- Новинки
- Выгодная цена
- Распродажа
- Последний товар
- Коллекции
- Как оставить отзыв
- Хит продаж
- Весеннее обновление
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Блаженный Симон Юрьевецкий, Христа ради юродивый
Краткое житие блаженного Симона, Юрьевецкого чудотворца
Блаженный Симон Юрьевецкий родился в селе Братском Костромской губернии. С юношеских лет, оставив родительский дом, ушел в дремучие леса около села Елнати и принял на себя подвиг юродства Христа ради.
Когда елнатские поселяне, найдя его в лесу, привели в село, святой начал ходить по домам жителей, помогая им в исполнении самых трудных работ, а плату не брал.
Зимой и летом святой ходил босой, в одной льняной рубахе, так что кожа его почернела и от поста иссохла. Неразумные люди нередко били его, но блаженный кротко переносил все оскорбления и насмешки. Прожив в Елнати 15 лет, святой переселился в г. Юрьевец-Поволжский. Здесь любимым местом его пребывания стали церковные паперти, где он возносил горячие молитвы ко Господу.
За подвиг самоотречения блаженный Симон получил от Господа дары предвидения и чудотворения. Так, по его молитвам утих сильный пожар в городе, исцелился священник Олимпий, спасся от потопления в Волге некий горожанин Иосиф.
Перед своей кончиной блаженный пришел в дом воеводы Феодора Петелина, который, не зная подвигов святого, в порыве гнева приказал побить его. Здесь св. Симон тяжко заболел. Причастившись перед смертью Святых Христовых Тайн, блаженный мирно почил 4 ноября 1584 г.
Полное житие блаженного Симона, Юрьевецкого чудотворца
Блаженный Симон Юрьевецкий родился в селе Братском Костромской области в благочестивой семье крестьян Родиона и Марии Шитовых. Во Святом Крещении он был назван Симоном в честь святого апостола Симона Зилота (память 10/23 мая). С юношеских лет Симон принял на себя особый подвиг юродства Христа ради и ушел из родительского дома в дремучие леса, около села Елнати.
Однажды елнатские поселяне увидели в лесу человека, изможденного, в одной рубахе, босого, который назвал им только свое имя – Симон, о нем сообщили местному священнику Иосифу, и тот взял блаженного в свой дом.
Святой Симон начал ходить по домам елнатских жителей и помогал им в исполнении самых трудных работ, но плату не брал. Несмотря на постоянные труды, он часть дня и ночи усердно молился, изнурял свое тело постом и любил посещать храм Божий. Зимой и летом он ходил только в льняной рубашке и босым, так что кожа его почернела, и спал на голом полу. Неразумные люди нередко жестоко били его. Блаженный кротко переносил все оскорбления и насмешки и не платил злом за зло, но молился за обидчиков, а себя постоянно укорял и называл «глупцом» и «несытой гортанью». 15 лет жил в Елнати блаженный Симон, а потом перешел в город Юрьевец-Поволжский. Любимым местом пребывания его там были церковные паперти, где он возносил горячие молитвы Богу. Особенно часто святой приходил в Богоявленский монастырь, где на паперти усердно молился перед иконой Пресвятой Богородицы.
Подвиг полного самоотречения, который очистил душу его, был угоден Богу, и он еще при жизни получил дар прозрения: многое предвидел и предсказывал будущее во славу Божию для врачевания недугов и нравственного исправления ближних.
Незадолго до своей кончины блаженный зашел в дом воеводы Феодора Петелина. Тот, не зная подвигов святого, раздраженный поведением Симона, в порыве гнева приказал слугам избить святого и бросить в подвал. Блаженный тяжело заболел. Чувствуя скорый отход из жизни земной в жизнь вечную, блаженный Симон призвал священника, исповедался, приобщился Святых Таин и предал Господу душу свою 4 ноября 1584 года (по другим источникам – в 1586 году).
Воевода раскаялся в своем согрешении. Весь город собрался на погребение святого. Тело его было погребено на территории Богоявленского монастыря. В 1619 году над могилой блаженного была построена церковь во имя Пресвятой Богородицы Одигитрии. В 1635 году игумен Богоявленского монастыря Дионисий доносил патриарху Иоасафу об исцелениях у мощей блаженного Симона. Патриарх благословил написать икону блаженного и совершать ему службу по общей Минее. В 1666 году блаженному Симону, Юрьевецкому чудотворцу, составлена особая служба. Дни его памяти – 4/17 ноября и 10/23 мая.
Преставление блаженного Симона Юрьевецкого
Память 4 ноября
Сей блаженной отец наш родился в Плесской волости 7111 в селе Оделеве от благочестивых родителей Иродиона и Марии. С юных лет он принял на себя подвиг юродства и тайно ушел из родительского дома в густые и непроходимые леса. Однажды поселяне из веси Ялнатской в уезде города Юрьевца Поволжского, занимаясь рубкой деревьев и собиранием мёда, нашли в дебрях сего блаженного Симона. Они стали спрашивать его, кто он и откуда родом. Но святой ничего не сказал им, кроме своего имени. Видя, что на святом Симоне была очень ветхая одежда, поселяне сжалились над ним и привели его в свое селение к священнику, по имени Иосифу. В доме сего священника святой Симон стал заниматься работой, особенно он любил исполнять тяжелые работы и через то умерщвлял плоть свою: он часто молол муку на ручных жерновах, рубил дрова для всех жителей селения и ни от кого не брал никакой платы. Также часто и ревностно посещал он храм Божий, где возносил Господу свои молитвы и прославлял Его святое имя. Не раз святой подвергался насмешкам и поношениям, но все сие переносил кротко, не питая злобы на своих досадителей. Постоянно зимой и летом он ходил в одной рубашке, никогда не носил обуви; ложем ему служила земля, кровом небо. Прожив немало лет в Ялнатском селении, Симон переселился в город Юрьевец и здесь также продолжал подвизаться подвигом юродства Христа ради. Часто добрые люди давали ему одежду или сапоги, но он оставлял всё сие, а облекался в худое вретище. У святого был обычай приходить часто на постоялой двор. В зимнюю пору он часто проводил здесь ночи. Тогда он молился, бодрствовал; часто хозяева и ночевавшие там выгоняли его на стужу. Нередко он ходил по берегу реки Волги, и часто в зимнее время можно было видеть след его обнаженных ног. От суровой жизни кожа его совсем почернела и прилипла к костям. Часто он при многих обличал и поносил сам себя; так смирял он свою плоть и дух. За свою благочестивую жизнь он еще при жизни сподобился получить дар прозрения, так что мог видеть то, что было скрыто от других.
Однажды, юродствуя, он вошел в дом воеводы Третьяка Трегуба. Воевода разгневался на блаженного и велел его силой вывести из дома. Выходя из дома, святой сказал, что на следующий день случится несчастье. Так и вышло. На другой день жена воеводы упала, выходя из сеней, и сильно расшиблась. С сего времени воевода стал уважать блаженного Симона.
Чрез некоторое время блаженный Симон снова пришел к тому же воеводе и предсказал, что в городе произойдёт сильный пожар. Вскоре так и случилось. Уже более семидесяти дворов было охвачено пламенем. Тогда воевода приказал привести к себе блаженного Симона. Его нашли стоящим на коленях перед одной из городских церквей. Он со слезами молился пред образом Пресвятой Богородицы. Блаженного привели к воеводе. Воевода вместе с другими гражданами стал молить святого, чтобы он избавил их от страшного бедствия. Симон, протянув руку, указал на пламя и, юродствуя, ударил воеводу по щеке – и пожар тотчас же прекратился.
