- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Собор Валаамских святых
4 июля 1999 года по благословению Патриарха Московского и всея Руси Алексия II был установлен день празднования памяти Собора Валаамских святых, который приходится на первое воскресенье после 6/19 августа.
Список святых Собора
- Исповедник Арефа (Митренин), иеромонах
- Исповедник Патрикий (Петров), иеромонах
- Преподобномученик Андроник (Барсуков), иеродиакон
- Преподобномученик Антоний Валаамский
- Преподобномученик Афанасий (Егоров), игумен
- Преподобномученик Афанасий Валаамский
- Преподобномученик Варлаам Валаамский
- Преподобномученик Василий Валаамский
- Преподобномученик Галактион (Урбанович-Новиков), иеромонах
- Преподобномученик Давид Валаамский
- Преподобномученик Дионисий Валаамский
- Преподобномученик Игнатий Валаамский
- Преподобномученик Иеремия (Леонов), монах
- Преподобномученик Иоанн Валаамский
- Преподобномученик Иона Валаамский
- Преподобномученик Киприан Валаамский
- Преподобномученик Конон Валаамский
- Преподобномученик Корнилий Валаамский
- Преподобномученик Леонтий Валаамский
- Преподобномученик Лука Валаамский
- Преподобномученик Нифонт Валаамский
- Преподобномученик Пахомий Валаамский
- Преподобномученик Пимен Валаамский
- Преподобномученик Савва Валаамский
- Преподобномученик Самон Валаамский
- Преподобномученик Серапион Валаамский
- Преподобномученик Сергий (Гальковский), иеромонах
- Преподобномученик Сергий Валаамский
- Преподобномученик Сильвестр Валаамский
- Преподобномученик Таврион (Толоконцев), монах
- Преподобномученик Тит Валаамский
- Преподобномученик Тихон Валаамский
- Преподобномученик Феодор Валаамский
- Преподобномученик Феофил Валаамский
- Преподобномученик Филипп Валаамский
- Преподобномученик Фома Валаамский
- Преподобный Аврамий (Авраамий) Ростовский, архимандрит
- Преподобный Антипа Валаамский (Афонский)
- Преподобный Герман Аляскинский
- Преподобный Герман Валаамский
- Преподобный Илия (Чеботарев)
- Преподобный Назарий (Кондратьев), Валаамский, Саровский, чудотворец, игумен
- Преподобный Сергий Валаамский
Служба Собору преподобных отцов, на Валааме просиявших
Собо́ра преподо́бных отце́в,
на Валаа́ме просия́вших
На велицей вечерни
Блаже́н му́ж: кафи́сма вся. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры воскре́сны 3, и пра́здника 3, и святы́х 4.
Стихи́ры святы́х, глас 8.
Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́!
О, пресла́внаго чудесе́!/ Андре́й, апо́столов Первозва́нный,/ на гора́х Валаа́ма стоя́ше иногда́,/ зе́млю сию́ Кресто́м благословля́я/ и возсия́ти зде благода́ти Бо́жией провеща́я./ Ны́не же сбытие́ проро́чества зрим,/ собо́р святы́х Валаа́мских пра́зднующе,/ в ни́х бо благода́ть Госпо́дня/ вои́стину ве́лия яви́ся.
О, пресла́внаго чудесе́!/ Посреде е́зера вели́каго/ гра́д стои́т святы́й,/ егоже со́лнце — Христо́с,/ его́же луна́ — Пресвята́я Де́ва,/ егоже зве́зды — отцы преподо́бнии,/ в подвизе молитвеннем просиявшии,/ да вси, на свети́ла чу́дная взира́юще,/ пу́ть к Небеси́ обрета́ют.
О, пресла́внаго чудесе́!/ На безпло́днем ка́мени сад дивный процвете́,/ ра́йския красоты́ испо́лненный;/ его́же Се́ргий и Ге́рман насади́ша,/ и отцы́ мно́зи слеза́ми напои́ша,/ Госпо́дня же благода́ть возрасти́./ Сего́ ра́ди плода́ми его́ сла́дкими/ христиа́не изоби́льно насыща́ются/ и Бо́га, ди́внаго во святы́х Свои́х, прославля́ют.
О, чудотво́рцы Валаа́мстии сла́внии,/ кто воспое́т досто́йно труды́ и по́двиги ва́ша?/ Се́ргия и Ге́рмана житие́ сокрове́нное,/ Авраа́мия благоче́стие ре́вностное,/ Наза́рия му́дрость и милосе́рдие,/ Ге́рмана апо́стольское пропове́дание,/ Анти́пы человеколю́бие сострада́тельное,/ му́чеников дре́вних и но́вых терпе́ние тве́рдое?/ Моли́те, отцы́ святи́и, спасти́ся нам.
Сла́ва, глас 4:
Сла́ва Твоя́, Христе́ Боже́,/ возсия́ на гора́х Валаа́ма,/ я́коже на Фаво́ре иногда́,/ днесь бо зрим ве́лий сонм святы́х,/ Све́том Невече́рним па́че со́лнца блиста́ющих,/ и, виде́нию сему́ чудя́щеся,/ стра́хом и ра́достию одержи́ми глаго́лем:/ Го́споди, добро́ есть нам зде бы́ти,/ моли́твами святы́х оте́ц на́ших/ просвети́ и спаси́ ду́ши на́ша.
И ны́не, Богородичен догма́тик гла́са.
Вход. Проки́мен дне и чте́ния преподобническая.
На лити́и стихи́ры пра́здника и преподо́бных Се́ргия и Ге́рмана, глас 3:
Безнача́льнаго Све́та,/ из тьмы́ свет ди́вный созда́вшаго/ и све́том позна́ния Своего́/ просвети́вшаго ве́рных сердца́,/ Человеколю́бца Христа́ возлюби́вше, отцы́ Богому́дрии/ во све́те Того́ повеле́ний до́бре ходи́ша/ и, от Него́ све́том благода́ти просве́щшеся,/ нам, со тьмо́ю страсте́й борю́щимся,/ свети́льницы яви́шася./ И́хже моли́твами, Светода́вче Го́споди,/ умы́ просвети́ и сердца́ на́ша очи́сти,/ я́ко Благоутро́бен.
