-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Реставрация церковной утвари
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора и ризницы
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Святитель Михаил, митрополит Киевский и всея Руси
Митрополит Михаил родом из Сирии. В 988 году, во время Крещения Владимирова , он был прислан к великому князю в Корсунь патриархом Цареградским Николаем Хрисовергом. Из Корсуни прибыл митрополит в Киев вместе с великим князем Владимиром. Михаил был ревностный распространитель христианства; проходя обширные страны, он насаждал семена веры Христовой. Митрополиту Михаилу приписывают построение Киево-Златоверхо-Михайловского монастыря, а прибывшим с ним из Царяграда монахам – основание монастыря Киево-Межигорского. Михаил везде, где только мог строить церкви, ставил священников и диаконов и ниспровергал идолов. Летописи говорят, что народ, прилепленный к древнему суеверию, не без прискорбия смотрел на сокрушение своих идолов, и когда бог их Перун брошен был в Днепр, то толпа, бежавшая за своим идолом, кричала вслед: "Перуне, выдыбай!" т. е. "выплывай". Истукан, стремлением вод несомый, якобы повинуясь гласу вопиющих к нему, пристал к берегу при самом том месте, где после, в XI столетии, был построен монастырь и назван Выдубицким.
Св. Михаил скончался в Киеве; мощи его почивают в великой соборной Печерской церкви открыто. В надписи при раке его на решетке изображено, что святитель сей преставился в 992 году, погребен в Десятинной церкви; что при Печерском игумене Феоктисте мощи его перенесены в Антониеву пещеру; а по представлению архимандрита Романа Копы и по именному указу 23 июля 1730 года, перенесены 1 октября того же года в великую церковь (Печерскую). Когда св. Михаил причтен к лику угодников, неизвестно: полагать надобно, с самого перенесения мощей его в пещеры, ибо в списке преподобных Антониевой пещеры значится он и у Кальнофойского в 1638 г.; и в книге Акафистов с канонами, напечатанной в Печерской типографии в 1677 г., в 9 песни, 1 стихе Правила преподобных отцов Печерских, поставлено имя его, как и доныне печатается в сем каноне; но в общих месяцесловах его не было, как и прочих преподобных Печерских. Уже указами Св. Синода 15 июня 1762 г., 18 мая 1775 г. и 31 октября 1784 г. дозволено печатать службы преподобным: Михаилу, Антонию, Феодосию и прочим чудотворцам Печерским в книгах, издаваемых Лаврскою типографиею, а указом Св. Синода 6 августа 1795 г. повелено было сочинить и обстоятельное жизнеописание святителя Михаила для помещения в Четьих Минеях.
Св. Михаил почитается первым Киевским митрополитом. Некоторые летописи называют его вторым, а первым грека Леонтия или Леова; в Новгородском же летописце роспись митрополитов начинается с Феопемпта (1037 г.). До XIII века митрополиты жили постоянно в Киеве. Опустошение этого города заставило их перенести престол митрополии во Владимир на Клязьму, а потом, в начале XIV века, в Москву, где и правили они Российскою Церковью до установления патриаршества (1589 г.). Митрополиты Всероссийские именовались сперва Киевскими и всея России. По установлении патриаршества Киевские митрополиты, по причислении их к Российской иерархии, занимали первое место после патриархов.
Память святого Михаила, митрополита Киевского и всея России чудотворца
Память 30 сентября
Святой Михаил был первым митрополитом Киевским и Всероссийским и управлял нашей Церковью во дни святого равноапостольного князя Владимира.
Завоевав греческий город Корсунь 6169 , князь Владимир принял там святое крещение и вступил в брак с царевной Анной, родной сестрой византийских императоров 6170 . Но имея твердое решение просветить светом Христовой веры всю великую державу свою, равноапостольный князь вслед затем из Корсуни же послал в Царьград посольство к императорам и патриарху с просьбой прислать пастырей церкви для крещения русской земли, омраченной тьмой идолослужения, и для управления Русской Церковью. Патриарх Константинопольский святой Николай Хрисоверг 6171 вместе с собором епископов избрал и поставил митрополитом на Русь Михаила, премудрого разумом, учительного и святого житием. Не сохранилось известий об обстоятельствах жизни святого Михаила до поставления его митрополитом; даже о происхождении святителя летописи повествуют разное: одни называют его сирийцем, другие болгарином. Получив от патриарха напутственное наставление, святой Михаил отправился к князю Владимиру в сопровождении духовенства, предназначенного помогать ему в управлении, – шести епископов и многочисленных пресвитеров и клириков. С великою радостью и торжеством князь встретил святителя, и вскоре после того вместе с ним и с супругой, царевной, поспешил к стольному Киеву. Шествие заново крещенного князя и новопоставленного митрополита к матери градов русских было как бы священным походом для искоренения языческого многобожия и идолослужения в отчине Владимира. Они везли с собой святые мощи, кресты, иконы и священные церковные сосуды. Их сопровождало крестоносное воинство – пастыри церкви, пришедшие из Греции и взятые из завоеванной Корсуни.
Все краткое время управления святого Михаила Русской церковью протекло в апостольских трудах: в проповеди Евангелия язычникам, в крещении их и утверждении в вере новопросвещенных. По словам церковного песнопения 6172 , святой Михаил «нищетой неверия одержимой земле Российской принес от Царствующего града Евангелие Христово и это даровал ей».
Первым делом святителя на месте его архипастырского служения было крещение семейства князя, – его сыновей; за ним последовало крещение дружинников князя, бояр.
