- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
- Средства для ухода за церковной утварью
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Преподобный Аврамий (Авраамий) Ростовский, архимандрит

Преподобный Аврамий (Авраамий), архимандрит Ростовский, в миру Аверкий, с юных лет ушел из родительского дома и вступил на путь христианского подвижничества. Приняв иночество, поселился Аврамий в Ростове на берегу озера Неро. В Ростовской земле тогда было много язычников, и преподобный усиленно трудился над распространением истинной веры. Недалеко от келлии святого было капище, где язычники поклонялись каменному идолу Велесу (Волосу), который наводил страх на жителей Ростова.
В чудном видении предстал перед Аврамием святой апостол Иоанн Богослов и дал ему жезл, увенчанный крестом, которым преподобный сокрушил идола. На месте идольского капища святой Аврамий основал обитель в честь Богоявления и стал ее настоятелем. В память явления преподобный воздвиг храм во имя апостола Иоанна Богослова. Убежденные святым Аврамием, крестились многие язычники.
Особенно велико было его влияние на детей: он обучал их грамоте, наставлял в Законе Божием, крестил, постригал в иноки. Всех приходящих в обитель святой принимал с любовью. Жизнь его была повседневным подвигом молитвы и труда на пользу братии: он колол дрова для пекарни, стирал одежды иноков, носил воду для кухни.
Преставился преподобный в глубокой старости и был погребен в храме Богоявления († ХI в.). Святые мощи его обретены при великом князе Всеволоде (1176–1212). В 1551 году царь Иоанн Грозный перед походом на Казань обходил святые места. В Богоявленском-Аврамиевом монастыре ему показали тот жезл, которым преподобный Аврамий сокрушил идола Велеса. Посох царь взял с собой в поход, а крест оставил в обители. Возвратившись после покорения Казанского ханства, Иоанн Грозный приказал построить в Аврамиевой обители новый каменный храм в честь Богоявления с четырьмя приделами и прислал туда книги и иконы.
Житие преподобного отца нашего Аврамия Ростовского
Память 29 октября
Преподобный отец Аврамий был сын благочестивых родителей 7008 . С молодых лет он оставил родительский дом и мирскую суету, принял иночество и посвятил себя Богу 7009 .
Покорив плоть духу, он изнурял себя подвигами, очищал душу свою слезами и сподобился благодати чудотворения.
В его время в Ростове 7010 не все еще приняли святое крещение и многие оставались язычниками: Чудский конец города поклонялся каменному идолу Велесу 7011 . Обитавший в идоле нечистый дух наводил страх на всех, и христиане боялись проходить вблизи идола. Преподобный Аврамий пылал ревностью искоренить в Ростове остатки язычества. Он молил Господа Бога о даровании ему силы и благодати Святого Духа сокрушить идола, но молитва его долго не была услышана.
Однажды преподобный Аврамий, в скорби и недоумении, сидел вблизи идола. И вот он видит идущего к нему благолепного старца. Аврамий встает и спешит к нему навстречу. После взаимного приветствия и благословения преподобный спрашивает:
– Откуда идешь, отче, из какой ты страны?
– Я из Царьграда, отче, родом; в земле вашей пришелец и странник. – Скажи мне, отче, почему ты сидишь в печали близ этого идола Велеса?
– Я молю Господа Бога о том, чтобы мне дана была сила сокрушить идола, – отвечал Аврамий, – но Господь презрел мои молитвы, и вот я сижу в печали.
– Если хочешь, отче, получить желаемое, – сказал Аврамию старец, – то иди в Царьград, разыщи дом Иоанна Богослова, войди в него, помолись образу святого Иоанна Богослова, – и не выйдешь тщетно, но получишь желаемое.
Преподобный Аврамий опечалился по причине далекого пути, но старец сказал: «Господь Бог сократит твой путь!»
Блаженный Аврамий, исполнившись Святого Духа, взял благословение у старца и отправился в путь, забыв о его дальности.
Когда преподобный Аврамий, вышедши за город, перешел реку Ишну 7012 , ему встретился неизвестный человек, видом своим внушавший страх; почти совсем без волос на голове, он был с большою круглою бородой, на лице его выражалось благоговение; он был прекрасен. В руке у него была трость.
Блаженный Аврамий поклонился ему.
Неизвестный сказал:
– Куда идешь, старец?
– Иду отыскивать дом Иоанна Богослова, – отвечал Аврамий.
Неизвестный сказал:
– Подойди, старец, возьми сию трость мою и возвратись назад, приступи к идолу Велесу, ударь его тростью во имя Иоанна Богослова, – и окаянный обратится в прах.
И с этими словами неизвестный стал невидим.
Блаженный Аврамий понял, что это был Иоанн Богослов
Объятый страхом и радостью, Аврамий воротился назад, беспрепятственно подошел к идолу, ударил его тростью во имя Иоанна Богослова, – и идол тотчас превратился в прах.
На том месте, где встретил Аврамий святого старца, он поставил церковь во имя Иоанна Богослова , а там где стоял идол Велеса, преподобный, с благословения епископа, соорудил небольшую церковь во имя Богоявления Господня, поставил при ней кельи, собрал иноков и учредил общежитие 7013 .
Много зла потерпел преподобный Аврамий от неверовавших во Христа язычников. Однажды они хотели даже разорить и сжечь построенную им святыню, но Бог не попустил этого ради молитв и терпения преподобного.
