- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Собор Архистратига Михаила и прочих Небесных Сил бесплотных
Празднование Собора Архистратига Божия Михаила и прочих Небесных Сил бесплотных установлено в начале IV века на Поместном Лаодикийском Соборе, бывшем за несколько лет до Первого Вселенского Собора. Лаодикийский Собор 35-м правилом осудил и отверг еретическое поклонение ангелам как творцам и правителям мира и утвердил православное их почитание. Совершается праздник в ноябре – девятом месяце от марта (с которого в древности начинался год) – в соответствии с числом 9-ти чинов Ангельских. Восьмой же день месяца (по старому стилю) указывает на будущий Собор всех Сил Небесных в день Страшного Суда Божия, который святые отцы называют “днем восьмым,” ибо после века сего, идущего седмицами дней, наступит “день осмый,” и тогда “приидет Сын Человеческий в Славе Своей и вси святии Ангелы с Ним” ( Мф.25:31 ).
Чины Ангельские разделяются на три иерархии – высшую, среднюю и низшую. Каждую иерархию составляют три чина. В высшую иерархию входят: Серафимы, Херувимы и Престолы. Ближе всех Пресвятой Троице предстоят шестокрылатые Серафимы (Пламенеющие, Огненные) ( Ис.6:2 ). Они пламенеют любовью к Богу и других побуждают к ней.
После Серафимов Господу предстоят многоочитые Херувимы ( Быт.3:24 ). Их имя значит: излияние премудрости, просвещение, ибо через них, сияющих светом Богопознания и разумения тайн Божиих, ниспосылается премудрость и просвещение для истинного Богопознания.
За Херувимами – предстоят Богоносные по благодати, данной им для служения, Престолы ( Кол.1:16 ), таинственно и непостижимо носящие Бога. Они служат правосудию Божию.
Среднюю Ангельскую иерархию составляют три чина: Господства, Силы и Власти.
Господства ( Кол.1:16 ) владычествуют над последующими чинами Ангелов. Они наставляют поставленных от Бога земных властителей мудрому управлению. Господства учат владеть чувствами, укрощать греховные вожделения, порабощать плоть духу, господствовать над своей волей, побеждать искушения.
Силы ( 1Пет.3:22 ) исполняют волю Божию. Они творят чудеса и ниспосылают благодать чудотворения и прозорливости угодникам Божиим. Силы помогают людям в несении послушаний, укрепляют в терпении, даруют духовную крепость и мужество.
Власти ( 1Пет.3:22 ; Кол.1:16 ) имеют власть укрощать силу диавола. Они отражают от людей бесовские искушения, утверждают подвижников, оберегают их, помогают людям в борьбе с злыми помыслами.
В низшую иерархию входят три чина: Начала, Архангелы и Ангелы.
Начала ( Кол.1:16 ) начальствуют над низшими ангелами, направляя их к исполнению Божественных повелений. Им поручено управлять вселенной, охранять страны, народы, племена. Начала наставляют людей воздавать каждому честь, подобающую его званию. Учат начальствующих исполнять должностные обязанности не ради личной славы и выгод, а ради чести Божией и пользы ближних.
Архангелы ( 1Сол.4:16 ) благовествуют о великом и преславном, открывают тайны веры, пророчества и разумение воли Божией, укрепляют в людях святую веру, просвещая их ум светом Святого Евангелия.
Ангелы ( 1Пет.3:22 ) наиболее близки к людям. Они возвещают намерения Божии, наставляют людей к добродетельной и святой жизни. Они хранят верующих, удерживают от падений, восставляют падших, никогда не оставляют нас и всегда готовы помочь, если мы пожелаем.
Все чины Небесных Сил носят общее название Ангелов – по сути своего служения. Господь открывает Свою волю высшим Ангелам, а они, в свою очередь, просвещают остальных.
