- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Собор всех преподобных отцов, в подвиге просиявших
Великий пост предваряют подготовительные Недели и седмицы.
Приготовление к Святой Четыредесятнице начинается вскоре после праздника Богоявления. Собственно Четыредесятницу предваряют четыре подготовительные Недели (воскресенья): о мытаре и фарисее (без седмицы), о блудном сыне, мясопустная (мясо-отпустная) и сыропустная (сыро-отпустная, сырная) (с седмицами). В приготовительные Недели и седмицы Церковь подготавливает верующих к посту постепенным введением воздержания: после сплошной седмицы восстанавливаются посты среды и пятницы; затем следует высшая степень приготовительного воздержания – запрещение вкушать мясную пищу. В приготовительных службах Церковь, напоминая о первых днях мира и человека, о блаженном состоянии прародителей и их падении, о пришествии на землю Сына Божия для спасения человека, располагает верующих к посту, покаянию и духовному подвигу.
В синаксаре сырной субботы говорится, что подобно тому, «как вожди пред ополченным войском, уже стоящим в строю, говорят о подвигах древних мужей и тем ободряют воинов, так и святые отцы вступающим в пост указывают на святых мужей, просиявших в посте, и научают, что пост состоит не только в отчуждении снедей, но и в обуздании языка, сердца и очей».
Такое приготовление к посту Четыредесятницы есть древнее установление Церкви. Так, уже знаменитые проповедники IV века святые Василий Великий , Иоанн Златоуст , Кирилл Александрийский в своих беседах и словах говорили о воздержании в Недели, предшествующие Великому посту. В VIII веке преподобные Феодор и Иосиф Студиты составили службы на Недели о блудном сыне, мясопустную и сыропустную; в IX веке Георгий, митрополит Никомидийский , составил канон на Неделю о мытаре и фарисее.
Сырной седмицей, или масленицей, называется седмица, следующая за Неделей мясопустной. В ее продолжение не вкушается мясо, но пост на остальные скоромные продукты в среду и пятницу отменяется. В среду и пятницу не совершается Божественная литургия. За вечерним богослужением во вторник впервые читается молитва святого Ефрема Сирина , которая многократно повторяется за всеми великопостными богослужениями.
Сырная седмица – преддверие Великого поста. Святая Церковь называет ее «светлым предпутием воздержания», «началом умиления и покаяния», поэтому не подобает истинным чадам Церкви Христовой предаваться в масленицу разгулу, мирским забавам и развлечениям.
В сырную субботу совершается воспоминание святых мужей и жен, «в постничестве просиявшие светло, преподобно же пожившия». Примером святых подвижников Церковь укрепляет нас на подвиг духовный, «яко да и первообразному, незлобивому взирающе житию их, многовидныя и различныя делаем добродетели, якоже комуждо сила есть», помня, что и святые подвижники и подвижницы, прославляемые Церковью, были людьми, облеченными немощами плоти подобно нам.
В эту последнюю перед Великим постом субботу Церковь призывает православных христиан почтить «в подвизех просиявшия божественныя отцы, яже изнесе своим всякое место, и град, и страна». Как напутствие перед прохождением подвига поста Церковь предлагает нам жития всех тех, кто подвигом постным вошел в «рай сладости», наслаждаясь ныне Небесного Царствия. Этот древний праздник объединил памяти множества святых разных стран и народов, причем для некоторых из них этот день остался единственным днем их гласного церковного поминовения. На следующий день, в воскресенье, в храмах совершается так называемый «Чин прощения», когда христиане взаимно испрашивают друг у друга прощения обид, чтобы с чистой совестью и мирной душой вступить в святое время Великого поста, подражая хотя бы в эти дни Четыредесятницы подвигу великих преподобных отцов.
Сырная суббота – это особенный и единственный день в году, когда совершается память всех монашествующих. И естественно, что их память совершается незадолго перед началом Великого поста, потому что «житие постническое» – это просто синоним монашеской жизни, и потому что в житии постническом все, не только монахи, но и миряне, и белое духовенство – все подражают этой монашеской добродетели. Поэтому последняя предпостная суббота – праздник, когда Церковь предлагает особенно, конечно, монахам поучиться у тех, кто прошел этим жизненным путем так, что попал в Царствие Небесное, а также и всем вообще христианам поучиться у монашества тому, в чем состоит монашество главным образом.
