- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Собор Смоленских святых
Празднование было установлено по благословению патриарха Московского и всея Руси Пимена в 1983 году, в Неделю перед праздником Смоленской иконы Божией Матери Одигитрии. В 1986 году день Собора Смоленских святых впервые был включен в церковный календарь Московской патриархии.
Список святых Собора
- Благоверная княгиня Иулиания Вяземская, Новоторжская
- Благоверный князь Андрей Смоленский, Переяславский
- Благоверный князь Глеб (в Крещении Давид), страстотерпец
- Благоверный князь Глеб Всеволодович (Святославич) Смоленский
- Благоверный князь Давид Ярославский
- Благоверный князь Константин Ярославский
- Благоверный князь Михаил Феодорович Ярославский
- Благоверный князь Ростислав (в Крещении Михаил) Мстиславич Киевский, Смоленский
- Благоверный князь Симеон Мстиславич Вяземский
- Благоверный князь Феодор Ростиславич Черный, Смоленский, Ярославский
- Мученик Меркурий Смоленский, воин
- Преподобный Аврамий (Авраамий) Смоленский, архимандрит
- Преподобный Аркадий Дорогобужский
- Преподобный Аркадий Новоторжский, Вяземский
- Преподобный Герасим Болдинский
- Преподобный Ефрем Новоторжский, архимандрит
- Преподобный Ефрем Смоленский
- Преподобный Макарий (Глухарев), Алтайский, архимандрит
- Преподобный Меркурий Смоленский, Печерский, епископ
- Преподобный Прохор Печерский, Лебедник
- Преподобный Симон Радонежский, Смоленский, архимандрит
- Равноапостольный Николай (Касаткин), архиепископ Японский
- Святитель Антоний, епископ Вологодский, Великопермский
- Святитель Игнатий, епископ Смоленский, чудотворец
- Святитель Михаил, епископ Смоленский
- Святитель Питирим, епископ Тамбовский
- Святитель Симеон (Молюков), митрополит Смоленский
- Священномученик Макарий (Гневушев), епископ Вяземский
- Священномученик Серафим (Остроумов), архиепископ Смоленский
Акафист преподобному Герасиму, Болдинскому чудотворцу
Кондак 1
Избранному угоднику Божию, просиявшему святым пустынным житием и ликовствующему ныне в чертозех небесных со Ангелы и всеми святыми, Болдинския обители Чудотворцу, святому Герасиму, приидите, чтущие память Его, акафистную хвалу принесем: ты же, угодниче святый, не отрини сие недостойное приношение наше, но яко со дерзновением предстояй горнему Престолу Вседержителя, услыши нас, зовущих ти:
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Икос 1
Ангелов лики возвеселишася о тебе, угодниче святый, егда измлада прилепився к Богу всем сердцем и желанием возжелев облещися во иноческий ангельский образ, вселился еси в Даниловскую обитель, в нейже приемши пострижение, вождению Богомудраго старца вдался еси и Богови угодил еси житием твоим. Сего ради ублажаем тя сице:
Радуйся, от юности ярем заповедей Христовых на ся вземый.
Радуйся, вся красная мира сего, любве ради Божия, презревый.
Радуйся, земных сродников и другов отчуждивыйся, да не горняго со ангелы дружества лишен будеши.
Радуйся, странником на земли быти изволивый, да не странен на небесех явишися.
Радуйся, равноангельнаго жития ревнителю.
Радуйся, богоносных отец усердный подражателю.
Радуйся, проявителю истиннаго послушания.
Радуйся, попрателю воли своея.
Радуйся, плоть свою со страстьми и похотьми распявый.
Радуйся, воителю противу духов злобы поднебесных крепко ратовавый.
Радуйся, иноческих обетов исполнение.
Радуйся, христоноснаго монашества украшение.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 2
Видяще скорое преуспеяние твое в подвизех монашескаго жития, славим за сие дивнаго во святых своих Бога, возводившаго тя от силы в силу и от совершенства к совершенству священнотайне ведшаго тя, и поим ему песнь хвалы: Аллилуиа.
Икос 2
Разум духовен, озарен свыше стяжав, Богомудре, в пустыни, зовомей Болдино, идеже бяху разбойницы, водворился еси работати Господеви, и силою благодати, в тебе сущей, духом кротости и братолюбия, словом убеждения и прещением судеб Божиих, настоянием и слезами к Богу молитвами разгнал еси сонмище их, овех же обратил еси на путь спасения. Темже, исповедающе таковый подвиг твой, взываем ти:
Радуйся, отшельниче, духом Божиим водимый.
