- Новинки
- Выгодная цена
- Распродажа
- Последний товар
- Коллекции
- Как оставить отзыв
- Хит продаж
- Весеннее обновление
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Апостол Иуда Иаковлев (Леввей, Фаддей), брат Господень
Жизнь и труды апостолов – Святой
апостол Иуда Иаковлев
Житие апостола Иуды Иаковлева, брата Господня
Святой апостол Иуда, из числа 12-ти учеников Христовых, происходил из рода царя Давида и Соломона, был сыном праведного Иосифа Обручника от его первой жены.
Святой апостол Иоанн Богослов в своем Евангелии пишет: "Ни братья бо Его вероваху в Него" ( Ин.7,5 ). Святитель Феофилакт, архиепископ Болгарский , объясняет эти слова так: в начале земного служения Господа Иисуса Христа сыновья Иосифа, в том числе и Иуда, не верили в Его Божественную сущность. Предание указывает, что, когда праведный Иосиф Обручник, возвратившись из Египта, стал делить между сыновьями принадлежавшую ему землю, он пожелал выделить часть и Христу Спасителю, рожденному преестественно и нетленно от Пречистой Девы Марии. Братья воспротивились этому, и только старший из них, Иаков, принял Христа Иисуса в совместное владение своей долей и за это был назван братом Господним. Позднее Иуда поверил во Христа Спасителя как ожидаемого Мессию, всем сердцем обратился к Нему и был избран Им в число ближайших 12-ти учеников. Но, помня свой грех, апостол Иуда считал себя недостойным называться братом Божиим и в своем соборном послании именует себя лишь братом Иакова.
Святой апостол Иуда имел и другие имена: евангелист Матфей называет его "Леввеем, прозванным Фаддеем" ( Мф.10,3 ), святой евангелист Марк тоже называет его Фаддеем ( Мк.3,18 ), а в Деяниях святых апостолов он упоминается под именем Варсавы ( Деян.15,22 ). В то время это было в обычае.
По Вознесении Господа Иисуса Христа апостол Иуда отправился с проповедью Евангелия. Он распространял веру во Христа сначала в Иудее, Галилее, Самарии и Идумее, а затем – в странах Аравии, Сирии и Месопотамии и, наконец, пришел в город Эдессу. Здесь он завершил то, что не было закончено его предшественником, апостолом из числа 70-ти, Фаддеем. Сохранилось известие, что святой апостол Иуда ходил с проповедью в Персию и оттуда написал на греческом языке свое соборное послание, в кратких словах которого заключено много глубоких истин. Оно содержит догматическое учение о Святой Троице, о воплощении Господа Иисуса Христа, о различии Ангелов добрых и злых, о будущем Страшном Суде. В нравственном отношении апостол убеждает верующих беречь себя от плотской нечистоты, быть исправными в своих должностях, молитве, вере и любви, заблудших обращать на путь спасения, охранять себя от учений еретиков. Апостол Иуда учит, что недостаточно только веры во Христа, необходимы еще и добрые дела, свойственные христианскому учению.
Святой апостол Иуда мученически скончался около 80-го года в Армении, в городе Арате, где он был распят на кресте и пронзен стрелами.
Память святого Апостола Иуды, брата Господня по плоти
Память 19 июня
Святой Апостол Иуда принадлежит к числу 12 учеников Господа. Он происходил из племени Давида и Соломона. Святой Иуда родился в галилейском городе Назарете от праведного Иосифа, которому потом была обручена Пречистая Дева Мария. С точностью неизвестно, кто была мать Иуды. По мнению некоторых, это была Саломия 4041 , – дочь Аггея, сына Варахиина, брата святого Захарии, отца святого пророка и предтечи Господня Иоанна. Сей Иуда был братом святого Апостола Иакова Праведного, предстоятеля иерусалимской церкви 4042 . Святой Апостол Иуда называется обыкновенно Иудою Иаковлевым, то есть братом Апостола Иакова 4043 . Это наименование он принял по смирению своему, ибо считал себя недостойным называться братом Господним по плоти, тем более, что согрешил пред Господом, во-первых, своим маловерием, а во-вторых, небратолюбием. Что Иуда согрешил маловерием, об этом свидетельствует святой Иоанн Богослов, говоря: «Ибо и братья Его не веровали в Него» ( Иоан. 7:5 ).
Объясняя это место Евангелия, святой Феофилакт 4044 разумеет здесь под братьями Христовыми детей Иосифа. Именно, он говорит:
– Поношение доставляли Ему – т. е. Христу – и братья, дети Иосифа (среди которых был и сей Иуда); откуда же у них такое неверие к Нему? – От своей собственной дурной воли и от зависти, ибо родственникам свойственно завидовать своим более, чем посторонним.
Итак, отсюда ясно, что Иуда согрешил пред Господом своим маловерием.
Но Иуда, кроме того, оказал Христу и небратолюбие, как о том пишется в житии Иакова, брата Божия. Когда Иосиф, по возвращении из Египта, стал делить землю свою между своими детьми, рожденными от первой жены, то он пожелал уделить часть и Господу Иисусу, рожденному преестественно и нетленно от Пречистой Девы Марии, – тогда бывшему еще малым отроком. Но три сына Иосифовы не захотели принять Христа к себе в долю, как рожденного от другой матери; только четвертый сын – святой Иаков принял Его в совместное владение частью своею и оттого назван потом братом Божиим. Сознавая эти свои прежние грехи – маловерие и небратолюбие – Иуда и не осмеливался именовать себя братом Божиим, но только называл себя братом Иакова, как он и пишет в своем послании: «Иуда, раб Иисуса Христа, брат Иакова» ( Иуд.1:1–25 ).