Сла́ва, святы́х, глас 7:
Манове́нием Ду́ха Святаго/ ко острово́м Валаа́мским пришли́ есте́, отцы́ честни́и,/ да, ве́тхаго челове́ка совле́кшеся,/ во све́тлость Христо́ву облече́теся./ И, жития́ жесто́каго не убоя́вшеся,/ вои́стину яви́лися есте́ преподо́бных светоза́рный верх./ Те́мже Светопода́телю о нас моли́теся,/ да просвети́т Собо́ю ду́ши на́ша.
И ны́не, пра́здника.
На стихо́вне стихи́ры воскре́сны гла́са.
Сла́ва, глас 6.
Подо́бен: Все отло́жше:
Жите́йскую пучи́ну преплы́вше,/ о́строва Валаа́ма, я́ко приста́нища спаси́тельнаго,/ дости́гли есте́, богоблаже́ннии отцы́,/ и, красоту́ его́ пусты́нную возлюби́вше,/ в безмо́лвии зе́млю серде́ц возде́лали есте́/ и ди́вныя цве́ты доброде́телей возрасти́ли есте́,/ небе́сными арома́ты благоуха́ющия./ Те́мже лю́дие православнии, я́ко пче́лы му́дрыя,/ в та́йный ваш сад притека́ти возлюбиша,/ ме́да духо́внаго и́щуще,/ ра́вно всем подава́емаго Бо́гом/ рука́ми ва́шими, отцы́ святи́и.
И ны́не, пра́здника.
На благослове́нии хле́бов тропа́рь пра́здника два́жды, и святы́х еди́ножды.
Тропа́рь святы́х, глас 3:
Днесь оби́тель Валаа́мская/ на трапе́зу духо́вную всех созыва́ет,/ соверша́ющи па́мять богоно́сных отце́в,/ по́двиги и́ноческими ю украси́вших./ Стеце́мся, ве́рнии, преподо́бных собо́р восхва́лим/ и житию́ их честно́му поревну́им,/ да прича́стницы Све́та Трисо́лнечнаго яви́мся,/ пою́ще Отца́ и Сы́на, и Ду́ха Свята́го во ве́ки.
На утрени
На Бог Госпо́дь: тропа́рь воскре́сен, два́жды. Сла́ва, святы́х. И ны́не, пра́здника. По стихословиих седа́льны воскре́сны гла́са с припе́вы и Богоро́дичны их.
Велича́ние святы́м:
Велича́ем вас,/ вси святи́и, на Валаа́ме просия́вшии,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ вы бо мо́лите за нас/ Христа́ Бо́га на́шего.
И́но велича́ние:
Ублажа́ем вас,/ преподо́бнии отцы́ на́ши Валаа́мстии,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ наста́вницы мона́хов/ и собесе́дницы ангелов.
Псало́м избра́нный: Терпя́, потерпе́х Го́спода, и внят ми:
По полиеле́и, ипакои́ гла́са.
Сла́ва, седа́лен святы́х, глас 3:
Днесь все отце́в Валаа́мских мно́жество, я́ко еди́неми усты́, моле́ние Тро́ице Святе́й прино́сит, глаго́ля: о, Всеще́дрый Царю́, низпосли́ бра́тиям на́шим, су́щим на земли́, благода́ть Твою́, да на по́двиги, любве́ ра́ди Твоея́, дерза́юще, бу́дут соль до́брая, мир от истле́ния храня́щая; вода́ жива́я, жа́жду духо́вную утоля́ющая; лучи́ пресветлыя, ду́ши людски́я просвеща́ющия; и та́ко жизнь ве́чную насле́дити сподо́бятся со все́ми святы́ми. Ами́нь.
И ны́не, пра́здника.
Ева́нгелие, воскре́сно. Сла́ва: Моли́твами апо́столов: И ны́не: Моли́твами Богоро́дицы: По 50-м псалме стихи́ра воскре́сна.
Кано́н воскре́сен на 4, пра́здника на 4 и святы́х на 6. Катава́сия пра́здника.
Кано́н святы́х, глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Песнь во́зслем, лю́дие,/ чу́дному Бо́гу на́шему,/ свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты,/ песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще,/ пои́м, Тебе́, Еди́ному Влады́це.
Припев: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Песнь хвале́бную воспе́ти ны́не сподо́би, Спа́се, отце́м на́шим, о ни́хже оби́тель Валаа́мская духо́вне утверди́ся и ми́ру свет бысть.
Припев: Вси святи́и Валаа́мстии, моли́те Бо́га о нас.
Или́: Преподо́бнии отцы́ наши, моли́те Бо́га о нас.
Апо́столов Первозва́нный дре́вле стопа́ми свои́ми го́ры Валаа́мския освяти́ и, крест ка́менный воздви́г, прорече́, я́ко и́мать возсия́ти зде благода́ть Госпо́дня.
Руси́ кре́щшейся, мрак но́щи и́дольския на све́тлость дне преложи́ся. Тогда́ и о́стров Валаа́м житие́м и́ноческим украси́ся, Се́ргию и Ге́рману досточу́дным от стран восто́чных прише́дшим.
Сла́ва: Я́ко се́мена до́брая яви́лися есте́, отцы́ и нача́льницы на́ши, Се́ргие и Ге́рмане, вы бо, трудолю́бне зде подвиза́вшеся, стори́чный клас прозя́бли есте́.
