- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Мученик Иоанн-Владимир Сербский, князь
Краткое житие мученика Иоанна-Владимира, князя Сербского
Иоанн-Владимир происходил из княжеской семьи и был мудрым правителем; милостивым, кротким, целомудренным и мужественным. Он был пламенным молитвенником и благочестивым строителем, и ктитором церквей. Боролся с еретиками-богомилами внутри страны и с захватчиками извне. Был пленен, и в тюрьме получил извещение от Ангела о том, что будет освобожден из заключения, но претерпит мученическую смерть. В 1015 году был обезглавлен; его нетленные чудотворные мощи находятся в столице Албании Тиране в Благовещенском соборе .
Полное житие мученика Иоанна-Владимира, князя Сербского
Святой мученик Иоанн-Владимир, король Сербский, принадлежал к благочестивому царскому роду, владевшему княжествами Захумле и Превала. Он вступил в управление Сербией во второй половине Х века и правил Зетой и другими областями в Иллирии и Далмации. С детства святой Иоанн-Владимир был наделен духовными дарованиями: кротостью, смирением, благоразумной молчаливостью, отличался богобоязненностью и чистой жизнью, равнодушием к земным благам. Он изучил воинское дело и стал выдающимся полководцем, но продолжал отличаться примерным благочестием, хорошо знал Священное Писание, был милостив к бедным. Благодаря этим качествам ему удалось многих еретиков-богомилов вернуть в православие. Как монарх он пользовался всеобщей любовью, которую приобрел мудростью и добротой. Святой Иоанн-Владимир посылал в народ учителей веры, что способствовало утверждению православия и искоренению ересей. В его царствование было открыто много больниц, странноприимных домов и монастырей.
Ведя столь богоугодный образ жизни, король Иоанн-Владимир был вынужден непрестанно бороться с внешними (царь Болгарский Самуил и император Византийский Василий II Македонянин) и внутренними (богомилы) врагами. Однажды царь Самуил напал на сербов с большим войском; король Иоанн-Владимир уклонился от битвы и обосновался со своей дружиной на высокой горе Облик (или Косогор). Здесь его люди стали страдать от укусов ядовитых змей. Святой Иоанн-Владимир со слезами стал молиться Богу о помощи, и Господь внял его молитве.
Некоторое время царь Самуил не мог нанести поражение осажденным сербам, но местный князь оказался предателем. Когда сербы поняли, что поражение неизбежно, святой Иоанн-Владимир собрал своих людей и сказал им: «Лучше будет, если я положу душу свою за вас и добровольно предам свое тело на смерть, чем вы пропадете от голода и меча». Сказав это, он простился со своими и отдал себя в руки царю Самуилу, который заключил его в темнице города Пресна.
Святой Иоанн-Владимир непрестанно молился в темнице, и ему был послан Ангел Божий, который укреплял его дух и предсказал освобождение, а впоследствии мученический венец.
Дочь царя Самуила Косара, или Феодора, отличалась милосердием и часто обходила темницы. Она полюбила молодого красивого пленника и умолила отца, который ни в чем не мог ей отказать, отпустить его. Царь Самуил женил святого Иоанна-Владимира на своей дочери и вернул ему трон.
Вернувшись домой, король Иоанн-Владимир предложил Феодоре жить целомудренно во исполнении заповеди Христовой ( Мф.19,10-12 ; 1Кор.7,29 ). Феодора послушала его, и так они жили, любя Бога и управляя своим народом со страхом Божиим.
Тем временем произошли изменения в Болгарском царстве. Умер царь Самуил, был убит его сын Гавриил; на престол взошел Владислав – недоброжелатель святого Иоанна-Владимира. Святому Иоанну-Владимиру было видение: он увидел орла, несшего крест. Птица парила над лесами, затем опустилась и положила крест на землю. Блаженный король поклонился кресту и воздвиг на этом месте храм, в котором молился днем и ночью, ожидая мученического конца.