Радуйся, гласе, покаятися от души и правы творити стези злодеем внушивый.
Радуйся, славие небесный, пением словес твоих чувствия их умиливый.
Радуйся, оледеневшия тех души огнедухновенными усты твоими расплавивый.
Радуйся, ты бо из жестоких сердец их, якоже Моисей из камене, воду покаянных слез источил еси.
Радуйся, яко теми пустынь, увлажненную кровию невинных путников, омыл еси.
Радуйся, горлице Христова пустыннолюбивая.
Радуйся, ластовице Божия сладкогласная, мир пустыни возвестившая.
Радуйся, крине вертограда Христова, среди тернов беззакония процветший.
Радуйся, благовонный цвете, пустыню злосмрадную облагоухавший.
Радуйся, агнче Христов, среди кровожадных скимнов словесных неврежденно упасшийся.
Радуйся, Данииле вторый, зверства их не убоявшийся.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 3
Силою Вышняго укрепляем, преподобне, вар и тяготу, мраз и скудость, скорби и труды пустыннаго жития благодушно понесл еси и непрестанно пел еси Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имеяй в себе теплое произволение и ко телесным трудом, отче святый, собственныма рукама твоима ископал еси пещеру, в нюже, аки во гроб некий, вшел еси, и ангельски паче, неже человечески, зде пожил еси. Того ради восхваляем тя сице:
Радуйся, ангеле земный и человече небесный.
Радуйся, умерший и погребшийся миру прежде кончины твоея.
Радуйся, тружениче честный, Бога ради трудивыйся.
Радуйся, во всяцем деле помощь Божию призывавый.
Радуйся, яко плоть твою духови покорил еси.
Радуйся, ко отечеству небесному повсегда воздыхал еси.
Радуйся, яко ко премирным возхождения в сердцы своем полагал еси.
Радуйся, образ терпения и изнеможения плоти в себе показавый.
Радуйся, добровольный мучениче, по вся дни умирати, Христа ради, словом и делом наставивый.
Радуйся, яко молчанием и бореньми с помыслы лукавых духов побеждал еси.
Радуйся, яко пощением и молитвою над теми власть стяжал еси.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 4
Бурю страстей и волны злобы плотския прешед, блаженне, доспел еси в тихое пристанище безстрастия, отнюдуже и не умолкал еси сердцем и усты звати Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаще о Бозе житие твое, преподобне, ближнии и дальнии прихождаху к тебе, единии благословения ради и наставления твоего, друзии прошения ради молитв твоих, инии – во еже обитати с тобою, овии воззрения токмо ради на пресветлое лице твое. Ты же, любвиобильне, содержа во уме слово: грядущаго ко мне не изжену вон, никогоже отринул еси. Темже приими от нас песнь сию:
Радуйся, ты бо медоточная струи глагол живота вечнаго источил еси.
Радуйся, ты бо всем жаждущим спасение пестун и отец был еси.
Радуйся, ты бо, яко Авраам, обремененных грехми и молвою житейскою под сению пустыни твоея упокоевал еси.
Радуйся, ты бо притекающих к тебе скорбящих и озлобленных души утешал еси.
Радуйся, яко о тех теплыя к Богу молитвы возсылал еси.
Радуйся, яко мнозех ко Христу привел еси.
Радуйся, усыпленныя совести пробудивый.
Радуйся, ленивых ко исканию Царства Небеснаго понудивый.
Радуйся, яко тобою и в тебе имя Божие прославися.
Радуйся, о камень веры твоея сила веельзевула адскаго сокрушися.
Радуйся, обрадователю ангелов.
Радуйся, преобидителю демонов.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 5
Боготечная звезда и строитель мудр был еси, блаженне, егда, желая удобее путеводити к Богу чада своя, учил еси их уставом древних инок пустынножителей, устроил еси обитель общежительну, и в ней, во имя Живоначальныя Троицы устроил еси храм, идеже от устен монашествующаго братства и поныне поется Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевши новосозданную обитель, красующуюся миром и иноческими добродетельми, возжелал еси водворити сия и близ Вязьмы в пустыни, идеже бысть прибежище корчемником, блудником, разбойником, играм бесовским, душегубство, и велие кровопролитие, и того ради со учеником твоим Симеоном пошел еси туда со тщанием. Мы же, аки бы ныне сретая тя на сем пути, приветствуем любовь твою сице:
Радуйся, Путешественнице, самим Богом на труд пути воздвиженный.
Радуйся, посланниче небес поспешливый, во имя Господне грядый.
Радуйся, голубица Христова, мир благодатный, аки ветвь масличну, вязьме несущая.
