-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
- Реставрация церковной утвари
Преподобный Никита Халкидонский, епископ
Преподобный Никита исповедник, епископ Халкидонский, жил во 2-й половине VIII века. За свою богоугодную жизнь он был возведен в сан епископа Халкидонского. Святитель Никита отличался милосердием, всегда помогал нищим, в своем доме принимал странников, заботился о сиротах и вдовах, заступался за обижаемых. В царствование иконоборца Льва Армянина (813–820) святитель Никита мужественно обличал иконоборческую ересь и убеждал своих пасомых благоговейно поклоняться святым иконам Христа, Божией Матери и угодников Божиих, перенес много страданий от нечестивого императора и его единомышленников-иконоборцев, был подвергнут мучениям и отправлен в ссылку. Святой исповедник Никита скончался в начале IX века. У мощей его совершались чудеса исцеления. В каноне службы ему, написанном Константинопольским пресвитером Иосифом, прославляется также брат святителя Никиты – святой Игнатий.
Память преподобного отца нашего Никиты, епископа Халкидонского
3501
Память 28 мая
Преподобный отец наш Никита с юных лет возлюбил Христа; отрекшись от мира и всех мирских привязанностей, он угождал Богу своею добродетельною жизнью, и возведен был на престол халкидонского святительства, на котором, подобно свече, стоящей на подсвечнике, светил миру и украшал Церковь Христову.
Святой Никита был весьма милостив к нищим; он питал алчных, нагих одевал, странников принимал в дом свой и упокоевал их; он был отцом сиротам, заступником вдовицам и спасителем для всех обидимых.
Когда наступили тяжелые времена ереси иконоборческой 3502 , в царствование Льва Армянина 3503 , святой Никита показал себя мужественным исповедником имени Христова, ибо много подвизался в борьбе с нечестивым учением, обличая неправославные догматы, увещевая всех с благоговением поклоняться иконе Христа Господа и Его Пречистой Богоматери, а также иконам и всех прочих святых; доблестный исповедник Христов перенес много мучений от нечестивого царя и его единомышленников; перенес он и изгнания, и уничижения, и прочие беды за свое правоверие.
Спустя достаточное время, после многих исповеднических трудов, святой Никита перешел от земли в обители небесные 3504 ; Бог прославил его на небесах пред ангелами Своими, на земле же – пред людьми, ибо от честных мощей его творились многие чудеса, подавались исцеления всяких болезней во славу Бога, прославляемого во святых Своих.
Кондак, глас 8:
Светлостию дел твоих просиял еси преподобне, апостольскаго престола наследник был еси Никито: и яко солнце облистал еси твоей пастве отче, вся божественных учений исполнь. Темже зовем ти: радуйся Халкидону удобрение.
* * *
Халкидон или, правильнее, Калхедон, первоначально мегарская колония на берегу Мраморного моря. При христианских императорах Халкидон был столицею малоазийской области Вифинии. – В истории христианской Церкви Халкидон замечателен как место IV Вселенского собора, созванного в 451 г. императором Маркианом (с 450 г. по 457 г.) для осуждения монофизитской ереси (эта ересь была основана Евтихием, архимандритом константинопольским, учившим, что человеческое естество в Иисусе Христе было совершенно поглощено божественным естеством и потому в Нем следует признавать лишь одну природу – божественную).
Иконоборческая ересь появилась в VIII в. Иконоборцы неразумно смешивали иконопочитание с идолопоклонством. Основателем этой ереси считается Константин, епископ наколийский (во Фригии – малоазийской области). Самыми рьяными поборниками иконоборчества были императоры Лев III Исаврянин (717–741 г.) и Константин V Копроним (741–776 г.). Эта ересь была осуждена на VII Вселенском соборе (происходившем в 787 г. в городе Никее)
Лев V Армянин царствовал с 813 по 820 г.
Кончина прп. Никиты последовала в начале IX в.
Канон преподобному Никите, епископу Халкидонскому
Глас 4
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Боже́ственными светоли́тии, преподо́бне, облиста́н, светови́ден бы́л еси́; ве́рно светоно́сное твое́ успе́ние творя́щия просвети́, страсте́й мглу́ отъе́мля.
Яви́лся еси́ светови́дными дея́нии, све́та испо́лнен, су́щия в нощи́ лю́тыя просвеща́я и к све́ту Небе́сному наставля́я Ду́хом, о́тче Ники́то свяще́нне.