Канон Архистратигу Михаилу и прочим Силам бесплотным (2‑й)
Минея, 8 Ноября, Други́й кано́н, творе́ние того́жде Иоа́нна мона́ха
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́/ чудотворя́й иногда́/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в мо́ре,/ Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца, спасе́,/ песнь Бо́гови воспева́юща.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
У́мныя Безпло́тных чино́в ли́ки/ пе́сньми, я́ко служи́тели Боже́ственныя, прииди́те, восхва́лим, лик совоку́пльше,/ о на́шем спасе́нии непреста́нно моля́щияся и о покая́нии на́шем сра́дующияся.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
И́же А́нгелов началовожди́, и предъизбра́ннии, и чинонача́льницы све́тлии,/ Безпло́тныя умы́ днесь воздви́жут к наверше́нию пра́здника све́тлыя их па́мяти,/ с ни́миже ку́пно ра́дуются челове́цы, пе́ние Тро́ице принося́ще.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Да возвесели́мся со А́нгелы днесь, челове́цы, духо́вне в ра́дости:/ Гаври́ил бо па́ки ны́не благовеству́ет Це́рквей соедине́ние/ и низложе́ние вся́кия проти́вныя е́реси/ в па́мяти Архистрати́гов.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ражда́еши су́щее па́че естества́, Пречи́стая,/ в Тебе́ все́льшееся О́тчее Сло́во Ду́хом Святы́м,/ во дву у́бо естества́х и хоте́ниих су́ща,/ во Ипоста́си же непрело́жно еди́ней,/ Ея́же и зрак целу́ем.
Песнь 3
Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
А́нгелов перве́йший и Тро́ицы свет вторы́й/ яви́лся еси́ нам, Михаи́ле нача́льниче,/ ве́рно благохва́лящим тя.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
Заре́ю Боже́ственныя благода́ти Гаврии́л ве́рно исполни́ всю зе́млю,/ Бо́жие пропове́дав в пло́ти прише́ствие.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Сопру́г приснопева́емый и светоза́рная дво́ице невеще́ственная, све́ты Бо́жия,/ ве́рно соверша́ющия ва́шу па́мять покажи́те.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Воспе́ Иса́ия Твое́, е́же па́че ума́, Чи́стая, рождество́,/ пою́ и аз, да о́наго получу́ очище́ния.
Седален, глас 8
Небе́сных чино́в наста́вник,/ служи́тель же сла́вы Боже́ственныя досто́йно быв повеле́нием Зижди́теля твоего́,/ христиа́ном еси́ хода́тай спаси́тельный,/ невеще́ственною твое́ю сла́вою земны́я назира́я./ Те́мже по до́лгу восхваля́ем тя вси,/ Боже́ственное твое́ днесь воспева́юще торжество́, Михаи́ле Архистрати́же,/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ пра́зднующим любо́вию свято́е твое́ торжество́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Чи́стая, и Всенепоро́чная, и Неискусому́жная Де́во Ма́ти,/ Я́же еди́на безле́тнаго Сы́на и Сло́ва Бо́жия в ле́то поро́ждши,/ Сего́ со Безпло́тными честны́ми Небе́сными си́лами моли́/ дарова́ти нам очище́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.
Песнь 4
Ирмос: Ты моя кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́и́ сла́ва, Человеколю́бче.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
Во Иерихо́не яви́ся си́лы Госпо́дни Архистрати́г вою́ющему дре́вле Иису́су Нави́ну,/ победотвори́ и побо́рствуя, Михаи́л вели́кий, Безпло́тных нача́льник сый,/ от него́же прие́м си́лу, слуга́ Госпо́день,/ копие́м плени́в, ят сопоста́ты.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
Нача́льник не́когда Безпло́тных сил яви́ся, носи́ ча́да благове́щения,/ Заха́рии иере́ю Гаврии́л вели́кий и Боже́ственный и́стинно Арха́нгел,/ те́мже глас Словесе́ роди́выйся Иоа́нн отцу́ своему́ глас проглаго́лания отдае́т.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́дуются ра́достию вси концы́ земни́и днесь,/ честну́ю па́мять пра́зднующе Арха́нгелов Твои́х, Бо́же,/ Михаи́ла Боже́ственнаго и Гаврии́ла Богому́драго;/ сра́дуется же ку́пно и весь А́нгельский чин,/ я́ко сохраня́ется мир покро́вом их.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́на Чи́стая пребыла́ еси́ и по рождестве́,/ еди́на то́кмо яви́лася еси́ Безму́жная, млеко́м пита́ющая Сло́во О́тчее и́стинное,/ Ду́хом Святы́м прие́мшее ра́бий зрак по нам, Де́во Богоро́дице,/ Его́же, Боже́ственное чту́ще зра́ка подо́бие, почита́ем.
