- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Преподобный Прокопий Декаполит
Житие преподобного Прокопия Декаполита
Преподобный Прокопий родился в стране Декаполитской (т. е. Десятиградии), на восток от Галилейского озера. Оставив суетный мир, Прокопий принял в одной обители иноческий чин и проводил все время в молитве и посте. Опытный в монашеских подвигах, украшенный чистотою душевною, он был славен и знаменит среди подвижников. Между тем около этого времени появилась иконоборческая ересь. Возбудил ее нечестивый император Лев Исаврянин, который считал иконы идолами, а поклоняющихся им – идолопоклонниками.
Преподобный Прокопий вместе с другими ревнителями православия восстал против нечестивой ереси иконоборцев; он обличил безумное мудрование еретиков и победил их непобедимыми божественными словесами. Это и навлекло на него гнев и немилость императора. По его повелению, св. Прокопия схватили и подвергли жестоким мучениям: его бесчеловечно били, строгали тело его железными орудиями и затем бросили в смрадную темницу. В этой мрачной темнице преп. Прокопий вместе с святым Василием, его сподвижником по иноческой жизни, мучился до самой смерти императора Льва Исаврянина. Когда же Лев умер, то Прокопий вместе с Василием и другими святыми мучениками, был выпущен из темницы. Конец своей жизни преподобный Прокопий Декаполит провел мирно в иноческих подвигах.
В глубокой старости отошел он в иную жизнь, чтобы видеть Христа уже не на иконах, которые он защищал всю жизнь, а лицом к лицу, и чтобы получить от Него за свои труды и страдания великую награду на небесах.
Память преподобного отца нашего Прокопия Декаполита, Исповедника
Память 27 февраля
Страна Декаполитская, получившая свое название от десяти городов, расположенных в ней, находится при море Галилейском; об этой стране упоминает святой Евангелист Марк, говоря: «Иисус опять пошел к морю Галилейскому через пределы Десятиградия» 1656 ( Мк.7:31 ). Из этой страны был родом преподобный Прокопий исповедник. Опытный в монашеских подвигах, испытанный в строгом пощении, украшенный чистотою душевною, он был славен и знаменит среди подвижников. В то время наступили тяжелые времена иконоборческой ереси; её первым возбудителем был беззаконный царь греческий Лев Исаврянин 1657 , несправедливо называвший святые иконы идолами, а поклоняющихся им – идолопоклонниками. Без милосердия он убивал многих безвинных православных, предавал проклятию всех бывших до него правоверных царей, святителей и христиан, как почитавших святые иконы, заслужив за это ото всех проклятие. Тогда великий и незыблемый столп православия и крепкий защитник правой веры, преподобный Прокопий, стал мужественно против множества еретиков, в своем нечестии хуливших воплощение Бога Слова и бесчестно отрицавших святые иконы. Он постыдил еретиков, обличая их безумное мудрование и преодолевая его непобедимыми Боговдохновенными словами; точно паутину разорвал преподобный Прокопий их хитроумные словесные плетения.
Этим он навлек на себя гнев безбожного царя, который подобно дикому льву, вышедшему из пустыни, рыкал, ища добычи. По его приказанию преподобного схватили и жестоко били; мучители строгали его тело железными орудиями, и затем они ввергли его в мрачную и смрадную темницу. Но святой твёрдо переносил все страдания. С ним вместе страдал и преподобный Василий, который прежде подвизался вместе с Прокопием в постничестве и добродетели. Оба они теперь вместе много претерпели мучения за святые иконы. Оба вместе были заключены в темницу и находились там до самой смерти безбожного мучителя. Когда же Лев умер, лишившись не только временной, но и будущей вечной жизни, святой Прокопий вместе со своим другом Василием и другими святыми был выпущен из темницы. Прочее время своей жизни он прожил в постнических трудах, многих наставлял на добродетели и приводил ко спасению. В маститой старости он отошел ко Христу Богу, чтобы видеть Его уже лицом к лицу, а не в иконном изображении и чтобы, как постнику и страдальцу Христову, подвизавшемуся до крови за Его святую икону, принять достойную награду за труды свои.
Тропарь, глас 8:
Слез твоих теченьми пустыни безплодное возделал еси, и иже из глубины воздыханьми, во сто трудов уплодоносил еси, и был еси светильник вселенней, сияя чудесы, Прокопие отче наш: моли Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак, глас 4:
Денницу днесь церковь имущи, всякую злославия мглу разгоняет, почитающи тя небеснотаинниче Прокопие преславне.
* * *
Декаполь – десятиградие, область или округ по ту сторону Иордана, простиравшийся на севере до Дамаска, на юге до Филадельфии, на западе до Скифополя и на востоке до Канафы. Здесь лежали десять городов, населенные преимущественно язычниками, среди которых, впрочем, было много и Иудеев.
