- Аарон
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Книги православные. Печатная продукция
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
Преподобномученик Корнилий Псково-Печерский, игумен
Преподобномученик Корнилий Псково-Печерский (1501–1570) родился в Пскове в боярской семье. Родители его, Стефан и Мария, воспитывали сына в благочестии и страхе Божием. Уже в раннем возрасте мать заметила у отрока Корнилия особенную склонность к духовной жизни, научила его молитве и привила любовь к странникам. Чтобы дать сыну образование, родители отдали его в Псковский Мирожский монастырь. В монастырских стенах отроков воспитывали в послушании, обучали чтению и письму, искусству книгописания и писанию икон. В монастыре составлялись и переписывались летописи, жития святых, богослужебные книги. В Мирожской обители юный Корнилий подвизается под началом старца, совершая подвиги молитвы и труда, делал свечи. С особенным тщанием приготовлялся он к писанию икон, соблюдая перед этим пост, молился Пресвятой Владычице о благословении его на труд. Во время работы над иконой хранил собственную чистоту, творя в душе непрестанную молитву.
Закончив обучение, святой Корнилий вернулся в родительский дом. Пребывание в святой обители еще более утвердило его призвание к иноческой жизни.
Однажды государев дьяк Мисюрь Мунехин, человек просвещенный и благочестивый, друг семьи святого Корнилия, собрался ехать в затерянную среди лесов маленькую Печерскую обитель и взял с собою юного Корнилия. Красота природы, тихая монастырская служба в пещерной церкви преисполнили сердце юноши духовной радости и благоговением. Никогда и нигде еще он так горячо не молился. Эта поездка оказала большое воздействие на его последующую жизнь.
Вскоре он навсегда ушел из родительского дома и принял постриг в Псково-Печерском монастыре. Там преподобный Корнилий вел строгую жизнь: в убогой келлии спал на досках, все свое время посвящал полезному труду и молитве.
В 1529 году преподобный Корнилий, служивший образцом богоугодной жизни, был избран игуменом. В его настоятельство число братии увеличилось от 15 до 200 человек, и это количество насельников не было превышено ни при одном из последующих настоятелей. Вставая с восходом солнца, преподобный Корнилий сам правил службу, и отдавал все силы трудам, воодушевлял братию к выполнению устава, строгому посту, молитве, напоминая о подвиге первых христиан. По своему смирению преподобный Корнилий почитал себя первым среди равных лишь по избранию.
Деятельность преподобного Корнилия распространялась далеко за пределы обители. Его жизнь была образцом деятельной любви к Богу и человеку. Он распространял православие среди жителей окрестных мест – эстов и сэту, многие из которых крестились в монастыре. Преподобный Корнилий, всегда кроткий и приветливый, молча выслушивал людей, давал наставления, а потом благословлял с молитвой и любовью. При звуке его голоса открывалось сердце, стыд отбегал. После покаяния люди плакали облегчающими душу слезами.
Однажды на Псковщине было моровое поветрие. Люди бежали из селений в леса, подступы к городам закрывались, чтобы уберечь жителей от моровой язвы. Многие умирали не только от заразы, но и от голода. По благословению преподобного Корнилия в то страшное время иноки монастыря выходили к голодным, чтобы раздавать им вареную рожь.
Во время Ливонской войны преподобный Корнилий проповедовал христианство в отвоеванных городах, строил там храмы, помогал пострадавшим, заботился о раненых. В обители погребали убитых и записывали их в синодики для поминовения.
В 1560 году, в праздник Успения Пресвятой Богородицы, преподобный Корнилий послал в благословение русским войскам, осаждавшим город Феллин, просфору и святую воду. В тот же день немцы сдали город.
Преподобный Корнилий очень любил и хорошо знал книги – он создал в монастыре большую по тому времени библиотеку. В середине XVI века Псково-Печерский монастырь перенял от Спасо-Елизаровского монастыря традицию летописания. Кроме того, святой игумен Корнилий завел большой монастырский синодик для поминовения усопших братии и благотворителей обители, начал вести «Кормовую книгу». В этом труде он оставил последующим поколениям историческую характеристику своего времени, составил «Описание монастыря» и «Описание чудес Печерской иконы Божией Матери».
Преподобный Корнилий расширил и украсил свой монастырь, прокопал далее монастырские пещеры, перенес деревянную церковь во имя Сорока мучеников Севастийских за монастырскую ограду, на приезжий монастырский двор, на ее месте в 1541 году поставил церковь в честь Благовещения Пресвятой Богородицы и в 1559 году построил храм Покрова Пресвятой Богородицы. В 1558–1565 годах преподобный Корнилий воздвиг вокруг монастыря надежную каменную стену, а над святыми вратами по своему замыслу построил каменную церковь во имя святителя и чудотворца Николая (1565). Тем самым он поручил этому истинному защитнику чистоты православной веры покровительство святой обители на границе с неправославными народами.
Так обитель, возникшая на границе Русского государства, стала не только светочем православия, но и крепостью против внешних врагов России.
Другим делом преподобного Корнилия было основание в 1538 году во Пскове подворья монастыря с каменной церковью в честь иконы Божией Матери «Одигитрии».
Во время своего управления монастырем преподобный Корнилий учредил при обители иконописную мастерскую. Трудившиеся в ней монахи учились искусству иконописи в Мирожском монастыре и по возвращении в свою обитель писали иконы и помогали преподобному Корнилию украшать храмы и обучать других иноков. В монастыре были также столярная, кузнечная, керамическая и другие хозяйственные мастерские.
