-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобный Тит чудотворец, иеромонах
Преподобный Тит чудотворец жил в конце VIII – начале IX века. С самого раннего детства возлюбил он Господа Иисуса Христа, отвергнув суету мирскую и презрев похоть плоти. Достигнув отроческого возраста, преподобный Тит поступил в общежительный монастырь – киновию, где был сначала послушником, а потом иноком. Он проходил тесный и трудный, но благодатный монашеский путь, с терпением и смирением очищая душу посредством добродетелей, постепенно восходя к духовному совершенству. Студийский монастырь близ Константинополя, где провел долгие годы в монашестве преподобный Тит, основан был еще в середине V века прибывшим из Рима в Константинополь вельможей по имени Студий.
Монастырь был знаменит многими подвижниками благочестия, мужественным противостоянием иконоборчеству, строгим общежительным монастырским уставом. Впоследствии именно Студийский устав ввел на Руси преподобный Феодосий Печерский. Уступив настоятельным просьбам братии монастыря, преподобный Тит был рукоположен во пресвитера и руководил братией. Великая кротость, любовь и милосердие снискали преподобному Титу достойную его имени славу подвижника.
Господь наделил преподобного Тита даром чудотворения. Во время неоднократно возобновлявшихся гонений на святые иконы и их почитателей преподобный Тит явил себя твердым и непоколебимым исповедником и защитником иконопочитания. Оставив своим ученикам достойный образец молитвенного и постнического жития, преподобный Тит отошел ко Господу в глубокой старости.
Память преподобного отца нашего Тита чудотворца
Память 2 апреля
Блаженный отец наш Тит, с юных лет возлюбивший Христа и возненавидевший мир, подвизался в киновии 2360 . Приняв на себя образ иноческий, он с великим терпением проходил здесь скорбный и тернистой путь жития иноческого. За свою великую добродетель смирение и послушание, в которой преподобный Тит превосходил всех братий той киновии, он был возведен в сан пресвитера, – пастыря словесных овец.
Преподобный Тит был преисполнен великой любви к своим ближним. Сохраняя себя чистым и душевно, и телесно с самого юного возраста, святой Тит являлся как бы Ангелом Божиим на земле. За свою добродетельную жизнь преподобный Тит был удостоен от Бога дара чудотворения. Сияя добродетелями иноческого жития, святой Тит был в то же время непоколебимым столпом православия, так как ревностно защищал святую Церковь от нападков на нее еретиков-иконоборцев 2361 . Пожив достаточно и указав своим последователям достойный подражания образец жития постнического, преподобный Тит с миром отошел ко Господу 2362 .
* * *
Киновиею («киновион» от «кинос» – общий и «виос» – жизнь) называются общежительные монастыри, в которых братия пользуются полным содержанием от монастыря, но взамен того не имеют своей собственности, предоставляя свой труд и его результаты на общую потребу монастыря.
Иконоборческая ересь возникла в VIII в. и была основана Константином, епископом наколийским, во Фригии. Неразумно смешивая иконопочитание с идолопоклонством, иконоборцы настойчивым и жестоким преследованием иконопочитания хотели уничтожить его в православной Церкви. Самыми ревностными защитниками иконоборства были императоры Лев Исаврянин (с 717 г. по 741 г.) и Константин Копроним (с 741 г. по 775 г.). Эта ересь была осуждена на седьмом Вселенском соборе, бывшем в 787 г. в Никее.
Кончина преподобного Тита последовала в IX в.
Канон преподобному Титу чудотворцу
Минея, 2 Апреля, Канон преподобного
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Всего́ мя, страстьми́ плотски́ми лю́те угле́бша и истле́вша сластьми́,/ сокро́вище сый безстра́стия,/ Ти́те, моли́твами твои́ми спаси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Боже́ственное Ду́ха избра́ние,/ Бо́гу прине́слся еси́ от пеле́н ма́терних/ и Неискусому́жныя Богоро́дицы таи́нник и служи́тель был еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко воздержа́ния сла́дость ссав,/ отри́нул еси́ го́ресть страсте́й,/ отону́дуже па́че ме́да и со́та, о́тче, наслажда́еши ду́ши на́ша.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Но́ваго я́ко Па́влова тя ученика́, Ти́те, восхваля́ем:/ о́наго бо ревни́тель подвиго́в показа́лся еси́, Богоблаже́нне,/ и с ним венцы́ восприя́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Сло́во Безма́терне из Отца́,/ Безо́тчее сие́ в после́дняя богому́жно родила́ еси́, еди́на Богома́ти,/ я́ко превы́шши всея́ тва́ри.