Список святых Собора
- Блаженный Диадох Фотикийский, епископ
- Преподобная Вриена Нисивийская
- Преподобная Евпраксия
- Преподобная Иерия Нисивийская
- Преподобная Иулитта (Иулия) Тавеннская, Египетская
- Преподобная Иуста (Иустина)
- Преподобная Сарра Ливийская, Египетская, дева, отшельница
- Преподобная Феодула
- Преподобная Фомаида Нисивийская
- Преподобный Аввакир Египетский
- Преподобный Агапит, монах
- Преподобный Агапит, ученик прп. Саввы Освященного
- Преподобный Алоний Египетский
- Преподобный Аммона Египетский
- Преподобный Аммонафа Египетский, пустынник
- Преподобный Аммоний Египетский
- Преподобный Амон Египетский
- Преподобный Антиох Палестинский, монах
- Преподобный Анфим, ученик прп. Саввы Освященного
- Преподобный Арис Египетский
- Преподобный Афинодор, ученик прп. Пахомия Великого
- Преподобный Афр Египетский
- Преподобный Афродисий, ученик прп. Саввы Освященного
- Преподобный Ахилла
- Преподобный Вавила Тарсийский
- Преподобный Василий иерей, из послушания во гроб вселившийся
- Преподобный Вениамин Нитрийский, монах
- Преподобный Витимий Египетский
- Преподобный Гаий
- Преподобный Геласий Палестинский
- Преподобный Герман Вифлеемский
- Преподобный Далматой (Матой)
- Преподобный Даниил Скитский
- Преподобный Дометиан, ученик прп. Саввы Освященного
- Преподобный Евлогий Фиваидский
- Преподобный Елладий Келлийский
- Преподобный Зинон
- Преподобный Зоил
- Преподобный Ивистион
- Преподобный Иеракс Египетский, пустынник
- Преподобный Иеремий, ученик прп. Саввы Освященного
- Преподобный Иоанн Савваит
- Преподобный Иосиф Египетский, ученик прп. Антония Великого
- Преподобный Иперехий
- Преподобный Исаия Скитский
- Преподобный Исихий Иерусалимский, пресвитер
- Преподобный Исхирион
- Преподобный Иустин Великий
- Преподобный Каллист
- Преподобный Кастор
- Преподобный Лаврентий Египетский
- Преподобный Лонгин Святогорский
- Преподобный Лот Египетский
- Преподобный Матой (Далматой) Келлийский (Раифский), иеромонах
- Преподобный Милл, воскреситель умерших
- Преподобный Навкратий Студит, игумен
- Преподобный Нафанаил Нитрийский
- Преподобный Нисферой, ученик прп. Антония Великого
- Преподобный Орсисий (Ортисий) Египетский
- Преподобный Паламон Египетский, наставник прп. Пахомия Великого
- Преподобный Палладий Еленопольский, епископ
- Преподобный Пассарион, наставник прп. Евфимия Великого, епископ
- Преподобный Пафнутий Преславный
- Преподобный Петроний Египетский, ученик прп. Пахомия Великого
- Преподобный Пиннуфрий Египетский
- Преподобный Пиор Нитрийский
- Преподобный Питирун Фиваидский, ученик прп. Антония Великого, игумен
- Преподобный Сармат, ученик прп. Антония Великого
- Преподобный Серапион Нитрийский
- Преподобный Серид Палестинский
- Преподобный Силуан Египетский, ученик прп. Пахомия Великого
- Преподобный Сильван Скитский
- Преподобный Симеон Столпник, Киликийский
- Преподобный Тифой Фиваидский, ученик прп. Пахомия Великого
- Преподобный Федим Амасийский, епископ
- Преподобный Феодор Египетский
- Преподобный Феодор Фермийский
- Преподобный Феодул Синайский, иеромонах
- Преподобный Феона Скитский
- Преподобный Фока Палестинский
- Святитель Аттик, архиепископ Константинопольский
- Святитель Евлалий (Евлавий), епископ Кесарийский (Каппадокийский)
- Святитель Нектарий, архиепископ Константинопольский
- Святитель Нон, епископ Илиопольский
- Святитель Папп (Памво), епископ Критский
- Священномученик Климент Римский, папа Римский
Акафист священномученику Клименту
Кондак 1
Избраннаго от иерархов западныя страны христианския, достославнаго священномученика Климента приидите, вернии, песньми восхвалим, прославляя предивную его веру и любовь ко Христу; потщимся подражати угоднику Божию и нелицемерно воззовем ему:
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Икос 1
Уготовляя тя, яко сосуд избранный, Всевышний Господь положи, священномучениче Клименте, многи скорби от младых дний; честная матерь твоя Матфидия, сохраняя святость супружества и бегая нечистоты злаго человека, отыде в греческую страну со двема чады, оставльши тя, юнейшаго, на попечение отца твоего Фавста. Ублажая твоих родителей и вспоминая безматернее житие, глаголем ти:
