- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Апостол Симон Зилот, Кананит
Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Симон Зилот
Святой апостол Симон Зилот упомянут в списках 12-ти апостолов в Евангелии по Матфею, Марку, Луке, а также в Деяниях Апостолов ( Мф.10:4 ; Мк.3:18 ; Лк.6:15 ; Деян.1:13 ), однако известно о нем немного.
Происходил Симон из Каны Галилейской. В Священном Писании он называется Кананитом и Зилотом, чтобы отличить его от Симона Петра. Прозвище Зилот (греч. ζηλωτής) в переводе с греческого обозначает «ревнитель», то есть благочестивый человек, ревностно следующий иудейскому закону. Иногда прозвище Зилот нередко истолковывается в смысле приверженности партии зилотов (зелотов) – активных борцов против римского владычества. Другое его прозвище, Кананит (арам. Qan'ana), по одной версии, указывает на его происхождение, как уроженца города Кана; по другой версии, это имя объясняется исходя из перевода с арамейского: «ревнитель».
Предание иногда отождествляло его с Симеоном, апостолом из числа 70, «братом Господним» (сыном от первого брака Иосифа), который стал вторым епископом Иерусалима после казни Иакова Праведного.
Первое чудо, которое сотворил Спаситель – претворение воды в вино – произошло в доме Симона ( Ин.2:1-11 ). Во время пира для гостей недостало вина. Тогда Господь по предстательству Пресвятой Богоматери претворил воду в вино. Пораженный чудом, Симон всем сердцем и душой уверовал в Господа Иисуса как обетованного Мессию и, все оставив, последовал за Ним.
В день Пятидесятницы он принял вместе с другими апостолами дар Святого Духа. Святой апостол Симон проповедовал учение Христово в Иудее, Египте, Ливии, Киринее и Британии. Согласно преданию, святой апостол Симон принял мученическую кончину на Черноморском побережье Кавказа, предположительно, в Абхазии, во второй половине I века. По другой версии, он был убит в Персии. Считается, что Симон был усечен мечем или заживо распилен пилой. Также существует предание, что он был распят на кресте.
Погребен Симон Зилот в городе Никопсии, местоположение которого тоже вызывает споры. Согласно некоторым мнениям, этот город – нынешний Новый Афон в Абхазии; согласно другим, он находился на месте нынешнего поселка Новомихайловского в Краснодарском крае. Впоследствии, в XIX веке, на предполагаемом месте подвигов апостола, близ Апсарской горы, был сооружен Новоафонский монастырь Симона Кананита . В настоящее время мощи апостола находятся под спудом Симоно-Кананитского храма в Новом Афоне, часть мощей находится в Германии (в базилике апостола Андрея Первозванного в Кельне) и Ватикане (в соборе Святого Петра).
Святой апостол Симон Зилот считается покровителем супругов-христиан, так как во время совершения Таинства Венчания читается отрывок о браке в Кане Галилейской.
Память святого апостола Симона Зилота
Память 10 мая
Сей святой Симон происходил из Каны галилейской и был лично известен Господу и Его Пречистой Матери, так как город Кана отстоял на небольшом расстоянии от Назарета. Когда Симон справлял торжество по случаю своего вступления в брак, то на это торжество он пригласил и Господа, с Его учениками, и Пречистую Матерь. Но так как для гостей недостало вина, то Господь претворил воду в вино (ср. Ин.2:1–11 ). Будучи поражен таким чудом, жених уверовал в Господа Иисуса Христа, как Бога истинного и, оставив брачное торжество и тот самый дом, последовал с усердием за Господом Иисусом; поэтому он и был прозван Зилотом, или ревнителем 3069 , так как разжегся столь великою ревностью, что оставил ради любви к Христу и свою невесту, и все свои привязанности, уневестив душу свою Жениху Небесному. За это Симон был причтен к сонму учеников Христовых и к лику святых двенадцати апостолов.
Когда на апостолов в день Пятидесятницы сошел Дух Святой в виде языков огненных, то они получили дар языков, так что могли проповедать Евангелие всем народам; и Симон вместе с прочими одиннадцатью апостолами сподобился получить Духа Святого. Получив Духа Святого, он отправился с проповедью о Христе по разным странам, прошел Египет, Мавританию, Ливию, Нумидию, Киринию и Абхазию. Был он также и в Британии. Здесь он просветил верою Христовою многих язычников, неведавших Христа, за что и был распят неверными и окончил жизнь свою мучением, подобным мучению крестному, которому был предан Иисус Христос 3070 .