О мученической кончине преподобного Корнилия написано в древней рукописи Троице-Сергиевой Лавры. Когда преподобный игумен Корнилий вышел с крестом на монастырские ворота навстречу царю Иоанну Грозному, разгневанный ложным наветом на святого игумена царь своей рукой отсек ему голову, но тотчас раскаялся и, подняв тело его, на руках понес в монастырь. Обагренная кровью преподобного Корнилия дорожка, по которой царь нес его тело к церкви Успения Пресвятой Богородицы, названа «кровавым путем».
Раскаявшись, царь пожертвовал Псково-Печерскому монастырю множество драгоценных вкладов, вписал имя преподобного игумена в свой синодик, но память о содеянном преследовала его всю жизнь.
Тело преподобномученика Корнилия было положено в стене «Богом зданной пещеры», где невредимо пребывало 120 лет. В 1690 году митрополит Псковский и Изборский Маркелл перенес его мощи, прославившиеся исцелениями больных, из пещеры в соборный храм Успения Пресвятой Богородицы и положил в новом гробе в стене.
17 декабря 1872 года мощи преподобного Корнилия были переложены в медно-посеребренную раку, а в 1892 году – в новую раку. Полагают, что служба преподобномученику была составлена ко дню открытия мощей в 1690 году.
Память священномученика Садока, епископа Персидского, и с ним 128-ми учеников
579
* * *
Основной день памяти св. Садока – 19 октября.
Преподобномученик Корнилий Псково-Печерский († 1570)
Память его празднуется 20 февр. в день мученической кончины и в 3-ю Неделю по Пятидесятнице вместе с Собором Псковских святых
Св. преподобномученик Корнилий был сыном псковских бояр – Стефана и Марии. Образование он получил вСпасо-Мирожском монастыреблиз Пскова, славившемся своей иконописью. Там св. Корнилий и изучил ее. В ранней молодости он поступил в небольшой бедный Псково-Печерский монастырь. Основан он был в XV в. на месте подвигов пустынника Марка (память его 29 марта), недалеко от Пскова, среди холмов, покрытых девственным дремучим лесом. В 28 лет св. Корнилий был сделан настоятелем. Своей личной строгой жизнью и мудрым управлением он поставил монастырь на высокую духовную степень и собрал более ста человек братии. Способных из них он посылал в Спасо-Мирожский монастырь учиться иконописи, а его собственной кисти принадлежит много монастырских икон, среди которых находится чудотворная икона Божией Матери, называемая Псково-Печерская «Умиление». Монастырь он окружил высокими стенами и сделал неприступной крепостью, выдержавшей осаду Стефана Батория в 1581 г. Она не потеряла своего значения вплоть до царствования Петра Великого, когда русские утвердились в Прибалтийском крае.
Цвет образованных русских людей высоко чтил св. Корнилия и любил у него собираться.
Среди них был друг князя Андрея Курбского – Муромцев, принявший постриг с именем Вассиан. Впрочем, когда Курбский изменил и перешел на сторону Литвы, св. Корнилий и Муромцев прекратили с ним переписку.
Преподобномученик Корнилий составил летопись своего монастыря и другие труды, не дошедшие до нас. Есть сведения, что в одном из них он обличал Грозного за его жестокости.
Он занимался миссионерской деятельностью среди местного населения и много помогал ему во время войны с тевтонскими рыцарями. Во время осады русскими Нарвы пьяные немцы бросили в огонь икону Божией Матери. Пламя немедленно сильно вспыхнуло, разгорелся пожар, и русские взяли город. А святая икона и икона святителя Николая были найдены невредимыми под развалинами. Осаждавшим город Феллин (Ливония) св. Корнилий послал святую воду, и, когда ее принесли, в городе вспыхнул пожар, и русские его взяли. В 1570 г. царь Иоанн Грозный, разгромив Новгород, прибыл в Псков (см. 28 февр. – житие св. Николая Салоса; 8 мая – житие прп. Арсения). Преподобномученик Корнилий был среди встречавшего его духовенства. Город царь пощадил, но, прибыв в Псково-Печерский монастырь, он у самых Святых Врат поразил своим жезлом св. Корнилия. Иноки немедленно подняли его и отнесли в пещеру, где он и был погребен. А путь от Святых Врат до пещеры, весь залитый кровью, называется до наших дней Кровавым Путем. Убит был и ученик его, инок Вассиан Муромцев. Преподобномученику Корнилию было тогда 69 лет.
Святые мощи его почивают в открытой раке. В 1581 г., во время осады Пскова Стефаном Баторием, инок Дорофей видел на воздухе св. Антония Киево-Печерского, св. равноапостольного князя Владимира, свв. Псковских угодников – князей Всеволода и Довмонта и блаженного Николая Салоса, умолявших Пресвятую Богородицу за осажденный город. Стефан Баторий был вынужден снять осаду и отступить. Икона, на которой изображено это явление, называется Псково-Печерской.
•Спасо-Мирожский монастырь находится в черте совр. Пскова. Псково-Печерский монастырь, в котором был настоятелем в течение 41 года прмч. Корнилий, действует на ниве церковного служения до сих пор (Псковская епархия).
Молитва преподобномученику Корнилию Псково-Печерскому
Тропарь, глас 6*
Пско́во-Пече́рская оби́тель,/ издре́вле сла́вная чудесы́ ико́ны Богома́терни,/ мно́гия и́ноки Бо́гови воспита́,/ та́мо и преподо́бный Корни́лий/ по́двигом до́брым подвиза́ся,/ чу́дную Богома́терь сла́вя,/ инове́рныя просвеща́я,/ и́ноки и мно́гия лю́ди спаса́я,/ оби́тель же свою́ ди́вно украша́я и огражда́я./ Та́мо и му́ченичества вене́ц/ по мно́гих ле́тех па́стырства своего́ до́блестне прия́т./ Те́мже воспои́м, лю́дие,/ Христа́ Бо́га и Пречи́стую Его́ Ма́терь возблагодари́м,/ я́ко дарова́ нам преподобному́ченика сла́вна// и моли́твенника о душа́х на́ших достоблаже́нна.
