- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Великомученица Евфимия Всехвальная, Халкидонская
Святая великомученица Евфимия родилась в городе Халкидоне (Вифиния), в семье сенатора Филофрона и его жены Феодорисианы.
В 303 или 304 году, во время великого гонения при императоре Диоклетиане, правитель города Приск, бывший ярым противником христианства, велел собрать всех жителей на праздник в честь языческого бога Арея (Марса). Местная христианская община отказалась участвовать в празднестве и тайно совершала богослужение, за что ее члены, в том числе и Евфимия, были арестованы и приведены к правителю. После продолжительных мук христиан отправили на суд к императору, а юную Евфимию правитель оставил в городе, решив, что без поддержки она не выдержит истязаний: «Мучитель изобретал всякие средства, чтобы прельстить ее, ласковыми словами, подарками и различными обещаниями уловляя ее девическое сердце».
После того как Евфимия отвергла предложения Приска, она была подвергнута различным истязаниям, однако она осталась невредимой благодаря Божией помощи (от колеса с острыми ножами, которые при вращении отрезали куски тела, ее спас явившийся Ангел, остановивший колесо и исцеливший раны; в огненной печи, куда Евфимию должны были бросить, воины Виктор и Сосфен увидели двух Ангелов и сами стали христианами). Видя мужество Евфимии, правитель приказал отдать ее на растерзание зверям, но они, приблизившись к ней, лизали ей ноги. Одна только медведица нанесла ей небольшую рану, из которой потекла кровь; в это время послышался голос с неба, призывавший ее в горние обители, и тотчас она предала дух свой Господу, ради Коего со всею преданностью пострадала. И потряслась земля и город заколебался, стены разрушались, храмы падали и всеми овладел великий ужас. Когда же все в страхе убежали из цирка, святое тело мученицы осталось простертым на земле.
Тело Евфимии было взято ее родителями и похоронено в окрестностях Халкидона. Позднее над ее могилой был построен храм. При императоре Феодосии Великом мощи святой были перенесены в Александрию, но затем вновь возвращены в Халкидон. Мощи почитались как кровоточивые. По сообщению Евагрия Схоластика, «в той гробнице с левой стороны есть небольшое отверстие, закрывающееся маленькой дверцей. В это отверстие до самых святых останков впускают длинный железный прут, с привязанной к концу губкой, и повернув там губку, извлекают ее вместе с прутом полную крови и кровяных печенок».
Полтора столетия спустя, когда христианская Церковь стала господствующей в Римской империи, Бог сподобил Всехвальную Евфимию вновь явиться особенной свидетельницей и исповедницей чистоты православного учения.
В 451 году в городе Халкидоне, в храме, где почивали мощи святой, происходили заседания IV Вселенского Собора. Собор был созван для определения точной формулировки догмата православной церкви о природе Богочеловека Иисуса Христа, что было необходимо ввиду широко распространившейся ереси монофизитов, которые, вопреки православному учению о двух природах Иисуса Христа – Божественной и человеческой, ложно утверждали в Нем одну природу – Божественную, внося в Церковь смуту и раздоры. На Соборе присутствовали 630 представителей от всех Поместных Христианских Церквей. Со стороны православных в соборных деяниях принимали участие святитель Анатолий, патриарх Константинопольский, святитель Ювеналий, патриарх Иерусалимский, и представители святителя Льва, папы Римского. Монофизиты присутствовали в большом количестве во главе с Диоскором, патриархом Александрийским, и Константинопольским архимандритом Евтихием.
