-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Реставрация церковной утвари
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора и ризницы
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Требные чемоданы и сумки
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобный Феодосий Тотемский (Суморин), игумен
Краткое житие преподобного Феодосия Тотемского (Суморина)
Преподобный Феодосий Тотемский Суморин родился в Вологде около 1530 года. С юных лет он воспитывался в духе христианского благочестия и в страхе Божием. По настоянию родителей он женился, но семейная жизнь не отвлекала его от Бога. Он усердно посещал церковь и много молился дома, особенно по ночам. После смерти родителей и супруги он удалился в Прилуцкий монастырь неподалеку от Вологды. В обители Феодосий проходил различные послушания: носил воду, рубил дрова, молол муку, пек хлеб. Отправившись по поручению игумена в Тотьму смотреть за монастырскими солеварнями, он испросил разрешения царя Иоанна Васильевича и благословения архиепископа Никандра основать возле Тотьмы монастырь. Феодосий был назначен настоятелем новостроящейся обители, которая по грамоте 1554 года освобождалась от всяких податей. Преподобный обновил Тотемскую Ефремову пустынь и учредил в ней братство. Будучи настоятелем двух обителей, Феодосий продолжал вести подвижническую жизнь: он изнурял свое тело веригами и власяницей, а под схимническим кукулем носил железную шапку. Любя духовное чтение, настоятель приобретал для монастыря много книг. Преставился преподобный в 1568 году и был погребен в основанном им монастыре. При гробе его совершались чудеса. 2 сентября 1796 года при перестройке Вознесенской церкви его мощи были обретены нетленными, прославление их состоялось 28 января 1798 года, в день его преставления.
Полное житие преподобного Феодосия Тотемского (Суморина)
Родился в Вологде около 1530 г. и был воспитан в благочестии и страхе Божием. Достигнув совершеннолетия, по настоянию родителей святой вступил в брак и имел дочь, но семейная жизнь не отвлекала святого от деятельной любви к Богу. Он усердно посещал церковь, много молился дома, особенно ночью. По смерти родителей и супруги, отдав все свое состояние родственникам на воспитание дочери, Феодосий удалился в Вологодский Спасо-Преображенский монастырь преподобного Димитрия Прилуцкого и, приняв здесь постриг, смиренно нес все нелегкие монастырские послушания: колол дрова, пек хлебы, молол муку, исполняя все с усердием.
Отправившись по поручению игумена обители в Тотьму смотреть за монастырскими солеварнями, он заботливо относился к рабочим и был к ним кроток и милостив. Управление его было таково, что никогда прежде солеварни не приносили столько дохода, как при нем. После того, как жители Тотьмы стали переселяться на новое место, преподобный пожелал основать в этих местах монастырь. Население Тотьмы и окрестных деревень, знавшее и любившее преподобного Феодосия еще на варницах, услышав об этом, приходило к нему и приносило все необходимое для жизни. В 1554 г., получив царскую несудимую грамоту и в благословение от Прилуцкого монастыря икону Богоматери (известную теперь под именем Суморинской чудотворной), преподобный Феодосий приступил к устроению монастыря и в течение одного года при помощи соседних жителей поставил деревянную церковь, трапезу, келлии и другие необходимые постройки.
Сам получивший в юности хорошее образование, святой стремился к духовному просвещению братии и со временем собрал в обители обширную библиотеку. Старанием преподобного была восстановлена и запустевшая Ефремова пустынь в том же Тотемском округе. Будучи настоятелем теперь уже двух обителей, преподобный Феодосий постоянно находился в молитве и трудах, являя пример братии. Провидя скорую кончину, святой оставил духовное завещание, в котором, в частности, настойчиво подчеркивал необходимость церковной молитвы за всех усопших, и мирно почил 28 января 1568 г. Известно около 150 посмертных чудес преподобного.
2 сентября 1796 г. при перестройке храма были обретены нетленные мощи святого, которые ныне почивают в соборе Рождества Христова г. Тотьмы.