Песнь 3
Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Ми́ро освяще́ния от по́стнических, преподо́бне, арома́т,/ весьма́ сложи́лся еси́ в воню́ благоуха́ния Бо́гу.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Ору́жие воздержа́ние и щит моли́тву, преподо́бне, име́я при́сно,/ нача́ла тьмы́, обличи́в, посрами́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
В зако́нех поще́ния поуча́лся, стра́сти погрузи́л еси́,/ я́коже друга́я фараони́ты, пото́ком слез твои́х.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ми́лостива бы́ти мне молю́ при́сно, Влады́чице, Твои́ми моли́твами/ из Тебе́ Рожде́ннаго, в Де́нь Су́дный.
Седален, глас 1
Пости́вся на земли́, я́ко безпло́тен, Ти́те,/ умори́л еси́ врага́ и низложи́л еси́ вку́пе собо́р ересе́й/ правосла́вными твои́ми уче́нии./ Те́мже, дне́сь всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднующе,/ ра́достно воспева́ем тебе́ Возвели́чившаго.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Упова́ние христиа́н, Пресвята́я Де́во,/ Его́же родила́ еси́, Бо́га, па́че ума́ же и сло́ва,/ непреста́нно моли́ с Вы́шними си́лами/ пода́ти оставле́ние грехо́в на́ших/ и исправле́ние жития́ ве́рою и любо́вию при́сно Тя сла́вящим.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Гное́ние, блаже́нне, грехо́вное все оплева́л еси́/ и стрело́ю воздержа́ния де́монския полки́ уязви́л еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Чистоты́ жела́нием ду́шу уязви́в,/ те́пле после́довал еси́ Христу́/ и вшел еси́ в черто́г сла́вы, всеблаже́нне.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко цветни́к благоуха́ннейший и доброде́телей рай одушевле́н,/ воздержа́нием процве́л еси́,/ и́мже вся пита́еши, честву́ющия тя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Законополо́жника воздержа́ния и неле́стный о́браз кро́тости,/ я́ко Моисе́я тя и Дави́да,/ вои́стинну стяжа́вше вси, о́тче, ублажа́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Херуви́м превы́шшу Тя и Серафи́м, пое́м, Всенепоро́чная,/ Его́же бо трепе́щут вся́ческая,/ пло́тию Влады́ку носи́ла еси́ на объя́тиих Твои́х.
Песнь 5
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый?/ и покры́ла мя е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго./ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Угаси́в вся стра́сти росо́ю подвиго́в твои́х, Ти́те блаже́нне,/ бога́тно вжег огне́м любве́ и ве́ры воздержа́ния свети́льник,/ и просвеще́ние безстра́стия, и дне сын был еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Ве́ры грозд Боже́ственным возде́ланием, о́тче, воспита́л еси́,/ и в точи́ла вложи́л еси́, и изгна́л еси́ боле́зньми воздержа́ния/ и, ча́шу испо́лнив духо́вную поще́ния, весели́ши сердца́ ста́да твоего́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Претерпе́в до́блественне прило́ги и ра́ны неви́димых враг,/ показа́лся еси́ столп терпе́ния,/ утвержда́я ста́до твое́ па́лицею Боже́ственною на па́житех воздержа́ния/ и на воде́ воспита́я, блаже́нне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко приста́нище Тя вси, сте́ну, и утвержде́ние, и Предста́тельницу нам,/ и к ца́рствию непосты́дный вход иму́ще,/ наде́жди на́шей не отпа́сти, мо́лимся,/ ма́терними Твои́ми мольба́ми, Всенепоро́чная.