Святой еще при жизни восприял такую благодать от Господа, что по молитвам его совершались различные чудеса и подавались исцеление недугующим. Один юрьевецкий житель Иосиф Зубарев переплывал реку Волгу. Внезапно поднялся сильной ветер, волны стали заливать маленькую лодку. Испуганный Иосиф вдруг увидел на берегу блаженного Симона; он стал мысленно просить святого, чтобы блаженный своей молитвой спас его от неизбежной гибели. Тогда же Иосиф обещал дать святому новую одежду и обувь. Буря тотчас же прекратилась, и Иосиф благополучно переехал реку. Но потом, как то часто случается, он забыл о своем обещании. Спустя уже много дней он встретился с блаженным.
– Иосиф, – сказал ему святой, – ты не исполнил своего обещание. Помнишь ли, что обещал ты, когда тонул на Волге?
Тогда Иосиф вспомнил о своем обещании и почувствовал стыд. Упав к ногам святого, он просил прощения.
– Ступай – сказал блаженный – и отдай нищим то, что ты мне обещал, и никогда не забывай их, ибо милостыня избавляет нас от напастей и бед.
Священник соборного храма юрьевецкого во имя святого и славного великомученика Георгия , по имени Алимпий, однажды, вкушая рыбу, проглотил кость. Она остановилась у него в гортани. Долго он страдал, ему всё становилось хуже, и он уже стал отчаиваться в своем выздоровлении. Однажды он встретился с блаженным Симоном и стал просить у него помощи. Святой коснулся несколькими перстами горла сего иерея, и он тотчас же вместе с кровью выплюнул и кость и совершенно выздоровел.
Однажды в осеннюю пору на Волге поднялось сильное волнение. Один из юрьевецких жителей Петр, живший недалеко от берега реки, вдруг заметил, что кто-то идёт по волнам. Он ужаснулся. Но, думая, что ошибся, он подошел к самому краю берега и стал пристально всматриваться. Вдруг он ясно увидел, что это блаженный Симон идет по воде с посохом в руке. От изумления Петр не мог тронуться с места. Подойдя к нему, блаженный сказал ему:
– Никому не говори того, что ты видел, доколе я жив.
По кончине святого, Петр рассказал всем о столь великом чуде. Все удивлялись и прославляли Господа, посылающего в мир Своих славных угодников.
Предчувствуя свое скорое отшествие из временной жизни, святой пришел в дом нового воеводы Феодора Петелина. Чем-то разгневанный воевода, не зная блаженного, приказал его бить. Симон сильно заболел. Оставленный на дворе у воеводы, святой призвал к себе одного иерея. Исповедавшись, святой с великим благоговением сподобился причаститься Божественных Таин Христовых и предал Господу свою святую душу. Феодор, узнав о смерти блаженного, стал горько плакать и раскаиваться в своем согрешении. Между тем весь город собрался на погребение святого. С псалмопениями и песнями духовными погребли тело святого угодника в Богоявленском юрьевецком монастыре. Сие произошло 4 Ноября 1584 года. При погребении святого воевода Феодор Петелин раздавал много милостыни. Когда он возвратился домой, то увидел, что денег у него нисколько не стало меньше. Он понял, что сие произошло по дивному промыслу Божию и возблагодарил Господа и славного отца нашего Симона. В 1619 году над могилой блаженного построили храм в честь Пресвятой Богородицы Одигитрии с приделами во имя пророка Илии и святого Макария Желтоводского. Место над могилой блаженного Симона было отмечено деревянной гробницей для того, чтобы кто-либо по незнанию не ступил на то место. В сие время к гробнице пришла одна женщина по имени Саломия и просила священника совершить над гробом святого панихиду.
– Более 18 месяцев лежала я в тяжкой болезни. Однажды ко мне явился некий муж, в одной рубашке, с обнаженными ногами, с длинными и черными волосами, среднего роста. Представши предо мною сказал: «Иди в Богоявленский монастырь и попроси отслужить панихиду над гробом Симона юродивого». Я почувствовала себя совершенно здоровой и пришла помолиться над гробом сего праведника.
Все бывшие тут были весьма удивлены ее рассказом, ибо никогда не видела блаженного Симона. Некоторые пожилые люди сказали, что ей явился сам Симон: вид его был именно таков, как она его описала.
Много и других чудес совершилось у гроба блаженного. В 1635 году патриарх Иосиф повелел построить раку и написать икону святого угодника Божия, непрестающего и поныне молить Господа о спасении душ наших. Аминь.
* * *
Плес – ныне заштатный город Костромской губернии Нерехотского уезда, на берегу реки Волги.
Акафист блаженному Симону, Юрьевецкому чудотворцу
Кондак 1
Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, града Юрьевца хранителю, о душах нашых усердный молитвенниче, Симоне блаженне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче! Восхваляем тя с любовию, изряднаго заступника и неустаннаго молитвенника нашего: ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, паки и паки молися выну о спасении душ нашых и от всяких бед избавляй нас, зовущих ти:
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Икос 1
Ангелов подражателю и человеков житием своим наставниче, блаженне Симоне, в глубину сердца своего чистая приял еси словеса Господа нашего Иисуса Христа: «Блажени нищии духом, яко тех есть Царствие Небесное; блажени кротции, яко тии наследят землю; блажени есте, егда поносят вам, и ижденут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще, Мене ради». Ты, святче Симоне, услышал еси и словеса святаго апостола Павла о юродстве Христа ради: «Кто из нас думает быти мудре в веце сем, той буди безумен». Ты, блаженне, свято и богоугодно пожил еси, неустанно подвизаяся в нищете, посте и молитве. Темже слышиши от нас благохваления таковая:
Радуйся, яко от утробы матерния предуготованный в чистое и непорочное жилище Духа Святаго.
Радуйся, града Юрьевца сокровище.
Радуйся, Богом Отцем предизбранный.
Радуйся, Богом Сыном искупленный.
Радуйся, Богом Духом Святым освященный.
Радуйся, Господа Бога паче всего возлюбивый.
Радуйся, отца и матерь свою ради Христа нашего оставивый.
Радуйся, зову Духа Благодати повинувыйся.
Радуйся, себе отвергийся ради Христа Иисуса, Крест Христов на себе вземый.
Радуйся, вслед Христа последовавый.
Радуйся, до конца жизни своея в терпении и подвизех неослабно пребывый.
Радуйся, яко претерпевая мужественно временная и настоящая мира сего, веселился еси будущими и вечными.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 2
Видя всевидящим оком Царь Небесный таковое твое богоугодное начинание и душеспасительное намерение, яко вся земная и благая мира сего за уметы вменил еси, преисполни тя, блаженне Симоне, Своея великия помощи божественныя, посла ти Духа Святаго, Егоже божественными лучами озарився славно подъял еси великий и тяжкий подвиг самоотвержения и юродства, непрестанно поя Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум неразумеваемый мудрствующым плотская стяжал еси, все сердце свое внедрил еси, блаженне Симоне, в небесная. Сего ради вопием ти:
Радуйся, от юности навыкий богоугодному добронравию.
Радуйся, возлюбивый красоту Дома Божия и место селения славы Господни.
Радуйся, изволивый приметатися в Дому Божии паче, нежели жити в селениих грешничих.
Радуйся, в чисту жертву Богови не тело точию, но и душу всю свою принесый.
Радуйся, всего себе в служение Богу вдавый.
Радуйся, всего себе на служение Богу предавый.
Радуйся, яко заповеди Божия имел еси паче меда и сота души твоей.
Радуйся, блаженне, яко уподобился еси древу насажденному при исходищих вод, приносящему плоды благочестия и святости.
