- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
- Часы
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Священномученик Вениамин (Казанский), Петроградский, митрополит
Священномученик Вениамин, митрополит Петроградский и Гдовский (в миру Василий), родился в 1873 году на Нименском погосте Андреевской волости Каргопольского уезда, ныне Архангельской области, в семье священника Павла и Марии Казанских. Родители воспитывали сына в благочестии и христианских добродетелях. Полюбив чтение житий святых, отрок восхищался их духовными подвигами, сожалея о том, что в современном ему мире он лишен возможности пострадать за веру православную.
Интерес Василия Казанского к душеполезным книгам и усердие в изучении церковной грамоты предопределили выбор жизненного пути: после окончания Петрозаводской Духовной Семинарии юноша поступил в Санкт-Петербургскую Духовную Академию. Студентом активно участвовал в деятельности "Общества распространения религиозно-нравственного просвещения в духе Православной Церкви", организуя беседы среди рабочих. В 1895 году он принял монашеский постриг с именем Вениамин и был рукоположен во иеродиакона, а в следующем году - во иеромонаха. По окончании Академии в 1897 году со степенью кандидата богословия иеромонах Вениамин был назначен преподавателем Священного Писания в Рижскую Духовную Семинарию. С 1898 года - он инспектор Холмской, спустя год - Санкт-Петербургской Семинарии. В 1902 году, после возведения в сан архимандрита, назначен ректором Самарской, а через три года - Санкт-Петербургской Семинарии.
Священник по призванию, архимандрит Вениамин вскоре был возведен на более высокую ступень пастырского служения: 24 января 1910 года в Свято-Троицком соборе Александро-Невской Лавры он был рукоположен во епископа Гдовского, Петербургского викария. Среди совершавших чин наречения были митрополиты Санкт-Петербургский Антоний (Вадковский; † 1912) и Московский Владимир ( Богоявленский , † 1918; прославлен в лике святых в 1992 году), архиепископ Ярославский (впоследствии Святейший Патриарх) Тихон ( Белавин , † 1925; прославлен в лике святых в 1989 году) и другие иерархи.
Святительский сан Владыка Вениамин воспринял как обязанность пастырского подвига и апостольской проповеди. Его часто видели в самых отдаленных и бедных кварталах столицы, куда он спешил по первому зову, словно приходской священник, в простой рясе, без внешних отличий епископского сана, и где крестил ребенка или напутствовал умирающего. Немало труда приложил он к спасению падших женщин, выступая с проповедями в "Обществе Пресвятой Богородицы". Воздействие его наставлений было велико и многие заблудшие раскаялись в греховной жизни.
Он всегда находил путь к сердцам простых людей, за что был искренне любим паствой, называвшей его "наш батюшка Вениамин". Евангельская простота святителя, отзывчивость, сердечность, доступность в сочетании с открытым лицом, тихим, проникновенным голосом и всё освещавшей улыбкой, располагали к нему даже иноверцев.
События 1917 года вызвали перемены и в жизни Церкви: после Февральской революции правящие архиереи стали избираться на епархиальных съездах клира и мирян. Если в некоторых епархиях это вызвало распри и нестроения, то выборы в Петрограде прошли на редкость спокойно - подавляющее большинство голосов было отдано викарному епископу Вениамину. С 6 марта он - архиепископ Петроградский и Ладожский, а 13 августа, накануне открытия Священного Собора Российской Церкви, назначен митрополитом Петроградским и Гдовским.
Сразу же после избрания на Петроградскую кафедру святитель заявил: "Я стою за свободную Церковь. Она должна быть чужда политики, ибо в прошлом она много от нее пострадала. И теперь накладывать новые путы на Церковь было бы большой ошибкой. Самая главная задача сейчас - это устроить и наладить нашу приходскую жизнь".
В то смутное время трудно было найти человека столь далекого от политики, как митрополит Вениамин. Приступив к осуществлению своей программы, он все силы направил на защиту православного народа России от жесточайших гонений, воздвигнутых на него врагами истины Христовой. По сути, они начались в январе 1918 года после издания декрета "Об отделении Церкви от государства и школы от Церкви", который на деле воспринимался властью на местах как сигнал к повсеместному уничтожению главным образом Русской Православной Церкви и ее служителей, к грабежу церковного имущества. По всей стране прокатилась волна закрытия и разрушения храмов и монастырей, осквернения и уничтожения святых икон и мощей, массовых арестов, пыток, ссылок и казней епископов, священников, монахов и монахинь, мирян, лишения Церкви и ее служителей материальных средств к существованию.