Перевод: Псково-Печерская обитель, издревле славная чудесами иконы Богоматери, множество монахов Богу воспитала, там и преподобный Корнилий подвигом добрым подвизался, чудесную Богоматерь прославляя, иноверцев просвещая, монахов и многих людей спасая, обитель же свою прекрасно украшая и защищая. Там и мученический венец после многих лет пастырства твоего доблестно принял ты. Потому воспоем, люди, Христа Бога и Пречистую Его Матерь возблагодарим, как даровавших нам славного преподобномученика и молитвенника о душах наших достойного блаженства.
Кондак, глас 4*
Све́тлый свети́льник Правосла́вия/ и сугу́бая Пско́вския земли́ защи́та был еси́,/ многобо́жие искореня́я и лю́ди к Бо́гу наставля́я./ Дом Богома́тери тобо́ю укрепи́ся и просла́вися,/ доброде́тельми же украшен, вене́ц му́ченика прия́л еси́,// помина́й нас, чад твои́х, и у Го́спода, преподобному́чениче Корни́лие.
Перевод: Ты был ярким светилом Православия и особой защитой Псковской земли, многобожие искореняя и людей к Богу направляя. Дом Богоматери тобой укрепился и прославился, добродетелями же украшен, мученический венец ты получил, вспоминай нас, чад твоих, у Господа, преподобномученик Корнилий.
Молитва*
О, святы́й преподобному́чениче Корни́лие! Смире́нно припа́даем к ра́це моще́й твои́х и уми́льно мо́лим тя: ми́лостиво при́зри на ско́рби на́ша душе́вныя и теле́сныя и изба́ву нам пода́ждь; помози́ нам, свя́тче Бо́жий, от наве́та злых челове́к, от ни́хже и сам ты неви́нно на земли́ пострада́л еси́. Защити́ нас от наси́лия диа́вола, стра́стно вою́ющаго в не́мощных удесе́х на́ших, умоли́ Го́спода Бо́га и Пречи́стую Его́ Ма́терь дарова́ти нам ти́хое и безгре́шное житие́, взаи́мную бра́тскую нелицеме́рную любо́вь и ми́рную христиа́нскую кончи́ну, да чи́стою со́вестию предста́нем нелицеме́рному стра́шному суди́лищу Христо́ву, и в Ца́рствии Его́ просла́вим Животворя́щую Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
* Минея. 20‑е февраля.Акафист преподобномученику Корнилию Псково-Печерскому
Кондак 1
Избранный чудотворче, преславный угодниче Христов, скорый помощниче и теплый молитвенниче о всех, с верою и любовию просящих твоего заступления, восхваляем тя любовию, Корнилие преподобномучениче, ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, моли о спасении нас, поющих ти:
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Икос 1
Ангелов подражатель явился еси, преподобномучениче и богоносне отче наш Корнилие, ангельски поживый на земли и нам оставивый образ совершенства духовнаго. Сего ради прослави тя чудесы Христос Бог, Емуже предстоиши ныне во свете невечернем Царствия Небеснаго; от нас же, чтущих тя, слышиши пение таковое:
Радуйся, яко любве ради ко Господу всякое наслаждение земное оставил еси;
Радуйся, яко благая мира сего презрел еси.
Радуйся, яко богатство нетленное обрел еси;
Радуйся, яко иго Христово благое и удобоносимое возлюбил еси.
Радуйся, яко во плоти аки безплотен пожил еси;
Радуйся, яко боголюбезную чистоту непорочно сохранил еси.
Радуйся, яко узкими враты в Царствие Небесное вошел еси;
Радуйся, яко равноангельскую честь достойно приял еси.
Радуйся, яко венец неувядаемый от Господа приял еси;
Радуйся, яко на небеси и на земли прославлен еси.
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 2
Видя суету жития мирскаго и слыша глас Пастыря Христа: «Иже аще хощет по Мне идти, да отвержется себе и возмет крест свой», и ты, преподобномучениче, мир и вся благая его оставил еси, да Единому Богу поживеши, поя Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разумом свыше просвещенный, наставил еси духовная чада твоя ко благоугождению истинному и любезно приял еси вся возжелавшия подвизатися купно с тобою во спасение, отче Корнилие, спасительнаго пути наставниче предобрый; приими убо и нас под твой отчий покров и молитвами твоими помози нам спасение вечное унаследовати, да тя восхвалим сице:
Радуйся, алчущим и жаждущим правды глаголов живота вечнаго возвестителю;
Радуйся, ищущим Царствия Божия пути спасительнаго указателю.
Радуйся, взыскующих горняго Царствия мудрый водителю;
Радуйся, обуреваемых страстьми добрый кормчий.
Радуйся, во благочестии труждающихся великий помощниче;
Радуйся, немудрых благоискусный учителю.
Радуйся, теплый о всем мире предстателю;
Радуйся, усердный и благоприятный о душах наших ходатаю.
Радуйся, надежный корабль в житейском плавании обретший;
Радуйся, и нам тихую пристань указавый.