Царствовал с 717 по 741 год.
Тропарь Прокопию Декаполиту, исп.
глас 8
Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́,/ и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ свети́льник вселе́нней,/ сия́я чудесы́, Проко́пие о́тче наш.// Моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Возделал своими слезами бесплодную пустыню и воздыханиями из глубины стократно возрастил плоды [веры], был светильником вселенной, сияя чудесами, Прокопий, отец наш, моли Христа Бога о спасении душ наших.
Канон святому преподобному Прокопию Декаполиту
Минея, 27 Февраля,
Глас 6
Песнь 1
Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу, побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Благоче́стия любо́вию объят быв/ и Боже́ственным раче́нием треволне́ния мирска́я оттря́сл еси́, преподо́бне,/ Бо́гу побе́дную песнь взыва́я,/ я́ко прославися.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Светоно́сное твое́ житие́, и све́тлое души́, и спротя́женное,/ благоче́стию срастворе́нно доброде́тели воображе́ние,/ в тебе́, преподо́бне, я́ве соде́лаша.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Преесте́ственным уче́нием и светоза́рным Христо́вым освеща́емь,/ страстны́я прило́ги воздержа́нием увяди́л еси́,/ вопия́ побе́дную песнь Вседержи́телю.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Воплоще́нное Сло́во Боголе́пно заче́нши, Пречи́стая, е́же пре́жде безпло́тное,/ нам па́че естества́ родила́ еси́, Чи́стая,/ по Рождестве Де́ва пребы́вши.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Блаже,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Твоя́ Богоприя́тная душа́, ве́ры ра́ди ре́вностию распаля́ема, блаже́нне,/ беззако́нных го́рькое не́истовство и я́рость,/ Богоно́се, держа́вно разори́ла есть.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Твои́ми кровьми́ обагри́вся,/ му́ченическим страда́нием уподо́бился еси́, треблаже́нне,/ ра́ны нечести́вых му́жественною душе́ю претерпе́л еси́ терпели́вно, Проко́пие.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Подъя́л еси́, преподо́бне, сугу́бы по́двиги, му́дре,/ е́реси облича́я и львов стремле́ния му́жески претерпе́в Богому́дренно,/ прему́дре Проко́пие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Му́дрость и Сло́во О́тчее,/ е́же пре́жде всех век напосле́док време́н неизрече́нно вопло́щься от Неискусому́жныя Матере,/ Богоро́дицу Сию́ соде́ла.
Седален, глас 4
Воздержа́ния добро́тами укра́шен,/ муче́ния кровьми́ уясни́л еси́ ду́шу/ и па́че со́лнца просия́л еси́, чудоно́сне Проко́пие преподо́бне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Те́плое заступле́ние су́щим в бе́дах,/ и помо́щницу на́шу,/ и к Бо́гу премене́ние,/ Еюже тли изба́вихомся,/ Богоро́дицу, ве́рнии, ублажа́ем.
Песнь 4
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ че́стная Це́рковь/ Боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чиста́ о Го́споде пра́зднующи.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Напая́я, преподо́бне, сле́зными тече́ньми се́рдце твое́, блаже́нне,/ доброде́телей се́мя возде́лал еси́ по́мыслом чи́стым, преподо́бне Проко́пие.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Земно́е мудрова́ние Боже́ственному Ду́ху повину́л еси́, о́тче,/ по́стническое житие́ прие́м и сочетаемь ли́ком му́ченическим, всеблаже́нне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко му́ченик Боже́ствен и и́стиннейш по бла́гочестии, ерети́ческое обличи́л еси́ безу́мие,/ не́истовство бо му́жески безбо́жных пренебре́гл еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Зако́нных кро́ме уста́вов, Всенепоро́чная, заче́нши Зижди́теля,/ и без тли Сего́ породи́ла еси́,/ и Богоро́дица и́стинная и госпо́дьственно была́ еси́.
Песнь 5
Ирмос: Божиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любовию озари́, молюся,/ Тя ведети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Освяще́нна по́стнически и сконча́вшася кро́вию, о́тче, досто́йно почита́ем:/ па́мять бо пра́ведных с похвала́ми при́сно/ ве́рно соверша́ется и помина́ется.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Мудре все претворя́я и устроя́я к лу́чшему, я́коже хо́щет Госпо́дь,/ злоче́ствующих скверноуби́йство твои́м воздержа́нием/ и муче́ния сла́вою преложи́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
На ра́мо взем Кре́стное всеору́жие, о́тче, Христу́ после́довал еси́,/ вся за́дняя забве́нию творя́, к пре́дним тече́нием простира́лся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пое́м, Пречи́стая, из Тебе́ в плоть стра́стну же и ме́ртвенну оде́явшагося Го́спода/ и обоже́ну соде́лавшаго/ соедине́нием неслия́нным по Ипоста́си.
