- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Святитель Симон Печерский, епископ Владимирский, Суздальский
Святитель Симон Печерский, первый епископ Владимиро-Суздальской земли, родился во второй половине XII в. и подвизался в Киево-Печерском монастыре, где и принял постриг.
В 1206 г. становится игуменом Богородице-Рождественского монастыря во Владимире. В 1215 г. при великом князе Владимирском Георгии II Всеволодовиче становится епископом Владимирским и Суздальским. Святитель, как добрый пастырь, усердно заботился о вверенной ему пастве и не оставлял трудов иноческих.
Горя любовью к подвижникам Печерским, святитель написал жития нескольких Печерских угодников, вошедших в Киево-Печерский патерик. Святитель Симон является автором поучительных посланий к монаху Киево-Печерского монастыря Поликарпу. Его перу принадлежит «Сказание о святой чудотворной церкви Печерской Киевской, како создася, украсися и освятися».
Пробыв 12 лет на архипастырском престоле и приняв схиму, святитель Симон мирно скончался 22 мая 1226 г. Честное тело святого, согласно его желанию, было положено в Ближних (Антониевых) пещерах Киево-Печерской Лавры.
Житие преподобного Симона, епископа Владимирского и Суздальского
Память 10 мая
То, что сказал Иисус, сын Сирахов, о Симоне, сыне Ониине 3074 : «великий священник, при жизни своей исправил дом и во дни свои укрепил храм» ( Сир. 50:1 ); и еще: «как утренняя звезда среди облаков, как луна полная во днях, как солнце сияющее над храмом Всевышнего, как радуга, сияющая в величественных облаках» ( Сир. 50:6–7 ), – это самое мы должны сказать и о преподобном отце нашем Симоне, епископе Владимирском и Суздальском, свидетеле и списателе житий угодников печерских, втором летописце по блаженном Несторе. Поистине, он хорошо построил дом Божий и укрепил Церковь примером жития своего и назидательными повествованиями о житии святых, как один из тех добрых пастырей, о которых Господь обещал пророку Иеремии, говоря: «дам вам пастырей по сердцу Моему и будут пасти вас со знамением и благоразумием» ( Иер.3:15 ). Поистине все наименования, относимые к Симону, доброму пастырю и хранителю закона Иудейского, могут быть отнесены и к сему преподобному Симону, архипастырю Владимирскому и Суздальскому.
Этот блаженный Симон принял образ иноческий в святом монастыре печерском, подобно небу, украшенному святыми подвижниками, как бы звездами мысленными, луною и солнцем. Поступив в монастырь, Симон с прилежанием читал повести о житии прежде бывших и Богу угодивших святых, многочисленных, как многочисленны звезды на небе. И сам блаженный Симон воспламенялся любовью к подвигам сих святых и всячески старался им подражать. С любовью вспоминал он подвиги первого строителя сей обители преподобного Феодосия, так умножившем сии духовные звезды обители – иноков, и всячески старался подражать жизни его. Вспоминал он также и о подвигах святого Антония, просветившего всех, подобно солнцу, светом добрых дел своих; и его равноангельному житию подражал преподобный; взирая на преподобных, умноженных как звезды, служащие луне и солнцу, Симон поучался смирению; в особенности поучался смирению примером святителя Феодосия, который, подобно луне, сиял ярче всех прочих звезд и заслужил себе у Бога более славный сравнительно с прочими братиями венец. От Антония, как бы солнца, идущего по небу одиноко, без прочих светил, Симон заимствовал равноангельное безмолвное житие. Подобно зеркалу, он отражал в себе все те духовные светила – звезды, луну и солнце, и сам проявлял из себя свет звездный, лунный и солнечный. Кроме того, подобно тому древнему Симону первосвященнику, и сей был как звезда утренняя, как луна полная и как солнце, сияющее на церковь Всевышнего. Он усердно подвизался в святом монастыре печерском, подобном небу, и сам Симон уподоблялся своими подвигами звезде утренней, всегда подражая Пресвятой Богородице, прекрасной как луна и славной как солнце. Сколько было у него сил, он усердно служил Матери Божией, пребывая постоянно в великом смирении, усердной молитве, как общей с братиею, так и уединенной.
