Небе́сными си́лами умоли́вше, преподо́бнии,/ бесну́ющуюся жену́ уцелому́дристе,/ и, здра́ва бы́вши, си́це взыва́ше Дарова́вшему очище́ние неду́жным си́ми блаже́нными:/ лю́дие, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Царя́ Небе́снаго ро́ждшую,/ всем святы́м Небе́сным си́лам Цари́цу Де́ву Богоро́дицу,/ Тя мы, смире́ннии, мо́лим изба́вити нас от всех зол,/ да Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего пое́м и превозно́сим во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу,/ Тя испове́дуем,/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Вои́стинну во Христа́ обле́кшеся, преподо́бная бра́тия/ Боже́ственный по́двиг сконча́вше,/ сего́ ра́ди в ра́йских селе́ниих почива́нием ликовству́юще, блаже́ннии,/ моли́теся о всех нас.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́, моли́те Бо́га о на́с.
Вои́стинну у́бо вы, преподо́бнии, слу́ги Бо́жии есте́/ и раби́ Госпо́дни и́скреннии,/ и бли́жнии свиде́тельствуют нам целе́бныя да́ры, от ва́ю точа́щаяся,/ но, я́ко име́юще дерзнове́ние к Небе́сному Царю́,/ о всех нас моли́тися не преста́йте, блаже́ннии.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вои́стинну во Христа́ обле́кшиися и́менем,/ то́кмо аз, окая́нный, де́лы же нечи́ст и скве́рнен есмь,/ но, оба́че любо́вию понужда́емь,/ сие́ вам, преподо́бным, отце́м, моле́ние принесо́х,/ но а́ще что и не удовли́х21, проще́ние да получу́ и грехо́в оставле́ние,/ и злых ве́ка сего́ избу́ду, и ве́чных мук свобожде́ние богоприя́тными ва́ю моли́твами.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вои́стинну у́бо Ты, Пресвята́я Богоро́дице,/ непосты́дная Хода́таица к Бо́гу за ны, многогре́шныя,/ и ны́не у́бо не преста́й, о Пречи́стая Присноблаже́нная Де́во, Засту́пнице на́ша кре́пкая,/ умоля́ющи Сы́на Своего́ и Бо́га на́шего о соедине́нии Правосла́вия,/ и о побе́де на супоста́ты,/ и о ми́ре и здра́вии правосла́вному наро́ду на́шему и всей стране́,/ и буду́щия гее́нны о́гненныя и всех лю́тых муче́ний свободи́ Свои́ми Богома́терними моли́твами.
Светилен
Процвели́ есте́, я́ко фи́никс, дави́дски, отцы́,/ оби́тели яви́стеся Ду́ха Пресвята́го и сла́вни вселе́нней показа́стеся,/ о нас непреста́нно моли́те, почита́ющих ве́рою пречестну́ю па́мять ва́шу, преподо́бнии.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тя пе́сньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во,/ я́ко от Тро́ицы Еди́наго родила́ еси́, Богоро́дице,/ и но́сиши на Боже́ственную руку́ Пребога́тое Сло́во непреме́нно и неизме́нно.
Вернуться к списку