И ны́не: Невестоводи́ши ко Христу́ полки́ и́ноческия, Богоро́дице Де́во, и́же, Тя Взбра́нную Воево́ду иму́ще, к подвиго́м дерза́ют, Ты бо исперва сосу́д де́вства Твоего́ Бо́гу дар принесла́ еси́.
Песнь 3
Ирмо́с: Утвержде́й руко́ю Твое́ю, Сло́ве Бо́жий, Небеса́/ просвеще́нием Твоего́ и́стиннаго позна́ния,/ утверди́ и нас, на Тя наде́ющихся сердца́.
Израсти́ пусты́ня Валаа́мская цветни́к духо́вный, житие́м по́стническим благоуха́яй. Прииди́те, боголю́бцы, добро́тою его́ наслади́мся и вся́кую печа́ль мирску́ю отринем.
Треволне́ния грехо́вная по́двиги мно́гими обузда́ли есте́, богоно́снии отцы́, и, на высоту безстра́стия возше́дше, Христа́, я́ко би́сер честны́й, обрели́ есте́.
Житие́ ва́ше ева́нгельское бысть ве́ры пра́выя пропове́дание, и́мже уловле́н, Авраа́мий до́блий ри́зы и́ноческия прия́т и гра́ду Росто́ву свети́ло яви́ся.
Сла́ва: О, Валаа́ме, коль красно́ десни́ца Вы́шняго тя живописа́! Ты се́рдце вся́кое на похвале́ние Созда́теля дви́жеши, ле́потою свое́ю бытие́ Бо́жие возвеща́я.
И ны́не: Тя, Пречи́стая Де́во, смире́нно мо́лим: мяте́ж душ на́ших в тишину́ преложи́ и у́мныя о́чи просвети́, да, созерца́юще красоту́ Сы́на Твоего́, не прилепи́мся сла́достем мира сего.
Конда́к и и́кос пра́здника.
Конда́к святы́м, глас 7:
На гора́х Валаа́ма, отцы́ преблаже́ннии, всели́лися есте́,/ сло́во ева́нгельское сердцы́ благи́ми восприи́мше;/ моли́твами, слеза́ми и мно́гими злострада́нии/ усе́рдно Христо́ви сораспя́лися есте́;/ сего́ ра́ди, блиста́ньми Све́та Его́ озаря́еми,/ свети́льницы ми́ру яви́лися есте́, велегла́сно пропове́дающе,/ я́ко Сы́н Бо́жий е́сть вои́стину О́тчее сия́ние.
И́кос:
Воста́нем, моля́щеся, бра́тие, и у́зрим у́мными очесы́ ли́ки оте́ц на́ших, и́же от лет дре́вних и до ны́не на ме́сте сем святе́м трудолю́бне подвизашася и оби́тель Валаа́мскую во сла́ву Преображе́ния Спа́сова созда́ша; ду́ши же своя́ благода́тию Его́ во оби́тели Све́та преобрази́ша, вся концы́ земли́ Ру́сския и да́льныя страны́ озаря́юще и велегла́сно пропове́дающе, я́ко Сын Бо́жий есть вои́стину О́тчее сия́ние.
Седа́лен святы́м, глас 6:
Сла́вою земно́ю возгнуша́вшеся, страх Бо́жий и па́мять сме́ртную стяжа́ли есте́, отцы́ богому́дрии, те́мже, по вся дни и но́щи сле́зы точа́ще и у́мно ко стопа́м Влады́ки припа́дающе, к неболе́зненному поко́ю пришли́ есте́. Моли́те о нас при́сно, честну́ю па́мять ва́шу све́тло соверша́ющих.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника.
Песнь 4
Ирмо́с: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Целому́дрия рачи́телей мно́жество под кров оби́тели Валаа́мския стеко́шася, юже, я́ко ла́вру честну́ю и вели́кую, устро́иша и о́браз соверше́ннаго жития́ и́ноческаго се́верным страна́м земли́ Ру́сския показа́ша.
И́мене Бо́жия призыва́нием, слеза́ми и по́тами зе́млю сию́ освяти́ли есте́, Корни́лие, оби́тели Палеостро́вския основа́телю, и Арсе́ние, Коневе́цкому о́бщему житию́ нача́льниче. Те́мже, я́ко отцы преподобныя, вас почита́ем.
Свя́тостию жития́ твоего́ удиви́л еси́ ангелы и челове́ки, о́тче Алекса́ндре, в рассе́лине скалы́ на о́строве пусты́ннем подвиза́яся. И ны́не от нас ду́хом не отступа́еши, а́ще и на Сви́ри те́ло твое́ нетле́нное почива́ет.
Сла́ва: Восхвалим днесь, вернии, преподобных Савва́тия Солове́цкаго и Евфроси́на Синеезерскаго, с ними же и Генна́дия Новгородскаго, святи́телей украше́ние, и все отце́в мно́жество, зде благоче́стно некогда пожи́вших и обитель Валаамскую подвиги своими преславно украсивших.
И ны́не: Я́ко Ми́лостива, приими́, Влады́чице, моле́ния избра́нных Твои́х, Афана́сия, строи́теля Ся́ндемскаго, и Адриа́на Ондру́совскаго, днесь за оби́тель Валаа́мскую предстательствующих, я́же их духо́вне породи́.
Песнь 5
Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго,/ но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Тле́нная на нетле́нная пременивше, не устраши́лися есте́, отцы́ честни́и, неви́димых враго́в боре́ния, па́че же ви́димых враго́в де́рзости тве́рдостию испове́дания пра́ваго посрами́ли есте́.
Инове́рных зло́бу кро́тостию ва́шею посрами́ли есте́, во́ини Христо́вы три́десять и три с Ти́том свяще́нным; и, я́коже а́гнцы закла́ни бы́вше, побе́дныя по́чести на Небесе́х восприя́ли есте́.
Источа́ют мо́щи ва́ша, Се́ргие и Ге́рмане, бога́тно исцеле́ния, а́ще и в скале́ глубо́це крыемы нахожде́ния ра́ди иноплеме́нных. Те́мже, к заступле́нию ва́шему притека́юще, от бед многоразли́чных спаса́емся.