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 3
Силою Господа умудренный ко благоустроению святыя обители оградити ю от нашествия вражия стеною, паче же святыми молитвами твоими препоручивый ю честному покрову Пресвятыя Богородицы, умоли дати и нам покров и защиту, да сподобимся купно с тобою пети Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имуще тя, отче Корнилие, скораго в бедах помощника, благовернии людие, в напастех и скорбех тя на помощь молитвенно призывающе и дары благости Божия молитвами твоими от Щедродавца Бога обильно приемлюще, тебе от любве теплыя хвалебно воспевают:
Радуйся, многажды прощения наша исполнением предваривый;
Радуйся, болящим врачу благоискусный.
Радуйся, скорбящим благоприятное утешение;
Радуйся, унывающим благодатное укрепление.
Радуйся, душетленных страстей прогонителю;
Радуйся, безпомощным скоропредстательный помощниче.
Радуйся, иноков богомудрый руководителю;
Радуйся, радость истинную во Христе нам показавый.
Радуйся, воеводо изрядный духовных воинов;
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 4
Бурею страстей и треволненьми во многомятежном мире непоколебимый в тихое пристанище спасения душу твою управил еси, вся благая и красная мира презрев, призывая и всех быти причастницы горняго Царствия, идеже ныне пребываеши, поя Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше пастырие Христовы Церкве о твоих подвизех и яко земнаго тя Ангела помышляя, избраша тя во игумена обители, достойную почесть трудом твоим воздавше и тем подвизающе нас благохвалити тя сице:
Радуйся, Агнца и Пастыря верный служителю;
Радуйся, алтаря Господня достойный предстоятелю.
Радуйся, богомудрый иноков начальниче;
Радуйся, истиннаго смирения наставниче.
Радуйся, совершеннаго терпения подвижниче;
Радуйся, даров Святаго Духа честное вместилище.
Радуйся, слезнаго умиления преисполненный;
Радуйся, Пресвятыя Троицы сосуде избранный.
Радуйся, благочестия утверждение;
Радуйся, православия столпе и похвало.
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 5
Боготечную мысль соломонову имея, образ Успения Пресвятыя Богородицы написа благочестивый Алексий, последи же ради молитв преподобнаго Корнилия неизреченные чудеса икона являти начаше: исцеляше бесных, отверзаше очи слепым многим, о сем радующеся, иноцы пояху Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Созда преподобный Корнилий во игуменство свое над Святыми вратами храм Святителю Николаю Чудотворцу, аки защитнику всех обидимых и ревнителю православия, уповая быти ему хранителю обители от врагов православия; темже и ныне с ним предстоя Престолу Господа Славы, помолися, отче Корнилие, Творцу о спасении всех потрудившихся ради святыя обители и о всех славящих тя пеньми сицевыми:
Радуйся, правило веры и благочестия;
Радуйся, образе целомудрия и воздержания.
Радуйся, постническаго лика украшение;
Радуйся, звездо, сияющая в сонме преподобных.
Радуйся, иноков пастырю и учителю;
Радуйся, и в мире живущих заступниче и покровителю.
Радуйся, тесный и прискорбный путь паче пространнаго возлюбивый;
Радуйся, учителю мужественнаго подвижничества.
Радуйся, стено, невидимо ограждающая паче стен каменных;
Радуйся, жертва вечерняя Богу приятная.
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 6
Проповедуя слово Божие братии твоей, всех поучал еси словом и житием безмолвию, смирению, посту и молитве, в нейже деннонощно пребывая, воспевал еси выну Всесильному Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси светильник веры, отче Корнилие, обители твоей такожде и окрестным людем, землю же Ливонскую верою христианскою просветил еси, невидимый храм Духа Божия в себе нося, устроил еси видимый храм Пречистыя Богородицы Одигитрии и новопросвещенней чуди храмы основал еси, такожде и клирики устроил еси, да вси обрящут врачевание недуг своих душевных. Сего ради прославлен еси от Подвигоположника Христа, от нас же приемлеши сия похвальныя песни:
Радуйся, Евангелия Христова благовестителю;
Радуйся, веры православныя проповедниче.
Радуйся, благодатию Божиею насыщенный;
Радуйся, от источника Божественнаго напоенный.
Радуйся, потоком слез спасительных орошенный;
Радуйся, в ризу спасения облеченный.
Радуйся, одеждою нетления одеянный;
Радуйся, брашно неисчерпаемое указавый.
Радуйся, питие приснотекущее Христа проповедавый;
Радуйся, манной слова Божия люди питавый.
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 7
Агнцу Божию, вземшему грехи мира, подражая, кротость и смирение Его себе усвоил еси, отче Корнилие, и веяния скорби и обиды безропотно претерпел еси, поя Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Дивныя и доблестныя подвиги твоя восхваляюще, добропобедне воине Христов Корнилие, ублажаем тя, от тленнаго сего жития земным царем к Небесному Царю в вечное жилище предпосланнаго, славим мученическую кончину твою и молитвенно празднуем святую память твою, тебе усердно воспевающе:
Радуйся, яко невинною кровию твоею чистое житие запечатлел еси;
Радуйся, яко в час смертный к лику Мучеников причислен еси.
Радуйся, яко отверзошася ти врата райская, да внидеши в радость Господа твоего;
Радуйся, яко душу твою Жизнодавец Христос в селения небесныя приял еси.
Радуйся, яко мощи твоя на земли прославишася;
Радуйся, яко со безплотными силами трисвятую песнь Богу немолчно воспеваеши.
Радуйся, яко с Пророки и Апостолы светло торжествуеши;
Радуйся, со святыми Мученики купно увенчанный.