Феодосий, преп. Тотемский
Феодосий, преподобный, основатель Тотемского монастыря, ныне заштатного, находящегося близ уездного города Тотьмы. Феодосий, по прозванию Суморин, родился в Вологде, пострижен в Вологодском Спасо-Прилуцком монастыре и вскоре назначен в надзиратели за соловарнею в Тотьме, монастырю сему принадлежащею. В 1554 году Тотемские посадские жители просили царя Иоанна Василиевича дозволить преп. Феодосию построить у них между речками Ковдою и Песьею-Деньгою, впадающими в реку Сухону, монастырь. Царь дал свое соизволение, и согласно желанию просителей назначил Феодосия настоятелем новостроящейся обители, и освободил оную несудимою грамотою (1554 г. февр. 20) от всяких податей и пошлинных сборов. По получении сей грамоты, преп. Феодосий построил деревянную церковь Преображения и при ней монашеские кельи, а в 1556 году получил, вследствие просьбы своей, другую грамоту царскую на монастырские соловарни и на безоброчную продажу соли. Кроме царского жалованья, преп. Феодосий приобрел куплею, вкладами и собственными трудами к монастырю своему некоторые земли, угодья и две мельницы, как подробно означено в духовном его завещании, доныне в монастыре сохраняющемся. – Он обновил с благословения епископа Ростовского и Ярославского, в епархии коего состояла тогда Тотьма, пустынь, бывшую в Тотемском уезде, в займище Леванидовском, построенную старцем Ефремом, и завел в ней братство. Быв настоятелем двух обителей, Феодосий не уменьшил подвигов иноческих, а увеличил их: на теле его лежали вериги, а поверх их жесткая власяница; вериги врезались наконец в тело его, но он терпел боль для умерщвления плоти своей. Феодосий преставился 1568 г. января 28; погребен в созданной им Спасо-Суморинской обители. Почитание сего угодника началось и служба ему сочинена еще в 1729 году. Св. мощи обретены нетленными в 1796 году. Свидетельства, учиненные им в 1796, 1797 и 1798 гг. и чудеса, от них происходившие, совершенно удостоверили в святости преп. Феодосия. Почему и повелено было Высочайшим указом 1798 г. сентября 28, огласить повсеместно явление сих мощей. А по указу Святейшего Синода (1798 г. сент. 30) определено: празднование сему новоявленному чудотворцу, установленное издавна, совершать повсеместно на память преставления его, 28 января 331 .
* * *
Там же, VI, 412–435. Поли. Собр. Закон. (первое) № 18682. Русские Святые, 1861, январь.
Молитва преподобному Феодосию Тотемскому
Акафист преподобному Феодосию Тотемскому
Кондак 1
Возбранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, всем с верою приходящым источаяй многоцелебные дары, похвальная восписуем ти творящии всечестную память твою: ты же, яко имея дерзновение ко Господу, моли спастися душам нашым, да зовем ти:
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Икос 1
Ангельское твое во плоти житие провидев всея твари Создатель, от юности уготова тя в жилище себе, Егоже тя обителищем быти уведевше похвальная восписуем ти:
Радуйся, благочестивых родителей богоприятное испрошение:
радуйся, от благочестиваго корене отрасль святейшая.
Радуйся, от юности твоея Богу послуживый:
радуйся, воздержанием Ангелов удививый.
Радуйся, в молитвах теплый предстателю:
радуйся, скорбящих сладкое утешение.
Радуйся, просящым скорый помощниче:
радуйся, болящым скорый и безмездный врачу.
Радуйся, земный ангеле:
радуйся, небесный человече.
Радуйся, сосуде избранный Духа Святаго:
радуйся, телес наших здравия и душ спасения ходатаю.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 2
Видя тщету мирских попечений, блаженне Феодосие, жизнь твою не мирови, но Богу посвятил еси: сего ради оставив дом родителей твоих, водворился еси с работающими Богу во иноческом житии, во еже непрестанно и благоприятно вопити Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разум плотскому человеку неразуменный от юности твоея стяжавый, преподобне отче Феодосие, горняя мудрствовал еси, а не земная, темже взываем ти:
Радуйся, мудрости небесныя жилище:
радуйся, терпения адаманте.
Радуйся, братолюбия зерцало:
радуйся, иноков правило.
Радуйся, на скрижали сердца твоего закон Божий написавый:
радуйся, сам себе и весь живот твой Христу Богу предавый.
Радуйся, ум твой к небеси вперивый:
радуйся, страх Божий в сердце твоем до конца сохранивый.
Радуйся, вместо тленных нетленная стяжавый:
радуйся, гордость мирскую поправый.
Радуйся, Духом Святым наученный:
радуйся, некнижный паче книжных просвещенный.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 3
Сила Вышняго осени твое сердце, преподобне отче Феодосие, яко тебе, в Спасителевой обители Бога ради неусыпно потрудившася, и к чудотворной раце преподобнаго Димитрия неленостно прибегавша, яви соучастника святыни его, с нимже и ныне водворяешися в горней обители, дивному во святых своих Богу всегда вопия: Аллилуиа.