Однако своим учением и терпением преподобный Аврамий в непродолжительное время всех неверующих привел ко Христу: крестились все от мала до велика и начали ходить на славословие Божие и на всенощное бдение, даже женщины и дети. Преподобный Аврамий укреплял сердца их в вере почитанием книжным и поучением духовным. Многие из детей оставляли дома родителей, тайно приходили к преподобному и принимали монашество. Так умножалась братия, которую преподобный поучал слову Божию.
Тогда преподобный Аврамий построил большую церковь , украсил ее, как невесту Христову, чудными иконами и святыми книгами и завел благолепное пение.
Князья Ростовские, относясь с великим уважением к отцу Аврамию, предоставили особые преимущества основанному им монастырю: давали много имения на монастырское строение и деревни на содержание иноков.
Видя возрастание и процветание монастыря, Ростовский епископ, посоветовавшись с князьями, возвел Аврамиев монастырь на степень архимандритии, а преподобного Аврамия поставил в архимандриты.
С того времени Аврамий стал еще усерднее подвизаться и прилагал труды к трудам, предаваясь посту и молитве; он был образцом для всех, отличаясь смирением и показывал нелицемерную любовь ко всякому приходящему, равно к великому и малому.
Исконный ненавистник добра, диавол, не оставил преподобного в покое, вооружился на него и творил ему огорчения и днем и ночью. Но огражденный Христовою благодатью и крестным знамением, Аврамий не страшился.
Однажды, когда преподобный Аврамий в своей келье перед литургией, прочитав обычные молитвы ко святому причащению, хотел умыть руки перед отходом в церковь , диавол вошел в умывальницу, желая причинить преподобному неприятность. Уразумев присутствие нечистого духа в сосуде, преподобный взял честный крест, положил поверх сосуда, оградил сосуд крестным знамением и так оставил, долгое время не касаясь его, Бес, палимый крестною силою, мучился и не мог выйти из сосуда.
У Ростовских князей тогда был обычай ездить за город на охоту и на обратном пути заходить в монастырь, чтобы помолиться в церкви и получить благословение от преподобного Аврамия. Так случилось и теперь. По обыкновению князья зашли в келью преподобного, но его там не случилось, ибо у него был обычай ежедневно трудиться на братию: то он колол дрова для монастырской пекарни, то мыл власяницы на братию, то носил воду в поварню. Услышав о приходе князей, он поспешил в келью, чтобы благословить их.
Между тем князья, находясь в келье в ожидании преподобного, заметили сосуд, покрытый честным крестом, и недоумевали, чтобы это могло значить. Один из князей дерзнул снять с сосуда крест, чтобы благословиться им, – и бес тотчас вышел из сосуда, как дым черный и злосмрадный, так что устрашил всех присутствовавших.
Когда преподобный приближался к келье, нечистый дух встретил его при входе и стал поносить Аврамия и грозить ему:
– Как ты принудил меня силою невидимого Бога мучиться и сожигаться силою крестною, так и я сотворю тебе пакость, в скором времени одолею тебя: возведу на тебя клевету, предам тебя мукам и позору: ты будешь посажен на пегой ослице без седла и обут в женские красные башмаки. И многое другое потерпишь ты, как и я потерпел от тебя.
Преподобный оградился крестным знамением, и бес тотчас же исчез.
Когда Аврамий вошел в келью, князья стали спрашивать о происшедшем, о злосмрадном дыме, вышедшем из накрытого крестом сосуда, но преподобный ничего не сказал об этом, а только благословил князей с душеполезным наставлением и отпустил с миром.
Спустя некоторое время, желая отомстить преподобному, бес принял образ некоего воина, явился к великому князю во Владимир и стал возводить на Аврамия тяжкие обвинения.
– Государь, я хочу поведать тебе великую тайну, – говорил бес, – есть в твоей державе, в городе Ростове, некий монах Аврамий, волхв, который, однако, с виду кажется смиренным и святым и прельщает людей. Он нашел в земле великое хранилище, медный сосуд, наполненный золотом, который по праву должен принадлежать твоей державе. Золотых сосудов, найденных в этом хранилище, золотых поясов и цепей невозможно оценить и невозможно исчислить серебра и иных драгоценностей. На эти сокровища он построил великую церковь , а тебе не поведал.
Великий князь воспылал гневом на преподобного и послал за ним одного лютого воина, приказав взять Аврамия, не говоря ему ни слова, и привести в таком виде, в каком найдет его.
Все это произошло по внушению злого духа.
Когда посланный князем воин явился, преподобный, после соборной молитвы, стоял на молитве келейной в одной власянице и без обуви. Воин без всякой милости, не дав преподобному ни слова вымолвить, ни одеться, ни обуться, взял его с собою на коня и погнал к городу Владимиру.
На другой стороне Ростовского озера попался им человек, пахавший на пегой ослице и державший в руке красные женские башмаки. Воин посадил преподобного на ослицу, обул его в женские башмаки и быстро доставил его в таком позорном виде к великому князю.
Великий князь приказал поставить пред собою и воина-обвинителя.
Мнимый воин повторил те же слова против преподобного относительно хранилища драгоценностей, что и прежде.
Преподобный, услышав это, воздел руки к небу и запретил духу лукавому, говоря:
– Запрещаю тебе именем Господа нашего Иисуса Христа, скажи мне, кто ты, такими словами оклеветавший меня?
Бес затрепетал и сказал:
– Я бес, искони ненавидящий добро в человеческом роде, особенно же в иноках, боящихся Бога. Видишь, старец, что я прежде сказал тебе, то и сделал – за то, что ты меня мучил в убогом твоем сосуде.