Царь Владислав замыслил присоединить к своим владениям державу святого Иоанна-Владимира и с этой целью позвал его к себе будто бы для заключения какого-то договора. Напрасно Феодора, предчувствуя недоброе, убеждала мужа не ехать. Святой Иоанн-Владимир прибыл в Пресну. Увидев подходившего короля, Владислав выхватил меч и ударил святого Иоанна-Владимира, но не смог причинить ему вреда. Святой сказал ему: «Хочешь убить меня, брат, но не можешь!» И, вынув свой меч, отдал ему, говоря: «Возьми и убей меня, готов на смерть, как Исаак и Авель». Владислав, помраченный умом, схватил меч и отсек голову мученику. Обезглавленный Иоанн-Владимир взял свою отсеченную голову, подъехал на коне к храму и сказал: «В руце Твои, Господи, предаю дух мой». Убийца бежал в ужасе. Так принял мученическую смерть блаженный Иоанн-Владимир 22 мая 1015 года.
В первую ночь после погребения святого над его могилой был виден чудный свет. Это так напугало Болгарского царя, что он отдал тело святого его супруге Феодоре и разрешил его погребение, где она пожелает. Вдова положила тело мужа в храме во имя Пресвятой Девы Марии в Краине; приняв монашество, она провела остаток жизни вблизи гроба любимого мужа (впоследствии она была погребена рядом с ним).
Царь Владислав погиб при осаде сербского города Драча в начале 1018 года. Ему внезапно явился воин с ликом святого Иоанна-Владимира, а когда он в ужасе бросился бежать, Ангел Божий поразил его.
Святые мощи короля Иоанна-Владимира около 1215 года были перенесены в г. Драч, затем в монастырь святого в Албанию. В этой обители, посвященной королю-мученику, было явлено много чудес. В настоящее время мощи находятся в столице Албании Тиране в Благовещенском соборе и на праздник святого Иоанна-Владимира переносятся на место его погребения в монастырь в деревне Шийоне вблизи города Эльбасан.
Память святого мученика Иоанна-Владимира чтили сербы, албанцы и греки, называя его чудотворцем и мироточцем. Святому королю мученику вскоре были написаны служба и житие сначала на сербском, затем на греческом языке. Впоследствии сербский текст был утрачен, и хилендарские монахи Лука и Парфений вновь перевели службу и житие с греческого на сербский. Они внесены в Сербляк в 1861 году митрополитом Болгарским Михаилом. В 1925 году святому мученику Иоанну-Владимиру воздвигнут храм в монастыре во имя святого Наума на Охридском озере. На иконах святой часто изображается с царской короной на голове, в правой руке он держит крест, в левой – свою голову.
Тропарь Иоанну-Владимиру, кн. Сербскому
глас 4
Крест, я́вльшийся тебе́ с Небесе́, све́тел пропове́дал еси́,/ просвети́в язы́ки я́сно, Влади́мире сла́вне,/ обагре́ньми крове́й твои́х украси́вся,/ сподо́бился еси́ по́честей нетле́нных,/ предстоя́й Тро́ице,/ тем со дерзнове́нием// моли́ спасти́ся нам.
Каноны мученику Иоанну-Владимиру, князю Сербскому
Глас 4
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Припев: Святы́й великому́чениче кня́же Иоáнне-Влади́мире, моли́ Бо́га о на́с.
Боже́ственнаго страда́льца дне́сь пе́сньми почти́м, Иоа́нна, соше́дшеся вку́пе, Христо́ви порабо́тав чи́сте, я́ко дру́г при́сный.
И́же вся́ доброде́тели твоя́ прови́дяй Бо́г, вта́йне твори́мая тобо́ю, Богому́дре страда́льче, лико́м пра́ведных сочета́я тя́, сла́вне.
Черто́га земна́го, блаже́нне, ошаява́яся, му́ченическую претерпе́л еси́ я́зву, свя́те Влади́мире, те́мже, раби́ твои́, хва́лим тя́, всеизря́дне.
Богоро́дичен: Моле́ния и моли́твы, Пречи́стая, ны́не Тебе́ прино́сим, да́ждь на́м свы́ше, Блага́я, ми́лости Твоя́, ра́бски мо́лим Тя́, Богоблаже́нная.
