- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Собор преподобных отцов Киево-Печерских, в Ближних пещерах (прп. Антония) почивающих
Собор преподобных отцев Киево-Печерских, в Ближних (Антониевых) пещерах почивающих празднуется ныне 28 сентября (11 октября). Ранее эта общая память совершалась в первую субботу по отдании праздника Воздвижения, т.е. после 21 сентября (4 октября). Установление празднования общей памяти преподобных, почивающих в Антониевой пещере, в субботу, по отдании праздника Воздвижения Честного Креста, относится к 1670 году.
В 1886 году при Киевском митрополите Платоне празднование памяти Собора Ближних пещер было перенесено на 28 сентября (11 октября) в соответствии с совершаемым 28 августа (10 сентября) празднованием памяти Собора святых Дальних пещер .
Кроме перечисленных святых, среди Печерских преподобных известно 30 угодников Божиих, от которых сохранились мироточивые главы. В службе преподобным отцам Ближних пещер на 11 октября упоминаются также преподобный Ефрем священник (песнь 9), о котором иеромонах Афанасий Кальпофийский в 1638 году писал, что его нетленное тело, облаченное в священнические одежды, лежит напротив святых мощей преподобного Илии Муромца; преподобный Евстафий, бывший в миру златарем (песнь 8). В каноне иеромонаха Мелетия Сирига также упоминается (песнь 9) святитель Дионисий Суздальский .
Кроме преподобных, упомянутых в службах, в описании иеромонаха Афанасия Кальпофийского 1638 года указывались еще святые, чьи мощи почивали открыто: преподобный Иероним, затворник и чудотворец, преподобный Меладий, святой старец и чудотворец, преподобный Пергий, святой старец, преподобный Павел, инок чудесно-послушливый.
В древних рукописных святцах сохранились имена иереев: преподобного Мелетия, преподобного Серапиона, преподобного Филарета, преподобного Петра. В одном из ответвлений Ближних пещер 24 мая 1853 года были найдены надписи XI века на сводах: «Господи, помози рабу своему Феодосию и Феофилови, аминь, многа лета»; «Иванов гроб пещерника – Иван грешный се де жил и есть»; на дубовой досточке: «Иван пещерник». Так открылись новые имена печерских отцов: Феофил, Феодосий и Иоанн.
Нет сомнения, что известны далеко не все имена преподобных отцов Киево-Печерских. В общей памяти Собора прославляются все отцы, просиявшие подвигами в пещерах. В икосе Службы на 28 сентября об этом сказано так: "Восхвалити по единому, кто возможет, святыя Твоя, Блаже, изочту их и паче песка умножатся. Но Сам, Владыко Христе, исчитаяй множество звезд и всем имена нарицаяй, яви им мольбы наша..."
Список святых Собора
- Двенадцать греков, строители соборной Успенской церкви Киево-Печерской Лавры
- Мученик Иоанн Печерский, Киевский, отрок, первомученик Российский
- Праведная Иулиания Ольшанская, Печерская, княжна, дева
- Преподобномученик Анастасий Печерский, диакон
- Преподобномученик Василий Печерский, иеромонах
- Преподобномученик Евстратий Печерский
- Преподобномученик Феодор Печерский
- Преподобный Аврамий (Авраамий) Печерский, затворник
- Преподобный Аврамий (Авраамий) Печерский, Трудолюбивый
- Преподобный Агапит Печерский, врач безмездный
- Преподобный Алексий Печерский, затворник
- Преподобный Алипий Печерский, иконописец