Кондак, глас 2:
Известно премудрости учения, в душах благочествующих положшаго, во хвалении ублажим, яко богоглаголиваго вси Симона: престолу бо славы ныне предстоит, и со безплотными веселится, моляся непрестанно о всех нас.
* * *
«Зилот» и «ревнитель» – подобозначащие слова; «зилот» есть греческий перевод еврейского слова «кананит» (от «кана» – ревность). Существует предположение, по которому Симон Зилот до призвания в апостолы был членом секты зилотов – ревнителей отечественной веры, обращавших особенное внимание на соблюдение обрядовых предписаний закона Моисеева.
Симон Зилот скончался мученическою смертью в Абхазии и погребен в городе Никопсии, лежавшем около Джигетии. Остатки этого города местные жители и доселе показывают верстах в 20 от Сухума, недалеко от морского берега. На месте кончины святого была построена церковь , возобновленная в 1875 г. усердием одного из Великих князей. Воспоминаемого ныне святого апостола Симона Зилота следует отличать, во-первых, от Симона Петра, также апостола из двенадцати, и от Симона или Симеона, сродника Господня по плоти ( Мф.13:55 ), который принадлежит к лику 70 апостолов и был вторым епископом Иерусалимским, – преемником апостола Иакова, брата Господня по плоти. – Память Симона Зилота празднуется еще св. Церковью 30 июня вместе с памятью прочих одиннадцати апостолов).
Собор святых славных и всехвальных двенадцати Апостолов:
Память 30 июня
Петра (житие 29 июня Зеведеева (30 апреля Варфоломея (11 июня Иакова Алфеева (9 октября (10 мая
Праздник весьма древний. Свидетельства о нем встречаются уже в IV веке.
Молитва апостолу Симону Зилоту
Святый славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, сподобивыйся прияти в дом твой в Кане Галилейстей Господа нашего Иисуса Христа и Его Пречистую Матерь, Владычицу нашу Богородицу, и очевидцем быти преславнаго чудесе Христова, на браце твоем явленного, претворения воды в вино! Молим тя с верою и любовию: умоли Христа Господа претворить души наша из грехолюбивых в боголюбивыя; сохрани и соблюди нас молитвами твоими от искушений диавольских и падений греховных и испроси нам свыше помощь во время уныния и беспомощия нашего, да не преткнемся о камень соблазна, но неуклонно шествуем спасительным путем заповедей Христовых, дондеже достигнем обителей райских, идеже ты ныне водворяешися и веселишися. Ей, апостоле Спасов! Не посрами нас, крепце на тя уповающих, но буди нам помощник и покровитель во всем житии нашем и помози нам благочестно и богоугодно житие сие временное скончати, благую и мирную христианскую кончину получити и добраго ответа сподобитися на Страшнем Суде Христове, да избежавше мытарств воздушных и власти лютаго миродержца, унаследуем Царство Небесное и прославим великолепое Имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Акафист святому апостолу Симону Зилоту, Кананиту
Кондак 1
Избранный апостоле Христов и благовестниче, мрежею проповеди твоея уловивый во спасение многия души человеческия и ко Христу приведый идолослужением помраченныя люди, Симоне блаженне, в песнех восхваляем тя с любовию и молим ти ся прилежно: яко имеяй дерзновение ко Господу, молися Ему выну за ны грешныя и молитвами твоими от всяких нас бед свобождай, да зовем ти:
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Икос 1
Ангелов Творец и Владыка, Христос Бог, спасти хотя падшее человечество, в плоть нашу облечеся и с человеки поживе, в Кану же Галилейскую на брак в дом твой прииде, Симоне прехвальне, вкупе с Пречистою Своею Материю, Девою Богородицею, Еяже умолением Матерним начаток чудес Своих в доме твоем яви, воду в вино на браце твоем чудесно претворив и сим показав Божества Своего силу. Темже тебе, сице облагодатствованному посещением и благоволением Богочеловека, яко Боговидцу и ученику Его избранному, со умилением сице вопием:
Радуйся, женише прекрасный, от брака земнаго на брак Агнчий чудесно призванный;
Радуйся, на небеси и на земли прославленный.