Икос 3
Имуще тя, отче Феодосие, преподобный Димитрий Прилуцкий, паче прочих избранна и любезна, предуготова тя к вящшым подвигом спасительным, егда от междоусобия Российских вельмож, и от Казанских татар и черемис, многия скорби, имущия быти предрече, таже победу над оными и конечное раззорение царства Казанскаго провозвести, да и ты с ним предстанеши ко Господу с теплым своим предстательством: мы же ведуще вся сбывшаяся, и уразумевше тя крепка молитвенника о душах наших, вопием ти:
Радуйся, во плоти удостоенный собеседования со святым Димитрием:
радуйся, великий благочестия столпе.
Радуйся, зерцало совершеннаго терпения:
радуйся, миролюбцев обличителю.
Радуйся, сластолюбцев наказателю:
радуйся, враждебных исправителю.
Радуйся, малодушных утешителю:
радуйся, к воздержанию путеводителю.
Радуйся, к трезвенному житию наставниче:
радуйся, во унынии закосневающих исправителю.
Радуйся, многих ко Господу обративый:
радуйся, козни лукаваго победивый.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 4
Буря ярости и зверство безбожных, многих братии твоея зле исторгая жизнь при очесех твоих, велия причини тебе скорби и тесноту: обаче ты, яко доблий воин Христов, мужественно молитвою себе вооружая, под ударами злобы не изменился еси, всегда вопия Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав игумен от братии твое терпеливодушное в безмолвии житие, преблаженне, по разхищении погаными, аще и нехотяща отлучитися святыя обители, восхоте послати тя во град Тотьму на строение соленаго варения, ты же Апостольскими стопами послушания ради шествовав, путь твой добре совершил еси, сего ради сретаем тя приветствии сими:
Радуйся, иго Христово и бремя Его понесший измлада:
радуйся, не обративыйся вспять в шествии до горняго града.
Радуйся, во умерщвлении страстей добре подвизавыйся:
радуйся, в духовном мужестве с древними отцами сравненный.
Радуйся, молитвами твоими дивная сотворивый:
радуйся, господствию духа плоть покоривый.
Радуйся, миром небесным приосененный:
радуйся, долготерпения искус стяжавый.
Радуйся, земная мудрования презревый:
радуйся, единаго Господа вседушно поискавый.
Радуйся, сохранивый невредно целомудрие:
радуйся, яко верный раб пред Господем во вся дни благочестно шествовавый.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 5
Боготечная звезда явился еси в стране Тотемстей, всеблаженне, на путь спасительный к вечному небесному отечеству ведущая, егда примером верных душы назидая, научил еси я благодарно пети Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевый, преподобне отче, в варницах соли огненный жар велий, мысленно представлял еси себе жестокость огня в грядущем веце, на грешников нераскаянных уготованнаго, и внегда пребывал при варении пищныя соли, имея служащыя люди, яко присныя себе чада, всегда внушал еси им страх Божий, растворяя солию слова Божия, сам же на большыя подвиги к добродетели поучался еси, темже вопием ти:
Радуйся, образе кротости духовныя:
радуйся, умертвивый плоть твою постом и бдением.
Радуйся, умертвивый язык твой на глаголание тщеты:
радуйся, умертвивый ушы твои на слышание глагол душевредных.
Радуйся, умертвивый руки на грабление и творение зла:
радуйся, умертвивый чрево на объядение и пиянство.
Радуйся, трудами мертва соделавый чресла своя на нечистоту:
радуйся, умертвивый ноги к течению на совет нечестивых.
Радуйся, на камени Христовою верою утвержденный:
радуйся, Божиим свидетельством возвышенный.
Радуйся, не прением, но верою возмогати научивый:
радуйся, некнижный, многих книжных посрамивый.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 6
Проповедник немолчный явился еси всем зрящим тя, Преподобне, премудрости Евангельския, всегдашния чистоты и мужественнаго терпения, аще и в безмолвии хранил еси в сердце твоем сокровище веры, надежды и любви, и воспевал еси Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия богохранимой души твоей истинный боговедения свет, егда начал если помышляти о создании новыя обители при граде Тотьме, и вселитися ту, знаменуя тем Божие людем благословение, а о благоденственной их жизни могущественное к Богу предстательство: мы же, видевше твое, Преподобне, не точию о себе, а паче о спасении ближних попечение, воспеваем тя сице:
Радуйся, сродники по плоти Христа ради оставивый:
радуйся, всю надежду на Него возложивый.
Радуйся, любве нелицемерныя хранителю:
радуйся, служителю Божий, о верных Бога умоляяй.
Радуйся, наставниче грешных к небесным направляяй:
радуйся, и словом и житием поучаяй.
Радуйся, образе агнцем и пастырем:
радуйся, блаженныя вечности искателю.
Радуйся, непостижимыя славы Святых созерцателю:
радуйся, струя напаяющая благочестием церковь.
