- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобный Никита Столпник, Переяславский
Житие преподобного Никиты Столпника, Переяславского
Преподобный Никита Столпник Переяславский был уроженцем города Переяславля-Залесского и заведовал сбором казенных податей и налогов. В 1152 году князь Юрий Долгорукий перенес город Переяславль и каменный храм во имя Всемилостивого Спаса на новое место. В связи с расходами по строительству города и храма был произведен усиленный сбор податей с жителей города. Никита, руководивший этими сборами, нещадно грабил жителей, собирая огромные суммы денег для себя. Так длилось много лет. Но милосердный Господь, желающий всех грешников спасти, и Никиту привел к покаянию.
Однажды он пришел в церковь и услышал слова пророка Исаии: «Измыйтеся, и чисти будете, отьимите лукавства от душ ваших... научитеся добро творити... избавите обидимаго, судите сиру (защитите сироту) и оправдите вдовицу» ( Ис.1,16-17 ). Словно громом, был потрясен он этими словами, проникшими в глубину сердца. Всю ночь Никита провел без сна, вспоминая слова: «Измыйтеся и чисти будете». Однако утром он решил пригласить друзей, чтобы в веселой беседе забыть ужасы прошедшей ночи. Господь вновь призвал Никиту к покаянию. Когда жена стала готовить обед для угощения гостей, то вдруг увидела в кипящем котле то всплывавшую человеческую голову, то руку, то ногу. В ужасе позвала она мужа, и Никита увидел то же самое. Внезапно в нем пробудилась уснувшая совесть, и Никита ясно осознал, что своими поборами он поступает как убийца. «Увы мне, много я согрешил! Господи, наставь меня на путь Твой!» – с такими словами выбежал он из дома.
В трех верстах от Переяславля стоял монастырь во имя святого великомученика Никиты, куда и пришел потрясенный страшным видением Никита. Со слезами он припал к ногам игумена: «Спаси погибающую душу». Тогда игумен решил испытать искренность его покаяния и дал первое послушание: три дня стоять при монастырских воротах и исповедовать всем проходящим грехи свои. С глубоким смирением Никита принял первое послушание. Через три дня игумен вспомнил о нем и послал одного инока посмотреть, что он делает у монастырских ворот. Но инок не нашел Никиту на прежнем месте, а обнаружил его лежащим в болоте; он был покрыт комарами и мошками, тело его было в крови. Тогда сам игумен с братией пришел к добровольному страдальцу и спросил: «Сын мой! что ты делаешь с собой?» «Отец! Спаси погибающую душу», – отвечал Никита. Игумен одел Никиту во власяницу, сам ввел в монастырь и постриг в монашество.
Всем сердцем приняв монашеские обеты, преподобный Никита проводил дни и ночи в молитве, пении псалмов и чтении житий святых подвижников. По благословению настоятеля он возложил на себя тяжелые вериги и на местах своих монашеских подвигов ископал два глубоких колодца. Вскоре преподобный усилил свой подвиг – он выкопал глубокую круглую яму и там, возложив на главу каменную шапку, стал, подобно древним столпникам, на пламенную молитву. Только голубое небо да ночные звезды видел он со дна своего столпа-колодца, да узкий подземный ход вел под церковную стену – по нему преподобный Никита ходил в храм на богослужение.
Так, подвизаясь добрым подвигом в обители великомученика Никиты, преподобный Никита и сам завершил жизнь мученической кончиной. Однажды ночью родственники святого, приходившие к нему для благословения, прельстились его блестевшими веригами и крестами, приняв их за серебряные, и решили овладеть ими. В ночь на 24 мая 1186 года они разобрали покрытие столпа, убили подвижника, сняли с него кресты и вериги, завернули их в грубую холстину и убежали.
Перед утренним богослужением пономарь, пришедший за благословением к святому Никите, обнаружил разобранную крышу и сообщил об этом игумену. Игумен с братией поспешил к столпу преподобного и увидел убитого святого, от тела которого исходило благоухание.
Между тем убийцы, остановившись на берегу реки Волги, решили поделить добычу, но с удивлением увидели, что это не серебро, а железо, и бросили вериги в Волгу. Господь прославил и эти видимые знаки тайных подвигов и трудов святого. В ту же ночь Симеон, благочестивый старец Ярославского монастыря во имя святых апостолов Петра и Павла, увидел над Волгой три ярких луча света. Он сообщил об этом настоятелю монастыря и старейшине города. Собор священников и многочисленные горожане, сошедшиеся к реке, увидели три креста и вериги «яко древо в водах волжских плавающие». С благоговением и молитвами перенесены были вериги в обитель великомученика Никиты и положены на гроб преподобного Никиты. При этом произошли исцеления. Около 1420–1425 гг. святитель Фотий, митрополит Московский, благословил открыть мощи святого Никиты. Игумен монастыря с братией совершил молебен, затем открыли бересту, которой было обернуто нетленное тело, но вдруг могила закрылась землей, и мощи остались под спудом. В 1511–1522 гг. был воздвигнут придел во имя преподобного Никиты, а в XIX веке протоиерей А. Свирелин составил акафист святому.