Радуйся, воплощшемуся Богу Слову верно послуживый;
Радуйся, в проповедании Евангелия правды ревность велию явивый.
Радуйся, Пресладкаго Господа Иисуса всем сердцем твоим возлюбивый;
Радуйся, обручницу земную оставивый и во след Его потекий.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 2
Видев чудеса Христовы, Симоне преславне, верно последовал еси во плоти явльшемуся Богу, от Негоже возлюблен был еси и к лику избранных дванадесяти апостол Его сопричтен был еси, якоже ревнитель славы Его, наименование новое Зилота, си есть ревнителя, получил еси. Сию ревность о славе Божией испроси и нам, учениче Спасов, да купно с тобою сподобимся пети Христу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум небесный тебе свыше дадеся, Симоне богомудре, темже внимая Божественным словесем Христа Бога, слагал еси я в сердце твое, и, яко земля добрая, плод сторичен принесл еси Ему учения Евангельскаго благодать, еюже озарил еси во спасение мира концы и, яко богопроповедник душеспасительный, слышиши от нас песни таковыя:
Радуйся, иго Христово, благое и легкое, на рамо твое восприемый;
Радуйся, примером твоим святым вся ны к последованию Христову привлекаяй.
Радуйся, ревности тезоименитый ревнителю о славе Божией;
Радуйся, теплейший любителю Господа Иисуса.
Радуйся, дивный наставниче к Нему ищущих спасения;
Радуйся, немолчный благовестниче Евангельскаго душеспасительнаго учения.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 3
Сила Божия осени тя, апостоле Христов Симоне, егда во след ходил еси Христа Господа, обходя с Ним Иудею и Галилею, внимая учению Его Божественному и созерцая превелия Его чудеса. Темже и Христос, яко верному Своему последователю и ученику, дарова ти власть и силу недуги исцеляти, болезни врачевати и духи нечистыя прогоняти, да вси славят силу Его, в тебе явленную, и поют Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 3
Имел еси едино попечение, Симоне всеблаженне, еже верно служити и благоугождати Христу Богу, во плоти явльшуся на спасение человеческое, Егоже спутник и самовидец сподобился еси быти и от уст Его Божественных почерпнул еси превелию учения небеснаго благодать, о нейже дивящеся, сице тебе глаголем:
Радуйся, всерадостный нам проповедниче Евангелия правды;
Радуйся, деннице, возвестившая нам солнце невечернее.
Радуйся, самовидче и слуго воплощеннаго Бога;
Радуйся, странствия Владычня и безсмертныя Его трапезы сопричастниче.
Радуйся, избранный и верный Христов учениче;
Радуйся, друже Его присный, до конца дружество твое к Нему сохранивый.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 4
Буря ярости иудейския пригвозди ко Кресту Христа Бога, волею пострадати за вся люди изволившего, но не поколеба веры и упования твоего, Симоне блаженне, яко Той есть Спаситель мира, древле прореченный пророки во искушение падшаго человечества. Темже, яко Владыце и Богу, верно воспевал еси Ему хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав Божественный глас Христа жизнодавца, тридневно воскресшаго от мертвых и дверем затворенным вшедшаго ко учеником Своим, и “Мир вам!” рекшаго, Симоне богоносне, зело возрадовался еси и Тому, яко Богу, благоговейно поклонился еси, всем же потом возвещал еси немолчно непреложную истину Его воскресения. О сем и мы хвалебно тебе зовем:
Радуйся, мир Христов достойно приемый в непорочный сосуд души твоея;
Радуйся, миром тем мира концы умиротворивый благодатно.
Радуйся, древния вражды идолослужительныя потребителю;
Радуйся, истины воскресения Христова очевидный и громогласный свидетелю.
