- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Служба преподобному Макарию Оптинскому
На Господи, воззвах: стихиры, глас 2:
Днесь ликуют небеса и обитель Оптинская,/ воспевающе преподобнаго Макария,/ дерзновеннаго ходатая пред Господем,/ богомудраго наставника,/ пастыря добраго словесных овец,/ старца благодатнаго,/ егоже теплыми молитвами/ спаси, Христе Боже, души наша.
Блажен еси, отче Макарие,/ яко непреткновенно шествовал еси/ непрелестным путем святаго послушания,/ восходя по лествице добродетелей духовных,/ отсекая волю свою/ пред волею наставника богомудраго, стар-ца Льва,/ той бо ограждаше тя/ от всех сетей лукаваго.
Блажен еси, преподобне Макарие,/ яко муж, смыслы божественными озаряемь,/ горяй духом, глаголал еси от писаний отеческих/ и учил еси со властию,/ питая словесы утешения/ вся алчущия и жаждущия правды Божия.
Слава, глас 4:
Приидите, вси ищущии Бога истиннаго,/ припадем к раце блаженнаго старца Макария/ и увидим, яко благ Господь,/ Иже чрез Своих смиренных угодников/ подает нам мир и велию милость.
И ныне, предпразднства, глас тойже: Всечестное Твое рождество:
На стиховне стихиры, глас 6:
Подражая тезоименитому пустыннику великому,/ преподобне отче Макарие,/ на враги безплотныя вельми подвизался еси,/ молитвами и постом образ быв твоим учеником,/ темже и монахов множества тя ублажают.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
На стражи сердца своего/ прилежно стоял еси,/ богомудре отче Макарие,/ на страсти подвизаяся,/ трезвенно хранил еси ум от мысленных сетей лукаваго,/ сего ради возшел еси на камень безстрастия.
Стих: Священницы Твои облекутся в правду/ и преподобнии Твои возрадуются.
Всем подвигом благочестия,/ преподобне отче Макарие,/ предпочел еси подвиг смирения/ и, стяжав сию добродетель Христову,/ потщался еси исполнити волю Божию/ о тебе и о стаде твоем.
Слава, глас 4:
Ликуй ныне и веселися/ благословенная обитель Оптинская,/ град небесный на земли,/ на седми бо столпех веры зиждешися/ и седмь светильников благочестия тя осиявают:/ сии суть две седмерицы старцев благодатных,/ ихже дерзновенными молитвами/ спаси, Господи, души наша.
И ныне, предпразднства.
Тропарь писан на велицей вечерни.
На велицей вечерни
Блажен муж:1-й антифон. На Господи, воззвах: стихиры, глас 4.
Подобен: Яко добля:
Ум ангельский,/ во плоти Божественным Духом носимь,/ крин целомудрия,/ разсуждения светильник,/ богописанная скрижаль отеческих преданий,/ мысленная сокровищница/ добродетелей многоценных/ в песнех да возвеличится днесь,/ Макарий богоблаженный.
Богоподражательнаго смирения проповедниче,/ кротости учителю любезнейший,/ трудолюбия правило и молитвы светильниче,/ Оптинскаго старчества/ крепчайшее утверждение,/ страждущим целителю/ и заступни-че обидимым,/ отче преподобне Макарие,/ стадо твое сохрани невредимо.
Священная память твоя,/ яко облако божественное,/ осеняет вся прите-кающия к раце мощей твоих/ и орошает благодатию независтно/ всяк воз-раст и всякое сословие,/ питая сладостию твоих смиренномудрых учений;/ темже, богоносе отче Макарие,/ омываяй нашу душевную нечистоту,/ в светлую ризу покаяния сподоби одеятися.
Слава, глас тойже. Самогласен:
Труба божественная,/ от одра лености спящия возводящая,/ устрашающая нечестивыя,/ святоотеческих учений громогласное проповедание,/ Макарие отче светоявленне,/ твою память любовию празднующих/ возведи на пажити животныя/ и Царю царствующих представи,/ яко пастырь добрый и бого-подражательный.
И ныне, предпразднства, глас тойже.
