- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобный Павел Комельский (Обнорский)
Житие преподобного Павла Комельского (Обнорского)
Преподобный Павел Комельский, славный ученик преподобного Сергия Радонежского, родился в Москве в 1317 году. С юных лет он отличался благочестием и милосердием к бедным и страждущим. Богатые родители готовили его к мирской жизни, но сын в двадцать два года тайно покинул родительский дом и принял постриг в Рождественском монастыре на Волге (в Ярославской епархии). Оттуда Павел перешел в Свято-Троицкий монастырь к преподобному Сергию Радонежскому и несколько лет провел у него в келейном послушании, всецело повинуясь мудрому руководству святого старца. С благословения преподобного Сергия он поселился вдали от обители в отшельнической келлии, где пробыл пятнадцать лет в затворе. Испросив у преподобного Сергия благословение уйти в пустыню для безмолвной и уединенной жизни, он долго странствовал, отыскивая себе место для уединения. Он обошел много пустыней, был у преподобного Авраамия Чухломского (память 20 июля) и, наконец, остановился в Комельском лесу. Над речкой Грязовицей, в дупле старой липы преподобный устроил себе маленькую келлию и прожил там три года в полном безмолвии, "не дая покоя телу, за еже получити будущий покой". Затем он перешел на реку Нурму, где построил себе хижину и выкопал колодец. Дни его проходили в бдении и молитве. Пять дней в неделю он пребывал без пищи и только в субботу и воскресенье вкушал немного хлеба и воды. Широко распространилась молва об отшельнике, и к нему стали приходить желавшие его духовного руководства. Несмотря на любовь к уединенной жизни, преподобный никогда и никому не отказывал в духовном утешении и наставлении. Здесь его посетил преподобный Сергий Нуромский, который, также ища уединения, по благословению своего наставника, преподобного Сергия, проводил свою подвижническую жизнь в тех местах.
По благословению преподобного Сергия и с согласия митрополита Фотия в 1414 году преподобный Павел построил Свято-Троицкий храм, вокруг которого вырос монастырь, получивший название Павло-Обнорского. Написав для братии строгий устав монастырской жизни, преподобный поручил управление новой обителью своему ученику Алексию, а сам по-прежнему продолжал жить в уединенной келлии на горе, оставаясь при этом чутким и добрым наставником для всех, кто нуждался в его целительной помощи. Преставился преподобный Павел 112 лет от роду. Последние слова его были: "Братья, имейте любовь между собою и храните правила монашеского общежития".
Житие святого написано около 1546 года, а прославление совершилось в 1547 году.
Память преподобного Павла Комельского
Память 10 января
Преподобный Павел родился и воспитывался в царствующем славном городе Москве 424 . Родители хотели сочетать его браком, но святой Павел не пожелал сего и, тайно оставив родительский дом, не взял с собою ничего, ушел в местность, называвшуюся Прилук, находившуюся во владении монастыря Живоначальной Троицы 425 , основанную преподобным Сергием, Радонежским чудотворцем. Здесь, в обители в честь Рождества Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа 426 , блаженный юноша принял иноческое пострижение. Пожив здесь недолго, святой Павел перешел в обитель преподобного Сергия, где и пробыл под духовным руководством великого старца пятнадцать лет, живя в отшельнической келии 427 . После того святой Павел испросил у преподобного Сергия благословение удалиться в пустыню и жить там в полном уединении, переходя с одного места на другое.
Потом блаженный подвижник отправился на Белое озеро к преподобному Кириллу в основанную им обитель Успения Пресвятой Богородицы 428 ; у преподобного Кирилла святой Павел жил некоторое время в уединенной келии и затем снова удалился в пустыню, на реку Одроль. После недолгого здесь уединения преподобный Павел пришел в Галичскую область в великую пустынь Пресвятой Богородицы 429 , и поселился в отшельнической келии, но изгнан был оттуда игуменом пустыни и перешел в Городец, на Волге, где и пребывал в Феодоровском монастыре 430 ; затем уединенно предавался иноческим подвигам в разных пустынных местах, пока не пришел в Комельский лес 431 .