Песнь 5
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма́, окая́ннаго,/ но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
Непокаря́ющуся дре́вле Бо́жиим неизрече́нным/ и Боже́ственным чудесе́м Валаа́му волхву́,/ на распу́тии А́нгел, ослу́ яви́вся, стра́шно обличи́/ и, слове́сно живо́тное показа́в, естества́ премени́ позна́ние.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
Я́ту бы́вшу Петру́ и в темни́це пребыва́ющу,/ А́нгел яви́ся Бо́жий, от рук И́родовых, и уз, и сме́рти избавля́я./ Те́мже, прииди́те вси, я́ко душ храни́тели Божестве́нныя,/ му́дрыя Арха́нгелы да почти́м.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Бра́ней крамолы́, А́нгели, Арха́нгели, Боже́ственныя си́лы Бо́жия,/ и церко́вныя е́реси, и вся собла́зны ва́шими разреши́те к Бо́гу при́сными мольба́ми/ и нас в ми́ре соблюди́те.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Во дву существа́х Еди́наго Тя ве́мы, Бо́га тва́ри,/ де́йствы обе́ма и хоте́нии су́ща несли́тна, Сы́на Бо́жия, от жены́ плоть прии́мша,/ Ея́же о́браз почита́ем на дщи́цах.
Песнь 6
Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́гя бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся:/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
Я́ко о́гнь, и пла́мень, и свет, Безпло́тныя су́щия,/ от веще́ственныя тли умо́м восперя́еми,/ бре́нными устна́ми невеще́ственныя со страхо́м пе́сньми да почти́м.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
Умертви́те страсте́й бу́ри, Арха́нгели,/ и утиши́те с ни́ми возмуще́ния вся на ве́ру,/ святи́и Тро́ицы су́ще огнезра́чнии Архистрати́зи.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Арха́нгели Бо́жии, Безпло́тных нача́льницы,/ предста́тельством ва́шим от вся́кия е́реси нас сохрани́те,/ Михаи́ле нача́льниче и Гаврии́ле, Архистрати́зи.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Из утро́бы яви́лся еси́ во́лею, от Неискусому́жныя воплоща́емь,/ безпло́тен сый, я́ко Бог, Христе́,/ плотоно́сец же, я́ко Челове́к, был еси́./ Его́же подо́бия, ве́рнии, вид почита́ем.
Кондак, глас 2
Архистрати́зи Бо́жии,/ служи́телие Боже́ственныя сла́вы,/ А́нгелов нача́льницы и челове́ков наста́вницы,/ поле́зное нам проси́те и ве́лию ми́лость,/ я́ко Безпло́тных Архистрати́зи.
Икос
Рекл еси́, Человеколю́бче, в писа́ниих Твои́х/ мно́жеству ра́доватися А́нгелов на Небеси́/ о челове́це еди́ном ка́ющемся, Безсме́ртне./ Те́мже мы, и́же в беззако́ниих, Безгре́шне,/ еди́не Сердцеве́дче,/ Тя моли́ти всегда́ дерза́ем, я́ко Благоутро́бнаго,/ уще́дрити и низпосла́ти недосто́йным умиле́ние, Влады́ко,/ подая́й нам проще́ние:/ о всех бо нас мо́лятся Тебе́ Безпло́тных Архистрати́зи.