Сказавши это, бес мгновенно исчез.
Великий князь, видя дьявольскую прелесть и поругание стоявшего пред ним преподобного, объят был великим страхом, равно и все окружавшие князя. И начал князь молить преподобного о прощении и говорил со слезами:
– Отче, я виновник твоего невольного прихода, я жестоко оскорбил тебя. Прости мне, отче, все то, чем я тебя прогневал. Враг, отче, помрачил мое сердце и возбудил во мне ярость против тебя и поверг меня во грех.
Старец сказал:
– Господь простит тебя, государь, ибо это дело древнего врага диавола, а потому, государь, не дивись сему: искони враждуя против людей, он особенно привык причинять препятствия боящимся Бога.
Князь, видя смирение преподобного и тихие и кроткие слова его, как будто старец не испытал никакого зла, еще более принялся ублажать его и воздал ему великую честь.
На устроение монастыря князь пожаловал много домов, сел и рабов, сделал Аврамиев монастырь своим монастырем и поставил его выше всех прочих монастырей Ростовских и все это утвердил жалованными грамотами.
После всего этого князь отпустил преподобного с великою честью.
Преподобный Аврамий жил в своем монастыре в великом смирении, прилагая труды к трудам, и с миром отошел ко Господу, Коего измлада возлюбил 7014 .
Тропарь, глас 1:
Просветився Божественною благодатию, неверныя люди наставил еси к свету Богоразумия: и по смерти сияя светлостию жития твоего, источаеши исцеления притекающим с верою к тебе, Авраамие отче наш, Христа Бога моли даровати нам велию милость.
Кондак, глас 2:
Иго Христово прием Аврамие, и Того крест на рамо взем, последовал еси Ему, насажден быв в дому Господни, и процвел еси яко финикс, и яко кедр иже в Ливане, умножил еси чада твоя, муж желаний духовных: от возлюбленнаго же Апостола Иоанна Богослова благодать восприим, жезлом сокрушил еси идола, и разсыпал еси его яко прах, и чудотворец убо велий явился еси преподобне, темже Христа Бога моли непрестанно о всех нас.
* * *
Жизнь преподобного Аврамия Ростовского излагается здесь по древнейшему «житию», которое с сокращениями пересказано в Прологе и с некоторыми позднейшими добавлениями в Великих Минеях-Четьих митр. Макария. Древнее житие преподобного Аврамия впоследствии дважды дополнялось, главными образом в начальной части, где рассказывается о жизни Аврамия до пришествия его в Ростов.
В первичном дополнении сообщается, что Аврамий родился в пределах Галицких, в городе Чухломе (ныне Костромской губернии), отправился в Новогородские пределы для ознакомления с иноческим подвижничеством в тамошних обителях и принял пострижение в Валаамском монастыре на Ладожском озере. Во вторичном дополнении говорится, что родители Аврамия, в Чухломе, были еще язычники. Аврамий назывался сначала Иберик и до семнадцати лет лежал на одре болезни в расслаблении и не мог ходить. Новгородские захожие купцы сообщили ему первые начатки христианского учения. Иберик после глубокого размышления уверовал во Христа, внезапно получил исцеление от болезни, отправился в Новогородские пределы и на Валааме принял крещение с именем Аверкия, а потом и пострижение в иноки с именем Аврамия.
Здесь разумеется древний Ростов, называвшийся Ростовом Великим; теперь это уездный город Ярославской губернии на шоссе и при железной дороге из Ярославля в Москву; Ростов стоит при озере, которое называется Ростовское или Неро.
Под Чудским концом нужно разуметь часть города по левую сторону дороги из Ярославля. – Языческий бог древних русских славян Велес иначе называется Волосом, который, по летописям, считался покровителем скота.
Река Ишна пересекает дорогу из Ростова в Москву при своем впадении в озеро Неро близ самого города Ростова, в четырех верстах от того места, где стоял идол Велеса.
Основанный преподобным Аврамием Богоявленский монастырь существует и в настоящее время на том же месте, в одной версте от Ростовского кремля, при въезде в Ростов от Ярославля, по левую сторону дороги.
Преподобный Аврамий погребен был в основанном им монастыре. Святые мощи его в настоящее время почивают открыто в серебряной раке в приделе его имени при главном монастырском каменном храме во имя Богоявления Господня, построенном по повелению и на средства царя Ивана Васильевича Грозного и освященном в его присутствии 2 октября 1553 года. Царь Иван Васильевич не раз бывал в Ростове и поклонялся тамошним святыням. В одно из посещений Аврамиева монастыря, еще до взятия Казани, он взял хранившийся при гробнице Аврамия жезл, которым преподобный сокрушил идола. Медный крест, служивший рукоятью жезла, до сих пор хранится в отдельной киоте в арке при входе в придел преп. Аврамия.
Молитва преподобному Авраамию Ростовскому
Акафист преподобному Авраамию, архимандриту Ростовскому, чудотворцу
Кондак 1
Избранный добродетелей подвижниче и учения Христова проповедниче, преподобне отче Аврамие, похвальная восписуем ти по достоянию; ты же, яко имеяй дерзновение ко Христу Богу нашему, способствуй нам твоими молитвами спастися от всяких скорбей и бед и озлоблений, да зовем ти:
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Икос 1
Яко ангела земнаго, яви тя граду Ростову Царь ангелов: провидев твое от идолослужения к Нему обращение, непостижимым образом призва тя из тьмы в чудный Свой свет; нас же величающих неисповедимую благость Его, научи взывати тебе таковая:
Радуйся, от утробы матерней Богом предъизбранный;
Радуйся, благоволением Сына Божия от нечестия ко благочестию от юности призванный.
