-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Реставрация церковной утвари
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора и ризницы
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобный Иов (в схиме Иисус) Анзерский
Преподобный Иов, в схиме Иисус, Анзерский родился в Москве в 1635 году и во Святом Крещении был назван Иоанном. Вероятнее всего, происходил он из духовного звания, был воспитан в добрых нравах и получил хорошее воспитание. По достижении зрелого возраста благочестивый Иоанн был поставлен священником одной из московских приходских церквей и проходил своё служение с таким вниманием и любовью, что имя его скоро сделалось известным по Москве. Истинное утешение он находил в совершении Литургии, которую служил с таким вниманием, благоговением и воодушевлением, что все невольно молились усерднее обыкновенного.
Он жил строго, по-монашески, в посте и постоянной молитве: «Помилуй мя, Господи! Пощади мя, Господи!» После молитвы любимым делом отца Иоанна было творить милостыню. Он близко входил в положение своих прихожан, для бедняков часто устраивал трапезу, а для облегчения участи несчастных пользовался своим авторитетом среди влиятельных знакомых. Ворота его дома были всегда открыты, и всякий мог свободно прийти к любимому пастырю. А он после беседы при прощании одарял ещё каждого, чем мог.
Весть о добром пастыре дошла вскоре и до самого императора Петра I. Император сделал отца Иоанна сначала придворным священником, а потом и духовником всего царственного дома. Став лицом важным, отец Иоанн ещё боле и шире, чем прежде, стал благотворить ближним, ни в чём остальном не изменяя прежнего скромного образа жизни.
Особенной любовью его с этого времени стали пользоваться богадельни и тюрьмы, которые он часто навещал. Посещая заключенных, он через Слово Божие благотворно влиял на преступников, невинно осужденных укреплял в терпении, тому же, кто отбывал срок за долги, помогал расплачиваться.
С годами отец Иоанн, посвятив себя богомыслию, выходил из дома только на церковные службы, не прекращая благотворений через доверенных лиц.
Через некоторое время случилась со старцем-иереем тяжкая болезнь (малокровие и обмороки), однако через три месяца он поправился и, как бы предчувствуя приближавшуюся беду, стал опять всех принимать и со всеми прощаться. И предчувствие не обмануло святого старца.
Когда началось «дело Гришки Талицына», проповедника пришествия антихриста, коим он считал Петра I, отец Иоанн был оклеветан. Гришка во время исповеди открыл батюшке своё злоумышление, а отец Иоанн, сохраняя тайну исповеди, не донёс о сем начальству. Во время допросов Гришка объявил, что он исповедался пред духовником. На отца Иоанна донесли государю, который счёл обвинения против духовника обоснованными и приказал отправить отца Иоанна к епископу Холмогорскому Афанасию для пострижения в монахи на Соловках.
Безропотно отправился старец в 1701 году в далёкий Архангельск. С любовью приняли его и владыка Афанасий, и настоятель Соловецкого монастыря архимандрит Фирс. Вскоре отец Иоанн был пострижен в монашество с именем Иов в главном Преображенском соборе обители. По пострижении он был отдан под руководство старца Ионы. Бывший придворный священник трудился вместе с другими иноками на самых суровых послушаниях. Сам он ничего не вкушал, кроме хлеба и воды.
Братия, увидев в старце Иове мужа совершенна, освободила его от послушаний, дабы он всё время посвящал молитве, посту и поучению в Слове Божием. Слава о старце снова стала расти и дошла до Царя. Царь же, убедившись в невиновности своего духовника, снова звал его к себе, но изнурённый летами и подвигами старец отказался от такого предложения и просил у настоятеля разрешения удалиться в Анзерский скит на безмолвие. В 1702 году просьба его была уважена, а вскоре, по кончине прежнего строителя скита, отец Иов был назначен на должность строителя, которую исполнял восемь лет. При нём число насельников возросло до 30-ти.
Помня слова Господни: «Ему же дано будет много, много и взыщется от него» ( Лк.12:48 ), – на новом поприще священноинок Иов положил много труда и забот. Мудрый наставник всех учил смиренному послушанию Богу и начальникам как первой добродетели, без которой не может быть спасения; приучал к постоянному труду и заботе о ближних. Особым подвигом, который принял на себя отец Иов, был уход за больными. Он сам посещал больных, омывал и перевязывал им раны, а нередко исцелял их недуги своей молитвой. При этом церковных служб и келейного правила он никогда не опускал.
Часто он любил удаляться на безмолвие, иногда посещал пустынника Паисия, одного из младших учеников преподобного Елеазара Анзерского, который жил на Секирной горе. В 1710 году отец Иов, по его желанию, был пострижен в схиму с именем Иисус, в честь праведного Иисуса – сына Навина.
Вскоре Сама Матерь Божия определила дальнейший путь иеросхимонаху Иисусу: Она явилась ему в тонком сне вместе с первоначальником и покровителем скита преподобным Елеазаром Анзерским и сказала, что на горе, отныне называемой второй Голгофою, на Анзерском острове, будет устроена церковь Распятия Иисуса Христа и учредится скит. Приняв этот чудесный сон за благословение Божие, старец Иисус в 1714 году переселился на жительство на гору Голгофу и с помощью учеников, схимонаха Матфея и монаха Макария, основал Голгофо-распятный скит, где продолжил свой многотрудный подвиг.
В духовной радости преподобный Иисус с другом своим Паисием не замедлили исполнить небесное повеление и освятили гору.
Вскоре в 1713 году строительство скита было благословлено преосвященным Варнавою. Была выстроена церковь в честь Распятия Господня и освящена в 1715 году. Устроились келии и собралось братий 20 человек. Царствующий дом внёс немало пожертвований в обустройство нового скита.
В основу братской жизни преподобный Иисус положил те же начала, кои были установлены преподобным Елеазаром в Анзерском скиту. Сам престарелый строитель, в пример братии, нередко рубил дрова, носил на гору воду, в пекарне затворял тесто. В своей келлии старец постоянно занимался рукоделием, а деньги, которые за это выручал, делил на три части: на нужды церковные, на нужды братии, на милостыню нищим. Себе он не оставлял ничего, имея при себе лишь несколько духовных книг.
За богоугодную жизнь преподобный был удостоен особенных откровений. По его горячим молитвам Сама Пресвятая Богородица явилась ему в келлии и назвала место на горе, где можно рыть колодец и получить воду, столь необходимую для нужд монастыря. Когда был открыт чудесный источник, преподобный вразумил братию: «Никогда не скорбите, не малодушествуйте, но всегда уповайте на Бога. Помните обещание Его: "Мать исчадие свое скорее забудет, нежели Аз вас"». Святой угодник с помощью Божией сумел предвидеть злые намерения пришедших однажды к нему чужих людей и своей молитвой: «Господи, пошли сон рабам Твоим, утрудившимся в суетном угождении врагу», – усыпил злоумышленников на пять дней и ночей и этим привел их к искреннему покаянию. В другой раз он наказал воров, заставив простоять их неподвижно под тяжестью награбленного два дня, пока те не взмолились о пощаде.
Предчувствуя свою кончину, старец сам выкопал себе могилу и нередко близ неё проводил время в молитве. Еще задолго до смерти святой известил братию, что умрет он в воскресный день до восхода солнца. Всю жизнь посвятив служению Богу и ближним, смиренный подвижник, готовясь к назначенному часу, сокрушенно каялся, что слишком мало угождал Господу. Перед смертью он заболел горячкой и три дня лежал в бессознательном состоянии, но потом вдруг так поправился, что смог отслужить литургию. После литургии старец снова возлёг на одре, назначил преемником по управлению скитом ученика Макария и в ночь на 17 марта (это был воскресный день, как и говорил старец) 1720 года – в Неделю православия – свято почил о Господе. Перед кончиной лицо его просияло, и он произнёс: «Благословен Бог отец наших! Если так есть, я уже не боюсь, но в радости отхожу от мира сего!» В ту же минуту келлию осиял небесный свет, разлилось благоухание, и слышна была псаломская песнь: «Яко пройду в место селения дивна даже до дому Божия, во гласе радования и исповедания, шума празднующих» ( Пс.41:5 ). Преподобный был погребён в уготованной им самим могиле, над которой был выстроен храм.
Причислен к лику преподобных Русской Православной Церкви для общецерковного почитания на Юбилейном Архиерейском Соборе в августе 2000 года.
