-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобный Тимофей Олимпийский (в Символех), пустынник
Преподобный Тимофей пустынник, родом итальянец, с юных лет подвизался в монастыре, называемом "Символы", в Малой Азии, при горе Олимп. Архимандритом обители был преподобный Феоктист. Святой Тимофей был его учеником и соучеником преподобного Платона, исповедника Студийского († 814; память 5 апреля). Дойдя до высших ступеней духовного совершенства, он получил от Бога дар исцеления болезней и изгнания нечистых духов. Много лет преподобный провел в отшельничестве, скитаясь по пустыням, горам и лесам, день и ночь вознося молитвы к Господу Богу. Скончался он в глубокой старости, в 795 году.
Память преподобного отца нашего Тимофея, пустынника в Символах
Память 21 февраля
Близ Олимпийской горы 1501 находилось одно пустынное место, прозываемое Символы, где стоял монастырь. Архимандритом того монастыря был преподобный Феоктист, муж добродетельный, у которого преподобный исповедник Платон поучался иноческому житию. Среди учеников блаженного архимандрита Феоктиста был и преподобный Тимофей; с юных лет он посвятил себя иноческим подвигам, подвизался в посте, воздержании и посвящал целые ночи молитве; окончательно умертвив в себе плоть, он был чужд страстей и отличался духовным совершенством и до самой кончины своей соблюдал девство душевное и телесное, ибо положил завет с самого раннего возраста никогда не взирать на лицо женское. Посему он и сподобился быть храмом Духа Святого и восприял дар исцеления и силу против бесов; по его молитвам происходило много чудес: святой исцелял всякие недуги и изгонял из людей нечистых духов. Много лет он скитался по горам и пустыням, жил один в Господе и в непрестанной молитве проливал обильные слезы, орошая ими свою душу, как росою. В такой жизни он достиг глубокой старости и отошел к Господу.
Кондак, глас 4:
Яко звезда многосветлая от востока возсияв, озарил еси в сердцах верных добродетели чудес твоих, чудоносче всеблаженне Тимофее.
* * *
В Малой Азии, на границе Фригии и Вифинии.
Память преподобного Тимофея Олимпийского
Св. Тимофей еще в молодости принял ангельскую схиму. Он подвизался в VIII в. в полуотшельническом монастыре Символов на горе Олимп в Вифинии 586 , который был основан св. Феоктистом. В нем жил св. Платон [4 ап.] до своего избрания игуменом соседнего монастыря Саккудий. Умертвив в себе всякое плотское стремление долгим и суровым подвижничеством, он получил в награду благодать бесстрастия. Св. Тимофей с помощью непрестанной молитвы запечатлел в своем сердце образ Господа нашего Иисуса Христа. Поэтому он смог уверенно свидетельствовать перед лицом гонителей об обоснованности почитания святых икон. Святой Дух обитал в нем, исцелял, утешал, расточал Божественную любовь. Эти плоды благодати сделали его имя вечным в соборе избранных. Он скончался около 795 г.
* * *
По некоторым мнениям, в этой обители почитались только его мощи.
Канон святому преподобному Тимофею в Символех
глас 8
Минея, 21 Февраля, Кано́н преподо́бнаго
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Пои́м Го́сподевя, вси лю́дие,/ в мори́ Чермне́м фарао́на погрузи́вшему,/ побе́дную песнь пою́ще, я́ко просла́вися.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Тя, мы́сленную звезду́, на высоте́, о́тче, воздержа́ния просия́вшую све́тло/ и ве́рных сердца́ озаря́ющу,/ блаже́нне Тимофе́е, восхваля́ем при́сно.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Име́я к Бо́гу протяже́нно ума́ твоего́ о́ко,/ уны́ния сон от души́ оттря́сл еси́, о́тче,/ и храм был еси́ Боже́ственнаго Ду́ха, и ме́сто свяще́ния, Тимофе́е.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Лука́ваго ко́зни, смире́нием огражде́н, о́тче, преше́л еси́ невре́дно,/ и к Бо́гу возвы́сился еси́,/ и Того́ сла́вы вы́ну наслажда́ешися, блаже́нне Тимофе́е.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Несказа́нно Бо́га, Творца́ вся́ческих, во чре́ве заче́ншую безсе́менно/ и пло́тию я́ко и́стинно ро́ждшую Богоро́дицу,/ Отрокови́цу, и де́вствующую,/ пе́сньми почита́ем.
