- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобный Савва Московский
Краткое житие преподобного Саввы Московсого
Ученик преподобного Андроника Московского. Сияя многими добродетелями, и ради них почитаемый не только простым народом, но и князьями, был поставлен после смерти своего учителя игуменом Спасо-Андроникова монастыря. Из многочисленных его учеников многие были поставлены игуменами в другие монастыри, а некоторые стали епископами. С миром отошел ко Господу около 1410 г.
По смерти преподобного Саввы многие, прибегающие с верой к его святому гробу, получали исцеление от душевных и телесных немощей. Один из его учеников, священноинок Ефрем, был борим от беса блудной страстью. С верою придя ко гробу преподобного Саввы и в молитвах призвав его на помощь, вскоре получил исцеление.
Жития преподобных Андроника, Саввы и Александра Московских, Даниила Черного и Андрея Рублева
Первые сведения о преподобном Андронике находятся в житии преподобного Сергия Радонежского, составленном около 1418 года преподобным Епифанием Премудрым . Иеромонах Пахомий Логофет дополнил (около 1440 года) сказание преподобного Епифания некоторыми подробностями, которые он, вероятно, знал из преданий Троицкого и Андрониковского монастырей. Преподобный Андроник «был из города и отечества святого Сергия», то есть Ростовской земли. Юношей пришел он к преподобному Сергию Радонежскому и стал умолять, чтобы тот облек его в святой иноческий образ. Преподобный Сергий не отверг моления юноши: совершил иноческий постриг и нарек имя Андроник. Видя, что молодой инок очень любит безмолвие и молчание, преподобный Сергий благословил ему жить в келлии одному. В воздержании же и трудах Андроник старался ревновать своему старцу.
Преподобный Андроник, «тихий, кроткий, смиренный», по отзыву летописца, рос и укреплялся в духовной жизни под надзором великого аввы Сергия. И святой наставник очень любил своего ученика за «цветущие в нем добродетели» и безответное послушание и особенно молил о нем Бога, чтобы покрыл его невинную душу от вражеских козней и помог ему довершить свое течение до конца. Так прошло десять лет. Однажды преподобному Андронику пришел помысл выйти из Троицкой обители, чтобы основать свой монастырь (как и случилось впоследствии, когда еще был жив святитель Алексий ). Преподобный Андроник не скрыл помысла от своего старца, ибо, возлагая упование на Бога, он, поясняет иеромонах Пахомий Логофет, молился в себе: «Если будет угодно Богу, то может и на дело произвести».
И вот, когда святитель Алексий пришел в Лавру к преподобному Сергию для духовной беседы, преподобный спросил его: «Есть некоторые из братии, которые, когда приходят к святому иноческому образу, тогда всего отрекаются, а потом, прожив десять лет, другие же и более, хотят воспринять священный сан. Ты же как повелишь, владыко святый, благословить или нет?». Святитель Алексий ответил: «Ты имеешь от Бога дар рассуждения. Если видишь кого, что он сможет пасти стадо Христово, – не возбраняй ему, а если видишь кого, что он хочет принять священный сан не ради Бога, а ради человеческой славы, – таковым возбраняй». Долго еще продолжалась беседа. Святитель Алексий обратился к преподобному Сергию: «Возлюбленный отец, хочу просить одного благодеяния у твоей духовной любви ко мне». – «Ничто не возбранено в моей обители для твоей святыни». «Хочу, – сказал Алексий, – чтобы ты дал мне одного из твоих учеников, я намерен с помощью Божией построить монастырь во исполнение обета моего. Когда плыл я из Царьграда, поднялась великая буря на море, так что корабль сокрушался от волн и мы все отчаялись в жизни. Тогда дал я обет соорудить храм в честь того празднества, в какое счастливо достигнем пристани. Море улеглось, и мы вошли в пристань 16 августа. Потому положил я устроить обитель в честь Нерукотворенной иконы Спасителя; приспело время исполнить обещание». (В течение пяти лет по прибытии из Царьграда митрополит не имел возможности исполнять свой обет, т. к. в его отсутствие скопилось много дел по управлению Церковью.) «Доброе дело, – сказал преподобный Сергий, – да даст тебе Господь выполнить его! А все, чего потребуешь от сына твоего, готово пред тобою», ибо знал великий старец с самого начала, для чего свт. Алексий посетил его. И когда митрополит попросил у него в настоятели обители возлюбленного ученика Андроника, прп. Сергий отдал его. Наделив обитель Пресвятой Троицы милостыней, святитель тогда же взял с собою в Москву преподобного Андроника.