Радуйся, лозо божественнаго винограда;
радуйся, яко финикс процвел еси благоплодный;
радуйся, маслина плодородна;
радуйся, храме Божественнаго Духа;
радуйся, на гору божественных добродетелей возшедый;
радуйся, чаше мудрости, источающая душам нашим спасение;
радуйся, божественными ученьми ко Христу многия приведый;
радуйся, благовестниче веры Христовой.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 2
Пловущей матери твоей дни некия по морю, воста буря зельна и волнение велие; и занесену бывшу кораблю волнами и ветром в неведомую страну, погибе корабль в полунощи и вся истопи, матерь же твоя Матфидия, от ветренныя волны приметаема, на камень возвержена бысть и обрете спасение у брега Асийския страны. Прославляя Всемилостиваго Бога, сохраньшаго ти матерь, святе, на утешение, взываем Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Неведающь ничтоже о случившихся бедах Матфидии и чад, супруг ея уготовль корабль и взем мало имения, пойде сам на взыскание подружии своей и любезных чад; тя же, юнейшаго, остави в дому учащася книгам. Ублажая сиротство твое, священномучениче Христов, глаголем ти:
Радуйся, светодательное солнце запада;
радуйся, огнь воздержания, попаливый страстей стремление;
радуйся, яко смирна и ливан благоухаеши во дворех Господних;
радуйся, столпе благочестия;
радуйся, избранный сосуд благодати Христовой;
радуйся, храме Божественнаго Духа;
радуйся, заре, светло блистающая миру христианскому;
радуйся, чаше мудрости, источающая душам нашим спасение.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 3
Пришед в совершенный возраст и вся философская учения добре уведев, видя, яко несть отца ни матери, ты печален бяше, угодниче Божий, и утешиться не хотяше. Ключися же ти беседовати с некиим мужем благоразумным, иже рече, яко Божий Сын прииде на землю, проповедуя всем живот вечный и всем, послушающим Его, обещая неизреченная блага в будущем веце. То слышав, распалился еси ты желанием неизреченным известнее о Христе уведети, да разумно поеши Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Остави убо дом свой, святителю Божий, умыслил еси идти в Иудею, в нейже благочестие Христово расширяшися. Бывшу же в море волнению и занесену бывшу ветром в Александрию, обрел еси тамо святаго апостола Варнаву, имже наставлен, притекл еси в Кесарию Стратонийскую и обрел еси тамо святаго апостола Петра; и крещен быв от него, последовал еси ему с прочими ученики, в нихже бяху и два брата твоя. Сего ради зовем ти:
Радуйся, отрясый языческое безбожие;
радуйся, на гору божественных добродетелей возшедый;
радуйся, верный учениче верховнаго апостола Петра;
радуйся, яко от него навыкл еси Божественному знанию;
радуйся, просвещенный ученьми великаго апостола;
радуйся, возсиявый на камени сем всехвальнем;
радуйся, явивый плоды учений Христовых;
радуйся, просветивый твоими богомудрыми устами многия.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 4
Преплавая море, апостол Петр вопрошаше тя, святе Клименте, о роде твоем, и послушая повести твоя, умиляшеся любви твоей к родителям. Бысть же, по Божию строению, приста корабль к некоему острову; изшедшу же святому апостолу на брег во град, обрете некую старицу, милостыню просящую, и, уразумев Духом, яко матерь есть учеником его, приведе ю к тебе; ты же, уведев родившую тя, прослезися, пад на ноги ея, лобызая и плача. Торжествуя сию твою радость велию, со умилением глаголем Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Обрет матерь свою честную, добрый пастырь Христов и последователь Его, ты умолил еси святаго апостола Петра, да крестит ю; и, зело рано изшед к морю, в прикровенном месте крести апостол Матфидию во имя Отца и Сына и Святаго Духа; и отослав ю пред себе со чады в витальницу, сам иным путем идяше. Восхваляя любовь твою сыновнюю, зовем:
Радуйся, потщивыйся просветити матерь твою именем Христа;
радуйся, лозо божественнаго винограда;
радуйся, розго красная, износящая грозды догматов;
радуйся, явивый плоды учений Христовых;
радуйся, просветителю верных зарею догматов;
радуйся, каплющий вино спасительнаго божественнаго познания;
радуйся, отрясый языческое безбожие;
радуйся, приявый венец мучения за Триединаго Бога.