Кроме название Иуда Иаковлев, Апостол Иуда имеет еще и другие названия. Евангелист Матфей называет его Леввеем и Фаддеем. Название эти даны Апостолу Иуде не без причины, а именно: слово «Леввей» значит: «сердечен». По отношению к Апостолу Иуде, это название будет означать, что он – Иуда, после соделанных им по неведению, прегрешений против Христа Бога, когда уверился в том, что Иисус есть истинный Мессия – Христос Бог, то соединился с Ним всем сердцем своим.
Апостол Иуда называется еще Фаддеем, что значит: «хвалящий», ибо он прославлял и исповедал Христа Бога и возвестил Евангелие многим народам.
О жизни и деятельности святого Апостола Иуды нам известно очень немногое. Известно лишь, что в конце царствования Домициана 4045 два внука Иуды, занимавшиеся обработкою земли собственными руками, были приведены, по наветам еретиков, к сему императору, как потомки Давида и родственники Господа; но когда император убедился, что никакой политической опасности они для него не представляют, они были отпущены на свободу.
Апостол Иуда, подобно другим «братьям Господа» по плоти, понес многие благовестнические труды, распространяя Евангелие Христово. Вскоре же после вознесения Господа Иисуса Христа на небо, Апостол Иуда, как и все вообще Апостолы Христовы, отправился на проповедь Евангелия. По свидетельству церковного историка Никифора 4046 , «божественный Иуда, не Искариотский, а иной, которому было двоякое наименование Фаддей и Леввей, сын Иосифа, брат же Иакова, сброшенного с крыши храма иерусалимского, проповедовал Евангелие и распространял христианство сначала в Иудее, Галилее, Самарии, Идумее, потом в Аравии, Сирии и Месопотамии, наконец, пришел в город Едессу, принадлежавший царю Авгарю 4047 , где еще раньше его проповедовал Евангелие другой Фаддей, один из семидесяти Апостолов. Здесь Апостол Иуда докончил и исправил то, что не было окончено тем Фаддеем» 4048 .
Есть известие, что святой Апостол Иуда проповедовал христианство и в Персии, откуда и написал на греческом языке свое соборное послание. Побуждением или поводом к написанию сего послания послужило то обстоятельство, что в общество верующих вкрались нечестивые люди, которые обращали благодать Божию в случаи к беззаконию и под видом свободы христианской дозволяли себе всякие мерзкие дела. Это краткое послание заключает в себе много глубоких мыслей и назидательного учения. В нем содержится частью учение догматическое: о таинстве Святой Троицы, о воплощении Иисуса Христа, о различии ангелов добрых и злых и о будущем Страшном Суде; частью же учение нравственное: увещание избегать нечистоты греховной – плотской, хулы, гордости, непослушания, зависти, ненависти, коварства и лукавства; Апостол советует всякому быть постоянным в должности своей, в вере, в молитве, в любви, – советует заботиться об обращении заблудших, сохранять себя от еретиков, душевредные нравы которых он изобразил ясно и объявил, что еретики те погибнут, подобно жителям Содома ( Иуд.1:7 ).
Кроме того в своем послании святой Апостол Иуда говорит, что недостаточно для спасения быть только обращенным из язычества в христианство, но должно при вере делать добрые дела, приличные христианству и достойные спасения, и приводит в пример наказанных Богом ангелов и людей. Ангелов Бог связал вечными узами во мраке и хранит их на страшный суд Свой за то, что они не сохранили своего достоинства ( Иуд. 1:6 ). Людей же, изведенных из Египта, Бог погубил в пустыне за то, что они впали в разврат, живя не по закону Божию ( Иуд. 1:5 ). Так, Апостол Иуда краткими словами раскрывает нам в послании своем истины великие.
Много различных стран посетил святой Апостол Иуда, проповедуя Евангелие, обращая к Христовой вере народы и наставляя их на путь спасения. В таких трудах достиг он стран Араратских и здесь, отвратив множество людей от идолопоклонства, сделал их христианами. Этим Апостол сильно вооружил против себя жрецов идольских: они схватили его и, после различных мучений, повесили на кресте и пронзили стрелами. Так окончил подвиг и жизнь свою святой Апостол Иуда и отошел ко Христу Богу, дабы принять от Него венец вечного воздаяния на небе 4049 .
Тропарь, глас 1:
Христова тя сродника, о Иудо, ведуще, и мученика тверда, священно восхваляем, прелесть поправша, и веру соблюдша: темже днесь всесвятую твою память празднующе, грехов разрешение молитвами твоими приемлем.
Кондак, глас 2:
Павлу явлься собеседник Апостоле, и сим нам проповедь возвестил еси божественныя благодати, тайноглагольниче Иудо блаженне, сего ради вопием ти: не престай моляся о всех нас.
Ин кондак, глас 2:
Твердым умом избран ученик ты явился еси, и столп необоримь церкве Христовы: языком проповедал еси слово Христово, веровати, глаголя, во едино Божество: от Негоже прославився, приял еси дар исцелений, целити недуги притекающым к тебе, Апостоле Иудо всехвальне.
* * *
От сей Саломии следует отличать еще старицу Саломию – жительницу Вифлеема (нареченную бабку Господа); эта Саломия была родственницей Пресв. Девы Марии и прав. Иосифа; см. о ней в сказании о Рождестве Христове, – месяц декабрь, 25-го числа
Святой Апостол Иаков, брат Господень по плоти, по преданию сопутствовал отцу своему Иосифу, Приснодеве Марии и Младенцу Иисусу, во время бегства их в Египет. По вознесении Спасителя, он был поставлен епископом церкви иерусалимской; он первый составил Божественную литургию. Скончался, будучи свержен иудеями с крыла церковного, в 61 или 62 году по Р. Хр.; ему принадлежит соборное послание, носящее его имя. Память сего св. Апостола – 23 октября.