Место было избрано в четырех верстах от Кремля, на речке Яузе. Сам преподобный Сергий приходил благословить это место. И уже в 1361 году была воздвигнута прекрасная церковь, освященная митрополитом в честь Пречистого Нерукотворенного Образа Спасителя, а икону Образа Христова, обложенную золотом, которую святитель сам привез из Константинополя, поставил в церкви. В монастыре, где преподобный Андроник стал первым игуменом, был принят общежительный устав. Преподобный Андроник со смирением и усердием нес настоятельские труды, пребывая во всяком воздержании и молитве; он был воистину кроток и смирен сердцем, как благоразумный ученик кроткого учителя – преподобного Сергия. К преподобному Андронику часто приходили люди за духовным советом и благословением. Братия монастыря умножались в числе и преуспевали в добродетелях. Через некоторое время после основания обители преподобный Сергий пришел посмотреть строение своего ученика, похвалил его и благословил, освятив молитвою: «Господи, призри с неба, и виждь, и посети место сие, которое Ты благоизволил создать во славу святаго Твоего имени». После этого, поучив о пользе душевной, преподобный Сергий отошел в свою обитель. Монастырское предание сохранило память и о другом посещении преподобного Сергия, когда он после продолжительной беседы с преподобным Андроником пошел в Нижний Новгород (1365 г.). На месте беседы впоследствии поставлена была часовня.
Одно из поздних преданий повествует, что благоверный князь Димитрий Донской († 1389 г.) заезжал в Спасо-Андроников монастырь до Куликовской битвы (1380 г.), а после победы здесь было встречено русское войско. Эти события и предания свидетельствуют, что Андроников монастырь в честь Нерукотворенного Образа Спасителя пользовался особым покровительством как великокняжеского дома и Московской митрополичьей кафедры, так и Троице-Сергиева монастыря. Слава об обители и духовных подвигах преподобного Андроника распространялась по Руси, так что многие, взыскующие иноческого жития, стали к нему собираться. Чем более умножалось братство, тем большие подвиги принимал на себя преподобный Андроник. Он старался преуспевать в усиленном воздержании, ночных бдениях, посте и молитве. И кто может поведать как он, добрый муж, исправлял других? Каждого он, как отец, поучал, запрещал, умолял и восстанавливал на брань с невидимыми врагами и всех приводил к согласию кротостью. Так богоугодно прожил он много лет, нося на себе тяжесть всех. Когда же преподобный Андроник уразумел свое отшествие к Богу, он вручил паству своему ученику преподобному Савве, который сиял многими добродетелями. А сам, поучив братию о духовной пользе, отошел ко Господу († 13 июня 1395 года). Мощи его почивают под спудом в соборной церкви Спасо-Андроникова монастыря.
Преподобный Савва также содержал преданную ему паству в благочестии, чистоте и святости. Ради его великих иноческих добродетелей его почитали великие князья, иноки и народ. Поэтому и умножилось духовное стадо его учеников, из которых многие были поставлены игуменами в другие монастыри, а некоторые стали епископами. Пожив богоугодно и благочестно много лет, преподобный Савва отошел ко Господу.
Через некоторое время игуменом обители стал преподобный Александр, ученик преподобного Саввы, муж весьма добродетельный и преуспевший в монашеских подвигах. С ним подвизался в обители и другой его старец – преподобный Андрей, иконописец преизрядный, который имел честные седины и всех превосходил мудростью. С помощью Божией преподобные Александр и Андрей воздвигли в своей обители прекрасную каменную церковь, которую украсили чудной росписью в память своих отцов.