Насилие над Церковью не прекратилось и после окончания гражданской войны. Небывалая разруха и голод, охватившие страну в 1921 году, послужили поводом для новых гонений на Церковь, которые проводились под лозунгом "похода пролетариата на церковные ценности". Их изъятие в Петрограде началось в марте 1922 года. Митрополит Вениамин ни минуты не колебался в решении этого вопроса. Являя пример высокой христианской любви, он благословил передачу церковных ценностей, не имеющих богослужебного употребления, на нужды бедствующих, рассматривая это решение как исполнение своего пастырского долга. "Мы все отдадим сами", - говорил святитель.
Однако к голосу Владыки Вениамина власти не посчитали нужным прислушаться. Они объявили, что ценности будут изъяты в формальном порядке как "принадлежащее государству" имущество. В городе, в некоторых церквах, уже началась их конфискация. Изъятие ценностей сопровождалось волнениями народа, но серьезных беспорядков, острых столкновений и арестов пока еще не было. Чувствовалось приближение расправы. Ее ускорило опубликованное 24 марта 1922 года в "Петроградской правде" письмо двенадцати лиц - организаторов обновленческого раскола: они обвиняли все верное Святейшему Патриарху Тихону духовенство в сопротивлении изъятию церковных ценностей и в участии в контрреволюционном заговоре против советской власти. 29 мая 1922 года последовал арест митрополита Вениамина, а 10 июня того же года началось слушание дела, к которому было привлечено еще 86 человек.
Святитель Вениамин на процессе был, как и всегда, простым, спокойным, благостным, убеждающим в невиновности других людей. Перед лицом ожидавшей его смерти он, обращаясь к трибуналу, произнес: "Я не знаю, что вы мне объявите в вашем приговоре, жизнь или смерть, но что бы вы в нем ни провозгласили, я с одинаковым благоговением обращу свои очи горе, возложу на себя крестное знамение (святитель при этом широко перекрестился) и скажу: "Слава Тебе, Господи Боже, за всё".
5 июля 1922 года трибунал объявил приговор, а в ночь с 12 на 13 августа того же года митрополит Вениамин и вместе с ним архимандрит Сергий (Шеин), миряне Юрий Новицкий и Иван Ковшаров были расстреляны на окраине Петрограда.
На братском кладбище Александро-Невской Лавры воздвигнут крест над символической могилой новомучеников Российских.
Священномученик архимандрит Сергий (в миру Василий Павлович Шеин) родился в 1866 году в деревне Колпна Новосельского уезда Тульской губернии. В 1893 году окончил училище правоведения. Был членом IV Государственной Думы, входил в состав секретариата Священного Собора Православной Российской Церкви 1917 - 1918 годов. Был заместителем председателя правления Общества объединенных петроградских православных приходов.
Мученик Юрий (Юрий Петрович Новицкий) родился в 1882 году в г. Умани Киевской губернии. Окончил 1-ю гимназию и Киевский университет. С 1914 года доцент, затем - профессор кафедры уголовного права Петроградского университета. Был председателем правления Общества объединенных петроградских православных приходов.
Мученик Иоанн (Иван Михайлович Ковшаров), родом из Одессы, юрист по образованию, бывший присяжный поверенный. Был юрисконсультом Лавры в Петрограде.
Память священномучеников митрополита Вениамина, архимандрита Сергия, мучеников Юрия и Иоанна празднуется 31 июля (13 августа) и в день Собора новомучеников и исповедников Российских.
Акафист священномученику Вениамину, митрополиту Петроградскому и Гдовскому
Кондак 1
Избранный Христом Господом на служение Ему, с юных лет воспламенивший в сердце отрока Василия искру горения пострадать за веру православно исповедающих Его – Христа-Спасителя мира. Самым делом послежде исполнил еси желаемое,исповедуя пред неверными и свидельствуя: «Я – за Христа». Почитая твое мужество и терпение, воспеваем ти:
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Икос 1
Ангел Церкви был еси во граде святаго Петра и в севернем крае страны нашея. Христос Господь постави тя свещнице высоты служения Ему митрополии Петроградския, да спасеши стадо избранных овец Его, укрепляя их в православии, наставляя в благочестии и доброделании. Сего ради и мы, душепопечением, воспеваем тебе:
Радуйся, отрок сый Богоизбранный, мученичества возжелавый;
Радуйся, юноше Богобоязненный, путем побеждения страстей шедый.
Радуйся, в мужа возраставый, в меру возраста Христова пришедый и в добродетелех преуспевый;
Радуйся, подвигом добрым подвизавыйся, священное служение приявый.
Радуйся, апостольского служения приемниче, в сане епископа добре потрудивыйся;
Радуйся, паству твою Петроградскую от раскола обновленческаго охраняяй.