Впрочем некоторые отличают от Иуды, брата Господня, Иуду Иаковлева (упоминаемого в Лк. 6:16 и в Деян. 1:13 ) и к сему Апостолу относят следующее, сообщаемое в Евангелии обстоятельство. Во время последней Своей прощальной беседы с учениками, Господь, возвестив им о Своем отшествии к Богу Отцу, в утешение им сказал: «Не оставлю вас сиротами; приду к вам. Еще немного, и мир уже не увидит Меня; а вы увидите Меня, ибо Я живу, и вы будете жить. В тот день узнаете вы, что Я в Отце Моем, и вы во Мне, и Я в вас. Кто имеет заповеди Мои и соблюдает их, тот любит Меня; а кто любит Меня, тот возлюблен будет Отцем Моим; и Я возлюблю его и явлюсь ему Сам» ( Ин.14:18–21 ); тогда Иуда сказал Господу: «Господи! что это, что Ты хочешь явить Себя нам, а не миру?» ( Иоан. 14:22 ). Из этого вопроса видно, что Апостол Иуда еще не расстался с любимою мыслию иудеев о Мессии, как о земном царе, и понимал обещанное явление Господа в смысле видимого, чувственного явления, во славе земного царя и завоевателя. Господь ответом Своим дал ему понять, что Он – не земной царь, и явление Его в Царстве Своем не есть явление видимое, внешнее, телесное, но внутреннее, духовное, – таинственное общение Его с верующими ( Ин.14:23 ).
Блаженный Феофилакт, архиепископ г. Ахриды в Болгарии, известен своим толкованием на четвероевангелие, в котором он следует во многом св. Иоанну Златоусту . Скончался около 1085 г.
Император римский Домициан царствовал с 81 г. по 96 г.
Никифор Каллист – греческий историк 14 века, оставивший нам «Историю Церкви».
Сему Авгарю, по преданию, Иисус Христос послал Свой нерукотворенный образ. Едесса – город в Месопотамии.
Память сего св. Апостола Фаддея – 21 августа, а также и 4 января
Св. ап. Иуда скончался около 80 г. по Р. Х. – По месяцеслову имп. Василия ап. Иуда был в Месопотамии в Едессе, где уврачевал Авгаря, а после в городе Арате на кресте пронзен стрелою; по славянскому прологу ап. Иуда пострадал на Арадском острове. Есть город и остров Арад, но в Финикии, а не в Месопотамии. По армянскому преданию ап. Иуда прибыл в Армению около 60 года и встретился здесь с апостолом Варфоломеем в г. Арташате на Араксе; многих он просветил, и пригвожден ко кресту в 72 г. в Ормии в Великой Армении, – ныне Урмия. В таком случае Арат следует искать около гор Араратских. (Месяц. арх. Сергия, т. 2-й, зам. под 19-м июня).
Собор святых славных и всехвальных двенадцати Апостолов:
Память 30 июня
Петра (житие 29 июня Зеведеева (30 апреля Варфоломея (11 июня Иакова Алфеева (9 октября (10 мая
Праздник весьма древний. Свидетельства о нем встречаются уже в IV веке.
Акафист святому апостолу Иакову, брату Господню по плоти
Кондак 1
Избранному Апостолу Христову, иерарху преславному и мученику предивному, Иакову премудрому, брату Божию блаженному похвальная восписуем, яко ходатаю и скорому помощнику нашему. Ты же, предстояй Престолу Пресвятыя Троицы, не престай молитися за ны, сохраняющи от всяких бед и зол верою празднующих память твою и зовущих:
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Икос 1
Ангелов Творец и всея твари Содетель, яви тя, Иакове, яко звезду многосветлую, на тверди церковней возсиявшую, светом Богопознания мир просвещающую и тьму лжеверия прогоняющую. Мы же, к заступлению твоему прибегающе, радостно тебе приносим сицевая:
Радуйся, яко брат Господень по плоти сый, ученик и самовидец неизреченных таин Его показался еси;
Радуйся, Богом избранный, да людем верным тайну спасения премудро изъясниши.
Радуйся, велегласно словеса Божия иудеем провозгласивый;
Радуйся, сими народ Божий, от Христа отвергшийся, к покаянию призывавый.
Радуйся, Церкве Иерусалимския истинный управителю;
Радуйся, и всех христиан Богомудрый наказателю.
Радуйся, иерарше Иерусалима дольняго, ныне во Иерусалиме горнем пребываяй;
Радуйся, Жертву Безкровную принося, себе же в жертву чисту Творцу и Царю уготовавый.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 2
Видящи, издалеча прозря твое жительство, Иакове, брата тя прия Христос Человеколюбец: ты бо, старший сын праведнаго Иосифа Обручника быв, издетска, яко назорей, Богу посвящен, воздержание возлюбил еси. Нравов же твоих благостию и ума чистотою Христов показался еси ученик искренний, сего ради сподобился еси у Престола Владычня вечно воспевати: Аллилуиа.
Икос 2
Разум всякий отвергше, Ирод царь искаше Младенца Иисуса, да погубит Его; и се Ангел Господень во сне явися Иосифу глаголя: «Возстав, поими Отроча и Матерь Его и бежи во Египет». Ты же, Иакове, яко сродник по плоти Иисусов сый, со Иосифом и Материю Его во Египте пребывал еси. Сего ради, приими от нас, Иакове, усердныя похвалы сия:
Радуйся, яко из колена Иудова процвел еси;
Радуйся, яко Иосифа праведнаго отрасль пречестная был еси.