Служба преподобному Иову Анзерскому
и ме́сяца ма́я в 29-й день (обре́тение моще́й)
Преподо́бнаго И́ова А́нзерскаго
На велицей вечерни
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 1:
Отче достоблаже́нне И́ове,/ ты, страсте́м Христо́вым покланя́яся,/ безстра́стием ду́шу украси́л еси́,/ си́лою же Боже́ственною окриля́емь,/ на высоту́ доброде́телей возлете́л еси/ и безпло́тных собесе́дник любе́знейший яви́лся еси́./ С ни́миже ны́не, предстоя Престо́лу Всевы́шняго Царя́,/ моли спастися душам нашим.
Отче преподобне Иове,/ ты, изгна́ние пра́вды ра́ди претерпев,/ пусты́нным и по́стническим житие́м Царю Небесному угоди́л еси/ и преподо́бных сосло́вия сокро́вище многоце́нное яви́лся еси́,/ безмо́лвия добрый рачи́телю,/ чистоты усердный хранителю,/ Госпо́день та́йный собесе́дниче/ и дерзнове́нный о нас к Тому́ моли́твенниче.
Отче преблаже́нне Иове,/ нестяжа́ние возлюби́в и вся име́ния тле́нная оставив,/ Христа́ ра́ди обнища́л еси́,/ И́же обогати́ тя даровании Ду́ха Святаго/ и в Ца́рствии Свое́м со святыми прослави./ Темже, припа́дающе твое́й бла́гости, умильно просим,/ моли́ и нам сонасле́дником жизни вечныя бы́ти.
От жи́зни вре́менныя к жи́зни ве́чней преходя́,/ утеша́л еси́ бра́тию, преподо́бне:/ разлуча́яся с ва́ми теле́сне,/ ду́хом при́сно с ва́ми пребу́ду,/ мир име́йте в сердца́х ва́ших,/ в послуша́нии свое́м богоуго́дно вы́ну пребыва́йте,/ никогда́же места сего самовольне отлуча́ющеся,/ любве́ ра́ди ко Христу и ко бра́тии по Бо́зе.
Сла́ва, глас 8:
Днесь соше́дшеся, бра́тие,/ восхвалим преподо́бнаго отца́,/ достоблаже́ннаго И́ова,/ иже, в по́двизех по́стнических просия́в/ и Господу Иисусу сораспявся,/ житие́ свое́ богоугодне сконча́./ Темже, досточу́дне о́тче,/ велие дерзнове́ние имея ко Святей Троице,/ моли́ поми́ловатися душа́м на́шим.
И ны́не, Богоро́дичен: Царь Небе́сный:
Вход. Проки́мен дне. Чте́ния три преподо́бническая.
На лити́и стихи́ры, глас 4:
Преблаже́нне о́тче Иове,/ ты, от юности безмолвие возлюбив,/ в ми́ре я́ко в пусты́ни пожил еси́,/ тем и Госпо́дь тя от ца́рских удо́лий взем,/ во оби́тель Солове́цкую пресели́/ и во ото́це А́нзерстем приста́нище тихое ти дарова́./ Идеже, усердно Бо́гу порабо́тав,/ о́чи твоя духо́вная просветил еси́/ и, пото́ки сле́зными ду́шу омыв,/ во оби́тели Небе́сныя путь себе́ угото́вал еси./ Ныне же, предстоя́ Престо́лу Царя́ Сла́вы,/ моли помиловатися душам нашим.
Исто́чник воды́, теку́щия в жизнь ве́чную,/ оби́лен в тебе́ яви́ся, о́тче И́ове,/ благода́ть бо Духа неоску́дно источа́л еси́,/ темже и исто́чник воды́ на потре́бу оби́тели у Бо́га испроси́л еси́,/ Иже пра́веднаго ра́ди жития́ твоего́/ и многия иныя щедроты пустыни твоей дарова́./ Сего ради мо́лим тя, преподобне:/ источи́ и нам сицевую во́ду,/ от нея́же, пию́ще, улучим живот вечный.
Сла́ва, глас то́йже:
Служи́телю Божественных Та́ин благогове́йный,/ ты, с тре́петом предстоя́ Престолу Господню,/ в Небесныя кровы духом простирался еси,/ мы же, зряще Христа, священноде́йствующа в тебе,/ усердно ныне просим тя:/ помози и нам, отче преподобне Иове,/ достойно Христовых Таин причащатися/ и Царствия Небеснаго достигнути.
И ны́не, Богоро́дичен: При́зри на моле́ния:
На стихо́вне стихи́ры, глас 2:
Яко луч Све́та И́стиннаго,/ возсия́л еси́, о́тче, в безмо́лвней пусты́ни,/ просла́вив ю Боже́ственною сла́вою,/ тем и от Го́спода приял еси сла́ву неувяда́емую.
Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.
Данный ти талант приумножив,/ плод стори́чный Го́сподеви прине́сл еси́,/ Иже освяти́ тя преподо́бием и пра́вдою,/ и Ду́ха Свята́го жили́ще сотвори́.
Стих: Блаже́н муж боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
Ору́жием Бо́жиим вооружи́вся,/ вся ко́зни вра́жия сокруши́л еси,/ гневом праведным возненави́дев вся зла́я,/ соверше́нною любо́вию просве́тился еси.
Сла́ва, глас 6:
Ра́дуйся, оби́теле Солове́цкая,/ ра́дуйся, пусты́не А́нзерская,/ иму́щи драгоце́ннаго би́сера,/ просвеща́ющаго ли́ки и́ноческия,/ приими́ исто́чника чистоты́ духо́вныя,/ излива́ющагося неоску́дно,/ воспо́й свети́льника ве́ры и ра́зума,/ преподо́бнаго отца́ на́шего И́ова,/ па́стыря до́браго и учи́теля,/ и моли́твенника о душа́х на́ших.
И ны́не, Богоро́дичен: Творе́ц и Изба́витель:
Тропа́рь, глас 5:
Безмо́лвия и́стинный рачи́тель быв,/ в пустыню во ото́це А́нзерстем вселился еси́,/ преподо́бне о́тче И́ове,/ Страсте́м же Госпо́дним усердне покланя́яся,/ имя Иисусово в сердце непрестанно носил еси,/ пустынножи́телей мудрый наста́вниче,/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
На утрени
На Бог Госпо́дь: тропа́рь преподо́бнаго, дважды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: Ра́дуйся, Две́ре Госпо́дня непроходи́мая:
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 2:
Селе́ния Небесная зело́ возлюби́в, преподобне о́тче,/ хле́бом сле́зным на всяк день пита́лся еси/ и, за́поведи Господни ревностне исполняя,/ хлеб нуждающимся ми́лостивно раздавал еси./ Сего́ ра́ди мо́лим тя,/ да и мы, твоим заветом последующе,/ покаянию поревнуим и милосердие возлюбим.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Возжеле́ Царь царе́й добро́ты Твоея́, Пречи́стая,/ вся́кия бо святы́ни вмести́лище яви́лася еси́,/ Девствующая Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего./ Моли́ся о нас к Ро́ждшемуся из Тебе́,/ да во приста́нище благооти́шное упра́вит ду́ши на́ша/ и, милосе́рдствуя, пода́ст грехо́в проще́ние.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:
На Го́спода упова́я,/ вся́кия печа́ли пучи́ну преплы́л еси/ и, мертв быва́я мяте́жу мирски́х страсте́й,/ жизнь ве́чную унасле́довал еси́./ Сподо́би и нас, преподо́бне, в тягота́х и ско́рбех не стужа́ти си,/ но разуме́ти я поле́зны быти ко спасе́нию.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Пресла́вная глаго́лашася о Тебе́, Богоро́дице, Прему́дрости Бо́жия Сокро́вище Ди́вное,/ упра́ви прему́дро стопы́ на́ша в зако́не Госпо́дни,/ бурю помышле́ний уста́ви,/ се́рдца мяте́ж укроти́/ и наде́ждою ра́дости ве́чныя просвети́ ду́ши на́ша.