Радуйся, пламенную любовь ко Христу явивый;
Радуйся, иноческое житие до конца возлюбивый.
Радуйся, языческаго нечестия ревностный обличителю;
Радуйся, добрый ревнителю христианская веры.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 2
Видяще родители твои тебе, преподобне, на долзе времени в лютом разслаблении суща, недоумеваху; обаче прелестию многобожия зела ослеплени бывше, не возжелеша обратитися к единому истинному Богу, подающему всем страждущим скорое исцеление, и вкупе с тобою воспевати Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разум недоразумеваемый о несозданном Божестве уразумел еси, преподобне, и положил еси в сердце твоем обратитися ко Христу и последовати Его учению. Темже мы, чудящеся о скором твоем на лучшая преложению, дерзаем восхваляти тя таковыми гласы:
Радуйся, земле благая, приявшая семя небеснаго учения;
Радуйся, свыше удостоивыйся Божественнаго просвещения.
Радуйся, ниво, произрастившая класс живыя веры;
Радуйся, сосуде, исполненный благодати обильно.
Радуйся, крине, возникший посреде терния;
Радуйся, звездо, возсиявшая во тме языческаго нечестия.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 3
Сила Вышняго внезапу найде на тя, преподобне, и стягну состав тела твоего. Ты же, восстав от одра твоего, аки николиже болевый, в радости неизглаголанней, благодаря безмезднаго Врача твоего, Его же прежде не ведел еси Иисуса Христа, возопил Ему: Аллилуиа.
Икос 3
Имея помышление в сердцы своем еже послужити Христу, даровавшему тебе исцеление, отай изшел еси из дому родителей твоих и прилепился еси ко Христу Господу; тем мы, ублажая благое твое изволение, вопием ти сице:
Радуйся, дом и родителей твоих Господа ради оставивый;
Радуйся, в неведомей ти стране взысканий спасение.
Радуйся, богатство земное ни во чтоже вменивый;
Радуйся, нищету паче богатства возлюбивый.
Радуйся, образе жизни духовныя;
Радуйся, свете, возсиявый из тмы греховныя.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 4
Буря недоумений смущаше тя, преподобне, еще не крещену ти сущу, елее како получити знамение христианския веры. Бог же всякия утехи тайным Своим промышлением приведи тя в обитель иночествующих, да ту возродишися водою и духом, и в чистоте сердца посреде лика иночества воспеваеши Ему: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше братия о пришествии твоем в обитель их, преблаженне, и видевше тя благоприятна и разумна, прияша с радостию и, крестивше во имя Отца и Сына и Святаго Духа, причтоша к лику своему. Мы же, Промыслу Божию, о тебе явленному, чудящеся, восхваляем тя сице:
Радуйся, святым крещением в обители иночествующих просвещенный;
Радуйся, во святом крещении дарами Духа Святаго исполненный.
Радуйся, по крещении образ иноческий на ся приемый;
Радуйся, иго благое Господне на рамо твое вземый.
Радуйся, яко усердно последовал еси стопам Христовым;
Радуйся, яко на вся подвиги иноческие уготовал еси душу твою.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 5
Боготечная звезда явился еси, отче Аврамие, в пределех града Ростова возсиявшая; не терпя бо славы и похваления человеческаго, умыслил еси сокрытися в неведомыя страны; темже пришед в чудский конец, вселился еси близ езера Неро в пусте месте, идеже идол Велес стояше, емуже неразумнии людие покланяхуся, ты же верою крепко воспевал еси Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше благоразумнии и богобоязненнии людие града Ростова уединенное и благочестивое по Бозе житие твое, зело возлюбиша тя и попремногу чествоваху. Темже и от нас приими похвалы сицевыя:
Радуйся, пустынное житие о Бозе возлюбивый;
Радуйся, древним пустынно добрый подражателю жителем.
Радуйся, искушений лукаваго врага крепкий борителю;
Радуйся, в трудех и подвизех рано Господеви Богу послуживый.
Радуйся, яко в посте и молитвах выну пребывав еси;
Радуйся, яко с непрестанным бдением и Богохвалением безплотным поревновал еси.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 6
Проповедует радостно град Ростов великие труды твоя и подвиги, блаженне Аврамие, яже подъял еси, егда языческое нечестие разрушаше и в сердцах людей истинную веру и благочестие насаждаше; единем бо того желанием горяше, да всех приведеши ко Христу и научиши вкупе с тобою воспевати Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия паче солнца богоугодное житие твое, всехвальне отче Аврамие, и якоже звезды небесныя, озариша добродетели твоя землю Ростовскую, о них же и мы благодаряще Христа Бога, давшаго ти таковую благодать, восхваляем тя сице:
Радуйся, звездо, во тме греховней заблуждшим светящая;
Радуйся, лествице, возводящая последующих ти по степенем добродетелей от земли на небо.
Радуйся, яко равноангельскому житию всех образом жития твоего учиши;
Радуйся, яко страсти греховныя подражающих ти побеждати руководиши.