Радуйся, яко чрез Христа лицем к лицу Бога узрел еси;
Радуйся, яко от Негоже благодать многу приял еси.
Радуйся, яко Христовым светолитием просвещен еси;
Радуйся, яко сугубыя почести от Христа сподобился еси.
Радуйся, яко Христа Пастыреначальника по плоти брат был еси;
Радуйся, яко Христом наследник обетований Отца Небеснаго явился еси.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 3
Сила Вышняго постави тя, Иакове праведне, пастыреначальника и таинника, неизреченная священнодействующа Таинства в Сионе святем, егда лик Апостольский избра тя епископа перваго Церкви Иерусалимския. Ты же, Апостоле, иго Христово усердно взем, Евангелия благости Его и Царствия проповедник был еси, поя Вседержителю Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 3
Имеяй мудрость Божественную во уме своем всегда, Иакове, служение апостольское приял еси, егоже тридесять лет совершая, ко Христу вся страждущия и обременненныя приводил еси, неустанно веру спасительную во граде Святем и земле Палестинстей проповедуя и к познанию истины вся приводя. Темже тя, яко избранника Спаса нашего, славословим тако:
Радуйся, Святый Град Иерусалим проповедию Слова Божия огласивый;
Радуйся, велию власть от Бога приемый.
Радуйся, благовестниче Агнца Божия, вземлющаго грехи мира;
Радуйся, многих от народа иудейскаго во имя Отца и Сына и Святаго Духа крестивый.
Радуйся, пастырю добрый и учителю святый, яко тобою Бог Церковь Свою украси;
Радуйся, кладезю, из негоже воды живыя напаяемся.
Радуйся, яко стопам Спаса Христа неуклонно последовал еси;
Радуйся, яко Духа Божественнаго сиянием верных сердца просветил еси.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 4
Бурю нечестия разгоняя, множество иудеев и еллинов к Церкви Христовой обратил еси, отче праведный: словом бо и житием твоим любовь велию людей иерусалимских стяжал еси, и теми ко Христу вся приводил еси, научая пети Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слыша мудрыя слова твоя, «яко от дел оправдается человек, а не от веры токмо», гордии фарисее и книжницы распыхахуся сердцем, мнящи тя разорителя отеческих преданий быти. Мы же, учителя благочестия тя ведуще, вопием:
Радуйся, яко праведным житием твоим злословныя враги посрамил еси;
Радуйся, яко широтою Божественнаго разума пути вражия утеснил еси.
Радуйся, яко благодатию, из уст твоих изливающеюся, веровати в Троицу Единосущную верныя научал еси;
Радуйся, столпе благочестия непоколебимый и стено Церкве необоримая.
Радуйся, яко возсиял еси сущим во тьме неразумия, ко благочестию всех призываяй;
Радуйся, яко собранное стадо твое от волков лютых избавил еси.
Радуйся, яко брат Божий, Сына Бога Вышняго добльственне на земли исповедал еси;
Радуйся, Апостоле святе, мудростию обложенный и благодатию озаренный.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 5
Боготечною звездою прошел еси житие твое, Апостоле Иакове, благоговейно служение в Церкви Иерусалимстей совершая и образ праведнаго святителя Божия собою являя. Мы же, Богу, премудрость велию тебе даровавшаму и благодатными дары преизобильно тя украсившему, немолчно воспеваем: Аллилуиа.
Икос 5
Видеша тя вернии людие Израилевы помощника и утешителя в скорбех и печалех: ты бо усердно молился еси о отпущении грехов народа Божия, якоже и колена твоя зело огрубеша непрестаннаго ради коленопреклонения твоего. Сего ради восхваляем тя по достоянию, яко молитвенника нашего пред Богом, взывая сице:
Радуйся, житием твоим добродетельным, яко солнце светозарное, вся просвещаяй;
Радуйся, презирати плоть свою и прилежати о души безсмертней научаяй.
Радуйся, Божественнаго Духа благодать приемля, плевелы лжеверия попаливый;
Радуйся, плоть свою духови совершенно поработивый.
Радуйся, вертограда Христова делателю усердный;
Радуйся, молитвенниче к Богу неустанный.
Радуйся, яко союзом любве стадо твое связал еси;
Радуйся, яко свет миру и соль земли явился еси.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 6
Проповедник истинныя веры Христовы и ревнитель благочестия был еси, святителю Иакове: сего ради, Духом Святым просвещаемый, чин Божественныя Литургии мудре устроил еси, благодарению Богу за вся научаяй. И ныне с небеси на ны милостиво призираеши и преизобильно всем нам благодать подаеши от щедраго Христа Бога, Емуже со Ангелы у Престола славы Его поеши: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси яко звезда утренняя Церкви Христовой ревностию о славе Божией, и, Жизнеподательным Духом законополагая и вещая неизреченныя тайны Божия, паству свою таинствы церковными и служением Божественныя Литургии освящал еси и правилам веры научал еси. Мы же тебе, Святыя Троицы служителю верному, воспеваем таковая:
Радуйся, чина церковнаго благоукрасителю;
Радуйся, ученьми твоими мир просветивый.
Радуйся, яко Духом Святым чрез тебе свет Богопознания в мир излияся;
Радуйся, яко тобою Евангелие Царствия Божия проповедася.
Радуйся, яко дару совершенну от Отца светов человеком подаятися учиши яве;
Радуйся, яко Божественным проповеданием твоим свет благодатный седящим во тьме греховней возсиял еси.