По полиеле́и седа́лен, глас 5:
Путь приско́рбный возлюби́в,/ преподо́бнически подвиза́лся еси́, досточу́дне отче И́ове,/ и, упова́ние непоколе́блемо на Го́спода возложи́в,/ ра́дость ве́чную насле́довал еси./ По пра́ведному житию́ твоему́ честна́ кончи́на твоя́ бысть/ и со святыми водворение.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Мати Божия, Влады́чице,/ Рождеством Твоим освятившая род человеческий,/ сия́нием Небе́сныя Твоея́ сла́вы осия́й нас/ и, теплото́ю Боже́ственныя Любве́ согрева́ющи,/ души на́ша хра́мы Бо́жии соделай.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́а, зача́ло 43.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:
Преподо́бне о́тче,/ се́рдце твое храм Ду́ху Влады́чню угото́вав,/ глаго́лом Госпо́дним неусыпно внимал еси/ и, смире́нием и кро́тостию украси́вся,/ в послушание Бо́жие себе́ повинул еси,/ темже моли́ о нас Преблагаго Бога,/ Его́же возлюби душа твоя́,/ да отве́рзет нам две́ри покая́ния/ и спасет души наша.
Кано́н, глас 4.
Песнь 1
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.
И́ове преподо́бне,/ проле́й моли́тву твою́ ко Христу́ Бо́гу,/ да сподо́бит мя, недосто́йнаго, песнь хвале́бную тебе́ воспе́ти/ и по́двиги твоя́ досто́йно просла́вити.
От ю́ности Бо́га возлюби́в, блаже́нне,/ до конца́ Тому́ порабо́тал еси́/ и, благода́тию Того́ обогати́вся,/ мно́гия духо́вныя да́ры приходящим раздавал еси.
Ви́дя Госпо́дь от младе́нства ре́вность твою́,/ чина иерейскаго удостои тя, преподобне,/ и па́стве твое́й во спасе́ние дарова́,/ яко служи́теля благогове́йна и молитве́нника те́пла.
Богоро́дичен: Не и́мам словесе́ достойнаго просла́вити Тя, Богоро́дице,/ ни ра́зума воспе́ти Тя, Влады́чице,/ но то́кмо в ско́рбех усердно вопию́ Ти:/ изба́ви мя рабо́ты вра́жия/ и в не́мощи мое́й Помо́щница ми бу́ди.
Песнь 3
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ Кре́пость, Го́споди,/ и Прибе́жище, и Утвержде́ние.
Еще́ сый в ми́ре,/ постническому житию, моли́тве и богомы́слию прилежа́л еси, досточу́дне,/ целому́дрием же укра́шен,/ чистото́ю души́ твоея́ Бо́гови прибли́жился еси́./ Моли́ Того́ усе́рдно, вся́кия скве́рны нам изба́витися.
Благода́ть смире́нием и ве́рою стяжа́в,/ тишину́ и ра́дость души́ твое́й обре́л еси́/ и, благодаре́ние вознося Царю́ Небе́сному,/ от силы в силу восходил еси, преподобне.
Пе́нием благоле́пным Господа прославля́я,/ мно́гия люди сла́дким гласом твоим во умиле́ние приводил еси, И́ове преблаже́нне,/ и, усе́рдне божественную службу совершая,/ теплыя молитвы за паству твою возносил еси.
Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия Пречи́стая,/ преподо́бным Похвало́ и Утвержде́ние,/ душ святы́х Невестокраси́тельнице Сла́вная,/ моли́ со преподо́бным И́овом Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего,/ вся́кия грехо́вныя скве́рны нам совлещи́ся/ и слезами покая́ния омытися.
Седа́лен, глас 2:
Земна́я оста́вль, Небе́сная обрел еси,/ плотию обложен, безпло́тным подо́бился еси́, святе И́ове,/ Боже́ственным же духом просвещен,/ сердца́ человеков прозрева́л еси./ Ныне, я́ко звезда, сия́еши на Небеси и зриши сла́ву Святыя Троицы,/ Юже моли́, преподо́бне,/ да исцелит не́мощи на́ша/ и сподобит Ца́рствия Своего́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Истаява́ет се́рдце мое́, Пречи́стая,/ тщащееся воспети непости́жную та́йну Рождества́ Твоего́,/ Сло́во бо О́тчее несказа́нно во утробу Твою вместила еси,/ и Ма́ти спасе́ния яви́лася еси́ нам.
Песнь 4
Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́,/ Со́лнце Пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Моли́твенниче пла́менный, та́йный с Богом собесе́дниче/ и Ду́ха Боже́ственнаго соприча́стниче, преподо́бне о́тче И́ове!/ Ты, слеза́ми лице сове ороша́я,/ из глуби́ны сердечныя взыва́л еси: Го́споди, поми́луй мя!/ Испроси́ и нам твое́ю моли́твою благода́ть Его́ и ми́лость.
Любве́ Христовы испо́лнено бе чи́стое се́рдце твое́, досточу́дне,/ ближния твоя паче себе возлюбивый,/ злобы чужд быв и мщения,/ благодея́нии мно́гими лю́дем угожда́л еси,/ ра́дуяся о вся́кой души́ христиа́нстей.
Не оскуде десни́ца твоя́, пита́вшая а́лчущих,/ ниже преста по́мощь твоя́ стра́ждущим и обремене́нным,/ слово твое благодатное малодушным веры утверждение бысть,/ всем бо подава́л еси́, о́тче, душеполе́зная.
Богоро́дичен: К Тебе́ простира́ю ру́це мои́, Предста́тельнице всем христиа́ном,/ и из глубины́ взыва́ю:/ уте́ши мя в печа́ли мое́й,/ мучи́тельства страсте́й изба́ви,/ Све́том Боже́ственным мрак души́ моея́ просвети́/ и прегреше́ния моя прости́ ми, Ма́ти Де́во.
Песнь 5
Ирмо́с: Ты, Го́споди мой,/ Свет в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.
Уве́дев царь земный добро́ту твою́ духовную, о́тче И́ове,/избра тя наставника себе,/ му́дростию твое́ю назидаяся,/ ты же со смире́нием ца́рское повеле́ние прие́м,/ сирых и убогих попечением своим не оставил еси,/ в простоте́ се́рдца служе́ние свое́ соверша́я.
Царю́ Небе́сному зело́ че́стен друг яви́лся еси́, преподо́бне,/ Той бо, я́ко зла́то в горни́ле, очи́сти тя испыта́нии кре́пкими./ За словеса́ Госпо́дня ве́рою тве́рдою сохрани́л еси́ пути́ же́стоки, о́тче,/ исполня́яся благи́х преизоби́льно.
Завистию вражиею,/ уничиже́н был еси клевето́ю челове́ческою, И́ове,/ изгна́н бо от оте́ческаго гра́да быв,/ во стране́ полу́нощней обре́л еси́ приста́нище/ во оби́тель и́ноческую преселився.
Богоро́дичен: От ю́ности моея́ Го́спода грехопаде́нии прогне́вах,/ не и́мам дерзнове́ния к Тому́, дел бо, достойных покаяния, не сотворих,/ обаче Еди́ну Тебе́ стяжа́х Спору́чницу спасе́ния моего́, Пренепоро́чная,/ Ты в тесноте́ и ско́рби помози́ ми,/ да скорби вре́менныя прие́мля в житии́ мое́м,/ муче́ния ве́чнаго избе́гну.
Песнь 6
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею Кро́вию.
Егда́ вселился еси́ в кинови́ю, о́тче И́ове,/ по́стническим житие́м бра́тию удивил еси́,/ и́гу Христо́ву смире́нно подклоня́яся,/ темже Христос ри́зою ра́дования украси́ тя,/ путь преподо́бия и кончи́ну че́стну ти уготовля́я.
Словеси́ Госпо́дню неуста́нно поуча́шеся се́рдце твое́ чистое,/ Ду́хом бо Святым душа́ твоя́ при́сно жива́ бе,/ благода́ть смире́нием стяжа́л еси́, прему́дре,/ Ца́рству Бо́жию, еще́ на земли́ сый, я́ко небожи́тель приобща́яся.
Безмо́лвия ча́яше душа́ твоя́, блаже́нне, и Бо́гу предстоя́ния несмуща́емаго./ Сего́ ра́ди во ото́к А́нзерский всели́лся еси́,/ иде́же предте́ча твой, Елеаза́р богому́дрый, первонача́льник ски́тский,/ вдохнове́нныя Бо́гу моли́твы принося,/ дара́ми божественныя благодати пусты́ню освятил есть.
Богоро́дичен: Пучи́ну беззако́ний мои́х в пучи́не милосе́рдия Твоего́ потопи́, Пречи́стая,/ бу́рю страсте́й мои́х разгоня́ющи,/ и на стези покая́ния наста́ви мя.