Память преподобного отца нашего Никиты Столпника, Переяславского чудотворца
Память 24 мая
Сей преподобный отец наш родился и получил воспитание в городе Переяславле Залесском 3442 . С молодых лет он отличался жестоким и обидчивым характером, устраивал возмущения и причинял людям много зла, привлекая их к суду и производя грабежи. Таких же, подобных себе, он имел и друзей. Однажды, окончив свои занятия, он во время вечернего богослужения пришел в церковь и услышал следующие прочтенные там слова пророка Исаии: «Омойтесь, очиститесь; удалите злые деяния ваши от очей Моих; перестаньте делать зло» ( Ис.1:16 ), и проч. От этих слов он тотчас же пришел в ужас и, возвратившись домой, всю ночь провел без сна, размышляя об этих словах. На другой день по своей привычке он отправился к друзьям своим, развеселился в их обществе и просил их обедать у него в этот день. После сего он пошел на рынок купить провизии и, принесши ее домой, велел жене, чтобы она приготовила обед. И когда жена стала мыть мясо, то заметила, что из него необычно течёт кровь, а потом, когда она положила его в горшок и стала варить, то увидела, что в горшке пенится кровь и выплывает на поверхность то человечья голова, то рука, то ступни ног. От этого она пришла в ужас и рассказала мужу. Когда же он пришел и сам увидел то, о чем рассказала ему жена, то на долгое время его объял ужас, а потом, пришедши в себя, он с глубоким сердечным вздохом сказал:
– Увы мне! много я согрешил.
После этих слов, молясь и заливаясь слезами, он вышел из дома и, отшедши на одно поприще от города, пришел в монастырь святого великомученика Никиты 3443 . Здесь он упал к ногам игумена сего монастыря и сказал:
– Спаси погибающую душу.
Изумленный такою необыкновенною переменою Никиты, игумен сказал ему на это:
– Испытай себя: пробудь три дня у монастырских ворот, плачь и исповедуй грехи свои пред всеми, кто будет входит в монастырь и выходить из него.
Никита так и сделал. Три дня он плакал и молился, исповедуя пред всеми грехи свои. После сего он увидел вблизи монастыря болотистое место, поросшее тростником, и множество летающих над ним мошек и комаров. Он пришел к этому месту, снял с себя одежду и, вошедши совершенно нагим в болото, сел в тростник и стал молиться Богу. По прошествии трех дней игумен послал инока посмотреть, что делает Никита. Инок пришел и, не найдя его у монастырских ворот, после недолгих поисков нашел его лежащим в тростнике. Мошки и комары огромным облаком кружились над ним. Вернувшись в монастырь, инок рассказал об этом игумену. Тогда игумен вместе с братиею монастыря пришел к Никите и, увидев его в таком положении, что и тела его нельзя было разглядеть (так обильно текла из него кровь) сказал ему:
– Сын мой! что это ты делаешь с собою!
Никита же ничего другого не отвечал, а только говорил игумену:
– Отец! спаси погибающую душу.
После сего игумен ввел его в монастырь, постриг в иночество и поместил в тесную келлию, где он стал пребывать в постоянных молитвах и посте, проводя без сна дни и ночи. В это время злокозненный враг стал наводить на него страх различными видениями, но он ограждал себя от этих видений крестным знамением, призывая на помощь святого великомученика Никиту, и никому об этом не говорил. Вскоре Никита устроил себе близ церкви столп 3444 и выкопал узкую тропинку под церковную стену, которою и приходил в церковь на молитву. За такие подвиги он получил от Бога дар чудотворений, так как многие, одержимые различными недугами, приходя к нему, получали от него исцеление.
В это время благоверный князь черниговский Михаил 3445 заболел недугом расслабления. Услышав о святом Никите, он велел боярам своим свезти себя в город Переяславль к преподобному для исцеления. Когда он был уже в пути, то встретил его демон в образе монаха и сказал о себе, что он из того же монастыря, где подвизался и святой Никита. Князь спросил его о преподобном, и демон сказал, что он – обманщик. Это сильно опечалило князя. Через несколько времени тот же демон уже в другом образе снова встретил князя на пути и сказал ему:
– Напрасно ты, князь, утруждаешь себя, совершая такой длинный путь.
Когда же князь подошел на расстояние одного поприща к монастырю, где пребывал преподобный, то повелел поставить себе шатёр, чтобы отдохнуть от пути, и послал в монастырь одного из своих бояр известить преподобного о своем прибытии. Тогда тот же демон встретил посланного в образе слепого на один глаз монаха с лопатою в руках и сообщил ему, что преподобный умер и что он уже похоронил его.
Поняв обман, боярин возбранил демону молитвою святого, и демон остался совершенно недвижимым на том месте, где стоял. Боярин тогда пришел к столпу святого Никиты и сообщил ему о прибытии князя и о тяжком недуге его, после чего святой послал князю жезл свой. Благоверный князь Михаил взял этот жезл в руку свою и стал на ноги совершенно здоровым, так что пришел пешком к столпу преподобного, принял от него благословение и рассказал ему всё о демонском искушении, случившемся с ним во время путешествия. Тогда преподобный возбранил демону именем Божиим и повелел ему явно пред всеми в течение трех часов стоять неподвижно у своего столпа, после чего демон дал святому клятву никогда более не делать зла людям и немедленно исчез. Получив исцеление, благоверный князь Михаил усердно возблагодарил Бога и святого старца и, дав богатый дар монастырю, возвратился в свой город.
Так святой отец наш Никита, пребывая в столпе своем и вознося постоянные молитвы Богу, подавал исцеление всем, кто приходил к нему для получения врачевства от недугов.
В одну ночь пришли к преподобному некоторые из его родственников, с просьбою помолиться за них и, увидев на нем тяжелые вериги, которые от долгого трения о тело вычистились и блестели, подумали, что они серебряные. Омраченные диавольским наущением, они задумали убить святого и, пришедши к столпу, разобрали бывший на нем покров, вошли в него и насильственно разлучили душу святого от тела его 3446 .