И́н, гла́с 6.
Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Кто́ изрече́т чудеса́ даро́в, я́же Христо́с подаде́ тебе́, страда́льче Христо́в Иоа́нне сла́вне? Те́мже облиста́еши, я́ко свети́льник досточу́дный.
Всю́ твою́ име́я наде́жду к Бо́гу и мы́сль, блаже́нне, о вре́менных и тле́нных отню́д небре́гл еси́, сего́ ра́ди и вене́ц от руки́ Госпо́дни прия́л еси́.
Ны́не в Вы́шния до́мы твою́ ду́шу Христо́с прия́т, мужему́дренне страда́льче, в Небе́сная сокро́вища положи́ на ве́чное пребыва́ние.
Богоро́дичен: Неве́сто Бо́жия Пресвята́я, христиа́н стено́ необори́мая, воспева́ющия Тя́ при́сно от все́х зо́л изба́ви и прегреше́ний лю́тых, Богороди́тельнице Чи́стая.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
Исцели́ ве́рно ко хра́му твоему́ тща́щихся бе́д, и скорбе́й, и вся́ких неду́г, му́дре.
До́бре и богоче́стне ты́ ца́рствовал еси́ на земли́, испо́лнь Боже́ственнаго Све́та, иде́же ны́не наслажда́ешися, веселя́ся.
Святы́м на Небесе́х соводворя́яся, Христо́ви моли́ся да́ти на́м оставле́ние грехо́в и искуше́ний избавле́ние.
Богоро́дичен: Ви́девше лю́дие чуде́с Твои́х бога́тыя да́ры, Ма́ти Бо́жия Богоневе́сто, те́мже Тя́ сла́вим.
И́н.
Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
На недви́жимем ка́мени Христо́вых за́поведей утверди́ся, ника́коже поколеба́ся умо́м, те́мже му́ченическим лико́м счи́слился еси́, досточу́дне.
Все́ жела́ние Христо́во име́я в се́рдце твое́м, я́же от ме́ста на ме́сто гони́м, о страда́льче Иоа́нне, претерпе́л еси́ тве́рдо, те́мже и просла́вился еси́.
Ны́не весели́тся ве́рно гра́д Дира́хиа, иде́же лежи́т те́ло твое́ свяще́нное, блаже́нне, неду́ги все́м исцеля́ет, ту́ су́щим.
Богоро́дичен: Ты́ еси́ мо́ст, Чи́стая Богоро́дице Де́во, к стези́ Небе́сней наставля́ющая ве́рныя, при́сно Рождество́ Твое́ хва́лящия, Пречи́стая.
Седа́лен, гла́с 1.
Облиста́ на́м па́мять пра́веднаго, я́ко со́лнце на земли́, лучи́ простира́я конце́м, и вся́ правосла́вныя воздви́же во умиле́нии зва́ти ему́: царю́, царе́й сла́во, ве́рно тя́ ублажа́ем.
Богоро́дичен: Все́х Творца́, Сы́на Твоего́ и Зижди́теля, Пренепоро́чная Чи́стая, Боже́ственная Ду́хом во чре́ве зачала́ еси́ и без нетле́ния родила́ еси́. Его́же сла́вяще, Тя́ хва́лим, Де́во, я́ко пала́та Царя́ сла́вы и ми́рови прибе́жище.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Вся́ твоя́ прови́дяй Бо́г, всеблаже́нне, я́же вта́йне моли́лся еси́, Иоа́нне Богому́дре: Христо́с тя́ просла́ви и со все́ми святы́ми счисля́я тя́, я́ко Человеколю́бец.
Ны́не тя́ сла́вим, Богому́дре Иоа́нне сла́вне: Христо́ви бо порабо́тав, ро́д, вели́чество и сла́ву вре́менную, му́чениче, нивочто́же вмени́л еси́.
Пе́сньми вси́ согла́сно тя́ хва́лим, я́ко приста́нища Небе́сная дости́гша, ве́трилы воскриля́емь Креста́ благода́тию, му́чениче, ра́дости тезоиме́нне.