Радуйся, с Преподобными и праведниками прославленный;
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 8
Странника и пришельца в мире сем себе помышляя и горняго Иерусалима взыскуя, течение временныя жизни во святей обители Божия Матере скончал еси, Ейже и ныне предстоиши о сем моляся, да вси купно с тобою поют Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Победив вся враги оружием правды Божия, яко истинный воин Христов увенчен венцем победным в Царстве славы, идеже пребывая с преподобными Марком и Ионою, и ныне ограждаеши от врагов обитель твою, призывая и нас подражати ти в духовней брани, да и мы в радости духовней вопием ти:
Радуйся, смирением святым гордыню в себе победивый;
Радуйся, кротостию совершенною ярости пламень угасивый.
Радуйся, молитвами усердными уныние духа прогнавый;
Радуйся, радования о Господе достигнувый.
Радуйся, воздержанием и целомудрием чистоту души и тела соблюдший;
Радуйся, неленостно всяку добродетель в себе возрастивый.
Радуйся, венец победный от Христа приявый;
Радуйся, от Господа даром чудес обогащенный.
Радуйся, в лик добропобедных Мученик приятый;
Радуйся, аки добрый воин к воином небесным сопричтенный.
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 9
Всякое наслаждение плотское возненавидев, Корнилие преблаженне, единаго Бога всем сердцем возлюбил еси яко источника всякия благости, темже и Господь тя возлюби и обильно щедроты Своя на тя и обитель твою излия, да вси к мощем твоим прибегающии и скорую помощь от тебе приемлющи благодарственно вопиют: Аллилуиа.
Икос 9
Витии многовещаннии не довлеют глаголати вся подвиги твоя, богомудре отче Корнилие, ибо доброта жития твоего воистину превосходит похвалу человеческую, обаче мы любовию к тебе побуждаеми, дерзаем смиренно хвалити тя пением таковым:
Радуйся, святыя Церкве светильниче немеркнущий;
Радуйся, всемощным заступлением твоим от меча иноплеменных нас избавляющий.
Радуйся, страны нашея благодатное украшение;
Радуйся, града нашего покрове благодатный.
Радуйся, обители твоея утверждение и похвало;
Радуйся, монашествующих пречудная красото.
Радуйся, роду христианскому присное утешение;
Радуйся, любящих и чтущих тя пред Богом ходатаю.
Радуйся, грешником ко спасению пути указателю;
Радуйся, пред Престолом Божиим миру грешному предстателю.
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 10
Спасти хотя град Псков и люди православныя от нашествия иноплеменных, явился еси старцу Дорофею купно с Антонием Киевским, сопутствующе Пресвятей Богородице, поспешившей на помощь людем Своим; егда же Богоматерь укоряюще люди за скверну жития их, умолял еси со слезами, глаголюще: «О Госпоже Владычице Богородице, согрешиша живуще беззаконно, но не остави их заступлением Твоим, паче же молися Сыну Твоему за люди недостойныя», — и тако отвратил еси праведный гнев, да зовут во умилении Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стену заступления и молитвенника богоприятна имуще тя, отче Корнилие, благодарение Отцу Небесному усердно возсылая за вся благодеяния Его, тобою нам обильно являемыя, тебе же, предстателю нашему, сицевое приносим пение:
Радуйся, предивный угодниче Господень;
Радуйся, неутомимый в подвизех избранниче Христов.
Радуйся, слуго добропослушливый Всевышняго Владыки;
Радуйся, благий и верный рабе Царя царствующих.
Радуйся, обидимых добрый заступниче;
Радуйся, странных благонадежное пристанище.
Радуйся, недугов душевных и телесных благий целителю;
Радуйся, грешников пред Богом ходатаю.
Радуйся, кающихся со Христом примирителю;
Радуйся, небесный наш покровителю.
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 11
Пение всякое не довлеет ко прославлению величествия твоего, отче преподобне, твоими бо молитвами дивно явися сила Божия: молился бо еси пред пречистым образом Владычицы и тем обитель от разорения сохранил еси. Ныне и мы молим тя, не тщу сотвори надежду нашу и избави нас от враг наших, да во умилении зовем Спасителю Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светильник добрых дел был еси при жизни, отче преподобне, и светильник Божия благодати явился еси по смерти, сияя чудесы и исцеления источая; и по ста двудесяти летех, аки сокровище драгоценное, мощи твоя из недр земных явлены быша, да тебе от Господа прославленному умильно взываем:
Радуйся, нетления цвете прекрасный;
Радуйся, крине рая небеснаго процветший.
Радуйся, светлостию твоею мрак душ наших озаряяй;
Радуйся, от болезней многоразличных благодатно исцеляяй.
Радуйся, ран греховных врачу благоискусный;
Радуйся, сердец скорбящих утешителю.
Радуйся, обители твоея страже неусыпный;
Радуйся, спящих во гресех возбудителю.
Радуйся, бдящих в молитве укрепителю;
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 12
Благодать от Господа приял еси, преподобномучениче, ко просвещению иноков и мирских людей светом истинныя веры, темже и ученицы твои, в земном житии тобою просвещеннии, ныне с тобою на небеси прославляют Вседержителя Светодавца и нас научают славословию, да и мы Творцу и святых Святейшему Слову поем: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще дивныя твоя чудеса, умиленно припадаем пред пречистыми мощами твоими, преподобне отче наш, благодарственно воспоминаем труды твоя и твое заступление, и якоже древле услышал еси мольбы рабов твоих, такожде и ныне услыши скорбныя молитвы чтущих тя и сподоби ныне прияти скорое свобождение от врагов спасения нашего, да невозбранно поем тебе песнь сию:
Радуйся, всесильными молитвами твоими от врагов видимых и невидимых избавляяй;
Радуйся, светом истины сущих во тьме и сени смертней озаряяй.