Конда́к, глас 8:
Божественная восхождения в сердце стяжав,/ ихже ра́ди мно́ги ско́рби претерпел еси,/ приста́нище обре́л еси́ в морсте́м ото́це,/ преподо́бнаго Елеаза́ра прее́мник заве́тов быв,/ Покро́вом Бо́жия Ма́тере осеня́емь,/ достоблаже́нне о́тче И́ове,/ помина́й нас чту́щих святу́ю па́мять твою́.
И́кос:
От ю́ности избра́нник Бо́жий яви́лся еси́,/ и Того́ путе́м после́довал еси́ невозбра́нно,/ гоне́ния, поноше́ния и ско́рби не поколеба́ша тя, преподо́бне,/ ве́рою Христо́вою окриля́ема./ Те́мже от ца́рских черто́гов отвержен быв,/ во оби́тель Солове́цкую преселе́ние я́ко от Десни́цы Бо́жия восприя́л еси́,/ устреми́лся еси́ к пусты́нному ото́ку А́нзерскому,/ идеже дух твой, безмолвия чая, желаемое обре́те./ таможде и повеле́ние Бо́жия Ма́тере прие́м,/ оби́тель Распя́тию Сы́на Ея́, Христа́ Бо́га на́шего, воздви́гл еси́./ Сего ради по́двиг любве́ и милосе́рдия в подража́ние Го́споду до конца́ испо́лнивый,/ во оби́телех Боже́ственныя Любве́ ны́не пребыва́еши,/ достоблаже́нне о́тче И́ове, помина́й нас чту́щих святу́ю па́мять твою́.
Песнь 7
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Ски́тскаго жития́ нача́льник яви́лся еси́, преподо́бне отче И́ове,/ в доброде́телех и́ноков наставляя,/ наипаче святое послушание блюсти увещевая:/ И тако оте́ческою любо́вию чад духовных окормлял еси,/ попече́нием о па́стве твоей завет Христов исполняяй.
Покая́ния пропове́дниче и Ца́рствия Небе́снаго наследниче!/ Ты, на кончи́ну жития́ своего́ и на час Стра́шнаго суда́ взирая,/ сокруше́нныя моли́твы Распятому за ны возноси́л еси́,/ смиренными слеза́ми ду́шу омыва́яй.
Служе́нию лю́дем па́че пре́жняго посвяти́л еси́ себе́, преподо́бне,/ попече́нию о боля́щих вельми́ прилежа́в,/ на раны их елей возливая, любовию Христовою недуги целил еси./ Те́мже и мы, грехо́вными я́звами ура́нени,/ во благовре́менную по́мощь тя призыва́ем.
Богоро́дичен: Напа́стьми лю́тыми бори́мь, и стре́лы вра́жиими уязвля́емь,/ во гно́ищи грехо́в мои́х лежу́, стеняй,/ но Ты, Влады́чице, терпе́ние мое́ и упова́ние,/ от волн безмерных искушений изми мя/ и во страда́ниих пода́ждь ми утеше́ние.
Песнь 8
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л/ львов зия́ния в ро́ве затче́;/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Ду́хом приобща́яся Страда́нием Госпо́дним,/ посто́м и бдением молитвенным пло́ть свою̀ удручал еси, преподо́бне,/ и се́рдце всено́щными моле́нии усоверша́л еси́,/ о́ком же приснобо́дренным та́йны Боже́ственныя созерца́я, Ду́ху Свято́му оби́тель непоро́чну себе́ сотворил еси.
Вострепета́ душа́ твоя́ свята́я, и возра́довашася смире́нныя ко́сти твоя́, блаже́нне,/ егда́ Влады́чица Всепе́тая в виде́нии яви́ся ти вку́пе с Елеаза́ром чу́дным,/ повелева́ющи оби́тель Распя́тию Сы́на Ея́, Христа́ Бо́га на́шего, воздви́гнути/ и спаси́тельныя Стра́сти Его́ всече́стно просла́вити.
Другая Голго́фа гора́ нарече́ся,/ иде́же юдо́ль после́дняя земна́го по́прища твоего́ бысть, И́ове прему́дре,/ сия́ бо труды́ усе́рдными твои́ми и воздыха́нии сле́зными,/ попече́нием Пресвяты́я Богоро́дицы хранима,/ во всякой святыни и правде процвела есть.
Богоро́дичен: Жезл си́лы стяжа́вше, Крест Сы́на Твоего́, Богоро́дице,/ тем низлага́ем вра́жия шата́ния,/ любо́вию Тя непреста́нно велича́ющии.
Песнь 9
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́./ Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.
Благоче́стнаго жития́ твоего́, о́тче, ра́ди,/ исто́чник воды́ преизоби́лен даде́ся на потре́бу оби́тели твое́й от Пресвятыя Богородицы,/ купно же и дар прозре́ния и неду́гов исцеле́ния тебе́ от Бо́га дан бысть./ Темже молим тя: исцели не́мощи на́ша душевныя вкупе и телесныя.
Любо́вию Христо́вою испо́лнено бысть се́рдце твое́, преподо́бне И́ове,/ е́юже вы́ну му́дро врачева́л еси́ поро́ки людстии./ Егда́ бо татие приидо́ша восхи́тити плоды́ трудо́в бра́тских, и Бо́гом нака́зани бы́ша,/ Того умолив, разреше́ние им испроси́л еси́,/ и трудо́м покая́нным на путь пра́веднаго жития́ наста́вил еси́ я.
Во гла́се ра́дования а́нгельскаго прехожда́ше душа́ твоя́, блаже́нне, от оби́тели земны́я во оби́тели Ве́чныя,/ вся бо испо́лнил еси́ от Го́спода ти повеле́нная,/ никогда́же Во́ли Его́ преслу́шав./ И ны́не предстоя́ Престо́лу Всесвяты́я Тро́ицы, вку́пе с новому́ченики Соловецкими,/ возноси́ о нас моле́ния усе́рдно.
Богоро́дичен: Яко исправила еси прежде разслабленнаго,/ тако и нас, душею и телом разслабленных, теплым Твоим предстательством исправи,/ да поем присно величия Твоя.
Свети́лен:
Свети́льниче, Ду́хом Святым возжже́нный,/ в по́двизех сла́вных пожи́л еси́, о́тче, миру светя́,/ прича́стники Све́та Божественного ученики́ твоя́ сотворяя,/ моли́, преподо́бне, Светода́теля Го́спода/ тьмы греха и неве́дения нам избежа́ти,/ и во све́тлостех повеле́ний Господних ходи́ти.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Ма́ти Све́та Невече́рняго,/ Свети́ло светоза́рнаго сия́ния,/ Богове́дения све́том сердечная очса наша просвети,/ да иму́ще свети́льники при́сно горя́щия,/ угото́вим себе́ в сре́тение Жениху́ Христу́,/ Иже мра́ка нощна́го нас изба́вит,/ день незаходи́мый нам да́рует,/ и сы́ны Све́та Своего́ сотвори́т.
На хвали́тех стихи́ры, глас 4:
Кий язык изрещѝ возмо́жет по́двиги твоя, преподо́бне,/ воздержа́нием бо тело твоѐ увядил еси,/ житие́м же сло́вом, любо́вию и ду́хом,/ ве́рою и чистото́ю серде́чною,/ вся́кия добродетели ви́д испра́вил есѝ/ и ду́шу твою за дру́ги полага́л еси́./ Темже молим тя:/ грехо́вную пре́лесть от серде́ц на́ших отжени / и в любви́ Господни нас утверди́.
Отче преподобне И́ове,/ Ду́ха Свята́го сосу́де избра́нный,/ ты, Боже́ственныя любвѐ сла́достию уязвлен,/ посеще́ния Бо́жия Ма́тере сподо́бился еси́,/ Яже повеле ти обитель иноческую создати/ на прославле́ние во́льныя стра́сти Христа́ и Бо́га нашего,/ спасе́ния на́шего ра́ди распеншагося/ и Воскресе́ние нам дарова́вшаго.
Гора́, я́же пре́жде имене не имущая,/ сла́вою неувяда́емою увенча́ся/ и вторая Голго́фа от Ма́тере Бо́жия нарече́ся/ страда́ний ра́ди во́льных Сы́на Ея́, Спа́са на́шего,/ и мученик ради, зде в последняя времена возсиявших./ Сего ради радуются вернии и праздник составляют, вопиюще Христу Богу:/ мучеников похвала и победа Ты еси, Всесильне.