После долгих прений стороны так и не смогли придти к согласному решению. Тогда святой патриарх Константинопольский Анатолий предложил Собору предоставить решение церковного спора Духу Святому чрез Его несомненную носительницу – святую Евфимию Всехвальную, у чудотворных мощей которой происходили соборные прения. Православные святители и их противники написали свое исповедание веры на отдельных свитках и запечатали своими печатями. Открыли гробницу святой великомученицы Евфимии и оба свитка положили на ее груди. Потом в присутствии императора Маркиана (450–457) участники Собора закрыли гробницу, приложили к ней императорскую печать и поставили стражу на три дня. В эти дни обе стороны наложили на себя строгий пост и совершали усиленные молитвы. Через три дня патриарх и император в присутствии всего Собора открыли ковчег с мощами: свиток с православным исповеданием святая Евфимия держала в правой руке, а свиток еретический лежал у ее ног. Святая Евфимия как живая подняла руку и подала свиток патриарху. После этого чуда многие из уклонившихся приняли православное исповедание, а упорствовавшие в ереси были преданы соборному осуждению и отлучению.
В VII столетии после нашествия персов мощи святой Евфимии были перенесены из Халкидона в Константинополь, во вновь построенную церковь, посвященную ее имени. Через много лет в период иконоборческой ереси ковчег с мощами святой по повелению императора-иконоборца Льва Исавра (716–741) был брошен в море. Из моря ковчег был взят братьями-корабельщиками Сергием и Сергоном, которые передали его местному епископу. Святитель повелел хранить святые мощи тайно, под спудом, так как иконоборческая ересь продолжала свирепствовать, но все же над мощами была сооружена небольшая церковь, а на ковчег была положена доска с надписью, поясняющей, чьи мощи покоятся в нем. Когда иконоборческая ересь была окончательно осуждена на святом Седьмом Вселенском Соборе (787 г.) при святителе Тарасии, патриархе Константинопольском (784–806) и при императоре Константине VI (780–797) и матери его святой Ирине (797–802) мощи святой великомученицы Евфимии Всехвальной были вновь торжественно перенесены в Константинополь.
Купить иконы святой Ефимии Всехвальной
Акафист святой великомученице Евфимии Всехвальной
Кондак 1
Избранней и венчанней деве мученице, истинней поклоннице сущаго на Небесех истиннаго Бога, невесте Христовой Евфимии, от сердец умиленных похвальное пение воспоим. Ты же, яко всехвальная победительнице и низложительнице врага лукаваго, от всяких нас бед защити, Господа о нас присно умоляя, да зовем ти:
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Икос 1
Ангелом чистотою души своея уподобилася еси, святая дево Евфимие, с ними же ныне в светлости неизреченней ликуеши и от трудов своих почиваеши. Темже, не забуди и нас, живущих на земли, да и мы сподобимся причастницами славы Божия явитися, поющии ти:
Радуйся, от родителей благочестивих рожденная.
Радуйся, благочестию ими наученная.
Радуйся, красотою своею ангелам уподобившаяся.
Радуйся, благородным происхождениим своим не возгордившаяся.
Радуйся, яко в послушании Господу своему славно пожила еси.
Радуйся, яко Его всем сердцем своим пламенне возлюбила еси.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 2
Видяще нечестивий Диоклетиан, яко христиане гнушахуся жертвы идолом богомерзким воздавати, повеле предавати их на мучения лютыя. Ты же, всехвальная Евфимие, в тайнем месте с сорока христианы служение Господу нашему Иисусу Христу совершала еси, чистым сердцем Его славя: Аллилуиа.
Икос 2
Силу веры своея показуя, купно с присными твоими, боголюбивая Евфимие, влекомая яко овца на заклание, небоязненно пред мучителем своим стала еси, даже до крови пострадати за Господа своего готовившаяся. Темже, таковую крепость твою видя, восхваляем тя пении сими:
Радуйся, яко повелению цареву не покорилася еси.
Радуйся, яко твари вместо Творца не поклонилася еси.
Радуйся, поклонницею истиннаго Бога себя показавшая.
Радуйся, идолом мерзким жертву не воздавшая.
Радуйся, льстивой речью царя не прельстившаяся.