Радуйся, горькую жестокость вольнаго юродства паче всех сладких и мягких полюбил еси.
Радуйся, гласа апостольскаго верный послушателю.
Радуйся, яко рачением горним возгрелся еси.
Радуйся, яко святии очи Христа Бога нашего на тя милостивно призреша.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 3
Силою Духа Святаго сердце свое согревая, блаженне Симоне, возлюбил еси Отца нашего Небеснаго паче родителей своих, изшел еси из дома отеческаго в дебри лесныя, в пустынь дикую ради Господа Бога Иисуса Христа, нас ради обнищавшаго, да и мы нищетою Его обогатимся и неустанно, и велегласно вопием выну: Аллилуиа.
Икос 3
Имуще в себе сосуд избранный Святому Духу, блаженне Симоне, поревновал еси житию чистому и святости велией, подвигом мужественным древних Российских блаженных и Христа ради юродивых. Почитающе сие, вопием ти тако:
Радуйся, образе чистоты душевныя.
Радуйся, вельми подвиги своими плоть умертвивый.
Радуйся, кротости и смирению от самыя своея юности научивыйся.
Радуйся, холмы и долы Юрьевецкия исходил еси в зимнюю стужу и в зной летний босыма ногама, в ветсем рубищи, в дебрех же лесных питаяйся дикими плоды, сими дары божиими.
Радуйся, яко нищетою своею духовною посрамил еси богатства мира сего тленная.
Радуйся, посрамивый всю гордыню льстиваго диавола.
Радуйся, терпением убо паче естественным Христу подражаяй.
Радуйся, среде молвы некрадомо соблюдый к Богу добродетели своя.
Радуйся, яко в смирении твоем и немощех Христос прославися.
Радуйся, приявый от Подвигоположника Христа, Бога нашего, священный дар чудотворения.
Радуйся, многовременне болящыя во мгновение ока преславно исцелеваяй.
Радуйся, и очесем болезнующым здравие подаваяй.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 4
Бурю страстей победил еси, блаженне Симоне, своим велиим подвигом и нас научил еси неустанно пети Господу Богу нашему: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше, блаженне Симоне, ближнии и дальнии, яже о юродствующем житии твоем, удивляхуся и готови быша еще при жизни твоея прославити тя. Ты же, яко ищай славы Единаго Бога, бегал еси славы, яже от человек, скрывался еси в лесех темных и дремучих. Вся же на пользу строяй Бог прослави тя, вернаго раба своего, и призва тя во град Юрьевец, да сосуд с солию и светилник света не останется под спудом. Темже радующеся и благоговеюще, вопием ти сице:
Радуйся, яко соль еси, житие наше и веру нашу благостно осолеваяй.
Радуйся, возсиявый в о граде Юрьевце, яко звезда пресветлая.
Радуйся, яко в сем граде Христос в тебе преславно прославися.
Радуйся, яко пророк Божий Иеремиа о граде Иерусалиме, такожде и ты рыдаше над градом Юрьевцем, нещадным огнем пожираемом.
Радуйся, отонуду же повиновася ти огнь, запаливый град твой Юрьевец.
Радуйся, и ныне посещаяй град твой, почитающий тя любовию неусыпающей.
Радуйся, освятивый стопама твоима тропы древняго града Юрьевца.
Радуйся, входивый в домы юрьевецких людий, потомци коих живут в мире и благополучии под теми же кровлями, освященными твоим преславным пребыванием.
Радуйся, обильныя воды Волжския немокренно, яко по суху, чудодейственно преходил еси.
Радуйся, яко хотящая быти прозорливо предрекал еси.
Радуйся, прозревый погибель супружницы воеводы Юрьевецкаго, жестоко изгнавшаго тя из дому своего.
Радуйся, прославльшему тя тако Господу Богу.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 5
Боготечная звезда всему нашему краю Волжскому явился еси, блаженне Симоне, всем быв образ житием, беззлобием, духом, верою, душевною чистотою и святостию, научая всех нас сердечно вопити Господу Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше многия подвиги твоя и чудесы твоя преславная, блаженне Симоне, вопием ти сице:
Радуйся, многая исцеления верно чтущым тя многомилостивно подаваяй.
Радуйся, добрыми делы твоими всех чтущих тя подвизаяй к прославлению Отца, Иже есть на Небесех.
Радуйся, твердый столпе подвижничества.
Радуйся, яко младенцев приведый многих из чтущих тя к вечному спасению.
Радуйся, подвижничества, юродства, жажды и алчбы, и наготы образе предивный.
Радуйся, благое иго и бремя легкое Креста Христова от млада возлюбивый.
Радуйся, на земли ангельски поживый.
Радуйся, земный ангеле и небесный человече.
Радуйся, кротостию и благостию победивый сердца многих.
Радуйся, злобу людий на милость преложивый.
Радуйся, благочестивыя люди в любве к Богу укрепивый.
Радуйся, многия люди от тяжких напастей и скорбей, и болезней избавивый.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 6
Проповедуемо и попремногу похваляемо бысть имя твое, блаженне Симоне, житие бо твое, яко звезда возсия пред Богом и всеми человеки, наученными тобою пети Господу. Прославльшему тя: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия, яко свет неугасимый, подвиги своими тяжкими и преславными, блаженне Симоне, темже восхваляюще тя, вопием ти сице:
Радуйся, яко единою умерый мирови не о себе токмо, но и о ближних печалился еси.
Радуйся, яко научил еси люди, зряще подвиги твоя, возложити всю надежду свою в мире сем тленном на единаго нетленнаго Бога Отца Вседержителя и Отца нашего Небеснаго.
Радуйся, яко ты в пути нашем земнем и грешнем учитель, образ и пример служения Богу безкорыстием и самоотвержением явился еси.
Радуйся, яко подвиги своими укрепляеши люди твоя в терпении и нестяжании.
Радуйся, яко от юности своея навыкий пощению и нас научаеши воздержанию в питии и пище.
Радуйся, яко светильник явился еси горяй и светяй верным сыном Церкве Христовы.
Радуйся, яко маслина, в Дому Божии насажденная.
Радуйся, удостоенный стояти у Престола Господа Сил в едином лице со блаженными и праведными Всероссийскими Василием, Максимом и Иоанном Московскими, Николой блаженным, Иеремиею и Матфеем прозорливыми, Тихоном Лухским и Макарием Унженским.
Радуйся, животворную росу благодати Божия в сердцах наших одождеваяй.
Радуйся, благая прошения наша скоро исполняяй.
Радуйся, скоро врачуяй недугующих, с верою просящих у тебе исцеления.
Радуйся, скорый услышателю нас, тя на помощь призывающих.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 7
Хотяй диавол, сей всезлобный враг спасения кияждо души человеческия, доброму и святому житию твоему помешати, блаженне Симоне, часто насылал на тя злобныя люди, побивавшыя тя и ругавшыяся над тобою. Ты же странника и пришельца в мире сем временнем помышляя себе быти, от самых юных лет возлюбил еси подвиги богоугодныя. И всельшийся в чистое сердце твое Дух Святый научи тя, чрез тебе и нас же пети Богу и Творцу нашему: Аллилуиа.
Икос 7
Дивный о нас молитвенниче, заповеди Господни сохранивый и в велиих добродетелех преуспевый, ты, блаженне Симоне, был еси еще во плоти подражатель сил безплотных жития своего чистотою и святостию. Темже и мы со благоговением приносим ти благохваления таковая:
Радуйся, терпеливый душею и разумом целомудренный.
Радуйся, велий тружениче, скоро всем еще при жизни своей помогаяй.