Здесь на берегу речки Грязовицы преподобный поселился в дупле большого липового дерева; три года прожил святой пустынник в этом дупле, день и ночь проводя в молитве и посте, со слезами работая Богу. Потом святой Павел перешел на то место, где ныне находится честная его обитель 432 ; там остался преподобный до конца своей жизни, пребывая в строгом посте. Пищею служили ему хлеб и вода, притом в самом малом количестве; эту пищу он вкушал в субботу и в воскресенье. В остальные дни святой Павел вовсе не принимал пищи, проводя все время в своей уединенной келии в молитвенном славословии. Великие лишения претерпел блаженный пустынник Христа ради и многие страдания от бесов, и все это он перенес, вспомоществуемый благодатью Божией.
Однажды бесы сделали нашествие на келию преподобного и намеревались ее разрушить, но блаженный Павел не испугался бесовских козней и посрамил диавола силою креста Христова. В другой раз на святого напали разбойники, нанесли ему жестокие побои и, ограбив келию, оставили пустынника связанным по рукам и ногам. Несколько дней пролежал преподобный в келии, пока не пришли в пустыню, по внушению Божию, добрые люди и не развязали блаженного старца. Все это безропотно переносил преподобный ради имени Христова. К отшельнической келии преподобного пустынника во множестве слетались лесные птицы; сюда же приходили и дикие кровожадные звери, которые становились кроткими по молитвам святого и исполняли все, что приказывал им блаженный отец.
Много раз слышал святой Павел церковный звон на том месте, где поселился, и видел свет на одном месте, где впоследствии сооружен был храм во имя Пресвятой Троицы. В сопровождении ученика своего Алексия преподобный отправился в Москву и поведал об этом небесном откровении святому митрополиту Фотию . Святитель благословил преподобного построить храм в его пустыне, поставил Алексия в сан пресвитера и, дав богатую милостыню на сооружение храма, отпустил святого с миром. Возвратившись в Комельскую пустыню, преподобный построил храм во имя Живоначальной Троицы 433 , Собрал братию и устроил обитель, настоятелем которой поставил упомянутого выше иеромонаха Алексия. Сам же блаженный отец наш Павел жил по-прежнему в уединенной своей келии, приходил в монастырь только в субботу и в день воскресный и поучал тогда своих учеников; жил по заповедям Господним и по уставам святых отцов 434 .
В то время татары напали на город Кострому, сожгли его и опустошили окрестные поселения; множество православных христиан было тогда перебито неверными, а другие захвачены в плен и отведены в рабство вместе с женами и детьми 435 . Вскоре после того преподобный Павел преставился ко Господу от трудов временной сей жизни в вечный неизреченный покой, оставив в своих учениках светлое о себе воспоминание. Скончался преподобный 10 января 1429 г.; жития его было 112 лет 436 .
Тропарь, глас 1:
Божественною любовию от юности распалаемь Павле преподобне, вся яже в мире красная возненавидев, Христа единаго возлюбил еси. И сего ради во внутреннюю пустыню вселился еси, со зверьми жити, весь Христу: отонудуже и всевидящее око твоя труды видев, даром чудес и по преставлении обогати тя. Темже вопием ти: моли непрестанно о всех нас, честную память твою присно в песнех почитающих.
Кондак, глас 8:
Все твое умное желание к Богу вперив, и тому невозвратно от души последовал еси, в пустыню вселився, и тамо ангельски пожив, многим путь был еси ко спасению: сего ради и Христос тя прослави, и даром чудес обогати. Темже вси вопием ти: радуйся Павле преподобне, пустынный жителю.
* * *
Около 1367 г.
Ныне Троице-Сергиева лавра.
Монастырь Рождества Христова, в Угличском уезде, на Прилуке, значился подведомым Свято-Троицкой Сергиевой лавре и в позднейшее время.
Преподобный Павел проходил в Троицкой Сергиевой обители послушания на поварне и в трапезной. Благословляя св. Павла на пустынножительство, преподобный Сергий вручил ему животворящий крест, доселе хранящийся в Обнорской обители святого Павла.
