- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобная София (в миру Соломония) Суздальская
Краткое житие преподобной Софии (в миру Соломонии) Суздальской
Преподобная София, в миру Соломония, великая княгиня, была дочерью боярина Юрия Константиновича Сабурова. В 1505 году на нее пал выбор наследника престола, будущего великого князя Василия Иоанновича. Брак их не был счастливым, так как Соломония оказалась бесплодной. Чтобы иметь наследника, великий князь Василий Иоаннович решил жениться вторично (на Елене Глинской) и 25 ноября 1525 г. велел постричь Соломонию в монахини. Насильно постриженная с именем София, Соломония была сослана под стражу в Суздальский Покровский монастырь, где подвигами изгнала из сердца мирские помыслы и всецело посвятила себя Богу.
Князь Курбский называет блаженную княгиню "преподобною мученицею". В рукописных святцах она именуется как "Святая праведная княгиня София инокиния, яже бысть в Покровском монастыре девиче, чудотворница". При царе Феодоре Иоанновиче ее чтили как святую. Царица Ирина Феодоровна посылала в Суздаль "на великую княгиню Соломониду, а во иноцех Софию, бархатный покров с изображением Спасителя и святых". Патриарх Иосиф писал к Суздальскому архиепископу Серапиону о пении над Софией панихид и молебнов. Преподобная София преставилась к Богу в 1542 году. В описании Суздаля ключарь Анания приводит несколько случаев чудесных исцелений при гробнице преподобной Софии.
Полное житие преподобной Софии (в миру Соломонии) Суздальской
Преподобная София, в миру великая княгиня Соломония Сабурова, была первой женой великого князя московского Василия Иоанновича (1505–1533). Он выбрал ее в супруги из пятисот самых красивых девиц. Но брак оказался бездетным, о чем великокняжеская чета сильно скорбела. После 20 лет супружества, несмотря на увещания духовенства, великий князь решил вступить во второй брак с литовской княжной Еленой Глинской. Митрополит Варлаам, обличивший незаконность расторжения брака, был сведен с митрополичьего престола – впервые в русской истории – и заточен в монастырь, а преподобный Максим Грек , заступившийся за княгиню Соломонию, запрещен и также заключен в темницу. Все Вселенские патриархи осудили поступок великого князя, а патриарх Иерусалимский Марк предсказал рождение от второго брака младенца, который поразит мир своей жестокостью (Иоанна Грозного).
25 ноября 1525 года великая княгиня Соломония насильно была пострижена в монашество с именем София в Московском Рождественском монастыре. После пострига ее отправили под стражей в Суздальский Покровский монастырь, который впоследствии стал местом заточения невольных царственных пострижениц. Не сразу примирилась великая княгиня со своим новым положением, долго скорбела. Но, покорясь воле Божией, София нашла утешение и умиротворение в усердной молитве.
Инокиня София, познав тщету скоропреходящих земных благ, всей душой возжелала Царствия Божия и правды его ( Мф.6:33 ). В то время, как в миру умножались беззакония, она в своем уединении украшалась добродетелями и постепенно восходила к духовному совершенству. Князь Курбский в послании к Иоанну Грозному (1533–1584) назвал княгиню-инокиню «преподобномученицей».
Преподобная София скончалась в 1542 году и была похоронена в Суздальском Покровском монастыре. Степенная книга гласит об этом: «Пожив благодарно и богоугодно к Богу отъиде». Уже ближайшие потомки молитвенно почитали преподобную Софию. В рукописных святцах она именуется как «святая праведная княгиня София инокиня, яже бысть в Покровском монастыре девиче, чудотворица». При царе Феодоре Иоанновиче (1584–1598), сыне Грозного, ее уже чтили как святую. Царица Ирина Феодоровна отправила в дар на ее гробницу «бархатный покров с изображением Спасителя и святых».
Патриарх Иосиф (1642–1652) писал Суздальскому архиепископу Серапиону о совершении молебнов и панихид над гробом преподобной Софии. Позже, в XIX веке, архиепископом Суздальским и Тарусским Серапионом была составлена служба преподобной Софии.