Взяв затем вериги, они завернули их в грубую холстину и убежали. Перед утренним богослужением параэкклисиарх 3447 по обычаю пришел к столпу святого, чтобы получить от него благословение, и, увидев, что покров столпа разобран, пошел к игумену и сообщил ему об этом. Тогда пришли к столпу и нашли тело преподобного еще тёплым, причем от него исходило благоухание. Благоговейно взяв его из столпа, с каждением и пением псалмов торжественно похоронили его у церкви святого мученика Никиты с правой стороны вблизи алтаря. При этом все недужные, какие случились в то время, получили исцеление.
Нечестивые же убийцы преподобного, думая, что они приобрели драгоценное сокровище, продолжали бежать и скоро достигли реки Волги. Тут они развернули холстину и, увидев, что три честные креста и тяжелые вериги – железные, что от долгого трения они вычистились и от того блестели, бросили их в реку у города Ярославля близ монастыря святого Апостола Петра 3448 . В первую же ночь после этого один инок этого монастыря, по имени Симеон, увидел на том месте недалеко от берега три ярко светящиеся столпа. Они поднимались от земли к небу и испускали лучи света. Инок рассказал об этом архимандриту своего монастыря, а тот сообщил начальнику города и, сопровождаемые множеством народа, они отправились на это место и нашли честные вериги преподобного, которые подобно сухому дереву чудесно плавали поверх воды. Благоговейно взяв их, с пением псалмов понесли в город и, встретив на пути хромого, которой ползал на ногах по земле, осенили его крестами, бывшими на веригах, после чего укрепились ступни ног и колени его, и он стал на ноги, совершенно здоровый. Кроме сего много других больных, страдавших различными недугами, получили исцеление от вериг преподобного. Спустя некоторое время преподобный Никита явился вышеупомянутому иноку Симеону и сказал ему:
– Пусть сей честной знак моих подвигов в скором времени перенесен будет отсюда и положен на гробе моем.
После сего вериги преподобного с почестями были перенесены из города Ярославля в город Переяславль и положены на честном гробе его. Всем, приходящим с верою, они подают многие исцеления во славу Христа Бога.
Тропарь, глас 4:
Православным смыслом юношская возжеления возненавидев, и доблественныя нравы восприим, врага победил еси, и во благоразумии Богу угодил еси: и свыше от Него прием дар чудес, бесы прогоняти, недуги исцеляти, Никито преславне, моли Христа Бога да спасет души наша.
Кондак, глас 8:
Христа ради от твоих рабов нуждную смерть претерпел еси и венец нетления от Него восприял еси: приходящым же с верою, от честнаго твоего гроба подаеши цельбы, о Никито преподобне, молитвенниче о душах наших.
* * *
Переяславль Залесский, ныне уездный город Владимирской губернии, находился сперва на озере Клещино, близ верховьев притока реки Клязьмы Перми, а потом около 1152 года суздальским князем Юрием Долгоруким был перенесен на новое место, на 5 верст южнее. Назван Залесским потому, что находился в дремучих лесах, отделявших его от других городов.
Никитский монастырь находился на поле в 3 верстах от города с северной его стороны. Он становится известным из жития преподобного Никиты. Время основания его неизвестно.
Столп, которой устроил преподобный для своих подвигов, находился не поверх, а внутри земли. Это была столпообразная круглая яма или просто пещера, так что столпничество святого Никиты было в сущности затворничеством.
Князь Михаил был сын Всеволода, князя черниговского. Исцеление его относят к 1186 году.
преподобный Никита скончался в 1186 году, 24 мая.
Параэкклисиарх – зажигающий пред образами лампады в монастырях, пономарь.
Петропавловский Ярославский монастырь стоял на берегу реки Волги на том месте, где ныне Петровская церковь .
Акафист преподобному Никите Столпнику, Переславскому чудотворцу
Кондак 1
Взбранный чудотворче и великий Христов угодниче! Восхваляем тя с любовию, чада твоя, тепла предстателя к Богу тебе стяжавше. Ты же моли прославившаго тя Господа от всяких нам бед свободитися, зовущим: радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Икос 1
Ангелов подобника и бесов противоборца провидя тя всея твари Зиждитель словесы пророческими: измыйтеся и чисти будите, на покаяние огласив тя, яко втораго Павла, человеколюбно к себе призва, нас же научи ублажати тебе сице:
Радуйся, сосуде избранный, свыше Богом предуведанный; радуйся, в храм Духа Всесвятаго предуставленный.
Радуйся, сподобивыйся Божественнаго призвания; радуйся, удостоивыйся от Господа оправдания.
Радуйся, благодать Божию, умягчающую сердце твое, получивый; радуйся, очистительнаго покаяния токи слез источивый.
Радуйся, веру в призвавшаго тя Господа несумненну восприявый; радуйся, всего себе водительству Божию предавый.
Радуйся, супружницу и клевретов твоих Господа ради оставивый; радуйся, невозвратное твое шествие к снисканию спасения направивый.
Радуйся, Царствия Небеснаго стяжателю; радуйся, о всех к тебе притекающих теплый ко Господу предстателю.
Радуйся, Никите преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 2
Видя супружницу твою, дивящуюся пременению снедных мяс якобы в человеческия члены и недоумевающую о неисповедимых судьбах Божиих, свыше озарен, исповедал еси, яко Господь на покаяние тя призывает, и абие познал еси спасающему тя Богу пети: Аллилуиа.
Икос 2
Разум недоразумеваемый, в дивном призвании твоем проявленный разумети ища, преподобне отче Никито, помышлял еси, како о Господе возмощи мир и диавола посрамити, к лавре святаго великомученика Никиты абие потекл еси, идеже и ангельский образ на ся восприим, добль воин Христов показался еси. Мы же, Господа спасшаго тя прославляюще, радостно вопием ти:
Радуйся, яко мытарь, ко Господу о помиловании вопиявый; радуйся, яко заблудший сын, Отца Небеснаго взыскавый.