Радуйся, образе истиннаго смирения;
Радуйся, зерцало истиннаго самоотречения.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 7
Хотя Преблагий Бог утешити тя в скорби твоей и о людех, в зловерии язычестем погибающих, блаженне Аврамие, посла на помощь к тебе возлюбленнаго ученика Своего Иоанна Богослова, яко да укрепит тя к низложению сквернаго идола Велеса, ты же, жезлом от него вооружен и верою утвержден, в дерзновении мнозе возопил еси Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго веры ревнителя, якоже Николая Мирликийских святителя, видим тя, богоносе отче Аврамие; яко же бо той, ревностию Божественною распалаем, капище языческо в Ефесе разсыпа до основания, сице и ты богомерзскаго идола Велеса во граде Ростове силою крепкаго сокрушил еси; сего ради по достоянию приими от нас похвалы сицевыя:
Радуйся, святому Иоанну Богослову собеседник быти сподобивыйся;
Радуйся, благодать и силу с жезлом от него приемый.
Радуйся, яко сим жезлом сокрушил еси сквернаго идола Велеса;
Радуйся, яко вельми посрамил еси обитавшаго во идоле исконнаго человекоубийцу.
Радуйся, яко на сем месте храм и обитель святую во славу истиннаго Бога воздвигл еси;
Радуйся, яко зде пристанище благотишное обуреваемым молвами житейскими уготовал еси.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 8
Странное чудо видевше в храмине твоей благовернии Князие, пришедше благословение от тебе по обычаю прияти, егда дым чермн смраден зело изыде от умывальницы твоея, ужасошася. Ты же, уразумев злоковарнаго лукаваго духа действие, поучив Князи опасно блюсти себе от козней вражиих, купно с ними возопил еси Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Весь равною ко всем горел еси любовию, достохвальне отче Аврамие, и яко же в животе твоем, тако и ныне всех, верою к тебе прибегающих, молитвами твоими ограждаеши от всякаго зла. Достойне убо приемлеши от всех похвалы сицевыя:
Радуйся, теплый молитвенниче к Богу о нас грешных;
Радуйся, наставниче, руководяй к небеси верных.
Радуйся, бедствующих многомощный помощниче;
Радуйся, оскорбляемых крепкий покровителю.
Радуйся, посетителю скорый в немощех лежащих;
Радуйся, утешителю благий в бедах сущих.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 9
Естество ангельское подражая, не усрамился еси, достоблаженне Аврамие, егда по навету всезлобнаго врага приведен был еси в единей раздранней власянице к Великому Князю Владимиру, но паче самаго того врага смирением и незлобием посрамил еси; чесо ради с великою честию в обитель твою возвращшися и мир и благословение чадом твоим подавая, в радости духовней возопил еси посреде их Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витийствующий язык не может достойно восхвалити тя, преславне отче Аврамие, многие бо и преславные подвиги в животе твоем совершил еси; мы же, к тебе любовию подвизаемии, во смирении сердца дерзаем воспевати тебе таковая:
Радуйся, возшедый в горний град Господа Вседержителя;
Радуйся, преселивыйся в Царство Небесное.
Радуйся, яко святая твоя душа ныне в пресветлом Сионе вселися;
Радуйся, яко и тело твое нетлением в обители твоей прославися.
Радуйся, теплый о нас предстателю ко Христу Богу;
Радуйся, благодать нам от Него обильную молитвами твоими подаваяй.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 10
Спасти хотя душу Гермогена некоего, по действу диаволю в сомнение о тебе впадшаго, досточудне Аврамие, мало неколико дней наказав, за молитвы братии обители твоея паки помиловал еси. Он же, познав свое согрешение, прослави тебе незлобиваго благодетеля своего, и Богу, тобою чудодеющему, возопи: Аллилуиа.
Икос 10
Стена граду Ростову ты еси, чудотворче святый Аврамие, и всем, прибегающим к тебе, надеждо крепкая и заступление. Темже и нас, любовию ублажающих тя, от недугов и нужд свобождай, вопиющих тебе таковая:
Радуйся, стено нерушимая града Ростова;
Радуйся, забрало собранного тобою стада духовных овец.
Радуйся, во правоверии стоящих незыблемое утверждение;
Радуйся, во благочестии ходящих крепкое ограждение.
Радуйся, поборниче крепкий ведущих брань к духовом злобы поднебесным;
Радуйся, вождю премудрый, путь прискорбный и тесный шествующим показуяй.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 11
Пение всякое не довлеет к похвале твоей, преподобне отче Аврамие, кто бо возможет по достоянию прославити многотрудное житие твое или восхвалити подвиги твоя, яже по вся дни и нощи в постех и бдениих, стояниих и коленопреклонениих богоугодне подъял еси, их же ради предстоя ныне Престолу Божию на небесех, со всеми святыми поеши Христу Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарное светило, не точию град Ростов озаряющее, но и вся грады и страны Российския просвещающее, зрим тя, светоявленне отче Аврамие; с невещественными бо Ангельскими светы предстоя Троичному несозданному свету, и от него Божественными лучами осияваем, облиставаеши верных, вопиющих ти сице:
Радуйся, светильниче, добродетельми светящий;
Радуйся, молитвами твоими нас ограждающий.
Радуйся, свете, плавающих в житейстем мори освещаяй;
Радуйся, светением твоим безбедно преплывати от мира к небеси направляяй.
Радуйся, святынею твоею град наш присещаяй;
Радуйся, чудесы твоими вся концы озаряяй.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 12
Благодать данную ти от Бога сведуще, и на твое мощное к Нему предстательство уповающе, умильно взываем к тебе, чудотворче святый, моли неисповедимую благость Его, яко да избавит нас, недостойных раб Своих, от искушений вражиих, да прелести его избавльшеся, чистым сердцем и не скверными устнами воспеваем Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твое честное преставление, чтим радостно по долгу память твою, и к твоему цельбоносному гробу припадающе, благодарение приносим, яко и по преставлении твоем нас не оставляеши, но милостивно призираеши, посещаеши и заступаеши; темже слышиши от нас таковая:
Радуйся, в мире и радости духовней от обители твоея на небеса преселивыйся;
Радуйся, лику избранных тамо приобщивыйся.