Радуйся, мужество и терпение явивый пред безбожными гонителями веры;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 2
Видя Господь в будущем тя воеводу ратоборцев за веру Христову, посла ти духа ревности по Бозе и желание в сердце твоем Богоугодное проводити житие и мученическим исповеданием веру православную соблюсти, да со страдальцы вопиеши вечно Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разумом свыше просвещенный и Духом Святым одаренный, сердцем же во благочестии от младости воспитан сый, радость и утешение всем был еси. Тем же приносим тебе хвалы сицевые:
Радуйся, светом благочестия от Бога озаренный;
Радуйся, учением благочестия издетства напоенный.
Радуйся, отрасле благоухающая корене духовнаго;
Радуйся, девственную чистоту от юности возлюбивый.
Радуйся, иерея Божия и благочестия родительскаго наследниче преизрядный;
Радуйся, душу свою всецело Господу посвятивый.
Радуйся, молитвою и Богомыслием ум свой в горняя вперивый;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 3
Силою Божиею укрепляемый, ангельский образ приял еси и в монашестве Вениамином – сыном десницы – наречен был еси, труды великия подъял, постом страсти плотския умертвив, и яко воин, противу князя власти воздушныя, во всеоружия Божия облеклся еси, досточудне. Светом богоразумия твоего и нас озари, да вопием купно с тобою Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имея благодать священства дело благовестника и инспектора добре сотворил еси в стенах Холмския семинарии со всяким долготерпением и учением наставляя, иных же ко исправлению жития словесы и делы твоим влекл еси. Почитая сия труды твоя, единодушно, едиными усты с митрополитом Евлогием, восхвалявшего тя и мы тебе вопием:
Радуйся, монашеский подвиг и иерейское служение в житии своем добре сочетавый;
Радуйся, юные души наставивый и ко Христу приведый.
Радуйся, преемниче рода священнаго;
Радуйся, искавшия спасения правым учением оглашавый.
Радуйся, житием своим сего учения не посрамивый;
Радуйся, яко праведно дадеся ти жребий пастырскаго о душах попечения.
Радуйся, неутомимый священнослужителю Господень и вся часы суток готовый пребывати в храме Божия;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 4
Бури греховныя избежав и нападения вражия бодрственным житием своим утишая, к небесным благим устремился, боголюбче Вениамине, единую же Премудрость Ипостасную взыскав, тайны богословия от Нея восприял, сего ради от архиерея Божия во архимандрита возведен, ректором духовныя Петроградския семинарии поставлен, да со всеми учащими и учащимися поеши Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаша иерархи Церкве Российския о трудех твоих неустанных, яко ангела, знамение благодати небесныя носяща, реки богомудрых словес источающа. Тем же и мы, дивяся чудному промышлению Божию, поставившему тя ректором семинарии, достохвально взываем:
Радуйся, Слова Божия богомудрый истолкователю;
Радуйся, многия и словесы и делы наставивый: «Вся возможно совершить со Христом и во имя Христово».
Радуйся, талант свой в земле не сокрывый;
Радуйся, во славу Божию и на спасение душ человеческих его употребивый.
Радуйся, смирением своим духа гордыни низложивый;
Радуйся, ратоборче доблий, полки невидимых врагов победивый.
Радуйся, терпению житием своим вся научивый;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 5
Боготечную звезду показа тя на небесех в сонме священномучеников Господь Вседержитель, зане и на земли был еси звезда светлая, Боготочною Кровию от вечныя смерти искупленныя соблюдая, егда сан епископа, викария Гдовского, приял еси, темже и ныне на небесех сияеши славою вечною и купно с лики праведных воспеваеши хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 5
Видеша тя православнии людие, яко светило церковное, сияющее в просвещение народа Божия на свещнице святительского, окормлявшего Петроградскую паству, и не леностно трудившегося на спасение душ человеческих, темже и слышиши таковые тебе похвалы:
Радуйся, во епископа нареченный митрополитом Владимиром-священномучеником;
Радуйся, хиротонисанный во святительство будущим патриархом Тихоном.
Радуйся, яко притяжал еси сердца людския любве к тебе исполненныя;
Радуйся, архипастырю, «батюшкой Вениамином» с любовию в народе именуемый.
Радуйся, иго Христово благое и легкое носивый;
Радуйся, неусыпный делателю винограда небеснаго.
Радуйся, пастырский долг и апостольскую проповедь восприял во епископском служении;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 6
Проповедник учения Христова воистину явился еси, священномучениче Вениамине, егда Петроградскую митрополию вручил ти Господь, словом твоим в вере наставляя, житием во благочестии верных утверждая и всех поучая с любовию пети Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсияв светом Богоразумия твоего в северном крае страны нашея, святителю Вениамине, людие бо видевше тя наставника добра Божественных учений радовахуся зело и единодушне избраша тя кормчим кафедры Петроградския. Приими и от нас, угодниче Божий, похвалы сия:
Радуйся, любимиче паствы твоея – народа Божия;
Радуйся, в хижины бедных мира сего смиренне шел еси.