Радуйся, дверем затворенным дивно прошедшаго Христа созерцателю;
Радуйся, пребожественнаго и радостотворнаго гласа Его слышателю.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 5
Боготечное на небо вознесение Христово видев и Духа Святаго, от Него ниспосланнаго во огненных языцех, сопричастник быв, Симоне прехвальне, духоносец божественный соделался еси и, облеченный силою свыше, потекл еси на проповедь Евангельскую во Иудею, Сирию, Египет, Мавританию, Испанию, Британию, Персиду, Иверию и Армению, возвещая людем, во мраце неверия бывшим, свет Христа Бога спасительный и веру в Него правую и всех приводя звати Ему: Аллилуиа.
Икос 5
Видевши тя, апостоле Христов, Пречистая Богородица, от дальных стран на облаце приспевшаго ко пречестному Ея успению, возрадовася радостию святою и сподоби тя Своея беседы и благословения предсмертнаго; ты же о коликия радости исполнился еси, созерцая Сына Ея и Бога, со святыми Ангелы к Ней пришедшаго и святую душу Ея в руце Свои приемшаго. Сию радость твою и мы, благоговейно воспоминающе, от любве усердныя возглашаем ти сия всерадостныя глаголы:
Радуйся, небошественный учениче Спасов, на погребение Матере Господни на облаце чудесно принесенный;
Радуйся, Христа, в руце Свои душу Матере Своея приемшаго, созерцавый.
Радуйся, погребению Пречистыя Богоматере достойно послуживый;
Радуйся, вознесенную с телом горе Богородицу уразумевый.
Радуйся, погребальныя пелены и праздный гроб Ея в Гефсимании видевый;
Радуйся, в видении светозарнем со святыми Ангелы пришедшую Владычицу мира зрети сподобивыйся.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 6
Проповедник богоглаголивый явился еси, апостоле Христов Симоне, в странах диких и людем зверонравным возвещал еси Евангелие Христово, кротостию и незлобием твоим препобеждая тех лютость и из волков дивиих претворяя их в агнцы Христовы, иже и научишася тобою пети Триединому Богу ангельскую песнь: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси, учениче Спасов, яко светильник лучезарный, в странах неверных и, яко боготечное светило, обтекл еси восток и запад, возвещая людем спасительную веру во Христа Иисуса, Иже внушает нам благохвалити тя, богопроповедника божественного, похвалами сими:
Радуйся, от востока востекий и запад просветивый светом Христовым;
Радуйся, Африку и Испанию огласивый учением Евангельским.
Радуйся, бритян суровость укротивый кротостию Иисусовою;
Радуйся, Армению и Иверию приведый к познанию Сына Божия.
Радуйся, персов и мидов убедивый веровати во Христа Бога;
Радуйся, неутомимо трудивыйся во благовестии Христове.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 7
Хотение усердное имел еси, апостоле Христов, еже мученически пострадати за имя Христово и кровию твоею запечатлети божественную истину проповеди твоея Евангельския, еже Господь устрояя, приведе тя во Иверии от неверных Лазов на кресте распяту быти и мученически скончатися. Таковую страдальческую Христоподобную кончину твою воспоминающе, почитаем болезни и труды твоя и поем Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго Ноя, начальника ковчега душеспасительнаго веры Христовы во Иверии, познаем тя быти, Симоне Богоглаголиве, и яко основателя и краеугольнаго камня церкве Иверския тя почитаем, место же погребения твоего с любовию чтим, яко освященное кровию твоею и мощей твоих почиванием, от негоже дары целебныя источаеши верным и привлекаеши звати тебе:
Радуйся, Иверии хранителю неотступный;
Радуйся, Пицунды покровителю, Богом данный.
Радуйся, храм твой в пустыни чудесно сохранивый от конечнаго разрушения;
Радуйся, гроб твой честный нам даровавый во утешение.
Радуйся, место подвигов твоих и страданий обновивый обителию иноческою во имя твое;
Радуйся, от святаго Афона подвижники поста и молитвы в ню преселивый предивно.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 8
Странствие земное совершив, апостоле Спасов, преселился еси от земли к обителем небесным, на земли же чудес лучами сияеши и просвещавши души верных, иже по Бозе молитвенно к тебе прибегают и почитают святую твою память, юже и мы благоговейно чтуще, поем прославльшему тя Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 8
Вся церковь Иверская почитает тя, апостоле Симоне, яко основателя своего и покровителя, наздавшаго ю на основании незыблемом веры Христовы и оросившаго ю к плодоносию духовному честною твоею кровию, от неяже дивно прозябоша в ней сонмы святых, торжествующих ныне вкупе с тобою на небе. Темже и мы на земли блажим твоя подвиги и сице тебе зовем:
Радуйся, благий и милостивый утешителю скорбящих;
Радуйся, скоропредстательный помощниче бедствующих.