Кириллов Белозерский монастырь, основанный преп. Кириллом (память его празднуется 9 июня), находится в уездном городе Кириллове, Новгородской губ., в 602 верстах от Новгорода; во времена св. Кирилла и Павла ближайший город в том крае – Белозерск – был в 37 верстах от монастыря.
Чухломской Авраамиев монастырь (великие пустыни) положения пояса Пресвятой Богородицы, находился в Галичском уезде, Костромской губ. Он основан преп. Авраамием Галичским . Вскоре же по основании преп. Авраамий покинул этот монастырь и в 13 верстах от него учредил Вочскую обитель, где и скончался в 1375 г. Память его празднуется 20 июля.
Ныне заштатный монастырь в Балахнинском уезде, Нижегороской губ., при селе (прежде городе) Городце, на левом берегу Волги; основан в 1164 г. великим князем Георгием Всеволодовичем. В монастыре хранится келия, в которой 4 ноября 1263 г. последовала кончина Александра Невского , возвращавшегося из орды.
Комельский лес в Обнорской волости простирался во всю южную полосу Вологодской области, пересекаемый реками Обнорой, Нурмой, Комелой с их многочисленными притоками.
В 15 верстах от уезд. города Грязовца, Вологодской губ., на берегу реки Нурмы, притока Обноры, которая протекает по Вологодской и Ярославской губ. и впадает в р. Кострому.
Соорудив храм, преподобный Павел письменно просил у св. митрополита Фотия антиминс на освящение церкви и благословение устроить обитель и собрать братию. Святитель послал ему антиминс при грамоте, в которой благословил учреждение монастыря и преподал наставление преподобному и братии. «Когда ты был у меня, – пишет святитель, – помнишь, сын мой, сам ты много говорил, каким надобно быть духовному настоятелю. Ему должно быть образцом для всех: в день великого суда он будет давать ответ за души, вверенные ему. О том же пишу и я». В наставлениях братии святитель убеждает их твердо и непоколебимо исполнять иноческие обеты.
Преподобный Павел завещал братии сохранять общежительные уставы Пахомия Великого и Феодосия киновиарха, не дозволял, чтобы иноки считали что-либо своим, но все было бы общее; в келиях не должно было быть ничего, кроме иконы и книг, даже кваса; утолять жажду иноки должны были в трапезной; в церкви, в трапезной и на работах преподобный заповедал соблюдать безмолвие, пропитание приобретать трудами рук своих и не забывать нищих.
Татары опустошили Кострому 6 января 1429 г. В этот самый день, когда ученики пришли к преподобному, он вздохнул и прослезился; на вопрос пришедших о причине сего, св. Павел сказал: «В этот день и час нечестивые татары, взяв город Кострому, предали его огню и мечу, многих увели в плен – и все это за наши грехи, за то, что ходим в волях сердец наших».
Преподобный Павел причтен к лику святых на Московском соборе 26 февраля 1547 г.; св. мощи его почивают под спудом в соборном храме Обнорской обители.
Акафист преподобному Павлу Обнорскому и Комельскому, Вологодскому чудотворцу
Кондак 1
Избранный и дивный во святых, отче наш Павле, от Христа Бога дар чудес обильно приемый! Похвальная приносим ти ныне любовию чтущии тя: ты же яко имея дерзновение многое ко Святей Троице, моли избавитися от всяких бед верно хвалящим тя:
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Икос 1
Ангела земного и небесного человека яви тебе всех Создатель, и благоплодную душу твою измлада провидев, преподобне Павле, научи всех вопити тебе сице:
Радуйся, чистое Святаго Духа приятелище.
Радуйся, ангельским ликом собеседниче.
Радуйся, любве ради Христовы преименитый град отечества твоего оставивый, и в пустынях со зверьми жити изволивый.
Радуйся, древо благосеннолитвенное, при исходящих вод насажденное.
Радуйся, яко плод присноцветущь послушания принесл еси.
Радуйся, яко терпением твоим вся страсти плотския умертвил еси.
Радуйся, яко крестным знамением лукавых духов далече от тебе отгнал еси.
Радуйся, столпе житейскими бурями непоколебимый.