Радуйся, и в святительском сане вся требы верным исполняяй;
Радуйся, в нищите их прибывающих посещавый.
Радуйся, архипастырю добрый, самоличне святым крещением многа чада Церкве породивый;
Радуйся, Божественныя Литургии предстоятелю умиленный.
Радуйся, заблудших в раскаяние приведый;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 7
Хотя Человеколюбец Господь явити в тебе истиннаго пастыря, показа тя образ стаду словесному во трудех твоих, в чистоте и кротости светлой души твоей, делы бо и словесы своими всех приводил еси ко благочестию. Сего ради и мы тебе усердно величаем и прославльшему тя Христу вопием: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя ревнителя по благочестию видевше и безграничную преданность Церкве Христовы, паства Петроградская внимаше ти смиренному, простому и кроткому архипастырю верующих душ, в великом множестве наполняша храмы, идеже совершашася твои митрополичьи богослужения. Ведая близость твою ко Христу Богу, Ему же молитися не престай и о нас грешных, вопиющих ти хвалебно:
Радуйся, избранниче народа, поставленный на кафедру Петроградскую;
Радуйся, труды велия положивый ко спасению падших.
Радуйся, наставниче добрый, сущим в бедах сострадавый.
Радуйся, яко коемуждо в горестех, аки утешитель являлся еси;
Радуйся, евангельской простотой и сердечностью сияяй;
Радуйся, правил церковных нелицеприятный блюстителю.
Радуйся, по словеси апостола Петра стадо Божие пасый.
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 8
Странно быша неверным и нечестивым зрети, како святитель Вениамин, сей воистину воин Христов, мужественно облекшись в броню правды и преподобие истины, внегда огненным испытанием посети Господь страну Российскую, яви досточудное терпение
и высокое благородство при изъятии безбожными церковных ценностей. Тем же и нас, рабов Божиих, соблюди от всех враг видимых и невидимых, воспевающих Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Весь бе исполнен ревностию Илии пророка, святе Вениамине, егда узрел в келии своей обновленца Александра Введенского, аки второго Иуду с вои безбожных пришедша и лицемерно благословения просяща, благословения не дал еси, но рекл ему: «Мы не в Гефсиманском саду». Живоцерковников сборище обличи, отлучив от Церкви. Поминая твое непоколебимое стояние, воспеваем ти:
Радуйся, добрый пастырю стада Христова – паствы Петроградския;
Радуйся, святою ревностию о спасении чад Божиих пламеневый.
Радуйся, милосердствуя о голодающих добровольно, без принуждения, церковное имущество даяти предлагаяй;
Радуйся, болезнуя душею о кощунниках и святотатцах, верныя от обновленцев защищаяй.
Радуйся, единомысленный святому исповеднику патриарху Тихону и сподвижником его бывый;
Радуйся, Православия светило.
Радуйся, всякия неправды нелицеприятный обличителю;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 9
Всякие беды понесл еси, святителю Вениамине, всякие лишения, обиды и страдания претерпев, егда преемники Ирода на тя руки наложиша, и задержав, ввергли в темницу, в ней же яко и в дому Божию взывал Христу Спасителю: Аллилуиа.
Икос 9
Витии многовещанныя не возмогут изрещи вся болезни и раны, яже ты, яко служитель Божий явил «в великом терпении, в бедствиях, в нуждах, в тесных обстоятельствах, под ударами в темнице» и ничто из сего «не возможе разлучити тя от любве Божия во Христе Иисусе». И ныне и всегда верныя чада, поем во славу наставника своего:
Радуйся, в темницу со смирением безропотно шедый;
Радуйся, любовию паствы утешенный.
Радуйся, яко море волнующееся, паства преданная ти, многотысячным собранием у суда ожидаше тя;
Радуйся, ближняя своя паче себе возлюбивый.
Радуйся, страдальцы с тобою судимыя укрепивый;
Радуйся, мучеников похвало.
Радуйся, святителей славо;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 10
Спасти хотя всякаго человека Господь Серцеведец, зря твою ревность: в юности бо ты лобызал пламенеющим сердцем первых мучеников и скорбел, яко не можеши приобщиться их славному подвигу, по исполнении времени посла ти желаемое, да и ты спостраждеши о имени Его – Христа Бога и со страдальцы воспоеши: Аллилуиа.