Радуйся, все свое тщание, желание и попечение вложил еси не в заботу о себе, а во всяческия услуги своим согражданом.
Радуйся, и по отходе своем нас молитвенною помощию не оставляяй.
Радуйся, глубочайший кладезю драгоценнейшаго смирения.
Радуйся, чистоту души своея в велием подвизе соблюдый.
Радуйся, яко не имеяй где главу подклонити, пространныя обители в райских селениих обрел еси.
Радуйся, в алчбе и жажде всю свою земную жизнь проведый и обретый безконечное насышение в лицезрении Божием.
Радуйся, сосуде Духа Святаго избранный.
Радуйся, яко тебе молитвенное бдение бысть сон, и слезы о людех бысть сердечное упокоение.
Радуйся, яко Юрьевецкий Богоявленский монастырь избрал еси излюбленнейшим местом своея благодатныя молитвы.
Радуйся, яко от самыя юности своея распялся еси Господу, нас ради Распятому на Кресте Животворящем.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 8
Странное житие твое, блаженне Симоне, видяще, устранимся и мы суетнаго мира. Ты же со всеми небожители ныне сликовствуеши у Престола Божия. Там же пребывая, сподоби и нас неустанно пети Господу Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Все житие твое Богу посвятил еси, блаженне Симоне, и тем обрел еси Царство Небесное. Дивящеся великим подвигом твоим, приносим ти похвалы сия:
Радуйся, яко Господа Иисуса Христа всем сердцем своим возлюбил еси.
Радуйся, яко душу свою молитвенным бдением о людех одождил и оживил еси.
Радуйся, яко тебе земля бысть ложе мягкое, и рубище бысть желанная одежда.
Радуйся, яко не гневатися на ближняго своего нас научаеши.
Радуйся, горняго Иерусалима сыне пречистый и праведный.
Радуйся, благую нищету познавый и ныне на велием ложи Авраамли почиваяй.
Радуйся, кротостию своею и смирением своим злобу людскую побеждаяй.
Радуйся, незлобивый в несправедливых обидах.
Радуйся, язвы Христовы на себе носивый.
Радуйся, подвижниче неленостный.
Радуйся, молитвенниче о нас усердный.
Радуйся, добродетельным житием душу свою просветивый и тем нас научивый.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 9
Всякое естество человеческое, блаженне Симоне, дивяся неземным твоим подвигом, пение хвалебное приносим ти, да испросиши нам у Престола Божия оставление грехов наших тяжких. Да скончаем мы в покаянии и добром исправлении временное житие сие наше. Да сподобимся молитвами твоими нескончаемо пети Господу Богу и Творцу нашему: Аллилуиа.
Икос 9
Витии сладкозвучныя не возмогут по достоянию восхвалити подвиги твоя, блаженне Симоне. Тем паче мы, убозии словом и немощнии разумом, недоумеем киими похвальными песнми восхвалити тя. Подвизаемии же горячею любовию к тебе, дерзаем венчати тя сими слабосильными похвалами:
Радуйся, яко из детства и юности своея в подвижническое служение Господу Богу предназначен был еси свыше.
Радуйся, божественными лучами Духа Святаго озаренный.
Радуйся, тем укрепленный, благодатныя исцеления нам источаяй.
Радуйся, по трудех и подвизех земных сладце на лоне праведных опочивый.
Радуйся, в Бозе упокоение блаженное обретый.
Радуйся, бисере драгоценный, сохраняемый в небесней сокровищнице Христовой.
Радуйся, от горних высот к нам земнородным милостивно приникаяй.
Радуйся, верный рабе Божественнаго Домовладыки.
Радуйся, искушения бесовския и скорби людския мужески терпевый.
Радуйся, заповеди Христовы яко свет стезям твоим имевый.
Радуйся, всем земным и временным пренебрегий и все свое упование на Творца нашего и Бога Вечнаго возложивый.
Радуйся, в уповании своем святем от Отца Небеснаго не посрамленный.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 10
Спасти хотя многия, блаженне Симоне, явился еси образ любве к Богу, образ молитвы, смирения и терпения. Аще и по премногу грешнии есмы мы, веруем же несумненно, яко много может молитва твоя пред Богом о спасении душ наших, да и мы воспеваем в горнем мире Всеславному Богу нашему во Святей Троице славимому сладкозвучное и ангельское: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси всем похваляющым тя, блаженне Симоне, Царя Небеснаго и Бога нашего верный рабе и угодниче. Покажи на нас молитв твоих благодатное действо, не лиши нас небеснаго твоего заступления в жизни нашей земной, в час кончины нашея и по кончине нашей да зовем ти всехвалебно:
Радуйся, града нашего неусыпный молитвенниче и защитителю.
Радуйся, яко болящым и тебе молящымся благодатию Святаго Духа исцеления источаеши и здравие даруеши.
Радуйся, яко красная мира сего презрел еси, и обрел еси небесное злато.
Радуйся, телесныя страсти огнем воздержания попаливый.
Радуйся, нищеты и нестяжания любителю.
Радуйся, яко святая пшеница божественнаго гумна Христова в житницы небесныя от самаго своего рождения предопределен был еси.
Радуйся, яко суеты мирския избегл еси и соблюл еси в чистоте душу свою.
Радуйся, нижняя земная презревый и всею душею своею прилепивыйся вышнему небесному.
Радуйся, яко душа твоя богобоязненная и смиренная Престолу Божию предстоит.
Радуйся, яко тебе земному страдальцу райский покой даровался еси.
Радуйся, яко тебе, не имущему где главы подклонити, уготовася небесное жилище.
Радуйся, яко за скитания твоя в юродстве проводимая, венец от Господа получил еси.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 11
Пение всеумиленное приносим ти, блаженне Симоне, яко во светлостех святых водворився, сладце поеши Христу Богу нашему: Аллилуиа.
Икос 11
Светлая чудеса восхваляюще, восхваляем и славныя подвиги твоя блаженне Симоне. Тако устроися Божиим изволением, и якоже обыкл еси, в преподобии и правде дни и нощи работал еси Богови. Мы же прославляюще прославльшагося в тебе Господа, вопием ти сице:
Радуйся, собою явивый, яко честна пред Господем смерть преподобных Его.
Радуйся, якоже древний Лазарь в лютых ранах в недра Авраамля преселился еси.
Радуйся, в славных недрех Авраамлих и ныне утешаяйся.
Радуйся, по кончине своей собравый ко святей гробнице своей великое множество православных людей.
Радуйся, яко в торжественнем и великолепнем погребении твоем возимели прияти участие множество духовенства и тысящи граждан града Юрьевца, такожде окрестных градов и весей.
Радуйся, яко благодарнии людие сретоша, и умиленне сопровождаху гроб твой честный.
Радуйся, яко вси людие Юрьевецкии прияша тя любезне, яко велия праведника Божия.
Радуйся, абие по преставлении твоем новыя потоки чудес явивый.
Радуйся, и чрез веки приносяй людем велий дар исцелений.
Радуйся, яко путем узким право по земли шествовал еси, и тем путем Рая Божественнаго достигл еси.
Радуйся, яко убогий и многими поругаемый во одежды святости оболкийся.