Преподобный Иосиф Волоцкий († 1515; память 15/28 сентября) в «Отвещании любозазорным и кратком сказании о святых отцах, бывших в монастырях, которые в Русской земле» писал со слов старца Спиридона, что святитель Алексий, митрополит Московский, основав Андрониковский и Чудовский монастыри, взял игумена для Андрониковской обители у преподобного Сергия Радонежского – преподобного Андроника. С ним были его ученики Савва и Александр и чудные и прославленные иконописцы Даниил и ученик его Андрей, и многие другие такие же. Преподобные Даниил и Андрей были так добродетельны и ревностны в постничестве и иноческой жизни, что сподобились Божественной благодати. Они были так исполнены Божественной любви, что никогда не упражнялись в земном, но всегда ум и мысль возносили к невещественному и Божественному свету, чувственное же око всегда возводили к написанным вещественными красками образам Владыки Христа и Пречистой Его Матери и всех святых. В самый праздник Светлого Воскресения они, сидя на седалищах и имея пред собою всечестные и Божественные иконы, взирали на них неуклонно, исполняясь Божественной радости и светлости. И не только в этот день так творили, но в прочие дни, когда не занимались иконописанием. Ради этого Владыка Христос прославил их и в конечный час смертный. Прежде преставился преподобный Андрей, а потом разболелся и спостник его преподобный Даниил. И находясь при последнем дыхании, увидел он почившего Андрея во многой славе и с радостью призывающего его в вечное и бесконечное блаженство.
Из этого свидетельства очевидно, что преподобные Андроник († ок. 1395–1404 гг.) и его ученики игумены Савва († ок. 1410 г.) и Александр († после 1427 г.), последовательно настоятельствовавшие в обители, и иконописцы Даниил Черный и Андрей Рублев († до 17 ноября 1426 г.) равно почитались как святые Спасо-Андроникова монастыря. Преподобным Даниилу Черному и Андрею Рублеву принадлежат росписи важнейших храмов Русской Православной Церкви: Московского Благовещенского собора в Кремле (1405 г.), Успенского собора на Городке в Звенигороде (начало XV в.), Успенского собора во Владимире (1408 г.), Троицкого собора в Троице-Сергиевой Лавре (1422–1426 гг.) и Спасского собора Андроникова монастыря.
Последние же труды их посвящены были, по просьбе прп. Никона, памяти прп. Сергия. «Преподобный, – говорит летопись, – поспешно собирает живописцев, мужей отличных, совершенных в добродетели, Даниила, спостника его Андрея и их помощников; поспешно совершает он дело, потому что провидел духом скорое преставление тех живописцев, как это и было по окончании дела. При помощи Божией они усердно принялись за дело, весьма украсили разными чудными изображениями, изумляя поныне всех этим конечным трудом своим. Преподобные, оставив память о себе, спустя немного времени в доброй старости прияли благий конец».
До недавнего времени считалось, что Спасский собор был построен при игумене преподобном Александре, между 1410–1427 годами. Некоторые исследователи относят время построения собора к 90-м годам XIV века (Спасо-Андроников монастырь. М., 1872. С. 12). Источники расходятся в том, какой из соборов, Троицкий или Спасский, был «конечным рукоделием» преподобных Даниила и Андрея. Однако древнее свидетельство о кончине и погребении преподобных иконописцев в родном для них Андрониковом монастыре было подтверждено недавней находкой.
В одном из рукописных сборников начала XIX века некий Иона, именующий себя «керженским пострижеником», приведя известные ему сведения о преподобных Данииле и Андрее, писал: «Святость обоих их свидетельствует и древле письменныя месяцесловы. Святыя же их мощи погребены и почивают в том Андроникове монастыре под старою колокольнею...»
Преподобный Андрей Рублев – духовный внук преподобного Сергия, это не раз подчеркивалось. Но подобно тому, как Троицкий собор воплотил в себе духовный опыт преподобного Сергия, духовный опыт преподобного Андроника и его учеников воплощен в соборе в честь Нерукотворенного Образа Спасителя Андроникова монастыря. Этот монастырь явился выразителем основных идей православного иконописания.
Об иконах преподобных Даниила и Андрея еще в XVI–XVII веках свидетельствовали, что они «все чудотворные». Икона Пресвятой Троицы письма преподобного Андрея Рублева Соборным определением 1551 года приравнивалась к каноническому образцу (Стоглав. М., 1890. С. 1681). В «Степенной книге», составлявшейся под непосредственным руководством митрополита Московского Макария в 1560–1563 годах, преподобные Андрей и Даниил именуются «богодухновенными мастерами».
Память преподобного Андроника и его святых учеников совершается в день кончины преподобного Андроника – 13/26 июня и в Соборе Радонежских святых – 6/19 июля, установленном по благословению святейшего патриарха Московского и всея Руси Пимена 10 июля (нового стиля) 1981 года. Память преподобного Андрея Рублева отмечается также в день его тезоименитства – 4/17 июля, за день до праздника обретения честных мощей преподобного Сергия.