Наша Церковь ублажает святителя Михаила, как крестителя стольного Киева, и воспевает: «Красуется град Киев до днесь ризою крящения одеян от Тебе, святителю». С великим трудом, но и с великим успехом совершено было это важное дело. Святой митрополит, епископы и многочисленные пресвитеры наставляли темный народ вере Христовой, приготовляя его к восприятию святого крещения, разрушая его языческие суеверия, «сечивом евангельского учения, посекая идольское изваяние». В это время князь Владимир содействовал успехам их проповеди своей властью: он повелел слугам своим сокрушить идолов и надругаться над ними, а народу от мала до велика – мужам и женам, знатным и простым, рабам и свободным, идти в назначенный день на реку креститься. И собрались жители Киева на берег Днепра для крещения, которое совершил святой Михаил с многочисленным духовенством в присутствии князя, его семейства и бояр.
Крещением Киева положено было прочное начало к просвещению Руси светом евангельской истины: вера Христова, которую исповедовали князь и бояре, стала верою и русской столицы. Но теперь надлежало сделать ее верою всей земли русской от конца до конца, всей земли, которую обнимала власть Владимира и для церковного управления которой поставлен был святой Михаил. Самому святителю надлежало собрать стадо словесных овец, чтобы быть их пастырем и учителем. И потому ревностный архипастырь, при содействии равноапостольного князя, стремится насаждать по градам русской земли веру Христову. Церковь чтит святого Михаила, как свидетеля истины и проповедника Евангелия Христова, истребившего «терние многобожия и всеявшего семя добро плодовитое в земле Российской». Главнейшими городами Руси после Киева в то время были: Новгород Великий, столица северных владений князя Владимира, и Ростов Великий, главный город Залесской земли 6173 . В эти два города святой Михаил совершил путешествия для обращения язычников в Христову веру. В 990 году, в сопровождении епископов, княжеского воеводы Добрыни и Анастаса Корсунянина 6174 , святитель посетил Новгород; здесь сокрушил идолов, многих крестил, построил несколько церквей и поставил к ним пресвитеров. На следующий год такое же путешествие с проповедью Евангелия святой Михаил предпринял в Ростов. Успех его проповеди на этот раз был значительнее: он крестил без числа людей, воздвиг много церквей, поставил к ним пресвитеров и диаконов, установил чин церковного богослужения и управления.
В 992 году святой митрополит Михаил скончался. Святой Владимир неутешно скорбел и плакал, так как в почившем святителе лишился не только доброго и ревностного пастыря, но и мудрого советника своего в делах государственного управления.
Еще вслед за крещением Киева святой Михаил благословил князя Владимира создать Десятинный храм в честь Пресвятой Богородицы. Святитель не дожил до окончания его постройки, но этот храм принял его останки, послужив местом его погребения 6175 .
Обретенные нетленными в XII веке, мощи святого Михаила тогда же перенесены были в Киево-Печерскую лавру, в Антониеву пещеру, а отсюда в 1730 году перенесены в Великую Успенскую церковь лавры, где нетленно почивают и до сих пор 6176
* * *
Корсунь – иначе Херсонес Таврический – древний греческий город на юго-западном берегу Таврического полуострова или Крыма, вблизи нынешнего Севастополя. После него остались развалины.
Все это произошло в 988 году. Византийскими императорами в то время были Василий II Болгаробойца и брат его Константин VIII, сыновья императора Романа II. Почти все время они царствовали совместно: Василий с 975 по 1025 г., Константин с 979 по 1028 г., но настоящим правителем был Василий – наиболее способный и деятельный.
Св. Николай II Хрисоверг управлял Константинопольской церковью с 983 по 996 г.
В данном месте и в нижеследующих приводятся слова из службы святителю Михаилу.
Новгород стоит на реке Волхове при выходе его из озера Ильмень; ныне губернский город. Ростов, при озере Неро, в настоящее время уездный город Ярославской губернии.
Добрыня – родной дядя Владимира по матери. Анастас Корсунянин – грек, предавший Корсунь Владимиру. Впоследствии он был старейшим священником при Десятинной церкви.
Десятинная церковь получила свое название от десятины (10-й части имения), определенной на ее содержание князем Владимиром; построена мастерами, вызванными из Греции, в продолжение семи лет (с 989 по 996 г.). До ее освящения мощи святого Михаила, вероятно, помещались временно где-нибудь в другом месте; впрочем, возможно, что были погребены и в недостроенном храме.
Память святого Михаила первоначально праздновалась 15 июня, по преданию, в день его кончины С 1730 года она перенесена на 30 сентября.
Акафист святителю и чудотворцу Михаилу, первому митрополиту Киевскому
Кондак 1
Избранный от Христа Бога сосуд, послан был еси в землю Русскую и язык наш святим крещением просветил еси святителю отче Михаиле, темже Владыце своему на небеси ныне предстоя, тому молися прилежно, от всяких бед и напастей избавитися стаду твоему, да зовем тебе:
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Икос 1
Архангелов и ангелов Царь, и всея твари Создатель и Промыслитель, милосердие Свое яви к людем страны нашея, во тме идолослужения ходившим, и тя, святителю Михаиле, яко апостола посла, да сия просветиши светом истиннаго богопознания. И се твоими ученьми, яже первее жертвы бесом приношаху, ныне души своя дароносят Христу. Тебе же благодарственная сия возносят песнопения:
Радуйся, веры Христовы усердный насадителю.
Радуйся, идолослужение искоренивый;
радуйся, бесовския жертвы упразднивый.
Радуйся, свете, от востока возсиявый;
радуйся, тму идолобесия разгнавый.
Радуйся, учением Христовым люди просветивый;
радуйся, идольския требы крестом разрушивый.