Радуйся, светильниче, непрестанным богомыслием сияющий:
радуйся, свещнице, любовию к Богу и ближнему светящий.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 7
Хотя обещанное Богу исполнити, приял еси путь ко игумену и братии, они же, и не хотяще разлучитися с тобою, с честию из обители тя проводиша. Шедше убо в путь свой радуяся, егда достигл еси места, к сооружению обители, назначаемаго на брегу Ковды реки, водрузив крест, Богу с радостными слезами возопил еси: Аллилуиа.
Икос 7
Новыя радости и благодарения Богу излиял еси слезы, Преподобне отче, егда прешед реку и возшед на гору, поставил еси кущу и водрузив крест на месте, назначаемом для сооружения храма, с коленопреклонением и со слезами моляся, рекл еси: «благословен Бог, иже показа ми место, идеже вселюся в век века» сего ради вопием ти:
Радуйся, от горы сея возшедый на гору небесную:
радуйся, древним общежития начальником уподобивыйся.
Радуйся, истинный Богу поклонниче:
радуйся, великий Ему угодниче.
Радуйся, делателю винограда Христова неленостный:
радуйся, благий и верный Его рабе.
Радуйся, данный ти талант благочестия возрастивый:
радуйся, в мале быв верен, над многими ныне поставленный.
Радуйся, горлице пустыннолюбная:
радуйся, древо, посреде происходящих вод насажденное.
Радуйся, грядущая яко настоящая предсказавый:
радуйся, душевныма очима выну Господа созерцаяй.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 8
Странно бе видети, како убогий старец един обитает в пустыне на горе, презирая видимых и невидимых врагов, возлюбленный же им град обитель тому устроити и святынею обогатити тщится, мы же очима нашима вся по воле его от Бога совершаемая зряще, благодарно Ему вопием: Аллилуиа.
Икос 8
Весь, пречудный Феодосие, душею и телом посвятил еси себе Богу, пребывая в непрестанных трудах, молитвах, постех и бдениих, еже видевше окрестнии людие, кротости и терпению твоему дивящеся, начаша служити потребными к построению святыя обители: о чесом ходатайствовати трудолюбно потекл еси в град царствующий к великому Князю. Мы же подвиги твоя восхваляем сице:
Радуйся, совершенный в добродетелех человече:
радуйся, ленивых подвигнувый твоими нравы.
Радуйся, кротости навыкнувый от Агнца вземлющаго грехи мира:
радуйся, за подвиги получивый вечная благая.
Радуйся, щитом веры стрелы лукаваго разжженныя угасивый:
радуйся, молитвою и постом главу ему сокрушивый.
Радуйся, предводителю добрый в пути спасения:
радуйся, преспевавый добродетельми и трудами.
Радуйся, умерщвлением страстей миру умерый:
радуйся, возделыванием добродетели живый Богови.
Радуйся, себе самаго, яко юнца в жертву Богу посвятивый:
радуйся, светильниче, елеем благодати кипящий.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 9
Всякое естество Ангельское удивися твоим подвигом и Христоподражательному житию твоему: почитаху бо тя и на земли во время трудов твоих жившии, не яко проста человека, но яко Ангела Божия посреде их светящася и премудростию учения в добродетели всех превосходяща, мы же прославляющемуся чрез тебе Богу взываем: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство человеческое твое о Христе мужество, всеблаженне, изрещи не может, яко преуспевая во бдениих и пощениих, веригами тяжкими и власяницею облеклся еси, претерпевая болезни любве ради Божия, плоть твою духови поработил еси. Сего ради вопием ти:
Радуйся, алкая и жаждая правды, ныне насыщаешися:
радуйся, в послушание Богу Отцу себе отдавый.
Радуйся, нищетою твоею Богу Сыну подражавый:
радуйся, чистоту твою Богу Духу сохранивый.
Радуйся, во плоти ангельски поживый:
радуйся, воине Христов непобедимый.
Радуйся, куплями житейскими не обязавыйся, да Воеводе угоден будеши:
радуйся, не восхотевый двема господинома работати.
Радуйся, от юности на плоть, мир и диавола вооруживыйся:
радуйся, сих врагов славно победивый.
Радуйся, отец по духу чадолюбивый:
радуйся, обитель дивну насадивый.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 10
Спасти хотя душу твою, славы мирския всемерно бегал еси, и егда окрестнии народи начаша тя яко велия о Христе подвижника почитати, ты во граде пред всеми явно сладкими питался еси, и от безумных людей укорения и биения с радостию претерпевал еси, Богу яко в тимпане, во умерщвлении телесе непрестанно вопия: Аллилуиа.
Икос 10
Стена ограждающая от всех прилогов диавольских был еси братии, паче по кончине твоей, в ней же о прославлении обители и заступлении требующих твоих молитв предрекл еси, ныне убо, по предречению исполняемая зряще, благодарно вопием ти:
Радуйся, душу свою за человеки положивый:
радуйся, от обители земныя в небесную преселивыйся.