- Преподобный Анатолий Печерский, затворник
- Преподобный Антоний Печерский
- Преподобный Арефа Печерский, затворник
- Преподобный Афанасий Печерский, затворник
- Преподобный Варлаам Печерский, игумен
- Преподобный Григорий Печерский
- Преподобный Григорий Печерский, иконописец
- Преподобный Дамиан Печерский, целебник, пресвитер
- Преподобный Евстафий Печерский
- Преподобный Елладий Печерский, затворник, постник
- Преподобный Еразм Печерский
- Преподобный Ефрем Печерский, Переяславский, епископ
- Преподобный Ефрем Печерский, пресвитер
- Преподобный Иеремия Печерский, Прозорливый
- Преподобный Иероним Печерский, затворник, чудотворец
- Преподобный Илия Муромец, Печерский
- Преподобный Иоанн Печерский
- Преподобный Иоанн Печерский, Многострадальный
- Преподобный Иоанн Печерский, постник
- Преподобный Исаакий Печерский, затворник
- Преподобный Исаия Печерский
- Преподобный Кукша Печерский, просветитель вятичей, иеромонах
- Преподобный Лука Печерский, эконом
- Преподобный Макарий Печерский, постник
- Преподобный Марк Печерский, Гробокопатель
- Преподобный Матфей Печерский, Прозорливый
- Преподобный Меладий Печерский, старец, чудотворец
- Преподобный Меркурий Смоленский, Печерский, епископ
- Преподобный Моисей Угрин (венгр), Печерский
- Преподобный Нектарий Печерский
- Преподобный Нестор Летописец, Печерский
- Преподобный Никодим Печерский, просфорник
- Преподобный Никола Святоша, Черниговский, Печерский, князь
- Преподобный Никон Печерский, игумен
- Преподобный Никон Сухой, Печерский
- Преподобный Онисим Печерский, затворник
- Преподобный Онисифор Печерский, иеромонах
- Преподобный Онуфрий Печерский, Молчаливый
- Преподобный Павел Печерский, Послушливый
- Преподобный Пергий Печерский
- Преподобный Пимен Печерский, Многоболезненный
- Преподобный Пимен Печерский, постник
- Преподобный Поликарп Печерский, архимандрит
- Преподобный Прохор Печерский, Лебедник
- Преподобный Савва Печерский
- Преподобный Сергий Печерский, Послушливый
- Преподобный Сильвестр Печерский
- Преподобный Сисой Печерский, затворник
- Преподобный Спиридон Печерский, просфорник
- Преподобный Тит Печерский, пресвитер
- Преподобный Феофан Печерский, постник
- Преподобный Феофил Печерский, затворник
- Преподобный Феофил Печерский, Слезоточивый
- Святитель Иларион, митрополит Киевский, Печерский
- Святитель Лаврентий, епископ Печерский, Туровский, затворник
- Святитель Нифонт Печерский, епископ Новгородский
- Святитель Симон Печерский, епископ Владимирский, Суздальский
- Святитель Феоктист Печерский, епископ Черниговский
- Священномученик Симеон Печерский, Переяславский, епископ
Тропарь собору преподобных отцев Киево-Печерских, в Ближних пещерах
глас 4
Столп огнезра́чный и светоно́сное со́лнце,/ возсия́вшее на горе́ Пече́рстей,/ вели́каго Анто́ния со всем собо́ром Богоно́сных оте́ц/ приво́дим Тебе́, Христе́, в моли́тву,/ и́хже ра́ди мо́лим,/ пода́ждь оби́тели на́шей благода́ть// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Столп огненный и светоносное солнце, воссиявшее на горе Печерской, великого Антония со всем собранием Богоносных отцов представляем Тебе, Христос, на молитву, их же ради молим, подай обители нашей благодать и душам нашим великую милость.
