-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Реставрация церковной утвари
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора и ризницы
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Апостол от 70-ти Филипп, диакон
Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Филипп, один из семи диаконов
Святой апостол Филипп, из числа 70-ти, родился в Кесарии Палестинской, был женат и имел детей. После Сошествия Святого Духа двенадцать апостолов поставили его на диаконское служение в Иерусалимской Церкви и поручили, как и прочим шести диаконам, заведовать приношениями верующих и заботиться о вдовах, сиротах, убогих. Старшим среди семи перводиаконов был святой архидиакон Стефан . Когда начались гонения и первомученика Стефана иудеи побили камнями, апостол Филипп покинул Иерусалим. Он переселился в Самарию и там успешно проповедовал христианство. В числе обращенных апостолом был знаменитый волхв Симон, который, "крестившись, не отходил от Филиппа" ( Деян.8:9-13 ).
По указанию Ангела Господня апостол отправился на дорогу, соединявшую Иерусалим с Газой, и там встретил сановника царицы Эфиопской, которого тоже обратил в христианство ( Деян.8:26-39 ). Святой апостол Филипп неутомимо проповедовал Слово Божие во многих странах Ближнего Востока, расположенных рядом с Палестиной. В Иерусалиме апостолы рукоположили его в сан епископа и послали в Лидию, где он крестил многих. Скончался святой Филипп в глубокой старости.
Житие святого Апостола Филиппа,
Память 11 октября
Святой Апостол Филипп был родом из Кесарии Палестинской 6519 . По вступлении в брак, он имел четырех дочерей, которые пророчествовали ( Деян.2:19 ). Впоследствии он был избран святыми Апостолами во диакона и, по рукоположении одновременно со святым первомучеником архидиаконом Стефаном, стал со всем усердием служить верующим, имея попечение об убогих и вдовах 6520 . После того как во время бывшего на иерусалимскую церковь гонения, святой Стефан был убит, и все христиане, за исключением двенадцати Апостолов, рассеялись по областям иудейским и самарийским, в Самарию 6521 прибыл в то же время и святой Филипп. Здесь он проповедовал Христа, и все жители Самарии единодушно внимали его проповеди. Проповедь свою святой Филипп подтверждал многими чудесами, исцеляя всякие болезни и изгоняя лукавых духов, кои, выходя из людей, вопили громким голосом. И была тогда радость великая в том городе, потому что принимавшие проповедь Филиппа и уверовавшие в истинного Мессию исцелялись не только от телесных, но и от душевных недугов. Находился же там и некоторый весьма знаменитый и прославленный волхв, по имени Симон, который удивлял всю Самарию своими волшебствами, и все считали его за кого-то весьма великого. Видя великие знамения и чудеса, совершаемые руками Филиппа, и слыша благовествование святого Апостола о Царствии Божием и о имени Иисуса Христа, Симон уверовал и крестился вместе с другими ( Деян.8:5–13 ).
Однажды Апостолу Филиппу явился ангел Господень, повелевая ему идти на юг, на дорогу, ведущую из Иерусалима в Газу 6522 . Идя по сей дороге, святой Филипп встретил Ефиоплянина, евнуха Кандакии, царицы Ефиопской 6523 , возвращавшегося из Иерусалима, куда он ездил на поклонение, в Газу, которая находилась под его управлением. Сидя на колеснице, евнух читал пророческие книги. Апостол научил его вере в Господа нашего Иисуса Христа и, продолжая с ним путь, тут же на пути крестил его 6524 .
После крещения евнуха, Апостол Филипп был восхищен ангелом и перенесен в Азот 6525 и, проходя, проповедовал слово Божие по всем городам, пока не пришел в Кесарию. Здесь он имел собственный дом, в котором и прожил некоторое время вместе со своими четырьмя дочерьми, девами – пророчицами. После сего он снова возвратился в Иерусалим. Будучи здесь поставлен святыми Апостолами во епископа, он послан был затем на проповедь в Малую Азию в город Траллию 6526 . Обратив там многих ко Христу и сотворив великие чудеса, Апостол Филипп отошел ко Господу в глубокой старости.
Кондак, глас 4:
Языков ловец пречудный, и учеников Христовых собеседник, Апостолов предызбранный Филипп, днесь миру исцелений подает богатство, покрывает от обстояний того хвалящыя. Тем согласно зовем ему: спасай вся молитвами твоими Апостоле.
* * *
Кесария – город Палестинский на восточном, берегу Средиземного моря, построенный царем иудейским Иродом на месте древнего города Стратон и названный так в честь Кесаря Августа (Римского императора Октавия Августа). Город сей подвергался неоднократным разрушениям и в настоящее время на его месте только развалины, покрытые дикими растениями.