Радуйся, яко до ныне обильную реку исцелений источаеши.
Радуйся, яко о благоденствии земли Российския умоляеши.
Радуйся, яко обитель твою и нас рабов твоих в молитвах не оставляеши.
Радуйся, яко скорбящим в недугах исцеление подаваеши.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 2
Видяще свет добродетелей твоих, отче наш Павле, душами и телесы просвещаемся, и дивнаго тя во святых чудотворца почитающе, чудесем твоим, по благодати Божией от тебе бывающим, удивляемся, и во умилении сердца Богу вопием: Аллилуиа.
Икос 2
Разум недоразуменный от юности уразумевая божественными учении, еже бы улучити восход от земных в небесная, сего ради презрев все плотское мудрование, и возжелав весь жити Христу, в непроходимую пустыню вселився, в трудех и бдениих подвизался еси: сего ради глаголем тебе, отче наш Павле, таковая:
Радуйся, яко Христово смирение вельми возлюбил еси.
Радуйся, яко нищету духовную во всем соблюл еси.
Радуйся, яко Крест Христов на раменах твоих без роптания носил еси.
Радуйся, яко жестокое житие на земли показал еси.
Радуйся, яко и учителя твоего великаго Сергия тем утешил еси.
Радуйся, яко братии твоей образ великих добродетелей был еси.
Радуйся, яко правым путем выну шествуя вход в Царство Небесное улучил еси.
Радуйся, яко тамо со ангелы водворяяся предстоиши Святей Троице во мнозем дерзновении.
Радуйся, воздержания и чистоты истинный хранителю.
Радуйся, смиренномудрия и кротости присный блюстителю.
Радуйся, светоносный светильниче Божия благодати.
Радуйся, Храме Бога живаго одушевленный.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 3
Силою свыше ти дарованною, всякую слезу от очес зле страждущих отъяти готов сый, богоносне отче Павле, был еси болезнующим исцеления податель, и по смерти твоей великий помощник всем показался еси, вопиющим Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имея поспешенствующую тебе Божию силу, отче наш Павле, добродетельми украсился еси и ангельски пожил еси: темже и мы смиреннии, любовию к тебе понуждаеми, глаголем сице:
Радуйся, ангелов собеседниче.
Радуйся, преподобных и праведных сопричастниче.
Радуйся, чистое и честное жилище святыни.
Радуйся, великих добродетелей вместилище.
Радуйся, яко ярем Господень на себе восприяти усердно восхотевый.
Радуйся, яко от млада возраста в дому Божием пребывати возжелавый.
Радуйся, яко и Господь желания твоего не отринул есть.
Радуйся, яко и на небесех мзду трудов твоих обрел еси.
Радуйся, яко ныне во свете святых пребываеши.
Радуйся, яко выну Господа сил созерцаеши.
Радуйся, яко со ангельскими чинми трисвятую песнь воспеваеши.
Радуйся, невещественным светом трисиянного Божества озаренный.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 4
Буря помышлений страстных обдержит ны: но воздержанием и трудами уморивый страсти и волнений множество укротивый, отче наш Павле, моли избавитися от напастей и нам, чтущим тя, да припадая во умилении душ и сердец наших к дивному Богу, прославляемому во святых своих, выну воспеваем: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаша ближнии и дальнии величие чудес твоих, авво наш Павле, яко скорый еси в бедах и обстояниих помощник, и яко на крилех повсюду являешися призывающим тя по имени в молитвах своих, и вопиющим в тебе:
Радуйся, твердое в печалех утешение.
Радуйся, скорбящих недремленное попечение.
Радуйся, всяких недугов и болезней безмездный целителю.
Радуйся, в напастех и бедах скорый подателю помощи.
Радуйся, велия пучина сокровищ богатства душевнаго.
Радуйся, скорбных и бедне живущих небесное утешение.
Радуйся, неоскудеваемая пища алчущим правды.
Радуйся, источниче неисчерпаемый жаждущим жития духовнаго.
Радуйся, ненадеждных крепкое надеяние.
Радуйся, верный кормчию в мори плавающих.
Радуйся, яко молитвами твоими от страстей избавляемся.