Радуйся, днесь множество верных собираяй ко святым образом твоим.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 12
Благодать, юже даде ти Господь, блаженне Симоне, днесь собра нас, да почтим елико возможем святую память твою. Образом святаго и богоугоднаго жития своего и нас к богоугодному и чистому житию зовеши, и научаеши нас пети Господу Богу ангельскую песнь: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще чудеса твоя, блаженне Симоне, восхваляем подвиги и труды твоя во славу Божию творимыя, ублажаем святую кончину твою, почитаем заступление твое о нас пред Престолом Божиим. Величаем Великаго Подателя всех благ земных и небесных Господа Бога, даровавшаго нам толикое множество славных и дивных подвижников Христовых, и со умилением зовем ти:
Радуйся, терпением и незлобием своим вельми угодил еси Распятому на Кресте Господу Иисусу.
Радуйся, яко подвигами воздержания и повседневным безстрастием своим благодатию Божией обогатился еси.
Радуйся, верный Христов угодниче.
Радуйся, яко тму тмущую коварных бесов от себе отгнал еси.
Радуйся, в добродетелех благоискусный.
Радуйся, яко на плещу святых добродетелей равноангельских в горняя подъят был еси.
Радуйся, яко бесом нечистым чистотою своея души страшен был еси, ангелом же собеседник явился еси и с ними ко Престолу Троицы Святыя воспарил еси.
Радуйся, рая Иисусова крине неувядаемый.
Радуйся, яко велиим смирением своим попрал еси бесы гнева и гордости.
Радуйся, терпением удары и посмеяния людей неразумных яко общежитие с ангельскими силами обрел еси.
Радуйся, любящих и чтущих тя присное радование.
Радуйся, во благоухании святости своей в богоспасаемом граде Юрьевце телом своим почиваяй.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 13
О, предивный и пречудный, блаженный и праведный, Христа ради юродивый Симоне, Юрьевецкий чудотворче! Приими сие малое молитвенное приношение наше, и стоя во святей чистоте своей у Престола Божия, умоли Господа Вседержителя, да ниспослет Той нам мир и здравие, и во всем благое поспешение. Да прославится имя Его, во святых своих Дивнаго, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангелов подражателю и человеков житием своим наставниче, блаженне Симоне, в глубину сердца своего чистая приял еси словеса Господа нашего Иисуса Христа: «Блажени нищии духом, яко тех есть Царствие Небесное; блажени кротции, яко тии наследят землю; блажени есте, егда поносят вам, и ижденут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще, Мене ради». Ты, святче Симоне, услышал еси и словеса святаго апостола Павла о юродстве Христа ради: «Кто из нас думает быти мудре в веце сем, той буди безумен». Ты, блаженне, свято и богоугодно пожил еси, неустанно подвизаяся в нищете, посте и молитве. Темже слышиши от нас благохваления таковая:
Радуйся, яко от утробы матерния предуготованный в чистое и непорочное жилище Духа Святаго.
Радуйся, града Юрьевца сокровище.
Радуйся, Богом Отцем предизбранный.
Радуйся, Богом Сыном искупленный.
Радуйся, Богом Духом Святым освященный.
Радуйся, Господа Бога паче всего возлюбивый.
Радуйся, отца и матерь свою ради Христа нашего оставивый.
Радуйся, зову Духа Благодати повинувыйся.
Радуйся, себе отвергийся ради Христа Иисуса, Крест Христов на себе вземый.
Радуйся, вслед Христа последовавый.
Радуйся, до конца жизни своея в терпении и подвизех неослабно пребывый.
Радуйся, яко претерпевая мужественно временная и настоящая мира сего, веселился еси будущими и вечными.
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Кондак 1
Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, града Юрьевца хранителю, о душах нашых усердный молитвенниче, Симоне блаженне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче! Восхваляем тя с любовию, изряднаго заступника и неустаннаго молитвенника нашего: ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, паки и паки молися выну о спасении душ нашых и от всяких бед избавляй нас, зовущих ти:
Радуйся, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче.
Молитва блаженному Симону, Юрьевецкому чудотворцу
Молитва твоя несумненно многомощна у Престола Божия, сего ради и прибегаем к тебе, помощнику и заступнику нашему, блаженный и праведный Симоне, Христа ради юродивый, Юрьевецкий чудотворче! Молим тя, молися о нас Господу Богу: да избавит Он народ свой от всяких бед и зол. Да послет нам Вседержитель мир и благоденствие, здравие и изобилие плодов земных. Да поможет нам твоими святыми молитвами, искоренити из сердец наших богопротивную гордость и самомнение. Да вселит Он в сердца наша любовь к Нему и к людем, дух целомудрия, смирения, терпения и кротости. Молися за нас грешных, да сотрет Господь Бог страшное рукописание грех наших безмерных, да сподобит Он нас в безконечной вечности пети Ему: Аллилуиа. Предстоя Святому Престолу Божию, молися Отцу нашему Небесному, да угасит Он горящую пещь огненных страстей наших. Ты прославился еси чудесы твоими! Темже молим тя: исцели и наша недуги телесныя и душевныя, да здрави воспоем и восхвалим прославльшаго тя Господа Иисуса во веки веков. Аминь.
Тропарь Симону, Христа ради юродивому, Юрьевецкому чудотворцу, блаженному
глас 8
Я́ко вои́стинну гла́са апо́стольскаго/ послу́шатель был еси́, блаже́нне Си́моне,/ Христа́ бо ра́ди изво́лив име́ти бу́йство,/ в не́мже соблю́л еси́ твоя́ к Бо́гу доброде́тели, посреде́ молв некра́домы,/ терпе́нием у́бо пачеесте́ственным Христу́ подража́в,/ посрами́л еси́ льсти́ваго всю горды́ню,/ тем и в лю́тых ра́нах, я́коже дре́вний Ла́зарь,/ в не́дра Авраа́мля пресели́лся еси́,/ иде́же и ны́не утеша́яся, посеща́й град твой,// почита́ющий любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Перевод: Ты был истинный последователь слов апостольских, блаженный Симон, ибо желал иметь безумие Христа ради (1Кор.4:10), в нем же сохранил ты добродетели перед Богом, которые невозможно похитить среди волнений (житейских), ибо ты сверхъестественным терпением подражая Христу, посрамил всю гордыню льстивого (диавола), потому и в жестоких ранах, как раньше Лазарь, отошел в лоно Авраамово (Лк.16:19-22), где и сейчас получаешь утешение, посещай город твой, почитающий с любовью святую память твою.
Канон блаженному Симону Юрьевецкому, Христа ради юродивому
Минея, 4 Ноября, Си́мона кано́н
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю/ и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре,/ пои́м Ему́ я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу,/ я́ко просла́вися.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Бо́жию си́лу – Христа́, и Бо́жию прему́дрость:/ нача́ло ми прему́дрости – стра́х Тво́й,/ и́мже уклони́тися от зла весть кто одесны́м придержа́щихся, –/ пода́ти молю́,/ во е́же бы́ти ему́ и к соверше́нству каса́емых споспе́шника.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Любому́дрие от младе́нства, блаже́нне, возыме́л еси́,/ е́же есть поуче́ние сме́ртное,/ от добро́ты же зри́мых Предо́браго позна́в, Безконе́чнаго, и Превели́каго,/ и всяк ра́зум во мно́жестве си́лы Своея́ превосходя́щаго Бо́га,/ потща́лся еси́ души́ добро́ту непоро́чну стяжа́ти.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Алфави́т приско́рбнаго жития́,/ его́же ле́ствицы чу́дный предложи́ списа́тель,/ неукло́нно соверши́ти сподо́бился еси́, Си́моне приснопа́мятне,/ простоты́ с незло́бием и безстра́стия дом быв/ и подража́тель Влады́чен от по́мощи Влады́чни.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Жела́ний всех кра́йнейшее – Вседержи́теля Бо́га,/ в Тро́ице у́бо Лиц Ипоста́сьми разделя́емаго, ве́рнии, просла́вим,/ Еди́наго же, Боже́ственным Естество́м Су́ща,/ Безнача́льна, Присносу́щна, Непости́жна и Несказа́нна.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́ну наде́жду ве́рных и к Бо́гу Хода́тайцу воспои́м Влады́чицу ми́ра,/ спа́сшися Пречи́стым Рождество́м Ея́:/ ра́дуйся,– вопию́ще Арха́нгельский глас,– всея́ тва́ри Честне́йшая,/ Госпо́дь с Тобо́ю и Тебе ра́ди с на́ми, спаса́й нас.