Когда сей святой Симон просиял подвигами своими по многим окрестным странам, так что был даже известен и в странах весьма отдаленных, случилось, что в то время архиерейский престол епархии Владимирской и Суздальской не имел своей главы. Церкви же прилично украшаться звездным венцем (ср. Откр.12:1 ), как пишет святой Иоанн в своем Апокалипсисе. На том престоле владимирском и суздальском не было пастыря, – пресветлого солнца и красивой луны, так что та церковь не могла похвалиться словами псалма: престол мой как солнце предо мною и «как луна совершенна в век» ( Пс.88:38 ). В это именно время, по изволению Начальника пастырей – Иисуса, вручившего некогда овец Своих любившему «Его более всех» ( Ин.21:15–17 ) Симону Петру, этот блаженный Симон, от всего сердца возлюбивший Пречистую Матерь Божию, был призван Богом на престол епископский для управления Богом хранимыми городами – Владимиром и Суздалем. Таким образом украсился венец церкви той светом звездным, престол же ее просветился как солнце и как полная луна. Сей блаженный пастырь просиял на престоле добрыми делами своими как звезда утренняя, как луна и как солнце; учением своим он просвещал всех, любовью согревал, благодатью, испрошенною от Бога, даровал всем жизнь (духовную). Сей блаженный Симон всегда представлял себя как бы звездою утреннею, которая возвещает конец ночи и начало дня, поэтому он всегда хранил себя от всех дурных и греховных дел и всеми силами устремлялся на дела добрые, благодатные. Помышлял про себя святой и то, что солнце и луна – суть как бы два глаза, неусыпно бдящих на небе; поэтому он всячески заботился о том, чтобы его престол сиял как солнце и как полная луна, и лично сам старался подражать тем неусыпным очам небесным, для чего с неусыпною бодростью прилежно пас духовное стадо свое.
Блаженный Симон долгое время подвизался, как ревностный пастырь, усердно и внимательно заботившийся о своей пастве; и следует заметить, что преподобный весьма успешно проходил служение свое. В то же время святой не оставлял и трудов своих иноческих, всегда представляя в мысли своей труды и подвиги честных подвижников печерских и радуясь душою своею о том, что Господь сподобил его в сей честной обители принять образ иноческий и быть как бы сожителем святых печерских подвижников; святой Симон постоянно призывал их к себе на помощь в молитвах своих и по предстательству их пред Богом при помощи благодати Божией успешно устроил дела паствы своей, так что на нем исполнились и все прочие подобия и наименования, усвояемые Иисусом, сыном Сираха, Симону, первосвященнику Иудейскому, угодившему Богу в Ветхом Завете. Кроме вышеупомянутых наименований Иисус, сын Сирахов, пишет о том Симоне, что он был как бы дугою небесною, как бы цветок среди шипов, как лилия, как стебель ливанский, как ладан на огне, как сосуд златокованный, как маслина и как кипарис ( Сир.50:8–11 ). Все эти добродетели архипастырские, предуказанные этими наименованиями, проявил в своей жизни и добрый пастырь Симон. Так он весьма заботился о сохранении и водворении между людьми мира, предуказанного небесною дугою; далее, он учил всех самым делом своим терпению, произрастая как цветок яблочного дерева среди терний, всегда трудясь в мысленном вертограде паствы своей; наставлял всех и делом и словом чистоте духовной, как бы насаждая белую лилию; поучал всех непрестанной молитве к Богу, умножая как бы благоухающие растения ливанские; всегда благодарил Бога, даже среди скорбей своих, и к тому же поучал и паству свою, представляя собою как бы ладан, благоухающий на огне, предлагаемый всем в драгоценном сосуде любви и премудрости духовной; он укоренял среди паствы своей маслину милосердия и любви к ближнему, а также возвращал в пастве своей, как кипарис, постоянную мысль о Боге.
Сей блаженный Симон настолько изучил подвижническую жизнь святых угодников печерских, что как бы написал ее на скрижалях сердца своего; поэтому он восхотел, чтобы и прочим, благочестивым людям, была известна жизнь печерских подвижников; а для этого он решил составить письменное описание подвижнической жизни печерских иноков. Следует заметить, что в это время, по причине многочисленных войн и усобиц было утеряно много книг, так что многие события, описанные в этих книгах, начинали приходить в забвение. Ввиду этого блаженный Симон с большим усердием разыскивал всех очевидцев того или другого чудесного события, случившегося в печерской обители, и все, полученные таким образом, сведения преподобный с усердием собирал в одно целое, трудясь как мудрая пчела. Потому то он и просветил нас светом солнечным, лунным и звездным, так как описал нам чудеса преподобного Антония, этого светозарного солнца, и чудесное окование раки преподобного Феодосия – луны полной; ко всему этому блаженный Симон присовокупил сказание о святой, небесам подобной, церкви печерской, престол которой поистине сиял как солнце и как луна полная; – все это занесено преподобным Нестором в первую часть Патерика 3075 . Кроме того, блаженный Симон в послании к Поликарпу предложил сведения о жизни многих подвижников печерских, сиявших как звезды подвигами своими; – это вошло во вторую часть Патерика. Впоследствии Симон еще раз написал послание к тому же Поликарпу, в котором говорит о подвигах и многих других подвижников печерских.
Из сочинений сего блаженного Симона видно, что он имел великую любовь ко Пресвятой Богородице и к преподобным отцам – Антонию и Феодосию Печерским , так что он с сими преподобными обитал духом и умом своим как бы в одной пещере, несмотря на то, что телом своим жил в своей епархии.