Радуйся, яко от цельбоносных твоих мощей сладости духовныя исполняемся.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 5
Боготечная звезда во странах сих явился еси, преподобне отче Павле, и непроходимую пустыню светом богоугодного жития твоего озарил еси и вся верныя, назидатися к тебе приходящия, всегда поучал еси в Троице Святей славимому Богу пети сице: Аллилуиа.
Икос 5
Видеша корыстолюбивии человецы, татие и хищницы, яко не токмо ко обители твоей святей на расхищение приступити несть возможно, но и стад твоих, вне ограды пасущихся, жезлом твоим, блаженне отче наш Павле, ограждаеши, дезнувших же на сие, слепотою и разслаблением поражая, в раскаяние и ужас приводиши, и тем всех богобоязненных возставляеши глаголати тебе таковая:
Радуйся, неусыпный обители твоей хранителю.
Радуйся, бодрый пастырю, выну пекущийся о чадех твоих.
Радуйся, пустыножителю бодрственный, вся видимая и невидимая злая побеждающий.
Радуйся, монашествующих спасения ходатай усерднейший.
Радуйся, братии твоей в бедах и обстоянии варварском сущей утешителю скорый.
Радуйся, нещастных защитниче предивный.
Радуйся, смирения и кротости насадителю.
Радуйся, мирских нравов из братии твоей искоренителю.
Радуйся, плотския и духовныя нищеты любителю.
Радуйся, гордости и великолепия мирского потребителю.
Радуйся, целомудрием и кротостию, яко многоценною багряницею, оделся еси.
Радуйся, правдою и чистотою, яко светлым венцем венчался еси.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 6
Проповедает вся великая Россия о тебе, авво Павле, яко ты еси скорый податель исцеления недугующим, и разслабленныя и ума лишенныя и беснующияся молитвами твоими к Богу, здравы сортворяеши. Буди же и о нас смиренных рабех твоих всегдашний молитвенник ко Иисусу, к немуже воспеваем песнь выну славословимую: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси во стране вологодстей, яко солнце пресветлое, преподобне отче наш Павле, уясняя сердца верных добродетельми твоими и яко луча огнесиянная теплотою молитв твоих всех скорбных и больных оживляеши: сего ради мы сошедшеся при гробе твоем, благодарственно вопием ти таковая:
Радуйся, светильниче всесветлый, повсюду чудесы твоими осиявающий.
Радуйся, свете, освещающий потемненныя лютыми страстьми.
Радуйся, цвете сельный, благовонием Духа Святаго напоенней.
Радуйся, божественных заповедей усерднейший ревнителю.
Радуйся, апостольских и отеческих преданий твердый хранителю.
Радуйся, церкви российския великое украшение.
Радуйся, яко финик в пустыни сей процвел еси.
Радуйся, яко кедр долголетний на горах сих прославился еси.
Радуйся, яко присный отец о братии твоей промышлял еси.
Радуйся, яко выну в законе господнем поучатися наставлял еси.
Радуйся, яко и во успении твоем нас не оставляеши.
Радуйся, яко о оставлении грехов наших Господа Бога умоляеши.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 7
Хотящу игумену с братиею открыти гроб твой, и видети святые мощи твоя, преподобне отче Павле, в сонном видении представ, со гневом рекл еси им: оставите таковое тщетное дело, да не огнь снидет с небеси и пожжет вы: мы же слышаще таковая, яко непотребнии со страхом и трепетом припадающе к раце цельбоносных мощей твоих, молим тя о милости твоей вопиюще Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя Илию фесвитянина, новаго тя Иоанна Крестителя, новаго тя Моисея Боговидца познаваем, Священнейший отче наш Павле, всю бо жизнь твою в непрестаннем посте и смиренномудрии, в деннонощных молитвах и коленопреклонениих, в нищите и наготе, в трудах и бдении провел еси: сего ради и Господь управи тя в пустыню сию, яко в обетованную землю, юже множеством последующих тебе в преславный град обратил еси, тем и вопием тебе ныне таковая:
Радуйся, пустынный предобрый гражданине.
Радуйся, духовный купец, обретший многоценен бисер Христа Иисуса Сладчайшего.