Радуйся, ниву Христову добре возделавый;
радуйся, благоплодная семена на ней всеявый.
Радуйся, медоточная уста Христова;
радуйся, свирель благозвучная Духа Святаго.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Кондак 2
Видел еси, святителю Михаиле, плоды трудов твоея проповеди граждане бо славнаго града Киева, истине твоего учения всею душею и сердцем внемлюще, увероваша во Христа истиннаго Бога, мерзских же идолов отвратишася и овых убо сокрушаху, иных же с поруганием в реку вметаху, в нихже беси: “О люте нам”, вопияху. Зря сия, блаженне отче, радовался еси духом твоим, благодарно поя Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум богодухновенен имея, досточудне отче Михаиле, буия люди божественным твоим учением добре наказав, и гладом душевным тающия, евангельским слова хлебом напитав, Христови сия привел еси: Ему же, святителю, молися, о похваляющих тя сице:
Радуйся, Церкве красото;
радуйся, архиереев доброто.
Радуйся, Православия светило;
радуйся, благочестия правило.
Радуйся, людей русских великий учителю;
радуйся, пророчествия во апостолех Первозваннаго славный совершителю.
Радуйся, лика Богоизбраннаго отцев Печерских предстоятелю;
радуйся, равноапостолам Кириллу и Мефодию равностоятелю.
Радуйся, дванадесять сынов Владимира купелию Крещения отродивый;
радуйся, тем всей земли его усердно послуживый.
Радуйся, веру Христову распространивый;
радуйся, прелесть демонскую низложивый.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Кондак 3
Силою богоугодных молитв твоих, святе, праотцем нашим пособивый в Единаго Истиннаго Бога уверовати, ложныя же боги отринути и сокрушити душевныя кумиры наши: гордость убо смирением, сребролюбие же нестяжанием, блуд целомудрием, гнев кротостию, чревоугодие воздержанием, зависть доброжеланием, уныние же крепким на Бога упованием. Да тако избывше перунов духовных, возможем Богу предстати, Ему же ты, отче, научил еси нас веровати и пети непрестанно: Аллилуиа.
Икос 3
Имущи квас веры во Христа, жена, богомудрая княгиня Ольга, оный в сатех людей русских сокры. Тобою же, по воле Всемогущаго, все тесто державы Владимировы сквасив, возрасте в веру Христову. Сего ради приими от нашего усердия достойныя похвалы тебе:
Радуйся, Божие к Руси благоволение;
радуйся, молитв святыя Ольги исполнение.
Радуйся, славнодержавнаго Владимира великий советодателю;
радуйся, новоизбранных людей Христовых мудрый назидателю.
Радуйся, имже царие наши и вси людие русскии спасаются;
радуйся, имже архиереи наши, священницы же и монаси хвалятся;
радуйся, имже нищии от Бога богатеют и прославляются;
радуйся, имже претружденные старцы чрез веру Христову в раи упокоеваются.
Радуйся, имже младенцы преставившиися “Осанна в вышних” вопиют;
радуйся, имже души сынов русских, яко искры, по стеблию к небеси текут.
Радуйся, земли нашея прекрасное благословение;
радуйся, преславнаго града Киева освящение.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Кондак 4
Бурю идолов сокрушающую ощутивше, беси рыдающе вопияху: “О люте нашему окаянству. Яко прежде почитаемы от всех быхом, ныне же поругание от единаго подъемлем пришельца, иже учит человеки во Христа убо веровати, нас же сокрушати, Единому Богу поюще: Аллилуиа”.
Икос 4
Слышим древле от Божественнаго Писания, яко падоша стены Иерихонския, Иисусом Навином, кивоту обносиму: ныне же вемы, яко идоли падоша тебе, святителю Михаиле во страну Русскую пришедшу. Темже мы, чада твоя, тобою в пресветлую Крещения одежду одеяннии, благодарно восхваляем тя сице зовуще:
Радуйся, светильниче на горах Киевских светло возсиявый;
радуйся, из тмы к свету люди приведый.
Радуйся, терние многобожия весьма истребивый;
радуйся, теплотою любве Божественныя души отец наших согревый.
Радуйся, усты твоими Христа Сына Божия проповедавый;
радуйся, огненным языком твоим идольское нечестие обличивый.
Радуйся, в Триединаго Бога веровати отцы наши научивый;
радуйся, доброплодная древеса рая Иисусова насадивый.
Радуйся, яко от тебе людие русскии водою благодати умышася;
радуйся, яко тобою душевная очеса их во святей купели открышася.
Радуйся; яко тобою, во славу Божию, церкви многия создашася;
радуйся, яко тобою обители иноков соградишася.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Рyccкия преславный первопрестольниче.
Кондак 5
Богосияннаго светильника тя, Михаиле богомудре, Великий Владимир во омраченную идолослужением Русскую землю приведе, да и зде твоим пришествием освятятся людие и истинныя веры познанием вразумятся, православно и богоугодно возносити хвалебную песнь Пресвятей Троице: Аллилуиа.
Икос 5
Слышав Патриарх Царьграда, яко Владимир Крещение святое восприя, и его яко святителей предначальника моляше: да мудраго учителя в Корсунь град пришлет и того митрополита земли Русской поставит, возрадовася зело и со освященным собором совет сотворив, избра тя, святе, сие великое послушание исполнити. Люди же русскии тя сретивше и благоговейный зрак лица твоего видевше, седы же твоея сладость слышавше, глаголаху:
Радуйся, благий наш наставниче;
радуйся, апостольския власти и чести преемниче.