Сла́ва: Гнев Бо́жий бу́рею потопи́ нечести́вых у брего́в Валаа́мских иногда́. Те́мже Ма́гнус, све́йский краль, еди́н сме́рти горькия избе́гнув, покая́ние облобыза́ и мних нарече́ся.
И ны́не: Рабы́ Твоя́ сохраня́й, Богоневе́сто, от вся́каго зла и в ве́ре правей утвержда́й, Тя бо Столп Непоколеби́мый Це́ркве и́мамы.
Песнь 6
Ирмо́с: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя смуща́ет/ и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя отча́яния,/ но Твою́ кре́пкую ру́ку мне простри́, я́ко Петро́ви,/ о, Упра́вителю, и спаси́.
Егда́ Наза́рий преподо́бный жезл па́стырский на Валаа́ме прия́т, тогда́ оби́тель от разоре́ния лю́терскаго возста́ви и ста́до и́ноческое па́ки собра́. Те́мже, я́ко вторы́й основа́тель Валаа́мский прославля́ется.
Ше́ствовати путе́м оте́ческим наставля́л еси́ ча́да твоя́, о́тче Наза́рие, сам и́нок соверше́н быв; и возрасти́л еси́ я, доброде́тельми па́че лу́ч со́лнечных сия́ющая и вся земны́я концы́ просвеща́ющая.
Научи́л еси́ наро́ды алеутския сла́вити И́стиннаго Бо́га, о́тче наш Ге́рмане, благослове́нием и моли́твами преподо́бнаго Наза́рия укрепля́емь, сего́ ра́ди апо́стол Аме́рики наименова́лся еси́.
Сла́ва: Устна́ми ра́дости пое́м ны́не кра́сный ваш пра́здник, отцы́ святи́и. Вы же, любо́вию бра́тскою дви́жеми, ру́це преподо́бныя к Бо́гу воздева́ти о нас не преста́йте и в час су́дный бу́дите нам хода́таи теплии.
И ны́не: Ю́же и́ноческому сосло́вию и всем христиа́ном Ма́терь дарова́л еси́, приими́, Всеблаги́й Царю́, со отцы́ на́шими Тебе́ моля́щуюся, и оби́тель Валаа́мскую утверди́, да ве́рою и любо́вию сла́вит Тя во ве́ки.
Конда́к и и́кос воскре́сен.
Песнь 7
Ирмо́с: О́троцы Богочести́вии в Вавило́не/ о́бразу злато́му не поклони́шася,/ но посреде́ пе́щи о́гненныя, ороша́еми,/ песнь воспева́ху, глаго́люще:/ превозноси́мый отце́в и нас Бо́же, благослове́н еси́.
Моли́твы непреста́нныя и трезве́ния наста́вник прему́дрый был ес́и, о́тче Льве́, О́птинская похвало́, ты бо, на Валаа́ме благопло́дно пожи́в, и́ноки вода́ми Ду́ха напои́л еси́, я́ко струя́ исто́чника Паи́сиева.
Отца и покрови́теля имену́ет тя оби́тель Валаа́мская, святи́телю Игна́тие, сию́ бо зело́ возлюби́л еси́ и, я́ко ангел Храни́тель, ей явился еси́, те́мже не преста́й моля́ся, да и́ноцы ея́ степе́нями духо́вными удо́бно к Не́бу восхо́дят.
Труда́ми Дамаскина́, игу́мена боголюби́ваго, назда́ся оби́тель Валаа́мская, яко ди́вный и вели́кий град, гра́жданы в себе́ имеяй житие́м подви́жническим украше́нныя и мно́гим приходя́щим лю́дем е́же ко спасе́нию по́мощь подаю́щия.
Сла́ва: Афо́нския горы́ до́брое воспита́ние, Валаа́ма при́сное ра́дование ты еси́, о́тче наш Анти́по! Благода́ти бо ста́рчества испо́лнен быв, ду́ши стра́ждущия иску́сно цели́л еси́. И ны́не от моще́й твои́х нам врачева́ния ми́лостивно подае́ши.
И ны́не: Храни́т Пресвята́я Де́ва оби́тель Свою́ и пе́стунствует и́ночествующих собо́ры, житие́ равноа́нгельное провожда́ти науча́ющи, в не́мже Аре́фа и Илия́ све́тло просия́сте и Верхоту́рью свети́льницы яви́стеся.
Песнь 8
Ирмо́с: Разжжи́те пещь седмери́цею,/ до́ндеже до конца́ разгори́тся,/ мучи́тель рече́ халде́ом,/ Ана́нию, Аза́рию и Мисаи́ла, вложи́те я в ню,/ и́же о́бразу злато́му не поклони́шася, но глаго́лаху:/ мы Бо́га и́мамы на Небесе́х,/ Ему́же слу́жим и поклоня́емся во ве́ки.
И́́ноцы терпеливодушнии, отцем древним подо́бницы! Вы любве́ ра́ди Христо́вы пло́ти своя́ распя́сте, в годи́ну же богобо́рческую на по́двиги му́ченическия устремистеся и ду́ши своя́ за Христа́ положи́сте.
Несть Бог, ре́ша безу́мнии в сердца́х свои́х. Вы же, отцы́ святи́и Иереми́е, Андрони́че и Се́ргие, о́браз Христо́в в себе́ нося́ще, Сего́ я́вственне пропове́дали есте́. Те́мже, и убие́ни от нечести́вых бы́вше, ны́не живете́ на Небесе́х.
Юдо́ль земну́ю преше́дше, к неболе́зненному поко́ю востекли́ есте́, отцы́ на́ши Аре́фо и Патри́кие, ско́рби бо мно́гия и изгна́ние от беззако́нных претерпе́сте, в рабо́тах тя́жких тружда́ющеся, оба́че ду́хом непоколеби́ми пребы́сте.
Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха Го́спода.
Тро́ичен: Сла́вим Бо́га И́стиннаго, я́коже отцы́ нас научи́ша, и Сего́ Тро́ицу бы́ти испове́дуем – ре́ша богоотсту́пником преподо́бнии Афана́сий, Галактио́н и Таврио́н, и от них мученическую кончину прия́ша.
И ны́не: Иска́паеши сле́зы те́плыя, Ма́ти милосе́рдая, о всех заблу́ждших ча́дех Твои́х, я́ко же́ртву благово́нную ко Престо́лу Вседержи́телеву принося́щи моли́твы страстоте́рпец, и́же за убива́ющих я моля́хуся.
Песнь 9
Ирмо́с: Благослове́н Госпо́дь, Бог Изра́илев,/ воздви́гнувый рог спасе́ния нам/ в дому́ Дави́дове, о́трока Своего́,/ в ни́хже посети́ нас Восто́к с высоты́/ и напра́вил ны есть на путь ми́ра.
Ле́тнюю па́мять ва́шу соверша́юще днесь, отцы́ преподо́бнии, мо́лим усе́рдно: пода́йте нам, немощны́м, от кре́пости ва́шея, да не похвали́телие то́чию, но па́че подража́телие дел ва́ших яви́мся.
Ублажи́м ны́не досто́йно вся отцы́ и бра́тию на́шу, имену́емыя и безыме́нныя, явле́нныя и неявле́нныя, благоче́стно зде пожи́вшия и упокое́ния ве́чнаго со святы́ми сподо́бившияся.
Пра́вды Бо́жия алка́сте, отцы́ досточу́днии, в по́двизех терпя́ще, в гоне́ниих не стужа́юще. Ны́не же вси ку́пно пи́щи нетле́нныя насыща́етеся, любо́вию бра́тскою соединя́еми.
Сла́ва: Неизве́дани путие́ Госпо́дни, и кто позна́ет та́йну дний гряду́щих? Но ты, Валаа́ме, храни́ ве́ру Правосла́вную, я́коже о́тцы тебе́ преда́ша, и свет ми́ру бу́ди.
И ны́не: Умолка́ет вся́кое уны́ние, и ра́достию сердца́ ве́рных исполня́ются, на о́браз Твой взира́ющих, Богоневе́сто, его́же Али́пий, и́нок освяще́нный, благоле́пне написа́.
Свети́лен воскре́сен.
Сла́ва, глас 2:
Нощь греха́ отри́нувше, сы́нове дне яви́стеся, отцы́ честни́и. Те́мже в ра́дости неизрече́нней ны́не сла́ву Бо́жию на Небесе́х зрите́, Христа́ славосло́вяще, призва́вшаго вас из тьмы в чу́дный Свой свет.
И ны́не, пра́здника.
На хвали́тех стихи́ры воскре́сны 4, и святы́х 4, со сла́вным.
Стихи́ры святы́х, глас 5.
Подо́бен: Ра́дуйся:
Ра́дуются Не́бо и земля́,/ ве́лий сонм отце́в Валаамских зря́ще,/ в не́мже Се́ргий и Ге́рман, я́ко велия светила сияют,/ с нимиже Новгоро́дстии святителие Иоа́нн и Генна́дий величаются;/ Авраа́мий, Корни́лий и Арсе́ний/ вку́пе со Алекса́ндром и Савва́тием прославля́ются;/ Афана́сий со Адриа́ном лику́ют све́тло/ и Евфроси́н чу́дный ублажа́ется./ Темже и мы Христу́ благодарне возопии́м:/ сла́ва Тебе́, Бо́гу на́шему,/ показа́вшему нам Свет Безнача́льный.
Днесь оби́тель Валаа́мская,/ я́ко ма́терь о ча́дех, весели́тся,/ сыно́в свои́х глаша́ющи по и́мени,/ и́же украси́ша ю све́тло/ и просла́виша до коне́ц земли́:/ Наза́рия, игу́мена боголюби́ваго,/ Иувена́лия и Ге́рмана, ева́нгельския пропове́дники,/ Льва́, Игна́тия и Анти́пу,/ Илию́ и Аре́фу,/ и вся, по́двигом до́брым подвиза́вшияся,/ ны́не же торжеству́ющия на Небесе́х ра́достне.
Любо́вию Христо́вою плене́ни,/ се́тей ми́ра избе́гли есте́/ и ро́ждия до́брая оби́тели Валаа́мския яви́лися есте,́/ Андрони́че, Иереми́е и Се́ргие/ со честны́ми Аре́фою и Патри́кием,/ вку́пе же и Таврио́н с Галактио́ном и Афана́сием,/ вы бо, от богобо́рцев изгна́ние и му́ки претерпе́вше,/ ве́ры Правосла́вныя и́стиннии храни́телие/ и подо́бницы отце́м ва́шим,/ Ти́ту, Гела́сию и ины́м мно́гим, дре́вле пострада́вшим, бы́ли есте./ С ни́миже ныне прославляетеся.
Глас 8:
Прииди́те, празднолю́бцев собо́ри,/ пе́сненный лик соста́вльше,/ ублажи́м отцы и наста́вники на́ша,/ вся святы́я, на Валаа́ме просия́вшия,/ и к ним согла́сно возопии́м:/ о, свети́льницы пресве́тлии,/ свет любве Бо́жия ми́ру явля́ющии!/ О, дру́зи Христо́ви ве́рнии,/ с Ним досто́йно во ве́ки пребыва́ющии!/ Засту́пницы бу́дите ве́рою вас призыва́ющим.
Сла́ва, стихи́ра ева́нгельская. И ны́не: Преблагослове́нна еси́, Богородице Дево:
Славосло́вие вели́кое. И отпуст.