Песнь 3
Ирмос: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде,/ вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м,/ разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́,/ возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Нача́ло спасе́ния – страх Госпо́день име́в,/ и́мже огражде́н, в ненаселе́нная еди́н поте́кл еси́ места́,/ иде́же я́коже дре́вле Е́здра, нощь и зау́тра бу́дущи,/ пребыва́л еси́, моля́ся,/ я́ко да пока́жет Вы́шний све́тлость и вели́чество Небе́снаго Сио́на.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Не обучи́лся еси́ ле́ности, блаже́нне,/ но терпе́нию Христа́ ра́ди,/ ве́дяше предпи́санное, я́ко терпели́в муж – мног в му́дрости,/ ю́же скрыл еси́, я́ко би́сер, в та́йне бу́йства,/ егда́ от текто́нов, обре́тшихся в пусты́ни, пре́дан,/ да в разумля́ешися от пресви́тера.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
О́браз Бо́жий – тебе́ сама́го – опа́сно ве́дая,/ оста́вил еси́ вре́менная, де́латель быв к Бо́гу подо́бия,/ от произволе́ния бо исправли́л еси́ до́лжное/ и, в селе́ живи́ и во град преше́д, неизме́нно,/ я́ко сбы́тися на тебе́ рече́нному:/ жела́ния благочести́вых наслажда́ют ду́шу.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Му́дрость, Си́лу, Свет и Жизнь –/ Сло́во Бо́жие – прославля́ти, ве́рнии, усе́рдствуим,/ благоволе́нием бо Безнача́льнаго о́тца́ и соде́йством Свята́го Ду́ха/ свободи́ ны, земноро́днии, от рабо́ты вра́жия, я́ко Человеколю́бец,/ нося́й вся глаго́лом си́лы Свое́й.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Углебо́х в тиме́нии дел мои́х злых,/ сего́ ра́ди недоумева́ю, помышля́я страх, хотя́щий бы́ти согреша́ющим,/ но иму́щая бе́здну благосты́ни, Влады́чице Всеми́лостивая,/ к покая́нию наста́ви мя, я́ко вся могу́щая.
Седален, глас 4
Посто́м и воздержа́нием, и на земли лега́нием увяди́л еси́ плотски́я стра́сти,/ ду́шу же просвети́л еси́/ и на Небесе́х от Христа́ вели́ко возме́здие восприя́л еси́,/ тем досто́ин сосу́д чуде́с и по кончи́не яви́лся еси́ притека́ющим к моще́м твои́м, преблаже́нне,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ почита́ющим лю́бовию свя́тую па́мять твою́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Обнови́ла еси́, Пречи́стая, Боже́ственным Твои́м рождество́м/ истле́вшее страстьми́ земноро́дных ме́ртвенное существо́/ и возста́вила еси́ вся от сме́рти к жи́зни нетле́нней,/ тем Тя по до́лгу ублажа́ем вси, Де́во Препросла́вленна, я́коже прорекла́ еси́.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди, слух Твой и убоя́хся,/ я́ко неизрече́нным сове́том,/ Бог Сый Присносу́щный,/ от Де́вы проше́л еси́, вопло́щься:/ сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Христе́,/ сла́ва си́ле Твое́й.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Чистоту́, я́же есть естества́ па́чеесте́ственное,/ вы́ше естества́ отверже́ние/ и безтеле́сным телесе́ ме́ртвеннаго и тле́ннаго пресла́вное вои́стинну обще́ние,/ чистолю́бец Си́мон возлюби́,/ жела́нием бо жела́ние возрази́/ и огнь веще́ственный невеще́ственным угаси́.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Еди́не Безсме́ртный Царю́, И́стино и Бла́госте ве́чная,/ благослове́н еси́ и препросла́влен, я́коже рекл еси́ проро́ком,/ испо́лнил еси́ и ны́не в суббо́тствование благи́х дел,/ се бо призре́л еси́ на кро́ткаго, и молчали́ваго, и трепе́щущаго слове́с Твои́х, с ни́мже Тебе́ вопие́м, Христе́:/ сла́ва си́ле Твое́й.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Та́йным поуче́нием Христо́в раб – нача́ло у́бо блаже́ннаго незлобоиме́ния,/ а́ще и в го́рести души́ и боле́зни,/ оба́че со благода́рствием безче́стие и поруга́ние от просты́я приима́ше,/ одоле́в же про́чее, без печа́ли пребыва́я,/ и я́коже благохвале́нием красу́яся, и поя́ше Го́сподеви:/ сла́ва си́ле Твое́й.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Вси ве́рнии, со стра́хом просла́вим Святу́ю Тро́ицу,/ покланя́ющеся Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху,/ в Сы́не Отца́ зна́юще, в Ду́се Сы́на,/ в Я́же ве́ровахом, И́мже счини́хомся,/ пре́жде, не́же разделя́ти, совокупля́юще, вопию́ще:/ Трисвяты́й Бо́же, сла́ва си́ле Твое́й.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́ну Богоро́дицу госпо́дственно и и́стинно/ Пресвяту́ю и Пречи́стую Де́ву Мари́ю, пропове́дающе, возвели́чим,/ из Нея́ бо воплоти́ся, О́тчих недр не отсту́пльше, Бо́жие Сло́во,/ неопи́санно и непости́жно, я́коже весть Сам,/ прие́м нача́ток на́шего смеше́ния – плоть, одушевле́нну душе́ю слове́сною же и у́мною,/ и спасе́ зову́щия Ему́:/ сла́ва си́ле Твое́й.
Песнь 5
Ирмос: Мрак души́ моея́ разжени́, Светода́вче Христе́ Бо́же,/ началоро́дную тьму изгна́в бе́здны,/ и да́руй ми свет повеле́ний Твои́х, Сло́ве,/ да у́тренюя, сла́влю Тя.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Рукоя́ть твою́, приснопа́мятне, с ра́достию ны́не восприе́млеши,/ ходя́ бо в ми́ре сем в соверше́ннем нестяжа́нии,/ не име́я где главы́ подклони́ти и пла́чем мета́я семена́ доброде́телей,/ утеше́ния ве́чнаго сподо́бился еси́.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
И́мство и непости́жно Бо́жия про́мысла на тебе́ позна́ся, блаже́нне Си́моне,/ попусти́ бо тебе́, я́ко кре́пка во́ина и пра́ведна су́ща,/ напа́стем пре́дана бы́ти,/ я́ко да тая́щуюся в тебе́ доброде́тель пока́жет и́ным,/ я́коже и в И́ове.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Цельбу́ дарова́л еси́ горта́ни пресви́тера,/ но не а́ки бу́йством содержи́мый,/ и́же и потече́ здрав яко секра́т ко свои́м, пребыва́ющаго тя в су́щем по естеству́,/ я́ко голуби́цу посреде́ крагу́ев,/ в ми́ре сем наро́ду возвеща́юще.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Уче́ньми крася́щеся апо́стол, и проро́к, и учи́тель,/ испове́дуем и сла́вим Святу́ю Тро́ицу,/ я́ко Еди́н есть Бог,/ си́речь Еди́но Естество́ в Трех Ипоста́сех зна́ется же и есть,/ и я́ко Оте́ц, и Сын, и Святы́й Дух по всем Еди́но суть,/ кроме́ нерожде́ния, и рожде́ния, и исхожде́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ду́ху Свято́му, я́коже Арха́нгел рече́, наше́дшу на Богоотрокови́цу,/ присени́ Ю Ипоста́сная Вы́шняго Му́дрость и Си́ла – Сы́н Бо́жий/ и созда́ Себе́ из нескве́рных и всечисте́йших крове́й Ея́ плоть одушевле́нну/ не се́менно, но соде́тельно во спасе́ние нас,/ покланя́ющихся Боже́ственному воплоще́нию Его́.