Подобно тому, как Симон Петр более прочих апостолов любил Господа, так и этот Симон, тезоименитый тому славному апостолу, выказывал больше всего любовь и ревность к Пресвятой Богородице и обители Ее печерской.
Во дни жизни его верующие видели на небе чудное знамение, – именно они видели, что Некая Жена, Невеста неневестная, Пречистая Богородица, имела под ногами Своими не только свет лунный, но и звездный и солнечный; ибо этот пастырь добрый сиял своими делами благими (как мы сказали выше), как звезда и как луна, причем являл столь великое смирение, что, будучи епископом, писал в послании своем, что считал бы честью для себя быть сором, попираемым и разбрасываемым в сторону ногами проходящих, как об этом свидетельствует послание его.
Этот добрый пастырь потрудился довольно продолжительное время, питая духовных овец своих пищею нетленною, ведущею в жизнь, так как предлагал всем пасомым своим жития святых, подвизавшихся в обители печерской, и в письмени и самым делом жизни своей.
Пробыв двенадцать лет на архипастырском престоле, блаженный Симон отошел к пастырям, восседающим на двенадцати престолах и к Самому Пастыреначальнику, Господу Иисусу, дабы восприять от Него неувядаемый венец славы. Тело же его честное, согласно его желанию, выраженному в послании к блаженному Поликарпу, а также в соответствие его любви к святым подвижникам печерским, положено в печерских пещерах, где и доныне пребывает в нетлении, в честь, славу и хвалу Отца, и Сына, и Святого Духа, Единого Бога в Троице славимого, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь 3076 .
* * *
Здесь разумеется Симон I, первосвященник Иудейский, сын и преемник первосвященника Онии 1-го, за благочестие свое прозванный современниками «праведным». Воспользовавшись спокойным временем под владычеством царей египетских, он возобновил укрепления Иерусалима, украсил храм, обнес его высокими стенами и сделал в нем значительные исправления и улучшения; но, – что самое важное, – он поднял религиозно-нравственную жизнь народа примером своей благочестивой жизни, почему и оставил по себе самые добрые воспоминания ( Сир. 50:1–21 ). – Первосвященническое служение свое Симон проходил в нач. III в. до Р. Х.
«Патерик», по переводу с греческого, значит «отечник», т.е. сборник, заключающий в себе краткие повести о жизни подвижников благочестия или нравоучительные слова их. Киево-Печерский Патерик представляет собою собрание кратких повестей о подвигах печерских иноков. В основу этого Патерика вошли 14 сказаний Симона, епископа Владимирского и Суздальского, затем жизнеописания святых, составленные летописцем Нестором и другими лицами. Что касается до сказаний Симона, то девять из них повествуют о чудотворцах печерских и пять – о чудесах, сопровождавших построение главной печерской церкви.
Кончина преподобного Симона последовала в 1226 г., на 11 году управления им епархией Владимирской и Суздальской (управлял епархией с 1215 по 1226 г.).
Акафист святителю Симону Печерскому, епископу Владимирскому и Суздальскому, чудотворцу
Кондак 1
Возбранный и преславный защитниче наш от враг спасения нашего видимых и невидимых, святителю отче Симоне всеблаженне, почитаще честныя и многоцелебныя мощи твоя, яко многоценный залог неусыпнаго предстательства твоего о нас ко Господу, со умилением благодарственно зовем ти:
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Икос 1
Ангел Господа Вседержителя воистинну, по слову пророчу, достоин еси нарицатися святителю отче Симоне: ангельски бо жительствуя на земли, ангельское служение совершал еси в людех, равноангельно подвизаяся за хотящих наследовати спасение вечное; егоже и мы недостойнии предстательством твоим сподобитися уповающе, со умилением восписуем ти таковая:
Радуйся, в служении твоем спасению ближних, ангелов дивный подражателю; радуйся, в ревности твоей о славе имене Божия преславный пророков последователю.
Радуйся, в подвизех благовествования Христова истинный апостолов преемниче; радуйся, в трудех архипастырства равночестный преславным святителем сопрестольниче.
Радуйся, строителю дома Божия верный и воистинну мудрый; радуйся, изъяснителю велений Господних неленостный и воистинну учительный.
Радуйся, священнотаинниче, освященный Богом в приношение жертвы Ему благоприятныя; радуйся, праведниче, егоже молитва много может пред Господем поспешествуема.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 2
Видя и слыша от иных самовидцев равноангельная жития преподобных отец Печерския Лавры, потщался еси, богомудре отче, не точию добре запечатлети я на cкpижaлex сердца твоего, но и писанием достоверно известити я родом последнейшим, да выну взирающе на скончание жительства угодников Божиих, и подражающе вере их, благочестно воспевают дивному во святых Своих Господу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум спасения вечнаго, данною ти свыше премудростию, просвещал еси всем приближающимся к тебе, и закону Господню от уст твоих поучахуся мнози, хотящии благочестно жити; сотвори убо предстательством твоим, святче Божий, да поне и наша страстьми омраченныя смыслы благодатно просветятся, во еже добре искушати нам, что есть воля Божия благая и угодная и совершенная; да во всех заповедех и оправданиих Господних ходяще безпорочно, доволни будем и иных на истинный путь спасения наставити. Сего ради ублажаем тя:
Радуйся, священноучителю, воистинну уста Божия имущий; радуйся, богомудрый наставниче, изводяй честное от недостойнаго.