Песнь 6
Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ низ глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Разруши́в страсте́й мглу и мра́чную тьму́,/ де́нь восто́ка и свет во стезя́х твои́х/ возсия́л еси́, преподо́бне, от мно́гих по́двиг и бед, су́щих по ве́ре.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Весьма́ изступи́л еси́ к Бо́гу/ жела́нием воздержа́ния, мир оста́вив, и миродержи́теля/ восхи́тил еси́, Богоприя́тне, преми́рнаго Ца́рства наслажде́ние.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Собра́л еси́ в души́ Боже́ственное бога́тство Ду́ха,/ непоро́чную моли́тву, чистоты́ целому́дрие,/ бде́ние спротяже́нное, воздержа́ния боле́зни,/ и́миже дом позна́лся еси́ Бо́га.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ве́щи до́льния, му́дре, прете́кл еси́ ху́дость,/ невеще́ственною же моли́твою ум впери́л еси́/ и Вы́шняго прия́тия насле́дник яви́лся еси́ жития́ соверше́нством.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Зача́ла еси́ вои́стинну Боже́ственное Сло́во во утро́бе Твое́й/ и Сие́ преесте́ственно, Всенепоро́чная, родила́ еси́,/ Его́же моли́твами уми́лостиви от бед вся изба́вити рабы́ Твоя́.
Кондак, глас 4
Жития́ молву́ оста́вил еси́/ и ти́хо, все житие́ твое́ пожи́в, му́дре, к Бо́гу преше́л еси́,/ чудоно́сне о́тче наш, Ти́те преподо́бне.
Песнь 7
Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Не оскверни́вся грехми́, река́ воздержа́ния, о́тче, показа́лся еси́ нам,/ стра́сти потопля́я и скве́рну очища́я вопию́щих ве́рно:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Ны́не с Невеще́ственными ли́ки бесе́дуя, Богоблаже́нне,/ и све́тлости Вы́шняго гоще́ния непреста́нно наслажда́яся, уще́дри пою́щия:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Во испове́дании ве́ры, о́тче, пре́был еси́ невра́щен,/ Христа́ бо вообража́я пло́тию и напису́я, поклоня́ешися и зове́ши:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Иису́са Влады́ки на телеси́, о́тче, нося́ я́звы,/ и мене́, уя́звеннаго стрело́ю велиа́ра, уврачу́й, зову́ща:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Па́че естества́ и сло́ва Влады́ку всех чревоноси́ла еси́ и пита́еши от сосе́ц Твои́х,/ всем благовре́менную уготовля́юща трапе́зу,/ Его́же приле́жно, Чи́стая, о нас моли́.
Песнь 8
Ирмос: Царя́ Небе́снаго,/ Его́же пою́т во́и А́нгельстии,/ хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Столп тя вдохнове́н я́ко вои́стинну, и о́браз воздержа́ния, о́тче, стяжа́вше,/ вси твою́ па́мять честву́ем по до́лгу.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Лик ра́дуется мона́шествующих,/ и лику́ет преподо́бных собо́р и пра́ведных:/ вене́ц бо досто́йно с си́ми прия́л еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Укра́шен доброде́тельми,/ в черто́зе неизрече́нныя сла́вы восклони́лся еси́,/ пе́снь воспева́я Христу́ во ве́ки вся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Оде́ждею свяще́нною оде́явся и соверша́я же́ртвы безкро́вныя,/ же́ртва прине́слся еси́ Бо́гу во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Во утро́бе Твое́й су́щаго пре́жде Тебе́ заче́нши,/ Богома́ти Чи́стая Де́во,/ родила́ еси́ несказа́нно Бо́га и Царя́.
Песнь 9
Ирмос: Чи́стую сла́внопочти́м, лю́дие, Богоро́дицу,/ о́гнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно,/ пе́сньми велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Врач неду́гующих во страсте́х от Бо́га показа́лся еси́,/ потреби́тель же, блаже́нне, и отгони́тель лука́вых де́монов,/ те́мже тя блажи́м.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Зе́млю я́ко тле́ния жили́ще оста́вил еси́, о́тче,/ и в зе́млю всели́лся еси́ кро́тких,/ и с ни́ми ра́дуешися, Боже́ственныя наслажда́лся сла́дости.
Припев: Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.
Уста́в непоро́чен ве́ры/ и воздержа́ния о́браз иму́ще по́двиги твоя́,/ непреста́нно Зижди́теля в пе́снех велича́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Дне́сь де́нь пра́здничный,/ созыва́ет бо Тит мона́шествующих стада́ на ликова́ние духо́вное и чрежде́ние/ и пи́щу нетле́нныя жи́зни.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: В Тя всели́выйся, Всенепоро́чная, роди́ся,/ И́же пе́рвее родонача́льным злонра́вно запе́нша,/ человекоуби́йцу низложи́в, и вся ны спасе́.
Вернуться к списку