Песнь 3
Ирмос: Утвержде́ние мое́, Спа́се, еси́,/ прибе́жище мое́ и си́ла;/ поколеба́вшееся се́рдце мое́ утверди́ в стра́се Твое́м,/я́ко несть свят, я́коже Ты, Бог наш.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Ущедря́я всех ми́лованием, ины́й Авраа́м был еси́,/ прие́мля отвсю́ду приходя́щия, о Тимофе́е,/ и те́ми угожда́я всех Бо́гу.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Умертви́л еси́, о́тче, я́же на земли́ твоя́ у́ды, я́ко глаго́лет апо́стол,/ жи́зни Небе́сней прича́стник показа́лся еси́,/ в не́йже чту́щия тя при́сно помина́й.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Восто́ка твои́х дел, о́тче, со́лнце был еси́ незаходи́мо,/ луча́ми по́двиг концы́ озаря́я при́сно/ и де́монов разоря́я омраче́ние.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Свята́я Де́во, Царя́ ца́рствующих Роди́тельнице,/ плени́цы прегреше́ний мои́х расто́ргни/ и наста́ви к покая́ния стезя́м моли́тва ми Твои́ми.
Седален, глас 8
Научи́вся Сло́ву, нас ра́ди от Де́вы ро́ждшемуся без истле́ния,/ Сего́ Божество́ безбо́жным пропове́дал еси́/ и мно́ги приве́л еси́ Богови ве́рою,/ свяще́нных чуде́с мно́гими явле́ньми./ Те́мже, Богоно́се, святу́ю твою́ па́мять творя́ще,/ благода́тию твое́ю ду́ши просвеща́ем/ и согла́сно вопие́м ти:/ Богоно́се Тимофе́е, моли́ Христа́ Бо́га/ грехо́в оставле́ние по́дати чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко невозде́ланная, Де́во, лоза́, красне́йший грозд прозя́бла еси́,/ источа́ющ нам вино́ спасе́ния,/ всех веселя́щее ду́ши же и телеса́./ Те́мже, я́ко вину́ Тя до́брых блажа́ще при́сно,/ со А́нгелом вопие́м Ти:/ ра́дуйся, Благода́тная.
Песнь 4
Ирмос: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к,/ Еди́ный Богоро́дицы,/ хотя́ща воплоти́тися Богови́дно усмотри́/ и со стра́хом славосло́вите си́лу Твою́.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Ты, моли́твами утвержда́лся при́сно,/ мы́сленных враго́в лу́ки и стре́лы, я́коже младе́нец стреля́ния, вмени́л еси́,/ о́тче пресла́вне Тимофе́е.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Е́же к нам Христо́ва смотре́ния/ любо́вию покланя́лся, Богому́дре, о́бразу,/ искуше́ние мук претерпе́л еси́, от сего́ отмета́ющихся,/ о, Тимофе́е.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Якоже не́кий столп,/ непоколеби́м был еси́,/ при́сно к Бо́гу в славосло́вии ника́коже почива́я,/ в сих пребы́л еси́ красо́тах прича́стник,/ о, Тимофе́е.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Но́во на земли́ родила́ еси́ Отроча́,/ е́же от Отца́ пре́жде всех век рожде́ннаго нетле́нно, Ма́ти Чи́стая,/ христиа́н исправле́ние.
Песнь 5
Ирмос: Мрак души́ моея́ разжени́, Светода́вче Христе́ Бо́же,/ началоро́дную тьму изгна́в бе́здны,/ и дару́й ми свет повеле́ний Твои́х, Сло́ве,/ да, у́тренюя, сла́влю Тя.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Умо́м очище́нным предстоя́ Тро́ице, блаже́нне,/ и отону́дными заря́ми осия́емь, о́тче,/ су́щия ны во тьме, бе́дствующия душе́вными страстьми́, просвеща́вши всегда́.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Плоть воздержа́нием, ду́шу безстра́стием украси́в, му́дре,/ Царя́ вся́ческих уго́дник яви́лся еси́/ и от Него́ я́ве чуде́с дары́ прия́л еси́, Тимофе́е.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Не умо́м льсти́вным, но просты́м се́рдцем проси́вши, приступи́вшая непло́ды/ ве́рною моли́твою́ благоча́дна явля́ется от непло́дства,/ пою́щи Христа́ Бо́га на́шего.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Всели́вся во чре́во Твое́ живы́й в Вы́шних,/ Тя соде́ла Небе́с ши́ршую, Мари́е Богоро́дице:/ Его́же о всех нас, я́ко Блага́я, не преста́й моля́щи, Богоневе́сто.
Песнь 6
Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся:/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Добре́ твое́ соблюда́я де́вства досто́инство во всей твое́й жи́зни,/ жене́ никогда́же в лице́ зрел еси́,/ е́же от сего́ вред до конца́ отрази́в.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
В приста́нище мы́сленное устреми́лся еси́, волна́ми сласте́й не омочи́вся,/ всеблаже́нне Тимофе́е,/ но Ду́ха живоно́сными ве́тры до́бре преплы́л еси́, всесла́вне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Удали́лся еси́ псало́мски, в гора́х живый,/ в пусты́нях при́сно, му́дре, водворя́яся,/ до́ндеже вшел еси́ в Бо́жий град Небе́сный,/ Тимофе́е блаже́нне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: На плещу́ Херуви́мску неопи́санно седя́й/ опи́санно в Твое́ чре́во всели́ся пло́тию, а не Божество́м,/ и из Тебе́ про́йде, спаса́я мя, Всенепоро́чная.