Акафист святым преподобным Андронику и Савве
Акафист святым преподобным Андронику и Савве в формате PDF
Кондак 1
Избранным от юности своея молитвенником усердным к Сладчайшему Господу Иисусу за землю Российскую благодарственное пение из глубины сердец наших приносим вам, преподобнии отцы. Вы же, яко имущии велие дерзновение к судии живых и мертвых, испросите у Христа Бога грехов наших прощение, да зовем вам тако:
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Икос 1
Ангельское воистинну ликостояние восполняли есте богомудрии отцы наши Андрониче и Савво, воздевающе преподобнии свои руце Царю веков Сладчайшему Господу Иисусу Христу молящеся о низпослании обители вашей всесильныя благодати Божия. Мы же, стояще в храме вашем и покланяющеся вси ныне раце мощей ваших во умилении глаголем:
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, со ангельскими лики молящиися за ны Живоначальной Троице.
Радуйтеся, покровители обители нашея.
Радуйтеся, ходатаи наши усерднии.
Радуйтеся, целители болезней наших телесных.
Радуйтеся, утешители наших печалей душевных.
Радуйтеся, яко всем посещающым обитель вашу испросите тихое упокоение душевное.
Радуйтеся, научающии нас радоватися о Господе.
Радуйтеся, скорби нашя в радость прелагающии.
Радуйтеся, дарующии нам пресладкую благодать Христову.
Радуйтеся, веселие наше духовное.
Радуйтеся, радости нашя, яко не забываете чад ваших духовных.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 2
Видя душевныма своима очима скорое свое к Богу отшествие, преподобне отче Андрониче, призвал еси богомудраго Савву и благословив сего пасти братию обители твоея, преставился еси во обители горния, идеже веселяся поеши Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум богопросвещенный от юности своея, преподобне отче наш Савво, стяжав, и всего себе покорив в послушание Христово, инок преизряднейший явился еси во обители наставника твоего святаго Андроника. Мы же, ублажающе всечестную память вашу, вопием тако:
Радуйтеся, преподобнии отцы наши, пастырие наши предобрии.
Радуйтеся, собеседницы ангелов.
Радуйтеся, кротцыи ученицы пречуднаго Сергиа.
Радуйтеся, в юности своей послушание изрядное тому показавшии.
Радуйтеся, подражателие равноангельскаго жития своего учителя и наставника.
Радуйтеся, яко измлада смирение и терпение, аки плоды некия пречудныя возрастившии.
Радуйтеся, Живоначальныя Троицы песнословцы.
Радуйтеся, обители нашея изящное украшение.
Радуйтеся, любящих Господа пресладкое увеселение.
Радуйтеся, яко во обитель вашу сподобилися есте прияти святый нерукотворенный Образ Господень на Убрусе.
Радуйтеся, яко еще на земли вам сущым, в сердца ваша вселися солнце правды Христос и Бог наш.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 3
Сила благодати Божия преизобильно излияся на вас, всечестнии отцы наши, еюже просвещаеми явилися есте воистинну источницы чудес изобильнии, всем притекающым к вам подающе исцеления и просветление душевное. Мы же благодарнии, собравшеся в обители вашей, вопием Богу Спасителю нашему: Аллилуиа.
Икос 3
Имея желание пламенное поработати Господеви и воздвигнути обитель иноческую, идеже воспевати Троицу Божественную, преподобне отче Андрониче, поведал еси тайну сердца своего преподобному Сергию, иже и избра тя первоначальником и сторителем обители Сладчайшаго Господа Иисуса, создатися некогда имущия. Темже дивящеся огненней любви твоей ко Господу, со страхом и любовию зовем ти:
Радуйся, Андрониче пречудный, весь аки серафим огнем любве Божия горяяй.
Радуйся, всю красоту мира сего ни во что же вменивый.
Радуйся, все свое помышление, весь ум к Богу всяческих вперивый.
Радуйся, молитвенниче за нас к Богу теплый.
Радуйся, яко скоро послушаеши нас призывающих тя.
Радуйся, крине райскаго насаждения.
Радуйся, цвете благоуханный, процветый во обители дивнаго Сергиа.
Радуйся, источниче, напаяяй ниву Христову.