Икос 10
Стена невинно гонимым пастырем и миряном был еси, священномучениче Вениамине, с тобою судимыя ограждая от ложных наветов, самаго себя ставя ответственным за вся. Враги не возмогоша противостати мудрости и духу, вещающему твоими устами, егда ты изобличал их клеветы и явил радостное желание умереть за Христа. Мы же, премудрости и мужеству твоему дивящеся, со умилением взываем ти:
Радуйся, исполненный веры и силы первосвятителю града святаго Петра;
Радуйся, кроткий и дезновенный, первомученику Стефану уподобивыйся.
Радуйся, цевнице духовная, Духа Святаго исполненная;
Радуйся, архиереев богодухновенное украшение.
Радуйся, ополчатися за тя верным воспретивый;
Радуйся, до конца вспять не отвративыйся.
Радуйся, яко мученицы на небесех о терпении твоем ликоваху;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 11
Пение благодарственное и хвалебное приносим ти, священномучениче, положившаго душу свою за други своя. Дерзновенною верою православнии исповедуем яко праведник и по смерти жив будет во веки, поя Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светлосиянного светильника почитаем тя, страдальче Христов, последнее слово твое с высокой мученической кафедры беззаконного суда назидает всех и потрясает своим величием. Сия твоя, священномучениче, последняя проповедь: «не знаю, что вы мне объявите в вашем приговоре: жизнь или смерть, но чтобы вы в нем не провозгласили, я с одинаковым благоговением обращу свои очи горе, возложу на себя крестное знамение и скажу: »Слава Тебе, Господи Боже, за все!”. Мы же с умилением тебе воспеваем:
Радуйся, узы и темницу за Христа приявший;
Радуйся, единою святою просфорою вся темничные дни питавыйся.
Радуйся, последнее святительское благословение в темнице соузникам архимандритам
Гурию и Иннокентию давый;
Радуйся, яко во временней жизни сей, любве ради ко Господу, до конца во спасение души твоея подвизавыйся.
Радуйся, яко в нощи воскресного дня убиенный в знамение всеобщаго воскресения;
Радуйся, яко чрез страдания сподобился причастником быти вечныя славы.
Радуйся, яко во имя твое храмы Божия воздвизаются;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 12
Благодать, свыше ти данную, познавши, благоговейно лобызаем светолепное всечестнаго лица твоего изображение и умиленно вопием Христу Богу нашему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твое славное и непреоборимое стояние за веру истинную, ублажаем мученическое страдание твое и приемлюще последнее писание тобою с темницы, подобно великому апостолу языков Павлу посланное учеником и сопастырем, внимаем ему, яко завещанию твоему и взываем ти:
Радуйся, яко открылась тебе возможность терпеть Христа ради;
Радуйся, яко при великих скорбех избыточествовало тебе утешение от Бога.
Радуйся, исполненный среди самых тяжких страданиях радости и внутреннего покоя;
Радуйся, за Христа претерпевший вся – темницу, суд, общественное заплевание, обречение и приговор – «повинен смерти».
Радуйся, во Христе обретший жизнь, свет и покой;
Радуйся, себе не жалевший для Церкви и забывший свой ум, ученость и давший место благодати Божией.
Радуйся, судьбу Церкви вручивый силе веры и заповедавый всем: «веры надо больше, больше надо иметь нам веры»;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 13
О, великий и преславный исповедниче Православия и страдальче, священномучениче Вениамине! Приими сие похвальное пение от нас, недостойных, любовию чтущих тя и твоя за Христа и Церковь Его святую страдания. Умоли венчавшего тя славою Господа ниспослати нам от бед, скорбей и болезней, обдержащих ны, скорое избавление. Буди неослабный молитвенник нам пред Престолом Всевышняго да в вечней жизни сподобимся с тобою и со всеми святыми пети Ему во веки: Аллилуиа. Аллилуиа. Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангел Церкви был еси во граде святаго Петра и в севернем крае страны нашея. Христос Господь постави тя свещнице высоты служения Ему митрополии Петроградския, да спасеши стадо избранных овец Его, укрепляя их в православии, наставляя в благочестии и доброделании. Сего ради и мы, душепопечением, воспеваем тебе:
Радуйся, отрок сый Богоизбранный, мученичества возжелавый;
Радуйся, юноше Богобоязненный, путем побеждения страстей шедый.
Радуйся, в мужа возраставый, в меру возраста Христова пришедый и в добродетелех преуспевый;
Радуйся, подвигом добрым подвизавыйся, священное служение приявый.
Радуйся, апостольского служения приемниче, в сане епископа добре потрудивыйся;
Радуйся, паству твою Петроградскую от раскола обновленческаго охраняяй.