Канон преподобному Алипию, иконописцу Печерскому
Минея, 17 Августа, Кано́н преподо́бнаго
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Песнь возсле́м, лю́дие,/ чу́дному Бо́гу на́шему,/ свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты,/ песнь побе́дную пою́ще и вопи́юще,/ пои́м Тебе́, Еди́ному Влады́це.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Песнь возсла́ти пода́ждь, Христе́, по́мощь свы́ше рабо́м Твои́м,/ да принесе́м от те́плыя любве́ хвале́ние в па́мяти уго́дника Твоего́/ Тебе́, Еди́ному Влады́це.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Благода́ти умно́жившейся, процвета́ше ве́ра,/ и умножа́шеся полк преподо́бных на горе́ Пече́рстей,/ и́мже соо́бщник в житии́ хотя́ бы́ти преподо́бный,/ прии́де послужи́ти Еди́ному Христу́ и Влады́це.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
От ю́ности твоея́ вда́лся еси́ роди́тели свои́ми, преподо́бне,/ в науче́ние ико́ннаго писания,/ ему́же усе́рдно прилежа́,/ написова́л еси́ в се́рдце свое́м целому́дрие и чистоту,/ я́ко от обои́х был еси́ раб своему́ Влады́це.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Чу́дное твое́ послуша́ние ди́внаго тя чудесе́ зри́теля показа́, о́тче,/ ви́дел бо еси́ о́браз Влады́чицы, изображе́н нерукотворе́нне,/ и, от сего́ ви́дения бо́льшею любо́вию к бо́гомыслию разгоре́вся,/ се́рдце свое́ угото́влял еси́, а́ки скрижа́ль,/ к написа́нию па́мяти о Христе́ Влады́це.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Скрижа́ле, иму́щая Ду́хом Святы́м напи́санный несказа́нно О́браз Ипоста́си О́тчия,/ мое́ злообрази́е, Ма́ти Де́во, во благообра́зие благи́х дея́ний претвори́,/ да отны́не угото́влюся послужи́ти Христу́, Бо́гу моему и Влады́це.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят, я́ко Госпо́дь,/ и несть пра́веден, я́ко Бог наш,/ Его́же пое́т вся тварь:/ несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Несть Тебе́ подо́бен в бозе́х, Христе́,/ де́йством бо Твоего́ Пресвята́го Ду́ха изобрази́л еси́ ико́ну ма́тере Твое́й нерукотворе́нне,/ и бысть чу́до ве́лие,/ ему́же самови́дец бе преподо́бный Твой, Го́споди.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
И́же чудеса́ де́йствоваше,/ То́йже излете́ от уст ико́ны нерукотворе́нныя во о́бразе голуби́нем,/ Его́же ви́дев облета́юща внутрь це́ркве, преподо́бный Твой, Христе́,/ вся презре́ и ничто́же в ми́ре сем возлюби́, па́че Тебе́, Го́споди.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
О́браз сла́вы Бо́жия ви́дев, преподо́бне,/ а́бие измени́л еси́ мирски́й о́браз, быв чернори́зец,/ до́бре напису́я доброде́тели изображе́ние,/ е́же и нам вообрази́ те́плыми моли́тва́ми твои́ми.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
От ико́ннаго худо́жества своего́, о́тче,/ навы́кл еси́ духо́вныя де́тели вообража́ти,/ до́бре бо убели́в сви́ток се́рдца своего́ сле́зными пото́ки,/ написа́л еси́ па́мяти о Бозе помышле́ние.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ра́дуйся, сви́тче, Богоневе́стная Де́во,/ на Не́мже пе́рстом Бо́жиим написа́ся О́тчее Сло́во,/ напиши́ на сви́тце се́рдца моего́ па́мять Стра́шнаго Суда́/ и гряду́щими муче́нии удержи́ е́ от злых, молю́ся.
Седален, глас 4
Бо́жия сла́вы зри́теля и ико́ннаго де́лателя прему́дра,/ кто с на́ми пе́сньми тя не восхва́лит, преподо́бне,/ ви́дел бо еси́ от ча́сти чу́вственне Свята́го Ду́ха, – ны́не же, предстоя́ Вы́шняго Престо́лу,/ не зерца́лом, но лице́м к лицу́ присносу́щную зри́ши сла́ву Бо́жию,/ ея́же и мы да причасти́мся, о́тче Али́пие, моли́твами твои́ми.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Предста́тельнице Святе́й Тро́ице,/ предста́ни нам ско́ро, в дне́шний день собра́вшимся в хра́ме Твое́м пречестне́м,/ и даждь сла́ву преподо́бных Твои́х зре́ти сла́вящим Тя, Де́во,/ моли́тва́ми Твои́ми.