Радуйся, наставниче премудрый святаго Саввы, сподвижника твоего.
Радуйся, яко тому вся своя помышления всегда открывавый.
Радуйся, яко с Саввою блаженным велие тщание при строении обители сея явивый.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 4
Бурею душевных волнений и плотских страстей одержимый притекл есть ко гробу твоему, Савво богомудре, священноинок и чадо твое духовное Ефрем с рыданием, прося у тебе, отче честный, заступления и помощи. И се услышал еси скоро моление его и даровал еси исцеление от недуга и мятущейся души тихое упокоение. Мы же памятующе велие сие чудо твое, из глубины сердец наших вопием Богу, дивному во святых Своих: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаще людие житие ваше преподобнии, стекахуся в тихую обитель вашу и поведаху вам скорби своя и недуги. Любовию же вашею обласкаеми с миром идяху в домы своя обновленнии душею и телом. Мы же взирающе с любовию на всечестную раку святых мощей ваших, воспеваем тако:
Радуйтеся, преподобнии, укрощающии страсти нашя телесныя вкупе и душевныя.
Радуйтеся, светильницы лучезарнии, просвещающии душы нашя.
Радуйтеся, наставницы заблудших от пути праваго.
Радуйтеся, града нашего щит и ограждение.
Радуйтеся, воини Христови, прогоняющии враги нашя.
Радуйтеся, орли, восперяющии ум наш к небесным.
Радуйтеся, яко бесовския полки далече от нас прогоняющии.
Радуйтеся, братии о Христе обители нашея несумненная надеждо.
Радуйтеся, безмолвия изящнии учителие.
Радуйтеся, постом и бдением страсти своя укротившии.
Радуйтеся, сокровище неиждиваемое на небеси обретшии.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 5
Боготечную пречудную звезду, возсиявшую на востоце, честный нерукотворенный убрус Сладчайшаго Господа и Бога нашего Иисуса Христа из Царьграда пренесенный святителем Алексием, иже и постави его с честию во обители вашей преподобнии отцы наши, Андрониче и Савво, всегда видяще пред очима нашима, устранимся дольних попечений, с трепетом взывающе Сладчайшему Иисусу Богу нашему: Аллилуиа.
Икос 5
Видев богомудрый Савва жития нашего многоболезненнаго суету и тление, еще же и иноплеменных яростная нашествия, иже разоряху обитель нову Спасову, всего себе предаде в руце Божии, велие показа тщание, устрояя обитель и утешая страждущих, темже почитающе благочестное житие его, вопием верно:
Радуйся, пастырю кроткий незлобивый, не забываяй стадо твое духовное.
Радуйся, тщательный делателю нивы Христовы, страх Божий в сердцах наших насаждаяй.
Радуйся, благочестным житием своим вся окрестныя страны удививый.
Радуйся, врачу безмездный, исцеляяй раны душ и телес наших.
Радуйся, неоскудеваемый источниче благодати Христовы, еюже напаяеши верных сердца.
Радуйся, светилниче пресветлый, егоже свет светит пред человеки.
Радуйся, яко по глаголу Божию вси, видящии добрая дела твоя, прославляют Бога Отца твоего небеснаго.
Радуйся, молитвенниче за нас усердный, молитвами бо твоими прогониши от нас духи лукавыя.
Радуйся, целомудрия и чистоты сердечныя неусыпный охранителю.
Радуйся, учениче кроткий Андроника святаго, наставника своего.
Радуйся, яко зриши в небесных обителех святаго своего наставника и с ним призираеши на обитель чад твоих.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 6
Проповедует миру житие ваше равноангельское великий град Москва, идеже при реце Яузе, на горе, зрится храм Нерукотвореннаго Убруса Господня, в немже почивают мощи вашя честныя, преподобнии. Телом убо почиваете, на земли, духом же на небеси, идеже радующеся поете Богу Крепкому, Живому: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия нам яко солнце лучезарное обитель ваша, преподобнии отцы наши, Андрониче и Савво, в нейже с верою молящымся даруете исцеления и просвещение душевное. Мы же чистым сердцем дерзаем воспевати вам тако:
Радуйтеся, сокровищницы многоценныя богатство неиждиваемое.
Радуйтеся, сосуди избраннии Святаго Духа Утешителя.
