- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Благоверный князь Довмонт (в Крещении Тимофей) Псковский
Краткое житие благоверного князя Довмонта (во Святом Крещении Тимофея) Псковского
Св. благоверный князь Довмонт, в святом Крещении (1265) Тимофей, принадлежал к литовскому княжескому роду. Когда в Литве произошел государственный переворот, он должен был со своими родственниками оставить родину. Он нашел убежище в вольном городе Пскове, и псковичи избрали его своим князем.
Он окружил город высокой стеной, называемой Довмонтовой, и счастливо воевал с врагами своего города — немцами и литовцами. Перед боем он приходил в церковь, клал свой меч на престол, молился со слезами, принимал благословение духовного отца своего и его рукой надевал свой меч. По утверждению уроженцев города Пскова, это был тот самый меч с надписью: «Honorum meum nebus davo», то есть «Чести моей никому не отдам», который впоследствии лежал на гробнице князя Довмонта и своей величиной и тяжестью свидетельствовал о росте и силе св. князя. Псковичам князь Довмонт говорил: «Добрые мужи псковские! Кто из вас стар — тот мне отец, кто молод — тот брат!» Он был женат на княжне Марии Димитриевне (в св. схиме Марфа, память ее 8 нояб.), внучке св. вел. князя Александра Невского (память его 30 авг.), и заботился об отце ее князе Димитрии Александровиче, изгнанном братом своим вел. князем Андреем, до его смерти, а после, как удельный князь, был верен Андрею. За все эти добродетели любили его псковичи.
В самый последний год жизни князь Довмонт отбил Псков от немцев, неожиданно захвативших его (см. житие прмч. Иоасафа и Василия — 4 марта). Когда же он умер, была во Пскове «туга великая» — пишет летописец. Св. князь Довмонт погребен в Троицком соборе, и в XIV в. ему уже была посвящена церковь, а в XVI в. после его явления с другими угодниками и во время осады Пскова Стефаном Баторием (1581) ему была написана служба.
Полное житие благоверного князя Довмонта (во Святом Крещении Тимофея) Псковского
Святой благоверный князь Довмонт (Домант) Псковский, князь Нальшинайский (Нальшанский), был родом из Литвы, сначала ревностно исповедовал язычество. В 1265 году, спасаясь от междоусобиц литовских князей, был вынужден бежать из Литвы и с 300 литовскими семьями пришел во Псков. Псковская земля стала его второй родиной. Здесь, по выражению летописца, "дохнула на него благодать Божия", когда со всей своей свитой он принял Святое Крещение с именем Тимофей и сподобился великих даров от Господа. Уже через год за доблесть и истинно христианские добродетели псковичи избрали его своим князем. В течение 33 лет он управлял городом и был единственным князем за всю историю Пскова, который сумел так долго прожить в мире и согласии с псковским вечем. Он был справедлив и строго следил за правосудием других, щедро творил милостыню, принимая нищих и странников, благоговейно чтил церковные праздники, покровительствовал храмам и монастырям и сам основал обитель в честь Рождества Пресвятой Богородицы. Через брак с дочерью великого князя Димитрия, внучкой святого благоверного князя Александра Невского (память 23 ноября и 30 августа), он породнился с русским великокняжеским родом. Князь Довмонт, как и святой Александр Невский, был славным защитником Русской земли. Основная заслуга благоверного князя Довмонта как полководца и государственного деятеля состоит в том, что в течение многих лет он надежно защищал северо-западную границу Русского государства от неприятельских нападений.
В 1268 году князь Довмонт был одним из героев исторической битвы при Раковоре, где русская рать одержала победу над датскими и немецкими войсками. Перед каждой битвой святой Довмонт приходил в храм, полагал свой меч к подножию святого престола и принимал благословение духовника, который препоясывал ему меч.