Радуйся, яко в сонме их предстоиши дивному во святых Богу;
Радуйся, яко лицем к лицу зриши неизреченную славу Его.
Радуйся, яко тело твое святое нетленно обретеся на земли;
Радуйся, яко тем возвеличи Господь обитель твою и град наш.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 13
О, преподобне и преблаженне отче Аврамие, светильниче града Ростова! Нынешнее наше приемый приношение, принеси теплую молитву твою ко Господу, яко страну нашу да избавит от всех врагов видимых и невидимых, от нашествия иноплеменных, от недуга и глада, от всякия скорби и смертоносныя язвы, и будущия изми муки всех вопиющих к Нему: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Яко ангела земнаго, яви тя граду Ростову Царь ангелов: провидев твое от идолослужения к Нему обращение, непостижимым образом призва тя из тьмы в чудный Свой свет; нас же величающих неисповедимую благость Его, научи взывати тебе таковая:
Радуйся, от утробы матерней Богом предъизбранный;
Радуйся, благоволением Сына Божия от нечестия ко благочестию от юности призванный.
Радуйся, пламенную любовь ко Христу явивый;
Радуйся, иноческое житие до конца возлюбивый.
Радуйся, языческаго нечестия ревностный обличителю;
Радуйся, добрый ревнителю христианская веры.
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 1
Избранный добродетелей подвижниче и учения Христова проповедниче, преподобне отче Аврамие, похвальная восписуем ти по достоянию; ты же, яко имеяй дерзновение ко Христу Богу нашему, способствуй нам твоими молитвами спастися от всяких скорбей и бед и озлоблений, да зовем ти:
Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Молитва преподобному Аврамию Ростовскому
О, преподобне отче наш Аврамие! Не забуди нас, но поминай всегда во святых твоих и богоприятных молитвах стадо твое, еже сам собрал еси, и моли за ны, чада твоя, отче священный, яко имеяй дерзновение ко Господу; не мним бо тя мертва суща, аще и преставился еси от нас, пастырю наш добрый. Се мощи твоя святыя пред очима нашима, святая же твоя душа, со ангельскими безплотными лики Престолу всех Царя предстоящи, достойно веселится. Испроси убо нам время на покаяние, яко да возможем невозбранно прейти от земли на небо, и вечныя муки избавившеся, Небеснаго Царствия наследники будем со всеми праведными, от века благоугодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Тропарь Авраамию, архим. Ростовскому
глас 1
Просвети́вся Боже́ственною благода́тию,/ неве́рныя лю́ди наста́вил еси́ к све́ту Богоразу́мия:/ и по сме́рти сия́я све́тлостию жития́ твоего́,/ источа́еши исцеле́ния притека́ющим с ве́рою к тебе́,/ Авраа́мие о́тче наш,// Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Перевод: Просветившись Божественной благодатью, неверующих людей направил ты к свету Богоразумия, и после смерти сияя светом жизни твоей, источаешь исцеления приходящим с верой к тебе, Авраамий отче наш, Христа Бога моли даровать нам великую милость.
Канон преподобному Аврамию (Авраамию) Ростовскому
Минея, 29 Октября, Канон преподобнаго
Глас 1
Песнь 1
Ирмос: Го́рькия работы изба́влься Израиль,/ непроходи́мое про́йде, яко су́шу,/ врага зря потопля́ема,/ песнь яко Благодетелю поет Богу, чудодеющему мы́шцею высокою,/ яко прославися.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Лю́тыми страстьми́ побеждаем есмь, окая́нный,/ и сего ради молю Тя, Христе Боже, от сих изба́вити мя,/ яко да по достоя́нию возмогу́ воспети Твоего угодника, Авраамия преподобнаго.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Лю́тых смущений свободи́ мя, отче,/ да наставляем твоими молитвами,/ све́тло воспою́ твое торжество, Богоносе Авраамие.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Лю́таго и́дола искорени́л еси, отче преблаженне,/ и ко Христу привел еси неверных собо́рища,/ и ты́я, яко кедр, иже в Лива́не, умно́жил еси твоими молитвами,/ во сто плодонося́щия и врага попира́ющия.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Лю́тых напа́стей и многих прегрешений свободи́ мя, Владычице,/ и прощение подаждь ми,/ яко дерзну́х написати моею скверною десни́цею святое Твое имя.
Песнь 3
Ирмос: Да утверди́тся сердце мое в воле Твоей, Христе Боже,/ Иже над вода́ми небо утвержде́й второе,/ и основа́вый на вода́х зе́млю, Всесильне.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Да утверди́тся сердце мое молитвами твоими, святе,/ и научи мя, недостойнаго, похвали́ти по достоинству преславную память твою,/ Богоносе отче наш Авраамие.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Да утверди́ши ны, Богомудре, на безплотныя враги́, еже прогони́ти ты́я,/ твою же память велича́ти и Христа прославляти,/ тебе прославльшаго, отче Авраамие.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Да утверди́мся на ка́мени непоколеби́мем твоих молитв,/ да не поколе́блют нас прило́зи льстиваго/ и ум наш просвети светом заповедей Христовых,/ яко да верою воспеваем тя, преблаженне Авраамие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Да утвержде́н буду милостию Твоею, Владычице,/ и покрове́н кровом крил Твоих, Богородице,/ и избе́гну сете́й лукаваго, воспевая преславное Твое торжество.