Радуйся, всеблаженне Клименте, свящеиномучениче богоносне.
Кондак 5
Видев святое крещение матере твоея Матфидии, некий муж честен, приветствова любезно верховнаго апостола Петра, рече к нему: хочу убо мало побеседовати с тобою. Петр рече: глаголи, господине! И беседующу ему с тем человеком на долг час и прящуся о Бозе, позна же апостол, яко Фавст есть, и приводе ко Матфидии и чадам ея. Тогда бысть радость неизглаголанная всем и плач мног от радости. Сего ради благодаряще Бога, сохраняюща благочестивые родители и чада, зовем: Аллилуиа.
Икос 5
По нечаянном обретении подружии со чады, честный Фавст прослезися, благодаря Бога, и помале беседоваше с тобою, богоносне священномучениче, припаде ко апостолу, крещения прося, уверова бо несумненно во Единаго Бога. Мы же, радуяся, яко ты апостола рукама и отца своего привел еси ко Христу, умиленно глаголем:
Радуйся, во апостольстем учении упражнявыйся;
радуйся, преемниче апостольскаго престола;
радуйся, новый Петре, сияяй апостольскими даровании;
радуйся, священных учений описателю;
радуйся, вторый Моисею, законы божественныя всем изложивый;
радуйся, божественными ученьми ко Христу многия приведый;
радуйся, яко законоположника и учителя тя имамы;
радуйся, чаше мудрости, источающая душам нашим спасение.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 6
Уведев Христа распята и прияв святое крещение, родители твои, блаженне, возвратистася в Рим, и живяста зело благочестно, многи милостыни творяща. Ты же нераздельный был еси ученик Петров и всех его путей и благовестия Христова проповедник явился еси; и того ради постави тя епископа прежде своего распятия от Нерона. Сего ради Всемогущу Богу, устрояющу таковая, глаголем: Аллилуиа.
Икос 6
Скончавшуся святому апостолу Петру и по нем епископу Лину и Клиту, священномучениче, был еси кормчий Римския Церкве, правя добре кораблем Церкве Христовой посреде волнения и бури, яже бе тогда от мучителей возмущаема. Того ради восхваляем тя, угодниче Божий, сице:
Радуйся, великий постниче;
радуйся, огнь воздержания, попаливый страстей стремление;
радуйся, мученическим праведным венцем украшенный;
радуйся, потам трудов твоих угасивый пещь прелести;
радуйся, яко молитвами твоими бесы прогнаны быша;
радуйся, яко от твоея раки струи исцелений источаются;
радуйся, яко твоими молитвами Господь прозрение слепым дарует;
радуйся, мучеников похвале.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 7
Пасый Христово стадо со многими труды и терпением, окружаемь сый отвсюду, яко львы рыкающими и волки хищными, лютыми гонителями, ищущими поглотити тя и потребити веру Христову, ты, блаженне, пеклся еси непрестанно со многим тщанием о спасении душ человеческих и много неверных людей ко Христу обратил еси. Прославляя твоя труди и болезни, глаголем содействующу ти Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Трудящуся ти на ниве Христове, ненавистнии врази наустиша некия от народа востати вражбою на тя, преемниче апостолов, и оклеветати тя, яко унижающа боги языческия. Ублажая ти, яко претерпевшаго беды и гонения за Церковь Христову, с любовию глаголем ти:
Радуйся, божественными ученьми ко Христу многия приведый;
радуйся, новый Петре, сияяй апостольскими даровании;
радуйся, созидателю храмов во славу Святыя Троицы;
радуйся, преемниче апостольскаго престола;
радуйся, учением, труды, чудесы добродетельным житием умноживый Церковь Христову;
радуйся, страдалъче за имя Христово;
радуйся, явивый плоды учений Христовых;
радуйся, описателю деяний святых мучеников, избиваемых за Христа.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 8
Не терпя молвы и мятежа людскаго, повеле епарх градский привести тя к себе и нача глаголати: из корене благородна изошел еси, но прельстился еси, и неведомо коего Бога чтишь новаго, некоего, глаголемаго Христа, противнаго богом нашим. Ты же, достославне Клименте, отвеща ему: Единаго ; истиннаго Бога Отца ведаю и Ему с Единосущным Сыном и Святым Духом покланяюся и пою: Аллилуиа.