Радуйся, душею тамо, телом зде пребываяй:
радуйся, от мощей твоих недугов целения источаяй.
Радуйся, в великих подвизех течение совершивый:
радуйся, розго мног плод о Христе сотворшая.
Радуйся, грозд винный питающий и веселящий нас:
радуйся, омраченныя просветивый.
Радуйся, просвещенныя утвердивый:
радуйся, отрада к тебе прибегающым.
Радуйся, России на сопротивныя победу содевающий:
радуйся, всем правоверным прошения исполняющий.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 11
Пение немолчное принося Святей Троице о сохранении и укреплении Всероссийскаго царства, и всей державе Российстей от силы в силу приходящей, моли спастися, да с радостию вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарный светильник явился еси, егда мощей твоих просветился еси нетлением, источая свет благодати Божия целебными дары твоими: сего ради мы яко чада церкве Христовы стекающеся, благодарственная принося Богу, вопием к тебе:
Радуйся, преисполненный всякия благостыни:
радуйся, милости превеликия сокровище.
Радуйся, промышления о людех приятелище:
радуйся, крине райскаго селения.
Радуйся, миро Христова благоухания:
радуйся, древо чудоточное рая Иисусова.
Радуйся, чаше, изливающая токи милосердия Божия:
радуйся, чудес пучино, свыше излиянная.
Радуйся, иноков удобрение:
радуйся, всея России укрепление.
Радуйся, Тотемская похвало:
радуйся, всех смиренномудрствующих славо.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 12
Благодать цельбы стяжавшаго, преподобнаго Феодосия почтим сердцем и усты, и да вящшую воздадим почесть святым его мощам, потщимся всемерно подражати вере его, всегда вопия прославляющему Святых своих Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твое, святе Феодосие, теплое предстательство, от врагов видимых и невидимых скорое заступление, призывающе тя умильно просим, не возгнушайся нас грешных, но услыши вопиющих тебе:
Радуйся, всякий недуг телесный и душевный врачующий:
радуйся, в невечернем дни царствия Божия приснопочивающий.
Радуйся, злых помыслов прогонителю:
радуйся, беснуемых скорый целителю.
Радуйся, закосневающих грешников исправление:
радуйся, немолчный наставниче.
Радуйся, ломотныя и опухольныя болезни уврачевавый:
радуйся, трясавичныя и огневичныя недуги отгнавый.
Радуйся, слепым прозрение даровавый:
радуйся, хромым и разслабленным хождение исправляяй.
Радуйся, в Бозе нам потребная созерцающий:
радуйся, многим прошения предваряющий.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 13
О, великий чудотворче Феодосие! Моление наше приемши, умоли подвигоположника Иисуса, да избавит царствующыя грады и всякий град и страну Христианскую от нахождения иноплеменных, от ересей и расколов, от болезней и грехов и от всякия напасти, да с тобою в селении праведных сподобимся пети триипостасному Богу: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангельское твое во плоти житие провидев всея твари Создатель, от юности уготова тя в жилище себе, Егоже тя обителищем быти уведевше похвальная восписуем ти:
Радуйся, благочестивых родителей богоприятное испрошение:
радуйся, от благочестиваго корене отрасль святейшая.
Радуйся, от юности твоея Богу послуживый:
радуйся, воздержанием Ангелов удививый.
Радуйся, в молитвах теплый предстателю:
радуйся, скорбящих сладкое утешение.
Радуйся, просящым скорый помощниче:
радуйся, болящым скорый и безмездный врачу.
Радуйся, земный ангеле:
радуйся, небесный человече.
Радуйся, сосуде избранный Духа Святаго:
радуйся, телес наших здравия и душ спасения ходатаю.
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Кондак 1
Возбранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, всем с верою приходящым источаяй многоцелебные дары, похвальная восписуем ти творящии всечестную память твою: ты же, яко имея дерзновение ко Господу, моли спастися душам нашым, да зовем ти:
Радуйся, Феодосие, великий чудотворче.