Радуйся, яко хананея, от Христа не отступавый; радуйся, яко блудница, о гресех рыдавый.
Радуйся, яко Езекия, умильно моливыйся; радуйся, яко Манассия, в покаянии смиривыйся.
Радуйся, яко Иов, искушения крепко терпевый; радуйся, яко Даниил, премудрость Божию разумети вожделевый.
Радуйся, Давидово раскаяние явивый; радуйся, Петровы слезы источивый.
Радуйся, путь истинный к животу вечному обретый; радуйся, яко крин, любовию Божественною процветый.
Радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 3
Сила Вышняго осени тя, преподобне отче Никито, егда в начале не был еси удостоен приятия в лавру великомученика Никиты, и трехдневным твоим пред враты оныя приседением и всенародным грехов твоих исповеданием победителя на диавола тя яви, научая нас дающему крепость людем Своим Богу пети: Аллилуиа.
Икос 3
Имеяй благоприятное стремление во святей лавре великомученика Никиты водворитися, но от сея быв отреваем, в тинное блато наг поверглся еси на терзание мшицем и гадом. Мы же толико крепкому твоему терпению дивящеся, вопием ти:
Радуйся, миру единожды навсегда умерый; радуйся, нераскаянно вся красная мира сего презревый.
Радуйся, тщеславныя помыслы смиривый; радуйся, мысль в Бозе утвердивый.
Радуйся, сребролюбие изсушивый; радуйся, сластолюбие умертвивый.
Радуйся, всякий гнев и избыток злобы отложивый; радуйся, смиренномудрие возлюбивый.
Радуйся, душу твою по слову Христа возненавидевый; радуйся, делы благими Велиара преобидевый.
Радуйся, плоть со страстьми и похотьми распный; радуйся, по обращении твоем не себе, но единому Богу живый.
Радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 4
Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, святыя лавры игумен смятеся, зря тебе, грехолюбива бывша, на подвиги иночествующих толико бодренно дерзающа, в месте тесне тя затвори во испытание благаго твоего произволения; ты же на диавола, яко Давид на Голиафа, единоборствовати радостно с каменем веры потекл еси, поя Господу Сил: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав сказания житий древних подвижников, преподобне, како от Господа наставляеми и укрепляеми, труды ко трудом прилагаху, тем подражати возревновал еси, и тяжкия вериги, по благословению игумена, на ся возложив, день и нощь в молитвах пребывал еси. Мы же, дивное твое подвижничество прославляя, зовем ти таковая:
Радуйся, житием отцев пустынных плененный; радуйся, любовию Божественною распаленный.
Радуйся, произвольное узничество возлюбивый; радуйся, во умерщвление плоти железа на себе возложивый.
Радуйся, в подвизех неутомимый; радуйся, во благочестии неохладимый.
Радуйся, во плоти безплотных Ангелов сожителю; радуйся, своего произволения воли Божией покорителю.
Радуйся, исправлении твоими безплотных удививый; радуйся, равноангельнаго жития образ истинный нам явивый.
Радуйся, в собеседование с Богом выну углубленный; радуйся, благодатию Божиею преобогащенный.
Радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 5
Богопесненную Псалтирь к достижении Небеснаго Отечества, яко светильник, во уме твоем выну содержа, тою прославлял еси Небеснаго Отца, воспевая: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше ближнии и дальнии, еже по Бозе житие твое, преподобне, чудному твоих нравов изменению удивляхуся, добродетели же и подвиги твоя прославляху, с ними же и мы сице вопием ти:
Радуйся, яко в старости крепость мужескую показал еси; радуйся, яко обет иночества делами оправдал еси.
Радуйся, в многострастней плоти подвизавыйся, яко безплотный; радуйся, благими помыслы и делы многоплодный.
Радуйся, твоими подвиги от обленения нас возставляяй; радуйся, твоею жизнию путь ко спасению всем изъявляяй.
Радуйся, любовь велию к Богу показавый; радуйся, многообразне помощь Божию испытавый.
Радуйся, Божией любви к кающимся зерцало; радуйся, подвизающимся на диавола крепкое забрало.
Радуйся, выну о нас с молитвою Богу предстоящий; радуйся, и поднесь обитель твою нерушиму хранящий.
Радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 6
Проповедают тяжкия твоя вериги, смиренномудре Никито, труды и болезни, Бога ради тобою подъятыя, ихже ради дивно прослави тя Господь, обильныя исцелений струи тобою источая нам, да выну поем Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиявшая в сокрушеннем сердце твоем благодать Всесвятаго Духа провидца будущих и скораго наветуемым от бесов свободителя показа тя, преподобне, научая всех вопити тебе сице:
Радуйся, предняя, яко настоящая прорекавый; радуйся, дальная, яко близ сущая прозиравый.
Радуйся, яко князю Михаилу вину разслабления его телеснаго объяснил еси; радуйся, яко мученическую кончину ему и болярину его быти предвестил еси.
Радуйся, со пророки прославленный; радуйся, чудотворцем сопричисленный.
Радуйся, гордыни диаволей низложителю; радуйся, бесов прогонителю.
Радуйся, силу вражию поправый; радуйся, в силе Божией преспевавый.
Радуйся, яко Царствие Божие внутрь себе стяжал еси; радуйся, яко Христа навеки в тебе жити восприял еси.
Радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 7
Хотящу диаволу явлением своим во образе дракона устрашити тя, стояща на молитве, оружием креста поражение бесконечное нанесл еси, победителю Богу воспевая: Аллилуиа.
Икос 7
Новую тварь показа тя Зиждитель, от миролюбия к толикому боголюбию сердце твое обратив, преподобне отче, яко ты на столп, аки Илия на огненную колесницу, возшед, бдение, пост и молитву, аки кони быстротечныя от земли к небеси стяжал еси, и тако ко Христу представ, выну ходатайствуеши о нас, вопиющих тебе:
Радуйся, яко еже по Бозе истинное житие познал еси; радуйся, яко тое ищущим делами показал еси.
Радуйся, велемудров века сего обуивый; радуйся, истинную мудрость в смиренномудрии быти явивый.
Радуйся, иго Христа восприявый: радуйся, благость онаго житием оправдавый.
Радуйся, язвы Господа Иисуса любезне на теле твоем понесый; радуйся, всего себе в жертву Господеви принесый.
Радуйся, земный странниче; радуйся, Божий избранниче.
Радуйся, монахов наставниче; радуйся, Богоприятный о нас молитвенниче.
Радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 8
Странное и преславное чудо видится всем, притекающим к тебе, отче Никито, яко и вода от изрытых тобою кладенцев, черплемая с верою, телесныя и душевныя недуги исцеляет, научая чудодеющему Богу пети: Аллилуиа.
Икос 8
Весь от Всесвятаго Бога облагодатствован еси, преподобне отче, яко духом Престолу Божию предстоиши, телом же в недре земли почивая, от гроба твоего подаеши цельбы. Сего ради и взываем ти таковая:
Радуйся, верный рабе Владыки Всеблагаго; радуйся, храме преукрашенный Духа Всесвятаго.
Радуйся, Царя Небеснаго предстоятелю; радуйся, скорый прошений подателю.
Радуйся, источниче исцелений; радуйся, сокровищнице чудотворений.
Радуйся, видимыми чудесы невидимую благодать, в тебе сущую, являяй; радуйся, верных души знаменьми в вере утверждаяй.
Радуйся, чадам Церкве лучезарный светильниче; радуйся, дивный Христов угодниче.
Радуйся, увенчанный подвижниче; радуйся, Богу присный любимиче.
Радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 9
Всякое естество ангельское удивися великому свыше тебе дарованию, преподобне Никито, яко и древяный посох твой, страждущему телесным разслаблением Черниговскому князю Михаилу посланный от тебе и в руку им приятый, абие исцеление тому дарова и научи его пети чудодеющему тобою Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещанныя недоумеют по достоянию восхвалити тя, достославно отче, яко паче естества силу вражию преславно низлагаеши. Еще бо в телеси пребывая, беса, шествовавшу к тебе князю Михаилу явльшася во образе инока и благое княже предприятие воспящавша, видимо к столпу твоему именем Христа пригвоздил еси, и поднесь туюжде власть на бесы являеши, разрушая злокозненныя действа их на человеков. Сего ради и зовем ти сице:
Радуйся, лжи диаволей обличителю; радуйся, прелести бесовския посрамителю.
Радуйся, власть на духи нечистыя приявый; радуйся, туюжде и по смерти удержавый.
Радуйся, яко демони и гроба твоего трепещут; радуйся, яко на них и вериги твоя стрелы палящия мещут.
Радуйся, яко бесныя во обитель твою точию нуждею привлачаеми бывают; радуйся, яко они здравии и смыслящии тую оставляют.
Радуйся, яко демони зде и не хотяще себе открывают; радуйся, яко тобою гоними, из одержимых ими скоро убегают.
Радуйся, реко исцелений быстротечная; радуйся, стражо обители вечная.
Радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 10
Спасти хотя душу твою, богомудре отче, в кротости и смиренномудрии Христове выну поучался и дивно преуспел еси. Темже и рабом твоим, хотящим нуждно изъяти душу твою, ничтоже пререкл, ниже возопил еси; но, яко агнец незлобивый, главу подклонив, смерть от тех приял еси, поя Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси всем, воспевающим тя и притекающим с верою к заступлению твоему, Никито столпниче. Темже и нам, к тебе прибегающим, буди столп непоколебим, от всяких нас бед и напастей выну застеняя и ограждая, за еже и поем тебе таковая:
Радуйся, пристанище обуреваемых; радуйся, помоще озлобляемых.
Радуйся, скорбных утешителю; радуйся, немощных укрепителю.
Радуйся, грешных Бога умилостивляяй; радуйся, благих в добре утверждаяй.
Радуйся, кающихся своим примером ободряяй; радуйся, о спасении подвизающимся спобораяй.
Радуйся, мятущихся помыслами умирителю; радуйся, вражиих наветов отразителю.
Радуйся, наших царей державо и похвало; радуйся, града Переславля утверждение и красото.
Радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 11
Пение благодарственное Господу приносят вси, приемлющии, видящии и слышащии многочисленная чудеса, от тяжких вериг и гроба твоего бывающая силою Божиею, юже ты выну на небесех прославляеши, поя Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарное светило, на тверди церковней возсиявшее, преподобне отче Никито, показаша тя три огневидныя столпы, явльшияся над поверженными от убийц твоих и яко древо в водах волжских плававшими твоими веригами, яже и положити зде на гробе твоем, яко почесть трудов твоих, в нощнем видении повелел еси. Чесо ради твое водворение во светлостех святых быти уразумевше, тя воспеваем:
Радуйся, жителю Божественнаго селения; радуйся, достигший вечнаго упокоения.
Радуйся, благ неизреченных наслаждающийся; радуйся, лицезрения Божия насыщающийся.
