- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобные Варлаам пустынник, Иоасаф , царевич Индийский, и отец его, царь Авенир
В Индии, некогда получившей христианскую веру через благовествование святого апостола Фомы, правил царь Авенир, идолопоклонник и жестокий гонитель христиан. Долго не было у него детей. Наконец, родился у царя сын, названный Иоасафом. При рождении царевича мудрейший царский звездочет предсказал, что царевич примет гонимую его отцом христианскую веру. Царь, желая предотвратить предсказанное, приказал выстроить для царевича отдельный дворец и распорядился, чтобы царевич не услышал ни одного слова о Христе и его учении.
Достигнув юношеского возраста, царевич испросил у отца разрешения выезжать за пределы дворца и увидел тогда, что существуют страдания, болезни, старость и смерть. Это навело царевича на размышления о суетности и бессмысленности жизни, и он стал пребывать в тяжких раздумьях.
В то время в далекой пустыне подвизался мудрый отшельник преподобный Варлаам. Божиим откровением он узнал о страждущем в поисках истины юноше. Выйдя из пустыни, преподобный Варлаам под видом купца отправился в Индию и, прибыв в город, где находился дворец царевича, объявил, что привез с собой драгоценный камень, обладающий чудодейственными свойствами исцелять болезни. Приведенный к царевичу Иоасафу, преподобный Варлаам стал излагать ему христианское вероучение в виде притч, а затем и "от Святаго Евангелия и Святых Апостол". Из наставлений Варлаама юноша уразумел, что драгоценный камень есть вера в Господа Иисуса Христа, уверовал в Него и пожелал принять Святое Крещение. Окрестив царевича, преподобный Варлаам заповедал ему пост и молитву и отошел в пустыню.
Царь, узнав, что сын его стал христианином, впал в гнев и скорбь. По совету одного из вельмож царь устроил прение о вере между христианами и язычниками, на которое под видом Варлаама явился маг и чародей Нахор. Нахор должен был признать себя в прении побежденным и таким образом отвратить царевича от христианства. Через видение во сне святой Иоасаф узнал об обмане и пригрозил Нахору лютой казнью, если тот окажется побежденным. Убоявшийся Нахор не только победил язычников, но и сам уверовал во Христа, раскаялся, принял Святое Крещение и удалился в пустыню. Царь пытался отвратить сына от христианства и другими средствами, но царевич преодолел все соблазны. Тогда по совету вельмож Авенир выделил сыну половину царства. Святой Иоасаф, став царем, восстановил христианство в своей стране, отстроил заново церкви и, наконец, обратил в христианство своего отца царя Авенира. Вскоре после Крещения царь Авенир преставился, а святой царевич Иоасаф оставил царство и ушел в пустыню на поиски своего учителя старца Варлаама. В течение двух лет странствовал он по пустыне, терпя напасти и искушения, пока нашел пещеру преподобного Варлаама, спасавшегося в безмолвии. Старец и юноша стали подвизаться вместе. Когда приблизилось время кончины преподобного Варлаама, он отслужил литургию, приобщился Святых Таин и причастил святого Иоасафа и с тем отошел ко Господу, пробыв в пустыне 70 лет из прожитых ста лет. Совершив погребение старца, святой Иоасаф остался в той же пещере, продолжая пустыннический подвиг. Он пробыл в пустыне 35 лет, отошел ко Господу, достигнув шестидесятилетия.
Преемник святого Иоасафа по царству, Варахия, по указанию некоего отшельника нашел в пещере нетленные и благоуханные мощи обоих подвижников, перенес их в свое отечество и предал погребению в церкви, воздвигнутой преподобным царевичем Иоасафом .
Тропарь Варлааму Индийскому
глас 8
Слез твои́х исто́чники пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́,/ и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ свети́льник вселе́нныя, сия́я чудесы́, Варлаа́ме о́тче наш,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Слез твоих потоками ты возделал бесплодную пустыню, и стенаниями из глубины плод трудов своих умножил во сто крат, и сделался светилом вселенной, сияя чудесами, Варлаам, отче наш, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Тропарь и кондак преподобному Иоасафу, царевичу Индийскому
Канон святым преподобным Варлааму Индийскому пустыннику и Иоасафу Индийскому царевичу
Ирмо́с: Сокруши́вшему бра́ни мы́шцею Свое́ю и прове́дшему Изра́иля сквозе́ Чермно́е мо́ре, пои́м Ему́, я́ко Изба́вителю на́шему Бо́гу, я́ко просла́вися.