Всечестное Твое Рождество,/ Пресвятая Дево Чистая,/ Ангелов множество на Небеси/ и человеческий род на земли, ублажаем,/ яко Мати была еси Творца всех, Христа Бога./ Того молящи о нас не престай, молимся/ иже на Тя по Бозе упование положших,/ Богородице Всепетая и Неискусобрачная.
Аще же в пяток вечера, догматик гласа.
Вход. Прокимен дне. И чтения три преподобническая.
На литии стихира храма. И преподобнаго стихиры, глас 1:
В немощех и болезнех не изнемогаяй/ и всем приходящим сострадаяй/ с любовию христоподражательною крест богоданный понесл еси, милосердне Макарие,/ темже и нас не остави,/ с надеждою к тебе притекающих.
Глас 2:
Кто возможет достойно воспети, отче,/ многополезныя труды твоя/ в познании учений отеческих,/ яко сонаследника богоноснаго Паисия/ и сотаинника преподобнаго Льва,/ открыл бо еси миру сокровища многоценная,/ богомудрая словеса святоотеческая.
Слава, глас 4:
От юности возлюбивый книжную премудрость/ и в совершенстве по-знавый учение святых отцев,/ поревновал еси, богоглаголиве Макарие,/ глаголы их всей земли Русской возвестити,/ темже всех алчущих и жаждущих жизни подвижническия/ напитал еси учении святоотеческими.
И ныне, предпразднства, глас тойже:
Всемирная радость от праведных возсия нам,/ от Иоакима и Анны, Всепетая Дево/ Яже премногия ради чистоты/ храм Божий одушевленный бывает/ и едина воистину Богородица познавается./ Тоя молитвами, Христе Боже,/ мир миру низпосли/ и душам нашим велию милость.
На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Егда от Древа:
Егда найде на тя рачение Вседержителево,/ тогда страсти плотския умертвил еси/ и, плевелы греха исторг,/ древо богоразумия в сердце насадил еси/ и учением святоотеческим бразды душевныя напоил еси./ Темже и процвете, яко крин, смиренномудрие твое,/ богоносе треблаженне отче Макарие.
Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.
Егда вкусил еси от плода божественнаго,/ тогда мирския сласти возненавидел еси/ и, на лествицу добродетелей возшед,/ врат любве достигл еси/ и, богописанныя скрижали в сердце приим,/ словесы твоими иночествую-щих сословие просветил еси./ Темже, яко имея дерзновение ко Господу,/ моли спасти и просветити души наша.
Стих: Уста праведнаго поучатся премудрости/ и язык его возглаголет суд.
Егда пустынь Оптинская прият тя,/ яко матерь чадо в недра своя,/ тогда небесное жительство на земли явил еси/ и, иноческия уставы утвердив,/ истинному послушанию братию научал еси,/ да воли Божией вседушно покоряются.
Слава, глас 8:
Что тя наречем, блаженне?/ Образ ли монашескаго звания,/ славы ли Божественныя ревнителя,/ преемника ли достойнаго старчества благодатнаго,/ благолепия ли церковнаго рачителя,/ наставника ли духовнаго и искуснаго,/ учений ли отеческих списателя,/ светильника ли благочестия пресветлаго?/ Вся сия явил еси, отче Макарие,/ моли спастися душам нашим.
И ныне, предпразднства.
Тропарь, глас 4:
Премудрость Божественную подвиги и труды стяжав,/ старческаго служения сугубую благодать восприял еси,/ даром же слова свыше обогащенный,/ Богу и людем усердно послужил еси,/ отче богомудре Макарие,/ моли Христа Бога/ спастися душам нашим.
На утрени
На Бог Господь: тропарь предпразднства, дважды. Слава, преподобнаго. И ныне, предпразднства.
По 1-м стихословии седален, глас 4:
Уязвився любовию Христовою, ни сокровищ тленных взыскал еси, ни иныя прелести мирскаго жития восхотел еси, вся сия во уметы вменяя, да Христа приобрящеши, от Негоже получил еси безценный дар любве совершенныя; Макарие преподобне, моли спастися душам нашим.