Святой Довмонт сделал псковскую крепость неприступной. В память о славном защитнике города каменная оборонительная стена, возведенная святым князем рядом с Кромом в конце XIII века, была названа Довмонтовой, а территория, огражденная стеной, до сих пор называется Довмонтовым городом. У святого защитника "Дома Святой Троицы" был еще один благочестивый обычай: в благодарность Господу, Именем Которого он одерживал победы, не зная поражений, благоверный князь Довмонт рядом с Кремлем возводил храмы в честь того святого, в день памяти которого одерживал победу. Ставили там храмы по особым обетам и другие жители Пскова. Небольшая территория нынешнего Довмонтова города была сплошь покрыта храмами. (Первый храм в честь святого Довмонта-Тимофея был построен в Довмонтовом городе в 1574 году.)
Свою последнюю победу доблестный князь-воин одержал 5 марта 1299 года на берегу реки Великой, где он с малой дружиной разбил большое немецкое войско. Ливонские рыцари неожиданно напали на посад у Пскова, захватили пригородные Снетногорский и Мирожский монастыри и сожгли их, жестоко расправившись с насельниками. Они убили основателя Снетногорского монастыря преподобного Иоасафа с 17 иноками и преподобного Василия, игумена Мирожского (память 4 марта). Святой князь Довмонт, не дожидаясь, пока соберется большое псковское войско, вышел навстречу врагу с дружиной и изгнал святотатцев за пределы Русской земли.
Через несколько месяцев святой благоверный князь Довмонт-Тимофей скончался и был погребен в Троицком соборе Пскова. Летопись свидетельствует, что "бысть же тогда жалость велика в Плескове мужам и женам, и малым детям по добром господине благоверном князе Тимофее". Псковичи вспоминали, как святой князь заботился о них в мирные дни и особенно, когда городу угрожала опасность, как вел их в бой со словами: "Добрые мужи псковичи! Кто из вас стар, тот мне отец, кто молод, тот брат. Постоим за Святую Троицу!"
Вскоре после кончины князя началось почитание его как святого заступника пред Богом, молитвенно охраняющего нашу землю от врагов и бедствий. Не раз и по смерти защищал Псков святой князь. Так, в 1480 году, когда более ста тысяч немцев осадили город, он явился во сне одному горожанину и сказал: "Возьмите одеяние (покров) гроба моего, обнесите его три раза вокруг города с крестами и не бойтесь". Псковичи исполнили его указание, и немцы отступили от города. После этого чудесного избавления от врагов святому князю была составлена служба. Рядом с мощами благоверного князя в Троицком соборе висел его боевой меч (в настоящее время меч хранится в Псковском историко-художественном и архитектурном музее-заповеднике), который вручался в храме Святой Троицы псковским князьям при возведении на престол.
Святой благоверный князь Довмонт-Тимофей и его супруга, в схиме преподобная Марфа († 1300; память 8 ноября) удостоились особой почести быть изображенными на чудотворной Мирожской иконе Божией Матери (празднование 24 сентября): "Благоизволися пречистому образу чудотворныя иконы Твоея, Богородице, написатися зрака подобию нашего в бранех твердаго заступника князя Доманта со благочестивою супружницею" (седален службы святому благоверному князю Довмонту-Тимофею). При явлении Божией Матери старцу Дорофею во время осады Пскова поляками 27 августа 1581 года святой благоверный князь Довмонт-Тимофей был среди избранников Божиих, сопровождавших Небесную Заступницу Пскова (сведения о Псково-Покровской иконе помещены 1 октября).
Мощи святого благоверного князя Довмонта-Тимофея покоятся в Псковском кафедральном соборе Живоначальной Троицы.