Радуйся, разслабленных утверждение и сило;
Радуйся, неверных прославляти Бога научаяй.
Радуйся, нераскаянных грешников к покаянию обращаяй;
Радуйся, помощь сирым и вдовицам подаваяй.
Радуйся, скорбных утешаяй;
Радуйся, в посте и молитвах ослабевающих укрепляяй.
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 13
О преподобномучениче отче Корнилие, тебе молимся и тебе просим, вонми похвальному пению сему, тебе от усердия нашего приносимому, не остави нас святыми твоими молитвами, не престани просити премногих грехов наших прощения, да в смертный час сподобимся прияти кончину жизни мирну и внити в Царствие Небесное, да и мы тамо с тобою прославим безмерное милосердие Божие, воспевающе Владыке живота: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангелов подражатель явился еси, преподобномучениче и богоносне отче наш Корнилие, ангельски поживый на земли и нам оставивый образ совершенства духовнаго. Сего ради прослави тя чудесы Христос Бог, Емуже предстоиши ныне во свете невечернем Царствия Небеснаго; от нас же, чтущих тя, слышиши пение таковое:
Радуйся, яко любве ради ко Господу всякое наслаждение земное оставил еси;
Радуйся, яко благая мира сего презрел еси.
Радуйся, яко богатство нетленное обрел еси;
Радуйся, яко иго Христово благое и удобоносимое возлюбил еси.
Радуйся, яко во плоти аки безплотен пожил еси;
Радуйся, яко боголюбезную чистоту непорочно сохранил еси.
Радуйся, яко узкими враты в Царствие Небесное вошел еси;
Радуйся, яко равноангельскую честь достойно приял еси.
Радуйся, яко венец неувядаемый от Господа приял еси;
Радуйся, яко на небеси и на земли прославлен еси.
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Кондак 1
Избранный чудотворче, преславный угодниче Христов, скорый помощниче и теплый молитвенниче о всех, с верою и любовию просящих твоего заступления, восхваляем тя любовию, Корнилие преподобномучениче, ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, моли о спасении нас, поющих ти:
Радуйся, Корнилие преподобномучениче, отче наш.
Молитва преподобномученику Корнилию Псково-Печерскому
О святый преподобномучениче Корнилие! Смиренно припадаем к раце мощей твоих и умильно молим тя: милостиво призри на скорби наша душевныя и телесныя и избаву нам подаждь; помози нам, святче Божий, от навета злых человек, от нихже и сам ты невинно на земли пострадал еси. Защити нас от насилия диавола, страстно воюющаго в немощных удесех наших, умоли Господа Бога и Пречистую Его Матерь даровати нам тихое и безгрешное житие, взаимную братскую нелицемерную любовь и мирную христианскую кончину, да чистою совестию предстанем нелицемерному Страшному Судилищу Христову, и в Царствии Его прославим Животворящую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
Тропарь Корнилию Псково-Печерскому
глас 6
Пско́во-Пече́рская оби́тель,/ издре́вле сла́вная чудесы́ ико́ны Богома́терни,/ мно́гия и́ноки Бо́гови воспита́,/ та́мо и преподо́бный Корни́лий/ по́двигом до́брым подвиза́ся,/ чу́дную Богома́терь сла́вя,/ инове́рныя просвеща́я,/ и́ноки и мно́гия лю́ди спаса́я,/ оби́тель же свою́ ди́вно украша́я и огражда́я./ Та́мо и му́ченичества вене́ц/ по мно́гих ле́тех па́стырства своего́ до́блестне прия́т./ Те́мже воспои́м, лю́дие,/ Христа́ Бо́га и Пречи́стую Его́ Ма́терь возблагодари́м,/ я́ко дарова́ нам преподобному́ченика сла́вна// и моли́твенника о душа́х на́ших достоблаже́нна.
Перевод: Псково-Печерская обитель, издревле славная чудесами иконы Богоматери, множество монахов Богу воспитала, там и преподобный Корнилий подвигом добрым подвизался, чудесную Богоматерь прославляя, иноверцев просвещая, монахов и многих людей спасая, обитель же свою прекрасно украшая и защищая. Там и мученический венец после многих лет пастырства твоего доблестно принял ты. Потому воспоем, люди, Христа Бога и Пречистую Его Матерь возблагодарим, как даровавших нам славного преподобномученика и молитвенника о душах наших достойного блаженства.
Тропарь Марку, Ионе и Корнилию Псково-Печерским
глас 8
Я́ко свети́льницы, яви́стеся всесве́тлии/ в верте́пе Цари́цы Богома́тери,/ преподо́бнии отцы́ на́ши Ма́рко, Ио́но и Корни́лие,/ вы бо, крест Христо́в на ра́мо взе́мше,/ усе́рдно Тому́ после́довасте/ и, чистото́ю Бо́гови прибли́жившеся,/ отону́дуже си́лами чуде́с обогати́стеся,/ тем и мы любе́зно прибега́ем к вам и уми́льно глаго́лем:/ о преподо́бнии, моли́те Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Как светильники явились преяркие в пещерах Царицы Богоматери (в пещерах Свято-Успенского Псково-Печерского монастыря), преподобные отцы наши Марк, Иона и Корнилий, потому что вы, подняв крест Христов на свои плечи, смело последовали за Ним и приблизились в чистоте к Богу, от Того и обогатились силой чудотворений. Поэтому и мы с усердием прибегаем к вам и сокрушенно взываем: «О преподобные, молите Христа Бога о спасении душ наших».