На Литургии
Блаже́нна гла́са на 4, и пра́здника песнь рядова́я на 4, и святы́х песнь 6-я на 4. Проки́мен, Апо́стол, Аллилуа́рий, Ева́нгелие воскре́сны гла́са. И святы́м, проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Апо́стол к Гала́том, зача́ло 213. Аллилу́иа, глас 6: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Ева́нгелие от Матфе́а, зача́ло 43 или́ от Луки́, зача́ло 24. Прича́стен: Хвали́те Го́спода с Небе́с: И святы́м: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:
Моли́тва
О, свяще́нный по́лче Небе́снаго Царя́, дру́зи Христо́ви ве́рнии, вси святи́и, на Валаа́ме просия́вшии!
В све́тлый день пра́здника ва́шего приими́те сугу́бое похвале́ние от нас, недосто́йных чад, па́мять ва́шу любо́вию чту́щих. Вы бо, ми́ра грехо́внаго отре́кшеся, не зре́ли есте вспять, но, я́ко о́вцы незло́бивыя послуша́ние па́стырем духо́вным творя́ще и на вся́кий час ли́ца слеза́ми покаяния омыва́юще, все́ю кре́постию на служе́ние Бо́гу простира́лися есте́. Кто изрещи́ возмо́жет по́двиги ва́ша, и́хже во спасе́ние души́ подъя́ли есте́, па́че же смиренному́дрие, милосе́рдие и ко Христу́ раче́ние непреста́нное? Сего́ ра́ди досто́йнии зри́телие Све́та у́мнаго яви́стеся и усыновле́ния боже́ственнаго сподо́бистеся. И та́ко, све́ты вторы́я бы́вше, лю́дем, в нощи́ ве́ка сего́ стра́нствующим, путевожди́ ко спасе́нию и в ско́рбех жите́йских уте́шителие показа́стеся.
Те́мже и ны́не, Престо́лу Бо́жию предстоя́ще, услы́шите моле́ние нас, гре́шных, и низпосли́те нам си́лу от си́лы ва́шея рабо́тати Го́сподеви со стра́хом и ра́достию, и́ноком уста́вы оте́ческия кре́пко храни́ти, па́стырем ста́до слове́сное до́бре соблюда́ти, всем же христиа́ном в ми́ре, любви́ и единомы́слии жи́тельствовати, да, в за́поведех Бо́жиих ходя́ще, вои́стину ученицы́ ва́ша и ча́да Отца́ Небе́снаго бу́дем, имя Его́ Свято́е на земли́ прославля́юще; по кончи́не же сего́ жития́ в Ца́рствие Святы́я Тро́ицы вни́дем и со все́ми святы́ми сподо́бимся воспева́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха в безконе́чныя ве́ки. Ами́нь.
Канон преподобным Сергию и Герману Валаамским
Минея, 28 Июня, Кано́н преподо́бных
Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Триста́ты кре́пкия,/ Рожде́йся от Де́вы,/ безстра́стия во глубине́/ души́ трича́стное потопи́, молю́ся,/ да Тебе́, я́ко в тимпа́не,/ во умерщвле́нии телесе́/ побе́дное воспою́ пе́ние.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Со́лнце Пра́вды – Христе́,/ возсия́й ми днесь све́том ра́зума Твоего́,/ да свети́льники на́ша, Се́ргия и Ге́рмана,/ се́рдцем и устна́ми воспою́ во сла́ву Твою́, Влады́ко.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Реко́ша в себе́ святи́и:/ бежи́м простра́ннаго пути́, зане́ в па́губу веде́т,/ бежи́м грехо́вных страсте́й,/ до а́да бо низво́дят,/ те́сный же путь возлю́бим,/ да насле́дим жизнь ве́чную.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́коже дожде́м, слеза́ми зе́млю се́рдца ва́шего напая́юще,/ и, я́ко со́лнцем, теплото́ю моли́твы согрева́юще,/ доброде́телей плоды́, Се́ргие и Ге́рмане, виногра́да Де́лателю принесо́сте.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Доброде́тели святы́х пою́ и сла́влю,/ сам же зла́я твори́ти, увы́ мне, не престаю́./ Но, Влады́ко Христе́, молйтвами Ма́тере Твоея́/ и мене́, окая́ннаго, от сна ле́ности к доброде́телей де́ланию возбуди́.
Песнь 3
Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся,/ но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́,/ несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Преслу́шав за́поведь, пра́отец сла́дости ра́йския лише́н бысть,/ послуша́нием же святи́и ве́чную жизнь насле́довавше,/ Богозре́нием наслажда́ются.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Та́йное де́лание ва́ше, безмо́лвия люби́телие, ви́дя Оте́ц Небе́сный,/ я́ко сы́ны Своя́ уще́дри, благода́тию обогати́/ и на Небеса́х просла́ви.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Чистоты́ рачи́тели, земны́я А́нгелы,/ избра́нныя сосу́ды Свята́го Ду́ха,/ чи́стое зерца́ло целому́дрия,/ Се́ргия и Ге́рмана чистото́ю се́рдца почти́м.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Раб сый чре́ва,/ ка́ко возмогу́ плоть ду́ху покори́ти и чистоту́ а́нгельскую стяжа́ти?/ Но, о де́вственных похвало́, Пречи́стая!/ Ты из пле́на сего́ изба́ви мене́, несмы́сленнаго.