Радуйся, орле святый, к злодеем, аки неким плотоядным птицам, на крылех веры летяй.
Радуйся, слуго предобрый, заблудших овец Господа своего взыскати поспешаяй.
Радуйся, стране сетования и плача утешение подати желаяй.
Радуйся, госте драгий, в бедех сущих посетити изволивый.
Радуйся, мужу крепости и упования, крестов, чающих тя, не убоявыйся.
Радуйся, яко душу твою за други положити готов был еси.
Радуйся, яко образ самоотвержения ученику твоему собою подал еси.
Радуйся, яко сопутствующему тебе самому Богу града Вязьмы скоро достигл еси.
Радуйся, яко ту со учеником своим водворился еси.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 6
Проповедник богоносен и аки Ангел, с небесных кругов слетевый был еси терзаемей от злодей Вязьме: ты бо страсти их укротил еси молитвою, словом, житием и любовию, разсеял еси сонмище их, и на месте, идеже врази мира живяху, основал еси во имя Предтечи и Крестителя Господня храм и обитель, в нихже от устен верных приносится Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия Вязьме свет учения и труженическаго жития твоего, и отгнася от нея радость бесовская: дуси бо лукавии, отче святый, не терпяще крепости молитвы твоея, множицею вопияху, излиха глаголюще: «О, горе нам! Отъята бысть корысть наша. Преподобие обиде нас, несть ктому зде жилище наше, но место преподобническое». Умиренная же тобою Вязьма, с нею же и мы вси благодарственная восписуем ти:
Радуйся, посетителю в горести сущих.
Радуйся, сострадателю страждущим.
Радуйся, злодейских козней разрушителю.
Радуйся, бесов отгнателю.
Радуйся, яко тобою умышление их сокрушивыйся.
Радуйся, яко тобою слава миродержителя тьмы века сего помрачися.
Радуйся, озлобляемых человеков неусыпаемый хранителю.
Радуйся, града Вязьмы великий и приснопамятный благодетелю.
Радуйся, сияние, страну скорбей радостию озарившее.
Радуйся, светило, тучу мятежа и ужасов смертных, облежащих Вязьму, разгнавшее.
Радуйся, яко град Вязьма присно тя славит.
Радуйся, яко Церковь Христова имя твое чтет.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 7
Хотя избегнути славы от человек, пустыннолюбче, понесл еси труды новаго путешествия из Вязьмы первее в Брянстии леса к реце Жиздре, последи же в Свирковы Луцы, яже близ Дорогобужа, тамо и зде устроил еси обители, в нихже над братством поставил еси игуменов от испытанных старец, и всех их научил еси Богу пети: Аллилуиа.
Икос 7
Новая благодать возсия святей Болдинстей обители, егда чада ея, узревше тя, возвращшагося к ней, во гласе радования взываху: «Откуду нам сие, да прииде к нам отец наш и свет очию нашею»; ты же, отче святый, зде паки приял еси жезл игуменства во братстве и добре правил еси им, дондеже во гроб снисшел еси, того ради приносим сицевая:
Радуйся, яко тобою пустынь Болдинская достойно радуется.
Радуйся, яко тобою град Дорогобуж и вся Смоленская страна праведне веселится.
Радуйся, яко не оставил еси убогих твоих сиротствовати до конца.
Радуйся, яко паки был еси им во утешителя отца.
Радуйся, смирения неудобозримая глубино.
Радуйся, умныя молитвы неугасимая лампада.
Радуйся, любомудрия духовнаго присногорящий светильниче.
Радуйся, слезнаго течения неоскудный источниче.
Радуйся, мечу разсекаяй демонския прелести яко паучину.
Радуйся, инокам и всем прельщаемым козньми вражиими уясняяй славно истину.
Радуйся, чистоты сокровище.
Радуйся, Божественныя Троицы жилище.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 8
Странническое и многотрудное житие святаго отца нашего Герасима видяще, братие монашествующие и вси чтущии память его, отложим дела темныя: блуд, нечистоту, пиянство, всяку похоть вредну и помысл скверный, и устранимся мира, ум на небеса преложше: сего бо ради оное сокровище, угодник святый дадеся нам, да последуем стопам его, дондеже достигнем тоя обители, идеже он со ангелы поет немолчное: Аллилуиа.
Икос 8
Весь в вышних, отче святый, аще и был есть дух твой, егда готовляшеся отъити ко Господу, обаче и нас, нижних чад твоих не оставил еси во гресех
наших погибати, но завещал еси нам вся, яже к животу и благочестию. Темже, аки бы ныне зряще тя, воспоминающа о исходе твоем и завещающа нам, еже ко спасению, взываем ти:
Радуйся, отче, памяти смерти незабытная.