Богоро́дичен: Ма́ти Пречи́стая, Де́во Богороди́тельнице, Тя́ хва́лим, вси́ ро́ди челове́честии, Тобо́ю спаса́емии, и Тя́ мо́лим: изба́ви на́с от бе́д моли́твами Твои́ми.
И́н.
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Благоуха́ет, прему́дре, ра́ка твоя́ Боже́ственная, иде́же лежи́т свяще́нное те́ло твое́, блаже́нне, да́ры исцеле́ний источа́ет почита́ющим тя́.
Хра́м тво́й утверди́л еси́, всесла́вне страстоте́рпче, иде́же ны́не источа́ет исцеле́ния всесвята́я ра́ка твоя́, Иоа́нне всече́стне.
Богоро́дичен: Жи́знь прозябла́ еси́, Зижди́теля все́х, Пренепоро́чная, содержа́щаго вся́ руко́ю Свое́ю и му́дростию и ра́зумом небеса́ утверди́вшаго.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Побе́ду тебе́ Христо́с свы́ше подаде́ и кре́пость на сопроти́вныя, Богому́дре Иоа́нне всеблаже́нне.
О блаже́нне, страда́льцев единонра́вне, сла́во пра́ведник, и на́м, хва́лящим тя́, предста́тель непребори́мый.
Ви́девше ве́рнии чуде́с дарова́ния, Влади́мире че́стне, от свяще́ннаго ковче́га твоего́ точа́щаяся исцеле́ния.
Богоро́дичен: О Влады́чице Богома́ти Чи́стая, при́зри на на́с ны́не, недосто́йныя, ве́рою и любо́вию воспева́ющия Тя́.
И́н.
Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Жела́нием Боже́ственным объя́т к ве́чнующим воздая́нием, му́ки претерпе́л еси́ и от ме́ста на ме́сто прогоня́емь, в посте́ и бде́нии претерпева́я.
Си́лою Боже́ственною возмога́я, вся́ вра́жия кова́рства нивочто́же во уме́ вмени́л еси́, блаже́нне Иоа́нне.
Кре́ст Христо́в в руки́ твоя́ взе́м, взя́лся еси́ к Боже́ственным селе́нием.
Соверша́ющим святу́ю и честну́ю па́мять твою́, страда́льче, помога́еши всегда́, вре́да душетле́ннаго си́х избавля́я и к Бо́гу приводя́ хода́тайствы твои́ми.
Богоро́дичен: О на́с, гре́шных, призыва́ющих Тя́, Влады́чице, ми́ру Блага́я Помо́щнице, Сы́ну Твоему́ и Бо́гу моли́ся, да изба́вит на́с от бе́д и обстоя́ний.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.
Свы́ше Христо́с тебе́ вене́ц да́рует, о Иоа́нне всеблаже́нне, ра́ди в бде́ниих моли́тв твои́х, я́же вта́йне Бо́гу соверша́л еси́, благода́тне.
Побе́ду тебе́ все́х Бо́г да́рует, Иоа́нне Богому́дре, и мы́ почерпа́ем исцеле́ния от святы́х твои́х моще́й.
Черто́га вре́меннаго избе́гл еси́, сла́вне, и греха́ сего́, и бесе́ды же́нския, жела́нием Креста́ в главу́ усече́ся.
Богоро́дичен: Еди́на сло́вом Сло́во породила́ еси́, И́же безслове́сия вся́каго челове́ка изба́вльшаго Го́рняго Своего́ Ца́рствия прича́стники показа́вшаго.
И́н.
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Мече́м тща́шеся ца́рства земна́го лиши́ти тя́, сла́вне, и в багряни́цу свы́ше обо́лкся.
Непребори́м бы́в искуше́нии вра́жиими, вжига́ем Ду́хом, прия́л еси́ ороше́ние от Него́, исто́чник чуде́с показа́лся еси́ ми́ру, всесла́вне.
Егда́ к по́двигу доше́л еси́, сла́вне, рука́ми прера́достно держа́ Кре́ст, взыва́л еси́: Ты́ ми́ бу́ди Предста́тель и Побо́рник.