Радуйся, делателю непостыдный, яко во спасение ближних твоих благоплодно потрудился еси; радуйся, благий и верный рабе, яко Господу господствующих воистинну добре послужил еси.
Радуйся, отче богомудре, написавый в научение наше словеса премудра; радуйся, яко теми и по отшествии твоем нас уча не престаеши.
Радуйся, яко со угодники Печерскими, ихже жития написал еси, во обителех небесных водворяешися; радуйся, яко ходатайствуеши ко Господу, да и мы с ними в книги животныя напишемся.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 3
Силою благодатною свыше осенен, на брань противу сил преисподних укрепился еси, постом же и молитвою вся наветы их и коварства до конца отразил еси; темже, всеблаженне, не престай моляся ко Господу и о нашем укреплении в брань ко врагом спасения нашего, да победивше вся козни их, благодарственно вопием о тебе Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имея от Господа обилие дарований духовных, возсиял еси, богомудре отче, от безмолвия пещернаго в далечайшия страны светом добродетелей твоих, и мнози желаху тя в предводителя и наставника себе имети; темже и избран был еси во игумена обители иноческия, яже во граде Владимире, да просветится свет твой в просвещение множайших. Сего ради величаем тя:
Радуйся, святыя Печерския Лавры благоплодное насаждение; радуйся, обители Пресвятыя Богородицы благоуханное прозябение.
Радуйся, постническаго лика преподобных светило многосветлое; радуйся, подвигов иноческих зерцало преизящное.
Радуйся, яко в житии твоем Антонию дивному подражал еси; радуйся, яко в подвизех твоих Феодосию чудному ревновал еси.
Радуйся, яко послушающих тебе управил еси ко спасению вечному; радуйся, яко повинующимся тебе был еси ходатай Царствия Небеснаго.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 4
Бурю страстей и свирепеющия волны похотей плотских до конца утолил еси постом и бдением и молитвою, благодатию же Божиею охраняем, достигл еси во отишие безстрастия; темже убо изми, отче преподобне, молитвами твоими и нас недостойных от потопа страстей и погибели вечныя, да спасающему тобою всещедрому Богу благодарственно вопием: Аллилуиа.
Икос 4
Слыша о подвизех твоих, и видя исправления твоя во игуменстве, благоверный князь Георгий зело любляше тя, и в чести велией имеяше тя, угодниче Божий; темже молением его возведен был еси на архипастырский престол богоспасаемых градов Владимира и Суждаля, идеже паче просиял еси благими делы, учением просвещая, любовию согревая, благодатию же от Бога испрошенною живот подая всем, ублажающим тя звании сими: Радуйся иерарше, благодатию Святаго Духа освященный; радуйся, архипастырю, воистинну Богом избранный.
Радуйся, питателю, пищею слова Божия верныя насыщающий; радуйся, святителю, благодатию Божественною души наша освящающий.
Радуйся, истинный учителю, показавый в научение наше веру твою от дел твоих; радуйся, благоискусный наставниче, поучаяй нас кротости и премудрости не cлoвoм точию, но и образом жития твоего.
Радуйся, преславный миротворче, яко мятущуюся Церковь Владимирскую пришествием твоим возвеселил еси; радуйся, благосердый отче, яко любовию и кротостию духовная чада твоя обрадовал еси.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 5
Боготечная звезда явился еси на высоком степени святительства, ясно путь заповедей Господних показуя всем, хотящим благочестно жити; темже убо озари, отче преподобне, и нас, во тьме страстей пребывающих, сиянием добродетелей твоих, да яко во дни благообразно ходяще, вопием о тебе с благодарением Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видя, яко в мире сем всяческая суета и тлению причастна, потщался еси вседушно, Богоблаженне отче, Единому Превечному Богу благоугодити, и не вотще быша труды твоя: пременил бо еси тленная на нетленная, наипаче же сподобился еси блаженнаго предстояния пред Престолом Господа Славы, во Царствии Небеснем. Тамо убо, святче Божий, не забуди и нас, притекающих к заступлению твоему, и с любовию вопиющих к тебе таковая:
Радуйся, нищеты ради духовныя богатство нетленное стяжавый; радуйся, плачем и печалию, яже по Бозе, утешение вечное восприявый.
Радуйся, кротостию и незлобием Царствие Небесное наследовавый; радуйся, чистотою сердца лицезрения Божия сподобивыйся.
Радуйся, доблий воине Христов, и вождю благоискусный воинов духовных; радуйся, ратоборче Господень, низложивый врага темнаго оружии правды десными и шуими.