Радуйся, мужество и терпение явивый пред безбожными гонителями веры;
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Кондак 1
Избранный Христом Господом на служение Ему, с юных лет воспламенивший в сердце отрока Василия искру горения пострадать за веру православно исповедающих Его – Христа-Спасителя мира. Самым делом послежде исполнил еси желаемое,исповедуя пред неверными и свидельствуя: «Я – за Христа». Почитая твое мужество и терпение, воспеваем ти:
Радуйся, священномучениче Вениамине, архипастырю Церкве Христовы.
Тропарь Вениамину, митр. Петроградскому и Гдовскому, священномученику
глас 1
Свети́льник всесве́тлый во гpа́де свята́го Петpа́ яви́лся еси́,/ па́стырю до́брый, священному́чениче о́тче Вениами́не./ Любо́вь и милосе́pдие в сеpдца́х ве́pных насажда́я,/ благотвоpи́ти пpизыва́л еси́ теpпя́щим глад и нищету́./ Сего́ pа́ди и мы к тебе пpибега́ем и с ве́pою вопие́м ти:/ моли́ ми́лостиваго Бо́га,/ оте́чество на́ше в Пpавосла́вии и благоче́стии утвеpди́ти,/ миp Це́pкви даpова́ти// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Светильником преярким в городе святого Петра ты стал, пастырь добрый, священномученик отче Вениамин. Любовь и милосердие в сердцах верующих насаждая, ты призывал делать добро терпящим голод и нищету. Потому и мы к тебе обращаемся и с верой взываем к тебе: «Моли милостивого Бога об укреплении Отечества нашего в Православии и благочестии, даровании мира Церкви и душам нашим великой милости».
Канон священномученику Вениамину Петроградскому и иже с ним пострадавшим
Минея, 31 Июля, Кано́н святы́х
Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Воду прошед, яко сушу,/ и египетскаго зла избежав,/ израильтянин вопияше:/ Избавителю и Богу нашему поим.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
От ю́ности Христа всем сердцем возлюбив,/ ше́ствовати а́нгельским путе́м изво́лил еси́,/ в моли́твах же неустанных пребыва́я,/ жертву духовную Бо́гови принесл еси, святителю Вениамине.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Якоже оте́ц чадолюбивый яви́лся еси́ многим:/ ни́щим и си́рым, стра́нным и убогим, грехми обремене́нным и в беда́х и болезнех сущим,/ сокруше́ния и ра́ны их исцеля́яй,/ Вениами́не сострада́тельне и пресла́вне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Простира́л еси десни́цу по́мощи одержи́мым неду́гом пия́нства,/ воздержание тем пропове́дуя и жи́знь во Христе тех устроя́я,/ наипаче же о́браз кро́тости и милосердия являя, Вениами́не всехва́льне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Обре́т Тя, Всечи́стая, честнейшую всея́ тва́ри,/ воплоти́тися из Тебе́ благоволи́ Зижди́тель и Бог всех,/ падшаго Адама восставити промы́сливый.
Песнь 3
Ирмос: Небесного круга Верхотворче, Господи,/ и Церкве Зиждителю,/ Ты мене утверди в любви Твоей,/ желаний краю, верных утверждение,/ Едине Человеколюбче.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Словом евангельским паству твою неленостно наставляя, святи́телю Вениами́не,/ душу твою за люди по вся дни полагал еси./ Сего́ ра́ди Богом прославлен бысть,/ яко достойный архиерей гра́да свята́го Петра́.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Любве ради к Богу вольней нищете покорился еси, архипа́стырю Петроградский,/ темже во дни испытаний лютых Христос дарова ти благодать не токмо веровати в Него,/ но и за Него пострадати.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
О слу́жбах Бо́жиих тща́ние явля́я,/ в моли́твах и бде́ниих с па́ствою присно пребыва́л еси,/ хра́мы же Господни от поруга́ния защища́я,/ православная бра́тства устроял еси, Вениами́не пресла́вне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Чистоты́ и де́вства Сосуде избранный/ и Сына Божия честно́е Селе́ние,/ Пренепоро́чную Влады́чицу, прииди́те, ве́рнии, пе́сньми достойно почтим.
Седален, глас 3
Посрами́л еси́, свя́те Вениами́не, лжеучи́тели нечести́выя,/ слово евангельское искази́вшия и разде́ление в Це́ркви произве́дшия./ Тще́тно бо ти́и словесы́ льстивыми склоня́ху тя от истины Христовой отступити/ и паству, юже ти Бог вручи, оставити./ Ты же, святителю, десни́цею Бо́жиею укрепля́емь,/ тверд и непрекло́нен до конца́ пребы́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пресвята́я Де́во, Отрокови́це Преблагослове́нная,/ блаже́нна еси, Христа́ Бо́га ро́ждши,/ темже облаже́нствуй Того́ во́ли повину́ющияся.