Радуйся, велие дерзновение стяжавый ко Христу Богу, яко друг Его искренний;
Радуйся, приемый от Него власть на духи нечистыя.
Радуйся, обители твоея святыя славо и похвало;
Радуйся, подвизающимся в ней ходатаю вечнаго спасения.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 9
Всему миру судити имаши, апостоле Спасов, седяй на престоле высоце и превознесенне, егда Христос Господь со славою приидет сотворити суд Свой праведный; тогда, свято, умоли Его благость помиловати нас и не осудити в погибель вечную, но сподобити со святыми пети Ему: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство человеческое не довлеет к достойному прославлению твоих подвигов и чудес, Симоне прехвальне, обаче приими, учениче Спасов, благоутробно и милостиво сия малыя наша и нехитростныя песни, в похвалу тебе приносимыя с верою и любовию, и услыши вопиющих ти сице:
Радуйся, от востока и до запада хвалимый и славимый;
Радуйся, Иверскую страну кончиною твоею освятивый.
Радуйся, яко лозу благоплодную, в ней Нину равноапостольную духовно возрастивый;
Радуйся, сонмы святых от недр ея Христу плодопринесый.
Радуйся, горы и удолия ея подвижниками благочестия прославивый;
Радуйся, яко отец со чады, со святыми Иверскими в обителех райских торжествуяй.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 10
Спасения залог, святую православную веру, унаследовахом от тебе, апостоле Христов Симоне. Темже молим тя: от всяких ересей и расколов соблюди нас, чад твоих, молитвенным предстательством твоим к Богу и помози нам в православии непоколебимом пребыти до конца дней наших и верно пети Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Царя Небеснаго Христа избранный учениче, Симоне блаженне, помолися Ему за ны грешныя, да ревность твоя боголюбезная о хранении закона Его даруется и нам недостойным, во еже быти нам готовыми на подвиги доброделания христианского и на исповедание православныя нашея веры не словесы токмо, но и делы, и явитися чадами твоими не по имени токмо, но самою истиною. О сем тя молим и зовем:
Радуйся, звездо пресветлая, всех путеводящая к солнцу правды Христову;
Радуйся, свеще неугасимая, в молитвах присногорящая у Престола Господа славы.
Радуйся, столпе непоколебимый святыя Христовы Церкве;
Радуйся, фиале златый, изливаяй струи нам целебныя.
Радуйся, приемый от Христа власть вязати и решити;
Радуйся, получивый от Него благодатныя дары Духа Святаго.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 11
Пение Пресвятей Троице горе приносиши со всеми святыми, Симоне прехвальне, и от небесных высот отечески приникаеши на место подвигов и страданий твоих на земли, молитвами твоими помогая всем, верно чтущим святую память твою и поющим о тебе песнь Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светоподательный светильниче Трисолнечнаго Света являешися верным, апостоле Христов Симоне, и всех нас невидимо озаряеши на пути доброделания христианскаго, да не падем в сеть врага, диавола, но невредимы пребудем от всех его ловлений лукавых и тако неосужденно возможем вопити тебе:
Радуйся, пастырю добрый словеснаго стада Христова;
Радуйся, не попускаяй волку душегубительному расхитити духовную паству твою.
Радуйся, мрежею проповеди твоея мира концы уловивый во спасение;
Радуйся, и ныне способствуяй нашему спасению молитвами твоими.
Радуйся, архитектоне премудрый Церкве Христовы;
Радуйся, каменю краеугольный ея основания.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 12
Благодать и милость испроси нам у Господа, Симоне богоносне, апостоле Спасов, яко стяжавый велие к Нему дерзновение, наипаче проси нам у Него покаяния во гресех и исправления жития нашего, да будет оно преисполнено добродетелей христианских, во еже возмощи нам еще на земли достойно пети Создателю нашему небесную песнь: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще болезни и труды твоя, апостоле Спасов, имиже трудился еси во благовестии Христовом, почитаем святую и приснославную память твою, яже облагоухает нас духовно и услаждает души наша: миро бо воистину явишася пред Богом поты твоя и капли крове страдальческия, за Христа излиянныя тобою, святый наш предстателю. Темже и зовем тебе:
Радуйся, Пресвятыя Живоначальныя Троицы верный проповедниче;
Радуйся, ангельских ликов достойный собеседниче.