Святой Апостол Филипп принадлежал к числу семи диаконов, на которых было возложено Апостолами заботиться о вдовах и сиротах и служить при общественных христианских трапезах. Деян.6:1–5 .
Самария, как страна или область Палестины, занимала середину Палестины, на запад от Иордана. Границы ее к северу – Галилея, к югу – Иудея, к востоку – Иордан, к западу – Средиземное море. Самария, главный город страны Самарийской и некогда столица царства Израильского, находилась в расстоянии почти трех верст на север от Иерусалима. В настоящее время от древнего славного города не осталось камня на камне; на месте его стоит одна бедная деревенька Сабустие (прежде город Севастия).
Газа – один из самых древнейших Филистимских городов, служивший пределом Хананеев на юге Палестины. Впоследствии этот цветущий город потерял все свое значение, и теперь только песчаные холмы и жалкие развалины служат свидетельством, что здесь существовал некогда великий город. Недалеко отсюда расположен новый город позднейшего происхождения того же имени.
Кандакия – царица Ефиопии или Мерое, государства, находившегося в древней Ефиопии, в Африке, к югу от Египта. Имя Кандакии было общим названием цариц Ефиопских. Евнух – страж царского гарема на востоке; впоследствии это наименование сделалось общим титулом царедворцев. Обращенный святым Филиппом евнух был прозелит, т.е. обращенный в иудейскую веру из язычества; как благочестивый чтитель сей веры, он приезжал в Иерусалим на поклонение.
См. повествование о сем в Деян. 8:26–39 .
Азот – древний известный город филистимский, на восточном берегу Средиземного моря, недалеко от Газы. Ныне здесь – небольшое селение Ездуд.
Траллия – лидийский город на северо-западе Малой Азии.
Канон святому апостолу Филиппу, одному из семи диаконов
глас 6
Пе́снь 1
Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Припев: Святы́й апо́столе Фили́ппе, моли́ Бо́га о на́с.
Пресве́тлыми сия́нии Христо́выми озари́вся, по прича́стию Божества́, му́дре, све́т яви́лся еси́ вторы́й, ве́рныя свяще́нно световодя́, сла́вне Фили́ппе.
Пресу́щественное Сло́во, все́ на́ше осуществова́в, свяще́нна тя́ ученика́ свяще́нно предлага́ет, му́дре, несвяще́ннаго омраче́ния язы́ки избавля́юща.
Ру́к возложе́нием свяще́нных ученико́в, избра́н бы́л еси́ со Стефа́ном и про́чими, свяще́нный диа́кон, я́ко сы́й по́лн Ду́ха Бо́жия, всему́дре Фили́ппе.
Богоро́дичен: И́же из не су́щих вся́ соде́тельствуя, я́ко вину́ Тя име́яше воплоще́ния Своего́, Богома́ти Чи́стая, те́м по до́лгу ве́рнии Тя́ ублажа́ем.
Пе́снь 3
Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
Сы́ны соверши́л еси́ Све́та, во тме́ неве́дения су́щия, блаже́нне, в зна́мениих стра́шных, я́ко не́бо высо́кое, Сло́ва сла́ву пове́дая.
От пле́мене Иу́дова Христа́ возсия́вша, блаже́нне, свяще́нно возвеща́я, благода́ти све́том показа́л еси́, Его́же Моисе́й дре́вле и проро́цы провозвести́ша.
Я́да душетле́ннаго отбежа́ти и спаси́тельную благода́ть восприя́ти, покаря́еши медото́чными глаго́лы, отринове́нныя дале́че неразу́мием, Фили́ппе богодухнове́нне.
Богоро́дичен: Свети́льник яви́лася еси́ та́инственный, Свещу́, Отрокови́це, нося́щи и́стинно, просве́щшую в нощи́ неве́дения пре́жде одержи́мыя, кра́йнею бла́гостию.
Седа́лен, гла́с 8
Прогони́тель де́монов яви́вся и, я́ко свети́льник, су́щия во тме́ просвети́в, яви́л еси́ Со́лнца, от Де́вы возсия́вшаго, и, хра́мы и́дольския сокруши́в, возста́вил еси́ Це́ркви, блаже́нне, в сла́ву Бо́га на́шего. Те́м тя́ почита́ем и боже́ственную твою́ па́мять све́тло пра́зднуем, и согла́сно вопие́м ти́: апо́столе Фили́ппе, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Богоро́дичен: Пречи́стыя ру́ки Твоя́, Де́во Ма́ти, просте́рши, покры́й упова́ющия на Тя́ и Сы́ну Твоему́ зову́щия: все́м пода́ждь, Христе́, ми́лости Твоя́.