Песнь 4
Ирмос: Из горы приосене́нныя, Сло́ве, проро́к,/ еди́ныя Богоро́дицы,/ хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́/ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Из горы́ призва́л еси́ вслед тебе́ тещи́ преподо́бнаго Твоего́, Христе́,/ то́йже, мирски́я молвы́ отве́ргся, все́ю душе́ю приложи́ся Тебе́/ и во уме́ изобража́ше при́сно си́лу Твою́.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко све́тлая звезда́, возсия́л еси́, о́тче, на горе́ Пече́рстей,/ доброде́тели бо от Тебе́, я́ко лучи́, простро́шася, блаже́нне,/ и освеща́ют днесь тя велича́ющих,/ те́мже и мы прославля́ем благода́ть твою́.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Не мзды ра́ди, но ре́вностию дви́жим, прилежа́л еси́ де́лу своему́/ и от сего́ во благоле́пие неща́дно разда́вал еси́ це́рквам Бо́жиим,/ я́ко да вси, зря́ще на ико́ны твоя́, в любо́вь Бо́жию сердца́ своя́ обраща́ют.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Добр де́латель яви́лся еси́, блаже́нне, виногра́да Христо́ва,/ я́ко сво́йственно тебе́ со апо́столом глаго́лати:/ не ту́не хлеб ядо́х,/ и́бо ру́це мои́ мне и ине́м послужи́сте,/ те́мже прия́л еси́ от Бо́га дина́р/ и с благи́ми рабы́ сла́ву присносу́щную зри́ши.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: От чи́стаго сокро́вища чре́ва Твоего́ Дина́р яви́вшая ми́ру,/ искупи́ла еси́ тем всех от перворо́днаго до́лга,/ Ма́ти Бо́жия, к Тебе́ прибега́ю, искупи́ мя от мы́сленных заимода́вец,/ да при́сно сла́влю бла́гость Твою́.
Песнь 5
Ирмос: У́тренююще, вопие́м Ти:/ Го́споди, спаси́ ны,/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
У́тренюющих сла́восло́вием к Тебе́ от уныния возста́ви, о́тче,/ и от мра́чных дел к све́ту богора́зумия моли́тва́ми твои́ми возведи́ умы на́ша,/ ско́раго бо тебе́ на по́мощь поспе́шника зна́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
От де́ла ру́ку твое́ю, о́тче,/ в честь Еди́наго Бо́га в трича́стное отлуча́л еси́ разделе́ние:/ ико́нному тре́бованию, в монасты́рское дела́ние и в ми́лостыню ни́щим,/ и сим стяжа́л еси́ лу́чшее, присножела́емое рая́ селе́ние.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
День ручны́м де́ланием,/ нощь же бде́нием, моли́твою и поклоне́нием провожда́л еси́ всегда́, блаже́нне,/ и та́ко, возложи́в ру́ку на ра́ло,/ упра́влен был еси́ в Ца́рство Бо́жие./ Та́мо помяни́ и нас хода́тайством твои́м к Бо́гу.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Возсия́ со́лнце и ви́де твоя́ труды, свя́те,/ и́бо смире́ние, нестяжа́ние, чистоту́, терпе́ние, пост любо́вию ко всем растворя́л еси́,/ и сим восхожде́нием возше́л еси́ на высоту́ богомы́слия/ и Небе́снаго дарова́ния сподо́бился еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: У́тро мы́сленное, произве́дшая в мир вели́кое Со́лнце,/ озари́ наш ум и се́рдце/ и сы́ны Све́ту покажи́ ны, мо́лимтися, Безневе́стная Де́во,/ Ты бо еси́ просвеще́ние и упова́ние на́ше.