Радуйся, мудрый путеводителю, управляющий стадо твое от земли на горняя.
Радуйся, известный охранителю бедствующих в пустыни сей греховней.
Радуйся, истинный проповедниче покаяния.
Радуйся, искусный кормчий плавающих в пучине житейских страстей и попечений.
Радуйся, яко крестным знамением, аки мечем обоюду острым, безстудныя помыслы от диавола тебе находящия посекл еси.
Радуйся, яко и от человек жезлом твоим бесы во адскую бездну низвергаеши.
Радуйся, светило страну сию прежде непроходимую, собою просвещающее.
Радуйся, звездо, греховную тьму, таящуюся в нас, светом учения твоего разгоняющая.
Радуйся, угодниче Христов, дивный в чудесех и по отшествии твоем от мира сего лукаваго.
Радуйся, яко и мы тобою мир с Богом имамы.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 8
Странное и велие чудо является притекающим к раце мощей твоих, блаженне отче Павле, пред ними бо и малое моление тебе приносяще, всяких болезней исцеление приемлем и в благоверии утверждающеся, упование на тя возлагаем, выну вопиюще Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Всем вся был еси, и ныне являешися, да всяко некия спасеши, по слову тезоименнаго ти апостола, богоносне отче Павле, и никакоже отступил еси от созданныя тобою обители, но поучением и наставлением наказуеши собранныя чада твоя, глаголющия и ныне тебе таковая:
Радуйся, спасение и заступление наше у Бога.
Радуйся, всем притекающим к раце мощей твоих вернаго исцеления подателю.
Радуйся, яко любовь нелицемерную к Богу и ближнему стяжавый.
Радуйся, яко тем апостол и пророк законную главизну исполнивый.
Радуйся, яко учению тезоименнаго апостола Павла во всем последовал еси.
Радуйся, яко от млада возраста Бога познал еси.
Радуйся, яко от него словесных овец, извествованный учителем твоим Сергием, пастырь устроен был еси.
Радуйся, яко в нищите и бедности от Господа прославленный.
Радуйся, яко мраз и хлад терпеливо понесл еси.
Радуйся, яко вся воздушныя перемены непоколеблемо претерпел еси.
Радуйся, яко все внешнее злостарадание без роптания восприял еси.
Радуйся, яко дупленым древом, аки лествицею, на небо возшел еси.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 9
Весь предался еси Вседержителю, отче наш Павле, егда тя распали божественное желание, и егда в горняя весь ум твой впери: сего ради оставив родителей твоих и все стяжание мирское в ничтоже вменив, последовал еси учению Христову, выну поя священную песнь: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии суемудренных богопротивному учению не последовав, преблаженне отче Павле, истинный ученик апостолов был еси, житием твоим в православней вере паче и паче утверждая и чудесы твоими удивляя всех, глаголющих тебе таковая:
Радуйся, насадителю благочестия.
Радуйся, искоренителю нечестивых и дел их посрамителю.
Радуйся, подражателю ликом ангельским в песнопении духовном.
Радуйся, богоносных и великих отец подвигом и трудом последователю усерднейший.
Радуйся, яко и духовнаго отца твоего бдением и молитвою удивил еси.
Радуйся, яко от него в святости жития свидетельствованный.
Радуйся, непроходимыя пустыни светильниче пресветлый.
Радуйся, пустынножителей лепотное украшение.
Радуйся, яко дикии звери пред тобою аки агнцы кротцы бываху.
Радуйся, яко хищнии птицы от руки твоея пищу небоязненно приимаху.
Радуйся, яко всем вся нужная от тебе требующим подавал еси.
Радуйся, яко и ныне притекающии к тебе с молением нетщы отходят.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 10
Спасти хотя братию обители твоея, отче наш Павле, от нахождения варвар, представ им в сонном видении укреплял вся страдания сносити терпеливно, обещавая за сие воздаяние небесное: сего ради и мы, твои ученицы, якоже и они, да не постраждем от невидимых враг подобное, молим тебе не оставити нас, и молящеся умильно глаголем Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси тверда и оплот нерушим восхваляющим, блаженне Павле, болезни и труды твоя и всем требующим в бедах и напастех твоего заступления: темже и нас, немоществующих грехи многими и всякаго блага лишенных, заступи молитвами твоими, со усердием тебе вопиющих таковая:
Радуйся, указателю пути праваго.