Крестобогоро́дичен: На дре́ве ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́, Пречи́стая, утро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостно взыва́ше: увы́ Мне́, ка́ко за́йде, Све́те Мо́й Безле́тный?
Пе́снь 4
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Ви́дев тя́ Си́мон содева́юща чудеса́ и зна́мения ве́лия, лицеме́рствовав, Фили́ппе, креща́ется, не зло́бы бежа́в, но поги́бели предае́тся.
Мно́ги тя́ си́лы содева́юща ви́дяще живу́щии во гра́де Самари́йстем, пропове́дниче Христо́в Фили́ппе, позна́ния све́т, веселя́щеся, приима́ху.
Иди́, глаго́ла тебе́ Госпо́день а́нгел, пу́ть направля́я свяще́ннаго, Фили́ппе, му́рина, е́же позна́ти тому́ стезю́ Сло́ва воплоще́ния.
Свяще́ннейший Канда́кий ви́дев тя́, вразумля́юща того́, твое́ю руко́ю, Фили́ппе, креща́ется, и по́лн Ду́ха Свята́го я́влься, пропове́дник Боже́ственный бы́сть.
Богоро́дичен: Сы́ны соверши́ Бо́жия, Всенепоро́чная, сы́ны челове́ческия Тво́й Сы́н, от чи́стых крове́й Твои́х вопло́щся и ро́ждся, сего́ ра́ди сла́вим Тя́.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Я́рости беззако́нных не убоя́вся, среди́ волко́в, я́ко а́гнец и́стинно, Фили́ппе, ходи́л еси́, ты́я претворя́я к благоче́стию благода́ти сло́вом, блаже́ннейше.
На заколе́ния веде́ся, я́ко А́гнец, Емману́ил, я́коже глаго́лет Иса́ия сла́вный, Его́же разуме́ти не моги́й, Фили́ппе, свяще́нный Канда́кий от тебе́ науча́ется.
Священносло́вна тя́ ученика́, еди́наго диа́конов седми́ избра́нна, уве́дехом и Це́ркве Боже́ственное основа́ние и все́х су́щих во тме́ свети́льника, Фили́ппе.
Богоро́дичен: Богоро́дицу Тя́ и́стинно от души́ испове́дающе, искуше́ний и неудо́бств избавля́емся Твои́ми ко все́х Бо́гу и Го́споду, Де́во, хода́тайствы, Богоблагода́тная.
Пе́снь 6
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Во́д духо́вных испо́лнився, я́ко река́ Боже́ственнаго Еде́ма, изше́л еси́, наводня́я волно́ю ти́хою земны́я концы́ и напая́я сердца́ ве́рных, досточу́дне.
Отве́рз, испо́лнил еси́ твоя́ уста́, учениче́, духо́внаго ра́зума, и разве́рз горта́нь лука́ваго, поглоще́нных исто́ргл еси́ безчи́сленная мно́жества, и спа́сл еси́, апо́столе.
Кре́пость низве́ржеся неви́димаго врага́ и отню́д поги́бе, тебе́, кре́постию Ду́ха Христа́ пропове́дающу, Фили́ппе, распе́ншагося и язы́ки призыва́ющаго.
Богоро́дичен: Зако́нов Тя́ есте́ственных кроме́, роди́, Христе́, Соде́теля тва́ри, и па́че естества́ пребы́сть и́стинно Де́ва Нескве́рна свята́я Ма́ти Твоя́, Пресвяты́й.
Конда́к, гла́с 4
Язы́ков лове́ц пречу́дный и ученико́в Христо́вых собесе́дник, апо́столов предъизбра́нный, Фили́пп дне́сь ми́ру исцеле́ний подае́т бога́тство, покрыва́ет от обстоя́ний того́ хва́лящия. Те́м согла́сно зове́м ему́: спаса́й вся́ моли́твами твои́ми, апо́столе.
И́кос:
Я́ко не́бо сла́ву Бо́жию, самови́дче, испове́дав, язы́ки да́льния привлече́ к ве́ре бли́з бы́ти Бо́га. Те́м, я́коже Моисе́й законополо́жник, обогаща́еши, прехва́льне, ста́до твое́: о́н дре́вле мо́ре пресече́ и преве́д лю́ди, пото́м в пусты́ни препита́ хле́бом небе́сным; ты́ же сла́наго лю́таго неве́рствия изба́вив во Христе́ всю́ тва́рь, горе́ к пребыва́нием небе́сным возве́л еси́ вопию́щия: спаса́й вся́ моли́твами твои́ми, апо́столе.