Богоро́дичен: Еди́на, поро́ждшая все́х Творца́, всегда́ о все́х моли́ся, любо́вию чту́щих ве́рно Рождество́ Твое́.
Конда́к, гла́с 8.
Я́ко сокро́вище многоце́нное и исто́чник, точа́щ земны́м то́ки, неду́ги очища́ющия, на́м подаде́ся те́ло твое́ свяще́нное, боле́знем разли́чным подаю́ще исцеле́ние и благода́ть Боже́ственную притека́ющим к нему́, да зове́м ти́: ра́дуйся, кня́же Влади́мире.
И́кос:
Свы́ше подаде́ся тебе́ ца́рствия держа́ва, всечу́дне Иоа́нне, и Безпло́тных гла́сы, Или́рии ве́ру пропове́дал еси́ и вся́ просвети́л еси́. Те́м зове́м с любо́вию тебе́ такова́я: ра́дуйся, ве́рных князе́й сла́во; ра́дуйся, страда́льцев украше́ние; ра́дуйся, сете́й вра́жиих разруше́ние; ра́дуйся, догма́тов Христо́вы ве́ры утвержде́ние; ра́дуйся, возвыше́ние князе́й благочести́вых; ра́дуйся, глубине́ смире́ния во́д Небе́сных; ра́дуйся, стяжа́вый ре́вность Предте́чеву; ра́дуйся, я́ко в рука́х твои́х жре́бий держи́ши; ра́дуйся, звездо́, светя́щая конце́м; ра́дуйся, исто́чниче Боже́стваннаго оставле́ния; ра́дуйся, и́мже пре́лесть угаси́ся; ра́дуйся, и́мже ве́ра утверди́ся; ра́дуйся, кня́же Влади́мире.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Ны́не в Вы́шнее Ца́рство всели́ тя́ Христо́с, благоче́стно послужи́вша Тому́, блаже́нне, и ве́рно зову́ща: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Облада́еши все́ю Илли́рическою земле́ю, сла́вне, владе́я в не́й и взыва́я: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
От Вы́шних тя́ Госпо́дь просла́ви, Влади́мире, и мы́ любо́вию пра́зднуем па́мять твою́, с тобо́ю взыва́юще: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Воспева́ем Тя́, Влады́чице, все́х Зижди́теля на объя́тиях носи́ла еси́; благослове́нна Ты́ в жена́х, Пренепоро́чная Присноде́во.
И́н.
Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь со дела́ А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Алба́нии показа́лся еси́ звезда́ присносия́ющая, в не́йже лежи́т честно́е те́ло твое́, творя́щее чудеса́ пресла́вная, блаже́нне, на просвеще́ние благоче́стно блажа́щих тя́.
Просвети́вся твои́ми страстьми́, блаже́нне, осия́я тве́рдь блиста́ющую, изводя́ благода́ть зову́щим ти́ согла́сно и Христа́ воспева́ющим: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Весе́лия и ра́дости испо́лненый, пра́зднственную па́мять твою́, Влади́мире, святу́ю соверша́юще, вопие́м Христу́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Его́же родила́ еси́, Де́во Пречи́стая, Го́спода, изба́вит от кля́твы ве́сь ро́д челове́ческий моли́, Всенепоро́чная Влады́чице.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Возжела́л еси́ Кре́ст Христо́в, сла́вне, и благода́ть прия́л еси́ цели́ти притека́ющия ти́ те́плою ве́рою и вопию́щия: вся́ дела́, по́йте Го́спода.
Вся́ прови́дяй Бо́г дея́ния твоя́ ны́не тебе́ дарова́ чуде́с пресла́вная, Ему́же пое́м: вся́ дела́, по́йте Го́спода.
Па́мять твою́, Богому́дре, вси́ ве́рнии, пе́сньми сла́вим, и свято́е успе́ние твое́ воспева́ем, и Рожде́нному от Де́вы вопие́м: вся́ дела́, по́йте Го́спода.