Песнь 6
Ирмос: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря/ напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Преходя́, приснопа́мятне, от сла́вы вои́стинну по́стническия,/ восте́кл еси́ к му́чеников сла́ве и че́сти,/ твое́ю кро́вию в багряни́цу очервле́ну оде́ян.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Теку́щих непостоя́нное преоби́дев,/ душе́ю и по́мыслом Богому́дренным, приснопребыва́ющим, благи́м и конца́ не иму́щим/ благоче́стно впери́лся еси́, всеблаже́нне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Воздержа́нием благомо́щным и кро́тостию Христо́с зря тя обогати́вшася,/ человеколю́бие призре́ на тя и сла́вы пока́за прича́стника,/ страстоте́рпче пресла́вне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Всенепоро́чная Влады́чице,/ души́ моея тя́жкая и лю́тая сокруше́ния рукодея́ньми исцели́ та́йными,/ действи́тельный лечбы́ Сы́на Твоего́ полага́ющи стра́сти.
Кондак, глас 4
Денни́цу днесь Це́рковь иму́щи,/ вся́кую злосла́вия мглу разгоня́ет,/ почита́ющи Тя, Небе́снотаи́нниче, Проко́пие пресла́вне.
Песнь 7
Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным о́троком,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ бла́гослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко пресве́тло житие́ твое́, Богому́дре, бысть по́стничеством,/ та́ко яви́ся твое́ я́ве страда́ние тве́рдо,/ Христа́ бо просла́вил еси́, вопия́:/ бла́гослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Целому́дрия чистото́ю, чу́дный о́тче, препоя́сався,/ му́жеством же муче́ния вене́ц све́тел прия́л еси́ благода́тию, зовы́й:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Не покланя́ющиися о́бразу Твоему́ Пречи́стому, Спа́се, нечести́вии/ раба́ Твоего́ я́звят, стру́жуще лю́те, пою́ща и глаго́люща к Тебе́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Веселя́щеся Рождество́м Твои́м, Всенепоро́чная, вси́ Тя ублажа́ем./ Того́ бо ра́ди ны́не плотска́го мы изба́вльшеся тле́ния, вопие́м Ему́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным росу́ источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́,/вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Разреше́н от тли и пре́жде сме́рти я́влься,/ преста́вился еси́ отсюду к нетле́нней, преподо́бне, жи́зни,/ смерть прие́м ле́ствицею светло́, Проко́пие, Богому́дре.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Испо́лнен яви́лся еси́ зари́ благода́тныя/ и к незаходи́мому све́ту, о́тче, отше́л еси́,/ вся́ко ве́щное отложи́в жела́ние./ Темже тя почита́ем, Проко́пие Богому́дре.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вооруже́н си́лою Боже́ственнаго Ду́ха, лука́вствия духо́в победи́л еси́ полки́./ Темже Небе́сныя две́ри тебе́ отверзо́шася, блаже́нне,/ воспева́ющу Христа́ во ве́ки вся.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Блажа́т вси ро́ди, Влады́чице,/ я́коже прорекла́ еси́, Еди́на Богоблаже́нная,/ Тя, и́стинную Богоро́дицу Пречи́стую,/ Ю́же превозно́сим во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти./ Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще/ с Небе́сными во́и, Тя ублажа́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Пострада́ти зако́нно, му́чениче, изво́лив,/ страсте́й стремле́ния воздержа́нием умертви́л еси́/ и пло́тская взыгра́ния, уго́дниче Христо́в:/ те́мже безстра́стия ны́не безсме́ртное с безпло́тными во́инствы обре́л еси́ наслажде́ние.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.
Судий пра́ведному светло́ предстои́ши,/ я́ко победи́тель, венцы́ неувяда́емыя прие́м,/ приле́жно, Проко́пие, моляся о соверша́ющих твою́ свяще́нную па́мять/ и Боже́ственный пра́здник преставле́ния твоего́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Заря́ми тре́ми ны́не озаря́ем,/ от еди́наго несказа́нно происходя́щими Божества́,/ пребога́тнаго насле́дия сподо́бился еси́ и кра́снаго весе́лия,/ радуяся с преми́рными во́инствы, о́тче Проко́пие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тле́нен Сло́во Божие нетле́нное зрак прие́м,/челове́ки в нетле́ние облече́,/ благоволе́нием О́тчим всели́вся в Тя, Обра́дованную./ Те́мже, Пречи́стая, с Небе́сными во́инствы Тя велича́ем.
Вернуться к списку