Радуйся, со Ангелы присно ликующий; радуйся, Трисвятую песнь немолчно поющий.
Радуйся, с преподобными ублажаемый; радуйся, с мучениками увенчаваемый.
Радуйся, радостию вечною преисполняемый; радуйся, любовию Божественною преуслаждаемый.
Радуйся, яко тобою Вышний на небеси и на земли славится; радуйся, яко и ты сего ради Вышним на небеси и на земли прославился еси.
Радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 12
Благодать чудес твоих, преподобне отче Никито, в сердце первосвятителя Фотия велие ко отысканию многоцелебных мощей твоих желание возжже. Ты же, богомудре, аще и попустил еси откопати и видети нетленное и чудесы благоухающее тело твое; обаче якоже и прежде человеческия славы убегавший, всех из храма, аки бурею, изринув, паки себе в землю скрыл еси. Чесо ради дивному во святых Своих Богу Иаковлю воспеваем: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще преславно действующаго тобою чудеса Царя Небеснаго, тя, отче достославне, восхваляем, аще и недостойными устами, обаче усердно ублажая тя сице:
Радуйся, честное Пресвятыя Троицы носило и похваление; радуйся, святыни Духа чистое и непорочное селение.
Радуйся, чудес пучино, Богом излиянная: радуйся, мироварнице, на вся недуги врачеваниями преизобильная.
Радуйся, образе агнцем и пастырем; радуйся, преукрашенный всяким Божественным дарованием.
Радуйся, правило веры и образе кротости духовныя; радуйся, зрителю красоты Божественныя неизреченныя.
Радуйся, мира Христова благоухание; радуйся, многоцветный крине райскаго прозябения.
Радуйся, яко Ангели о твоих исправлениих радуются; радуйся, яко мнози человецы по твоему примеру и предстательству спасаются.
Радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 13
О, преславный чудотворче и великий Христов угодниче, Никите преподобномучениче! Нынешнее наше хвалебное приношение прием, не остави присно ходатайствовать о нас у Отца Небеснаго, да в житии сем сетей вражиих и прелести бесовския избывше, воздушных мытарств и геенны вси избегнем, и всельшеся в горний Иерусалим, сподобимся с тобою пети Всеблагому Богу нашему вечно немолчное: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангелов подобника и бесов противоборца провидя тя всея твари Зиждитель словесы пророческими: измыйтеся и чисти будите, на покаяние огласив тя, яко втораго Павла, человеколюбно к себе призва, нас же научи ублажати тебе сице:
Радуйся, сосуде избранный, свыше Богом предуведанный; радуйся, в храм Духа Всесвятаго предуставленный.
Радуйся, сподобивыйся Божественнаго призвания; радуйся, удостоивыйся от Господа оправдания.
Радуйся, благодать Божию, умягчающую сердце твое, получивый; радуйся, очистительнаго покаяния токи слез источивый.
Радуйся, веру в призвавшаго тя Господа несумненну восприявый; радуйся, всего себе водительству Божию предавый.
Радуйся, супружницу и клевретов твоих Господа ради оставивый; радуйся, невозвратное твое шествие к снисканию спасения направивый.
Радуйся, Царствия Небеснаго стяжателю; радуйся, о всех к тебе притекающих теплый ко Господу предстателю.
Радуйся, Никите преподобне, столпниче и чудотворче.
Кондак 1
Взбранный чудотворче и великий Христов угодниче! Восхваляем тя с любовию, чада твоя, тепла предстателя к Богу тебе стяжавше. Ты же моли прославившаго тя Господа от всяких нам бед свободитися, зовущим: радуйся, Никито преподобне, столпниче и чудотворче.
Молитва преподобному Никите Столпнику, Переславскому чудотворцу
О, всечестная главо, преподобне отче преблаженне, Никито преподобномучениче! Не забуди нищих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых своих и благоприятных молитвах к Богу и не забуди присещати чад своих. Моли за ны, отче благий и избранниче Христов, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю, и не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя. Поминай нас, недостойных, у Престола Вседержителева и не престай моляся за нас ко Христу Богу: тебе бо дана бысть благодать молитися за ны. Не мним бо тя мертва суща, аще бо и телом преставился еси от нас, но и по смерти убо жив пребываеши. Не отступай от нас духом, сохраняя и соблюдая нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския, заступниче и молитвенниче наш добрый. Аще бо и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с небесными силами у Престола Вседержителя Бога достойно веселится. Ведуще убо тя воистинну и по смерти жива суща, тебе припадаем, и тебе молимся, и милися деем, еже молитися о нас Всесильному Богу о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние и невозбранно прейти от земли на Небо, и горьких мытарств, и воздушных князей, и вечныя муки избавится нам, и Небесному Царствию наследником быти со всеми праведными, от века угодившими Ему, Господу нашему Иисусу Христу. Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Безначальным Его Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Тропарь Никите, столпнику Переславльскому
глас 4
Правосла́вным смы́слом ю́ношская возжеле́ния возненави́дев/ и до́блественныя нра́вы восприи́м, врага́ победи́л еси́,/ и во благоразу́мии Бо́гу угоди́л еси́,/ и свы́ше от Него́ прие́м дар чуде́с,/ бе́сы прогоня́ти, неду́ги исцеля́ти,/ Ники́то пресла́вне,// моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.
Перевод: Православным разумом возненавидев юношеские страсти и начав мужественно подвизаться, ты победил врага, и в своем усердии угодил Богу, и свыше от Него получил дар чудотворений: прогонять бесов, исцелять болезни. Никита преславный, моли Христа Бога да спасет души наши.