Сме́ртный час во уме́ и се́рдце при́сно созерцая/ и день Су́дный па́мятствуя,/ болезненне воздыха́л еси́, о́тче,/ и покая́нными слеза́ми ду́шу твою омыва́л еси́./ Темже сподо́би и нас пла́чем о гресе́х своих/ ми́лость Бо́жию стяжа́ти/ и безпреткнове́нно в Царство Небесное вни́ти.
Сла́ва, глас 8:
Предавая́ чи́стую ду́шу твою́ в ру́це Бо́жия,/ умиле́нно взыва́л еси́, о́тче:/ приими́, Преблаги́й Го́споди, в ми́ре дух раба Твоего,/ от младе́нства Тебе́ еди́наго возжеле́вшаго/ и во́ли Твоея́ вы́ну ча́явшаго./ Рабо́в же Твои́х, и́хже во еди́но ста́до зде собра́л еси́,/ в послуша́нии и вся́ком доброде́лании наста́ви/ и в ми́ре и единомыслии сохрани́.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Боле́зни души́ моея́ исцели́, Пренепоро́чная,/ си́лу на вра́жие ополче́ние ми да́руй,/ мою́ нечистоту́ Твое́ю святы́нею очи́сти,/ моле́ния сле́зная моя́ ко Го́споду напра́ви,/ и о души́ мое́й пред Ним Предста́тельница бу́ди.
На Литургии
Слу́жба вся преподо́бническая.
Моли́тва
O преподóбне и богонóсне óтче наш И́ове! Пусты́ни Áнзерския безмóлвный обитáтелю, обéтов монáшеских и́стинный ревни́телю, áнгелов любéзный собесéдниче, и́ноков по Бóзе вéрный настáвниче! Чýдно житиé твоé, неисчи́слими пóдвизи твои́, вéлие пред Бóгом дерзновéние твоé! Мóлим тя, избрáнниче Христóв, посети́ немощствýющия дýши нáша, простри́ о нас тéплую к Бóгу моли́тву твою́, огради́ заступлéнием твои́м оби́тель, тебé во изгнáнии прии́мшую и на безмóлвие тебé подвигшую. Ты неустáнно в покая́нном плáчи пребывáвый, помози́ нам, погибáющим в нечýвствии и окая́нстве, твои́м благодáтным предстáтельством отвéргнутися вся́кия грехóвныя сквéрны и плоды́ и́стиннаго покая́ния Гóсподу принести́. Ты, украси́вый собóю сонм и́ноков соловéцких, украси́ нáше скýдное житиé, призывáя на нас благословéние Бóжие, да остáвивше вся дóлу влекýщая, обрати́м мы́сленная óчеса наша к Бóгу и и́стинных Небéсных благ наслади́мся. O, досточýдне И́ове, во смирéнии твоéм возвели́чивыйся и нищетóю твоéю обогати́выйся! Умоли́ Христá Бóга смирéнием дýши нáша украси́ти, оскудéвшая сердцá нáша Небéсными даровáнии испóлнити. Сподóби нас нищетý Христóву возлюби́ти и стяжáния Еди́наго Дýха Святáго в сéрдце своéм при́сно желáти. Ты, до концá зáповедь Бóжию о любви́ испóлнивый, недýгующим и стрáждущим со усéрдием вы́ну служи́вый и велию любóвь к лю́дем до послéдняго издыхания в сéрдце носи́вый, научи́ и нас сей вя́щшей добродéтели, да излиéт Господь, яко от приснотекýщаго истóчника в обнищáвшая сердцá нáша, капли Божественнаго мира Своея́ Божéственныя любвé.
Ей, достоблажéнне И́ове, моли́твенниче к Бóгу усéрднейший и благоприя́тнейший, глубинóю сердéчною сокровéнныя тáйны Бóжия созерцáти сподóбивыйся, научи́ нас тéплая и сокрушéнная молéния к Томý простирáти, Имя Егó Сладчáйшее в сéрдце при́сно благодáрно храни́ти.
Мóлим тя, преблаги́й óтче, богоугóднаго жития́ твоегó рáди сподóбившагося посещéния Мáтере Бóжия, и повелéние оби́тель Распя́тию Христá Бóга создáти от Нея́ прии́мшаго, испроси́ нам твоéю благомóщною моли́твою Тоя́ теплое заступлéние и покрóв. Не отлучáйся нас, раб твои́х, вéрою тебé моля́щихся и во благоврéменную пóмощь тя призывáющих. Моли́ за Церковь нашу и за оби́тели святыя сия, да процветает в них святы́ня Госпóдня, да не умóлкает в земли нашей глас воспевáющих Бóга, Емýже подобает слáва, честь и поклонéние во вéки векóв. Ами́нь.
И́на моли́тва
O, преподóбне óтче И́ове, предстáтелю наш к Бóгу неусы́пный, моли́твенниче о душáх нáших дерзновéнный, пусты́ни Áнзерския красотó пресвéтлая, оби́тели Распя́тския си́ло духóвная! Мнóгими труды́ тя, Бóгу потруди́вшагося и к ли́ку и́ноческому приобщи́вшагося, сподóби Пресвятáя Богорóдица спаси́тельным Страстéм Христóвым послужи́ти, гóру безмóлвну, ю́же наречé Голгóфа, иноки населити. Óна же процветé чýдными пóдвиги и пóстническим житиéм твои́м и учени́к твои́х, и благодáть почи́ на ней, и слáва Небéсная озари ю́. Пóслежде же пáки оправди́ся и́мя горé сей за мнóжество зде претерпéвших гонéния и смерть вéры Христóвы и прáвды рáди, и слáва новомученников осия́ твою́ оби́тель, яже ныне от запустéния и поругáния воста, идéже и святы́я мóщи твоя́ я́ко многоцéнное сокрóвище во хрáме тобóю создáннем обретóшася. Темже, предстоя́ще сей святы́ни, усéрдно мóлим тя, достоблажéнне óтче: помози нам достодолжное почитание Всечестнаго Крестá Христова имéти, благодарéние сердéчное за ны распéншемуся Христý Бóгу выну приносити, воскресéния надéжду и уповáние спасéния к Томý простирати и, крест жития́ своегó взéмше, путéм Госпóдним шéствовати. И́ночествующих сподóби пóдвигом дóбрым подвизáтися и всем верным испроси́: в зáповедех Бóжиих хождéние, добродетелей исполнéние и Царствия Небеснаго присвоение, идеже вси святии непрестанно воспевáют Всесвятýю Трóицу, Отцá и Сы́на и Святáго Дýха, ны́не и при́сно и во вéки векóв. Ами́нь.
Акафист преподобному Иову Анзерскому, Соловецкому чудотворцу
Акафист преподобному и богоносному отцу нашему И́ову А́нзерскому, Соловецкому чудотворцу
Кондак 1
Избра́нный от Бо́га моли́твенниче и служи́телю Христо́в, пусты́ню безмо́лвную ото́ка А́нзерскаго облагоуха́вый моли́твами твои́ми, всем житие́м твои́м о́браз смире́ния и послуша́ния Го́споду нам показа́вый, па́стырю и учи́телю преди́вный, Бо́гом вдохнове́нный, мно́гих искуше́ний и бед ве́рою Христо́вою победи́тель яви́лся еси́. Предстоя́ ны́не Престо́лу Вседержи́теля, моли́ся о нас, рабе́х твои́х, да благода́рно вопие́м ти: Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Икос 1
А́нгелом небе́сным подо́бяся любо́вию к Бо́гу, преподо́бне И́ове, Тому́ Еди́ному все́ю душе́ю прилепи́вся и все́м житие́м порабо́тав, благода́ть ве́лию стяжа́л, и дарова́ний мно́гих сподо́бился еси́. Те́мже и мы́, дивя́щеся чу́дному житию́ твоему́, умиле́нно взыва́ем ти:
Ра́дуйся, в пра́вилех добронра́вия и благоче́стия воспита́нный;
ра́дуйся, от ю́ности на служе́ние Го́споду призва́нный.
Ра́дуйся, избра́нниче Бо́жий, во иере́я поста́вленный;
ра́дуйся, сосу́де, Ду́ха Свята́го испо́лненный.