Радуйся, вождю и законоположителю пустынножителей.
Радуйся, дерзостно правил твоих несоблюдающих наказателю.
Радуйся, присный молитвенниче о поминающих честную память твою.
Радуйся, в нуждах и бедах преславный заступниче.
Радуйся, в напастех и скорбех скорый защитниче.
Радуйся, маслино в дому Божием насажденная.
Радуйся, красныя плоды добродетелей произращающая.
Радуйся, благопрозябший грозде винограда Христова.
Радуйся, сладосте духовная, искапающая вино, сердца верных веселящее.
Радуйся, от Безначальнаго Отца, Единородна Слова несозданна и Святаго Духа сиянием просвещенный.
Радуйся, яко в дуплене древе на камени божественныя веры сердцем и душею твердо укрепленный.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 11
Пение всеумильное принося Пресвятей Троице, богоизбранный отче Павле, храм преславен в честь ея воздвигл еси, в нем же и ныне приносится безкровная жертва, о возвышении и разширении всероссийскаго царства и церкви, о низложении супостатов, и о спасении всех православных христиан, вопиющих Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарною звездою в непроходимей сей пустыни сияяй, богоносне Павле, яко многорастительный финик в дому Святыя Троицы процвел, и яко сад живоносен всем притекающим к раце мощей твоих был еси: сего ради и глаголем ти таковая:
Радуйся, поборниче православия.
Радуйся, храме Триипостаснаго Божества одушевленный.
Радуйся, луче, озаряющая сущия во мраце жития плотскаго.
Радуйся, светоподательный светильниче сущим во тьме неразумия.
Радуйся, деннице пресветлая, возвещающая всем грешным покаяние.
Радуйся, цевнице духовная услаждающая чувства сладкопением небесным.
Радуйся, источниче приснотекущий жаждущим вечныя жизни.
Радуйся, кладезю воды живыя, всем исцеление подавающий.
Радуйся, каменю пустынный, источаяй мед и млеко от неверия обращенным.
Радуйся, свеще, пламенем божественныя любве возжженная.
Радуйся, яко в горах, в пустынях и островех каменных всякое неприязненное искушение доблественно победил еси.
Радуйся, яко за сия благорасленными Божественнаго рая цветы украсился еси.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 12
Благодатию Божественною осеняем, просиял еси, в животе твоем, богоносне отче Павле, якоже всесветлое солнце в мире, и во успении твоем с верою и любовию к раце мощей твоих притекающия не оставляеши, и глаголющия Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твоя чудеса, преподобне отче Павле, воспеваем прославльшего тя Бога, в Троице Святей покланяемаго, и молим его научити нас, славити и глаголати тебе таковая:
Радуйся, истинный и верный поклонниче Бога Вышняго.
Радуйся, неложный заповедей Его хранителю.
Радуйся, церковный строителю неоскудный.
Радуйся, церковное украшение и истины поборниче.
Радуйся, неусыпный исполнителю отеческих преданий.
Радуйся, верный всего священнаго почитателю и ревнителю неуклонный.
Радуйся, яко вся мирския волны страстей теплым желанием безстрастия укротил еси.
Радуйся, яко вся губительная демонская коварства всеоружием крестным попрал еси.
Радуйся, яко сугубу мзду ради трудов твоих от Бога приял еси.
Радуйся, яко пресветел венец ради трудов твоих от руки Господней восприял еси.
Радуйся, покланяющихся раце мощей твоих заступление.
Радуйся, святей обители твоей утверждение, и нам почитающим тя спасение.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 13
О добрый наш пастырю и Учителю! О Великий чудотворче, преподобне отче Павле! Приими сие наше малое хваление, и моли Царя царствующих и Господа господствующих: страждущую страну российскую от лютых безбожник и власти их Господь да свободит, и да возставит престол православных царей: верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш, нам же почитающим тя и всем православным христианом спасение и в болезнех исцеление даруй, и молитвами твоими изми нас будущия муки да выну воспеваем Богу победную песнь: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангела земного и небесного человека яви тебе всех Создатель, и благоплодную душу твою измлада провидев, преподобне Павле, научи всех вопити тебе сице:
Радуйся, чистое Святаго Духа приятелище.