Слава, и ныне, предпразднства:
Небесная вся ныне радуются, человеческий род ныне празднует с ними, и пророцы тайно вкупе веселятся, Юже бо предвидеша образне в древних родех купину, и стамну, и жезл, облак, дверь и престол, и велию гору, раждается днесь.
По 2-м стихословии седален, глас 4:
Оставил еси дом и имение Христа ради и Тому Единому последовал еси, преподобне отче Макарие, сего ради сторицею получил еси еще в жизни временней, благодать же старчества восприим, живот вечный наследовал еси, житием бо своим уподобился еси ангелом; темже Владыку Небесных сил моли, еже и нам Того с ними славити.
Слава, и ныне, предпразднства:
Лучи просияша всемирныя радости рождества Твоего, Дево Мати Марие, на земли и озариша мысли любовию поющих Тя.
По полиелеи седален, глас 8:
Притецем к раце преподобнаго Макария, иже небесную славу паче земныя возлюбил есть, и к цельбоносным мощем любвеобильнаго старца припадем со слезами. Сей бо и ныне молится о чадех своих, и наставляет словом любомудрия верою и любовию к нему притекающих.
Слава, и ныне, предпразднства:
Обновися Адаме, радуйся Ево, веселися Давиде, благодушествуй, Анно: ибо Мати Зиждителя твоего раждается преславно; ликует, обновльши-ся, вся земля и радуется, одеяна во одежду; всяк язык, ликуя, да вопиет Марии: блажен дом Давидов, яко питает Питательницу Жизни нашея.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Гос-подем/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 43.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Яко монашествующих утверждение/ и постников удобрение,/ веры Православныя чистейшее исповедание/ и святых отцев писаний изъяснителя,/ в песнех вси возвеличим Макария богомудраго,/ Оптинскаго старчества благоцветущее украшение,/ смирения Христова царскую печать,/ еюже власть над бесы приемый/ и тех полчища победивый;/ темже, бого-мудре отче,/ не премолчи молитися ко Господу,/ да утвердит нас во Пра-вославии и спасет души наша.
Канон предпразднства со ирмосом на 6. И преподобного на 8, глас 4.
Песнь 1
Ирмос: Моря чермную пучину/ невлажными стопами/ древний пеше-ствовав, Израиль/ крестообразныма Моисеовыма рукама/ Амаликову силу в пустыни победил есть.
Смирения сладкий плод уготова днесь старец богоблаженный Макарий, гроздь добродетелей и умиления вино: приидите, насладитеся вси, память священную того празднующе.
Мира отринул еси тьму, в мире Христове упокоеваяся, пучину житейскую легце преминул еси и, вся оставив Христа ради, сокровище духовное стяжал еси, куплею смирения и послушания.
Испил еси сладость Духа и благодати хлеб вкушал еси, во отречении твоем от мира вспять не озираяся, но, преподобнически потрудився, древо возрастил еси истиннаго богопознания.
Ревнуя получити от Бога дары разумения, росою небесною угасил еси пламень вожделений и, тучами слез напоив душу свою, достигл еси боже-ственнаго безстрастия.
Елика обеща Господь, воздает ти, яко смиряяй себе возвысится; темже мысленное небо отверзеся тебе, Макарие авво богоблаженне.
Богородичен: На Тя надеющеся, обуреваемии помощь обретают, стена бо еси необоримая прибегающим к Тебе; темже лютость врагов наших низложи, Марие, Дево Богоблаженная.
Катавасия: Крест начертав:
Песнь 3
Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся,/ но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростию, Христе,/ несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.
Истины сладчайший глас послушал еси, прелести мира отвергл еси, посох взем богоприятнаго послушания, на высоту добродетелей восшел еси, отче, уставом отеческим последуя.
Божественныя благодати сподобляемь, преподобне, законом Христо-вым питаеши ум, и душу заповедьми снабдеваеши, темже сердцем просве-щенным вопиеши: несть свят паче Тебе, Человеколюбче.
Отжени злокозненнаго демона от стада твоего, блаженне, не терпит бо благоухания смирения и отбегает, тебе приближшуся, темже возвесели сердца вопиющих: несть свят паче Тебе, Человеколюбче.