Седален, глас 1
Боже́ственным жела́нием распали́вшеся, преподо́бнии/ псало́мски ко Христу́ взыва́ху:/ что́ нам есть на Небеси́ па́че Тебе́, Бо́же вожделе́ннейше,/ жела́ний на́ших кра́ю?/ И от Тебе́ что́ восхоте́хом на земли́?/ Вся земна́я презре́хом, вся тле́нная вмени́хом за уме́ты,/ да Тебе́ еди́наго приобря́щем, все́ю душе́ю возлю́бим/ и Тебе́ еди́ному послу́жим./ Тех моли́твами, Человеколю́бче Го́споди, любве́ Твоея́ сердца́ на́ша испо́лни/ и спаси́ нас, яко Благоутро́бен.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко Небе́снаго Царя́ чисте́йший храм была́ еси́, Пречи́стая,/ и, к Нему́ иму́щая ма́тернее дерзнове́ние,/ Того́ умоли́ти потщи́ся,/ е́же очи́стити ду́ши на́ша от мно́жества прегреше́ний/ и хра́мы че́стны в жили́ще Себе́ человеколю́бием Свои́м нас соде́лати,/ Того́ бо есмы́ творе́ние./ Аще и согреша́ем, но наде́жды, е́же спасти́ся, не отпа́даем,/ иму́ще Тя к Нему́, Влады́чице, те́плую о нас Предста́тельницу.
Песнь 4
Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Я́ко ло́зы виногра́да Христо́ва су́ще, Се́ргие и Ге́рмане,/ грозда́ми доброде́телей процве́тшии,/ вино́м Боже́ственнаго весе́лия испо́лните сердца́ на́ша.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Мо́лим вас, я́ко в ра́дости су́щия пра́ведных, всеблаже́ннии,/ вся́ку печа́ль и го́ресть от душ на́ших отгна́ти,/ я́ко да, ра́дующеся, сла́вим вас.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Те́мная страсте́й бу́ря воста́ на мя/ и свет благода́ти сокрыва́ется от оче́с мои́х./ Но, о свиде́тельницы мы́сленнии!/ моему́ омраче́нию ускори́те в по́мощь.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ли́цы А́нгелов и преподо́бных/ и мы, гре́шнии, мо́лим Тя, Благоутро́бне Го́споди,/ предста́тельством Ма́тере Твоея́ уще́дри и спаси́ всех нас.
Песнь 5
Ирмос: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия Сла́вы Сия́ние Божества́,/ от но́щи у́тренююще,/ воспева́ем Тя, Человеколюбче.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Кра́йним безмо́лвием, моли́твою же, и посто́м, и бде́нием ду́ши своя́ очи́стивше,/ пустыннолю́бцы Трисия́ннаго Све́та прия́телище соде́лашася.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Не я́коже тро́сти, ве́тром коле́блемыя,/ но я́ко тве́рдии столпи́, Се́ргий и Ге́рман,/ на краеуго́льном ка́мени, Христе́, ве́рою утверди́вшеся,/ доброде́тельми просия́ша.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Иоа́ннову житию́ в пусты́ни Иорда́нове/ и Илиину́ безмо́лвию на горе́ ревну́юще, преподо́бнии,/ страсте́й и́га дея́нием свобо́ждшеся,/ Богозре́нием просвети́шася.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ты покро́в мой от напа́стей вра́жиих, Влады́чице,/ Ты свет се́рдцу моему́, печа́льми жите́йскими омраче́нному,/ при́сно бу́ди, Богоро́дице, и спаси́ мя.
Песнь 6
Ирмос: Приидо́х во глубины́ морски́я,/ и потопи́ла мя есть бу́ря мно́гих грехо́в,/ но, я́ко Бог, из глубины́ возведи́ живо́т мой, Многоми́лостиве.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Яко же́ртву непоро́чну и всесожже́ние ту́чно,/ принесо́ша себе́ святи́и Бо́гу,/ и, па́че вся́каго всепло́дия же́ртвы и приноше́ния,/ благоуго́дни Ему́ яви́шася.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
У́мныма очи́ма зря́ще пред собо́ю Го́спода, Богоблаже́ннии,/ непоро́чно ше́ствовали есте́ по стезя́м за́поведей Его́,/ утвержде́ни иму́ще но́зе благода́тию Свята́го Ду́ха.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Не име́ поко́я боголюби́вый дух ваш, Се́ргие и Ге́рмане,/ до́ндеже не обрето́сте себе́ ме́сто безмо́лвия./ В том бо ве́рою и любо́вию с Бо́гом соедини́вшеся,/ ве́чный поко́й насле́довасте.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Не ки́том, я́коже Ио́на, но грехо́м пожре́н сый, вопию́:/ Влады́ко Христе́!/ Моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и преподо́бных оте́ц/ от нетле́ния мя изба́ви, я́ко Благоутро́бен.
Кондак, глас 4
От мирска́го жития́ изше́дше,/ отверже́нием ми́ра Христу́ после́довасте,/ и достиго́сте вели́каго Нева́ е́зера,/ и, в нем на о́строве Валаа́ме все́льшеся,/ равноа́нгельное житие́ пожи́ли есте́,/ отону́дуже, веселя́щеся, прешли́ есте́ к Небе́сным черто́гом./ И ны́не со А́нгелы Влады́чню Престо́лу предстоя́ще,/ помина́йте нас, чад свои́х,/ я́же собра́ли есте́, Богому́дрии,/ да ра́достно от души́ вопие́м:/ ра́дуйтеся, Се́ргие и Ге́рмане, отцы́ преблаже́ннии.