Радуйся, надеждо благ вечных, Духом Божиим извещенная.
Радуйся, яко учеником твоим завещеваеши поставляти во игумены из обителей своих мужи, во уставех общежития сведущих.
Радуйся, яко учиши нас пищу, одежду и прочая вся общая имети, души и сердца наша во едино связующи.
Радуйся, яко вся с советом и благословением делати нам сказуеши.
Радуйся, яко почтение ко властем, совершенное послушание и нестяжание во всем нам внушаеши.
Радуйся, воздержниче, хмельное питие, аки бы зелие ядоносное, братству возбраняяй.
Радуйся, образе кротости, падшия, разве непослушливых, не изгоняти, но тихостию и трудом смиряти наставляяй.
Радуйся, страннолюбче, нищия и странныя упокоевати, питати и на путь снабдевати заповедуяй.
Радуйся, наставниче, любовь евангельску повсегда и биение челом пред властьми предержащими в годину навет от злых человек нам советуяй.
Радуйся, яко изобилие в потребных к жизни сей, избавление от бед и всяку милость от Бога испросити хранящим заветы твоя обещеваеши.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 9
Все девятичинное горнее естество радовашеся честному души твоея с телом разлучению, ангели сопутствоваху тебе и сретаху тя, грядуща от земли к небеси, поя Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещанныя, преподобне, аще и не могут достойно изобразити печали, яже доставил еси демонов в честнем ко Господу преставлении твоем, обаче, очами веры зряще сицевое, дерзаем глаголати недостойнии:
Радуйся, яко земное течение твое добре скончал еси и веру до конца соблюл еси.
Радуйся, яко душею твоею, подобие птице, от многовидных сетей избавльшейся, горняя воспарил еси.
Радуйся, яко воздушных темных сил не убоялся еси.
Радуйся, яко прещение и зверство начальника горьких мытарств ни во что же вменил еси.
Радуйся, яко ничтоже обретеся в тебе достойно радости демонов.
Радуйся, яко честным преставлением твоим плач и рыдание велие сотворися бесом.
Радуйся, ты бо на крылех веры и чистоты, яко на облаце леще, к судии праведному тщался еси.
Радуйся, ты бо града небеснаго, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, вскоре достигл еси.
Радуйся, яко тебе ради взяшася врата небесная.
Радуйся, яко вшел еси ими во внутренняя завесы райския.
Радуйся, орле, прошедый небеса и Солнце Правды Христа Узревый.
Радуйся, от десницы его венец славы приемый.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 10
Спасение всесовершенное улучив от привременных бурь, нестроений и нужд горьких, угодниче святый, не забуди и нас, напаствуемых от них, но, в них же сам искушен был, и нам искушаемым помози, да поем Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси обители твоей, отче преподобне, и всем просящим от тебе помощи: тя бо имамы грешнии скораго пособителя во всех скорбех и нуждах наших. Темже и взываем ти:
Радуйся, яко приял еси от Бога благодать обитель твою охраняти.
Радуйся, яко имаши от Бога силу нас земных собратий твоих заступати.
Радуйся, яко светило ангельскою душею твоею в небесных чертозех вечно со Христом живеши.
Радуйся, яко благодатною силою твоею нам присно сопребываеши.
Радуйся, питателю, монастырское оскудение пищи исполняяй.
Радуйся, попечителю, во всех нужных к жизни сей нас снабдеваяй.
Радуйся, от враг видимых и невидимых мощный наш защитителю.
Радуйся, скорбящих и бедствующих скоропредстательный утешителю.
Радуйся, зубных болезней готовейший исцелителю.
Радуйся, от губительных язв, холеры и прочих недуг общих чудный братства твоего и всех к тебе прибегающих хранителю.
Радуйся, древо благосеннолиственное, имже от зноя палящих искушений и страстей покрываемся.
Радуйся, егоже благоприятными молитвами от праведнаго гнева Божия туне спасаемся.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 11
Пение наше недостойное, дела наша нечистая, молитва наша грешная не довлеют ко умилостивлению о нас Небеснаго Владыки: како бо дерзнем возвести убогия очеса наша на небо; како помиловани будем от Создателя нашего, омрачении грехом, в тине страстей валяющиеся, аще не ты, о надеждо наша, святый Герасиме, предстательствовати и пети за ны пред Богом будеши: Аллилуиа.
Икос 11
Светодательства светильника пред престолом Агнца Вседержителя стояща и нам, во тьме неразумия и грехов блуждающим, светяща верою зрим тя, отче святый, и твоим сиянием озаряеми, зовем ти таковая:
Радуйся, пастырю наш предобрый.