Песнь 6
Ирмос: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ одея́йся све́том, я́ко ри́зою,/ Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Ри́зу а́нгельскаго о́браза украси́в ша́рами и́ноческих трудо́в,/ возше́л еси́ на высо́кий степе́нь свяще́нства сове́том наста́вника своего́/ и, на том стоя́, а́ки свети́ло, све́том твои́х дел мно́гих просвети́л еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Ри́зу Креще́ния окаля́вшему мне греха́ ка́лом,/ даждь умиле́ние, свя́те, моли́тва́ми твои́ми,/ да в нем испиру́34 и чист явлю́ся лицу Бо́жию:/ се бо предстою́, песносло́вя хвалу́ Твою́ бре́нными устна́ми.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Оде́жду свяще́нства прие́мь,/ по подо́бию Вели́каго Архиере́я, Сы́на Бо́жия, вшел еси́, о́тче, во вну́тренняя заве́сы,/ приноси́ти же́ртву Поже́ршемуся за грех всего́ ми́ра,/ твои́ми моли́тва́ми ны́не, а́ки же́ртвою, и о нас, свя́те, Творца́ уми́лостиви.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Оде́ян сый оде́ждею свяще́нства,/ бо́льших дарова́ний сподо́бился еси́,/ я́ко и оде́янных прокаже́нием моли́тва́ми твои́ми исцеля́л еси́,/ и нас, мы́сленне неду́гующих, си́ми исцели́, моли́мтися, преблаже́нне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Уязви́вших нас грехолюбия стрело́ю, уязви́, Пречи́стая Де́во,/ и побе́гнут, студо́м пораже́ни, де́монския полки́,/ Ты бо еси́ бесо́м струп неисце́льный.
Кондак, глас 2
От ю́ности Боже́ственное в себе́ име́я начерта́ние,/ вдан был еси́ в науче́ние ико́ннаго писания;/ и внегда́ небеси́ подо́бная Богоро́дицы писа́шеся це́рковь,/ ты та́можде посо́бствовал/ и ви́дел еси́ Ду́ха Свята́го осия́ние,/ от Него́же прия́л еси́ чуде́с де́йство,/ я́ко ико́ны твоя́ чудотворя́ху,/ тем тя чтим и ублажа́ем, чу́дне Али́пие.
Песнь 7
Ирмос: О́троцы евре́йстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзнове́нно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопи́юще:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Де́тски игра́юща сумне́нием в ве́ре пра́ведно казнь Бо́жия пости́же,/ покры́ бо прока́за лице́ его́,/ сего́ ты, о́тче, исцели́л еси́ и оты́де, поя́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Испове́давшему грех неве́рствия своего́/ пе́рвее приложи́л еси́, блаже́нне, покая́ния пла́стырь,/ и, души́ исцеле́вшей, исцеле́ и лице́ пома́занием вап твои́х,/ и той о тебе́ воспе́т:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
И́же пе́рвее обоня́ния грехо́м острупи́вся,/ по сове́ту диа́волю отча́яся спасе́ния наде́жды./ Се той па́ки, твои́м, свя́те, уче́нием к Бо́гу обрати́вся, исцеле́н бысть/ и, избы́в обои́х струпо́в, воззва́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Твои́м, преподо́бне, дивя́щеся чудесе́м мно́гим, взыва́ем согла́сно:/ ра́дуйся, Елиссе́е но́вый, неве́рующаго исцели́вый от прока́зы, я́ко Неема́на,/ и о тебе́ песнь о́троческую воспе́т:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Безобра́зие души́ моей кто испра́вит, а́ще не Ты, Ма́ти Бо́жия,/ ша́рами бла́гости Твоея́ тоя́ лице́ в благообра́зие претвори́ши?/ И, благоле́пие прие́м, воспою́:/ ра́дуйся, Образу́ющая живописа́тельне челове́ческий о́браз.