Радуйтеся, бдением и сухоядением плоть свою умертвившии, да духом живете Господу своему.
Радуйтеся, радости духовныя нас исполняющии.
Радуйтеся, молитвенницы за нас усерднии.
Радуйтеся, яко вашими молитвами спасаеми побеждаем козни диавольския.
Радуйтеся, токи слез ваших бесовския полки потопившии.
Радуйтеся, научающии нас сокуршенным сердцем к Богу вопияти.
Радуйтеся, Православия столпи непоколебимии.
Радуйтеся, обитель свою от ереси и раскола неврежденну сохранившии.
Радуйтеся, спасающии нас от душевредных учений, ихже яко плевелы посевает лукавый.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 7
Хотяще пламенне поработати пресладкому и всещедрому Иисусу Богу нашему, потщалися есте скорбным и тесным путем в небесное отечество внити. Сего ради многия труды и болезни подъяли есте, утончающе плоть свою, влекущую долу и усыряюще дух свой потоками слез. Темже и победными увязавшеся венцы, с лики преподобных прославляете прославльшаго вас Господа, радостно поюще песнь ангельскую: Аллилуиа.
Икос 7
Новое и славное чудо в Чермнем мори бысть: кораблю бо потопляему от волнения бурнаго и страшнаго, святитель Алексий вопиет немолчно щедрому Иисусу, Егоже море и ветры послушают: и се внезапу тишина велия наста, еще же и брег недалече обретеся, мы же стояще во обители сей, принесенней святителем, яко некий дар обетный щедрому Богу, всем сердцем воспоим преславных Андроника и Савву, игуменов и строителей ея, глаголюще:
Радуйтеся, яко в храме вашем, аки в корабли некоем спасаемся от бури житейских попечений.
Радуйтеся, яко молитвами вашими, аки ветром благовонным тецем к пристанищу тихому и немятежному.
Радуйтеся, бури страстей наших утишающии.
Радуйтеся, путеводители наши во Отечество наше Небесное.
Радуйтеся, звезды светлыя, увеселяющыя нас в нощи греховней.
Радуйтеся, надеждо наша несумненная.
Радуйтеся, твердии веры адаманты.
Радуйтеся, яко во обитель вашу стекаются людие мнози на покаяние.
Радуйтеся, с лики ангельскими радуетеся и о единем грешнице кающемся.
Радуйтеся, яко обитель ваша честная уготовляет обильную Трапезу Божественную.
Радуйтеся, яко вернии насладившеся Тоя Трапезы веселятся о Господе дивном во святых Своих.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 8
Странное и дивное видение бысть некогда преподобному Сергию в пустыни Радонежской. В темную бо тихую нощь, стоящу ему на молитве, услыша глас некий, зовый его. Открывшу же ему оконце, осия его внезапу тихий свет райский, и виде множество прекрасных птиц, пресладкое испускающих пение. Неведомый же глас рече преподобному, яко тако умножатся ученицы твоя. Сего ради ублажим мысленныя тоя птицы: тихаго Андроника и богомудраго Савву, воспевающе Господеви немолчными усты: Аллилуиа.
Икос 8
Все в вышних обитаете, преподобнии, и нижних никакоже отступили есте: всегда бо духом посещаете нас любвоию вас почитающих и поющих:
Радуйтеся, защито наша и прибежище.
Радуйтеся, печаль и уныние от нас отгоняющии.
Радуйтеся, выспрь дух наш всегда влекущии.
Радуйтеся, усопших братий наших теплии молитвенницы.
Радуйтеся, яко вся упокоевающыяся под сению обители вашея, под кров свой приемлющии и за них Троице молящиися.
Радуйтеся, яко молитвами вашими Владыку всех умилостивляете.
Радуйтеся, иноков богобоязненных крастото любезная.
Радуйтеся, юношей и дев боголюбивых неусыпнии охранители.
Радуйтеся, старости надеждо нерушимая.
Радуйтеся, всем нам отцы духовнии и наставницы благочестия.
Радуйтеся, преподобнии и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 9
Всякое естество ангельское удивися, преподобнии, пречудному житию вашему на земли. Сего ради прослави вас Бог и Отец щедрот даром чудес и исцелений, яже точите неоскудно всем притекающым к вам и научаете пети Богу, промыслителю нашему: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещаннии недоумеют изрещи, преподобнии, силу любве вашея к человеком: никтоже бо тощ и неутешен исходил есть из обители вашея. Нам же яко некий дар любве вашея оставили есте святый кладезь цельбоносныя воды, егоже ископа Андроник пречудный. Темже любовию воздвизаеми воспеваем вам тако:
Радуйтеся, Сладчайшаго Господа Иисуса от юности возлюбившии.