Безчестие бо и укоризны смиренномудренно терпя, нраву Владычню подражал еси, отче, темже дерзновенно вопиял еси ко Христу Богу: несть свят паче Тебе, Человеколюбче.
Богородичен: Идеже хощет Бог, естества побеждается чин, девствуеши бо и Отроча раждаеши и во объятиих Твоих Невместимаго носиши, Подающаго молитвами Твоими спасение душам нашим.
Кондак и икос предпразднства, глас 3.
Подобен: Дева днесь:
Дева днесь и Богородица Мария, чертог безконечный Небеснаго Же-ниха, раждается от неплодове Божиим Советом, колесница Слова благо-украшается: на сие бо преднаречеся Божественная дверь и Мати сущия Жизни.
Икос:
Иже от неплодове плод дадеся, Богоотроковица Мария, Юже провидеша иногда божественнии пророцы Духом; Сию мы днесь зряще в недрех Анны играющую, с верным Иоакимом мысленне ко учреждению стецемся и сущия далече призовем, глаголюще: мира сего ныне воззвание, от неплодна бо чрева прозябе Божественная дверь и Мати сущия Жизни.
Седален, глас 6:
О Господе ревностию пламенея, страсти и помыслы бодренною молитвою отгнал еси, алкал и жаждал еси молитвы сердечныя и, от премудраго наставника вразумляемь, сладость благ небесных вкусил еси, снести брашно забываяй, преподобне, имя Сладчайшаго Иисуса призывая непрестанно.
Ин седален, глас тойже:
Крепкую на демоны победу, монашескаго жития образ и старчества Оптинскаго похвалу в песнех воспоим Макария богоблаженнаго, той бо дерзновение велие стяжа ко Христу, смирением Тому подобяся, и молится непрестанно о душах наших.
Слава, и ныне, предпразднства, глас 4:
Дева Мария и Богородица воистину, яко облак света днесь возсия нам, и от праведнику происходит в славу нашу: не ктому Адам осуждается, и Ева от уз свободися. И сего ради зовем, вопиюще со дерзновением Единей Чистей: радость возвещает рождество Твое всей вселенней.
Песнь 4
Ирмос: Любве ради, Щедре, Твоего образа,/ на Кресте Твоем стал еси / и растаяшася языцы,/ Ты бо еси, Человеколюбче,/ крепость моя и хваление.
Красен добродетельми иноческими, друг Женихов воистинну явился еси, невестоводиши бо и обручаеши Христу возлюбленных чад Божиих. Приведи к Тому и нас, Макарие отче, на тя надеющихся.
Радости исполни сердца наша, отче, печаль и тяготу греха отыми и слезами покаяния в светлыя ризы смирения облещися помози нам, да верная чада твоя нарицаемся.
На твоя молитвы надеющеся, недугов многоразличных, душевных и телесных, исцеление приемлем, воспевающе прославльшаго тя Господа, Макарие, отче наш.
Богородичен: Егда найде на Тя Дух Святый, Сень Божественная одушевленная, Христос вочеловечився, Адама обнови; тем Тя, Дево, молим: не остави нас во гресех погибающих.
Песнь 5
Ирмос: Ты, Господи, мой Свет,/ в мир пришел еси,/ Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения/ верою воспевающия Тя.
Молитвою непрестанною к Богу пламенея, приходящих ти сердца возгревал еси; помози и нам ныне, отче Макарие, память твою совершающим светло, веру несумненну соблюсти.
Ангельски, преподобне, ревнуя о службе божественней, благозвучны устрояеши лики церковныя, первее убо в сердце твоем являя одушевленный Божий орган.
Киими гласы воспоим тя; или кия трубы возвестят христоподражательное смирение твое; недоумением объяти, немолчно вопием ти: согрешений наших очищение испроси, всечестне.
Аще и в телеси немощнем пожил еси, но твердейши бысть адаманта душевная крепость твоя, основана бо бе на камени веры. Темже утвержда-еши немощныя и падшия возставляеши, отче всещедре.
Богородичен: Исповедуем Тя воистинну Богородицу, Дево Чистая, Ты бо еси Свиток, в немже написася Слово Отчее, Егоже моли изгладити рукописание грех наших.