Царе́вы глаго́лы слы́шав, Нахо́р зело́ вострепета́: вме́сто бо развраще́ния изрече́ благослове́ние, облича́я иуде́и и е́ллины, пропове́дая же на земли́ Христо́во прише́ствие, я́ко просла́вися.
Рече́ния Нахо́р о зако́не изложи́, вити́и же и жрецы́ посрами́шася и я́ко безгла́сни обрето́шася, царю́ же Иоаса́фу душе́ю веселя́щуся и сла́вящу Бо́га небе́снаго, я́ко просла́вися.
Иоаса́ф ца́рь к Нахо́ру рече́: благода́ть ти́ испове́дую, я́ко по и́стине побо́рник бы́л еси́, и а́ще Христа́ возлю́биши, жи́знь насле́диши: обраща́ющимся бо к Нему́ отверза́ет врата́ небе́сная.
Богоро́дичен: А́ще и недосто́йне принесо́х ти́ таково́е слове́с изви́тие, богому́дрый царю́ Иоаса́фе, приими́ сия́ с любо́вию и принеси́ к Богома́тери моле́ние за мя́, да ми́лость обря́щу в де́нь стра́шнаго испыта́ния.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.
Словесы́ любе́зными ца́рь Нахо́ра наказа́в, о́н же с пла́чем и ра́достию пусты́ню дости́же, на ве́ру обрати́ся и креще́нием просвети́ся, и, вме́сто во́лка, овча́ Христо́во обре́теся.
Фе́вда к царю́ Авени́ру глаго́лаше: не убо́йся, царю́, галиле́йских мудре́ц: си́и бо ско́ро испаду́т, не и́мут пред лице́м мои́м ста́ти, ни слове́с проти́вных глаго́лати.
Предста́виша отрокови́цы укра́шены царе́ву сы́ну на послуже́ние, да прельстя́т пра́веднаго о́трока; о́н же, а́ще и разжже́ние в се́рдце плотско́е прии́м, моли́твою же и поще́нием от се́ти о́ныя изба́влен бы́сть.
Богоро́дичен: Напа́стьми мно́гими одержи́мь, из глубины́ се́рдца вопию́ Ти: Влады́чице, изба́ви мя́, непотре́бнаго раба́ Твоего́, лю́тых обстоя́ний и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.
Седа́лен, гла́с 3:
Чи́стая и непоро́чная душа́ боже́ственнаго о́трока ополче́ния вра́жия не устраши́ся, на по́двиг му́жески укрепля́яся, свы́ше избавле́ния прося́, да не оскверни́т оде́жды, ю́же от свята́го креще́ния прия́т, да получи́т красоту́ и сла́ву Христо́ву.
Богоро́дичен: Ки́йждо иде́же спаса́ется, та́мо пра́ведно и притека́ет; и ко́е ино́е таково́е прибе́жище, я́ко Ты́, Богоро́дице, покрыва́ющее ду́ши на́ша?
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, те́м и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бо́г. Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́.
Егда́ посто́м и моли́твою те́ло свое́ удручи́, зри́т во сне́ па́жить прекра́сну и гра́да красоту́ недомы́сленну, во еди́ном у́гле жела́ет пребыва́ния, и гла́с слы́шит: подвиза́ющимся сия́ угото́вашася.
Мину́в места́ о́на све́тлая, зри́т ме́сто, тмы́ испо́лнено, и пе́щь, стра́шным пла́менем шумя́щую, и гла́су глася́щу: сие́ муче́ние гре́шником, де́лы скве́рными себе́ оскверни́вшим.
Лежа́ на одре́, убуди́вся от виде́ния, сле́зы, а́ки ре́ки, испуща́ше, и ве́сь стра́хом объя́т бы́в и в себе́ разсужда́я: ка́ко све́тло пра́ведным воздая́ние и гре́шным стра́шно муче́ние? и вопия́ Христу́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Богоро́дичен: Бо́га на руку́ носи́вши, вся́ческая руко́ю Содержа́щаго, о Де́во Всеблагослове́нная! Того́, Де́ва, роди́вши, и по рождестве́ па́ки Де́ва пребыла́ еси́.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Го́споди Бо́же на́ш, ми́р да́ждь на́м, Го́споди Бо́же на́ш, стяжи́ ны, Го́споди ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы, и́мя Твое́ имену́ем.
Не здра́вствует тво́й сы́н, пове́даше царю́; о́н же ско́ро притече́ и уми́льно вопроша́ше: что́ ти бы́сть, сы́не мо́й люби́мый, уте́хо ста́рости моея́? что́ та́ко лежи́ши на одре́ твое́м, ни ма́ло к кому́ бесе́дуя?