Молитва преподобному отцу нашему Феодосию, Тотемскому чудотворцу
О, добрый наш пастырю и богомудрый наставниче, преподобне отче Феодосие! Услыши нас грешных, молящихся тебе, и призывающих в помощь скорое предстательство твое: виждь нас грешных в толицех обстояниих сущих, виждь нас немощных отвсюду уловляемых, всякаго блага лишенных и умом от малодушия помраченных: потщися, угодниче Божий, не оставити нас в греховном плену быти, да не будем в радость врагом нашым, и не умрем в лукавых деяниих нашых. Моли о нас недостойных Спаса Господа, Емуже ты со безплотными лики предстоиши. Милостива к нам сотвори Содетеля нашего в нынешнем веце и в будущем, да не воздаст нам по делом нашым, и по нечистоте сердец нашых, но по Своей благости воздаст нам: на твое бо ходатайство уповая, твоим предстательством хвалимся, твое заступление на помощь призываем и к цельбоносному гробу твоему припадая недостойнии исцеления просим: избави нас, угодниче Христов, от злых находящих на нас, и укроти волны страстей и бед возстающих на нас, да ради святых твоих молитв не обимет нас напасть, и не погрязнем в пучине греховней и в тине страстей наших. Моли, преподобне отче Феодосие, Христа Бога нашего, да подаст нам мирное жительство, оставление грехов, душам нашым спасение и велию милость. Аминь.
Тропарь Феодосию Тотемскому
глас 1
От ю́ности, преподо́бне Феодо́сие,/ жела́ние твое́ ко Христу́ Бо́гу впери́л еси́,/ его́же ра́ди град и оте́чество оста́вль/ и сла́ву су́етную, я́ко прах вмени́в,/ после́довал еси́ преподо́бному Дими́трию/ и оби́тели его́ сожи́тель был еси́,/ пресели́вся ко гра́ду То́тьме/ и в междоре́чие всели́вся,/ посто́м и бде́нием, и власяны́м одея́нием,/ и вери́гами те́ло твое́ удручи́л еси́./ Сего́ ра́ди Бог, ви́дев твоя́ труды́,/ по преставле́нии твое́м чудесы́ обогати́ тя:/ бе́сы изгоня́еши и слепы́я просвеща́еши,/ от вся́ких неду́г и бед избавля́еши приходя́щия к тебе́ с ве́рою и вопию́щия:/ сла́ва Да́вшему ти кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Даю́щему тобо́ю всем исцеле́ния.
Перевод: С юности, преподобный Феодосий, ты устремил свое желание ко Христу Богу, ради Него оставил город и отечество твое и суетную славу оценив как прах, последовал ты преподобному Димитрию и подвизался в его обители, переселился к городу Тотьме и поселился у реки, постом, бдением, ношением власяницы и вериг тело свое ты отягощал. Потому Бог, видя твои труды, после преставления твоего обогатил тебя даром чудотворений: ты изгоняешь бесов и даешь зрение слепым, от всяких недугов и бед избавляешь приходящих к тебе с верой и взывающих: «Слава Давшему тебе силу, слава Венчавшему тебя, слава Подающему через тебя всем исцеления».
Канон преподобному Феодосию Тотемскому (2‑й)
глас 6
Песнь 1
Ирмос: Сеченое, сечется море Чермное, волнопитаемая же изсушается глубина, таяжде купно безоружным бывши проходима и всеоружным гроб. Песнь же Богокрасная воспевашеся: славно прославися Христос Бог наш.
Агнче Пречисте, Божий Слове, низпосли мне слово, недостойному, воспети чудеса преподобнаго Твоего Феодосия, егоже в подвизех прославил еси, усердно к Тебе воспевающа: славно прославися Христос Бог наш.
Весь возложся Зиждителеви и славу временную презрети желая, железы тело твое стягнув, к подвигу устремился еси, Божественною разжегся ревностию, в молитвах же к Богу воспевая: славно прославися Христос Бог наш.
Гордаго змия смирением твоим поправ, плотская взыграния умертвил еси, и житейския сласти терпением, аки мечем, посекл еси, преподобне Феодосие, Господеви вопия: славно прославися Христос Бог наш.
Богородичен: Девство сохранивши некрадомо, от Духа Свята заченши, родила еси Бога Слова и по Рождестве пребыла еси, якоже и прежде, Богоневесто Владычице. Темже спаси нас, вопиющих: славно прославися Христос Бог наш.
Песнь 3
Ирмос: Господь Сый всех и Зиждитель Бог, созданное Безстрастный, обнищав, Себе соедини, и Пасха, за яже хотяше умрети, Сам Сый, Себе предпожре: ядите, — вопия, — Тело Мое и верою утвердитеся.
Единаго возлюбил еси Христа, преподобне Феодосие и во плоти безплотных полки посрамил еси и по преставлении твоем чудеса точиши: явлением бо со иконою Пречистыя Богоматере девицу разслабленную от одра возставил еси.
Житие непорочно на земли совершил еси, преподобне, ныне же страсти недужных исцеляеши: страждущему бо на новый месяц от лукаваго духа трилетное время здравие подал еси, пришедшу ко святому гробу твоему.