Кондак, глас 4
Я́ко звезда́ многосве́тлая,/ от восто́ка возсия́в,/ озари́л еси́ в сердца́х ве́рных/ доброде́тели чуде́с твои́х,/ чудотво́рче всеблаже́нне Тимофе́е.
Песнь 7
Ирмос: А́нгелом о́троки из огня́ спа́сши! и гремя́щую пещь преложи́вый на росу́,/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Угаси́в страсте́й пла́мень слез росо́ю,/ благода́ть чуде́с источи́л еси́,/ и́миже очища́вши скве́рны страсте́й, Тимофе́е.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Блаже́нство Боже́ственное не ло́жно получи́л еси́,/ кро́тких, преподо́бие, насле́довал еси́ зе́млю/ и ра́дости и́збранных насыща́лся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Разреше́ние грехо́в творя́щим любо́вию свяще́нную па́мять твоего́ преставле́ния,/ я́ко дерзнове́ние обрет, блаже́нне, испроси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Изба́вленнии вси от пе́рвый кля́твы/ пресвяты́м Рождество́м Твои́м, благослове́нная Еди́на,/ Тя благослови́м, Богоро́дице Нескве́рная.
Песнь 8
Ирмос: Покрыва́ли вода́ми превы́спренняя Своя́,/ полага́ли мо́рю преде́л песо́к/ и содержа́й вся,/ Тя пое́т со́лнце, Тя сла́вит луна́,/ Тебе́ прино́сит песнь вся тварь,/ я́ко Соде́телю всех во ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Страстоуби́йца был еси́ воздержа́нием мно́гим и зе́льными боле́зньми бде́ния,/ восхожде́ньми прис́но доброде́телей, преподо́бие, поуча́яся в се́рдцы/ и от сла́вы преходя́ в сла́ву неконча́емыя жи́зни и нетле́ния.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко же́ртву, преподо́бие,/ моли́твы твоя́ к Бо́гу Пречи́стому ты прине́сл еси́, чи́сты от души́,/ Боже́ственно де́йство от Него́ прия́л еси́ чуде́с:/ де́моны отгоня́ти и челове́ческий цели́ти не́мощи.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ненавистозло́бен и незлоби́в,/ ми́лостив, и кроток,/ и пра́вдою укра́шен, о́тче, был еси́,/ преподо́бен, непоро́чен,/ оша́яся вся́кия непра́вды,/ столп мона́шествующих,/ те́мже тя почита́ем, ве́рнии, во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Еди́ну Тя избра́, доброту́ Иа́ковлю, О́тчее Сло́во/ и во утро́бе Твое́й всели́ся, я́коже благоволи́,/ па́че всех красне́йший Челове́к, Всечи́стая, про́йде,/ омраче́нное на́ше очища́я естество́.
Песнь 9
Ирмос: Благослове́н Госпо́дь Бог Изра́илев,/ воздви́гнувый рог спасе́ния нам,/ в до́му Дави́дове о́трока Своего́,/ в ни́хже посети́ нас Восто́к с высоты́/ и напра́вил ны есть на путь ми́ра.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Свяще́ния храм, умиле́ния исто́чник,/ сострада́ния струя́ яви́лся еси́, му́дре,/ лю́бве же безме́рная пучи́на,/ Госпо́день уго́дник нело́жен, и Небе́сный граждани́н,/ и А́нгелов единокро́вник, и чуде́с точе́ние.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
Хвали́тися ми́лости, о́тче, суда́ све́дый, не презре́л еси́ странна́,/ но всем благ, милосе́рдия отве́рзл еси́, преподо́бие,/ оте́ц быв си́рых и вдови́ц засту́пник,/ и наги́х одея́ние, и пи́ща а́лчущих.
Припев: Преподо́бне о́тче Тимофе́е, моли́ Бо́га о на́с.
От земли́ отлучи́лся еси́ к Небеси́,/ иде́же име́л еси́, еще́ ходя́ во пло́ти, добре́ житие́, преподо́бие,/ нам очище́ние согреше́ний моля́ дарова́ти,/ ве́рно чту́щим твою́ святу́ю па́мять.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Струю́ нам всегда́ че́стная твоя́ ра́ка исцеле́ний источа́ет, о́тче,/ страсте́й излия́ния вся́ческих изсуша́ющи/ и вся́ку напоя́ющи ду́шу к благопло́дию Боже́ственному,/ свяще́нне Тимофе́е, Христо́в уго́дниче.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Глаго́лом Твои́м после́дующе,/ ро́ди родо́в, Блаже́нная, Тя блажи́м при́сно:/ Бо́га бо, и́стинно Блаже́ннаго, родила́ еси́, Пресвята́я Чи́стая,/ вся блаже́нны Тому́ рабо́тающий нело́жно творя́ща.
Вернуться к списку