В описании города Суздаля ключарь Анания сообщил о чудесных исцелениях при гробнице преподобной Софии. Так, в 1598 году у ее гробницы прозрела княжна Анна Нечтева, шесть лет страдавшая слепотою. В 1609 году, во время нашествия поляков на Россию, преподобная София спасла Суздаль от разорения. Она явилась в грозном виде предводителю военного отряда поляков Лисовскому. От страха у него парализовало руку, и он дал клятву оставить в покое город и монастырь. Много и других чудес совершилось по молитвам преподобной Софии.
Тропарь Софии Суздальской
глас 4
Вы́шняго красото́ю я́вственно украша́яся,/ по́стническими бо труды́ подвиза́ся преподо́бная Софи́я,/ и бысть насле́дница Небе́сному Ца́рствию,/ и вни́де в Небе́сный Черто́г наслади́тися Христо́вы красоты́,/ Его́ же моли́ спасти́ся гра́ду Су́ждалю/ от пога́ных нахожде́ний и междоусо́бныя бра́ни// и пода́ждь душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Небесной красотой ты ясно украшалась, ибо постническими трудами подвизалась, преподобная София, и была наследницей Небесного Царства, и вошла в Небесный Чертог, чтобы насладиться Христовой красотой, Его же моли о спасении города Суздаля от языческих нападений и междоусобной войны, и подай душам нашим великую милость.
Канон преподобной Софии Суздальской
Минея, 16 Декабря, Кано́н преподо́бныя Софи́и
Глас 8
Песнь 1
Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
Песнь Твоей уго́днице Софи́и принести́, Бо́же, да́руй ми,/ и́же на земли́ Тебе́ просла́вльшей,/ я́ко да Смы́слодавца пе́сньми Тя возвели́чу.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
Благочести́ваго ко́рене о́трасль была́ еси́,/ и роди́телей лише́ние никто́ же ти возбрани́,/ но всем жела́нием и тща́нием обрати́лася еси́ ко еди́ному Соде́телю.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Спа́сову за́поведь послуша́ла еси́ от ю́ности, прему́драя Софи́е,/ и жи́знь свою́ нивочто́же вмени́вши,/ и крест Госпо́день носи́ти возжеле́вши,/ и земное ца́рство презре́вши, на Небе́сное взира́юще.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Мольбу́ Тебе́ прино́сим, Богоро́дице, от уст на́ших недосто́йных/ сию́ приими́, Влады́чице, я́ко вдовы́ о́ныя две ца́те20,/ тем же со умиле́нием вопие́м Ти, о Преблагослове́нная Ма́ти,/ прибега́юще к покро́ву Твоему́.
Песнь 3
Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твоей,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
Безпо́мощным бу́ди помо́щница, преблаже́нная Софи́е,/ и печа́льным ми́лостивное утеше́ние,/ да твои́ми моли́твами от всех зол избавля́еми, почита́ем тя.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
Прему́дрости жела́нием ко гра́ду Су́ждалю, Софи́е преподо́бная,/ дойде́, я́ко пчела́ му́драя,/ и любоде́льно чистоте́ совоку́пльшися/ и неполе́зная оста́вила еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Уста льсти́вых зверей загради́ла еси́, отве́рсты бо ю́ностныя,/ самоде́ржцу супру́га предо́брая была́ еси́ и ца́рство земное оста́вила еси́,/ наста́вле́ние восприи́м Боже́ственнаго ра́зума.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Напа́стьми мно́гими одержи́ми есмы́,/ боле́зньми и пла́чем вопие́м Ти:/ изба́ви, Богоро́дице, от обдержа́щих нас скорбе́й и ве́чнаго муче́ния/ и Ца́рствия Сы́на Твоего́ сподо́би нас моли́твами уго́дницы Твоея́ блаже́нныя Софи́и.