Радуйся, во архиереех славный;
радуйся, в вере великий.
Радуйся, в повелениих доброразсудительный;
радуйся, в поучениих пресладостный.
Радуйся, кроткий нравом;
радуйся, высокий по Бозе житием.
Радуйся, правды усердный рачителю;
радуйся, неправды грозный обличителю.
Радуйся, яко твоими молитвами от вечныя смерти уповаем избежати;
радуйся, яко твоими ученьми жизнь вечную веруем стяжати.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Кондак 6
Проповедник Христовы веры явился еси в Новеграде, Михаиле священне, в онь же пришед, идолы сокрушая, требища разоряя, люди крестил еси, церкви созидал еси и пресвитеры по градом и весям поставлял еси, братолюбию и христианскому житию люди поучая и увещевая, да вси едиными усты и единым сердцем с тобою навыкнут Христу Богу пети: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси, святителю Христов, яко звезда пресветлая во Отечествии нашем, и тьму идолобесия светом Божественных твоих учений до конца подавил еси. Сего ради тя, яко ангела Божия, люди русскии почитаху зовуще:
Радуйся, веры нашея во Христа начало;
радуйся, Церкве Божия в Руси основание.
Радуйся, иерархом в проповедании слова Евангельскаго образе.
Радуйся, иноком, в путь богоугоднаго жития текущим, правило.
Радуйся, праведной жизни миряном виновниче;
радуйся, всем добродетельно живущим венечниче.
Радуйся, чистотою душу твою украсивый;
радуйся, путь жития временнаго во смирении духа препроводивый.
Радуйся, делы благими светло просиявый;
радуйся, премногими чудесы люди удививый.
Радуйся, яко слово благо о пастве твоей Пастыреначальнику Христу воздал еси;
радуйся, яко от руку Его праведное воздаяние приял ecи.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Pyccкия преславный первопрестольниче.
Кондак 7
Хотя преблагий Бог новыя люди Себе избрати, первее в познание Божественное великаго во царех Владимира приведе, иже умным сиянием благодати во святей купели освещся, прият тя пастыря вышним откровением, на Русь же овцам Своим, в неверии заблуждшим, приведе. Таже учением и Крещением во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа в воде сия омыв во двор Христов привел еси. С ними же ныне престолу Его предстоя, молися да и нас сподобит с тобою на небеси приносити песнь Ему: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя апостола зрим, архиерее блаженне Михаиле, землю Русскую обтекающа: яко достигнута тебе неко граду Ростову, идеже людей великое множество крестил еси и веровати в Троице Единому Богу научил еси, благочестию и благоразумию тыя наказав и церкви многия воздвиг, пресвитеры же и диаконы им поставил еси, и уставы благочестны тем преподал еси, глаголющим тебе сицевая:
Радуйся, благодатию Крещения главу Руси, аки диадимою увенчавый;
радуйся, православием, аки перстнем, землю нашу Христу обручивый.
Радуйся, сию в благочестие, аки в порфиру царскую облачивый;
радуйся, Евангелие Христово, аки гривну златую на выю ея возложивый.
Радуйся, Крест Господень в державу непобедимую ей даровавый;
радуйся, вся чада ея православная Христу Господу и Пречистей Его Матери усыновивый.
Радуйся, женише Церкве пресветлый;
радуйся, сыне Небеснаго Отца преславный.
Радуйся, отче отцев, велелепая красото;
радуйся, пастырю пастырей, всехвальная доброто.
Радуйся, и всех родов русских молитвенниче;
радуйся, небесных Ангелов собеседниче.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Кондак 8
Странствующим и блуждающим в пустыни идолослужения сыном русским был еси путевождь в землю обетованную преподобне отче Михаиле, аще и не четыредесять лет якоже Моисей, но четыре лета точию люди Киевския страны детоводил еси, не манною тленною, но истинным хлебом с небесе сшедшим сия питая, иже есть Христос Господь. Сему убо поем о тебе песнь: Аллилуиа.
Икос 8
Весь в Бозе быв, архипастырю приснопамятне угождати тому присно паству твою поучал еси, чад твоя духовная и умоляя ничтоже любви Христовой предпочитати, мы же твоих чад духовных внуцы, тебе глаголем сице:
Радуйся Христа Господа всею душою и сердцем возлюбивый;
радуйся, веровати Ему и любити Его и нас научивый.
Радуйся, яко Богy вельми yгодил еси;
радуйся, яко закон Божественный нам преподал еси.
Радуйся, Небеснаго Владыки рабе благий и верный;
радуйся, данный тебе талант не сокрывый, но трудолюбно умноживый.
Радуйся, многу куплю им сотворивый,
радуйся, похвалу велию от Господа твоего получивый.
Радуйся, под иго благое Христово, со смирением выю свою подклонивый;
радуйся, тяготу дне и вар, в винограде Его со усердием подъявый.
Радуйся, динария вместо Небесное Царствие от Христа восприявый;
радуйся, в райских обителех по трудех твоих сладце почивый.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Кондак 9
Вси людие русскии, первее языческим многобожием блуждавшии, ныне же тобою, святителю Божий Михаиле, добре наставленнии к Боговедению приидоша и во святей купели от слепоты разумных очес избавльшеся, Единаго Создателя своего прославляют, Тому воспевающе: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство человеческое не довлеет к прославлению трудов и подвигов твоих, духоносне отче, яже ты подьял еси: тако бо по вере ревновал еси, яко и к безбожным aгаряном, к болгаром и сарацыном мужа некоего Марка философа на проповедь послал и люди ко Христу призывал. Ныне же глаголем тебе сице:
Радуйся, подобно Илии по Господе Бозе поревновавый;
радуйся, о распространении святыя веры Его много порадевый.