Радуйся, учителю наш премудрый.
Радуйся, звездо, тверди монашескаго жития светящая.
Радуйся, солнце, любовию к Богу хладная сердца наша согревающее.
Радуйся, советниче, мысли благи на души наша полагаяй.
Радуйся, умирителю, от смущений, междуусобныя вражды и недоумений нас изымаяй.
Радуйся, яко с верою прибегающих к тебе прошение исполняеши.
Радуйся, яко блистанием чудес, от тебе изливающихся, неверие посрамляеши.
Радуйся, яко тобою пленицы грехов, нас связующих, разрешаем.
Радуйся, яко тобою сети лукаваго хитросплетенныя проразумеваем и сокрушаем.
Радуйся, яко тобою обитель болдинская красуется.
Радуйся, яко тобою и все множество посетителей ея духовно утешается.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 12
Благодать великую, святые мощи твои имать Болдинская обитель, точат бо токи исцелений и чудес не токмо во умиление души и сердца своя изливающим пред иконою и ракою твоею, но и далече отстоящим, с верою же призывающим святое имя твое и Богу зовущим: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твоя чудеса и в Бозе житие твое, святый Герасиме, недоумеваем, како достойно изрещи сладость благ, ихже вкушаеши на небеси; како подробне исчислити преславная твоя деяния, от нихже множайшия утаена суть от мира и единому Богу доведома; обаче, очима веры зряще тя среди избранных Божиих и назирающею отонуду нас любовию твоею побеждаеми, взываем ти:
Радуйся, яко в белых ризах и с победными финицы в руках у престола Вседержителя стоиши.
Радуйся, яко зрением лица Божия и всех красот горнего мира присно наслаждаешися.
Радуйся, яко в Бозе, аки бы в светлейшем зерцале, всю нашу темность видиши.
Радуйся, яко с Богородицею и всеми святыми выну о нас ко Спасу ходатайствуеши.
Радуйся, яко со архангелы и ангелы веселишися.
Радуйся, яко с преподобными и праведными вечерю брака агнчаго присно торжествуеши.
Радуйся, яко по земных подвизех на лоне Авраамлем упокоеваешися.
Радуйся, яко и нас, в труде и озлоблении сущих, с небесных высот назираеши.
Радуйся, яко от райских источник воды животныя, светлыя аки кристалл, упоеваешися.
Радуйся, яко от древа животнаго присно насыщаешися
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 13
О, предивный угодниче и великий чудотворче преподобне отче Герасиме, приими малое сие моление наше, в похвалу тебе возносимое, и ныне, предстоя престолу Пресвятыя Троицы, молися о всех нас, да избавимся муки вечныя и сподобимся во Царствии Небеснем со всеми святыми пети Богу: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангелов лики возвеселишася о тебе, угодниче святый, егда измлада прилепився к Богу всем сердцем и желанием возжелев облещися во иноческий ангельский образ, вселился еси в Даниловскую обитель, в нейже приемши пострижение, вождению Богомудраго старца вдался еси и Богови угодил еси житием твоим. Сего ради ублажаем тя сице:
Радуйся, от юности ярем заповедей Христовых на ся вземый.
Радуйся, вся красная мира сего, любве ради Божия, презревый.
Радуйся, земных сродников и другов отчуждивыйся, да не горняго со ангелы дружества лишен будеши.
Радуйся, странником на земли быти изволивый, да не странен на небесех явишися.
Радуйся, равноангельнаго жития ревнителю.
Радуйся, богоносных отец усердный подражателю.
Радуйся, проявителю истиннаго послушания.
Радуйся, попрателю воли своея.
Радуйся, плоть свою со страстьми и похотьми распявый.
Радуйся, воителю противу духов злобы поднебесных крепко ратовавый.
Радуйся, иноческих обетов исполнение.
Радуйся, христоноснаго монашества украшение.
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Кондак 1
Избранному угоднику Божию, просиявшему святым пустынным житием и ликовствующему ныне в чертозех небесных со Ангелы и всеми святыми, Болдинския обители Чудотворцу, святому Герасиму, приидите, чтущие память Его, акафистную хвалу принесем: ты же, угодниче святый, не отрини сие недостойное приношение наше, но яко со дерзновением предстояй горнему Престолу Вседержителя, услыши нас, зовущих ти:
Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш.