Радуйся, яко умом чистым и святыми усты твоими спасение всем верным предложил еси;
Радуйся, яко Бог Слово богатно блистании Божественныя благодати тя просвети.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 7
Хотя положити предел бывшей распре о законе Моисеове посреде благовествующих народом языческим слово Христово, на соборе Апостольстем во граде Иерусалиме главенствуя, ты, Апостоле преславне, словесы твоими богомудрыми о спасении души христианския паки мир в Церквах водворил еси. Мы же ублажаем тя, научившаго нас право разумети учение Христово и пети Тому: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго избранника Божия видим тя, святе Иакове: ты бо мудре вразумлял еси на соборе Апостольстем о скончании времени Завета Ветхаго и о Промысле Божием о обращении и спасении народов языческих. Сего ради тебе, яко великому во иерарсех Христовых, взываем:
Радуйся, Мудрость Ипостасную — Христа всем проповедавый;
Радуйся, яко о спасении верою и делами благочестия не токмо иудеев, обаче и язычников научавый.
Радуйся, о Христе, яко о совершении пророчеств и преданий отеческих, свидетельствовавый;
Радуйся, яко седящия во тьме греховней к свету благоверия приводил еси.
Радуйся, яко просветил еси мудростию твоею вся;
Радуйся, кладезю истиннаго Боговедения.
Радуйся, реко богоглаголивая;
Радуйся, премудрости чаше, добродетельми исполненная.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 8
Странно и предивно всем иерусалимляном бысть житие твое, священномучениче Иакове, ты бо миротворец и истолкователь Закона Божия явился еси, просвещая и вразумляя люди. Темже и нас научи пети от всего сердца Творцу и Зиждителю нашему: Аллилуиа.
Икос 8
Весь освящен благодатию Духа Святаго, Церковь Иерусалимскую добре упасл еси, святе Иакове, день и нощь укрепляя новопросвещенныя в благодати Христовой. Мы же восхваляем тя, горнюю премудрость стяжавшаго, пении сими:
Радуйся, яко Божественный разум стяжал еси;
Радуйся, яко словесы богомудрыми люди, от неведения избавляя, ко Христу руководил еси.
Радуйся, яко труды твоими к водам спасения овцы словесныя приводил еси;
Радуйся, яко жребий пастырскаго о душах попечения праведно ти дадеся.
Радуйся, коегождо к безропотному несению креста его наставляяй;
Радуйся, яко солнце миру учении твоими возсиявый.
Радуйся, искусный ловителю душ человеческих;
Радуйся, Божественныя благодати светило.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 9
Всем сердцем возлюбивый Христа Бога, яко брат Его по плоти, и о спасении творения Его ревновавый, наставлял еси народ Божий в вере христианстей: яко быти во испытаниих терпеливу, на Бога уповающе и во смирении тяготы носяще. Мы же, тобою наученнии, милосердному Человеколюбцу Богу непрестанно взываем: Аллилуиа.
Икос 9
Вития многовещанныя не возмогут воспети твоея, богоблаженне Иакове, мудрости, егда вразумлял еси, яко не в единем книжнем научении и внешнем исповедании есть вера спасительная, а в вере, поспешествуемой любовию и делами во имя Христово. Мы же, тебе, яко Богомудрому наставнику, благодарно воспеваем:
Радуйся, яко тело без духа мертво есть, тако и вера без дел мертва есть, возвещаяй;
Радуйся, яко во искушения различная впадая, радость имети научаяй.
Радуйся, яко блажен муж, иже претерпит искушения, зане приимет венец жизни, рекий;
Радуйся, яко «искушение вашея веры соделовает терпение», — мудро нам глаголеши.
Радуйся, яко ведущему убо добро творити и не творящему — грех есть, нас умудряеши;
Радуйся, яко любы мира сего — вражда Богу есть, нас вразумляеши.
Радуйся, яко молитися друг за друга, много бо может молитва праведнаго поспешествуема, нас призываеши;
Радуйся, яко обративый грешника от заблуждения пути его, спасает душу от смерти, нам взываеши.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 10
Спасти хотяй всякаго человека, грядущаго в мир, Всевидец Господь дарова ти, Иакове славне, благодать велию укрепляти обращенныя в вере: ты бо на страдания предстоящия коегождо приуготовляя, призывал еси всех к терпению и упованию на Бога, всех и вся содержащему в деснице Своей. И нас, недостойных, сподоби молитвами твоими разумно пети Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стена необоримая Церкви Иерусалимстей был еси, священномучениче преславне, и тако научал еси люди твоя спасительней вере Христовей: «Вера бо чиста и нескверна пред Богом есть, еже посещати сирых и вдовиц в скорбех их и нескверна блюсти себе от мира». Мы же, тебе, о нас молящемуся, неустанно взываем:
Радуйся, яко «суд без милости — не сотворшему милости», — рекий;
Радуйся, яко «гнев мужа правды Божия не соделовает», — вразумляяй.
Радуйся, яко «плод правды в мире сеется творящим мир», — научаяй;
Радуйся, яко «Господь гордым противится, смиренным же дает благодать», — глаголяй.
Радуйся, яко «смиритеся пред Господем, и вознесет вы», — взываяй;
Радуйся, путеводителю наш к Небеси.