Радуйся, апостолов красото и основание;
Радуйся, человеческаго рода возвышение.
Радуйся, врачу безмездный недугов душевных и телесных;
Радуйся, по Бозе и Пресвятей Богородице непостыдное наше упование.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 13
О святый, славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, ревнителю закона Божия и многомощный наш предстателю! Приими малое сие молебное пение, в похвалу тебе приносимое, и умоли Спаса Христа избавити нас муки вечныя и сподобити радости святых, да с ними поем Ему во веки: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангелов Творец и Владыка, Христос Бог, спасти хотя падшее человечество, в плоть нашу облечеся и с человеки поживе, в Кану же Галилейскую на брак в дом твой прииде, Симоне прехвальне, вкупе с Пречистою Своею Материю, Девою Богородицею, Еяже умолением Матерним начаток чудес Своих в доме твоем яви, воду в вино на браце твоем чудесно претворив и сим показав Божества Своего силу. Темже тебе, сице облагодатствованному посещением и благоволением Богочеловека, яко Боговидцу и ученику Его избранному, со умилением сице вопием:
Радуйся, женише прекрасный, от брака земнаго на брак Агнчий чудесно призванный;
Радуйся, на небеси и на земли прославленный.
Радуйся, воплощшемуся Богу Слову верно послуживый;
Радуйся, в проповедании Евангелия правды ревность велию явивый.
Радуйся, Пресладкаго Господа Иисуса всем сердцем твоим возлюбивый;
Радуйся, обручницу земную оставивый и во след Его потекий.
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Кондак 1
Избранный апостоле Христов и благовестниче, мрежею проповеди твоея уловивый во спасение многия души человеческия и ко Христу приведый идолослужением помраченныя люди, Симоне блаженне, в песнех восхваляем тя с любовию и молим ти ся прилежно: яко имеяй дерзновение ко Господу, молися Ему выну за ны грешныя и молитвами твоими от всяких нас бед свобождай, да зовем ти:
Радуйся, Симоне, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.
Молитва святому славному и всехвальному апостолу Христову Симону Зилоту, иже и Кананит именуется
Святый славный и всехвальный апостоле Христов Симоне, сподобивыйся прияти в дом твой в Кане Галилейстей Господа нашего Иисуса Христа и Его Пречистую Матерь, Владычицу нашу Богородицу, и очевидцем быти преславнаго чудесе Христова, на браце твоем явленнаго, претворения воды в вино! Молим тя с верою и любовию: умоли Христа Господа претворити души наша из грехолюбивых в боголюбивыя; сохрани и соблюди нас молитвами твоими от искушений диавольских и падений греховных, и испроси нам свыше помощь во время уныния и беспомощия нашего; да не преткнемся о камень соблазна, но неуклонно шествуем спасительным путем заповедей Христовых, дондеже достигнем оных блаженных обителей райских, идеже ты ныне водворяешися и веселишися. Ей, апостоле Спасов! Не посрами нас, крепце на тя уповающих, но буди нам помощник и покровитель во всем житии нашем и помози нам благочестно и богоугодно житие сие временное скончати, благую и мирную христианскую кончину получити и добраго ответа сподобитися на Страшнем Суде Христове; да избежавше мытарств воздушных и власти лютаго миродержца, унаследуем Царство Небесное и прославим великолепное имя Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
Канон святому апостолу Симону Зилоту, Кананиту
Минея, 10 Мая, Канон апостола
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Песнь возсле́м, лю́дие, чу́дному Бо́гу на́шему,/ свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты,/ песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще:/ пои́м Тебе́, еди́ному Влады́це.
Припев: Святы́й апо́столе Си́моне, моли́ Бо́га о нас.
В Вы́шних Влады́це предстоя́, апо́столе чу́дне, тя просла́вльшему/ и ученика́ Себе́ све́тло показа́вшему,/ просвети́ ду́шу мою́, да воспою́ Боже́ственную твою́ па́мять.