Препя́л еси́ се́ть нога́м мои́м: вма́ле всели́лася бы во а́д душа́ моя́, а́ще не Госпо́дь помо́гл бы ми́ и показа́ мне́ пу́ть ко спасе́нию, и ктому́ не возмо́гл бы еси́ мене́ ви́дети жи́ва и сы́на себе́ именова́ти.
Рыда́ние и печа́ль с го́рьким пла́чем сплета́ше ца́рь, неутоли́мь мяте́ж име́яше, рече́ в себе́: ча́до, не то́кмо бого́в отступле́ния, но и живота́ твоего́ отрица́ешися.
Богоро́дичен: Неизглаго́ланно заче́нши Бо́га, и па́че естества́ родила́ еси́: Сего́ моли́, Всенепоро́чная, растле́вша безме́стными дея́нии, поми́ловати мя́ за неизрече́нную ми́лость.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Я́ко во́ды морски́я, Человеколю́бче, волна́ми жите́йскими обурева́юся, те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Благоутро́бне Го́споди.
Шу́ияго стоя́ния изба́витися и десна́го стоя́ния сподо́битися жела́ти Иоаса́фу, та́ко и́стинствующу, и ничто́же чествова́ти па́че Христо́вы любве́: се́ бо и́стинная сла́дость, и весе́лие, и ве́чное пребыва́ние.
У́бо Фе́вда глаго́лаше: почто́ бого́в отступи́л еси́ и отца́ царя́ прогне́вал еси́? Сего́ ра́ди от все́х люде́й возненави́ден еси́. Не бо́зи ли отца́ твоего́, моли́твы послу́шавше, тебе́ ему́ дарова́ша?
Возопи́ ца́рь Иоаса́ф: о, заблужде́ния глубино́, вавило́нское се́мя, столпотворе́ния вну́че, окая́нне чароде́ивый ста́рче! Почто́ укаря́еши спаси́тельную про́поведь Христо́ва прише́ствия, Его́же сла́вы не́бо и вся́ земля́ испо́лнишася?
Богоро́дичен: Помози́, Влады́чице, и услы́ши глаго́л мо́й, Всенепоро́чная, его́же из глубины́ души́ приношу́ Ти, и разреше́ние долго́в пода́ждь ми́.
Конда́к, гла́с 8:
Ве́дый твое́ из младе́нства благо́е изволе́ние, Иоаса́фе, еди́н сердцеве́дец Бо́г, и от ца́рствия земна́го в мона́шеское пребыва́ние приведы́й тя́, вели́кому Варлаа́му после́довати сподо́би. С ни́мже и ны́не го́рний Иерусали́м всесве́тлый оте́чество име́я, жела́емыя добро́ты красно́ наслажда́яся Святы́я Тро́ицы, мо́лим тя́, ца́рская красото́, помина́й на́с, ве́рою чту́щия тя́.
И́кос:
Други́й, о́тче, яви́лся еси́ вра́чь и предста́тель, неду́гом одержи́мых ско́рбию, Иоаса́фе чу́дне, исцеля́я вся́ ве́рныя, притека́ющия под боже́ственный покро́в тво́й. Те́м и от на́с слы́шиши: ра́дуйся, отца́ блага́го ко́реню; ра́дуйся, ма́тере благи́я ве́твь; ра́дуйся, и́же те́х любо́вь отри́нувый; ра́дуйся, и́же еди́наго Бо́га прие́мый; ра́дуйся, я́ко оста́вил еси́ на земли́ во́инство; ра́дуйся, я́ко низложи́л еси́ ва́рварскую горды́ню; ра́дуйся, стена́ и храни́тель царе́й бы́вый; ра́дуйся, ору́жие и сто́лп ми́ру я́влься; ра́дуйся, огне́м поже́г язы́чества; ра́дуйся, свети́льниче, сия́я чудесы́; ра́дуйся, наги́м мно́жицею покро́в; ра́дуйся, плене́нных изба́вителю; помина́й на́с, ве́рою чту́щия тя́.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Халде́йская пе́щь, огне́м распала́емая, ороша́шеся Ду́хом, Бо́жиим предстоя́нием, о́троцы поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Сла́ву же, и ца́рство, и о́бласть всю́ на́двое разде́льшему, о́ву себе́ оста́вль, о́ву же вруча́ет сы́ну, царя́ его́ поста́вив; кня́зи же мно́ги и страти́ги преда́в, любе́зно же и че́стно отпусти́ его́ на страну́ свою́.