Канон преподобному Никите Столпнику, Переяславскому
Минея, 24 Мая, Канон преподобного
Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Све́том благода́ти озаря́емь, преподо́бне,/ ве́рою па́мять твою́ торжеству́ющия светови́дную/ тьмы́ грехо́вныя моли́твами твои́ми изба́ви,/ Ники́то пресла́вне.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
К Бо́гу вводя́щ несовра́тно ше́ствовал еси́ пу́ть,/ ко гра́ду Небе́сному, Ники́то, дости́гл еси́,/ и́бо Святы́й наста́ви тя Дух, почива́яй в се́рдцы твое́м.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вознося́щее смире́ние, Ники́то, име́л еси́, тем мо́лимся тебе́:/ уще́дри, преподо́бне, смире́ние на́ше/ и боле́зни вся облегчи́ серде́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ра́дости нам Хода́таица,/ я́ко прие́мши исполне́ние всего́ Божества́, яви́лася еси́, Всенепоро́чная,/ тем вси Тебе́, ра́дуйся, А́нгелово согла́сно зове́м, Богора́дованная.
Песнь 3
Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся,/ но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́,/ не́сть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Пре́жднее весе́лие измени́л еси́/ бу́дущих ра́ди благи́х же́стостию, доброде́тельно пожи́в, блаже́нне,/ на исто́чнице в гора́х, я́ко вели́кий Илия́, пребыва́я.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Пу́ть пра́вый, его́же возжеле́в поще́ния ра́ди,/ удивле́нием бра́шен тебе́ показа́ Бог,/ его́же обре́л еси́ безме́здно я́коже приста́нище, му́дре.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ко́леблемых разли́чными страстьми́ ко твоему́ столпу́, Ники́то, приходя́щих,/ честны́м твои́м хода́тайством всех нас посети́,/ моля́ Человеколю́бца.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тя Му́дрость Бо́жия всечестны́й орга́н обре́тши,/ от Твои́х чи́стых крове́й воплоща́ется/ и по рождестве́ нетле́нну показа́.
Седален, глас 5
Те́лом возше́д на столп, ум же возвы́сив на преми́рная,/ труды́ ко трудо́м прилага́еши, жела́я дости́гнути угото́ванных тебе́ благ на Небесе́х,/ и́хже получи́в, помина́й нас, почита́ющих свяще́нную па́мять твою́.
Песнь 4
Ирмос: Седя́й в Сла́ве на Престо́ле Божества́,/ во о́блаце ле́гце/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Столпу́, Богоно́се, согражда́ему непоколе́блемою душе́ю/ сам ся пре́дал еси́, бу́дущую жи́знь предзря́,/ ея́же улучи́ти жела́я, я́ко храбр во́ин.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Ла́вры честны́я дости́гл еси́, му́дре,/ возвы́сився смире́нием, верхи́ де́монския смири́л еси́/ и в ней до́блествовал еси́, сла́ва мона́хов и утвержде́ние.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Моли́твами и посто́м вооружи́вся/ и стра́хом себе́ умертви́в Госпо́дним, блаже́нне,/ отсту́пника изсека́еши, неви́димаго зми́я, о́тче, побе́дник был еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ве́сь Боже́ственным Ду́хом разжже́н быв, о́тче,/ труды́ подъя́л еси́ на мно́га ле́та, в хлеви́не у́зце терпя́,/ взыска́я Го́спода, благода́тию тя Боже́ственною укрепля́ющаго.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: На престо́ле высо́це стра́шно седя́й/ на ма́тернюю ру́ку, Младе́нец быв, седи́т,/ низпа́дший о́браз возводя́ и обоже́ние су́щим подава́я.
Песнь 5
Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Иеискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Ходи́л еси́, преподо́бне, по у́зкому пути́,/ Боже́ственными восхожде́нии се́рдца распространя́яся/ и прича́стием обожа́яся, всему́дре./ Тем был еси́ мона́хом све́тлость.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
О́ко очи́стившу у́мное, преподо́бне,/ благода́ть даде́ся тебе́, а́ки проро́ку,/ е́же пре́дняя предзре́ти и предглаго́лати я́ко су́щая да́льняя и безве́стная.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Боле́знь облегчи́ ми грехо́в и скорбе́й,/ и преста́ви се́рдца моего́ боле́зни,/ и согреше́ний разреше́ние да́руй, Благоде́теля Бо́га име́я,/ послу́шающаго честны́х твои́х моли́тв.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ума́ моего́ исцели́ превраще́ние, Пречи́стая,/ уврачу́й стра́сти души́ моея́ и ле́ностную тьму́ отжени́,/ я́ко да хвала́ми Тя при́сно ублажа́ем, Всенепоро́чная.
Песнь 6
Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Умертви́л еси́ стра́сти теле́сныя,/ я́ко дре́во ви́деся высокове́рхо, плоды́ чуде́с принося́,/ Ники́то, Богоблаже́нне.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
И́же безчи́сленным боле́знем прибли́жихся,/ те́лом не́мощен пребы́в, преподо́бне./ Тем зову́ ти веюою:/ боле́зни уста́ви се́рдца моего́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
От душе́вных не́мощей, о́тче, коле́блемых, ве́рою тя призыва́ющих ны́не посети́/ моли́твами твои́ми, я́же к Бо́гу,/ я́ко да благоче́стно тя сла́вим.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́на Помо́щнице, помози́ ми, погиба́ющу,/ и ру́ку ми простри́, и ко приста́нищу наведи́ покая́ния,/ Де́во Богора́дованная.