Радуйся, от пути прямого, в рай ведущий, не уклонившаяся.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 3
Верою своею в мучениих непоколебима бе, блаженная Евфимия, купно с тобою бо страдавшыя, тако укрепляху тя, юную и прекрасную: «Подвизайся дево, Жениха Небеснаго ради, подвизайся страданиим Ему угодити, подвизайся во сретение Его изыти с мудрыми девами, да возлюбит Он тя, яко невесту Свою и введет тя в чертог Свой, в нем же воспоеши Ему сладце: Аллилуиа.»
Икос 3
Видя нечестивый проконсул тя, достоблаженная Евфимие, в лике святых мучеников, яко луно посреди звезд сиявшую, аки волк хищный похити тя из Христова стада. Мы же, словесам твоим радуяся: «Не остави мене, вселюбезнейший Женише мой, на Тя токмо надеющуся, не выдай зверем душу, любящую Тя и исповедающую имя Твое святое, не дай врагу моему возрадоватися надо мною, укрепи мя, немощную рабу Твою, да не одолеет мя беззаконие», воспеваем ти:
Радуйся, к Богу за помощию взывавшая.
Радуйся, в руце Его спасение свое отдавшая.
Радуйся, яко на Господа упование свое возложила еси.
Радуйся, яко в отчаяние не впадала еси.
Радуйся, благодатию Господа укрепившаяся.
Радуйся, пред мучителем не посрамившаяся.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 4
Восхотев к безбожию своему обратити тя, святая Евфимие, мучитель лестию тя уловити потщися, абие с твердостию отвещавала еси ему: «На Христа моего токмо уповаю, яко не оставит мя и не отымет руку Своея от мене и Ему Единому душой взываю: Аллилуиа.»
Икос 4
Хотяй волю твою сломити и к идолом мерзким приклонити, повеле нечестивый мучитель твой на мучения тяжкая тя отдати, непреклонная в исповедании своем Евфимие. Егда же служителие привязаху тя к колесу со множеством ножей, ты крестным знамением осенивши ся, ко Господу с усердием молилася еси: «Господи, просвещение души моея, прииди ныне на помощь ми, да уразумеют вси, яко Ты еси Единый Бог!» Таковое исповедание твое зряще, умиленными сердцы вопием ти:
Радуйся, яко пыток мучителя не убоялася еси.
Радуйся, яко Господу со тщанием молилася еси.
Радуйся, крестом святым себе осеняяй.
Радуйся, сим знамением враги своя побеждаяй.
Радуйся, яко Вышняго положила еси прибежище себе.
Радуйся, яко зло и рана не приближися тебе.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 5
Боготечней звезде уподобилася еси, всехвальная Евфимие, егда ангельский свет освети тя и ангел Божий сокруши колесо и снем тя, раны исцели твоя. С ним же радостно воспела еси Богу, Его силу прославляя: Аллилуиа.
Икос 5
Видевши сие чудо мучитель и вси бывшии тамо, в недоумение приидоша и много чуду сему дивляхуся, обаче не возмогоша познати крепкую руку истиннаго Бога: видяще бо не видеша и слышаще не уразумеша, окамене бо сердце их. Мы же, силу Божию на тебе зряще, Богом возлюбленная Евфимие, с радостию воспеваем ти:
Радуйся, силою Божиею чудеса творяяй.
Радуйся, неверующых исцелением своим удивляяй.
Радуйся, ангелом незримо охраняемая.
Радуйся, крепкой мышцею Господней укрепляемая.
Радуйся, яко во славу Христа подвизалася еси.
Радуйся, яко исповеданием своим Господа прославляла еси.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 6
Проповедницею славы Божией явилася еси, богомудрая Евфимие, к пещи бо огненней приведенная, огня вещественнаго не убоялася еси, огнем любви ко Богу пламенея. На небо очи возведя, молитву Господу творила: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия свет чудный воином Виктору и Сосфену, во огни бо дивное видение узреша: пред ними ангели Божий предсташа, огнь разметая и воспящая невесты Христовой касатися. Увидев чудо сие, мучителю глаголаша: «Не посмеем мы коснутися к сей святей деве и ввергнути ю в огнь, аще бо и повелиши главы нам усекнути, ибо зрим мы чудо велие, еже ты не зриши. И не терпети нам ярость твою, нежели гнев светоносных мужей, в пламене огненнем стоящих». Купно с благоразумными воины, воспеваем ти, мужественная Евфимие:
Радуйся, яко пламени огненнаго не убоялася еси.