Седален, глас 1
И́ноческое житие́ возлюби́ла еси́, преподо́бная,/ и Христу́ после́довала еси́, Софи́е Богому́драя,/ отовсю́ду бо просия́ла еси́ доброде́тельным житие́м свои́м,/ в моли́твах, поще́ниих и бде́ниих о́браз была́ еси́ и́нокиням, тем вопие́м ти:/ сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,/ сла́ва Подаю́щему тобо́ю всем исцеле́ния.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Упова́ние христиа́н, Пресвята́я Де́во,/ его́ же родила́ еси́, Бо́га, па́че ума́ и сло́ва,/ непреста́нно мо́лишися с Вы́шними си́лами да́ти оставле́ние грехо́в на́ших и исправле́ние жития́/ и́же ве́рою и любо́вию при́сно Тя сла́вящих.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко в Небе́сных оби́телех с ли́ки преподо́бных и пра́ведных веселя́ся, предстои́ши Пресвяте́й Богоро́дице,/ непреста́нно моля́ся о душа́х на́ших.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
Прии́мши и́го ле́гкое Спа́са Христа́,/ того́ бо стра́хом составля́ема, очи́щши ду́шу и те́ло воздержа́нием,/ и́нокиням наста́вница была́ еси́, преподо́бная.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Лю́тый вселука́вый враг тща́шеся отлучи́ти от Тебе́ жела́емая тобо́ю, Софи́е преподо́бная,/ ты же сего́ ни во что вмени́ла еси́, непреста́нно вопия́ше:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: На Престо́ле высо́це стра́шно седя́й/ на Ма́тернюю ру́ку Младе́нец быв,/ ниспа́дший о́браз возводя́ и обоже́ние су́щим подава́я.
Песнь 5
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Свете Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго,/ но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
Освяти́ся пречестна́я оби́тель Бо́жия Ма́тере твое́ю ра́кою, Софи́е преблаже́нная,/ от нея́ же источа́вши чудеса́,/ с ве́рою приходя́щим ти неоску́дно благода́ть подава́еши.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
Зако́ну Бо́жию после́дуя и повеле́нию его́ пови́нуяся,/ наста́вница бо и пра́вило изве́стнейшее и́нокиням бысть,/ наказа́тельница заблу́ждшим и свети́льница те́мным, Софи́е преблаже́нная.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Све́тлыми заря́ми по́двиг твои́х/ отгони́ми бы́ша лю́тых бесо́в мно́жество от жили́ща твоего́,/ поспе́шествова бо тебе́ благода́ть Свята́го Ду́ха,/ его́ же осене́нием исцеле́ние подава́еши, Софи́е преподо́бная.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ума́ моего́ превраще́ние исцели́, Пречи́стая,/ и уврачу́й стра́сти души́ моея́ и ле́ностную тьму отжени́,/ я́ко да хвала́ми Тя ублажа́ем, Всенепоро́чная.
Песнь 6
Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
О преподо́бная ма́ти Софи́е, вели́кая свети́льнице,/ освяти́ и просла́ви святу́ю оби́тель Бо́жия Ма́тере/ и и́же любо́вию тя в пе́снех сла́вящих.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
И́нокиням наста́вница и о́браз доброде́телей,/ всех украеи́ла еси́, во оби́тели су́щих без супру́жнаго пребыва́ния.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Моли́твами, и бде́нием, и псало́мским пе́нием непреста́нным/ ду́шу свою́ рай живоно́сен сотвори́в,/ в нем же просла́ви Спа́са Го́спода.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Все вре́мя живота́ на́шего во страсте́х ижди́хом/ и ны́не на́ша моле́ния прино́сим Тебе́, Пречи́стая:/ разреше́ние пода́ждь нам и ве́чнаго нас изба́ви муче́ния.