Радуйтеся, яко и нас научаете ничтоже в мире сем преходящем любити и желати, токмо Единаго Иисуса Пресладкаго.
Радуйтеся, яко к кладезю вашему ближнии и дальнии с верою притекают.
Радуйтеся, яко черплющым воду из кладезя вашего даруется исцеление.
Радуйтеся, сердца нашего райское увеселение.
Радуйтеся, ума нашего мысле крепкая.
Радуйтеся, чувств наших благодатное очищение.
Радуйтеся, радосте наша, помяните нас в страшный день судный.
Радуйтеся, воини Христовы крепцыи, свободите ны от полков бесовских.
Радуйтеся, камение многоценное, имже украшается возлюбленная невеста Церковь Божия.
Радуйтеся, миро благовонное, егоже обоняют боголюбивых сердца.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 10
Спасти хотяще душы своя, преподобнии, оставили есте грешный мир, удалившеся в пустыню Сергиеву, в нейже ангельский образ прияли есте и со страхом и трепетом Господеви поработали есте. Темже и сподобилися есте быти строители и первоначальницы обетной обители святителя Алексия, с нимже ныне поете Богу, во святых почивающему: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси несокрушимая православному воинству российскому, двоице всехвальная и досточудная, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво. Ибо надеющеся на молитвы и заступление ваше, не погибнем от враг видимых и невидимых; темже радующеся ублажаем вас тако:
Радуйтеся, воеводы непобедимии, ихже врази наши трепещут.
Радуйтеся, земли Российския надеждо крепкая и нерушимая.
Радуйтеся, православныя Российския земли преславнии чудотворцы.
Радуйтеся, воинов христолюбивых победо несумненная.
Радуйтеся, молние блистающая, еяже ужасаются вси христоненавистнии языцы.
Радуйтеся, яко молитвами вашими спасаемся от врагов наших.
Радуйтеся, яко убиенным на поли брани воином православным испросите у Царя царей и Господа господствующих венцы нетленныя.
Радуйтеся, яко упокояющымся во обители вашей православным воином даруете тихое упокоение загробное.
Радуйтеся, яко обитель ваша воистинну место светлое, злачное и покойное упокояющымся в ней.
Радуйтеся, яко всегда за Отечество наше православное крепкаго во бранех Господа всегда умоляете.
Радуйтеся, в пленении сущым братиям нашым присное утешение.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 11
Пение благодарения приносяще вам, преподобныы отцы, просим вас мы недостойнии, уязвите сердца наша к любви горней и пресладкой, да чистым сердцем и нескверными усты воспоем Богу нашему в Троице славимому: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарнии светильницы явилися есте в нощи многомятежнаго и плачевнаго жития нашего, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, разгоняюще тьму неверия и озлобления и просвещающе землю Российскую светом веры Христовой, сего ради воспеваем вам тако:
Радуйтеся, светильницы пресветлии, огнем Божественным мир озаряющии.
Радуйтеся, яко и по отшествии вашем в небесныя обители непрестанное попечение о нас являющии.
Радуйтеся, в сонном видении многим являвшиися.
Радуйтеся, яко тем спящым представше, об обителех небесных Сладчайшаго Господа Иисуса поведаша.
Радуйтеся, яко точите православным людем российским неизсякающия источники чудес.
Радуйтеся, яко любвовию почитающым вас во всех бедах и напастех скоро помогаете.
Радуйтеся, веры православныя утверждение.
Радуйтеся, горнему любомудрию нас научающии.
Радуйтеся, житием своим равноангельским путь в Царство Небесное нам указующии.
Радуйтеся, молитвенницы крепцыи за Русь православную.
Радуйтеся, яко честна пред Господем кончина ваша, преподобнии.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 12
Благодать данную вам от Господа сил видяще, молим вас, пастырие наши и учителие, испросите у Христа Бога нашего мир и спасение граду нашему, обители нашей и живущым в ней, тишину и упокоение душевное и душам нашым велию милость, да воспоем Богу отцев наших песнь вечную: Аллилулиа.