Радуйся, яко паки ангельским заступлением сохранилася еси.
Радуйся, яко к свету истинному Виктора и Сосфена привела еси.
Радуйся, яко им в Бога уверовати помогла еси.
Радуйся, силою молитвы своея огнь в пещи угасившая.
Радуйся, паки чудо ново пред всеми сотворившая.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 7
Хотящу тя погубити, повеле нечестивый мучитель твой, доблестная Евфимие, иным воином Кесарю и Варию паки тя в пещь ввергнути. Пламя сильное попали сих неразумных воев, ты же, ликуя посреди пещи, яко в чертозе светлем, песнь триех отроков воспевала еси, славя Бога: Аллилуиа.
Икос 7
Новое чудо людем неверующим показа Господь, огнь бо не коснуся святой Евфимии, ибо Сам Жених нетленный Иисус Христос тайно прииде в пещь к невесте Своей и ороси ю небеснею прохладою. Мы же, изумляяся чудеси сему, поем ти умиленно:
Радуйся, от пламене огненнаго Господом сохраненная.
Радуйся, росою небесною Им орошенная.
Радуйся, целою и здравою из пещи изшедшая.
Радуйся, в изумление дивное всех приведшая.
Радуйся, яко паки мучителя посрамила еси.
Радуйся, яко веру на поругание тому не дала еси.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 8
Странно есть видети нечестивому проконсулу чудесы, на тебе творящиися силою Божиею, преславная Евфимие, не ведая более чесо сотворити с тобою, повеле в темницу тя ввергнути. Послежде воев Виктора и Сосфена к себе призвавши, повеле им идолом мерзким поклонитися. Они же, Господу поклонишася, славя имя Его святое: Аллилуиа.
Икос 8
Всех Господь и Создатель просвети светом истины Виктора и Сосфена, шедшим бо им на казнь и усердно Богу молившимся, раздася с Небеси глас Божественный, ко упокоению их призывающий. С радостию души своя Богу предавши, ныне на небесех купно с тобою, святая Евфимие, воспевают Бога, с ними же приими и наша похвалы сия:
Радуйся, яко душы многих исповеданием своим к Богу привела еси.
Радуйся, яко с ними ныне ликуеши на Небеси.
Радуйся, чистотою своею присно сияяй.
Радуйся, звездою яркою нам блистаяй.
Радуйся, в Царство Божие нас путеводящая.
Радуйся, всем нам спастися хотящая.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 9
Всею душею своею Бога славила еси, достоблаженная Евфимие, егда ведену ти бывшу на судище, воспевала еси Ему: «Боже, песнь нову воспою Тебе и буду славити Тя посреди племен и языков, Ты бо еси Единый истинный Бог и несть инаго Бога, паче Тебе!». С тобою и мы воздаем хвалу истинному Богу нашему: Аллилуиа.
Икос 9
Ветийство человеческое не довлеет по достоянию восхвалити вся претерпенныя тобою мучения и страдания во славу Бога истиннаго: не можаху бо нечестивый мучитель твой принудити тя жертвы идолом воздати, повеле повесити тя и тело твое острыми ножами строгати. Ты же, силою Божиею, и послежди сего мучения невредима осталася еси. Мужество и долготерпение твое прославляя, дражайшая Евфимие, вопием ти умиленными гласы:
Радуйся, кровию себя от главы до ног обагрившая.
Радуйся, кровию истекшею душу свою убелившая.
Радуйся, повешение со Христом претерпевшая.
Радуйся, в страданиих лютых Бога воспевшая.
Радуйся, яко воспевая Бога, укрепилася еси.