Молитва благоверному князю Довмонту (Тимофею) Псковскому
Вторая молитва благоверному князю Довмонту (Тимофею) Псковскому
О святый угодниче Христов, благоверный княже Довмонте! Ведуще твое к Богу дерзновение, в сокрушении сердца смиренно просим тя: молися о нас грешных и непотребных рабех (имена) и испроси нам молитвами твоими прощение грехов, исправление жития нашего, от болезней и всяких недугов исцеление, от наветов и козней диавольских избавление, паче же спасение душам нашим подаждь и небесных благ восприятия сподоби благодатию и человеколюбием Пресвятыя и Живоначальныя Троицы, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Тропарь Довмонту, во св. Крещении Тимофею, Псковскому, блгв. кн.
глас 8
И́же о́тчее нече́стие возненави́дев,/ преблаже́нне кня́же Дома́нте,/ и но́щи стра́стныя избе́г, е́же к и́долом тща́ние,/ прии́де мы́слию к Со́лнцу сла́вы — Христу́,/ озари́вся благода́тию Боже́ственнаго Креще́ния,/ и ны́не во све́те Пресвяты́я Тро́ицы предстоя́,/ моли́ Христа́ Бо́га сохрани́ти и спасти́ правосла́вныя лю́ди/ и град твой от безбо́жных ага́рян,/ и лати́н наше́ствия, и междоусо́бныя бра́ни// и спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Отеческое беззаконие ты возненавидел, преблаженный князь Довмонт, и избежал тьмы страданий, заключающейся в усердии к идолослужению, пришел по своей воле к Солнцу славы – Христу, озарился благодатью Божественного Крещения и сейчас, предстоя во свете Пресвятой Троицы, моли Христа Бога сохранить и спасти православных людей и город твой от безбожных мусульман, и нападения католиков, и от междоусобной войны и о спасении наших душ.
Канон святому благоверному князю Довмонту, во святом Крещении Тимофею
Минея, 20 Мая,
Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мой,/ я́ко изве́л еси́ лю́ди из рабо́ты еги́петския,/ покры́л же еси́ колесни́цы фарао́новы и си́лу.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
В Ца́рство Христо́во вшед, преблаже́нне кня́же Тимофе́е Дома́нте,/ возлюби́в ве́чная па́че вре́менных,/ сего́ ра́ди своему́ Влады́це сосу́д избра́н показа́ся, сла́вне.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Благочести́ваго ко́рене держа́внаго кня́зя Алекса́ндра исча́дию/ благоволе́нием Бо́жиим сочета́ся,/ с не́юже благоуго́дно пожи́в, преста́вльшеся,/ обрето́сте Христо́во нестаре́емое блаже́нство.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Христолюби́ваго нра́ва никогда́ же отлуча́яся,/ всем убо́гим ми́лостивый пода́тель был еси́, блаже́нне кня́же Дома́нте,/ и си́рым засту́пник.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Благодаре́ние но́во моли́твы Твоея́ пропове́дуем, Чи́стая, усты́ и ду́хом,/ я́ко Тебе́ ра́́ди от напа́стей, и тя́жких печа́лей,/ и греха́ страсте́й вси избавля́емся.
Песнь 3
Ирмос: В Го́споде Бо́зе мое́м/ се́рдце мое́ утверди́ся,/ тем немощству́ющии препоя́сашася си́лою.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Царя́, все́ми ца́рствующего Небе́сными и земны́ми,/ после́дователь был еси́, блаже́нне Дома́нте,/ не возвра́щся вспя́ть, возло́ж ру́ку свою́ на ра́ло ве́ры Христо́вы,/ тем до́бре упра́влен бы́сть в Ца́рство Его́.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Всея́ Росси́и благочести́вым вели́ким кня́зем причте́ся ли́ку,/ а́ще и не от того́ су́щаго ко́рене рожде́ну ти,/ но хра́брость му́жества и благоче́стие ра́зума тем подо́бна показа́ тя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
В ле́та самоде́ржца вели́каго кня́зя Алекса́ндра Не́вскаго был еси́, кня́же Дома́нте,/ тем христоимени́тым лю́дем Росси́йскаго ца́рства забра́ла яви́стеся от нахожде́ния безбо́жных лати́н,/ я́коже в животе́, та́ко и по преставле́нии ва́шем, святи́и.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Написа́ся Сло́во О́тчим персто́м,/ не́когда богогла́сному проро́ку Твоего́ рождества́ та́йна, Богоро́дице,/ тем Тя молю́ в кни́зе мя написа́ти жи́зненней,/ лука́вое рукописа́ние грехо́в мои́х раздра́вши.