Песнь 8
Ирмос: На горе́ святе́й просла́вльшася/ и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго,/ Го́спода по́йте/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Яви́ тя, о́тче, всех Созда́тель на горе́ Пече́рстей доброцвету́щее ко исцеле́нию дре́во,/ плоды́ бо твои́х моли́тв всем к тебе́ приходя́щим подава́л еси́ исцеле́ние неоску́дно,/ и отхожда́ху здра́вы, превознося́ще Го́спода во ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Незло́бие се́рдца твоего́ не лиши́ тя, преподо́бне, вели́ких дарова́ний,/ никогда́же бо огорчи́лся еси́ на оскорбля́ющих тя,/ ниже́ возда́л еси́ зло за зло,/ тем и просла́ви тя Христо́с зде и та́мо во ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Сребролю́бия омраче́ннии тьмо́ю облича́ху тя пред челове́ки,/ но Бог изведе́, я́ко свет, пра́вду твою́/ и незло́бие твое́, я́ко полу́дне,/ ископа́вшии же тебе́ я́му впадо́ша в ню,/ и студ их помина́ют вси во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Седми́ дарова́нии де́йствуяй в Тро́ице Еди́ный Бо́же,/ изобрази́тся седми́м ико́нам повеле́л еси́ нерукотворе́нне/ и яви́л еси́ преподо́бнаго, иму́щаго седмь Паракли́та Твоего́ даро́в,/ сия и нам пода́ждь, Всеще́дрый Царю́,/ да превозно́сим Тя во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: От всех дарова́ний прие́мшая истка́нную ри́зу,/ ря́сны златы́ми оде́яна предста́ла еси́ Тро́ице Живонача́льней./ Ста́ни у́бо, возде́вши пречи́стеи ру́це Твои́,/ и о нас, благотворе́ния обнаже́нных, помоли́ся,/ Ты бо еси́, Пренепоро́чная, покрыва́ющая грехи́ на́ша.
Песнь 9
Ирмос: Тя, Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго,/ Тя, па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га,/ вы́шшую пречи́стых Сил,/ немо́лчными славословле́нии велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Тя, о́тче, прославля́ющаго, просла́ви Бог,/ я́ко твоего́ писа́ния ико́нам никогда́же огнь одолева́ше,/ но пребыва́ху це́лы от пожа́ра невреди́мы,/ я́же чудоде́ющия ви́дяще, о тебе́ немо́лчно славословле́нии Христа́ велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Отвсю́ду стека́хуся лю́дие ви́дети пресла́вное чу́до,/ я́ко вся ина́я пояде́ пла́мень о́гненный,/ твоего́же писа́ния ико́н ника́коже вреди́./ Е́же и мы, слы́шаще чудоде́йствующаго в тебе́ Бо́га, славословле́нии велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Али́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Храни́л еси́ незло́бие и ви́дел еси́ правоту́,/ житие́ свое́ провожда́я во вся́цей святы́ни,/ те́мже отвсю́ду Бог тя прославля́ше и изыма́ше от вся́кия напа́сти;/ сея́ и нас изба́ви твои́ми моли́тва́ми, свя́те,/ да вы́ну тя пе́сньми велича́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́дуется град Росто́в, содержа́й ико́ну, ма́нием Бо́жиим напи́сану,/ и я́ко многоце́нным сокро́вищем искупу́ется от всех страсте́й,/ ю́же лобыза́юще, помина́ет, коли́ко Бог де́йствоваше тобо́ю, блаже́нне./ Сие́ чудоде́йствие и мы днесь чту́ще,/ удивля́емся и славословле́нии велича́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Столп кре́пости иму́ще Тя, раби́ Твои́, Богоро́дице Де́во,/ от лица́ враг на́ших гони́ми, к Тебе́ прибега́ем и, припа́дающе, мо́лимся:/ сохраня́й нас, в беда́х су́щих,/ Ты бо еси́ столп нам кре́пок от лица́ вра́жия и стена́ необори́ма.
Светилен
При́сно храня́й тя, преподо́бне, в ско́рбех,/ прии́де за тя пред лице́м твои́м Богома́тере ико́ну написа́ти,/ ю́же в три часа́ изобрази́в све́тло,/ даде́ во благоле́пие пречи́стому хра́му на пра́здник,/ тебе́ же поя́т во храм Го́рний с су́щими от ве́ка святы́ми пра́здновати./ Иде́же ны́не гласом ра́дости пра́зднуяй,/ помяни́ и нас, Али́пие, о́тче блаже́ннейший.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Храм су́щи, Вы́шняго десни́цею созда́нный,/ храм души́ моея́, грехо́м па́дший, возста́ви, Ма́ти Бо́жия,/ обнови́ Твои́м посеще́нием/ и даждь без ле́ности сла́ву Тебе́ принося́щим непреста́нно Тебе́ воспе́ти:/ ра́дуйся, Хра́ме Госпо́день, в прибе́жшце христиа́ном созда́нный.
Вернуться к списку