Радуйся, яко в мучениих с Господом сочеталася еси.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 10
Спасти хотящи душу твою, тело свое не жалела еси, прехвальная Евфимие, и в ров изрытый, гады и ехидны исполненный, небоязненно вошла еси, крестным знамением себя осеняя и ко Господу моляся: «Свете мой Иисусе Христе! Ты во утробе воднаго зверя невредимым Иону сохранил еси, Ты избавил еси Даниила от уст львовых, сохрани и мя крепкою руку Твоею, да прославится во мне имя святое Твое, да воспою Тебе песнь славы: Аллилуиа.»
Икос 10
Стеною твердою и неодолимою бысть тебе Господь, на Него же упование свое возлагала еси, славная дево Евфимие, яко изо рва воднаго, по милости Божией, невредима от гадов и змий вышла еси, мучителя жестокость и неверие посрамляя. Того ради приими хваления наша, с любовию тебе приносимыя:
Радуйся, в ров безбоязненно вшедшая.
Радуйся, погибели в нем не нашедшая.
Радуйся, в вере своей мучителем неодолимая.
Радуйся, Божией десницей верно хранимая.
Радуйся, яко и твари водныя тебе не вредиша.
Радуйся, яко и ангели тебе служаху и от смерти храниша.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 11
Пение похвальное приносим тебе, богорадованная Евфимие, немогущии разумом своим постигнути, яко ты, столь млада сущи, такия велия страдания претерпевала еси: ты бо по острым мечам и копиям, хврастием и землею прикровенным, яко птица, легце прешла еси, Господа преславно восхваляя: Аллилуиа.
Икос 11
Свещею, немерцаемо горящею и мрак идольский разгоняющею, явилася еси, богомудрая Евфимие, слышаще бо людие неверующии, яко ты неустанне восхваляеши Господа: «Кто возглаголет силы Господни, слышаны сотворит вся хвалы Его», в вере истинней просвещахуся, с ними же приими и наша похвалы тебе:
Радуйся, Господа верно и неустанно прославляяй.
Радуйся, на Его Единаго искренне уповаяй.
Радуйся, яко проконсула терпением своим посрамила еси.
Радуйся, яко в сети, им расставленныя, не уловилася еси.
Радуйся, преодолением страданий своих мучителя утомившая.
Радуйся, от истиннаго Бога ни на шаг не отступившая.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 12
Благодатию данною ти от Бога, новыя страдания претерпела еси, доблестная Евфимие, яже на тя мучитель твой воздвиже: перепилити бо тя намереваяся, не возможе вреда тебе причинити, на раскаленных углиях сожигати тя повеле, абие углие ангелы, с тобою неотступно пребывающии, остудиша. Ты же, вся мучения мужественно преодолевая, Подателю сил и крепости Господу Иисусу воспевала неустанно: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще крепкия подвиги твоя, хвалим терпение и смирение твое, боговенчанная Евфимие, ими бо врага невидимаго посрамила еси и венец нетленный от Господа на Небеси стяжала еси. Темже на последнее мучение твое ведомая, осуди бо тя мучитель твой на снедение зверем, молилася еси ко Господу: «Господи сил! Ты явил еси на мне Твою непобедимую силу и неодоленную десницу, Ты показал еси немощь бесов и безумие мучителя, а мене поставил еси высше всех мучений. Приими ныне мою жертву, принесенную Тебе от души сокрушенной и смиреннаго духа, и упокой душу мою в селениих святых и в лице мученик, яко благословен еси во веки». Просвети и нас, всехвальным исповеданием твоим, да зовем ти умиленно:
Радуйся, яко лютыя звери ноги тебе лизаху.
Радуйся, яко причинити вреда зверие тебе не можаху.
Радуйся, глас с Небеси, во обители горния тя призывавший, услыхавшая.
Радуйся, с радостию душу свою Господу отдавшая.
Радуйся, яко с почестьми родители твоими погребена была еси.