Радуйся, слова Божия истолкователю неложный;
Радуйся, на подвиг деятельныя любве подвигаяй.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 11
Пение всеумиленное приносил еси Пресвятей Троице во вся дни земнаго жития твоего; отпавшия же от благодати вожди иудейстии, видевше, яко множество мужей и жен к Церкви Христовой прилагается твоими, всеславне Апостоле, трудами, злоумыслиша конец положити сему: нестерпим бо бысть им праведник истинный, Господу верно служащий. Нас же, святителю Иакове, благослови, укрепи и настави в вере спасительней возрастати, поюще Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светло Пасху Христову празднуя, во дни тыя неустанно проповедал еси, Иакове, глаголы жизни вечныя во граде Иерусалимстем собравшимся коленом иудейским и язычником множеству; начальницы же иудейстии совет положиша убити тя, пастыря Града Святаго. Мы же, тебе, яко мужественному воину Христову, усердно вопием:
Радуйся, истину Христову пред вожди небоязненно вещавый;
Радуйся, блистанием твоим тьму неведения просветивый.
Радуйся, правил церковных нелицеприятный блюстителю;
Радуйся, яко тобою Церковь Христова дивно красуется.
Радуйся, яко Богомудрыми ученьми умы верных к небеси возводиши;
Радуйся, яко крепостию проповеди твоея прелесть лжеучителей разрушил еси.
Радуйся, святый иерарше и проповедниче, многия в послушание веры уловивый;
Радуйся, лучу, от Солнца Правды исходяй, всю землю просвещаяй.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 12
Благодатию Божиею и силою, от Бога тебе дарованною, облеклся еси, страстотерпче Иакове, Христа ради готовый мучения всякия претерпети, егда лестию поставлен был еси на криле храма святаго нечестивыми, вопрошающими тя: «Рцы нам о Распятом». Мы же Богу, в мученичестем подвизе тебе укрепившему, гласом велиим воспеваем: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Пресвятей Троице хвалу и благодарение и исполнився Духа Святаго, ты, Богоносе Иакове, изрекл еси пред народом о Христе, яко Той «сидит на Небесех, одесную Силы Всевышняго и грядет на облацех небесных». Слышавше же сия, нечестивии скрежетаху зубы своими и устремишася на тя; быв же долу низвержен с криле храма, Апостоле святе, востав на колени, Творцу молился еси о прощении убивающих тя и, камением до смерти побиваем, душу свою в руце Божии предал еси. Мы же, предстоящему тебе пред Престолом Святыя Троицы, радостно зовем:
Радуйся, яко на криле святилища представ, Бога Слова проповедал еси;
Радуйся, яко от иудей низвержен быв, небесных чертогов сподобился еси.
Радуйся, Горняго Иерусалима Апостольское основание;
Радуйся, яко жертву чисту себе Царю и Творцу принесл еси.
Радуйся, яко кровию твоею в Церковь Небесную вшел еси;
Радуйся, яко тя заступника крепкаго пред Богом имамы.
Радуйся, яко нетленныя пищи наслаждаяся, Престолу Святыя Троицы предстоиши;
Радуйся, священномучениче непобедимый, иерарше прехвальный и светильниче всемирный.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 13
О, преславный Апостоле Иакове, брате Господень, Церкви Христовой светильниче многосветлый! Приими от благоговейных сердец наших с любовию тебе приносимое хвалебное пение сие и испроси нам у Христа Бога нашего в вере утверждение, прегрешений оставление и от вечнаго осуждения избавление, да сподобимся в Царствии Небеснем купно с тобою во веки пети Богу: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангелов Творец и всея твари Содетель, яви тя, Иакове, яко звезду многосветлую, на тверди церковней возсиявшую, светом Богопознания мир просвещающую и тьму лжеверия прогоняющую. Мы же, к заступлению твоему прибегающе, радостно тебе приносим сицевая:
Радуйся, яко брат Господень по плоти сый, ученик и самовидец неизреченных таин Его показался еси;
Радуйся, Богом избранный, да людем верным тайну спасения премудро изъясниши.
Радуйся, велегласно словеса Божия иудеем провозгласивый;
Радуйся, сими народ Божий, от Христа отвергшийся, к покаянию призывавый.
Радуйся, Церкве Иерусалимския истинный управителю;
Радуйся, и всех христиан Богомудрый наказателю.
Радуйся, иерарше Иерусалима дольняго, ныне во Иерусалиме горнем пребываяй;
Радуйся, Жертву Безкровную принося, себе же в жертву чисту Творцу и Царю уготовавый.
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Кондак 1
Избранному Апостолу Христову, иерарху преславному и мученику предивному, Иакову премудрому, брату Божию блаженному похвальная восписуем, яко ходатаю и скорому помощнику нашему. Ты же, предстояй Престолу Пресвятыя Троицы, не престай молитися за ны, сохраняющи от всяких бед и зол верою празднующих память твою и зовущих:
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.
Молитва апостолу Иакову, брату Господню
О, великий богоизбранный и богопрославленный Апостоле Иакове, брате Господень! Ты еси великий архиерей Града Святаго, теплый наш заступник и ходатай, предстоящий Престолу Пресвятыя Троицы. Не отрини нас от твоего заступления, но воздвигни нас, низверженных грехи многими. Имеяй власть решити и вязати, разреши зол наших соузы, любве Божией причти нас и Царствия Небеснаго причастники, блаженне, соделай молитвами твоими. Моли Христа Спаса, да сподобит непреткновенно совершати странствие наше земное, да вечныя и блаженныя жизни на небеси сподобившеся, с тобою вкупе возможем выну восхваляти Троицу Нераздельную и воспевати Едино Божество Отца и Сына и Духа Всесвятаго во веки веков. Аминь.
Тропарь Иакову, брату Господню по плоти
глас 2
Я́ко Госпо́день учени́к, восприя́л еси́ пра́ведне, Ева́нгелие,/ я́ко му́ченик, и́маши е́же неопи́санное,/ дерзнове́ние я́ко бра́т Бо́жий,/ е́же моли́тися, я́ко иера́рх:// моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Как Господень ученик, принял ты, праведный, Евангелие, как мученик имеешь волю непреклонную, дерзновение – как брат Божий, дар ходатайствовать – как иерарх. Моли Христа Бога о спасении душ наших.