Седален, глас 5
Апостолов ревни́тель быв, преподобне,/ сего ради и Богослову бесе́довати сподобился еси/ и, сего жезл прии́м, Веле́са разруши́л еси/ и того ко́зни до конца искорени́л еси,/ и неве́рныя ко Христо́ве вере привел еси./ Ныне же Христа Бога моли о чтущих память твою,/ дарова́ти нам мир и велию милость.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Храни́телище нело́жное Соде́теля нашего, Владычице Богородице,/ сохрани́ град и люди, имя Твое святое сла́вящия,/ и покры́й покровом милости Твоея́:/ Тя бо те́плу Предстательницу и́мамы/ ко из Тебе рождшемуся Христу, Богу нашему,/ да Твоими молитвами спасет души наша.
Песнь 4
Ирмос: Разуме́х, Всесильне,/ Твое смотрение,/ и со страхом просла́вих Тя, Спасе.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Разумех, преподобне, мое недостоинство/ и со страхом косну́хся к твоему хвале́нию,/ но ты, святе, приими́, яко убо́гия две ца́те, с верою тебе приноси́мое хваление, всехвальне отче Авраамие.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Разумел еси, отче преблаженне, кова́рствия лукаваго Веле́са/ и сего до конца низложил еси,/ нас на молитву воздви́гни днесь,/ да верно ликовству́ем, преблаженне, в памяти твоей, отче Авраамие.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Разумел еси, святе, де́мона во умыва́льницу твою вше́дша и пакость тебе сотворити хотя́ща,/ сосу́д крестом покрыв, того опалил еси:/ ныне же нас спаси́ от его ловления твоими молитвами, отче Авраамие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Разумела еси, Владычице, воплотившагося из Тебе Христа Бога нашего,/ Того моли, Богоблаженная,/ да Твоими молитвами сохрани́т нас от всякаго наве́та льстиваго.
Песнь 5
Ирмос: От но́щи у́тренююще, воспеваем Тя, Христе Боже,/ обнищавшаго нас ради/ и Крест, и смерть плотию претерпевшаго.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Из но́щи тьмы глубо́кия возве́л еси люди твоя/ и, покаяния светом просвети́в, ко Христу привел еси, Богоносе Авраамие,/ и нас просвети́, блаженне, сиянием твоей благодати, яко да при́сно тя ублажа́ем.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Из но́щи идолонеи́стовства извле́кл еси, отче, множество людей/ и сих погруже́нием благодати озари́л еси духовныя;/ и ныне нас озари́ светом невещественным, и молитвами твоими просвети, яко да по долгу величаем тя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Из но́щи страсте́й моих возведи мя, святе, и да́руй ми свет мы́сленный,/ да возмогу, недостойный, от грубаго ума́ моего худо́е сие́ плете́ние принести к похвалению чудес/ преславнаго твоего торжества, Богоносе Авраамие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Из но́щи а́да преисподняго изведе́ ны Сын Твой, Пречистая,/ и рая́ жители паки соделав:/ сего ради, покланя́ющеся Ему, Тебе, Дево, ублажаем.
Песнь 6
Ирмос: Отве́ргл мя еси во глубины́ се́рдца морска́го/ и спасл еси мя, Спа́се, от работы сме́ртныя,/ и разреши́л еси у́зы беззаконий моих.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Отверго́шася неразу́мнии твоего учения, блаженне,/ и к Веле́су, глу́ху и́долу, ниже́ глаго́лющу, ниже́ осяза́ющу притека́ху./ И егда сего пробо́л еси тро́стию Богосло́вовою,/ тогда и сих к ра́зуму благочестия наста́вил еси, отче Авраамие.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Отве́ржен есмь в ров неча́яния, многостра́стный,/ но ты возведи́ мя, святе, на стезю́ покаяния,/ яко да отве́ргу вся моя злая деяния/ и облекуся светом молитв твоих, отче Авраамие блаженне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Отве́ржен быв окая́нный де́мон, восхоте́ спо́ну тебе сотвори́ти,/ преобразу́ется в воина лукавый,/ и предстает тогда владу́щему благоверному князю Владимиру, и того на тя вооружает./ Ты же, сего прогнав, вя́щше прославля́ешися и князя в вере утвержда́еши.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Отве́рзи мне, Владычице, двери милости Твоея,/ якоже Сын Твой отве́рзе разбойнику и блудни́це, и блу́дному двери милосердия;/ яко да и аз Твоими молитвами улучу́ жизнь вечную, воспева́я Твою благость.
Кондак, глас 2
Иго Христово прие́м, Авраамие,/ и Того крест на ра́мо взем,/ последовал еси Ему,/ насажде́н быв в дому́ Господни/ и процве́л еси, яко фи́никс и яко кедр, иже в Ливане,/ умножил еси чада твоя, муж жела́ний духовных:/ от возлюбленнаго же апостола Иоанна Богослова благодать восприим,/ жезло́м сокрушил еси и́дола/ и рассы́пал еси его, яко прах,/ и чудотворец убо ве́лий явился еси, преподобне./ Темже Христа Бога моли/ непрестанно о всех нас.