Радуйся, яко чрез пролитие крове своея невестою Жениха Небеснаго стала еси.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 13
О, святая великомученице Евфимие, Господа неустанно в мучениих своих восхвалявшая и от благодарных чад Божиих всехвальною нареченная. Научи же и ны все упование наше на Единаго Господа возлагати, да Им Единым в бедах и скорбех наших укреплятися, да возможем причастницами Царствия Его стати, в нем же с тобою воспевати Ему будем: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангелом чистотою души своея уподобилася еси, святая дево Евфимие, с ними же ныне в светлости неизреченней ликуеши и от трудов своих почиваеши. Темже, не забуди и нас, живущих на земли, да и мы сподобимся причастницами славы Божия явитися, поющии ти:
Радуйся, от родителей благочестивих рожденная.
Радуйся, благочестию ими наученная.
Радуйся, красотою своею ангелам уподобившаяся.
Радуйся, благородным происхождениим своим не возгордившаяся.
Радуйся, яко в послушании Господу своему славно пожила еси.
Радуйся, яко Его всем сердцем своим пламенне возлюбила еси.
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Кондак 1
Избранней и венчанней деве мученице, истинней поклоннице сущаго на Небесех истиннаго Бога, невесте Христовой Евфимии, от сердец умиленных похвальное пение воспоим. Ты же, яко всехвальная победительнице и низложительнице врага лукаваго, от всяких нас бед защити, Господа о нас присно умоляя, да зовем ти:
Радуйся, святая великомученице Евфимие, невесто Христова всехвальная.
Тропарь Евфимии Всехвальной великомученице
глас 4
Жениха́ твоего́ Христа́ возлюби́вши,/ и свещу́ твою́ све́тло угото́вльши,/ доброде́тельми возсия́вши, всехва́льная Евфи́мие,/ те́м возшла́ еси́ с Ним на брак,/ вене́ц страда́ния от Него́ прие́мши./ Но от бед изба́ви нас,// чту́щих ве́рою па́мять твою́.
Перевод: Жениха твоего Христа возлюбив, и светильник твой прекрасно приготовив (Мф.25:7), воссияла добродетелями, всеми прославляемая Евфимия, потому ты вошла с Ним на брачный пир (Мф.25:10), приняв от Него мученический венец. Но от бед избавь нас, почитающих с верой память твою.
Канон великомученице Евфимии Всехвальной
Минея, 16 Сентября, Кано́н святы́я
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Пои́м Го́сподеви,/ прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре,// я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Влече́т к песнопе́нию/ преми́рных во́инства и земны́х ли́ки/ всехва́льная отрокови́ца чудесы́.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Род презре́вши и ю́же от бога́тства све́тлость,/ честна́я Евфи́мия/ вме́сто всех Христа́ стяжа́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Добро́ты возжела́в Влады́ка всех/ красне́йшаго твоего́ се́рдца, всехва́льная,/ Небе́сных черто́гов сподо́би тя.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пречи́стая Богоро́дице,/ воплоще́нно Присносу́щное и Пребоже́ственное Сло́во/ па́че естества́ ро́ждшую, пое́м Тя.
Песнь 3
Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраче́нных,// и пое́т Тя дух мой.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Яви́лася еси́ на суди́щи му́жественну ду́шу нося́щи,/ и врага́, я́коже нему́жественна,/ победи́ла еси́, всехва́льная.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Поро́к в добро́те твое́й,/ ниже́ вра́ска души́ бысть,/ и тя Христо́с неве́сту в нетле́нный черто́ги прия́т.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Исцели́, всехва́льная,/ души́ моея́ стру́пы, му́ченице Христо́ва,/ и утиши́ твои́ми моли́твами жи́зни моея́ бу́рю.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тя вси стяжа́хом прибе́жище/ и сте́ну на́шу, христиа́не,/ и Тя славосло́вим немо́лчно, Безневе́стная.