Радуйся, во славу Христову потрудивыйся;
радуйся, достопокланяемое имя Его пред языки пронесый.
Радуйся, усердием во учении Христове апостолом уподобивыйся;
радуйся, во спасении душ человеческих самому Христу подражавый.
Радуйся, любве Божественныя исполненный;
радуйся, состраданием к ближнему насыщенный.
Радуйся, громе капища языческая разрушаяй;
радуйся, тимпане велегласный славу Божества Христова возвещаяй.
Радуйся, яко дерзновение велие ныне ко Христу имаши;
радуйся, яко престолу Ею в радости неизреченней предстоиши.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Кондак 10
Спасения людем желая и Церкви добраго утверждения, пастырю наш преблагий, потщался сей изрядно вся устроити о русском племени новоизбранных: пастыри и учители по градом поставил еси и тем стадо словесных овец споручив, Пастыреначальнику Христу сцарствовати сам отшел еси на великий плач и рыдание паству твою и князя Владимира подвигнув, к мощем твоим припадающих, Богу же жалостне зовущих: Аллилуиа.
Икос 10
Царя Небеснаго Христа Бога верный раб и служитель был еси, отче наш Михаиле, и аще о Господе сном cмерти почил еси, обаче святое тело твое тлению бысть непричастно, недугом же человеческим врачевательно явися. Темже раце мощей твоих предстояще, молитвенно восхваляем тя:
Радуйся, яко нетлением тела твоего на земли светиши; радуйся, яко святостию души твоея на небеси блистаеши.
Радуйся, страны русския пресветлое озарение; радуйся, великаго храма сего преизрядное украшение.
Радуйся, града твоего Киева великий заступниче; радуйся, обители Печерския усердный молитвенниче.
Радуйся, о всех чадех Церкве православныя теплый пред Богом ходатаю; радуйся, всем призывающим тя на помощь скорый предстателю.
Радуйся, яко богоугодным житием твоим, аки солнцем пресветлым всех нас просвещаюши; радуйся, яко апостольскими трудами твоими весь мир удивляеши.
Радуйся, егоже тело пречестное яко кипарис благовонный, в Церкви Божии благоухает; радуйся, его же душа пресвятая яко кедр в раи Христове в радости процветает.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Кондак 11
Пением хвалебным величаем тя, святителю Божий Михаиле, и ходатая у Престола Небеснаго Владыки имени тебе чаем. Не посрами убо веры нашея, пастырю предобрый, но приими молитвы наша, яко кадило благовонное, и умоли Христа да дарует и нам добродетельне жизнь нашу скончати и с тобою у Христа водворитися, да услышим глас твой к Нему о нас: се аз и дети, яже ми дал еси, Господи, и к Нему с тобою вкупе воспоем: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарная луча был еси, богомудре отче Михаиле, во тме многобожия седящим, путеводящая к Солнцу Правды Христу Богу, Ему же молися, во свете заповедей Его вcегда нам пребывати, радостное пение тебе приносящим:
Радуйся, светильниче Трисияннаго Света; радуйся, заре Незаходимаго Солнца.
Радуйся, огню идольское нечестие попаляяй; paдуйся, пламеню, еретическая учения пожигаяй.
Радуйся, святителю, поучаяй всех, яко несть инаго Бога, кроме Небеснаго; радуйся, человеков вразумителю, глаголяй, яко несть спасения вне соборныя апостольския Церкве.
Радуйся, на богоугодное житие наставляяй; радуйся, в Небесное Царствие путь показуяй.
Радуйся, звездо путеводящая ко Христу; радуйся, путю, имже приидохом к истинному Богу.
Радуйся, ключу врата райская сыновом русским отверзый.
Радуйся, ходатаю, безчисленное множество сих тамо водворивый.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Кондак 12
Благодать Божия по летех мнозех тело твое святое нетленно в земли соблюде, в церкви Десятинней положено, и яко сокровище многоценное пастве твоей цело и невредимо сие яви, яко ниже одежд твоих священных коснутися тлению: отсюду убо верою уразумехом, яко Христу предстоиши и молишися о почитающих тя и поющих Ему тебе ради: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще святое и преславное житие твое, Михаиле равноапостольне, почитаем твою священную память, ревность же твою по Бозе восхваляем, любовь твою ко Христу и к ближнему превозносим. Ты же, о, всеблаженнейший отче, не возгнушайся смиренным сим пением:
Радуйся, яко Престолу Пресвятыя Троицы предстоиши; радуйся, яко Всемогущаго о всем мире молиши.
Радуйся, яко со архангелы и ангелы Трисвятую песнь на Небеси поеши; радуйся, яко со апостолы в райских обителех пребываеши.
Радуйся, яко с лики святителей пред Богом о душах наших душа ходатайствуеши; радуйся, яко с полки преподобных спасению нашему споспешествуеши.
Радуйся, яко с Пречистою Девою Богородицею, руце свои пречестныя о мире Отечества нашего ко Христу воздеваеши; радуйся, яко о соединении людей непрестанно Его умоляеши.
Радуйся, со пророки и мучeники Bышняго Царствия наследниче; радуйся, рая Божия со всеми святыми единовсельниче.