Тропарь Иуде, брату Господню
глас 1
Христо́ва тя сро́дника, о Иу́до, ве́дуще и му́ченика тве́рда,/ свяще́нно восхваля́ем, пре́лесть попра́вша и ве́ру соблю́дша./ Те́мже, днесь всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднующе,// грехо́в разреше́ние моли́твами твои́ми прие́млем.
Перевод: Зная тебя как родственника Христа и твердого мученика, о Иуда, церковными песнопениями прославляем, победившего заблуждения и сохранившего веру. Потому сегодня всесвятую память твою празднуя, грехов прощение по твоим молитвам получаем.
Канон святому апостолу Иуде, брату Господню
Минея, 19 Июня, Канон апостола
Глас 5
Песнь 1
Ирмос: Коня́ и вса́дника в мо́ре Чермно́е,/ сокруша́яй бра́ни мы́шцею высо́кою/ Христо́с истрясе́, Изра́иля же спасе́,/ побе́дную пе́снь пою́ща.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Таи́нниче Небе́сных, Иу́до всему́дре,/ учениче́ Спа́сов и о́бщниче и́стинный жи́зни,/ язы́к мой подви́гни и сло́во упра́ви на пе́ние твое́, всеблаже́нне.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Влеки́й Спа́сов яре́м, апо́столе,/ и бразду́ секи́й, и обновля́я благода́тию, се́мя се́ял еси́/ и мног плод прине́сл еси́ призва́вшему, пресла́вне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Сло́ва вопло́щшагося обре́т Учи́теля/ и Сего́, Богови́дче, луча́ми просвеща́емь,/ был еси́ свет вторы́й,/ пе́рваго сия́ньми сообразу́яся, досточу́дне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ве́ра да пове́дуется то́кмо, а не сказа́ние,/ е́же па́че ума́ чуде́с, Богороди́тельнице Пречи́стая,/ Непостижи́маго Бо́га Сло́ва родила́ еси́, оболче́на в челове́чество.
Песнь 3
Ирмос: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повеле́нием Твои́м/ и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую/ на недви́жимем, Христе́, ка́мени за́поведей Твои́х,/ Це́рковь Твою́ утверди́, еди́не Бла́же и Человеколю́бче.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Взя́тся учени́к Христо́вых благоле́пие превы́ше вся́каго вели́чества:/ си́и бо бы́ша Ему́ дру́зи же и сво́йственнии, и сро́дницы,/ и сосне́дницы, и та́ин сказа́тели.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Иу́до, бра́тия твоя́ тя похваля́ют, бра́та я́вльшася/ и непщу́ема я́вльшагося пло́тию Сло́ва Преве́чнаго, от Присносу́щнаго возсия́вшаго,/ от нерожде́на Роди́теля.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Умертви́в на земли́ твоя́ у́ды, пожи́л еси́ с жи́знию всех Христа́, пребога́те,/ и живоно́сныя жи́зни всей вселе́нней провозве́стник ты был еси́,/ глаго́лы живо́тныя пропове́дая.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Се Ты па́че всех, Чи́стая, ублажи́лася еси́,/ превозшла́ еси́ всех свя́тостию,/ всех превознесла́ся еси́/ и всех яви́лася вы́шши Небе́сных сил, Ма́ти Бо́жия бы́вши.
Седален, глас 2
Улови́в язы́ки апо́стол сла́вный/ и научи́в концы́ земны́я Тебе́ кла́нятися со Отце́м и Ду́хом, Христе́ Бо́же,/ того́ ра́ди утверди́ Це́рковь Твою́/ и ве́рным низпосли́ благослове́ние Твое́,/ еди́не Ми́лостиве и Человеколю́бче.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Боже́ственнаго естества́ о́бщницы бы́хом Тобо́ю, Богоро́дице Присноде́во:/ Бо́га бо нам воплоще́нна родила́ еси́./ Те́мже Тя по до́лгу вси благоче́стно велича́ем.
Песнь 4
Ирмос: Боже́ственное Твое́ разуме́в истоща́ние прозорли́во,/ Авваку́м, Христе́, со тре́петом вопия́ше Тебе́:/ во спасе́ние люде́й Твои́х/ спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Вели́кий Спа́сов апо́стол явле́ния Ду́ха сподо́блен/ и возлю́блен бы́сть, зре́ния Его́ зарю́ и добро́ту ви́дев.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Благода́ти сый испо́лнен и даро́в, от Бо́га пода́нных, апо́столе,/ на спаси́тельное приста́нище тя песносло́вящия наставля́й.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Си́лою непобеди́мою Ду́ха Пресвята́го огражда́емь, служи́телю неизрече́нных,/ лука́вствия отгоня́еши ду́хи сло́вом благода́ти.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Несказа́нно заче́нши, Всенепоро́чная, Творца́ Твоего́ и Бо́га,/ моли́ спасти́ ны от бед/ и душе́вное спасе́ние пода́ти пою́щим Тя, Влады́чице.
Песнь 5
Ирмос: Одея́йся све́том, я́ко ри́зою,/ к Тебе́ у́тренюю и Тебе́ зову́:/ ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Христе́,/ я́ко еди́н Благоутро́бен.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Зако́на оста́вль се́ни, и́стины о́браз све́тло пропове́дал еси́,/ са́мую и́стину стяжа́в наста́вника.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Сло́ва повеле́ние исполня́я, апо́столе, язы́ки вся, уче́нии твои́ми науча́я, обте́кл еси́,/ и сих крестя́ Тро́ическим призыва́нием.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
До́ждь небе́сный, я́ко роса́ свы́ше, Боже́ственное веща́ние твое́, Богопропове́дниче,/ мглу разори́ многобо́жия еди́наго Бо́га пропове́данием.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Умертви́ стра́сти моя́, Богороди́тельнице,/ и ду́шу мою́, умерщвле́нную грехо́вными сластьми́, возста́ви,/ Ма́ти и́стиннаго Воскресе́ния.