Пе́снь 7
Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Наведе́ тя́, я́ко коня́, Пребоже́ственный, возмуща́юща язы́ческое мо́ре, Фили́ппе, главы́ сокруша́юща вра́жия, и пою́ща Ему́ пе́сненно: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Сказу́я пре́жде все́х веко́в сокрове́нную Та́йну, тайноглаго́льник же бы́в, Фили́ппе му́дре, научи́л еси́ страны́ и лю́ди и от та́ин ме́рзских очи́стил еси́.
Яви́лся еси́ велича́йшая звезда́, Фили́ппе сла́вный, и Тралли́и удобре́ние, в не́йже те́ло твое́ честно́е лежи́т, содева́я чуде́с пресла́вная, му́дре, на просвеще́ние благочести́вно блажа́щих тя́.
Богоро́дичен: Богороди́тельницу Тя́, Де́во, имену́ем, Мари́е Пречи́стая, спаса́емии Тобо́ю де́нь и но́щь от вра́жиих приложе́ний вре́дных, и искуше́ний вся́ческих, и душе́вных скве́рн.
Пе́снь 8
Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Сло́вом боже́ственным, всеблаже́нне, я́коже со́лию, раствори́в, пре́лести очи́стил еси́ смра́д лю́тый, и челове́ческая сердца́ исцели́л еси́, чести́ и сла́вити Тро́ицу во ве́ки.
Утверди́шася но́ги хромы́х сло́вом твои́м, му́дре, ду́си же ме́рзцыи и нечи́стии рыда́ху, терпе́ти не могу́ще да́нныя тебе́ благода́ти.
В Самари́и дре́вле живу́щии, Фили́ппе, благода́ти зарю́ от тебе́ прие́млют, ви́дяще мно́гая содева́юща тя́ чудеса́ си́лою Ду́ха, Исто́чника благода́тнаго.
Богоро́дичен: Коле́блющуюся зло́бою ратобо́рца ду́шу мою́, Де́во Чи́стая, укрепи́, боже́ственным призира́нием Дви́жущаго вся́ческая прие́мши и неподви́жущися.
Пе́снь 9
Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.
Ви́дев дре́вле тебе́ ча́емая и боже́ственную прие́м вла́сть непоколеби́му, о не́йже челове́ки научи́л еси́, Фили́ппе богоглаго́ливе, красу́йся и лику́й, Боже́ственнаго наслажда́яся просвеще́ния и утеше́ния.
Я́ко све́т, я́ко звезда́, я́ко вели́кое со́лнце, свеща́тельными заря́ми обте́кл еси́ вселе́нную, возвеща́я Боже́ственное пропове́дание: во Тралли́ю же, Аси́йский гра́д, прише́д, ему́же во́ждь бы́в, блаже́нне, в не́м усну́л еси́.
Кре́ст, и сме́рть, и воскресе́ние Изба́вителя бли́жним и да́льним возвести́л еси́, не́бо озвезде́нное бы́в, Боже́ственными светлостьми́ блиста́ющося, Фили́ппе, апо́столе Христо́в досточу́дне.
Земля́ те́ло твое́ многострада́льное, сия́ние испуща́ющее исцеле́ний, покры́, не́бо же ду́х тво́й святы́й со апо́столы и́мать веселя́щейся, с ни́миже и на́с помяни́, му́дре, хва́лящих тя́.
Богоро́дичен: Гла́с прино́сит Ти́ благода́рственный вся́кое дыха́ние, вопию́щий ве́село и глаго́лющий: ра́дуйся, престо́ле Вы́шняго огнеобра́зный; ра́дуйся, Бо́жие село́ простра́ннейшее; ра́дуйся, апо́столов благоле́пное, Чи́стая, венча́ние.
Свети́лен
Апо́столе Христо́в, во всю́ вселе́нную протече́ твое́ веща́ние, Бо́га пропове́дал еси́ на́м, Его́же о на́с моли́ све́т у́мный на́м возсия́ти.
Богоро́дичен: Дре́вле дарова́нную мне́ ри́зу купе́лию креще́ния, оскверни́х стра́стными блуды́, и ужаса́юся, окая́нный, ча́с помышля́я Боже́ственнаго и́стинно стра́шнаго суда́, Де́во Всенепоро́чная, предста́ни тогда́ и изба́ви мя́ стра́шнаго преще́ния.
Вернуться к списку