Зиждителю предстоиши и к Нему дерзновение имаши, отче. К раце бо твоей пришедшая жена, шум, и двоицы глаголание, и пения убо слышавши, ужасеся; манием же касания очес прозрение подал еси ей, назнаменуя святыя воды кропление.
Богородичен: Из корене Иессеова израстши жезл, цвет носящий — Христа, Содетеля всякия твари, увядившаго сады неплоднаго разума, Дево Богородице, спаси ны от греховных страстей, прибегающия в кров Твой с верою.
Седален, глас 8
Премножеством добродетелей от младенства житие украсил еси, помыслив от земных на Небесная, и, делом совершив, отче Феодосие, славу и богатство тленное ни во что же вменил еси; постом и власяным одеянием плоть твою изнурял еси, всенощным же стоянием и молитвами собеседник ангельским ликом показался еси. Моли Христа Бога согрешений оставление даровати чтущим любовию святую память твою.
Песнь 4
Ирмос: Удивися Твой разум от мене, услышавшу преславная веления смотрения Твоего, укрепися же возлюблением Твоего схождения, Ты бо моея нищеты не отверглся еси.
Феодосие блаженне, воздержанием во плоти страсти чувственныя умертвил еси и по успении твоем страсти недужных разрешаеши: одержимаго бо трясавицею свободил еси от недуга.
Источники слезными напоив ниву души твоея, отче, чудесы просиял еси, яко звезда, многосветлая: болезнующаго очима уврачевал еси, младенца же спасл еси, мучима от лукаваго духа.
Ко Творцу о нас молишися, преподобне, и даруеши цельбы неоскудно припадающим к раце твоей: хромаго от болезни уврачевал еси и ходити непреткновенно устроил еси
Богородичен: Людем явися обновление, Владычице: Ты бо родила еси во времени от Отца рожденнаго прежде век, нас же ради от Тебе воплотившагося и спасшаго от первыя клятвы род человеческий.
Песнь 5
Ирмос: Богоявления Твоего, Христе, к нам милостивно бывшаго, Исаия Свет видев Невечерний, из нощи утреневав, взываше: воскреснут мертвии, и востанут сущии во гробех, и вси земнороднии возрадуются.
Многое имея дерзновение к Зиждителю, отче Феодосие, многими мя, лютыми страстьми содержимаго, исцели, якоже и девицу, всеми уды разслабленную, прикоснувшуюся раце твоей, исцелил еси.
Недреманно последуя Христу, плоть нас ради приемшу и очи слепаго отверзшу, Феодосие, жене слепей и оком невидящему прозрение подал еси, и нас просвети, поющих тя.
К Серафимом приобщився, преподобне Феодосие, всяческих Творца и Владыку преклонил еси на милосердие: седмолетное время не слышавшему ушима, даровал еси здравие.
Богородичен: Огнь Божественный во утробе понесши, Богоневесто Пречистая, попали наша страсти душетленныя и просвети сердца поющих, да вси Тебе прославляем, рождшую Господа, всю тварь содержащаго.
Песнь 6
Ирмос: Зверю бездны предается пророк Иона, глубине морской, прообразуя Твое, Слове, тридневное востание. Тем и взываше: из глубины преисподния возведи живот мой, Благоутробне.
Пресвятей Троице дом себе устроив, пустыню возлюбил еси и по преселении твоем к Богу посещаеши ученики твоя, старца разслабленнаго укрепил еси и младенцу разрешил еси слепоту.
Рака мощей твоих, отче Феодосие, неоскудно исцеления источает приходящим с верою: главную болезнь и разслабление тела жене разрешил еси, человека же одержимаго от лукаваго духа свободил еси.
Светом Божественным озаряемь свыше, чудесы просиял еси и мрак демонский разрушаеши; нас же, прегрешеньми объюродевших, уцеломудри, якоже изступльших ума уцеломудрил еси.
Богородичен: Тя провиде Даниил несеченную гору, из неяже отторжеся камень без руку, прообразуя от Тебе воплощение Безлетнаго в лето. Нас же, во глубине злых прегрешений труждающихся, спасаеши, Богородице, едина земным прибежище.
Кондак, глас 8
Воздержанием плоть изнурил еси и непрестанными молитвами, яко Ангел, возвысился еси, струями же слезными бесовския полки погрузил еси. И ныне во Свете невечернем ликуеши у Христа Бога и приходящим ко святому твоему гробу неоскудно исцеление подаеши, верою вопиющим тебе: радуйся, отче Феодосие Богомудре.