Ра́дуйся, служи́телю Та́ин Христо́вых благогове́йный;
ра́дуйся, моли́твенниче к Бо́гу усе́рдный и дерзнове́нный.
Ра́дуйся, ревни́телю о сла́ве Бо́жии, мирску́ю же сла́ву ни во что́же вмени́вый;
ра́дуйся, нача́ло прему́дрости стра́х Госпо́день положи́вый.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 2
Ви́дяще лю́дие о́браз Христа́, в тебе́ запечатле́нный, па́стыря до́браго тя́ позна́ша и наста́вника му́драго: прибега́ющии бо к по́мощи твое́й, николи́же неуте́шени отхожда́ху, коему́ждо бо доброде́лание твое́ простира́шеся. Тем дар любве́ Христо́вы в тебе́ де́йствуемыя почита́юще, ра́достию воспева́ху Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 2
Ра́зумом Боже́ственным просвеща́емь, преподо́бне, вся́ земна́я и су́етная дале́че от себе́ отри́нул еси́, и́ноческому житию́ еще́ в ми́ре сы́й прилежа́л еси́, непреста́нно в моли́тве пребыва́я. Мы́ же на предста́тельство твое́ упова́юще, ве́рно вопие́м ти́:
Ра́дуйся, свети́льниче, огне́м благода́ти возжже́нный;
ра́дуйся, моли́твенниче богодухнове́нный.
Ра́дуйся, пропове́данием и́стины сердца́ люде́й воспламеня́яй;
ра́дуйся, в рабо́ту Го́споду ду́ши уловля́яй.
Ра́дуйся, ве́сь живо́т сво́й Христу́ Бо́гу преда́вый;
ра́дуйся, по́двиги твои́ми му́дрость духо́вную стяжа́вый.
Ра́дуйся, еле́ем благода́ти твоея́ неду́ги немощству́ющих врачу́яй;
ра́дуйся, до́брыми де́лы твои́ми се́рдца своегó сокро́вище умножа́яй.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 3
Си́лою Вы́шняго осеня́емый, служи́тель Боже́ственных Та́ин непоро́чен яви́лся еси́: в чистоте́ серде́чней дерзнове́нно же́ртву Бо́гу приноси́л еси́, о́ком духо́вным бе́здну милосе́рдия Тогó созерца́я, приобща́лся еси́ ра́дости неизглаго́ланныя, воспева́я вы́ну Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 3
Име́я любо́вь ве́лию ко своему́ Влады́це, в за́поведех Егó безпоро́чно ходи́ти восхоте́л еси́: бли́жняго любо́вию Христо́вою объе́мля, полага́л еси́ ду́шу за о́вцы твоя́. Мы́ же, прославля́юще благода́ть предста́тельства твоегó о лю́дех к Бо́гу, умиле́нно вопие́м:
Ра́дуйся, ско́рый помо́щниче во обстоя́ниих и беда́х су́щим;
ра́дуйся, те́плый уте́шителю стра́ждущим и скорбя́щим.
Ра́дуйся, миротво́рче, вражду́ющих к ми́ру и согла́сию склоня́яй;
ра́дуйся, му́дре, ста́рцев в богомы́слии наставля́яй.
Ра́дуйся, па́стырю, ю́ных целому́дрию поуча́яй;
ра́дуйся, о си́рых и убо́гих пред си́льными ве́ка сегó хода́таю.
Ра́дуйся, ка́ющияся в Бо́зе утвержда́яй, и любо́вию возставля́яй па́дшия;
ра́дуйся, я́ко все́м вся́ бы́л еси́, да Христа́ приобря́щеши.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 4
Бу́рю собла́знов и страсте́й в пучи́не смире́ния твоегó потопи́л еси́, му́дре, чу́ждь яви́лся еси́ вся́кия скве́рны. Моли́твою и посто́м на вра́жия ополче́ния вооружи́вся, вся́ кóзни бесóвския победи́л еси́, Бо́гу воспева́я: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́шавше лю́дие гра́да Москвы́ о доброде́телех твои́х, стека́хуся к тебе́, вся́к во́зраст и зва́ние. Те́мже и ца́рь Петр, ви́дя кро́тость и
му́дрость твою́, духо́внаго наста́вника своего́ сотвори́ тя; ты́ же благоволе́ние ца́рское к де́ланию добродуше́вному твоему́ прилага́я, па́че пре́жняго бли́жнему угожда́л еси́. Сегó ра́ди, па́мятствующе доброде́тели твоя́, воспева́ем ти́:
Ра́дуйся, бе́дствующих от беды́ спаса́яй;
ра́дуйся, гла́дом ги́блющих пи́щею земно́ю и небе́сною снабдева́яй.
Ра́дуйся, ще́дро напая́яй жа́ждущих духо́внаго наставле́ния;
ра́дуйся, исто́чник благода́ти твоея́ оби́льно излива́яй ча́ющим спасе́ния.
Ра́дуйся, в темни́цах заключе́нным уте́шителю и покрови́телю;
ра́дуйся, в та́йне от люде́й по́двигов мно́гих соверши́телю.
Ра́дуйся, в моли́тве и богомы́слии вы́ну пребыва́вый;
ра́дуйся, Ца́рство Бо́жие вну́трь се́рдца своегó стяжа́вый.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 5
Боже́ственным све́том озаря́емый, Бо́гом вдохновля́емый, мно́гими де́лы благи́ми освяти́лся еси́, те́мже мнóзем лю́дем по́мощь твоя́ благода́тная ко спасе́нию служа́ше. Ра́дуяся же о бли́жнем, любве́ Христо́вы соприча́стниче, воспева́л еси́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́дя вра́г доброде́тели твоя́, не терпя́ше пра́веднаго жития́ твоегó, иски́й погуби́ти тя, клевето́ю лю́тою уязви́в: сегó ра́ди ты, ца́рским повеле́нием во оби́тель Солове́цкую преселе́н, в ли́це и́ночестем земны́й пу́ть сво́й скончава́л еси́. Мы же таково́му смотре́нию Бо́жию о тебе́ дивя́щеся, взыва́ем ти:
Ра́дуйся, Про́мыслом Бо́жиим руководи́мый;
ра́дуйся, благода́тию Егó всегда́ храни́мый.
Ра́дуйся, незло́бием и всепроще́нием кóзни вра́жия сокруша́яй;
ра́дуйся, за оби́дящих тя моле́ние ко Го́споду простира́яй.
Ра́дуйся, пла́мень Боже́ственныя любве́ неуста́нно в себе́ возжига́вый;
ра́дуйся, мона́шескаго жития́ óбраз всем показа́вый.
Ра́дуйся, па́че не́жели пре́жде безмо́лвия и уедине́ния ча́явый;
ра́дуйся, смире́нием и кро́тостию поко́й души́ обреты́й.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 6
Пропове́дует пусты́ня А́нзерская, в ню́же пресели́лся еси́, богоприя́тныя по́двиги твоя́, блаже́нне, ни́вы духо́вныя неуста́нный де́лателю, та́ин Боже́ственных недрема́нный созерца́телю. Та́мо бо умиле́нным се́рдцем А́нгелом собесе́довал еси́, вку́пе с ни́ми воспева́я Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 6
Возсия́ тобо́ю ски́тская оби́тель Пресвяты́я Тро́ицы, но́ваго тя нача́льника прие́млющи ко управле́нию; ты же строи́тельства жре́бий прие́м, прему́дре, óбраз доброде́телей яви́л еси́ бра́тии и по мно́зех дне́х таковы́й же явля́еши на́м. Тем благода́рно вопие́м ти:
Ра́дуйся, па́стырю ди́вный и му́дрый учи́телю;
ра́дуйся, ото́ка А́нзерскаго украси́телю.
Ра́дуйся, преподо́бнаго Елеаза́ра ве́рный после́дователю;
ра́дуйся, преподо́бнаго Зоси́мы в строи́тельстве досто́йный подража́телю.
Ра́дуйся, преподо́бному Савва́тию в моли́тве и созерца́нии ра́вный;
ра́дуйся, преподо́бному Ге́рману любо́вию и кро́тостию единонра́вный.