Радуйся, ангельским ликом собеседниче.
Радуйся, любве ради Христовы преименитый град отечества твоего оставивый, и в пустынях со зверьми жити изволивый.
Радуйся, древо благосеннолитвенное, при исходящих вод насажденное.
Радуйся, яко плод присноцветущь послушания принесл еси.
Радуйся, яко терпением твоим вся страсти плотския умертвил еси.
Радуйся, яко крестным знамением лукавых духов далече от тебе отгнал еси.
Радуйся, столпе житейскими бурями непоколебимый.
Радуйся, яко до ныне обильную реку исцелений источаеши.
Радуйся, яко о благоденствии земли Российския умоляеши.
Радуйся, яко обитель твою и нас рабов твоих в молитвах не оставляеши.
Радуйся, яко скорбящим в недугах исцеление подаваеши.
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Кондак 1
Избранный и дивный во святых, отче наш Павле, от Христа Бога дар чудес обильно приемый! Похвальная приносим ти ныне любовию чтущии тя: ты же яко имея дерзновение многое ко Святей Троице, моли избавитися от всяких бед верно хвалящим тя:
Радуйся, Павле преподобне, пустынный жителю!
Молитва
О добрый наш пастырю и богомудрый наставниче, преподобне отче Павле! Услыши нас грешных, молящихся тебе и призывающих в помощь скорое предстательство твое: виждь нас грешных, в толицех обстояниих сущих, виждь нас немощных, отвсюду уловляемых, всякаго блага лишенных и умом от малодушия помраченных: потщися, угодниче Божий, не оставити нас в греховном плену быти, да не будем в радость врагом нашим и не умрем в лукавых деяниях наших. Моли о нас недостойных Содетеля нашего и Владыку, Емуже ты со безплотными лики предстоиши. Милостива к нам сотвори Бога нашего в нынешнем веце и в будущем, да не воздаст нам по делам нашим и по нечистоте сердец наших, но по своей благости воздаст нам: на твое бо ходатайство уповающе, твоим предстательством хвалимся, твое заступление на помощь призываем и, к цельбоносному гробу твоему припадающе, исцеления просим: избави нас, угодниче Христов, от злых, находящих на нас, и укроти волны страстей и бед, востающих на нас, да ради святых твоих молитв не обымет нас напасть, и не погрязнем в пучине греховней и в тине страстей наших. Моли, преподобне отче Павле, Христа Бога нашего, да подаст нам мирное жительство, оставление грехов, душам нашим спасение и велию милость. Аминь.
Тропарь Павлу Комельскому (Обнорскому)
глас 1
Боже́ственною любо́вию от ю́ности распала́ем, Па́вле преподо́бне,/ вся, я́же в ми́ре кра́сная, возненави́дев,/ Христа́ еди́наго возлюби́л еси́/ и сего́ ра́ди во вну́треннюю пусты́ню всели́лся еси́,/ со зверьми́ жи́ти весь Христу́./ Отону́дуже и Всеви́дящее О́ко, твоя́ труды́ ви́дев,/ да́ром чуде́с и по преставле́нии обогати́ тя./ Те́мже вопие́м ти:/ моли́ непреста́нно о всех нас,// честну́ю па́мять твою́ при́сно в пе́снех почита́ющих.
Перевод: Любовью к Богу с юности разжигаем, Павел преподобный, все земные блага возненавидев, Христа единого ты возлюбил и ради Него поселился во внутреннюю пустынь, и жил со зверями, весь Христов. Поэтому Всевидящее Око, увидев твои труды, по преставлении обогатил тебя даром чудотворений. Потому взываем к тебе: «Моли непрестанно обо всех нас, почитаемую твою память всегда в молитвенных песнопениях прославляющих».
Вернуться к списку