Икос
Авраамие Богомудре, житие непорочно стяжа́л еси,/ и кий язык челове́ч довле́ет когда к похвале пове́дати, яже о тебе;/ оба́че воспоем Божию мудрость и твоя, преподобне, стра́сти и подвиги, я́же на земля́,/ яко светильника тя я́вльшася всем челове́ком и многим терпением в ли́це Ангельстем возсия́вша./ Тем в песнех вопием ти си́це:/ радуйся, Авраамие преподобне и Богоносе, Небесный человече и земный Ангеле./ Радуйся, Духа Святаго оби́телище./ Радуйся, яко из мла́да последовал еси Святей Троице./ Радуйся, целомудрия сто́лпе, низложи́вый демона многокова́рственнаго./ Радуйся, яко от млады́х ногте́й последовал еси Христу./ Радуйся, светильниче многосветлый, приведы́й ко Христу монахов множества./ Радуйся, разори́вый и́дола и воздви́гнувый Христову Церковь./ Радуйся, иже идолопокло́нники сотвори́л еси Пресвятей Троице поклонники./ Радуйся, яко молитвами твоими де́мони побеждаются./ Радуйся, граду Ростову похвала,/ яко первую общую обитель воздви́гл еси, и в ней мно́гия монахи, яко виноград Христов, насадил еси/ и Троицу славити научил еси./ Радуйся, православному отечеству нашему похвала и утверждение,/ егоже соблюди́ молитвами твоими от враг ненаве́тно, да зовем ти:/ радуйся, отче Авраамие блаженне,/ и Христа Бога моли непрестанно о всех нас.
Песнь 7
Ирмос: Явле́йся в купине́ законоположнику огне́м,/ и рождество Девы проображей в ней,/ благословен еси Господи, Боже отец наших.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Явился еси в России светильник пресветлый, отче Авраамие,/ Трисолнечными светосиянии к Богознанию нас приводя́ и пе́ти науча́я:/ благословен Бог отец наших.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Явился еси река́ медото́чных учений, Богоносе,/ верныя напая́я, грехи́ же потопля́я/ и к познанию благочестия всех возводя, и научая пети:/ благословен Бог отец наших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Явлься тебе ученик Христов Богословеснейший и девственник возлю́бленный,/ трость тебе, блаженне, дарова́, е́юже диавола пробо́л еси/ и к тому неви́дима сего сотворил еси, и челове́ки научил еси вопити:/ благословен Бог отец наших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Явле́йся яко Человек Сын Твой, Богоневесто,/ нас обожи́ и к ра́зуму милости возведе́,/ и во свете неприступнем ликова́ти устро́и воспевающия и глаголющия:/ благословен Бог отец наших.
Песнь 8
Ирмос: Песнь Тебе прино́сим безплотных,/ якоже о́троцы в пещи́, и, пою́ще, глаголем:/ благословите вся дела Господня Господа.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Песнь тебе приношу́, отче Богоносе Авраамие,/ е́юже пропове́даю твоя по́двиги и чудеса́,/ и прославляю твое величество, вопия:/ благословите вся дела Господня Господа.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Песнь прино́сиши Христу, ликуя со Ангелы, отче Авраамие,/ тех бо житию́ поревнова́л еси/ и нас в память твою ликова́ти устро́ил еси, поющих:/ благословите вся дела Господня Господа.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Песнь пое́ши Херувимскую, имже и подо́бник был еси,/ кри́ла о́гненная восприе́м, и́м иже Горняго Иерусалима дости́г,/ о нас молися, отче Авраамие, поющих верно:/ благословите вся дела Господня Господа.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Песнь приими́, Владычице, от несовершеннаго ума́ нашего/ и моли́ся Сыну Твоему и Богу нашему, пода́ти нам оставля́ние грехо́в,/ яко да воспеваем Тя во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Живоприе́мный источник приснотеку́щий,/ светоносный светильник благода́ти,/ храм одушевле́нный,/ сень пречистую,/ Небесе́ и земли́ простра́ннейшую,/ Богородицу, вернии, величаем.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Живоносный источник благодатных вод яви́лся еси, Авраамие Богоблаженне:/ подаждь ми источник слез,/ да омы́ю душевныя моя стра́сти и убелю́ светом покаяния очерне́вшую душу мою.
Припев: Преподобне отче Аврамие, моли́ Бо́га о нас.
Живоносный Крест на ра́мо взем, преподобне,/ распе́ншемуся на нем Христу последовал еси, отче Авраамие,/ и вра́жия полки́ прогнал еси,/ и нам проси́ милости, торжествующим твое празднество, Богоносе.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Живоносным Крестом врага́ опали́л еси/ и, сего в сосу́де запеча́тав, ученико́м работати отше́л еси,/ показу́я смире́ния о́браз, и сих науча́я любому́дренно последовати тебе.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Источник ро́ждши нам, Владычице,/ житие мирно рабо́м Твоим испроси́/ и православному во́инству нашему на иноплеме́нники посо́бствуй,/ яко Ты еси спасение наше,/ Богоневестная.
Светилен
По́стнически пожи́в, отче Авраамие, и на враги́ власть прии́м,/ яко и в сосу́де ты́я затворя́ти и кресто́м опаля́ти;/ и человеки от неду́г исцелева́еши, притекающия с верою к тебе и почитающия, Богоносе, всечестную память твою.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Зачала́ еси во утро́бе Бога,/ егоже трепещут вся Небесныя силы:/ Сего, Дево, родила́ еси плотию, наше естество́ обожившаго./ егоже моли, Богоблаженная, с преподобным Авраамием,/ да спасет Тебе ради души наша.
Вернуться к списку