Припев: Святы́й апо́столе Си́моне, моли́ Бо́га о нас.
Вся́ко изоби́лие благи́х тебе́ Христо́с дарова́в,/ верх Боже́ственных дарова́ний, апо́столе, показа́ тя,/ судо́м пра́ведным, Богоявле́ние, пра́ведный еди́н.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вседухо́вную зарю́ прии́м, апо́столе, соше́дшую на тя с Небесе́,/ огнедохнове́н был еси́,/ всю попаля́я пре́лесть многобо́жия.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ты, мое́ ме́ртвенное и тле́нное, безсме́ртное и нетле́нное, Спа́се, показа́в,/ во утро́бу всели́лся еси́ Святы́я Де́вы Пречи́стыя неискусобра́чно,/ вообрази́вся же в челове́ческое естество́.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят, я́ко Госпо́дь,/ и несть пра́веден, я́ко Бог наш,/ Его́же пое́т вся тварь:/ несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Припев: Святы́й апо́столе Си́моне, моли́ Бо́га о нас.
Боже́ственное та́инство воплоще́ния позна́л еси́ вои́стинну,/ апо́столе Си́моне Богоприя́тне,/ от Самаго́ Спа́са зарю́ прии́м преми́рную.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Сло́во Безнача́льное и Присносу́щное/ Своего́ служи́теля тя, Си́моне чу́дне,/ блиста́нии све́тлыми бога́тно просвети́ Боже́ственныя благода́ти.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Све́щник всезлаты́й Тя проро́к прописа́, Богоро́дице,/ нося́щу Свет невече́рний, просвеща́ющего мир луча́ми Божества́,/ Христа́ Бо́га на́шего.
Седален, глас 3
Боже́ственнаго Ду́ха светозаре́нием тьму разруши́л еси́ многобо́жия/ и ве́рных сердца́ просвети́л еси́, воспе́в спаси́тельная повеле́ния,/ и упраздни́л еси́ е́ллинския ба́сни, Си́моне сла́вне,/ Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Песнь 4
Ирмос: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к,/ еди́ныя Богоро́дицы,/ хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́/ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.
Припев: Святы́й апо́столе Си́моне, моли́ Бо́га о нас.
Весь сокро́вище сый дарова́ний Ева́нгельских, благода́ти испо́лнен,/ свет мира и соль вселе́нныя,/ Си́моне всеблаже́нне, был еси́.
Припев: Святы́й апо́столе Си́моне, моли́ Бо́га о нас.
Веще́й сту́днаго явле́ния отврати́лся еси́,/ невеще́ствен же Свет ви́дети сподо́бился еси́,/ Божества́ вид, прии́мшаго вещь челове́чества, досточу́дне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Си́моне, учениче́ жи́зни нетле́нныя, умертви́ наш живу́щий грех/ живоно́сною си́лою Животода́вца,/ ея́же прия́л еси́ де́йствие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ра́вен быв Отцу́ Твоему́ по существу́,/ ра́вен челове́ком был еси́ по естеству́,/ от Пречи́стыя Де́вы на́шу, Влады́ко, плоть прие́мый.
Песнь 5
Ирмос: От но́щи неве́дения/ Богове́дением просвети́вый концы́,/ просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.
Припев: Святы́й апо́столе Си́моне, моли́ Бо́га о нас.
Со огне́м, Богови́дче, ты зри́мый язы́к Ду́ха прия́л еси́ усе́рдно,/ на го́рнице седя́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко высок сый, в превы́шних се́лех живы́й,/ высо́кая и вели́кая уче́ния нам прине́сл еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Зако́н пе́рвый, Де́во, рождество́м Твои́м преста́,/ процвете́ же благода́ть, и пра́вда воссия́.
Песнь 6
Ирмос: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ одея́йся све́том, я́ко ри́зою,/ Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш.
Припев: Святы́й апо́столе Си́моне, моли́ Бо́га о нас.