Песнь 7
Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
С ли́ки Безпло́тных и челове́ческий род,/ прииди́те, поклони́мся в благознамени́тый день сей,/ па́мять соверша́юще му́дрых Арха́нгелов Христо́вых,/ Свят, Свят, Свят, пою́ще, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
Я́ко страннолюби́вии дре́вле, Авраа́м Богови́дец и Лот сла́вный, учреди́ша А́нгелы/ и обрето́ша обще́ние со А́нгелы, зову́ще:/ Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Мано́ю до́блественному и Тови́ту прему́дрому яви́шася А́нгели,/ воздаю́ще натрижне́ния жития́ по досто́инству;/ и отроко́в А́нгел угаси́ пла́мень иногда́,/ в пещи́ о́гненней су́щих.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Все на́ше по существу́ от Де́вы поне́сл еси́, кроме́ измене́ния, Иису́се,/ естествы́ сугу́ба, но еди́наго Ипоста́сию, оте́чески Тя пропове́дуем,/ Его́же и вид ве́рно почита́ем, изобразу́юще.
Песнь 8
Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
Нача́льник А́нгелов бысть Михаи́л Арха́нгел,/ но сла́вится с ним светле́е таи́нник благода́ти и Де́вы обручи́тель честны́й,/ воево́да Безпло́тных, досто́йно ра́дость предвозвеща́я, Гаврии́л, вопию́щим:/ лю́дие, превозноси́те Христа́ во вся ве́ки.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
А́нгельския чи́ны в разли́чном зра́це уви́дев,/ Иезеки́иль, предсказу́я, пропове́даше:/ в ни́хже шестокри́льнии Серафи́ми предстояху́,/ и Херуви́ми многоочи́тии окружа́ху,/ с ни́миже Арха́нгелы пресве́тлыя зри́ще,/ Христа́ славосло́вящия во вся ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко стра́шно прише́ствие втора́го седа́лища Твоего́ явленнотворя́,/ Дании́л предглаго́лаше:/ я́ко престо́ли поста́вишася, и Ве́тхий седя́ше, и тьмы А́нгелов ввожда́ше,/ со стра́хом предстоя́щия и гла́сы немо́лчными вопию́щия Тро́ице во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Отцу́ и Ду́ху Единосу́щное, Сло́во во́лею яви́ся,/ и нам, из Де́вы, сообра́зен,/ не смеси́в в друг дру́га, я́же стра́шнаго соедине́ния:/ Еди́н бо и То́йжде во обои́х показу́ется,/ во дву существа́х и Еди́ной Ипоста́си./ Его́же ны́не подо́бия о́бразу покланя́емся.
Песнь 9
Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу,/ Тя испове́дуем,/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
Неду́гующих, и пла́вающих, и су́щих в ну́ждах/ ко спасе́нию побо́рницы яви́стеся,/ Безпло́тных пе́рвии, Михаи́ле и Гаврии́ле.
Припев: Святы́й Архистрати́же Михаи́ле и вси́ безпло́тнии си́лы, моли́те Бо́га о на́с.
Сил и Престо́лов Боже́ственных слико́вственник,/ я́ко Воево́да А́нгельский и таи́нник Бо́жий,/ о нас Спа́су, Гаврии́ле, моли́ся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко храни́телие ми́ра и Це́ркве/ и чинонача́льницы Вы́шних сил,/ о нас Спа́са умоли́те.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Согла́сно, Богоро́дице, Тя славосло́вим,/ я́ко от страсте́й и бед спасае́ши ны/ и на́ша моле́ния во благи́х исполня́еши.
Светилен
О́гненных, Архистрати́же, слуг предста́тельство от Отца́ прия́л еси́, Михаи́ле, све́тов,/ тем и сия́ние Того́ сла́вы сия́ющее и́маши,/ окру́г пречи́стаго Престо́ла ты предстоя́,/ я́ко пе́рвый Невеще́ственных чино́в.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Честне́йшая еси́ Херуви́м сла́вных и Серафи́м, Всепе́тая,/ стра́шных без сравне́ния сла́внейшая/ и всех святы́х А́нгел святе́йшая, Пречи́стая:/ Зижди́теля бо всех пло́тски неизрече́нно родила́ еси́, Богоро́дице./ Его́же моли́ рабо́м Твои́м разреше́ние дарова́ти прегреше́ний.
Вернуться к списку