Радуйся, небесных величий и красот зрителю; радуйся, безконечных сладостей и блаженств райских обладателю.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Кондак 13
О, всехвальный и предивный чудотворче, отче наш Михаиле, русския страны первый святителю и всех православных христиан предстателю, приими сие малое моление наше, в похвалу тебе приносимое, и молитвами твоими испроси нам у Бога в веце сем житие тихое и добродетелей исполненное, да и в жизни будущей сподобимся купно с тобою пети в Троице Единому Бoгy: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Архангелов и ангелов Царь, и всея твари Создатель и Промыслитель, милосердие Свое яви к людем страны нашея, во тме идолослужения ходившим, и тя, святителю Михаиле, яко апостола посла, да сия просветиши светом истиннаго богопознания. И се твоими ученьми, яже первее жертвы бесом приношаху, ныне души своя дароносят Христу. Тебе же благодарственная сия возносят песнопения:
Радуйся, веры Христовы усердный насадителю.
Радуйся, идолослужение искоренивый;
радуйся, бесовския жертвы упразднивый.
Радуйся, свете, от востока возсиявый;
радуйся, тму идолобесия разгнавый.
Радуйся, учением Христовым люди просветивый;
радуйся, идольския требы крестом разрушивый.
Радуйся, ниву Христову добре возделавый;
радуйся, благоплодная семена на ней всеявый.
Радуйся, медоточная уста Христова;
радуйся, свирель благозвучная Духа Святаго.
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Кондак 1
Избранный от Христа Бога сосуд, послан был еси в землю Русскую и язык наш святим крещением просветил еси святителю отче Михаиле, темже Владыце своему на небеси ныне предстоя, тому молися прилежно, от всяких бед и напастей избавитися стаду твоему, да зовем тебе:
Радуйся, Михаиле, великий иерарше, Церкве Русския преславный первопрестольниче.
Тропарь Михаилу, первому митр. Киевскому
глас 4
Днесь проро́чествие во апо́столех Первозва́ннаго испо́лнися:/ се бо на сих гора́х возсия́ благода́ть и ве́ра умно́жися./ И и́же неве́рием обветша́вшии,/ Боже́ственною купе́лию отроди́шася,/ и бы́ша лю́дие обновле́ния,/ ца́рское свяще́ние, язык свят, Христо́во ста́до,/ ему́же ты пе́рвый па́стырь яви́лся еси́,/ я́ко пе́рвее Креще́нием послужи́вый./ И ны́не, предстоя́ Влады́це Христу́ Бо́гу,/ моли́, все́м сыно́м ру́сским спасти́ся:// и́маши бо дерзнове́ние, я́ко иера́рх Бо́жий, и священнослужи́тель.
Перевод: Сегодня пророчество Первозванного апостола исполнилось: ибо вот, на этих горах воссияла благодать и вера умножилась. Одряхлевшие в неверии Божественной купелью возродились и стали людьми, взятыми в удел, царским священством, народом святым (1Пет.2:9), Христовым стадом, которому ты явился первым пастырем, ранее Крещением послуживший. И сейчас, предстоя Владыке Христу Богу, моли всем людям русским спастись, имея дерзновение, как иерарх Божий и священнослужитель.
Канон святителю Михаилу, митрополиту Киевскому и всея Руси
Минея, 30 Сентября, Кано́н свята́го
Глас 6
Песнь 1
Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема:/ Бо́гу// побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко Бо́жий иера́рх и служитель,/ Вы́шняго Престо́лу с ли́ки святы́х на Небеси́ предстоя́,/ моли́ся о нас, служа́щих богодухнове́нными пе́сньми,/ предста́ти с тобо́ю, иде́же весе́лие пра́ведных.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко избра́н Го́сподеви во служе́ние сла́вы Его́ на де́ло Ева́нгелия Христо́ва,/ о собра́нных нас в па́мяти твое́й, святи́телю Михаи́ле, моли́ся,/ да порабо́таем в за́поведех Ева́нгельских и прии́мем мзду весе́лия преподо́бных.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко свеща́, на све́щнице стоя́щи,/ све́том ты благи́х дея́ний просия́л еси́ дале́че,/ я́ко и неве́рнии лю́дие твои́м, о́тче, наставле́нием узре́ша свет боговиде́ния,/ и ра́дуется страна́, тобо́ю просвеще́нна.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко и́стинный Свет от ложе́сн Свои́х яви́вшая ми́ру,/ нас, во тьме страсте́й ходя́щих, просвети́ и наста́ви на путь,/ Путь поро́ждшая ро́ду христиа́нскому, Мари́е Богоневе́сто.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени// испове́дания Твоего́.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Не бе ве́ра всажде́на в Росси́и, ни благоче́стие вкорене́но,/ до́ндеже ты, святи́телю Михаи́ле, а́ки прему́др де́латель,/ ля́дину многобо́жия истреби́в, углуби́л еси́ богоразу́мия тве́рдое испове́дание.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Све́том свы́ше осве́щся, вели́кий Влади́мир,/ а́ки зарю́ прие́м тя, Бо́жий иера́рше, приведе́ в омраче́нную идолослуже́нием Ру́сскую зе́млю,/ да и та́мо осветя́тся лю́дие твои́м прише́ствием и вразумя́тся тве́рдыя ве́ры испове́данием.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Со́лнце Пра́вды, Христо́с Бог, а́ки лучу́ светоза́рную яви́ тя, Михаи́ле, земли́ Ру́сстей,/ ю́же ты осве́щ порожде́нием купе́льныя ба́ни,/ Влады́це приве́л еси́ лю́ди но́вы, обновле́ны благи́я ве́ры испове́данием.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Со́лнце Пра́вды, и́стинный Бог наш, Плоть заи́мствовав от Тебе́,/ ми́ру возсия́л есть, Мари́е Де́во, и тля многобо́жия поги́бе до конца́./ Све́том, Де́во Мари́е, уны́нием мя омраче́ннаго, просвети́ и наста́ви на путь благодея́ния.