Молитва преподобному отцу нашему Герасиму, Болдинскому чудотворцу
О добре наш пастырю и Богомудрый начальниче, преподобне отче Герасиме, услыши нас молящихся тебе и призывающих в помощь скорое предстательство твое. Виждь нас грешных в толицех обстоянных сущих, виждь нас немощных отвсюду уловляемых, всякаго блага лишенных, и умом от малодушия помраченных; потщися, угодниче Божий, не оставити нас в греховном плену быти, да не будем в радость врагом нашим и не умрем в лукавых деяниих наших. Моли о нас, недостойных, Спаса Господа, Емуже ты со бесплотными лики предстоиши: милостива к нам сотвори Содетеля нашего в нынешнем веце и в будущем, да не воздаст нам по делом нашим и по нечистоте сердец наших, но по Своей благости воздаст нам: на твое бо ходатайство уповая и твоим предстательством хвалимся, твое заступление на помощь призываем и к цельбоносным мощам твоим припадая недостойнии, исцеления просим: избави нас, угодниче Христов, от злых находящих на нас, и укроти волны страстей и бед, восстающих на нас, да ради святых твоих молитв не обымет нас напасть и не погрязнем в пучине греховней и в тине страстей наших. Моли, преподобне отче Герасиме, Христа Бога нашего, да подаст нам мирное жительство, оставление грехов, душам нашим спасение и велию милость.
Тропарь собору Смоленских святых
глас 4
Собо́ре святы́х земли́ Смоле́нския,/ вода́ми свяще́ннаго Днепра́ омове́нныя,/ святи́телие, преподо́бнии, страстоте́рпцы и благове́рнии,/ апо́стольскую ве́ру соблю́дшии,/ се ны́не, Святе́й Тро́ице с Богоро́дицею и ли́ки Безпло́тных предстоя́ще,/ вода́ми благоче́стия зе́млю Ру́сскую напая́ете,/ да́рующе правосла́вным по́мощь Небе́сную/ во утвержде́ние ве́ры// и спасе́ние душ на́ших.
Перевод: Собрание святых земли Смоленской, водами священного Днепра омовенные, святители, преподобные, страстотерпцы и благоверные, апостольскую веру сохранившие, сейчас Святой Троице с Богородицей и Ангельскими чинами предстоящие, водами благочестия землю Русскую вы поите, даруя православным помощь Небесную для укрепления веры и спасения душ наших.
Канон преподобному Авраамию, Смоленскому чудотворцу
Минея, 21 Августа, Кано́н преподо́бнаго
Глас 6
Песнь 1
Ирмос: Я́ко по суху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко возсия́в всем конце́м, Христе́, Пра́ведное Со́лнце,/ Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере мольба́ми покая́ние, и умилени́е, и сле́зы даждь ми, Бо́же,/ и моле́нием преподо́бнаго спаси́ мя.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
А́нгельския безпло́тныя чи́ны приво́дим Ти, Христе́, на моле́ние,/ сих мольба́ми изба́ви и сохрани́ стадо Твое́, Бла́же, от всех бед/ и моли́тва́ми преподо́бнаго спаси́ мя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
С ли́ки проро́к, и апо́стол, и му́ченик, святи́телей и преподо́бных/ и со все́ми святы́ми моли́, свя́те, о́тче,/ моля́щимся тебе́ приле́жно изба́витися от вся́кия беды́ и спасти́ ны.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вси моли́м Тя приле́жно, Госпоже́ Де́во Ма́ти Свята́я:/ избавле́ние от всех бед пода́ждь нам,/ моля́щися приле́жно Сы́ну и Бо́гу поми́ловати же и спасти́ ны.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Молени́я послу́шав, Го́споди, иногда́ А́нны,/ пода́л еси́ проро́ка, и Тебе́ отдаде́ служи́теля,/ та́ко и на́ше услы́ши моле́ние, моли́тва́ми преподо́бнаго, и спаси́ ны.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Приими́ от души́ моля́щияся Тебе́, Христе́, и даждь нам по́мощь Твою́ свы́ше,/ я́ко иногда́ ученико́м Твои́м, Христе́, на мо́ри,/ и от бед изба́ви нас моле́нием преподо́бнаго.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Моли́ся приле́жно за ны,/ избавле́ние пода́ти, о́тче Авраа́мие, от всех бед, я́же на ны прихо́дят,/ ускори́, свя́те, на по́мощь на́шу.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Бо́жия рождества́ Твоего́, Чи́стая, вся́ка су́щества чин преходи́т чудесы́:/ Бо́га бо па́че естества́ зача́ла еси́ во чре́ве/ и, ро́ждши, пребыва́еши Присноде́ва.