Седален, глас 4
Благослове́нному и светоно́сному торжеству́,/ я́ко со́лнцу, возсия́вшу во всем ми́ре, блаже́ннаго кня́зя Тимофе́я Дома́нта,/ к нему́же стеце́мся, ве́рнии, непреста́нно вопию́ще:/ а́ще и прише́л еси́ от земли́, свя́те,/ но та́мо со А́нгелы Пресвяте́й Тро́ице предстои́ши,/ Е́йже моли́ся спасти́ души́ на́ша.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Позна́вше Тобо́ю неопи́санное Сло́во Бо́жие,/ Сы́на Единоча́днаго Вседержи́телева, вопие́м Ти, земни́и:/ ра́дуйся, Благослове́нная Богоро́дице, упова́ние душа́м на́шим.
Песнь 4
Ирмос: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза/ на Кресте́ Твое́м стал еси́, Им раста́яшася язы́цы:/ Ты бо еси́, Человеколю́бче,/ кре́пость моя́ и хвале́ние.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Фео́дора Стратила́та дерзнове́нию му́жества подо́бен был еси́/ и сего́ ра́ди че́сти о́наго от Бо́га сподо́бися,/ стражда́ изволе́нием.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Земля́ освяти́ся, прии́мши мо́щи твоя́, блаже́нне кня́же Дома́нте,/ челове́цы же, тобо́ю прие́млют исцеле́ние, Христа́ сла́вяще,/ И́же и́скренно тя просла́вльшаго.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Ре́вность Свята́го Ду́ха в се́рдцы прии́м,/ оте́ческое злове́рие возненави́дев,/ Христа́, И́стиннаго Бо́га, взыска́в,/ ба́нею Креще́ния омы́вся, ча́до Све́ту яви́ся./ Ему́же предстои́ши, моли́ся за рабы́ своя́, ве́рою сла́вящия тя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Тебе́ мо́лимся, преблаже́нне Тимофе́е,/ сопроти́вных шата́ние низложи́ и неду́ги челове́ком обле́гчи, свя́те,/ я́ко да во гла́сех хвале́ния тебе́ воспева́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Руко́ю милосе́рдия, Богоро́дице, защити́ мя от враг/ и ду́шу мою́, иста́явшую зно́ем греха́,/ прохлади́ хода́тайством Свои́м, Де́во,/ Еди́на бо еси́ челове́ком исправле́ние.
Песнь 5
Ирмос: Ча́сть моя́ еси́, Го́споди,/ и сла́ва лица́ моего́:/ Ты бо мя из тьмы́ неве́дения/ еди́н изба́вил еси́ Богоразу́мием,/ и Тебе́ молю́ся, Христе́:/ да́руй рабу́ Твоему́ мир,/ я́ко Человеколю́бец.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Благослове́нием Святы́я Горы́ и́нока, единоутро́бнаго твоего́ бра́та,/ Бо́жий свет Трисо́лнечныя Тро́ицы всели́ся в твое́ се́рдце/ и Своего́ Божества́ дом тя показа́, блаже́нне.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
И́же святу́ю Твою́ па́мять ра́достно от души́ творя́щих/ ско́рби премени́ и душеспаси́тельная пода́ждь проше́ния.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зако́ном благове́рия научи́вся, прему́дре,/ ревни́тель благоче́стия сади́телю Влади́миру был еси́,/ и́дольскую ле́сть низложи́в,/ Тро́ицы был еси́ селе́ние Пречи́стей.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Многогре́шнаго Твоего́ раба́, Богоро́дице, не отри́ни моле́ния и проше́ния,/ а́ще и недосто́йне моля́щася, Влады́чице,/ изба́ви мя лю́тых страсте́й мои́х/ и уз прегреше́ния зла́го.