Седален, глас 8
Крове́й твои́х струя́ми, му́ченице Христо́ва,/ пото́п нечести́вым при́сно де́йствуеши, всехва́льная,/ ту́чами же благода́ти слове́сныя ни́вы напая́ющи всегда́,/ в ни́хже возраща́еши клас ве́ры./ Тем пресла́вно и по сме́рти/ яви́лася еси́ о́блак, источа́ющий жи́зни свиде́тельство,/ страстоте́рпице всехва́льная,/ моли́ся Христу́ Бо́гу согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Песнь 4
Ирмос: Нескве́рное зерца́ло Боже́ственных разуме́ний/ тебе́ саму́ю устро́ивши,/ я́ко свети́льник зелоле́потнейший,/ страда́лиц посреде́, му́ченице, возсия́ла еси́.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Мра́чному не принесла́ еси́ де́мону же́ртвы,/ непобеди́мая му́ченице:/ жизноно́сную бо возлюби́ла еси́/ за благоче́стие смерть прия́ти.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Яко неболе́зненно нося́щи/ со страстоно́сцы те́ло, непоро́чная,/ ра́нами нечу́вственна пребыла́ еси́/ Боже́ственныя любве́ раче́нием.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Терпели́во стра́ждущу твоему́ лицу́, му́ченице,/ ра́нами све́тло украша́шеся,/ мо́лниею же Боже́ственнаго Ду́ха/ враго́в омрача́ше помышле́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Очище́ние нам да́руй неве́дений,/ я́ко Безгре́шен,/ и умири́ мир Твой, Бо́же,/ моли́твами Ро́ждшия Тя.
Песнь 5
Ирмос: У́тренююще вопие́м Ти:/ Го́споди, спаси́ ны,/ Ты бо еси́ Бог наш,// ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Дне и ми́ра противополо́жное уве́девши,/ ратолю́бнаго де́мона люби́ти не восхоте́ла еси́.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Мнев твою́ осла́бити Боже́ственную, му́ченице, кре́пость,/ смех яви́ся козньми́ вселука́вый.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Пода́ждь ми просвеще́ние и мир, всехва́льная,/ реша́щи моли́твами твои́ми многомяте́жное смуще́ние.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Де́ву по Рождестве́ пое́м Тя, Богоро́дице:/ Ты бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́ру породила́ еси́.
Песнь 6
Ирмос: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ одея́йся све́том, я́ко ри́зою,// Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Му́жественное в же́нстей пло́ти/ души́ мудрова́ние нося́щи, сла́вная,/ о зве́рех, су́щих в вода́х, неради́ла еси́.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Победи́ла еси́ мучи́телей горды́ню без вре́да в вода́х,/ му́ченице непобеди́мая,/ со зверьми́ я́ко Ио́на пребы́вши.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Изба́ви звери́наго растле́ния,/ услы́шав Госпо́дь твоя́ моли́твы, я́ко из ро́ва Даниила,/ тя, всехва́льная.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́на сло́вом пло́тию Сло́во поро́ждшая,/ изба́ви, мо́лимся,/ сете́й вра́жиих ду́ши на́ша.
Кондак, глас 4
Во страда́льчестве твое́м до́бре подвиза́лася еси́/ и по сме́рти ны освяща́вши чуде́с точе́ньми, всехва́льная./ Те́мже твое́ успе́ние свято́е пое́м,/ ве́рою притека́юще/ в боже́ственный храм твой,/ да изба́вимся неду́гов душе́вных/ и чуде́с благода́ть почерпе́м.
Икос
Всехва́льныя храм рай показа́ся,/ посреде́ иму́щь сад безсме́ртия, те́ло ея́ честно́е;/ того́ собира́ющий плоды́ благоцве́тныя ско́ро освяща́ются:/ зря́ще бо, чудя́тся, ка́ко ме́ртвое те́ло, я́ко жи́во, источа́ет кро́ви, благово́нствующи вся./ Тем со тща́нием прииди́те со мно́ю вси, смире́нным,/ и очи́стимся скве́рны вся́кия, целу́юще сие́,/ и чуде́с благода́ть почерпе́м.