Кондак, глас 1
Но́щи стра́стныя избе́гши, Богому́драя Софи́е преподо́бная,/ к Незаходи́мому же Со́лнцу, Христу́, прише́дши,/ умертви́ла еси́ плотско́е мудрова́ние посто́м же, воздержа́нием и моли́твами,/ показа́ся равна́ А́нгелом,/ на земли́ бо поживе́ и ду́хи нечи́стыя от челове́к отгна́ла еси́,/ и разли́чная исцеле́ния подава́еши, от мно́гих бед и зол избавля́е́ши,/ Софи́е преподо́бная,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Икос
Измла́да Бо́гови вдала́ся еси́, Софи́е преподо́бная, я́ко зда́ние благо́е,/ и Госпо́дне благо́е и́го усе́рдно от ю́ности взе́мши,/ отлучи́ся своего́ самоде́ржца/ и невкуси́мо ло́жа жите́йскаго восхоте́ пребыва́ти во святе́й оби́тели Бо́жия Ма́тере./ Те́мже, я́ко Безпло́тная, подвиза́лася,/ воздержа́нием же и моли́твами равна́ А́нгелам показа́лася,/ в нейже отхо́диши в Небе́сная селе́ния,/ и по преставле́нии своем от Пречи́стыя твоея́ ра́ки разли́чная исцеле́ния подава́еши,/ и от мно́гих бед и зол избавля́еши,/ Софи́е преподо́бная, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Песнь 7
Ирмос: От Иу́деи доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
В боле́знех и́же к тебе́ прибега́ющих/ избавля́еши от неду́г разли́чных и от духо́в нечи́стых, Софи́е преподо́бная,/ ко Христу́ вопию́щи:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
Всю обтече́ тварь житие́ твое и исправле́ние, Софи́е преподо́бная,/ и в пресла́вную оби́тель Бо́жия Ма́тере пришла́ еси́,/ в ней же Христу́ вопию́щи:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Воздержа́нием истяза́ние жития́ своего́ показа́ла еси́, Софи́е преподо́бная,/ поще́нием бо кра́йним со Безпло́тными соедини́вшися, вопия́ше:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Храм, освяще́н Бо́гови, бы́вши, Мари́е Богороди́тельнице,/ сего́ моли́ я́ко Человеколю́бца, Чи́стая, уще́дрити лю́ди согреши́вшия/ и спасти́ от бед лю́тых и страсте́й треволне́ния.
Песнь 8
Ирмос: Царя́ Небе́снаго,/ его́же пою́т во́и А́нгельстии,/ хва́лите и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
Очи́сти и прости́ согреше́ния на́ша, Го́споди,/ моли́твами Твоея́ уго́дницы преподо́бныя Софи́и,/ да пое́м Тя, Христа́, во ве́ки.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
На земли́ я́ко челове́к ходя́чи житие́ на Небесе́х вои́стинну стяжа́ла еси́,/ со А́нгелы непреста́нно пое́ши Христа́ во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Твоя́ по́двиги воспе́ша А́нгельския си́лы, Софи́е преподо́бная,/ и твое́ житие́ ли́ки святы́я похвали́ша,/ с ни́ми же согла́сно зове́ши Христа́ во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Твоя́ ми́лости и на мне удиви́, Чи́стая,/ уязвле́нную ду́шу мою́ исцели́, и бу́дущаго изба́ви муче́ния,/ и Ца́рствию Сы́на Твоего́ сподо́би мя.
Песнь 9
Ирмос: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния,/ я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти,/ от деви́ческаго чре́ва быв Челове́к./ Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
Ра́дуйся, гра́де Су́ждалю,/ восприи́м бо от Бо́га сокро́вище некрадо́мо,/ помо́щницу вели́кую и засту́пницу те́плую и Богоблаже́нную преподо́бную Софи́ю,/ и́же ны́не с ли́ки и́нокинь весели́тся и Богоро́дицу сла́вит.
Припев: Преподо́бная ма́ти Софи́е, моли́ Бо́га о на́с.
От ю́ности своея́ чи́сту совесть иму́щи к Бо́гу/ и его́ ра́ди благоче́стно пожи́вши, к Вы́шнему́ пре́йде,/ моли́ Христа́ Бо́га о нас, да тя любо́вию почита́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
В чистоте́ и целому́дрии, и в чи́стем пребыва́нии,/ и в житии́ нескве́рне, я́ко Безпло́тна, на земли́ поживе́,/ востекла́ еси́ в Небе́сныя оби́тели, и с ли́ки святы́х ра́дуешися,/ с преподо́бными и пра́ведными моли́ о всех Христа́ Человеколю́бца.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Львы, ры́кающия на мя, ути́ши, Пречи́стая,/ мене́ же цельбы́ Боже́ственный сподо́би, Влады́чице,/ да узрю́ Свет Богоразу́мия и с ра́достию воспою́ покро́в Твой, Богоро́дице.
Светилен
Все житие́ оста́вила еси́/ и Христа́ Еди́наго возжела́ла еси́, трудополо́жно пожи́вши,/ и смерть сла́вно восприя́ла еси́,/ те́мже па́мять твою́ почита́ем, Софи́е Богому́драя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Бо́га нам, Пречи́стая, родила́ еси́,/ и вси, прароди́тельныя кля́твы изба́вльшеся, воспева́ем Тя, Пречи́стая.
Вернуться к списку