Канон преподобномученику Корнилию, игумену Псково-Печерскому
Минея, 20 Февраля, Канон святому
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ израильтя́нин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Умиле́ния ми во́ду изле́й, Го́споди, в се́рдце,/ и ум озари́ досто́йно воспе́ти Твоего́ уго́дника, преподо́бнаго Корни́лия.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Мона́хов наста́вник и учи́тель нелицеприя́тен был еси́/ и, Бо́гу сих приводя́,/ му́ченическим венце́м от земна́го царя́ венча́лся еси́, блаже́нне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Христо́вым светоли́тием просвеща́ем, преподоби́е о́тче Корни́лие,/ моли́твами твои́ми, преблаже́нне, омраче́нную ду́шу мою́ просвети́,/ я́ко да воспева́ю тя.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тишина́ Ты, Влады́чице, и пристани́ще погиба́ющим в мо́ре грехо́в,/ темже к Тебе́ притека́ющих не отри́ни, Присноде́во,/ но спаси́ Твои́м предста́тельством Богома́терним.
Песнь 3
Ирмос: Тишина́ Ты, Влады́чице, и пристани́ще погиба́ющим в мо́ре грехо́в,/ темже к Тебе́ притека́ющих не отри́ни, Присноде́во,/ но спаси́ Твои́м предста́тельством Богома́терним.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Просвети́л еси́ лю́ди, и́долом служа́щия, све́том и́стинныя ве́ры,/ озари́ и нас, гре́шных, прибега́ющих к Твоему́ заступле́нию,/ благода́тию от Всеблага́го Человеколю́бца.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Всем бла́га духо́вныя и теле́сныя дея,/ наве́том злых плоть твоя́ умертви́ся/ со святы́ми же дух твой всели́ся,/ и ны́не с ни́ми моли́ся Христу́ о нас, преподо́бие.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ны́не в безконе́чную сла́ву преше́д от земли́,/ окая́нную ду́шу мою́ страстьми́, преподо́бие,/ приле́жным очище́нием твое́я моли́твы уврачу́й.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: То́чию в хра́ме Твое́м, аки в корабле́, Тобо́ю окормля́емем, Богоро́дице,/ избавля́емся ны́не от враг ви́димых и неви́димых/ и укрепля́емся Твое́ю по́мощию, Присноде́во.
Седален, глас 1
А́нгелов ли́ки воспо́лнил еси́, преподо́бие Корни́лие,/ о́браз имы́й а́нгельский,/ свяще́нством оде́ян и му́ченичеством укра́шен,/ цельбу́ ду́шам и телесе́м подае́ши/ с ве́рою несумне́нною прибега́ющим к тебе́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Возвы́си рог христиа́нский/ и низложи́ безбо́жныя шата́ния, Богороди́тельнице,/ спаса́ющи сие́ ста́до Твое́,/ в не́м же вели́кое Твое́ и́мя многопе́тое велича́ется при́сно и сла́вится.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Оби́тель бя́ше издре́вле святы́х в Богозда́нней пеще́ре,/ Бо́гу Еди́ному ве́домая,/ ты же, о́тче Корни́лие, тем подража́я/ и ме́сто их по́двигов почита́я,/ мно́жество и́ноков к Бо́гу приве́л еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Не оста́ви, Корни́лие преподо́бие,/ твои́ми по́тами и труда́ми возраще́нныя се́я оби́тели,/ но охраня́й ю,/ и́бо и врази́ тя ви́деша охраня́ющим ю и укрепля́ющим.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Многоболез́ненныя стра́сти всегда́ врачу́еши приступа́ющих к тебе́,/ благода́ть бо, преподо́бие, прии́м от Го́спода,/ содева́ти зна́мения и чудеса́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Утоли́, Богома́ти, свире́пствующую бу́рю неве́рия и ожесточе́ния,/ злы́я стра́сти, поглоти́ти хотя́щия Тя сла́вящих и о́браз Твой почита́ющих,/ но заступи́ нас моли́твами преподо́бнаго Твоего́.
Песнь 5
Ирмос: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди,/ и мы́шцею Твое́ю высо́кою/ Твой мир пода́ждь нам,/ Человеколю́бие.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко ка́мень драги́й/ огради́л еси́ кре́пко оби́тель от ра́тников злых, преподо́бие,/ изыма́я и свобожда́я и́ноков от страсте́й/ и доброде́тельми горе́ возводя́.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Да не оскуде́ют, о́тче, твои́ми моли́твами и́стиннии подви́жницы благоче́стия во оби́тели твое́й,/ но ку́пно со святы́м чудотво́рцем Никола́ем,/ ему́же охране́ние ея́ вве́рил еси́,/ до трубы́ Арха́нгела соблюди́ ю.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Преподо́бие о́тче,/ помози́ оби́тели твое́й,/ насе́льником и всем нам вся ко́зни лука́ваго отража́ти,/ я́коже ты иногда́ отража́л еси́ ви́димыя враги́ и неви́димыя.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Мглу страсте́й на́ших разреши́, Де́во,/ и благода́тною си́лою Сы́на Твоего́ отжени́ враго́в кова́рство/ и наве́ты диа́вола от раб Твои́х, Тя сла́вящих.
Песнь 6
Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи́ мя.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Пречи́стыя дом, преподо́бие, огради́л и укра́сил еси́,/ те́мже и сам ны́не во оби́тели Ея́/ на Небеси́ и на земли́ в хра́ме Ея́ досто́йно обита́вши.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Утеши́ и утиши́ нас, си́рых, и в доброде́тели ни́щих, преподобному́чениче,/ жите́йскую го́рдость отрева́я/ и моли́тве и́стинней науча́я.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Соде́яв, преславне, ду́шу твою́ храм Свято́му Ду́ху,/ был еси́ насле́дник Го́рняго Ца́рствия,/ с Вы́шними си́лами и со все́ми святы́ми моли́ся ко Го́споду/ о спасе́нии душ на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Сохрани́ дом Твой, Богоро́дице, до сконча́ния ве́ка/ и не оста́ви нас, си́рых, без Твое́й Ма́терния по́мощи/ и предста́тельства преподо́бных Твои́х.