Песнь 7
Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:// отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Па́че ума́ яви́шася боже́ственных му́чеников благому́жества,/ Зижди́тель бо всех тварь покаря́ет во страда́ниих зову́щим:/ отце́в на́ших Бо́же, бла́гослове́н еси́.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Скве́рная загради́ преслову́щая отрокови́ца уста́ мучи́телей/ и горды́ню пребеззако́нных Ду́хом Святы́м, боже́ственно воспева́ющи:/ отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Тро́ица преподо́бных разже́гшия пещь дре́вле попали́,/ ны́не же богому́драя, Тро́ицу пою́щи, слуги́ улови́,/ отце́в Бо́га пою́щия:/ Бо́же, благослове́н еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Та́инственно Жени́х ко всечи́стей неве́сте в пещь прише́д,/ Ду́ха росо́ю, Отца́ благоволе́нием, сохрани́ пою́щую:/ отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: На́ше спасе́ние я́коже восхоте́л еси́, Спа́се, устро́ити,/ во утро́бу Де́вы всели́лся еси́,/ Юже ми́ру Предста́тельницу показа́л еси́./ Отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Песнь 8
Ирмос: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т во́и а́нгельстии,// хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Блаже́ннейшая в жена́х,/ Вы́шняго возме́здную иму́щи благода́ть,/ поя́ше, хва́лящи Христа́ во ве́ки вся.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Укрепле́на по́мыслом Неве́стника,/ невеще́ственным раче́нием,/ те́ло предала́ еси́ на смерть/ и живе́ши во ве́ки вся.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
На лесть, я́коже на зве́ря,/ вооружйвшися Святы́м Ду́хом,/ му́ченица взя́ше мзду во вся ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Не душетле́нную смерть прия́ла еси́, чи́стая,/ но благодерзнове́нно зве́ря угрызе́нием/ нестаре́ющую, непоро́чная, измени́ла еси́ жизнь во ве́ки вся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Напа́стей Ты прило́ги отгоня́е и страсте́й нахо́ды, Де́во:/ те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Тя, Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вышняго,/ Тя, па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стину Бо́га,/ вы́шшую Пречи́стых Сил,// немо́лчными славословле́нии велича́ем.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Тече́ние живы́я кро́ве/ зна́мение нетле́нныя, свы́ше дарова́нныя тебе́ жи́зни,/ му́ченице всехва́льная,/ целе́ний бо сокро́вище непреста́нное/ ве́рою че́рплющим яви́лася еси́.
Припев: Свята́я великому́ченице ма́ти Евфи́мие, моли́ Бо́га о на́с.
Косне́ся тебе́ смерть естества́ зако́ном, богому́драя,/ в живоно́сную же ме́ртвость нестра́стно оде́ялася еси́,/ е́юже, я́ко одушевле́нное, твое́ те́ло поло́жши всечестно́е,/ живе́ши нетле́нно,/ и свиде́тельствуют твоя́ кровотече́ния.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зако́ны страда́ния венча́вшися, му́ченице, христопропове́днице,/ сви́ток благочести́вых вве́ренный, Евфи́мие,/ догма́тов честны́х, от рук собо́ра,/ его́же я́ко столп, держа́щи, живы́й Правосла́вия показу́еши.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Неве́сто Неискусобра́чная, сосу́де благово́ния,/ Тя, я́ко и́стинную и непоро́чную/ и Боже́ственнаго о́блак Све́та прие́мшую,/ небе́сный Дождь во утро́бе,/ Де́во Ма́ти, велича́ем.
Светилен
И смерть претерпе́вши о Бо́зе Жи́вем,/ жива́ пребыва́еши, всехва́льная Евфи́мие,/ и Того́ сви́ток во объя́тиих твои́х содержа́щи,/ была́ еси́ предсто́лпие правосла́вных,/ ве́рно твою́ соверша́ющих/ честну́ю и боже́ственную и всесвяще́нную па́мять.
Вернуться к списку