Радуйся, Богоблаженне подвижниче, яко подвигом добрым подвизался еси; радуйся, истинный праведниче, яко пред Господем Правды непорочен и праведен обрелся еси.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 6
Проповедь Евангельскую, яко смиряяй себе вознесется, всем сердцем и всею мыслию твоею восприял еси, досточудне отче; темже аще и достойне одеждою святительства одеялся еси, обаче тем не возносяся, смиреномудренно желал еси, лучше тебе един день аки сметию в дому тамо Божия Матере приметатися, нежели тысящу лет славиму быти на престоле. О, всеблаженне, испроси и нам у Щедродавца Господа достолюбезную добродетель нищеты духовныя, да не высокая о себе мудрствующе, но смиренными ведущеся, благоприятно вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси во светлостех святых солнца светлейшее, венцем благоволения Божия, доброты же неизреченныя и славы непрестающия благодатно украшаем; темже, всеблаженне, не престай моляся ко Господу Сил и Царю Славы о всех, притекающих к заступлению твоему, и величающих тя благохвалении сими:
Радуйся, преблаженне, яко приял еси царствие благолепия от Царя Небеснаго; радуйся, преподобне, яко венчался еси славою и честию от руки Господни.
Радуйся, кающихся со умилением ходатаю преусердный; радуйся, борющихся со страстьми и похотьми помощниче преизрядный.
Радуйся, ищущим уврачевания уязвленной совести целителю премудрый; радуйся, унывающих и безнадеждных утешителю пресладкий.
Радуйся, заблуждающих и в самозабвении жительствующих исправителю прекроткий; радуйся, лукавнующих и беззаконнующих обличителю незлобивый.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 7
Хотяй всем человеком спастися и в разум истины приити, многомилостивый и долготерпеливый Господь дарова нам во освящение, защищение и отраду честныя и многоцелебныя мощи твоя, святителю отче Симоне; в нихже с верою и любовию приемлюще стража нам неотступна, благодарственно вопием сице благоволившему о нас Господу: Аллилуиа.
Икос 7
Нова небесе и новы земли благодатию Божиею достигл еси, всеблаженне отче, к ним же и мы недостойнии стяжахом тя путеводителя и наставника; темже молим тя, не попусти нас погибнути в дебрех греховных, но приведи нас стезею правою в страну света и радости вечныя, с любовию вопиющих тебе:
Радуйся, горняго мира обитателю всеблаженный; радуйся, дольняго мира заступниче многомощный.
Радуйся, кивоте честный, даровании духовными преукрашенный; радуйся, каменю драгий, Церковь Христову украшающий.
Радуйся, яко нетлением мощей твоих проповедуется миру будущее всех воскресение; радуйся, яко и нам недостойным даровася от них многоценный залог твоего заступления.
Радуйся, сокровище милосердия к нам Божия неисчерпаемое; радуйся, хранилище дарований нам благодатных неиждиваемое.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 8
Странное преселение твое от земных в небесная пресветлая места ведуще, устранимся суетных прелестей мира сего, помышляюще, яко ты, всеблаженне, подобострастен быв нам, мир сей прелестный, и вся злая в нем победил еси, нам оставль образ добрых подвигов твоих; о толикой убо победе твоей радости исполнени, торжественно вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Весь исполнен быв любве Божественныя, всем быти вся восхотел еси, по образу святаго апостола Павла; темже, Богоблаженне, являл еси всем, приближающимся к тебе коемуждо благопотребну помощь, неусыпно труждаяся в научении, утешении и утверждении их в вере и благочестии, да всяко некия спасеши. Сего ради со благоговением приносим ти похвалы сицевыя:
Радуйся, Православия и благочестия учителю богомудрый; радуйся, воздержания и целомудрия наставниче преизрядный.
Радуйся, кротких и благих нравов благоискусный насадителю; радуйся, нечестивых и душетленных обычаев неуклонный искоренителю.
Радуйся, стужаемых и обуреваемых нечистыми помыслы верный помощниче; радуйся, злословимых и оклеветаемых благонадеждный защитниче.
Радуйся, малодушием колеблемых и во унынии закосневающих известный ободрителю; радуйся, в печали и злострадании сущих незримый предстателю.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 9
Всяк грех содеяхом, всякою нечистотою осквернихом души наша; ты же святителю Христов, чиста соблюдый себе благодатию Божественною от всякия скверны плоти и духа, облагоухай нас твоею святынею, да со страхом Божиим прочее в мире сем жительствующе, со всякою же чистотою созидающе себе в жилище Божие духом, чистым сердцем и нескверными усты вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витийская многовещания и риторскую хитрость отвергше, искренним точию сердцем в песнех духовных величаем тя, заступника нашего, святителю Христов отче Симоне: хвалим богоугодное житие твое, торжествуем славу твою, и покланяющеся честным мощем твоим, умильно глаголем:
Радуйся, Небеснаго Архиерея иерарше святейший; радуйся, Духа Святаго органе преизящнейший.