Ре́вности тезоимени́т нарече́нный, Си́моне досточу́дне,/ ре́вностию поревнова́л еси́ по Го́споде Бо́зе Вседержи́тели.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Тя Боже́ственных чуде́с самоде́лателя Спас показа́,/ дав власть тебе́ де́йством Своея́ бла́гости.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Да заградя́тся уста́ злочести́вых,/ Богоро́дицу Тя не му́дрствующих, Всенепоро́чная,/ и ли́ца в студ да облеку́тся.
Кондак, глас 2
Изве́стно прему́дрости уче́ния в душа́х благоче́ствующих поло́жшаго/ во хвале́нии ублажи́м, я́ко Богоглаго́ливаго вси Си́мона:/ престо́лу бо сла́вы ны́не предстои́т и со Безпло́тными весели́тся,/ моля́ся непреста́нно о всех нас.
Икос
Апо́стола па́мять вси, я́ко спаси́тельный день, восхва́лим ны́не и благоче́стно ублажи́м:/ той бо всей вселе́нней, я́коже со́лнце, сия́ет,/ све́та луча́ми всю мглу отгоня́я,/ и просвеща́ет любо́вию сего́ па́мять соверша́ющия и любе́зно почита́ющия./ Те́мже усе́рдно стеце́мся, воспева́юще его́:/ той бо Христу́ предстои́т, моля́ся непреста́нно о всех нас.
Песнь 7
Ирмос: О́троцы евре́йстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзнове́нно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Припев: Святы́й апо́столе Си́моне, моли́ Бо́га о нас.
Стра́нну ре́вность, Си́моне, име́я, тезоимени́т ре́вности, блаже́нне, наре́клся еси́/ и нрав, зва́нию согла́сен, стяжа́л еси́,/ благослове́н еси́, Го́споди, – вопия, – во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вку́пе Сло́ву сликовству́я и собесе́дник Тому́ бью,/ Ца́рствия та́мо сопричасти́лся еси́, зовы́й:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ле́стию дре́вле благожре́бия пра́отцы изгна́ змий,/ Ты же сих, Ма́ти Бо́жия, воззвала́ еси́./ Благослове́н, Пречи́стая, Плод Твоего́ чре́ва.
Песнь 8
Ирмос: Мусики́йским орга́ном согласу́ющим/ и лю́дем безчи́сленным, покланя́ющимся о́бразу в Деи́ре,/ три о́тропы не повину́вшеся,/ Го́спода воспева́ху/ и славосло́вяху во вся ве́ки.
Припев: Святы́й апо́столе Си́моне, моли́ Бо́га о нас.
Я́ко красны́, Си́моне, твои́ но́ги,/ благоле́пен есть и язы́к, глаго́лющ сла́ву Христо́ву, и научи́ зва́ти:/ Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Добро́тами укра́шен светолу́чными и чуде́с пуща́я сия́ния,/ позна́лся еси́, Си́моне, лю́дем се́мя благослове́нное:/ Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ум не мо́жет рождества́ Твоего́, Богороди́тельнице, сказа́ти/ и изрещи́ сло́во изнемога́ет:/ Бо́га бо, заче́нши, родила́ еси́, Де́во, Его́же превозно́сим во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Чи́стую сла́вно почти́м,/ лю́дие, Богоро́дицу,/ Огнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно,/ пе́сньми велича́ем.
Припев: Святы́й апо́столе Си́моне, моли́ Бо́га о нас.
Явле́н был еси́ конпе́м, све́том сия́я,/ и, огнь духо́вный прие́м, светови́ден показа́лся еси́,/ те́мже тя велича́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Весь Бо́гу возложе́н, Тому́ сраствори́лся еси́,/ Его́же ны́не моли́, Богоявле́ние, о нас,/ ве́рою и любо́вию восхваля́ющих тя.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Спасе́ния всех Хода́таицу, я́вльшуюся челове́ком/ и мир просве́щшую сия́нии богови́дныя чистоты́,/ в пе́снех велича́ем.
Светилен
Тече́ние кра́сных твои́х ног, Си́моне апо́столе, возврати́в,/ к ше́ствию небе́сному возше́л еси́, ра́дуяся,/ и, Тро́ице предста́в, во Отце́ ви́диши Сы́на и Ду́ха Боже́ственнаго./ Сего́ ра́ди ве́рою пресвяще́нную твою́ и Боже́ственную пра́зднуем па́мять.
Вернуться к списку