Икос
Возревновав о Божественных бдениих и тесным на земли шествовав путем, Небесных пространствия радостне достигл еси, идеже зриши Пресвятую Троицу, дарованьми чудес обогащаемь. Мы же, терпению твоему дивящеся, сице вопием: радуйся, чистое Святаго Духа приятелище; радуйся, земный Ангеле и Небесный человече; радуйся, любве ради Христовы град отечества земнаго оставивый и в междоречии жити изволивый; радуйся, древо добродетелей, при водах насажденное; радуйся, яко плод принесл еси благоцветущ послушания; радуйся, яко терпением твоим страсти плотския умертвил еси; радуйся, яко оружием крестным мысленнаго Амалика посекл еси; радуйся, столпе, непоколебимый житейскими ветры; радуйся, лукавых духов прогонителю; радуйся, яко исцелений источаеши реку; радуйся, яко страждущих от бед избавляеши; радуйся, иноком исправление; радуйся, отче Феодосие Богомудре.
Песнь 7
Ирмос: Три юноши не опали древле возвышаемый пламень, нещадно мя зной к тлению положи. Но, яко оныя избавил еси сиянием Твоим, поющаго с ними спаси мя: благословен еси, Боже отец наших.
У Владыки Творца предстоя в Вышнем Царствии, Феодосие преподобне, болезнующую очима исцелил еси; просвети и наша сердечная очеса светом Богоразумия и научи к Нему пети: благословен еси, Боже отец наших.
Фарисейское кичение отвергше, усердно приступим вси ко гробу Богомудраго Феодосия: источает бо нам неоскудную струю исцелений. Отроку страсть телесе и соуз языка разрешив, да отверзет и наши устне пети Христу: благословен еси, Боже отец наших.
Излиянием чудес от Бога обогатился еси, отче, темже приходящих облегчаеши болезни, растения утробы, и струп ноги, и крови течение уставил еси. Утверди убо и наша мысли звати Христу: благословен еси, Боже отец наших.
Богородичен: Христа рождши, Владыку и Врача всяческих, Богородице, ранами греховными нас, уязвленных люте от душетленнаго стрельца и неисцельно болящих, исцели, Владычице, молитвами Твоими и пластырь приложи покаяния Сыну Твоему зовущим: благословен еси, Боже отец наших.
Песнь 8
Ирмос: За законы отеческия блаженнии в Вавилоне юноши, предбедствующе, царюющаго оплеваша повеление безумное и, совокуплени имже, не сваришася огнем, Державствующему достойную воспеваху песнь: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.
Псаломски процвел еси, яко финикс, в посте и подвизех, и бесовския полки прогоняеши, и даруеши цельбы независтно. Житейскими помышленьми мой ум мятущийся уцеломудри, да воспою: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.
Цареви всех и Богу предстоя, отче Феодосие, нам испроси одоление на враги видимыя и невидимыя и движимая сердца наша утверди, да в радости душевней воспоем: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.
Чисте зрети сподобився Пресвятую Троицу, до конца чисто житие сохранил еси и чистотою Ангелы удивил еси. Мене же, житейскими сластьми оскверненнаго, очисти молитвами твоими, да воспою: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.
Богородичен: О, Света приятелище, пресветлаго Солнца облаче, Богорадованная Владычице, лестнице мысленная, Небесная врата, спасения двери! Бог бо из Твоих ложесн пройде неизреченно, Егоже прославляем во веки.
Песнь 9
Ирмос: Странствия Владычня и Безсмертныя Трапезы на Горнем месте высокими умы, вернии, приидите, насладимся, возшедша Слова, от Слова научившеся, Егоже величаем.
Гражданин Вышний желая быти, земнаго отечества град оставил еси, пресельник явився, отче Феодосие, к Горним легко прешел еси, во свете праведных водворяяся, духом же неотступно с нами пребываеши, сохраняй убо нас, тя воспевающих.
Распростер преподобнии твои руце, принеси моление ко Всещедрому Богу, отче Богомудре Феодосие, сохранити град твой невредим от варварскаго нашествия и междоусобныя брани и спасти нас, тебе величающих.
Глагол моих недостойных грубое вещание, еже по силе принесох тебе, преподобне Феодосие, приими и не презри, но Творца нашего, Владыку и Господа, моли за мя, в день страшнаго испытания милость обрести и тамошняго мучения избавитися.
Богородичен: Рясны златыми преукрашена, одесную Царя Бога предстоиши, Богородице Дево, моли убо Сына Твоего и Владыку милость обрести нам в день последняго испытания, и стояния сподоби нас со избранными, и страшнаго мучения свободи, да вси Тебе величаем.
Светилен
Умертвил еси долу влекущая мудрования, и, мирскаго пристрастия удалився, яко скверны, процвел еси, яко финикс, давидски, отче Феодосие и Небесною славою со Ангелы обогатился еси от Бога, Егоже в песнех восхваляем.
Вернуться к списку