Икос 8
Множайшая о Бозе Вседержителе глаголюща, не обрете в тебе епарх вины и посла известие к царю Траяну, возвещающи о тебе, исповедниче Христов, яко воста на тя народ богов ради и не престает вопияти; обаче вернаго свидетельства не обретается. Радуяся посрамлению клеветников твоих, зовем ти:
Радуйся, благовестниче веры Христовой;
радуйся, умягчивый сердце грознаго епарха;
радуйся, обличителю идольскаго нечестия;
радуйся, посрамителю клеветников;
радуйся, не убоявыйся грознаго суда римскаго царя;
радуйся, повергнувый на осуждение противника Христова;
радуйся, приявый венец мучения за Триединаго Бога;
радуйся, созидателю храмов во славу Святыя Троицы.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 9
Слышав царь Траян о тебе, яко о благовестнике неведомаго ему Бога, отписа епарху: или да богом идольским жертву принесет, или на заточение на место пусто близ Херсониса послан будет. Таков ответ уведев, епарх моляше тя, да не избираеши самовольнаго того изгнания, но да пожреши богом и свободен будеши. Ты же, святе Клименте, извествоваше епарху, яко изгнания того не боишися и на всяком месте будеши благовестити о Христе и пети Ему: Аллилуиа.
Икос 9
Словеса твоя, богоносне Клименте, умилиша епарха и плакаше той, глаголя ти сице: Бог, Емуже ты всем сердцем служиши, поможет ти во изгнании, на неже осужден еси. Восхваляя тя, яко Петра, камень веры, с веселием глаголем:
Радуйся, непокоривыйся богопротивному велению цареву,
радуйся, за Христа изгнание приявый;
радуйся, предпочтивый заточение перетерпети, неже без Христова света на свободе жити;
радуйся, мученическим праведным венцем украшенный;
радуйся, изгнанниче за веру апостольскую;
радуйся, умиливый врага Христовы Церкве;
радуйся, страдальче за имя Христово;
радуйся, сопутствуемь на заточение многими от благоверных.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 10
Достигшу ти, святе, на то место, на неже в заточение осужден был еси, ныне нарицаемое Инкерман богохранимый, обрел еси тамо паче двух тысящ христиан, осужденныя на тесание камения в горах оных; и ты с ними к тому приставлен был еси. Тако неисповедимыми путьми Господь Бог посылает заточенным утешение благодатное, да и мы в печалех будем благонадежны, и да поем Ему чистым сердцем: Аллилуиа.