На́с, хва́лящих тя́, Богому́дре, и притека́ющих ко хра́му твоему́, не пре́зри, но научи́ вопи́ти: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во ве́ки.
Богоро́дичен: Неве́сто Неневе́стная, Госпоже́ Пречи́стая, Ма́ти безму́жная, славосло́вим Тя́, Всесвята́я, вопию́ще: вся́ дела́, по́йте Го́спода.
И́н.
Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Ны́не ра́дуется гра́д Дира́хиа све́тло, тя́ предста́теля иму́щи и изба́вителя, всему́дре, но́вое бо со́лнце возсия́л еси́, озаря́я пою́щия тя́.
Отягче́ни вельми́ от нестерпи́мых зо́л лю́дие твои́ ве́рнии, чту́щии тя́, и́хже твои́ми к Бо́гу моли́твами избавля́еши при́сно, воспева́ющих Христа́ во ве́ки.
От вся́кия ну́жды изба́ви рабы́ твоя́, и́же па́мять твою́ творя́щия, му́чениче Христо́в, и ве́рно хва́лящия Христа́ во ве́ки.
Богоро́дичен: О Пресвята́я Де́во Богоро́дице! Тебе́ вси́ сла́вим, ро́ждшую Зижди́теля все́х, е́же изба́вится на́м от искуше́ний и бе́д.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя го́ры, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Приими́ моли́твы, всеблаже́нне, от пою́щих тя́ с любо́вию и да́ждь твою́ благода́ть рабо́м твои́м.
Царю́ Иоа́нне Богому́дре, на́м, ве́рою приходя́щим ти́, разреше́ние грехо́в испроси́ у Христа́ Бо́га.
Побе́ду тебе́ все́х Влады́ка подае́т свы́ше, страстоте́рпче свя́те, ты́ же не преста́й о на́с моля́ся.
Ви́дел еси́, я́ко други́й Константи́н, блаже́нне, Кре́ст Госпо́день, его́же вожде́нием возше́л еси́ на ме́сто, иде́же ны́не притека́ющии прие́млют исцеле́ния.
Пострада́л еси́ зако́нно любо́вию все́х Царя́, и возсия́л еси́ в ми́ре заря́ми исцеле́ний, и тьму́ пре́лести отгна́л еси́, Правосла́вием удобря́емь.
Богоро́дичен: Изба́ви на́с от бе́д находя́щих и Го́рняго блаже́нства досто́йны покажи́, Богороди́тельнице, Тя́ велича́ющих.
И́н.
Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.
Приста́нище до́брое иму́щий Дира́хиев гра́д, Иоа́нне блаже́нне, ны́не к Бо́гу предлага́ет тя́ хода́тая, моля́щася о не́м и о все́х на́с.
Земля́ кро́вь твою́, страда́льче, я́коже А́велеву дре́вле, прие́мь, взыва́ше, уби́йце ища́ отмще́ния.
Беся́ся, окая́нный тво́й сро́дник главу́ твою́ честну́ю отсече́, злокова́рный, ты́ же, сию́ прие́мь, прите́кл еси́ на ме́сто упокое́ния, о́н же разсе́деся, я́ко Иу́да и льсте́ц.
Богоро́дичен: Му́дре челове́ка пре́жде созда́ Сы́н Тво́й, Де́во, и истле́вша, Тобо́ю обнови́, Всепе́тая, и Боже́ственнаго све́та испо́лни все́х, Тя́, Богоро́дицу, сла́вящих.
Свети́лен.
Христо́с возвели́чив тя́ в чудесе́х, я́коже Своего́ слугу́, Влади́мире-Иоа́нне, Сего́ моли́ да́ти грехо́в оставле́ние в пе́снех всечестну́ю па́мять твою́ соверша́ющим.
Сла́ва, и ны́не: Мари́е Чисте́йшая, злата́я кади́льнице, невмести́маго Божества́ прия́телище бы́вшее, в не́мже Оте́ц благоволи́, Сы́н же всели́ся, и Ду́х Святы́й, осени́в Тя́, Отрокови́це, показа́ Богоро́дицу.
Вернуться к списку