Песнь 6
Ирмос: Возопи, прообразуя погребение тридневное,/ пророк Иона, в ките моляся:/ от тли избави мя, Иисусе, Царю сил.
Еже от святых отец преданием назидаемь, чад твоих богомудро научаеши, отче наш Макарие; темже из источника чистаго всю землю Русскую напояеши.
Авво богопросвещенный, великому древнему Макарию тезоименитый, вся по образу древних уставов в скиту святаго Предтечи устроил еси и яко новую Фиваиду сей показал еси: не остави и нас твоим попечением.
Взыскаша наставления твоего мнози людие, отче преподобне, монаси и простии, мужие и жены, старцы и юноши; ты же всем вся быв, в простоте сердечней на пользу душевную всех учил еси.
Яко древо благовонное процвел еси, отче Макарие, молитву сердеч-ную непрестанно вознося, и плод любве многократный принесл еси, доб-родетельми смирения и милосердия благоухаяй.
Богородичен: Ороси Тя божественный Дождь и естество земное нетле-нием процвете, Дево Богорадованная, Ты бо истинный Свет родила еси.
Кондак, глас 3:
Блаженству тезоименитый, девятерицу блаженств исполнил еси и тяготы притекающих к тебе, яко благое иго Христово, понесл еси, о всех ду-шею болезнуя и всех вмещая в сердце своем. Темже не забуди нас, чад твоих, Оптинская похвало, Макарие блаженне.
Икос:
Отеческих нравов подражателю и богоноснаго Паисия дивный наследниче, благодать старчества приим, сей талант духовный преумно-жил еси, преподобне отче наш Макарие, и независтно предал еси учеником своим, с нимиже достойно тя восхваляем:
Радуйся, усердный делателю нивы Божественныя;
радуйся, пастырю добрый словесных овец.
Радуйся, книжныя премудрости взыскавый;
радуйся, молитве сердечней прилежавый.
Радуйся, отеческих преданий хранителю;
радуйся, обители премудрый устроителю.
Радуйся, писаньми твоими нас умудривый;
радуйся, образ смирения нам явивый.
Радуйся, чада с любовию назидавый;
радуйся, многия к покаянию приводивый.
Радуйся, старцев дивных воспитавый;
радуйся, Православную веру в немощных душах утвердивый.
Радуйся, Оптинская похвало, Макарие блаженне.
Песнь 7
Ирмос: В начале Безначальное Слово,/ со Отцем и Духом/ Сын Едино-родный, благословен еси,/ и превозносимый, Боже отцев наших.
Богомудре старче Макарие, собеседник духоносный был еси святителем премудрым и учителем мирским, тии бо, в простоте твоей Небесную мудрость прозревающе, научахуся закону божественному.
Апостольских преданий верный хранителю, богомудрых словес святых усердный списателю и отеческих творений премудрый издателю, вся в памяти твоей возвесели, дивный отче Макарие.
Главизна добродетелей есть смирение, и аще оное стяжеши, вся тем приобретеши, аще же ни, всуе трудишися, тако глаголал еси, блаженне отче. Помози и нам сию царицу добродетелей стяжати.
Оптинская свирель, возвеселяющая душу, и овцы Христовы зовущая к пажити благодатней, Макарий блаженный ныне церковное собрание созывает, Бога в Троице Святей прославляти.
Богородичен: Ублажаем Тя, Богородице Дево, и хвалим Тя недостойными усты, Ты бо еси Божественная Дверь Царя царствующих. Почитающих Тя любовию, спаси.
Песнь 8
Ирмос: Руце распростер, Даниил/ львов зияния в рове затче;/ огненную же силу угасиша,/ добродетелию препоясавшеся,/ благочестия рачители, отроцы, взывающе:/ благословите, вся дела Господня, Господа.
Службе Божественней прилежав, преподобне Макарие, вся добре в доме Божии устроял еси; темже и души страждущих зде исцеление приемлют, во еже пети: благословите, вся дела Господня, Господа.