Не про́сто к ца́рству идя́ше, но честны́й кре́ст пред ни́м ноша́ху; вше́д же во гра́д, на все́х столпе́х о́браз креста́ водружа́ше и ка́пища разоря́ше, прекра́сну це́рковь Влады́ки Христа́ воздви́же и все́м собра́тися к не́й повелева́ше; са́м же приле́жно моля́шеся.
Христу́ ве́ровати вся́ подру́чныя уча́ше, изгна́нныя же отце́м епи́скопы, иере́и и мона́хи ра́достно срета́ше, и свои́ми рука́ми но́ги и́х омыва́ше, и вся́ко промышле́ние о ни́х творя́ше; и усе́рдно взыва́ше: препросла́вленный Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Дре́вле у́бо Иа́ков Тя́ преднаписа́; Иса́ия же, у́глем Ду́ха очи́щся, Бо́га Емману́ила от утро́бы Твоея́ роди́тися прозна́менова. К Нему́же велегла́сно вопия́ше: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, полага́яй мо́рю преде́л песо́к, и содержа́й вся́, Тя́ пое́т со́лнце, Тя́ сла́вит луна́, Тебе́ прино́сит пе́снь вся́ тва́рь, я́ко Соде́телю все́х во ве́ки.
У́бо Иоаса́фов до́м растя́ше, Авени́ров же умаля́шеся, а́бие ца́рь писа́нием сы́на призыва́ет, о́н же ско́ро прише́д, на ве́ру отца́ обрати́, и от купе́ли сему́ прие́мник бы́в, и возопи́ ра́достно: сла́влю Тя́, Христе́, во ве́ки вся́.
Бы́сть чу́до преди́вно: сы́н роди́телю своему́ оте́ц яви́ся. Окре́стныя страны́ просвеща́хуся, це́ркви созида́хуся, епи́скопи и иере́и же́ртву Бо́гу приноша́ху, пе́снь воспева́юще и сла́вяще Христа́ во ве́ки вся́.
Госпо́днею благода́тию ца́рь Авени́р веселя́шеся, всю́ ца́рскую вла́сть сы́ну предаде́, са́м же в молча́нии пребыва́ше: в толи́ку глубину́ смире́ния вложи́ себе́, я́ко и дре́вних превзы́ти благове́рием, и сла́вяще Христа́ во ве́ки вся́.
Богоро́дичен: Ины́я по́мощи не и́мамы, ра́зве Тебе́, Влады́чице: Ты́ кре́пость и утвержде́ние, Ты́ похвала́, и ра́дование, и храни́тельница ми́ра; к Тебе́ прибега́юще, спаса́емся вси́.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Тя́, Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, Тя́, па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га, вы́шшую пречи́стых си́л, немо́лчными славословле́нии велича́ем.
Мину́вшим дне́м не́киим по креще́нии ца́рь Авени́р а́бие в неду́г теле́сный впаде́, и егда́ нача́т приближа́тися коне́ц жития́ его́, в до́брем испове́дании, с те́плыми слеза́ми ду́шу свою́ предаде́.
Ра́достными слеза́ми сы́н почита́ше отца́, не украси́ его́ ца́рскими оде́ждами, но просты́м одея́нием те́ло его́ покры́; над гро́бом ста́в, ру́це возде́в, Бо́гу благодаре́ние возсыла́ше, в покая́нии того́ прии́мшу.
К лю́дем глаго́лаше, седя́ на престо́ле ца́рстем: оте́ц мо́й, ца́рь Авени́р, у́мре, я́ко еди́н от ни́щих, ничто́же ему́ после́дова, ни бога́тство, ни ца́рская сла́ва; вы́ же избери́те себе́, его́же хо́щете, да ца́рствует над ва́ми.
Богоро́дичен: Ле́ствица Иа́ковля, Е́юже дре́вле а́нгелы ви́де сходя́ща; гора́ приосене́нная, от Нея́же ка́мень без ру́к отсече́ся; и две́рь небе́сная, Е́юже Госпо́дь еди́н про́йде. Еди́на в жена́х Ты́ еси́, Пречи́стая.
Свети́лен:
Ца́рство оста́вив, к пусты́ни устреми́ся и в хра́мине убо́гаго обита́, ца́рскую оде́жду совле́к, убо́гому даде́, коне́чную ми́лостыню показа́в, Христу́ после́дова.
Богоро́дичен: В це́рковь Твою́ прибега́юще, вопие́м Ти́, Пречи́стая: пода́ждь на́м по́мощь и лю́тых избавле́ние, да при́сно велича́ем Рождество́ Твое́.
Вернуться к списку