Песнь 6
Ирмос: Неи́стовствующееся бу́рею душетле́нною,/ Влады́ко Христе́, страсте́й мо́ре укроти́/ и от тли возведи́ мя,/ я́ко Благоутро́бен.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Виде́ния уче́нием, жития́ дея́ньми све́тло, Христо́в апо́столе, сия́я,/ су́щия во глубине́ неве́дения просвети́л еси́.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Посыла́еши всем челове́ком све́тлое и уче́ния Ду́ха испо́лнено посла́ние,/ священноявле́нне пречу́дне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Богови́дец веща́ет Небе́сная,/ я́коже слове́сную не́кую Бо́жию сла́ву пове́дая/ нас ра́ди пло́тию Я́вльшагося и чудесы́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пресвята́я Влады́чице Богома́ти,/ изба́ви мя тли и страсте́й смуще́ние утоли́,/ исто́чник безстра́стия ро́ждшая.
Кондак, глас 2
Тве́рдым умо́м избра́н учени́к ты яви́лся еси́/ и столп необори́м Це́ркве Христо́вы,/ язы́ком пропове́дал еси́ сло́во Христо́во,/ ве́ровати глаго́ля во Еди́но Божество́;/ от Него́же просла́вився, прия́л еси́ дар исцеле́ний,/ цели́ти неду́ги притека́ющих к тебе́,/ апо́столе Иу́до всехва́льне.
Икос
И́стиннаго благоче́стия пропове́дника и держа́внаго и́стины побо́рника досто́йно восхва́лим,/ я́ко подо́бника Христу́ и свиде́теля:/ стра́сти бо Его́ на те́ле му́жески прия́т,/ я́ко учени́к Словесе́ и апо́стол, Иу́до всехва́льный.
Песнь 7
Ирмос: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь/ пла́мень угаси́, о́троки ороси́,/ согла́сно пою́щия:/ Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Богови́дна ссу́щием Божества́ бы́вша,/ вси Иу́ду воспое́м, согла́сно пою́ще:/ Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Духодви́жимый и Богодухнове́нный язы́к твой мир обрати́ Христо́вым пропове́данием,/ Ему́же вси пое́м:/ Бо́же, благослове́н еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Дае́т тебе́ Небе́сное насле́дие Госпо́дь и престо́л пресве́тел,/ на не́мже почива́я, боже́ственне пое́ши:/ Бо́же, благослове́н еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Усты́ и ра́зумом Тя Богоро́дицу Влады́чицу пропове́дуем, веселя́щеся:/ Бо́га бо родила́ еси́, Ему́же вси пое́м:/ Бо́же, благослове́н еси́.
Песнь 8
Ирмос: Тебе́, Вседе́телю,/ в пещи́ о́троцы, всеми́рный лик спле́тше, поя́ху/ дела́ вся́кая, Го́спода по́йте/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Бога́тство язы́к и царе́й по́честь,/ благозва́ние восприя́л еси́, вопия́, апо́столе:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Всю зарю́ Уте́шителеву, блаже́нне, прия́л еси́ соше́дшую, зовы́й, сла́вне:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ве́щи тле́нныя возненави́дев, Небе́сных сла́ву производи́л еси́,/ пребыва́ющую ве́дый, апо́столе, те́мже вопия́л еси́:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Прииди́те, добро́ту Иа́ковлю воспои́м,/ Мари́ю Пречи́стую, согла́сно пою́ще:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Иса́ие, лику́й:/ Де́ва име́ во чре́ве/ и ро́ди Сы́на Емману́ила,/ Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя Ему́,/ Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.
Припев: Святы́й апо́столе Иýдо, моли́ Бо́га о нас.
Облиста́вся, сла́вне, светоли́тий Ду́ха заре́ю,/ чуде́с блиста́ния па́че естества́ всем испуща́еши, я́ко учени́к Емману́илев,/ Его́же велича́юще, тя, Богови́дче, ублажа́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Со А́нгельскими чи́нми предстоя́ще, богови́днии самови́дцы/ и зри́тели Единоро́днаго, пло́тию обнища́вшаго нас ра́ди,/ Сего́ приле́жно ны́не моли́те спасти́ ду́ши на́ша.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко ро́ждши, Пречи́стая, тва́ри Соде́теля, по всему́ Роди́теля но́сиши нача́ло,/ несравни́тельно име́я превзя́тие и превознесе́нно./ Те́мже Рождеству́ Твоему́ покланя́ющеся, Тя прославля́ем.
Светилен
Тече́ние кра́сных твои́х ног, Иу́до апо́столе, возврати́в к ше́ствию Небе́сному,/ возше́л еси́, ра́дуяся,/ и, Тро́ице предста́в, во Отце́ ви́диши Сы́на и Ду́ха Боже́ственнаго./ Сего́ ра́ди ве́рою пресвяще́нную твою́ и Боже́ственную пра́зднуем па́мять.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Стра́шнаго испыта́ния воспомина́ю час,/ мно́жество злых дел мои́х ужаса́ет и устраша́ет мя,/ но уще́дри, Пречи́стая, те́плою Твое́ю моли́твою и да́ждь ми спасе́ние:/ ели́ка бо хо́щеши, мо́жеши.
Вернуться к списку