Чуде́с облиста́еши дарова́ния приступа́ющим всегда́ свяще́нней твое́й ра́це, вме́сто трудо́в и боле́зней твои́х от Бо́га воздая́ние сие́, преблаже́нне, прие́м.
Богоро́дичен: Без се́мене О́тчею во́лею от Боже́ственнаго Ду́ха Бо́жия зачала́ еси́ Сы́на и пло́тию родила́ еси́ из Отца́ без ма́тере, на́с же ра́ди из Тебе́ без отца́ бы́вша.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
Возне́слся еси́, смири́вся Христа́ ра́ди, и бро́вь, преподо́бне, мы́сленнаго зми́я Ду́хом в зе́млю смири́л еси́.
Вели́ких от Бо́га сподо́бився даро́в, вели́к свяще́нник бы́л еси́, о́тче святи́телю Богоприя́тне.
Беззло́бием твою́ жи́знь, я́коже младе́нец, соверша́я, погуби́л еси́ враго́в, преподо́бне, всю́ зло́бу благода́тию.
Богоро́дичен: Еди́ну в жена́х благослове́нную Богоро́дицу, я́ко Бо́жие селе́ние преблаголе́пно, вси́ ра́достию просла́вим.
Седа́лен, гла́с 4.
От младе́нства взе́м тво́й кре́ст, благоче́стно Христу́ после́довал еси́, увяди́в плотско́е воздержа́нием мудрова́ние, те́мже на святи́тельсте седа́лищи, Ники́то, возне́сл еси́ Влады́ку, зна́меньми разли́чными твою́ украси́вша ра́ку, Богоблаже́нне.
Сла́ва, и ны́не: Чи́стая, Всенепоро́чная и Неискусому́жная, Я́же еди́на Безле́тнаго Сы́на и Сло́ва Бо́жия в ле́то ро́ждши, Сего́ со святы́ми и честны́ми патриа́рхи, и му́ченики, и проро́ки, и преподо́бными моли́ дарова́ти на́м очище́ние и ве́лию ми́лость.
Крестобогоро́дичен: На Кресте́ Тя возвы́шена я́ко узре́ Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий, ма́терски рыда́ющи, веща́ше: что́ но́вое и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мо́й? Ка́ко, Жи́знь все́х, вкуша́еши сме́рти, оживи́ти ме́ртвыя хотя́, я́ко Милосе́рд?
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Всено́щными бде́нии и вседне́вными, о́тче Богому́дре, стоя́нии, пло́ти движе́ния вся́ увяди́л еси́ и, ра́дуяся, взыва́л еси́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Повину́л еси́ непоко́рное пло́ти твоея́ душе́вными си́лами, Богому́дре, прия́л еси́ благода́ть, всеблаже́нне, отгоня́ти ду́хи и очища́ти неду́ги.
Си́лою Боже́ственною укрепля́емь, святи́телю, де́монския полки́ победи́л еси́ вся́, побе́ды, я́ко тезоимени́т, вене́ц чуде́с от Венцеда́вца насле́дил еси́.
Богоро́дичен: Украси́лася еси́ духо́вными красота́ми, Отцу́ Собезнача́льнаго Сло́ва заче́нши и пло́тию ро́ждши, Де́во Всенепоро́чная, Его́же о ми́ре моли́.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Кро́тостию я́ве души́ украша́емь, всели́лся еси́, святи́телю, в зе́млю кро́тких, блаже́н бы́в.
Струя́ми, о́тче, напои́вся дарова́ний Ду́ха, целе́ния жела́ющим источа́еши, Ники́то Богому́дре свяще́нне.
Житие́ твое́, све́том доброде́телей сия́я, я́коже многоце́нною у́тварию, чуде́с благода́тию, всеблаже́нне, украси́ся.
Богоро́дичен: Тя́ ору́жие непобеди́мое на враги́ предлага́ем, Тя́ утвержде́ние и наде́жду на́шего спасе́ния, Богоневе́сто, стяжа́хом.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.
Свеща́ светоза́рная тро́ичная возсия́ла е́сть, со Игна́тием Ники́та, свяще́нное самобра́тство, и подаю́т исцеле́ния ве́рным, све́тло блиста́ющи.
Дру́г дру́гу по пло́ти му́дрии сро́дствующе, и́стиннаго по Ду́ху сро́дства ны́не сподо́бистася, единонра́вно, и Бо́гу благоуго́дно пожи́вша.
Губи́тельныя отбе́г ересе́й ти́ны честны́м поклоне́нием Христо́вы ико́ны, е́же по о́бразу спа́сл еси́, святи́телю Ники́то Богоприя́тне.