Седален, глас 1
Сосу́д избра́н был еси́, святи́телю Михаи́ле,/ пронести́ и́мя Христо́во пред неве́рными челове́ки,/ те́мже посла́лся еси́ в Ру́сскую зе́млю,/ ю́же, просвети́в святы́м Креще́нием,/ ко богоразу́мию наста́вил еси́ уче́нии твои́ми./ Си́ми и нас наста́ви на стезю́ за́поведей Госпо́дних,/ мо́лимтися, уго́дниче Бо́жий преблаже́нне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Ра́дуйся, златокова́нная ча́ше, Пречи́стая Де́во,/ в Не́йже Вино́ спасе́нию на́шему от Ду́ха Свята́го раствори́ся и сим увесели́ сердца́ на́ша,/ Ты бо еси́ ча́ша, че́рплющая нам ве́чную ра́дость.
Песнь 4
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи// от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Христо́ва раба́ и благоче́стна строи́теля/ тебе́, святи́телю, и́долы ощути́вше, рыда́ху го́рце поги́бели своея́,/ лю́дие же, Креще́нием обновле́ни, веселя́хуся,/ пра́здник све́тел о Го́споде пра́зднующе.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Тебе́, о́тче, на го́ры Ки́евския прише́дшу,/ пе́рвейший и́дол Перу́н, низве́ржен, влача́шеся ко́ньми, про́чим от стра́ха трясу́щимся куми́ром,/ лю́дие же обновле́ния день поя́ху,/ о Го́споде пра́зднующе.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Всяк пол и во́зраст люде́й, пре́жде омраче́нных, ко просвеще́нию грядя́ху на Поча́йню/ и бысть полк безчи́сленный, тебе́ предводи́теля имы́й,/ ему́же послужи́в ба́нею Креще́ния, ко богоразу́мию наста́вил еси́, Михаи́ле, Бо́жий архиере́ю.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вси ро́ди блажа́т Тя, Мари́е Цари́це,/ и мы, пе́сньми блажа́ще, изображе́нному на ико́не ли́ку Твоему́ покланя́емся,/ пра́здник све́тел в па́мяти святи́теля Твоего́ пра́зднующе.
Песнь 5
Ирмос: Бо́жиим Све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,// от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Бо́жиим Све́том осве́щшеся,/ новокреще́ннии лю́дие вопия́ху с тобо́ю, Михаи́ле:/ Христе́ Бо́же, даждь Тебе́ Еди́наго ве́дети, Сло́ва Бо́жия,/ от мра́ка идолобе́сия нас изыма́ющаго.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Падо́ша Иерихо́нския сте́ны, Иису́сом Нави́ном киво́ту обнесе́ну,/ падо́ша и и́доли, со кресто́м тебе́, иера́рше, предгряду́щу,/ лю́дие же прославля́ху Сло́во Бо́жие, Тя, Христе́,/ от мра́ка неве́рия челове́ки изыма́ющаго.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Красу́ется град Ки́ев до днесь, ба́нею Креще́ния омове́н от Тебе́, святи́телю,/ и но́сит, а́ки гри́вну зла́ту, на вы́и честно́е Ева́нгелие Христо́во,/ е́же мы лобыза́ем и прославля́ем Сло́ва Бо́жия,/ от тьмы грехо́вныя нас изыма́юща.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Красу́емся вси Твое́ю добро́тою, Мари́е Богоневе́сто, красна́ бо еси́ вои́стину,/ и, красоте́ Твое́й вожделе́в, Вы́шний пло́ти Твое́й соедини́ся и Челове́к бысть Бог,/ обожи́в нас, во тлю па́дших, Тебе́ ра́ди, Чи́стая Де́во.
Песнь 6
Ирмос: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое, зря, напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,// Многоми́лостиве.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Идолобе́сия смра́дное, а́ки Моисе́й, жезло́м Кре́стным пресе́кл еси́ мо́ре, архиере́ю Михаи́ле,/ и лю́ди, омы́в боговиде́ния водо́ю, приве́л еси́ во приста́нище, пою́щих:/ сла́ва Тебе́, Христе́ Многоми́лостиве.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
И́же пе́рвее заблу́ждшая Ру́сская земля́ и не утвержде́на,/ ны́не тобо́ю, иера́рше Михаи́ле, наста́влена, прии́де к боговиде́нию,/ и, прие́мши пе́рстень усыновле́ния, весели́тся, зову́щи:/ сла́ва Тебе́, Христе́ мой, Многоми́лостиве.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Свире́пеющия неве́рием лю́ди укроти́в в Ру́сстей земли́/ и яре́м Це́ркви повинове́ния возложи́в на ня,/ приве́л еси́, Михаи́ле, мно́гия де́латели в виногра́д Небе́снаго Влады́ки./ Сотвори́ и нас, свя́те, му́дрыя де́латели, и́ко прино́сим ти днесь хвале́ние.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Свире́пеющия во мне стра́сти укроти́/ и яре́м смире́ния возложи́ на мя, Богоро́дице,/ да в том порабо́таю про́чее вре́мя и обря́щу ми́лость в День Су́дный.
Кондак, глас 2
Моисе́й вторы́й Росси́и яви́лся еси́, о́тче,/пренесы́й мы́сленный виногра́д/ от египетскаго идолослуже́ния в зе́млю, проро́чествием предуви́дену:/ бу́дет, рече́, утвержде́ние ве́ры на земли́,/ и на версе́х гор Ки́евских превознесе́тся па́че Лива́на/ Плод, пита́яй ми́ра всего́,/ от Него́же вкуси́вше,// ублажа́ем тя, Михаи́ле, Бо́жий иера́рше.