Песнь 4
Ирмос: Ты моя Крепость, Господи,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое радование,/ не оставль недра Отча/ и нашу нищету посетив./ Тем с пророком Аввакумом зову Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Гони́мыя и мучимыя небоязненно укреплял еси,/ гони́тели же с мучители кротко вразумля́л еси,/ преще́ний тех не страша́ся, святи́телю Христо́в Вениами́не,/ тверд пребыва́я посреде́ все́х наве́т вра́жиих.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Стезе́ю пра́вды Христо́вой неукло́нно ше́ствовал еси́/ и паству твою, богомудре Вениамине, на путь спасения направлял еси, глаголя:/ подоба́ет душу свою полагати за Христа́ даже до сме́рти.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Не возмогоша нечести́вии крепость души твоея одоле́ти/ и твердость исповедания твоего победити, священномучениче досточудне,/ ты бо, в сердце своем побе́дное Креста́ зна́мение нося,/ веру Христову дерзновенно утверждал еси.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: О, Де́во Неискусобра́чная!/ Ты в рождестве Девою пребыла еси/ и по рождестве́ Приснодевою яви́лася еси́./ Тем немо́лчными гла́сы Тя, Влады́чице, величаем.
Песнь 5
Ирмос: Просвети нас повелении Твоими, Господи,/ и мышцею Твоею высокою/ Твой мир подаждь нам,/ Человеколюбче.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Ще́драго дая́теля лю́бит Господь,/ вопиял еси в сердце твоем, святителю нищелюбче,/ темже, непрестанное попечение о страждущих имея,/ верных милостыню неоскудно подавати научал еси.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Любо́вию ко алчущим болезнуя,/ молитву теплую ко Пречистей Богородице принесл еси/ и ризу от честнаго образа Ея,/ яко жертву добровольную, нуждающимся подал еси.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Егда́ прии́де вре́мя смуты лютыя и востания безбожных,/ люди от кровопроли́тия прему́дре удержал еси./ Нечести́вии же оболга́ху тя, исповедниче Христов,/ злом за добро тебе воздавая.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: О, Ма́ти Бо́жия, ро́ждшая Всеблаго́е Сло́во!/ Души́ моея́ озлобле́ние исцели́/ и на путь покаяния направи.
Песнь 6
Ирмос: Молитву пролию ко Господу/ и Тому возвещу печали моя,/ яко зол душа моя исполнися/ и живот мой аду приближися,/ и молюся, яко Иона:/ от тли, Боже, возведи мя.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Егда отступницы нечестивии,/ предания церковная отвергающия и нововведения льстивно вводящия, ополчишася на тя,/ тогда ты, богомудре Вениамине, неложно учил еси,/ како подобает в дому Божием жити,/ яже есть Церковь Бога Жива, столп и утверждение Истины.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Егда отступницы от веры лжа́ми и клевета́ми оболгаху тя/ и в ру́це гре́шников преда́ша,/ ты, святи́телю, яко истинный раб Христо́в, в вере пребыва́я, кротце рекл еси:/ ра́достне ми есть Христа́ ра́ди вся терпе́ти от свои́х и чу́ждих.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Пред мучители на суди́щи предстоя́,/ о пра́вде Бо́жией свиде́тельствовал еси, святителю, глаголя:/ не вем, яко возвести́те ми,/ еже жи́ти или умрети./ Обаче о́чи свои горе́ возведу́ и реку́:/ за вся, Го́споди, сла́ва Тебе́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Гла́с архангела Гаврии́ла, Де́во Всенепоро́чная, ны́не Тебе приносим:/ ра́дуйся, Благодатная, Господь с Тобою.