Песнь 6
Ирмос: Я́коже проро́ка изба́вил еси́/ из глубины́ преиспо́дния, Христе́ Бо́же,/ и мене́ от грехо́в мои́х изба́ви, я́ко Человеколю́бец,/ и упра́ви живо́т мой, молю́ся.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Е́же у́бо Ада́м имя́ше пре́жде преслуша́ния,/ сие́, блаже́нне Си́моне, ты соблю́л еси́,/ а́ще бо и на земли́, живя́, был еси́,/ но душе́вно А́нгелом сожи́тельствоваше, духо́вными пита́яся по́мыслы,/ наг простото́ю и жи́знию безхи́тростною.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Созда́телю твоему́ угожда́я,/ был еси́ незло́бив, прав, кро́ток, смиренному́др,/ вся́кою доброде́телию освяще́н,/ по о́бразу бо, е́же есть у́мное и самовла́стное, соблю́л еси́ невреди́мо,/ по подо́бию же, е́же есть доброде́телию, по возмо́жному Бо́гови угоди́л еси́.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Язы́к твой, преподо́бне, на таи́нственное славосло́вие Бо́жие отлучи́л еси́,/ и́мже и проре́кл еси́ озло́бившему тя лише́ние супру́жницы/ и Ло́нгину предвозвести́л еси́ ку́пли приобре́тение и к свои́м здра́вое возвраще́ние,/ я́ко бо настоя́щая, открове́ния тебе́ бы́ша бу́дущая.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Тро́ице Свята́я и Пресу́щественная,/ Пребоже́ственная, Преблага́я, Препо́лная,/ вся нача́ла и чи́ны определя́ющая/ и вся́кому нача́лу и чи́ну Непостижи́мая,/ Ца́рствующая Безконе́чным и Безсме́ртным Ца́рством,/ поми́луй ны, Тя ве́дущия, И́стиннаго Бо́га на́шего.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Из Тебе́ возсия́ Пра́ведное Со́лнце – Иису́с Госпо́дь, Царь Сла́вы, Присноде́во Богоро́дице,/ к Нему́же Ма́тернюю Твою́ о нас, гре́шных, принеси́ моли́тву,/ да спасе́т ны, я́ко Человеколю́бец, сла́вящия Тя,/ влады́чествующую все́ми тва́рьми, ви́димыми и разумева́емыми.
Кондак, глас 4
Возгоре́вся раче́нием Го́рним,/ же́стость67 во́льнаго юро́дства па́че все́х сла́дких ми́ра предпоче́л еси́,/ отону́дуже повину́ся ти огнь,/ от его́же запале́ния град твой Ю́рьевец изба́вил еси́,/ и во́ды немо́кренно, я́ко по су́ху, преше́л еси́,/ и хотя́щия бы́ти предре́кл еси́,/ просла́вльшу тя та́ко Бо́гу,/ к Нему́же моля́ся, и о нас, пою́щих тя,/ блаже́нне Си́моне, помина́й.
Икос
И́же до тре́тияго Небесе́ восхище́нный в рай,/ сокро́вищу духо́вному в скуде́льных сосу́дех обрета́тися сказу́ет,/ о́бразно предначерта́ бу́йство, е́же не́ции возыме́ша святи́и,/ в не́мже сокро́вище Боже́ственных дея́ний неявле́нне соблюдо́ша,/ от ни́хже Си́мон Юрьеве́цкий в во́льном свое́м юро́дстве/ Небе́снаго Бо́га Отца́ Ипоста́сней Му́дрости и Си́ле/ па́че вся́каго плодоприноше́ния, плоды́ жития́ своего́ принесе́,/ я́же стяжа́ во труде́х, бде́ниях же и слеза́х,/ во гла́де и жа́жде, зиме́ и наготе́,/ пха́ниях, руга́ниях же и ра́нах,/ его́же Изба́витель от ми́ра я́ко юро́да избра́,/ ему́ су́ща прему́дра, и просла́ви,/ про́чая же услы́шите, ели́ка ди́вный сей,/ ме́ртвость Го́спода Иису́са нося́, чудоде́йствова в житии́ свое́м,/ па́че же и по преставле́нии при́сно то́чит цельбы́,/ к нему́ же мы приле́жно воззове́м:/ блаже́нне и пра́ведне Си́моне,/ ко Го́споду моля́ся, и о нас, хва́лящих тя, помина́й.
Песнь 7
Ирмос: На по́ле Деи́ре иногда́ мучи́тель/ пещь поста́ви на муче́ние Богоно́сных,/ в не́йже три о́трока песносло́вяху Еди́наго Бо́га,/ тро́ично воспева́ху, глаго́люще:/ оте́ц Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Ца́рствия Небе́снаго возжела́л еси́ бы́ти насле́дник,/ его́же зло́бою де́тствующии улуча́ют/ и сего́ ра́ди, младе́нческое незло́бие име́в,/ простоту́, кро́тость же и ти́хость стяжа́л еси́,/ я́ко терпе́нию утвержде́ние,/ воспева́я благи́х Да́телю:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Гра́ду Ю́рьевцу озаре́ние показа́лся еси́, Си́моне Богому́дре,/ я́коже бо узре́ тя Петр о́ный,/ путеше́ствующа по во́дам великоре́чным, я́ко невеще́ственныма нога́ма:/ о, коль ди́вен еси́, Го́споди, во святы́х Свои́х,/ – возопи́;/ тре́петен же быв, славосло́вляше воспе́таго отце́в Бо́га благослове́ннаго.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Ипоста́си О́тчия хара́ктире и осия́ние сла́вы Его́,/ жуву́щая Му́дросте и Си́ло, и́стово Ипоста́сное, Суще́ственное,/ Иису́се Бо́же, мо́лим Тя, Животе́ и Воскресе́ние на́ше,/ испо́лнитися на нас Твоему́ чрез проро́ка Твоего́ обетова́нию,/ е́же не погуби́ти ны за на́ша беззако́ния,/ ра́ди послужи́вшаго Ти в преподо́бии и пра́вде,/ обре́тшагося во гра́де сем, я́коже зерно́ на гро́зде.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Моли́твенников Твои́х не забу́ди гла́са, Тро́ице Пресвята́я,/ вся́ бо, ели́ка хо́щеши, мо́жеши,/ поми́луй Богосло́вящия Тя, О́тче, Сло́ве, Уте́шителю,/ Еди́но Божество́, Еди́но Госпо́дьство, Еди́но Ца́рство/ в Трех Соверше́нных Ипоста́сех несли́тно соедине́нных,/ зна́емо же и покланя́емое от всего́ слове́снаго зда́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Наде́жда ненаде́жных Ты еси́, Блага́я Богоро́дице,/ поми́луй ста́до Твое́, Богора́дованная,/ ве́си у́бо, Цари́це, я́ко неизле́чными грехо́в ра́нами изнуря́еми/ и ко врато́м поги́бели доспе́хом,/ Твое́ стра́шное и еди́но предста́тельство в по́мощь призыва́ем,/ не отри́ни достоя́ние Твое́,/ но спасе́ния сподо́би, во ве́ки Тя благословя́щее.