Песнь 6
Ирмос: Я́коже проро́ка Ио́ну/ от ки́та изба́вил еси́, Христе́ Бо́же,/ и мене́ из глубины́ прегреше́ний/ возведи́ и спаси́ мя, Еди́не Человеколю́бче.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Святе́йшаго во святы́х Бо́га позна́в, прему́дре кня́же Дома́нте,/ о гра́де твое́м Пско́ве моли́ся,/ и о и́же ве́рою живу́щих в нем,/ изба́вится от вся́ких зол,/ да твою́ па́мять вси благоче́стно почита́ем.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко пресве́тлая дво́ице,/ я́ко пречестна́я верста́ и богосочта́нная,/ Христу́ от души́ порабо́тасте в жи́зни свое́й, пречестни́и,/ ходя́ще по за́поведей Его́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ца́рие и кня́зи, свяще́нницы и вельмо́жи,/ ста́рцы с ю́нотами и всяк во́зраст, све́тло предъигра́йте,/ па́мять прему́драго кня́зя Дома́нта в пе́снех велича́юще.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Служи́теля та́йне, Арха́нгела слы́шала еси́,/ в утро́бе вмеще́ние Невмести́маго прии́мши,/ мы же Гаврии́лово веща́ние прино́сим:/ ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю/ и Тебе́ ра́ди с на́ми.
Кондак, глас 8
Любо́вию Христо́вою уязви́ся, преблаже́нне кня́же Дома́нте,/ ум впери́в заре́ю Ду́ха,/ и́дольскую пре́лесть оте́ческаго нече́стия возненави́дев,/ порожде́нием святы́я купе́ли Тимофе́й нарече́н еси́,/ слеза́ми и ми́лостынею ко Христу́ присво́ився,/ и жи́зни сей тече́ние до́бре сконча́в,/ ве́ру непоро́чну соблю́д,/ и ны́не мо́лим тя:/ моли́ Пресвяту́ю Тро́ицу и Пречи́стую Богоро́дицу/ за град Псков и за всех, притека́ющих к ра́це моще́й твои́х,/ изба́вится нам от вся́ких зол,/ да тебе́ вси, я́ко те́пла засту́пника, непреста́нно почита́ем.
Икос
Вся́каго безбо́жия неи́стовства избе́г,/ удале́нную страну́ от Бо́га оте́чества весьма́ оста́вль,/ иде́же Бог не познава́шеся, но пре́лесть бесо́вская почита́ема бя́ше,/ вся сия́, оплева́в, попра́, апо́столу Фили́ппу подо́бен быв:/ он бо от Га́зскаго пути́ восхище́н во Азо́т,/ ты же – в богоспаса́емый град Псков;/ он у́бо, еди́наго ка́женика55 крести́в, удиви́,/ ты же вся стра́ны на́ша свои́м креще́нием возвесели́, блаже́нне Тимофе́е Дома́нте,/ и чуде́с де́йство безбо́жных нахожде́ния сокрушавши,/ и па́ки пребу́ди с на́ми защища́ти нас,/ да тебе́ вси, я́ко те́пла засту́пника, непреста́нно почита́ем.