Седален, глас 1
Житие́ на земли́ благоче́стно сконча́в,/ прия́телище чистоты́ и Ду́ха яви́лся еси́,/ просвеща́я к тебе́ ве́рою притека́ющия, блаже́нне./ Те́мже моли́ твоего́ Влады́ку Христа́ Бо́га просвети́ти ду́ши на́ша,/ воспева́ющих тя, Авраа́мие Богому́дре, о́тче наш.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Всех Творца́, и Го́спода, и Зижди́теля, Всенепоро́чная, Чи́стая,/ Ду́хом Боже́ственным в ложесна́х заче́нши, без истле́ния родила́ еси́;/ Его́же сла́вяще, Тя воспева́ем, Де́во,/ я́ко пала́ту всех Царя́ и ми́рови спасе́ние.
Песнь 4
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь,/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Христо́в слуга́ вои́стинну яви́лся еси́, свя́те,/ я́ко от утро́бы ма́терни освяти́вся Бо́гу,/ я́ко же́ртва прине́слся еси́ честна́ Го́сподеви,/ от со́вести чи́сты моли́ся Ему́.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Вои́стинну Христо́в слуга́ был еси́, о́тче Авраа́мие,/ я́ко проро́к и апо́стол, святи́телей и преподо́бных всех подра́жатель быв,/ напоя́я благода́ти умилени́я сердца на́ша.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вои́стинну Христо́с Бог наш показа́ тя/ в напа́стех ти́хое приста́нище, свя́те, и забра́ло,/ сирота́м же всем утеше́ние.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Неизглаго́ланно и непостижи́мо есть/ Твоего́, Богоро́дице, боголе́пнаго вои́стинну рождества́ та́инство Небе́сным и земны́м,/ и́мже, вси ве́рнии, спа́сшеся, Тя хва́лим.
Песнь 5
Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиниаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
У́треневал еси́ к Бо́гу от ю́ности, блаже́нне о́тче Авраа́мие,/ я́ко слави́й, му́дре, сладкоглаго́лив,/ я́ко ла́стовица многогла́сна, свя́те, принося́ моли́тву Бо́гу.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Украси́лся еси́ священноле́пно, Богоно́се о́тче Авраа́мие, иере́йскою ле́потою,/ я́ко и Ааро́н и Саму́ил,/ боголе́пно по вся дни служа́ Бо́гу и моля́ся ему́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вои́стинну от утро́бы позна́н был еси́, о́тче, от Бо́га ве́рен служи́тель,/ при́зван же быв, я́ко други́й проро́к, свя́те, Ду́хом Бо́жиим,/ учи́л еси́ лю́ди богора́зумию.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Богоро́дицу Тя от души́, Влады́чице ми́ру Блага́я, испове́дающия спаса́й:/ Тя бо заступле́ние и́мамы вои́стинну, Всечи́стая.
Песнь 6
Ирмос: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твое́му прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/Многоми́лостиве.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Жите́йскаго, блаже́нне, убежа́в зла́го волне́ния,/ в тишину́ доше́д Бо́жия поко́я и наслажде́ния,/ моли́ся пода́ти и нам о Христе́ того́ наслажде́ния.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Бурно приста́нище потопля́ет мя,/ пода́ждь ми ру́ку Твою́, Влады́ко Го́споди, я́ко иногда́ Петру́ утопа́ющу,/ и спаси́ мя во оти́шие Твое́ преподо́бнаго Авраа́мия моле́нием.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Помоли́ся приле́жно за ны, о́тче преподо́бне Авраа́мие, к Бо́гу,/ изба́витися вско́ре от всех бед же и скорбе́й/ и пода́ти мир и спасе́ние.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пречи́стая Влады́чице, ро́ждши земны́м Прави́теля и Го́спода,/ похоте́й ми злолю́тое укроти́ смуще́ние/ и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему.
Кондак, глас 3
Возсия́, Го́споди, гра́ду Твое́му/ па́мять Твоего́ уго́дника,/ я́ко све́тлое со́лнце,/ ра́достно всех, я́ко луча́ми, озаря́ющи,/ па́че же моли́твы Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере/ от всех бед избавля́ют нас/ и упраждня́ют ва́рварская шата́ния./ Тем мы, лю́дие Твои́ и град наш, вельми́ хва́лимся/ и спаса́емся моли́тва́ми/ Твоего́ уго́дника Авраа́мия, преподо́бнаго отца́.
Икос
Уясни́ ми язы́к и.укрепи́ ми ум, Христе́ Бо́же,/ моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере./ Язы́к ми благ глаго́лати пода́ждь на похвалу́ и на умоле́ние Твоего́ уго́дника./ Свещу́ души́ моея́ уны́лую, ю́же, воздрема́вся, угаси́х,/ моли́твами преподо́бнаго Авраа́мия возжзи́/ и не отлучи́ мене́, Христе́, многосогре́шша, ли́ка преподо́бных Твои́х./ Все у́бо упова́ние к Тебе́ возлага́ю:/ Ты бо и град сохраня́еши моли́твами преподо́бнаго.