Радуйся, яко ангельский образ восприимь, ангельски на земли пожил еси: радуйся, яко святительским саном облечен, небесною святынею просиял еси.
Радуйся, яко во иночестве и архипастырстве сугубо Христу Господу послужил еси; радуйся, яко за сугубыя подвиги твоя сугубый венец от Него восприял еси.
Радуйся, истинный Христов последователю, не прельстивыйся славою мира сего; радуйся, благий и верный рабе, вшедый в радость Господа твоего.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 10
Спастися хотяще от различных напастей и бед мира сего, тебе, всеблагий отче, теплаго предстателя и многомощнаго молитвенника к Богу, призываем: не тщетну убо сотвори надежду нашу на заступление твое, не остави нас милостию твоею; буди нам защитник необоримый от враг видимых и невидимых, и помощник в напастех, нуждех и скорбех; избави нас ходатайством твоим от лютых бед и искушений; да не в смущении духа, но от избытка сердца, радостно всегда глаголем Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стены горняго Иерусалима, емуже Художник и Содетель Бог, имущия оснований дванадесять, и на них имен дванадесять Апостолов Агнчих, не во откровении таинственном, но яве зриши ныне, святче Божий: не престай убо моляся ко Господу о вопиющих к тебе таковая: радуйся, подвижниче Богоблаженный, подвигом добрым подвизавыйся, да благодать пред Господом обрящеши; радуйся, добропобедный воине, куплями житейскими не обязавыйся, да Воеводе угоден будеши.
Радуйся, яко иноческими твоими подвиги удивил еси Ангелов лики; радуйся, яко святительскими твоими исправлении возвеселил еси человеков собори.
Радуйся, благочестно труждающихся на пользу общую всегда готовый споспешниче; радуйся, благих наставников и воспитателей юношества незримый советниче.
Радуйся, нищих и убогих благосердый попечителю; радуйся, сирых и страждущих благоутробнейший покровителю.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 11
Пение умиленное, с верою и любовию, приносим ти, угодниче Божий, и прославляя прославльшаго тя Господа, всеусердно молимся тебе: сохрани предстательством твоим, во здравии и всяком благополучии, и соблюди от всякаго злаго обстояния; да мирно и безмятежно в державе нашей жительствуем, со благодарением Царю царствующих и Господу господствующих воспеваем: Аллилуиа.
Икос 11
Светом добрых дел твоих прославляя на земли Отца Небеснаго, и просвещая во тьме греховней пребывающыя, толико смирен сердцем был еси, досточудне отче, яко в послании твоем к блаженному Поликарпу, исповедуя себе грешника быти, смиренномудренно написал еси: «аз грешный епископ Симон тужу, скорблю и плачу, желая во святей обители Печерской скончатися, и положен быти во блаженной той персти, дабы поне малу отраду многих грехов моих приял, молитв ради преподобных отец Антониа и Феодосиа, и единомудренных им учеников их». Темже ныне прославляя Бога, исполнившаго во благих желание сердца твоего, и прославившаго тя за смирение твое славою неизглаголанною, приими от нас похвалы сицевыя:
Радуйся, яко смирением твоим воистинну высокая и преславная стяжал еси; радуйся, яко тем наипаче смиренному сердцем Господу Иисусу приближился еси.
Радуйся, Пресвятыя Богородицы изрядный любимиче и преискренний любителю; радуйся, боголепныя обители Ея избранный питомниче и преусердный ревнителю.
Радуйся, яко честное тело твое, по желанию твоему, во блаженной той персти положися; радуйся, яко дух твой в сонме духов безплотных со угодники Печерскими на небеси пред Господем радуется.
Радуйся, горняго Иерусалима гражданине богоизбранный; радуйся, небеснаго Сиона обитателю всеблаженный.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 12
Благодатию, от Господа и Подателя всякия благостыни умоленною, просвети, отче богоносне, души наша к разумению спасительных истин веры Христовы и к приятию добрых учений благочестия Евангельскаго, да премудростию, и разумом, и во всех добродетелех преспевающе, и такo достойно ходяще звания, в немже поставлены есмы, со благодарением Единому Отцу светов и Богу разумов во веки воспеваем: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще и превозносяще Бога, дивнаго во святых Своих, прославляем труды и подвиги твоя, имиже Господа на земли прославил еси, святителю отче Симоне; хвалим ревность твою по Бозе, ублажаем служение твое спасению ближних, славим кротость твою, величаем смиренномудрие твое, почитаем священную память твою, и со умилением благочестно зовем ти:
Радуйся, яко жития преподобных Печерских люботрудно в назидание наше собрал еси; радуйся, яко та и на скрижалех сердца твоего добре написал еси.
Радуйся, смиренномудре, николиже вознесыйся в сердце твоем, яко честен и славен еси; радуйся, праведне, никогдаже прельстивыйся мыслию, яко греxa не имаши.