Песнь 8
Ирмос: Разжжи́те пещь седмери́цею,/ до́ндеже до конца́ разгори́тся,– мучи́тель рече́ халде́ом, –/ Ана́нию, Аза́рию и Мисаи́ла, вложи́те я в ню,/ и́же о́бразу злато́му не поклони́шася, но глаго́лаху:/ мы Бо́га и́мамы на Небесе́х,/ Ему́же слу́жим и покланя́емся.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Объя́тиями свои́ми прие́мля младе́нцы,/ ро́ждшими приноси́мыя к тебе́,/ и́мже, по предопределе́нию Бо́га, ве́дети тебе́ даю́щаго открове́ние,/ о житии́ их преподава́л еси́,/ чудеса́ чудесе́м тобо́ю после́доваша:/ от ни́хже бо отвраща́лся еси́/ печа́ли се́товное о хотя́щей на ча́да их приити́ сме́рти прие́млюще,/ прине́сшия я же́ны отхожда́ху,/ но сла́ва та́ко тя просла́вльшему Бо́гу,/ Ему́же слу́жим и покланя́емся во ве́ки.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Вои́стинну испо́лнися на тебе́ Боже́ственный глас:/ претерпе́вый, – бо рече́, – до конца́, той спасе́тся./ Зимы́ бо лю́тость и зной до́блественно, я́коже в чужде́м телеси́,/ и наготу́, и необуве́ние, пост же и воздержа́ние,/ пха́ние же и уничиже́ние Христа́ ра́ди терпе́л еси́/ да́же до соверше́ния жи́зни твоея́,/ но ны́не тя гре́ет с Ла́зарем и Андре́ем ло́но Авраа́мле,/ с ни́ми же помина́й нас ко Го́споду,/ Ему́же слу́жим и покланя́емся во ве́ки.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Пострада́л еси́ непра́ведное озлобле́ние и ра́ны,/ в ни́хже и ду́шу твою́, блаже́нне, испусти́л еси́,/ оба́че во ве́ки живе́ши и от Го́спода мзда твоя́,/ прия́л бо еси́ Ца́рствие, благоле́пие и вене́ц добро́ты от руки́ Вседержи́телевы/ и благослове́ние Его́ на тебе́ возсия́/ и чуде́с де́тельми тя́ обогати́, превознося́ща Его́ во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Ру́це мои́ воздева́ю к Тебе́, Триипоста́сному Бо́гу, даю́щему ми ра́зум,/ воздаю́ Ти сла́ву, Трисо́лнечный Царю́,/ Ты бо вели́к еси́ па́че всех дел Твои́х,/ стра́шен еси́, Го́споди, зело́ и чу́дно може́ние Твое́,/ кто́ же насы́тится, поя́ сла́ву Твою́,/ сего́ ра́ди испове́м Ти ся и восхвалю́, недосто́йный,/ земля́ сый и пе́пел,/ и благословлю́ И́мя Твое́ Пресвято́е, Го́споди, и покланя́юся во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Избавле́ния ра́ди сме́ртнаго молю́ся Тебе́,/ Всеси́льней Ма́тери Бо́га Сло́ва:/ не оста́ви мя во дни́ скорбе́й и во вре́мя го́рдых без по́мощи/ и изми́ мя, Влады́чице, от вре́мене лука́вна,/ весь мир спа́сшая Боже́ственным Плодо́м чре́ва Твоего́,/ спаси́ мя от па́губы грехо́вныя,/ ино́го прибе́жища, окая́нный, не и́мам, ра́зве Тебе́,/ на Тя́ бо, Всеми́лостивая, наде́юся и Тебе́ покланя́юся во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния,/ я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти,/ от Деви́ческаго чре́ва быв Челове́к./ Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Ны́не у́бо не в гада́ниих, но зерца́лом разре́шшимся/ позна́л еси́ блага́я Иерусали́мова, от позна́вшаго тя прие́мля ра́дость ве́чную,/ со святы́ми дости́гл бо еси́ в му́жа соверше́нна,/ в ме́ру во́зраста исполне́ния Христо́ва, Его́же велича́ем.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Огнь пояда́яй есть Бог наш,/ Его́же моли́, блаже́нне Си́моне,/ грехи́ на́ша потреби́ти и спасе́ния сподо́бити ны,/ твоея́ добро́ты собира́ния тку́щих,/ по побе́де бо трех мучи́телей, е́же есть души́ трича́стнаго,/ возте́кл еси́ к зре́нию соверше́ннаго ми́ра/ и Тро́ицу при́сно зри́ши, Ю́же велича́ем.
Припев: Святы́й блаже́нный Си́моне, моли́ Бо́га о на́с.
Ше́ствие твое́ бысть, блаже́нне,/ от вре́менных на ве́чныя радостотво́рно у́бо Небе́сным А́нгелом,/ сопроти́вней же лука́ваго си́ле – плач и паде́ние,/ я́коже вра́нове обра́зно показа́ша,/ но и нас, тя честву́ющих, о Небе́сный хо́дче,/ твоего́ тече́ния ревни́тели показа́ти моли́,/ па́че же варя́й и предводи́ ны к соверше́нству добродея́ний,/ и́миже сла́вится Бог, Его́же велича́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Троичен: Адонаи́, Го́споди, Нерожде́нное, и Рожде́нное и Происходя́щее,/ Еди́но Естество́, Тро́ице Свята́я и Соверше́нная,/ Еди́не Бо́же над все́ми, и чрез вся́, и во все́х,/ Твое́ есмы́ де́ло, а́ще и удали́хомся, гре́шнии, от Тебе́,/ но и па́ки к Тебе́, Пребла́же, востягни́ ны,/ мо́лим Ти ся, Человеколю́бче,/ и град сей поми́луй,/ Тя, Трисо́лнечнаго Све́та, при́сно велича́ющий.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ю́же избра́л еси́ от всех родо́в, Пресла́внейшую Де́ву,/ душе́ю и пло́тию предочище́нную Ду́хом/ и от Нея́ неизрече́нно роди́тися благоволи́вый,/ о Бо́жий Сло́ве – Преве́чне, Неви́диме, Непостижи́ме, Исто́чниче жи́зни,/ Тебе́ приво́дим в моли́тву,/ Тоя́ ра́ди спаси́ вся лю́ди Твоя́,/ да Тя при́сно я́ко Человеколю́бца с Ро́ждшею вси ве́рнии велича́ем.
Светилен
Ви́дев Кре́пкий управле́ние твое́ и чистоту́,/ ю́же име́л еси́ от ю́ности твоея́,/ и сего́ ра́ди от оте́чествия твоего́ преселя́ет тя стра́нствовати во гра́д Ю́рьевец,/ показа́ти чу́дная соде́лования на сла́ву Боже́ственных Его́ вели́чий,/ Его́же ми́лостива нам сотвори́ моли́твами твои́ми, блаже́нне Си́моне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Возвы́си рог благочести́вых и низложи́ ва́рваров шата́ния, Богороди́тельнице Присноде́во,/ необори́мо спаса́ющи сие́ ста́до Твое́,/ в не́мже вели́кое Твое́ пресвято́е и многосла́вное и́мя велича́ется ве́рно и сла́вится/ моли́твами уго́дника Твоего́ Си́мона приснопа́мятнаго.
Вернуться к списку