Кондак, глас 8
Христа́ ра́ди от твои́х рабо́в ну́ждную сме́рть претерпе́л еси́/ и вене́ц нетле́ния от Него́ восприя́л еси́,/ приходя́щим же с ве́рою от честна́го твоего́ гро́ба подае́ши цельбы́,/ о Ники́то преподо́бне,/ моли́твенниче о душа́х на́ших.
Икос
Земны́й А́нгел, Небе́сный челове́к был еси́, преподо́бне,/ посто́м и бде́нием ду́шу просвети́в,/ алка́нием, и жа́ждею, и на земли́ лега́нием Бо́гу угоди́л еси́/ и вся́ку доброде́тель мона́шескаго жития́ испра́вил еси́,/ к сим же и ну́ждную сме́рть от твои́х рабо́в восприи́м,/ возше́л еси́ к жела́емому Христу́, ра́дуяся, о Ники́то преподо́бне,/ моли́твенниче о душа́х на́ших.
Песнь 7
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Се́рдце твое́ Тро́ическое жили́ще соде́лав,/ три кресты́ и тя́жкая желе́за, Ники́то, на себе́ поне́с,/ от ни́хже Боже́ственною благода́тию цельбы́ истека́ют/ на просвеще́ние и очище́ние ве́рно притека́ющим ти.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Душа́ твоя́ светозаре́нием Боже́ственнаго Ду́ха сия́ющи при́сно,/ ду́ши ви́дяще притека́ющих ти ве́рою све́тло, блаже́нне, проро́ческими прорече́нии,/ тем тя ублажа́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Неду́гов тружда́ющих, блаже́нне, ду́ши и телеса́/ твои́ми святы́ми моли́твами вско́ре измени́ и пе́ти сотвори́:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Непреме́ннаго ро́ждши, еди́на Богора́дованная,/ десни́цею Его́, Чи́стая, премени́ти ми ум на лу́чшее молю́ Ти ся,/ лю́те превраща́емый жите́йскими упраждне́нии.
Песнь 8
Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть;/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Стоя́ на сто́лпе вы́спрь,/ я́ко на све́щнице свеща́, преподо́бне, светя́щи,/ всем ра́зумы ве́рным просвеща́я,/ пока́зовал еси́ до́бре словесы́ и дея́нии стезю́ живота́/ и возводи́л еси́ сия́ Боже́ственным смы́слом к высоте́ безстра́стия.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Ум безстра́стием очи́щ, бесе́довал еси́ ко Го́споду Вседержи́телю,/ от Него́же неизрече́нным, преподо́бне, навыка́я,/ проро́чески предглаго́лал еси́,/ просвеща́я ду́ши, я́ко вели́кий, преблаже́нне, проро́к;/ тем тя согла́сно ве́рою воспева́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Наидо́ша ми ра́ны тя́жкия, и неду́зи ча́сто тружда́ют,/ тех мя измени́, о́тче, молю́ ти ся,/ я́ко от Бо́га прии́м, Ники́то,/ благода́ть исцеля́ти стра́сти и боле́зни облегча́ти.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Со все́ми Го́рними во́инствы Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха,/ Тро́ицу Неразде́льну, Несозда́нно Божество́, пееносло́вяще,/ Свят, Свят, Свят, возопие́м ра́достно,/ Еди́на Вла́сть, Нача́ло и Ца́рство.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: И́же все́ми непристу́пен Сый Зижди́тель Го́рними, Отрокови́це, чи́нми,/ всели́вся в ложесна́ Твоя́, неопа́льну соблюде́ Тя и по рождестве́ нетле́нну./ Ему́же ны́не при́сно пое́м:/ Го́спода воспева́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Воздвиза́я ру́ки твоя́ к Бо́гу, моли́лся еси́,/ крепя ум твой удержа́ти от страсте́й,/ а́ки А́нгел, в телеси́, о́тче, ты был еси́./ Тем со А́нгелы всегда́ на Небесе́х живе́ши, сла́вному престо́лу предстоя́,/ Све́та невече́рняго исполня́емь.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко на Небеси́, в хлеви́не у́зце пожи́л еси́, преподо́бне:/ тем ти умири́шася ди́вии зве́рие,/ покори́вшему стра́сти теле́сныя и злостремле́ния, Ники́то преподо́бне./ Сего́ ра́ди ве́рою тя почита́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.
Твоя́ честны́я и святы́я мо́щи, во гро́бе лежа́ще, погружа́ют неду́ги,/ и попаля́ют толпы́ де́монския всегда́,/ преподо́бне Ники́то, Боже́ственною благода́тию,/ и источа́ют всем исцеле́ния, ве́рно тя блажа́щим.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Уже́ к Бо́гу приближа́яся я́сне и чи́сте,/ помяни́ ве́рою тя, Ники́то, помина́ющих,/ грехо́в оставле́ние нам испроси́, и неду́гов всех избавле́ние,/ и Бо́жия Ца́рства селе́ние.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Све́том мя озари́ Твои́м, Непоро́чная, ро́ждшая Свет непристу́пный,/ разжени́ о́блак страсте́й души́ моея́,/ и от тьмы́ изми́, молю́ Ти ся,/ и Боже́ственнаго спасе́ния сподо́би, Чи́стая, еди́на Присноде́ва.
Светилен
Вся жития́ оста́вль, Христа́ приобре́л еси́,/ трудополо́жно пожи́в/ и сме́рть ну́ждную восприе́мь;/ тем па́мять твою́, Ники́то, почита́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Бо́га нам, Пречи́стая, родила́ еси́,/ и вси, прароди́тельныя кля́твы изба́вльшеся,/ воспева́ем Тя, Препе́тая.
Вернуться к списку