Песнь 7
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь/ со де́ла А́нгел/ преподо́бным о́троком,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Халде́йскую ороси́в о́троков пещь и прело́ж на хлад,/ на ны иноплеме́нник нападе́ние, Христе́, погуби́ моле́нием преподо́бнаго Авраа́мия, пою́ща:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Проро́ку Дании́лу, Влады́ко Христе́, иногда́ ди́вия зве́ри укроти́л еси́, обузда́в;/ та́кожде и ны́не всех проти́вных на ны стремлени́я укроти́/ и обузда́й моле́нием, Бо́же, преподо́бнаго Авраа́мия.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Егда прии́деши, Бо́же, суди́ти на зе́млю, Христе́ Царю́, со а́нгельскими си́лами,/ тогда́, Ми́лостиве, пощади́ ны, пою́щия, моли́твами преподо́бнаго Авраа́мия:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тобо́ю нам, Де́во, свет возсия́, те́мным, и отпуще́ние,/ Ты бо родила́ еси́ Зижди́теля всех Бо́га,/ Его́же моли́, Пречи́стая Присноде́во, посла́ти ве́рным ве́лию ми́лость.
Песнь 8
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго жертву водо́ю попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, токмо е́же хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Яви́ся, я́ко река́ у́мная,/ от уст Боже́ственнаго рая исходя́щи, преподо́бне о́тче Авраа́мие,/ и всех ве́рных напая́я ду́ши умиле́ния и омыва́я всех скве́рну,/ превознося́щих Христа́ во ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко небеса́ у́мная, яви́шася уста́ твоя́, свя́те,/ язы́к же твой, о́тче, я́ко сот ме́двеный, сла́дя и всех науча́я вопи́ти:/ Го́спода по́йте и превозноси́те его́ во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Воздежи́ ру́це твои́ ко Влады́це Бо́гу, свя́те, моли́ за ны приле́жно,/ поми́ловати град и лю́ди, изба́витися гла́да же, и тру́са, и на́шествия иноплеме́нных,/ Его́же превозно́сим во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Арха́нгела гла́сом зове́м Ти, Пречи́стая Де́во Ма́ти:/ ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю,/ А́нгелом и челове́ком заче́нши и ро́ждши Го́спода,/ Его́же превозно́сим во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти;/ Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Ны́не, блаже́нне, водворя́ешися и весели́шися со а́нгельскими си́лами,/ прие́мля поко́й проти́ву трудо́в, о́тче свя́те Авраа́мие,/ и нас, моля́щихся, помяни́, Богоно́се,/ честно́ пра́зднующих па́мять твою́ и Христа́ велича́ющих.
Припев: Преподо́бне о́тче Авраáмие, моли́ Бо́га о на́с.
Ны́не собо́р святы́х А́нгел и ли́ки святы́х апо́стол,/ проро́к и му́ченик, святи́телей и преподо́бных све́тло торжеству́ют, ра́дующеся,/ в па́мяти твое́й, свя́те о́тче Авраа́мие./ С ни́миже моли́ся, Богоно́се, Христу́ Бо́гу,/ всех изба́вити бед, ве́рою тя блажа́щих.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Приими́, Влады́ко Христе́ Царю́, моле́ние раб Твои́х/ и обрати́ на ра́дость воздыха́ние на́ше,/ моли́т Тя собо́р Арха́нгел, проро́к и му́ченик,/ апо́стол и святи́тель и преподо́бный Авраа́мий:/ егда́ прии́деши суди́ти всему́ ми́ру,/ тогда́ спаси́ и поми́луй велича́ющия Тя.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Досто́йно Тя ублажа́ем вои́стинну/ и велича́ем, Пречи́стая Де́во Ма́ти Христа́ Бо́га:/ Ты бо еси́ Небе́сных сил ра́дость и всех святы́х добро́та и украше́ние,/ христиа́н прибе́жище и стена́,/ гре́шных путь и Пору́чница Тебе́ велича́ющих.
Светилен
Мирско́е пристра́стие оста́вль и бога́тство мимотеку́щее/ и Крест твой взем, о́тче, Христо́ви, Авраа́мие, усе́рдно после́довал еси́,/ по́стнически же умертви́л еси́ стра́сти, и к безстра́стию прите́кл еси́,/ и моли́шися о нас, Богоно́се.
Вернуться к списку