Песнь 7
Ирмос: Не преда́ждь нас до конца́ И́мене Твоего́ ра́ди,/ и не разори́ Заве́та Твоего́,/ и не отста́ви ми́лости Твоея́ от нас,/ Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших,/ препе́тый во ве́ки.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Патриа́рха Авраа́ма нра́ву, преблаже́нне кня́же Дома́нте, подо́бник быв,/ вся́ко тре́бование ни́щим неоску́дно разда́л еси́,/ да Христа́ ми́лостива себе́ приобря́щеши.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Просвети́ твое́ житие́ всю вселе́нную пра́вым смы́слом,/ сия́я, в Руси́ я́ко со́лнце,/ Трисо́лнечнаго Божества́ заре́ю просвеща́емь, досточу́дне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Це́ркви и гра́ду ты бы́сть прави́тель непрело́жный,/ вся́ку е́ресь и ле́сть бесо́вскую отгоня́я,/ и со А́нгелы ны́не лику́еши,/ предстоя́ Святе́й Тро́ице в дерзнове́нии мно́зе.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Изба́ви, Богоро́дице, от обдержа́щих бед ду́ши на́ша/ и при́зри на смире́нныя рабы́ Своя́,/ и весе́лия мя испо́лни, Блага́я.
Песнь 8
Ирмос: На Кресте́ пло́тию пригвожде́ннаго/ и показа́вшаго нам ору́жие во спасе́ние,/ о́троцы, превозноси́те Христа́, Бо́га на́шего, во ве́ки.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
И́ова древняго милосе́рдию подо́бяся,/ не изы́де из до́му твоего́ никто́же ско́рбен:/ и́ноком, и свяще́нным, и просты́м, и всем, и́же в недоста́точестве,/ я́ко оте́ц чадолюби́в, был еси́.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
В боле́зни к тебе́ прибега́ющих исцеля́й, преблаже́нне кня́же Тимофе́е,/ и пога́ных наше́ствия избавля́й рабы́ своя́, Бо́гу пою́щия:/ благослови́те Христа́ во вся ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Весели́тся ны́не и торжеству́ет вели́кий град Псков и вси окре́стнии гра́ди и ве́си,/ тебе́ иму́ще покро́в и забра́ло,/ и крася́тся па́мятию твое́ю честно́ю,/ в нем бо пожи́в, венца́ от Бо́га сподо́бился еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Предвари́шася уже́ беззако́ния моя́/ и, к концу́ жития́ прише́д, рыда́я, молю́ Тя, Богоро́дице Чи́стая:/ поне́ на ста́рость мою́, спаси́ мя, погиба́ющаго.
Песнь 9
Ирмос: Я́ко сотвори́ мне вели́чия Си́льный,/ и свя́то И́мя Его́,/ и ми́лость Его́/ в род и род боя́щимся Его́.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Всея́ Росси́и вели́ким князе́м, благоче́стие храня́щим,/ соо́бщник был еси́, Богому́дре кня́же Дома́нте,/ с ни́ми зе́млю Ру́сскую сохраня́еши от безбо́жных ага́рян и латы́н наве́та,/ и ны́нешняго настоя́ния страсте́й нас изба́ви моли́твами свои́ми.
Припев: Святы́й благове́рный вели́кий кня́же Дома́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Чудесы́ свои́ми, я́ко цвет, процве́л еси́, Богому́дре кня́же Дома́нте,/ я́коже рече́ проро́к:/ пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т./ Сего́ ра́ди тя ублажа́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Певце́м, и́же Тебе́, пою́щим, Тро́ице Пресвята́я,/ согреше́ния на́ша оста́ви, во́льная и нево́льная,/ пребла́га чудотво́рца благове́рнаго кня́зя Дома́нта моли́твами.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Напои́тися бога́тно слеза́ми да́ждь бразда́м стра́стныя моея́ души́/ и плоды́ принести́ стори́чны, Влады́чице, сподо́би,/ се́рдце мое́ вся́каго весе́лия испо́лни,/ да сла́влю Тя, Храни́тельнице моя́.
Светилен
Не челове́ком, ни от челове́к, но от Бо́га зва́ние прие́м,/ и́же пре́жде тьме́ сын,/ ны́не же ча́до и насле́дник Све́ту/ свои́м обраще́нием сотвори́ся, Дома́нте Богому́дре.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Плод чре́ва Твоего́ и́же плодо́м попо́лзшагося/ па́ки ра́еве жи́теля, Чи́стая, соде́лал е́сть.
Вернуться к списку