Радуйся, яко главу седмоглаваго змия седмицею дарований духовных стерл еси; радуйся, яко в воздаяние за подвиги и труды твоя венцем нетления от Господа венчался еси.
Радуйся, яко со ангельскими лики выну на небеси Творца славословиши; радуйся, яко со избранными Его во обителех райских присно торжествуеши.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 13
О, великий и преславный угодниче Христов, святителю отче Симоне! Приими благоутробно сие малое моление, от нас недостойных со благодарением в похвалу тебе приносимое: буди заступник и покровитель всем, молитвенно притекающим к заступлению твоему с верою, и любовию, и упованием; избави нас от врагов видимых и невидимых, от всяких бед, скорбей и напастей; да мирно и благочестно поживше в веце сем, сподобимся с тобою и всеми святыми вечно в радости блаженней воспевати Богу: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангел Господа Вседержителя воистинну, по слову пророчу, достоин еси нарицатися святителю отче Симоне: ангельски бо жительствуя на земли, ангельское служение совершал еси в людех, равноангельно подвизаяся за хотящих наследовати спасение вечное; егоже и мы недостойнии предстательством твоим сподобитися уповающе, со умилением восписуем ти таковая:
Радуйся, в служении твоем спасению ближних, ангелов дивный подражателю; радуйся, в ревности твоей о славе имене Божия преславный пророков последователю.
Радуйся, в подвизех благовествования Христова истинный апостолов преемниче; радуйся, в трудех архипастырства равночестный преславным святителем сопрестольниче.
Радуйся, строителю дома Божия верный и воистинну мудрый; радуйся, изъяснителю велений Господних неленостный и воистинну учительный.
Радуйся, священнотаинниче, освященный Богом в приношение жертвы Ему благоприятныя; радуйся, праведниче, егоже молитва много может пред Господем поспешествуема.
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Кондак 1
Возбранный и преславный защитниче наш от враг спасения нашего видимых и невидимых, святителю отче Симоне всеблаженне, почитаще честныя и многоцелебныя мощи твоя, яко многоценный залог неусыпнаго предстательства твоего о нас ко Господу, со умилением благодарственно зовем ти:
Радуйся, отче Симоне, прилежный о нас к Богу молитвенниче.
Молитва 1‑я
О, священная главо, великий угодниче Божий, святителю Христов и чудотворче, преподобне и богоносне отче Симоне! К тебе, небесному заступнику и теплому предстателю нашему с верою и любовию припадаем и со упованием всеусердно молим тя: яви милосердие твое нам смиренным и грешным, и пролей теплыя молитвы твоя о нас ко Господу, Емуже со Ангелы и всеми святыми предстоиши на небеси во славе вечней. Вемы, святче Божий, яко свойственно есть тебе милосердие, ибо еще на земли живущу ти, едино имел еси попечение, еже спасати от погибели греховныя души человеческия; темже убо потщися, благосерде, предстоя страшному Престолу Господа Славы, ходатайствовати о нашем спасении, да не погибнем люте со беззаконии нашими. Веруем, отче всеблаженне, яко ты иже Христовою любовию, ближния твоя возлюбил еси, всегда пребывал еси в мире сем, кольми паче любиши вся ны о Господе на небесех водворяяся; темже всеусердно молим тя, яко отца нам суща, да выну соблюдаеши ны под покровом твоим от всякаго зла. Ты, отче преподобне, не точию сам верою правою и благими делы добре угодивый Господеви, но и иных научивый право веровати и волю Божию творити, велий наречен еси во Царствии Небесном, по неложному обетованию Христову; темже убо настави и нас, данною тебе от Господа благодатию, тако веровати, и тако путем заповедей Господних шествовати, яко не точию нам самем николиже на погибельный путь неверия и на стезю повелениям Божиим противну совратитися, но паче да будем довольни и иных во правоверии утвердити и на путь истинного благочестия наставити. О, преблаженне, потщися убо о сем наипаче умоляти Щедродавца Бога, да подаст нам веру праву и несумненну, благочестие искреннее и непоколебимое, братолюбие нелицемерное, и преспеяние во всех благих делех, да выну памятующе звание и избрание наше, будем, якоже учит святый апостол, совершенни и исполнени во всякой воли Божией, никомуже не полагающе претыкания или соблазна ни словом, ни житием нашим, но всегда промышляюще точию добрая пред Богом и человеки. Еще же припадающе молим тя, угодниче Христов, предстательствовати ко Всемилостивому Владыце и Царю царствующих, да сохранит под покровом Своея благости, во здравии и непременяемом благополучии богохранимый народ наш, и избавит его от всякаго злаго обстояния; да соблюдет Церковь святую от ересей и расколов, державу же православно-русскую от всякаго мятежа, браней и нестроений; да даст пастырем Церкви