Икос
Ка́ко, неразу́мен сый, воспою́ по́стники всехва́льныя?/ Сло́во бо прему́дрости и сло́во ра́зума несть дано́ ми,/ безслове́сием одержи́му су́щу./ Ты Сам, смы́сла Пода́телю, Иису́се,/ Прему́дрость ве́чная и Сло́во Бо́жие Ипоста́сное,/ моли́твами преподо́бных ум мой просвети́ и да́руй сло́во,/ да гла́сом а́нгельским воспою́ их, глаго́ля:/ ра́дуйтеся, зве́зды мы́сленныя, от восто́ка нам возсия́вшия;/ ра́дуйтеся, безмо́лвия люби́тели всеизря́днии./ Ра́дуйтеся, Христо́вых за́поведей де́латели непоро́чнии;/ ра́дуйтеся, злати́и сосу́ди, Ду́хом Святы́м испо́лненнии./ Ра́дуйтеся, столпи́ одушевле́ннии, зда́ние по́стничества утвержда́ющии;/ ра́дуйтеся, кри́ни, чистото́ю серде́чною, а́ки сне́гом, убеле́ннии./ Ра́дуйтеся, ма́слины, от Христа́ нам еле́й милосе́рдая плодонося́щия;/ ра́дуйтеся, ве́рным побо́рницы, моли́твенным копие́м сопроти́вныя поража́ющии./ Ра́дуйтеся, цели́телие теле́сных не́мощей и страсте́й душе́вных;/ ра́дуйтеся, ускоря́ющии в по́мощь обурева́емым и вам моля́щимся./ Ра́дуйтеся, Валаа́му свети́ла ве́лия и пресве́тлая./ Ра́дуйтеся, Се́ргие и Ге́рмане, отцы́ всеблаже́ннии.
Песнь 7
Ирмос: Ю́ноши три в Вавило́не,/ веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше,/ посреде́ пла́мене вопия́ху:/ благослове́н еси́, Го́споди,/ Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Огню́ су́щу в вас, Се́ргие и Ге́рмане, Боже́ственныя любве́,/ пла́мень по́хоти и огнь я́рости претворися в ро́су./ Тем, ра́дующеся, в безмо́лвии воспева́ете:/ благослове́н еси́, Го́спода, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Пло́ти свое́й, я́коже злато́му и́долу о́троцы, преподо́бнии не послужи́ша,/ но, апо́стольски распина́юще ю со страстьми́ и похотьми́, покори́ша ду́ху/ и, хра́мы честни́ сотво́ршеся Свято́му Ду́ху, взыва́ху:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко чистоты́ храни́тели,/ чисте́йшему Божеству́ вмести́лище соде́лашася, любому́дрии,/ и, во пло́ти су́ще, тайноде́йствием Уте́шителя к преми́рных зре́нию восхища́хуся, пою́ще:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Яко Ма́терь Безнача́льнаго Бо́га Сло́ва су́щую,/ Тя, Влады́чице, прошу́ умиле́нно от безслове́сных страсте́й изба́вити мя,/ я́ко о́троки от пещи́ халде́йския, да с ни́ми, ра́дуяся, воспою́:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмос: Изба́вителю всех, Всеси́льне,/ посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия,/ снизше́д, ороси́л еси́/ и научи́л еси́ пе́ти:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Бо́дренным ума́ трезве́нием и те́плым ко Христу́ моле́нием,/ диа́вола, я́ко льва рыка́ющаго и и́щущаго кого́ поглоти́ти, преподо́бнии посрами́ша,/ стра́стныя того́ прило́ги отсе́кше./ Тем со о́троки поя́ху:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Вся ору́жия Бо́жия Се́ргий и Ге́рман восприи́мше на гора́х Валаа́ма,/ я́коже Моисе́й и Ааро́н, воздея́нием ума́ и рук на высоту́,/ сопроти́вных си́лу, ве́рным спобо́рствующе, осла́биша, пою́ще песнь:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Безнача́льная, Вседержи́тельная, Единосу́щная Свята́я Тро́ице,/ моли́твами преподо́бных Твои́х/ от трех мы́сленных враго́в боре́ний ду́ши на́ша изба́ви,/ поми́луй и спаси́ всех, благоче́стно Тя испове́дающих.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Богоуго́дно пожи́вшим после́довати мене́ сотвори́ до́брыми де́лы, Всенепоро́чная,/ потребля́ющи от души́ моея́ прило́ги лука́вых де́монов/ и возводя́щи при́сно ум мой к зре́нию за́поведей Сы́на Твоего́ и Творца́ моего́.
Песнь 9
Ирмос: Ева у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть;/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́ннем чревоноше́ния ми́ров и благослове́ние процвела́ еси́./ Тем Тя вси велича́ем.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
На тве́рдом ве́ры ка́мени благода́тию утвержде́ни су́ще,/ в безмо́лвии подвиза́ющеся,/ тече́ние по́стничества до́бре сконча́вше/ и мздовоздая́ние от Христа́ прии́мше,/ Тому́ ны́не моли́теся, всеблаже́ннии,/ в ве́ре и доброде́тели ве́рных Свои́х утверди́ти.
Припев: Святи́и преподо́бнии отцы́ Се́ргие и Ге́рмане, моли́те Бо́га о на́с.
Яко победи́тели мы́сленных враго́в, Се́ргие и Ге́рмане,/ предстоя́ще ны́не Престо́лу Небе́сных сил Царя́,/ моли́те бла́гость Его́ правосла́вным на сопоста́ты по́беду и одоле́ние дарова́ти.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
В Небе́сных су́ще оби́телех, преподо́бнии, Влады́ку всех моли́те/ страну́ на́шу и вся гра́ды и страны́ христиа́нская в ми́ре сохрани́ти/ и вся ны спасти́, благоче́стно вас почита́ющия.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ка́мень краеуго́льный, Христо́с, ве́рным есть основа́ние,/ неве́рным же – ка́мень претыка́ния и собла́зна./ На сем Ка́мени, Влады́чице, утверди́ мое́ помышле́ние/ и спаси́ мя, я́ко к Нему́ иму́щая ма́тернее дерзнове́ние.
Светилен
Светода́вче Го́споди!/ Свети́льников на́ших, Се́ргия и Ге́рмана, моли́твами/ просвети́ нас, ве́рою Тебе́ служа́щих/ и благоче́стно пра́зднующих светоно́сную тех па́мять.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Свеще́ та́инственная, Богоневе́сто!/ Су́щим во тьме неразу́мия све́том ра́зума и́стины возсия́й/ и спаси́ всех, благоче́стно Тя я́ко Ма́терь Бо́жию велича́ющих.
Вернуться к списку