Кондак, глас 6
От ю́ности кре́ст Христо́в на ра́мо взе́м,/ и́стинный стра́ж Правосла́вныя Це́ркве яви́лся еси́,/ священному́чениче Вениами́не./ Клевету́, у́зы, оплевания, и суд непра́ведный/ от беззако́нных му́жественне претерпева́я,/ святы́ню церко́вную на поруга́ние не пре́дал еси́./ Те́мже и Христо́с да́ром терпе́ния и любве́ тя испо́лни,/ во е́же пред му́ченическою кончи́ною/ со благодаре́нием взыва́ти:/ за вся, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Икос
Яви́ тя Госпо́дь, святи́телю о́тче Вениами́не,/ украше́ние гра́ду на́шему ве́лие,/ ди́внаго предста́теля о лю́дех твои́х,/ и́стиннаго свиде́теля пра́вды Бо́жия,/ наста́вника заблу́ждшим,/ любве́ и кро́тости пра́вило,/ свети́льника во тьме грехо́вней сия́юща,/ му́ченика дерзнове́ннаго,/ испове́дника тве́рдаго,/ столпа неколеби́маго Це́ркве на́шея,/ и ве́рнаго служи́теля Своего́, рекшаго:/ за вся, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Песнь 7
Ирмос: От Иудеи дошедше отроцы/ в Вавилоне иногда,/ верою Тройческою пламень пещный попраша, поюще:/ отцев Боже, благословен еси.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
От ю́ности по́двигом святы́х страстоте́рпцев приобщи́тися жела́я,/ ча́шу страданий испил еси́, святи́телю Вениами́не./ Темже увенча́ тя Господь венце́м му́ченическим, взыва́юща:/ благослове́н еси, Го́споди, Бо́же, во веки.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Боре́нием вну́тренним в темни́це томи́мь,/ во́ли Бо́жией всеце́ло преда́лся еси́, му́чениче добропобе́дный,/ и, поко́ем Небе́сным испо́лнився, яко отроцы в пещи Вавилонстей воспевал еси:/ благословен еси, Господи, Боже, во веки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Во узи́лищи сый,/ ча́шу страда́ний, предугото́ванную тебе́, до конца́ испи́л еси́, му́чениче пресла́вне,/ и, ве́лиих утеше́ний и ра́дости неизрече́нныя от Ду́ха Свята́го удосто́ився,/ добропобедне взывал еси:/ благословен еси, Господи, Боже, во веки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вы́шшая Небе́сных сил, Еди́на от веко́в Ты явилася еси́, Богороди́тельнице,/ Зижди́теля бо и Творца всяческих родила́ еси́ несказа́нно,/ Всечи́стая Влады́чице.
Песнь 8
Ирмос: Царя Небеснаго,/ Егоже поют вои Ангельстии/ хвалите и превозносите во вся веки.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Па́стырей Церкве Христовой назида́л еси́, му́дре архиере́ю,/ да все упова́ние на Бо́га возложат и ве́рою неколе́блемою вооружа́тся,/ Спаси́тель бо наш сохрани́т Це́рковь Свою́ неруши́му до сконча́ния ве́ка.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Христо́с наша Жи́знь, Свет и Поко́й,/ с Нимже и в темнице добро́ есть бы́ти,/ сице наставля́л еси́ па́ству твою́, святи́телю Вениами́не,/ и предуготовля́л еси ю́ к страданием, взывая:/ Го́спода пойте и превозноси́те во вся веки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Не аз спаса́ю Це́рковь, но Е́ю сам спаса́юся,/ та́ко смире́нно помышля́л еси́, священному́чениче Вениами́не./ Сего́ ради нима́ло страши́лся еси́ о судьбе́ Неве́сты Христо́вы, взывая:/ Го́спода пойте и превозноси́те во вся веки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Жезл из ко́рене Иессе́ева, Де́во, была́ еси́,/ Цвет возрасти́вши, Христа Жизнодавца,/ благода́ть всем подаю́щаго, взывающим:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Песнь 9
Ирмос: Воистинну Богородицу,/ Тя исповедуем,/ спасеннии Тобою, Дево Чистая,/ с Безплотными лики Тя величающе.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Не посрами́м ве́ры Правосла́вныя и упова́ния на́шего,/ я́же есть наде́жда благ ве́чных,/ сими словесы́ в гонениих укрепля́л еси́ паству твою́, святи́телю Вениами́не,/ исполня́я служе́ние свое́ да́же до смерти.
Припев: Священному́чениче Вениами́не, моли́ Бо́га о нас.
Мужественне сме́рть прияти уготовляяся,/ сострада́льцы твоя укреплял еси/ и, вся благодарне претерпевая,/ мучи́тели твоя благослови́л еси, Вениами́не терпеливодушне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Испо́лнися слово апо́стольское во страдании ва́шем, му́ченицы четверочи́сленнии,/ я́ко ни скорбь, ни гоне́ния, ни настоя́щая, ни гряду́щая/ не возмо́гут ве́рныя отлучи́ти от любве́ Бо́жия./ Сего́ ра́ди вас ублажа́ем.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тя, неискусому́жно ро́ждшую Жизнода́вца и Спа́са,/ Богоро́дицу воистину испове́дуем и мо́лим приле́жно,/ изба́ви нас от вся́кия ско́рби и болезни моли́твами Твоими, Ма́ти Де́во.
Светилен
В ми́ре ско́рбни бу́дете,/ но дерза́йте, я́ко Аз победи́х мир, глаго́ла Госпо́дь ученико́м Свои́м./ Сей заве́т Христов до́бре храни́л еси́, архиере́ю пра́ведный,/ и побе́дно восше́л еси́ во све́тлыя черто́ги Ца́рства Небе́снаго.
Вернуться к списку