Кондак, глас 4
Све́тлый свети́льник Правосла́вия/ и сугу́бая Псковския земли́ защи́та был еси́,/ многобо́жие искореня́я и лю́ди к Бо́гу наставля́я./ Дом Богома́тери тобо́ю укрепи́ся и просла́вися,/ доброде́тельми же укра́шен, вене́ц му́ченика прия́л еси́,/ помина́й нас, чад твои́х, и у Го́спода, преподо́бномучениче Корни́лие.
Икос
Бо́гом возлю́бленный игу́мен изря́дный,/ ве́ры Христо́вой апо́стол и му́ченик,/ всем милосе́рдый, и ни́щих пита́тель,/ от и́долов лю́ди приведы́й к Бо́гу и́стинному,/ ве́ре наставля́я и Божия хра́мы устрояя,/ во оби́тели Пречи́стыя мона́хов мно́жества собра́л еси́,/ те́мже Богома́терь просла́ви Своя́ о́бразы дела́ми чу́дными,/ и́хже свиде́тель нело́жен был еси́;/ и ны́не же от ско́рбных обстоя́ний избавля́вши,/ да с ве́рою и любо́вию пое́м ти:/ ра́дуйся, преподобному́чениче Корни́лие.
Песнь 7
Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Ио́ны первонача́льника, гони́телей не́когда избе́гшего, му́ченичество восприя́л еси́, сла́вне,/ те́мже с ним Бо́гу моли́ся, да сохрани́т оби́тель ва́шу невреди́му/ и нас покая́нием к вам привлече́т.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Марк, пусты́нник та́йный,/ а́ки Мелхиседе́к, не́мощию тя вразуми́, Корни́лие, о и́мени свое́м,/ его́ же смире́нию поревнова́ти научи́ нас, блаже́нне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Просвети́в твое́ се́рдце, преподо́бие,/ мона́хов был еси́ наста́вник,/ наказу́я и уча́ и всех приводя́ к Бо́жией во́ле, поя́:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Песнь 8
Ирмос: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т вой А́нгельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Вразумля́вши живу́щия во огра́де твое́й, преподо́бие,/ явля́лся им я́ве и во сне наставля́я,/ но и всем, моля́щимся тебе́, чу́дно помога́вши/ и от злых бед избавля́вши.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Моли́ о нас, преподо́бне,/ и не забу́ди к тебе́ притека́ющих, в скорбе́х и печа́лех су́щих,/ подая́й утеше́ние от твое́й ра́ки цельбоно́сныя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Процве́л еси́ я́ко фи́никс Дави́дски, о́тче,/ и оби́тель яви́лся еси́ Ду́ха Пресвята́го,/ о нас непреста́нно моли́/ почита́ющих ве́рою прече́стную па́мять твою́, преподо́бие Корни́лие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Век скончава́ется, любо́вь оскудева́ет,/ побе́ду лука́вый торжеству́ет,/ и кто нам по́мощи мо́жет, аще не Ты, Де́во, Чу́дная Ма́ти,/ огради́ши Кресто́м Сы́на Твоего́.
Песнь 9
Ирмос: Вои́стину Богоро́дицу,/ Тя испове́дуем,/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
В до́му Богома́тери, я́коже в Гефсима́нии, почива́вши ны́не, блаже́нне,/ иде́же, служа́ умиле́ние,/ предстоя́л еси́ Престо́лу Ббжию смире́нно, в верте́пе освяще́нному.
Припев: Преподо́бне о́тче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.
Никто́же неуте́шен отхо́дит от твое́й ра́ки, преподо́бие,/ но исцеле́ние душ и теле́с ве́рующим подае́ши всегда́ изоби́льно.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зри́ши Бо́жия и А́нгельския све́тлости патриа́рх и му́ченик и апо́стольския красо́ты,/ моли́ с ни́ми Человеколю́бца оставле́ние грехо́в и жития́ исправле́ние/ дарова́ти нам, преподо́бие, хваля́щим тя.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тишина́ ве́лия бысть в пеще́ре су́щим,/ суе́т ми́ра избе́гшим святы́м./ Ты, о Ма́ти Де́во,/ Небе́сную тишину́ ниспосли́ и нам, Чи́стая,/ Тебе́ велича́ющим.
Светилен
Сняще́нстном досто́йно облече́н,/ удо́брен же зело́ преподо́бием,/ Богоро́дицы дом укра́сив и просла́вив,/ язы́цы ко Христу́ приве́л еси́,/ усече́нием же ме́чным седина́ твоя́ обагри́ся кро́вию, Корни́лие,/ и ны́не со святы́ми Христу́ предстоя́,/ моли́ почита́ющим па́мять твою́/ земно́е ше́ствие в ми́ре прейти́ и одесну́ю Судии́ предста́ти.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: По успе́нии Твое́м ми́ра не оста́вила еси́, Богоро́дице,/ но и в де́бри земно́й прославля́вши и́мя свято́е Свое́ чудеса́ми/ от ико́ны Твоея́ святы́я и гро́ба преподобному́ченика,/ с ни́мже моли́ Сы́на и Бо́га Твоего́ о нас, недосто́йных,/ Тя при́сно блажа́щих.
Вернуться к списку