Икос 12
Поюще и величающе дивнаго во святых своих Господа, ублажаем вас, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, и рцем тако:
Радуйтеся, наставницы монахов.
Радуйтеся, собеседницы ангелов.
Радуйтеся, яко молите о нас Христа Бога нашего.
Радуйтеся, скории помощницы в бедах наших.
Радуйтеся, преславнии чудотворцы земли Российския.
Радуйтеся, печали и уныния скории отгонители.
Радуйтеся, грешных к покаянию влекущии.
Радуйтеся, яко Россиа почитает обитель, юже вы насадисте.
Радуйтеся, яко гнешнии и недостойнии прибегающии к вам велие утешение получают.
Радуйтеся, жизни нашея утешение.
Радуйтеся, молитв наших предивное укрепление.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 13
О преславнии чудотворцы и угодницы Христови, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, приимите малое сие моление наше от умиленнаго сердца вам приносимое, и испросите у Христа Бога нашего прощение согрешений наших, да всегда поем Тому Единому со Отцем и Святым Духом песнь хвалебную: Аллилуиа.
Сей кондак глаголи трижды.
Икос 1
Ангельское воистинну ликостояние восполняли есте богомудрии отцы наши Андрониче и Савво, воздевающе преподобнии свои руце Царю веков Сладчайшему Господу Иисусу Христу молящеся о низпослании обители вашей всесильныя благодати Божия. Мы же, стояще в храме вашем и покланяющеся вси ныне раце мощей ваших во умилении глаголем:
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, со ангельскими лики молящиися за ны Живоначальной Троице.
Радуйтеся, покровители обители нашея.
Радуйтеся, ходатаи наши усерднии.
Радуйтеся, целители болезней наших телесных.
Радуйтеся, утешители наших печалей душевных.
Радуйтеся, яко всем посещающым обитель вашу испросите тихое упокоение душевное.
Радуйтеся, научающии нас радоватися о Господе.
Радуйтеся, скорби нашя в радость прелагающии.
Радуйтеся, дарующии нам пресладкую благодать Христову.
Радуйтеся, веселие наше духовное.
Радуйтеся, радости нашя, яко не забываете чад ваших духовных.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Кондак 1
Избранным от юности своея молитвенником усердным к Сладчайшему Господу Иисусу за землю Российскую благодарственное пение из глубины сердец наших приносим вам, преподобнии отцы. Вы же, яко имущии велие дерзновение к судии живых и мертвых, испросите у Христа Бога грехов наших прощение, да зовем вам тако:
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Андрониче и Савво, обители Сладчайшаго Господа Иисуса Бога нашего первоначальницы и преславнии чудотворцы.
Тропарь Андронику и Савве Московским
глас 8
От ю́ности своея́, преподо́бнии отцы́ Андрони́че и Са́вво,/ в пусты́ни всели́стеся Се́ргия вели́каго,/ того́ житию́ после́дующе,/ плоды́ смире́ния и послуша́ния возрасти́ли есте́,/ сего́ ра́ди сподо́бившеся бы́ти строи́тели и первонача́льники/ обе́тныя оби́тели святи́теля Алекси́я,/ с ни́мже испроси́те у Христа́ Бо́га ве́рным лю́дем здра́вие и спасе́ние// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: С юности своей, преподобные отцы Андроник и Савва, в пустынь вселились Сергия великого, его житию последовав, плоды смирения и послушания вы возрастили, потому удостоившись быть строителями и начальниками устроенного по обету монастыря святителя Алексия, с ним же испросите у Христа Бога верующим людям здоровье и спасение, и душам нашим великую милость.
Тропарь Андронику, Савве и Александру Московским, Даниилу Черному, Андрею Рублеву
глас 2
Плоды́ доброде́телей на земли́ прине́сше,/ преподо́бнии отцы́,/ в Небе́сных черто́зех ны́не благоуха́ете, я́ко ра́йстии цве́ти,/ и лице́м к лицу́ зри́те Пресвяту́ю Тро́ицу,// Ю́же дерзнове́нно моли́те// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Плоды добродетелей принеся на земле, преподобные отцы, в Небесных чертогах сейчас благоухаете, как райские цветы, и лицом к лицу созерцаете Пресвятую Троицу, Ее же с дерзновением молите о спасении наших душ.
Вернуться к списку