Ра́дуйся, Боже́ственных дарова́ний прие́мниче;
ра́дуйся, Ца́рства Христо́ва насле́дниче.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 7
Хотя́щи Пресвята́я Де́ва во ото́це А́нзерстем оби́тель в па́мять страда́ний Кре́стных Сы́на Своегó созда́ти, избра́ тя, преблаже́нне, сему́ смотре́нию послужи́ти, я́вльшися ти в виде́нии све́тлем со Елеаза́ром преподо́бным вку́пе. Ты же, повину́яся веле́нию Цари́цы Небе́сныя, ра́достию возопия́л еси́ к Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 7
Но́выя оби́тели нача́льник яви́лся еси́, преподо́бне, в горе́, ю́же нарече́ Богома́ти втору́ю Голго́фу, скита́ Распя́тскаго строи́телю ди́вный, вся́ му́дростию ко сла́ве Христа́ Бо́га и бра́тскому спасе́нию соверша́л еси́. Те́м си́лу Бо́жию в тебе́ чудотворя́щу сла́вяще, пое́м ти си́це:
Ра́дуйся, послу́шниче Бо́жия Ма́тере избра́нный;
ра́дуйся, посеще́ния от Нея́ удосто́енный.
Ра́дуйся, Страсте́й Христо́вых усе́рдный почита́телю;
ра́дуйся, оби́тели Распя́тия Госпо́дня в морсте́м ото́це основа́телю.
Ра́дуйся, непреста́нныя моли́твы ко Го́споду возноси́вый;
ра́дуйся, те́ми от разбóйник оби́тель сохрани́вый.
Ра́дуйся, уста́ва ски́тскаго стро́гий блюсти́телю;
ра́дуйся, ре́вностный о душа́х попечи́телю.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 8
Стра́нное чу́до явле́но бы́сть тобо́ю, преподо́бне: исто́чник воды́ сла́дкия даде́ся бра́тии твое́й в горе́ оби́тельней милосе́рдием Пречи́стыя, прикло́ньшияся к моле́нию твоему́ сле́зному. Возвесели́шася же и́ноцы о такове́м Ея́ благоволе́нии, и воспе́ша Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 8
Всего́ себе́ Го́споду посвяти́в, в за́поведех Егó безпоро́чно ходи́л еси́, во́ли своея́ отверга́яся и свои́х си не ища́й: бли́жняго я́ко Христа́ Самаго́ прие́мля, мно́гими дарова́нии от Тогó укра́шен был еси́. Те́м преподо́бие твое́ почита́юще, восхваля́ем тя си́це:
Ра́дуйся, и́стинный дру́же Госпо́день и ве́рный;
ра́дуйся, во́ли Егó исполни́телю тве́рдый.
Ра́дуйся, печа́льных уте́шителю и боля́щих цели́телю;
ра́дуйся, страсте́й врачева́телю и бед прогони́телю.
Ра́дуйся, из бе́здны грехо́вныя люде́й изводя́й;
ра́дуйся, к покая́нию тех призыва́яй.
Ра́дуйся, благода́тныя по́мощи ско́рый пода́телю;
ра́дуйся, возлю́бленному тобо́ю Христу́ подража́телю.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 9
Вся́ вóинства Безпло́тных а́нгельскому житию́ твоему́ удиви́вшеся, собесе́дника досто́йна избра́ша тя́, блаже́нне, и́мже во открове́ниих Боже́ственных о́бщник бы́л еси́, ра́достию воспева́я Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 9
Вети́и многовеща́ннии не мо́гут изрещи́, ни разуме́ти си́лы Бо́жия, в не́мощи твое́й соверша́ющияся, преподо́бне, е́юже искуше́ний лю́тых победи́тель яви́лся еси́, и в ста́рчестве нача́ло но́вому жи́тельству положи́л еси́. Покланя́ющеся таково́й в тебе́ де́йствуемей благода́ти, во умиле́нии глаго́лем:
Ра́дуйся, в послуша́ние Бо́гу себе́ всеце́ло преда́вый;
ра́дуйся, и́го благо́е строи́тельства ски́тскаго любо́вию прие́мый.
Ра́дуйся, ча́дом твои́м воспита́телю до́брый;
ра́дуйся, по́мощи духо́вныя пода́телю неоску́дный.
Ра́дуйся, покая́ния тве́рдый пропове́дниче;
ра́дуйся, и́ноков в Бо́зе ве́рный наста́вниче.
Ра́дуйся, в послуша́нии и смире́нии бра́тию утвержда́яй;
ра́дуйся, к жи́зни ве́чней те́х соблюда́яй.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 10
Спасти́ хотя́ ду́шу, не щади́л еси́ ю́ Го́спода Бо́га и словесе́ Егó ра́ди: себе́ отверга́яся, вся лу́чшая Го́сподеви в дар приноси́л еси́, ве́руя, я́ко па́че лу́чшаго То́й мо́жет да́ти. Ве́ра твоя́ никогда́же посра́млена бе, тем благода́ть воз благода́ть прие́мля, досточу́дне, воспева́л еси́ вы́ну Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 10
Сте́ну огражде́ния моли́твою созда́л еси́ себе́, преподо́бне, ю́же вра́г отню́д не возмо́же сокруши́ти: чистото́ю у́мною и серде́чною ми́л соде́лался еси́ Ду́ху благода́ти, обита́ющу в тебе́. Тому́ покланя́ющеся, воспева́ем ти́ такова́я:
Ра́дуйся, ору́жие ве́рное моли́тву избра́вый;
ра́дуйся, е́юже вы́ну врага́ низлага́вый.
Ра́дуйся, о́ком духо́вным по́мыслы злы́х челове́к прозре́вый;
ра́дуйся, наказа́нием со́нным к покая́нию сердца́ и́х возгре́вый.
Ра́дуйся, и ине́х наложе́нием неви́димых у́з от у́з а́довых изба́вивый;
ра́дуйся, мнóгия на пу́ть благоче́стия и пра́вды наста́вивый.
Ра́дуйся, поги́бели гре́шником николи́же хоте́вый;
ра́дуйся, боре́ния лю́тая о вся́кой души́ с мироде́ржцем име́вый.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 11
Пе́ние непреста́нное Бо́гу умиле́нною душе́ю возноси́л еси́, преподо́бне, те́мже егда́ душа́ твоя́ от многотру́днаго телесе́ разлуча́шеся, А́нгели Небе́снии прие́мше ю́ и на Не́бо вознося́ще, ра́достию воспева́ху Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 11
Светопода́тельна свети́льника име́яху тя ученицы́ твои́, я́ко мно́жество свещ, от тебе́ возжига́ющеся любо́вию к Бо́гу; ты же и по сме́рти светоно́сен яви́лся еси́. Не оставля́й нас моли́твами твои́ми, да вопие́м ти:
Ра́дуйся, жития́ твоегó ра́ди свята́го сподо́бивыйся кончи́ны блаже́нныя;
ра́дуйся, о дни упокое́ния твоегó Го́сподем предъизвеще́нный.
Ра́дуйся, ублажа́вый А́нгелов в житии́ твое́м, те́мже и ти́и ублажи́ша тя во успе́нии;
ра́дуйся, возвесели́вый Си́лы Небе́сныя во оби́тели гóрния преселе́нием.
Ра́дуйся, поки́нувый юдо́ль земну́ю на зау́трии дне воскре́снаго;
ра́дуйся, я́ко тебе́ отверзо́шася врата́ Ца́рствия Небе́снаго.
Ра́дуйся, а́ще и те́лом от нас разлучи́выйся, ду́хом при́сно с на́ми пребыва́яй;
ра́дуйся, мощьми́ святы́ми твои́ми во оби́тели Распя́тстей почива́яй.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 12
Благода́ти в тебе́ су́щей дивя́щеся, ве́мы, я́ко вся у Бо́га испроси́ти мо́жеши. Те́мже наде́ющеся на кре́пкое твое́ о нас пред Ним предста́тельство, ра́дующеся такове́й ти да́нней си́ле, с тобо́ю вку́пе воспева́ем Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще а́нгельское житие́ твое́, благословля́ем по́двиги твоя́ пред Бо́гом, преподо́бне, и́хже никто́же возмо́жет изрещи́. Дерзнове́ние твое́ пред Го́сподем ве́дуще, на по́мощь твою́, свы́ше посыла́емую, упова́ем, и велегла́сно вопие́м:
Ра́дуйся, Ду́ха Свята́го сосу́де избра́нный;
ра́дуйся, на спасе́ние на́м Бо́гом дарова́нный.