Икос 10
Видевше христиане инкерманстии новаго сожителя и ведяще тя иерарха, угодника Божия, вси единодушно со слезами и воздыхании приступиша к тебе, глаголюще: помолися о нас, святителю, да достойны явимся обетования Христова. Ты же рекл еси им: несмь достоин таковыя Владыки моего благодати, яко сподобился быти причастник венца вашего; и работая с ними, утешая и утверждая их полезными словесы. Сего ради глаголем ти, угодниче Божий
Радуйся, учителю христианскаго смирения;
радуйся, столпе благочестия;
радуйся, просветивый твоими Богомудрыми устами многая;
радуйся, утешителю в заточении сущих;
радуйся, чудесно на утоление жажды заключенным воду открывый;
радуйся, многих обращенных ко Христу в водах тех крестивый;
радуйся, живыя воды новый источник с собою принесый;
радуйся, яко тобою вся страна инкерманская приняла есть святую веру.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 11
Уведев Траян кесарь, яко и в Инкермане множество людей тобою во Христа вероваша, посла некоего игемона в ту страну, иже пришед многих христиан изби; тебе же, угодника Божия преславнаго, повеле посадити в ладью и везти на средину моря, и тамо, привязав котву к вые твоей, воврещи во глубину и утопити, да не обрящут христиане тела твоего. Приемля сей венец мученичества, ты по обычаю умиленною душею воспел еси Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Бывшу утоплению твоему, священномучениче Клименте, стояху вернии на брезе, рыдающе плачем велиим; посем ученицы твои Корнелий и Фив глаголаста народу: помолимся единодушно, да явит нам Господь честное тело мученика Своего. Молящуся же народу, уступи море недра своя и показа тело твое; хотящим же верным честное мученическое тело оттуда взята, бысть откровение учеником, да оставят быти тамо тело твое, яко всякое лето имать тако море отступати, дающе путь хотящим приходити на поклонение. Того ради ублажаем тя сице:
Радуйся, благовестниче веры Христовой;
радуйся, идолы поправый;
радуйся, единый за многих пострадавый;
радуйся, приявый венец мучения за Триединаго Бога;
радуйся, оплаканный велиим рыданием благочестивых;
радуйся, прославленный Богом;
радуйся, яко тобою несказанная чудеса совершаются;
радуйся, заре, светло блистающая миру христианскому.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 12
Царствующу Никифору царю греческому, приспевшей памяти твоей, святителю отче Клименте, не отступи море, якоже во вся прешедшая лета; и бяше тако до пятидесяти лет и вящше. Егда же наста в Херсонисе епископ Георгий блаженный, той печален бысть вельми о сем, яко море не отступает от мощей толикаго угодника Божия, аки под спудом водами покровенны суть. Сего ради воззва святитель люди к молитве, да усердно поют Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Во дни блаженнаго Георгия, иже в Херсонисе епископствовал бе, приидоста в той град два учителя словенская, святии Кирилл и Мефодий; с ними купно собра святитель вся благоверныя люди, и идоша со псалмы и песньми на край моря, хотяще получити тело твое, священномучениче; но не разступися море. Зашедшу же солнцу, вседоша в корабль, и в полунощи свет возсия от моря, и явися первая глава, потом же вси мощи твои, угодниче Божий. Радуяся обретению мощей твоих, восхваляем тя, чудотворче святый, тако:
Радуйся, яко тобою хромии шествуют;
радуйся, яко тобою всяким недугом болящие здрави бывают,
радуйся, яко молитвами твоими бесы прогнаны быша;
радуйся, избранный сосуд благодати Господа нашего Иисуса Христа;
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 13
О всехвальне угодниче Божий, священномучениче Клименте, приими хвалы сии от нас, живущих в стране твоего заточения, ублажающих память твою и молящихся в обители имене твоего, и умоли Всевышняго Господа Бога умножити веру в нас, да всегда прославляем Его, дивнаго в мученицех Своих, псаломскими песньми: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Уготовляя тя, яко сосуд избранный, Всевышний Господь положи, священномучениче Клименте, многи скорби от младых дний; честная матерь твоя Матфидия, сохраняя святость супружества и бегая нечистоты злаго человека, отыде в греческую страну со двема чады, оставльши тя, юнейшаго, на попечение отца твоего Фавста. Ублажая твоих родителей и вспоминая безматернее житие, глаголем ти:
Радуйся, лозо божественнаго винограда;
радуйся, яко финикс процвел еси благоплодный;
радуйся, маслина плодородна;
радуйся, храме Божественнаго Духа;
радуйся, на гору божественных добродетелей возшедый;
радуйся, чаше мудрости, источающая душам нашим спасение;
радуйся, божественными ученьми ко Христу многия приведый;
радуйся, благовестниче веры Христовой.
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Кондак 1
Избраннаго от иерархов западныя страны христианския, достославнаго священномученика Климента приидите, вернии, песньми восхвалим, прославляя предивную его веру и любовь ко Христу; потщимся подражати угоднику Божию и нелицемерно воззовем ему:
Радуйся, всеблаженне Клименте, священномучениче богоносне.
Вернуться к списку