Икос
Расточе́нныя лю́ди собра́в во еди́н боговиде́ния ра́зум/ и Креще́нием омы́в невиде́ния ве́тхость,/ зе́млю Ру́сскую просвети́л еси́ Кресто́м/ и, научи́в сла́вити Пресвяту́ю Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Ду́ха Пресвята́го,/ сотвори́л еси́ разу́мное ста́до Христу́ Бо́гу,/ Ему́же до днесь ве́рою стоя́щи, взыва́ет:/ изба́ви от вся́каго зла́го обстоя́ния град и лю́ди,/ тя ублажа́ющия, Михаи́ле, Бо́жий иера́рше.
Песнь 7
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:// благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Хладода́тельною благодати́ от Тебе́, святи́телю, Росси́я омове́на водо́ю,/ чешую́ разу́мных оче́с низве́рже во святе́й купе́ли,/ и позна́ Еди́наго Созда́теля своего́, и ве́рою зове́т:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Тебе́, гра́де Ки́еве, по Креще́нии веселя́щуся, скве́рнии и́доли рыда́ху,/ от ни́хже пе́рвейшим и́дол Перу́н влачи́мь, вопия́ше го́рце./ Отту́ду лю́дие, позна́вше свое́ пе́рвое заблужде́ние, с тобо́ю, Михаи́ле, возопи́ша:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Злат пе́рстень новыя благода́ти, архиере́ю Михаи́ле, вложи́в Росси́и на ру́ку,/ обручи́л еси́ неве́сту чи́сту Христо́ви, я́же от язы́к Це́рковь./ Сия́ и до днесь, духо́вне веселя́щися, зове́т:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Злат пе́рстень имену́ем Тя, Де́во Чи́стая,/ укра́шен, а́ки драгоце́нным адама́нтом, приедине́нием Пло́ти Христо́вы./ Тем любо́вию зове́м:/ благослове́нна Ты еди́на, Сын Твой и Бог оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́,/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти.// Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Из пла́мене и́дольския ле́сти изъе́м, прему́дре, Ру́сскую зе́млю,/ росо́ю Креще́ния прохлади́л еси́, и несть уже́ пали́ма развраще́нием на пе́рвая,/ превознося́щи Христа́ и тебе́, па́стыря своего́, во ве́ки.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Вся до́бре разчини́в, я́же о лю́дех новоизбра́нных, поста́вил еси́ па́стыри и учи́тели по гра́дех/ и, тем новоизбра́нное ста́до испоручи́в,/ сам отше́л еси́ па́стырей Нача́льнику Христу́ Бо́гу соца́рствовати во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Мног плач и рыда́ние гра́ду Ки́еву твои́м, о́тче, отше́ствием к Бо́гу сотвори́ся,/ но Вы́шний Иерусали́м, прие́м тя в не́дра своя́, возра́довася,/ иде́же живы́й, не забу́ди ста́да твоего́ и моли́, да с тобо́ю всели́тся во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Мно́гое весе́лие творю́ злы́ми де́лы бесо́м и ра́дость,/ храни́телю же моему́ печа́ль отвсю́ду./ О Чи́стая Мари́е, Ма́ти Христа́ Бо́га, наста́ви мя на покая́ние,/ да бу́дет о́нем плач, А́нгелу же моему́ ра́дость и мне с ним во ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти;/ Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во Воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и// Тя ублажа́ем.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко фи́никс, процве́л еси́, о́тче, в дому́ Бо́жии,/ и плоды́, нетле́ние моще́й твои́х, всем яви́л еси́,/ отсю́ду у́бо, лю́дие, уразуме́вше, я́ко предстои́ши Христу́,/ тя пе́сньми велича́ем.
Припев: Святи́телю óтче Михаи́ле, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко благово́нный кипари́с, святи́телю,/ облагоуха́еши и наслажда́еши покланя́ющихся ти,/ и нас испо́лни благоуха́ния твои́х моли́тв,/ я́ко пе́сньми па́мять твою́ велича́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Лик святи́телей Ру́сских и любопра́зднственных собо́ри, взыва́ем:/ сотецы́теся ко святе́й пеще́ре, па́стырие, первонача́льнаго па́стыря,/ лю́дие же, отца́ своего́ пе́сньми почти́те с на́ми,/ днесь бо па́мять его́ велича́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вся тварь песносло́вит Тя, Де́во,/ я́ко проше́дшую вся Небе́сная врата́ и ста́вшую огнезра́чнаго одесну́ю Престо́ла./ Одесну́ю ста́ти и нас сподо́би Сы́на Твоего́,/ я́ко пе́сньми Ро́ждшагося из Тебе́ и Тя велича́ем.
Светилен
Царе́ви всех предстои́ши, святи́телю Михаи́ле,/ и благослове́нием венча́ется верх твой от Вы́шняго десни́цы./ Простри́ ру́ку твою́ и благослови́ нас, я́коже не́коему на пресви́терство восходя́щу,/ не у́мерл бо еси́, но во ве́ки живе́ши,/ и па́мять твою́ пе́сньми пое́т вся Ру́сская Це́рковь,/ с не́юже и мы сла́вим.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Царя́ веко́в Цари́це су́щая и Ма́ти, над страстьми́ царе́й покажи́ певцы́ Твоя́,/ се бо приво́дим Ти в моли́тву чу́днаго Михаи́ла, святи́теля Твоего́,/ в его́же па́мяти покланя́ющеся, Тебе́ велича́ем.
Вернуться к списку