святую ревность о спасении пасомых и просвещении неверующих светом Богоразумия, и да умудрит их право правити слово истины; дарует начальствующим мудрость и силу, подчиненным усердие и благопокорливость, судиям прозорливость и нелицеприятие, супругам верность и единодушие, родителем разум и благочестие, чадом кротость и послушание, наставником и воспитателем юношества доброучительность и смиренномудрие, учащимся и воспитуемым благое в вере и благочестии научение и возрастание, всем же людем всяк дар коемуждо благопотребен, всяку благовременну помощь во благих делех, и вся ко спасению и славе Божией подобающая. Сохрани, отче преподобне, твоими богоприятными молитвами вся грады и веси державы нашея, и град сей, и дом сей, от всякаго зла и нападений вражиих, вся же правоверныя люди, с любовию и упованием притекающия к покрову твоему, и благочестно покланяющияся мощем твоим, осени небесным твоим благословением, и вся прошения их во благо исполни. Ей, угодниче Божий, не презри молений наших, и не посрами нас от упования и чаяния нашего! Се бо мы недостойнии, и смиреннии многих грехов исполненнии, ведуще, яко грешники Бог не послушает, но аще кто Богочтец есть и волю Его творит, того послушает, ко твоему прибегаем предстательству, тобою дерзаем умоляти милосердие Божие; веруем бо, всеблаженне, яко елика аще ты, праведен сый, воспросиши в молитве от Бога, даст ти Бог. Темже убо буди теплый о нас предстатель ко Щедродавцу Богу, да твоею помощию и заступлением мирно и благочестно поживше на земле сподобимся и небесных благ восприятия, славяще и превозносяще Отца, и Сына, и Святаго Духа, Единаго в Троице славимаго и покланяемаго Бога, и твое милостивое предстательство во веки веков. Аминь.
Молитва 2‑я
О, всехвальный и всечестный архиерею, святителю Христов, преподобне и богоносне отче Симоне! Призри, с свойственным тебе благосердием, от высот небесных, идеже со ангелы и всеми святыми Господу Славы предстоиши, на нас недостойных и долу преклонных, смиренных же и грешных, притекающих к многомощному предстательству твоему с верою, любовию и упованием. Простри молитвенно преподобныя руце твоя ко Господу и Владыце, и испроси от щедродательныя Его благостыни оставление согрешений наших вольных и невольных, покаяние сердечное, здравие душевное и телесное, житие мирное и безмятежное, воздуха благорастворение, земли плодоносие, житейских потреб довольство, во всем благое поспешение, и да не во зло обратим даруемая нам благая, но во славу пресвятаго имене Его, и во спасение наше. Еще же припадающе молим тя, потщися, благосерде, предстательствовати ко Господу Человеколюбцу, да избавит нас, по велицей Своей милости, от всяких бед и скорбей, от всяких недугов и болезней, от внезапныя смерти и от всех озлоблений, от всяких козней врагов видимых и невидимых и от всякаго зла; да укрепит в нас правую веру и благочестие нелицемерное, и да подаст нам силы в борьбе со страстьми и похотьми нашими; да соблюдет нас от нечестивых и душепагубных учений неверия и суеверия, имиже наветуется в нас святоотеческая православная вера, и да избавит нас от всяких приражений духа, иже ныне действует в сынех противления; да всадит в сердца наша дух смирения и кротости, дух братолюбия и незлобия, дух терпения и целомудрия, дух святыя ревности о славе Божией и спасении ближних; да призрит благоутробно на всякую душу, требующую благодатныя Его милости, и дарует, по неизреченным щедротам Своего человеколюбия, болящим исцеление, скорбящим утешение, малодушным успокоение, унывающим ободрение, страждущим ослабу, бедствующим помощь, сирым покров, безприютным пристанище, обидимым защиту, злословимым терпение, уничижаемым великодушие, гонимым заступление, оклеветаемым оправдание, и всем, во всяких нуждах и злостраданиях сущим, душевную отраду, и скорое избавление. Ей, святче Божий, буди теплый молитвенник и прилежный ходатай ко Господу о всякой души верных твоих чтителей, ищущих твоея помощи, да никтоже во уповании своем на тя посpaмлен будет, но вси предстательством твоим да обрящут, во всяких обстояниих, благодать и милость Всещедраго Бога, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Тропарь Симону, еп. Владимирскому и Суздальскому
глас 1
Жити́й преподо́бных оте́ц Пече́рских списа́телю изве́стный,/ святи́телю Христо́в Си́моне всеблаже́нне,/ моли́ся приле́жно с ни́ми Христу́ Бо́гу,/ да упра́вит в ми́ре живо́т наш/ и в кни́ги живо́тныя да напи́шет ны,// спаса́я ду́ши на́ша.
Перевод: Известный составитель житий преподобных отцов Печерских, святитель Христов Симон преблаженный, молись настойчиво с ними Христу Богу, да сделает мирной жизнь нашу и в книги жизни да запишет нас, спасая души наши.
Вернуться к списку