Идеже собрани есмы твою память творяще, тамо пребуди с нами, старче благодатный, и вразуми нас богомудрыми словесы твоими, и разсуждение духовное стяжати помози, да выну поем согласно: благословите, вся дела Господня, Господа.
Ведуще подвиги твоя сокровенныя, отче Макарие, молим тя прилежно: вразуми нас и настави словесы божественными, во еже пети: благословите, вся дела Господня, Господа.
Отеческое предание да храним твердо твоими молитвами, старче дивный, и, еже от тебе наследие прияхом, сие потщимся не расточати, обаче туне от него даяти требующим, да преумножится слава Господа во веки.
Богородичен: Богородительнице Чистая, Надеждо ненадеемых, души моея язвы греховныя очисти милостию от Тебе рожденнаго Света непри-ступнаго, Просвещающаго всяческая.
Песнь 9
Ирмос: Сотвори державу мышцею Своею,/ низложи бо сильныя со престол/ и вознесе смиренныя Бог Израилев./ В нихже посети нас Восток с высоты/ и направил ны есть на путь мира.
Щедрому Богу служа, не утаил еси от дарований духовных, преподобне, раздавая всем без меры, никогоже от жаждущих лишив воды живыя, но, яко мати, о чадех своих и до ныне печешися.
Яко верен воин Царя Небеснаго, страстьми не побежден пребыл еси, демоны устрашил еси, Макарие отче, смирением тех низлагая; сего ради славим Христа, тя укрепльшаго.
Твоя священная память днесь наста и яко царская трапеза всем явися, преподобне, питаеши бо всех, к тебе притекающих, вином любомудрия и брашном смирения, да никтоже тощ и неутешен отыдет.
Богородичен: Яже спасению нашему послужити уготована, от неплод-ных ложесн Анниных происходит; Ветхий Завет преходит, Новый же является, и Солнце Правды востает нам обетованное.
Светилен:
Сликовствуют ангельстии чини и монахов множества в светоносней памяти Оптинскаго старца Макария, яко собеседник бысть онем, и другим явися наставник, и святых собору сопричастник.
Слава, и ныне, предпразднства:
Адаме, обновися, и Ева, возвеличися, пророцы, со апостолы ликуйте и праведными, общая бо радость возсия Ангелов же и человеков от праведных днесь Иоакима и Анны, Богородица Мария.
На хвалитех стихиры, глас 6:
Исполнителю трудолюбный/ святоотеческих учений,/ разумом и жи-тием потщался еси/ душу твою очистити покаянием, отче Макарие./ Дух же Святый перстом таинственным,/ яко на скрижалех каменных,/ в чистем сердце твоем/ начерта словеса божественныя Премудрости,/ имиже послужил еси/ к душевней пользе и утешению/ взыскующих истиннаго наставления.
Яко отец чадолюбивый,/ плакал еси с плачущими,/ и сорадовался еси радующимся,/ утешал еси скорбящих,/ ободрял еси унывающих,/ и нерадивых возставлял еси к деланию,/ темже и нас не престай окормляти твоими молитвами,/ твою память любовию совершающих.
О светильнице своем не нерадел еси,/ очи умныя просветив Духа благодатию,/ темже и дар утешения и вразумления прием,/ ближним и дальним послужил еси./ Сего ради и по честнем успении твоем/ источаеши бла-годатную помощь/ всем с верою и любовию к тебе притекающим.
Слава, глас 2:
С любовию послужил еси людем,/ окормляяй всех требующих совета духовнаго,/ и ныне аще и умолкнуша уста твоя златословесная,/ письмена твоя, богодухновенне Макарие,/ глаголют велиим гласом во всей земли,/ обогащающе всех ищущих спасения/ многоценным бисером премудрости.
И ныне, предпразднства, глас тойже:
Пронареченная всех Царица,/ Божие обителище,/ от неплодныя днесь утробы пройде Анны славныя,/ Присносущнаго Существа Божественное пребывалище,/ Еюже безстудный ад попрася/ и всеродная Ева в твердую жизнь вводится./ Той достойно возопиим:/ блаженна Ты в женах,/ и Плод чрева Твоего благословен.
Славословие великое и отпуст.
На Литургии служба предпразднства и преподобнаго.
Вернуться к списку