Богоро́дичен: Две́рь, е́юже про́йде еди́н Вы́шний, покая́ния ми́ две́ри и вхо́ды отве́рзи спасе́ния, от вся́каго мя́ соблюда́ющи вре́да, Всенепоро́чная.
Конда́к, гла́с 8.
Све́тлостию де́л твои́х просия́л еси́, преподо́бне, апо́стольскаго престо́ла насле́дник бы́л еси́, Ники́то, и, я́ко со́лнце, облиста́л еси́ твое́й па́стве, о́тче, вся́ Боже́ственных уче́ний испо́лнь. Те́мже зове́м ти́: ра́дуйся, Халкидо́ну удобре́ние.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Со святи́тели водворя́ешися вои́стинну, о́тче му́дре, сия́ния мы́сленнаго исполня́емь, и на́с озари́, взыва́ющия: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Я́ко пастыренача́льник, я́ко Бо́жий предста́тель непоро́чен, Сему́ чи́сты же́ртвы, све́тло воспева́я, прине́сл еси́: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Па́стырь показа́лся еси́, слове́сною, Ники́то, цевни́цею ста́до слове́сное к па́жити и́стинных уче́ний призыва́я, благослове́н еси́, – вопия́, – в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Испове́данием житие́ украси́в, о́тче, целе́ний благода́ть и́стинную от Ду́ха прия́л еси́, благослове́н еси́, Бо́же мо́й, – вопия́, – в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Богоро́дичен: Да обожи́т челове́чество яви́ся Челове́к, Отрокови́це, из чре́ва Твоего́ пло́ть Изба́витель заимова́в хоте́нием. Благослове́на Ты́ в жена́х, Пренепоро́чная Влады́чице.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л льво́в зия́ния в ро́ве затче́, о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Вели́ких трудо́в воздая́ния я́ве прии́м: све́т неизглаго́ланный, жи́знь безсме́ртную, преподо́бне, и черто́г неразори́мый, Венцеда́вцу твоему́ Христу́ вопие́ши, ра́дуяся: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Ми́лостию ми́лости ища́, ни́щия удово́лил еси́, убо́гия напита́л еси́, наги́я оде́ял еси́, сла́вы себе́ оде́жду притворя́я, мона́шествующих о́браз, Ники́то, бы́л еси́, вопию́щих: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Це́рковь бы́в прекра́сна Боже́ственнаго Ду́ха ума́ чистото́ю, отгоня́еши ду́хи лука́вствия и неду́ги очища́еши, приходя́щим к тебе́ и вопию́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Моги́й вся́ о Христе́, и ны́не ясне́йши и чисте́йши Бо́гу соединя́яся, предста́ни, его́же стяжа́л еси́, ста́ду, преподо́бне, творя́щему твое́ ве́рно Боже́ственное успе́ние и вопию́щу: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богоро́дичен: Все́лься во Твое́ чре́во, Христо́с, вся́ческих Госпо́дь, я́коже изво́ли, святе́йшу Тя́ показа́ А́нгел, Ма́ти Де́во, освяще́ние и просвеще́ние на́м дарова́, вопию́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́, те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Священноле́пно после́дуя твоему́ тезоимени́тому и Боже́ственному, сего́ сподо́бился еси́ о́бразом, Ники́то, о́тче Богоблаже́нне, и заре́ю Ду́ха благода́тною обогати́лся еси́, Богодохнове́нне.
Яви́стеся, Тро́ическою благода́тию обога́щшеся, Богоно́сцы, ра́вно от нея́ прие́мше исцеле́ний Боже́ственное де́йство и чи́сто пожи́вше и богоуго́дно, досточу́днии.
Дне́сь па́мять твоя́, о́тче, па́че со́лнца блиста́ет сия́нием доброде́телей, чудесы́ вселе́нную озаря́ющи и ве́рныя уясня́ющи священнотаи́нниче всече́стне.
Я́коже денносве́тлыя зве́зды, о́тче Ники́то, со священноде́йственным Игна́тием я́вльшеся, вся́ у́бо просвети́те, благочести́вии и блаже́ннии, восхваля́ющия ва́с всегда́.
Богоро́дичен: Све́та жили́ще яви́лася еси́, от Отца́ пре́жде денни́цы Сло́ву возсия́вшаго, Отрокови́це Де́во, еди́на Богора́дованная, и ве́рныя просве́щшаго, и преподо́бныя венча́вшаго.
Вернуться к списку