Ра́дуйся, все́м се́рдцем свои́м Христа́ возлюби́вый;
ра́дуйся, и́го благо́е Тогó на себе́ возложи́вый.
Ра́дуйся, иере́ев похвало́ и утвержде́ние;
ра́дуйся, преподо́бных сла́во и мона́хов удобре́ние.
Ра́дуйся, óбразе па́стырей и пусты́нников наста́вниче;
ра́дуйся, Прему́дрости Бо́жия досто́йный избра́нниче.
Ра́дуйся, преподо́бне И́ове, А́нзерский пустынножи́телю.
Кондак 13
О преди́вный уго́дниче Бо́жий, вели́кий моли́твенниче и хода́таю о всех христиа́нех, оби́тели Солове́цкия похвало́ и ото́ка А́нзерскаго сла́во! Приими́ моле́ние сие́ на́ше, любо́вию тебе́ приноси́мое,
предста́ни те́плою твое́ю моли́твою о всех, по́мощи твоея́ прося́щих; сокруши́ си́лу вра́жию, ны́ борю́щую, на пу́ть покая́ния на́с наста́ви, и изба́вити ны муче́ния ве́чнаго Го́спода умоли́, да спа́сшеся тобо́ю, ра́достию воспое́м Христу́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Моли́тва 1
О преподо́бне о́тче И́ове, предста́телю на́ш к Бо́гу неусы́пный, моли́твенниче о душа́х на́ших дерзнове́нный, пусты́ни А́нзерския красото́ пресве́тлая, оби́тели Голго́фо-Распя́тския си́ло духо́вная! Мно́гими труды́ тя Бо́гу потруди́вшася, и на коне́ц жития́ к ли́ку и́ноческому приобщи́вшася, сподо́би Пресвята́я Богоро́дица спаси́тельным Страсте́м Христóвым послужи́ти, го́ру безмо́лвну тобо́ю освяти́вши, ю́же нарече́ Голго́фу, вручи́вши ти́ устро́ити оби́тель ски́тскую. О́ная и процвете́ чу́дными по́двиги и по́стническим житие́м твои́м и учени́к твои́х, и благода́ть почи́ на не́й, и сла́ва небе́сная облече́ ю́. По́слежде же па́ки оправди́ся и́мя горе́ се́й за мно́жество зде́ претерпе́вших гоне́ния и сме́рть ве́ры Христо́вы и пра́вды ра́ди, и и́на сла́ва му́ченическая осия́ твою́ оби́тель. Ны́не воста́вшей то́й от запусте́ния и поруга́ний, и ми́лостию Бо́жиею Тому́ рабо́тающей, иде́же и святы́я мóщи твоя́ я́ко многоце́нное сокро́вище во хра́ме тобо́ю созда́ннем обрето́шася, [предстоя́ще се́й святы́ни,] усе́рдно мо́лим тя́, достоблаже́нне о́тче: да́ждь на́м Креста́ у́мное зре́ние в себе́ име́ти и благодаре́ние серде́чное за ны́ распе́ншемуся Христу́ Бо́гу: воскресе́ния наде́жду и упова́ние спасе́ния простира́юще к Тому́, кре́ст жития́ своегó взе́мше, со вся́ким послуша́нием ше́ствовати путе́м Госпо́дним: покая́ния трудо́м сниска́ти благода́ть и ду́х любве́ Христо́вы в душа́х на́ших. И́ночествующих сподо́би по́двигом до́брым подвиза́тися и все́м правосла́вным испроси́ досто́йно зва́нию в за́поведех Бо́жиих хожде́ние и исполне́ние доброде́телей, и в не́же ты́ безпреткнове́нно вше́л еси́, Ца́рства Небе́снаго приобще́ния, да и мы́ с тобо́ю наслажа́емся та́мо Боже́ственныя сла́вы, и воспева́ем Всесвяту́ю Тро́ицу, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки векóв. Ами́нь.
Моли́тва 2
О преподо́бне и Бо́гоно́сне о́тче на́ш И́ове, пусты́ни А́нзерския безмо́лвный обита́телю, обе́тов мона́шеских и́стинный ревни́телю, А́нгелов любе́зный собесе́дниче, и́ноков в Бо́зе ве́рный наста́вниче! Чу́дно житие́ твое́, неисчи́слими по́двизи твои́, ве́лие пред Бо́гом дерзнове́ние твое́! Мо́лим тя́, избра́нниче Христо́в, посети́
немощству́ющия ду́ши на́ша, простри́ о нас те́плую к Бо́гу моли́тву твою́, огради́ заступле́нием твои́м оби́тель, тебе́ во изгна́нии прии́мшую и на по́двиг безмо́лвия тебе́ вдохнови́вшую. Ты неуста́нно в покая́нном пла́чи пребыва́вый, поуча́я бра́тию, я́ко сие́ есть ключ к Ца́рству Небе́сному, помози́ на́м, погиба́ющим в нечу́вствии и окая́нстве, твои́м благода́тным предста́тельством отве́ргнутися вся́кия грехо́вныя скве́рны, и плоды́ и́стиннаго покая́ния Го́споду принести́. Ты украси́вый собо́ю сонм и́ноков Солове́цких, украси́ на́ше ску́дное житие́, призыва́я на нас благослове́ние Бо́жие, да оста́вивше вся до́лу влеку́щая, обрати́м мы́сленнеи о́чи свои́ к Бо́гу, и и́стинных Небе́сных благ наслади́мся.
О досточу́дне И́ове, во смире́нии твое́м возвели́чивыйся, и нището́ю твое́ю обогати́выйся! Умоли́ Христа́ Бо́га смире́нием ду́ши на́ша украси́ти, оскуде́вшая сердца́ на́ша Небе́сными дарова́нии испо́лнити. Сподо́би на́с нищету́ Христо́ву возлюби́ти и стяжа́ния еди́наго Ду́ха Свята́го в се́рдце свое́м при́сно жела́ти. Ты до конца́ за́поведь Бо́жию о любви́ испо́лнивый, безме́рную любо́вь к лю́дем до после́дняго вздо́ха в се́рдце носи́вый, неду́гующим и стра́ждущим со усе́рдием ве́лиим вы́ну служи́вый, научи́ и нас се́й вя́щшей доброде́тели, умоли́ Господа Иису́са Христа́, да излие́т от приснотеку́щаго исто́чника Своея́ Боже́ственныя любве́ в обнища́вшая сердца́ на́ша, да не то́кмо посто́м и бде́нием, моли́твою и коленопреклоне́нием, но наипа́че незло́бием и всепроще́нием, дру́г дру́га не́мощей ноше́нием приклони́м к себе́ милосе́рдие Господа, И́же есть всесоверше́нная Любо́вь, и в Ца́рство Небе́сное, Ца́рство ве́чныя ра́дости, благода́тию Егó вни́дем.
Достоблаже́нне И́ове, моли́твенниче к Бо́гу усе́рднейший и благоприя́тнейший, глубино́ю серде́чною сокрове́нныя та́йны Бо́жия созерца́ти сподо́бивыйся, научи́ нас те́плая и сокруше́нная моле́ния к Тому́ простира́ти, неусы́пно Бо́га пред очи́ма вну́треннима име́ти, И́мя Егó сладча́йшее, я́ко не́кое многоце́нное сокро́вище, в се́рдце при́сно благода́рно храни́ти. Мо́лим тя, преблаги́й о́тче, Богоуго́днаго жития́ твоегó ра́ди сподо́бившагося посеще́ния Ма́тере Бо́жия, и повеле́ние оби́тель Распя́тию Христа́ Бо́га созда́ти от Нея́ прии́мшаго, испроси́ на́м твое́ю благомо́щною моли́твою Тоя́ заступле́ние и покро́в, да никогда́же оста́вит нас всеси́льная по́мощь Цари́цы Небе́сныя. Помина́й обеща́ние твое́, му́дре, ду́хом при́сно пребыва́ти с на́ми, не отлуча́йся нас, раб твои́х, ве́рою тебе́ моля́щихся, и во благовре́менную по́мощь тя́ призыва́ющих. Моли́ за оби́тель сию́, да процвете́т в не́й святы́ня Госпо́дня, да не исче́знут в ней сокрове́ннии в Бо́зе подви́жницы и
моли́твенницы, да не умо́лкнет глас воспева́ющих Бо́га, Ему́же сла́ва, че́сть и поклоне́ние во ве́ки векóв. Ами́нь.
Вернуться к списку