- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Преподобный Герман Соловецкий
Краткое житие преподобного Германа Соловецкого
Преподобный Герман Соловецкий был родом из города Тотьмы Пермской епархии. Раньше других иноков он побывал на Соловках. Возможно, он посещал Соловецкие острова в 1428 году с поморами, но в одиночестве не решился там жить. Он вернулся на Поморский берег и остался при часовне в селении Сорока на реке Выг, где встретил преподобного Савватия.
В 1429 году подвижники переселились на пустынный Соловецкий остров и провели около шести лет в трудах, посте и молитве. Повседневный труд и составлял главный подвиг преподобного Германа. В 1435 году, когда почил преподобный Савватий, инок Герман ненадолго вернулся на материк и встретил пустынника Зосиму. В 1436 году они достигли Большого Соловецкого острова и вскоре основали общежительный монастырь.
Подвижник Герман более 40 лет трудился в обители при игумене Зосиме. Не оставляя подвига молитвенного, он совершал морские переходы, преодолевал в будничных трудах природные тяготы северного края, вместе с братией возводил храмы. Устные повествования старца Германа о соловецких подвижниках Савватии и Зосиме, записанные по его просьбе, были позднее использованы при составлении их жития.
В 1479 году преподобный Герман, исполняя поручение игумена Арсения, преемника преподобного Зосимы, поехал в Новгород. Болезнь не позволила ему вернуться на острова. В обители святого Антония Римлянина подвижник причастился Святых Христовых Тайн и мирно предал душу свою Богу. Соловецкие иноки не смогли отвезти его тело в монастырь из-за распутицы на дорогах и совершили погребение в веси Ховроньиной на берегу реки Свири.
Через пять лет, при игумене Исаии, братия перенесли святые мощи преподобного Германа в Соловецкую обитель и положили рядом с мощами преподобного Савватия. Позднее над местом погребения преподобного Германа была поставлена часовня, а в 1860 году построена каменная церковь, освященная в его честь.
С 1692 года по благословению патриарха Иоакима установлено церковное почитание преподобного Германа.
Ныне святые мощи основателей обители преподобных Зосимы, Савватия и Германа, Соловецких чудотворцев покоятся в церкви Благовещения Пресвятой Богородицы.
Полное житие преподобного Германа Соловецкого
Преподобный Герман был родом из города Тотьмы Пермской епархии. Благочестивые родители не могли научить его грамоте, но воспитали ум и сердце сына в строгих правилах христианского благочестия. С юных лет, стремясь к богоугождению и спасению, он по достижении зрелого возраста посвятил себя всецело на служение Богу в иноческой жизни. Молва о чрезвычайном удобстве Соловецкого острова для пустынного подвижничества привлекла его на Беломорский берег, и с рыболовами летом, вероятно, 1428 года он посетил место своих будущих подвигов. Хотя Соловецкий остров вполне соответствовал влечениям его души и представлялся ему совершенно удобным для глубокого безмолвия, однако же он не решился остаться там на жительство один. По окончании лета прп. Герман возвратился с рыболовами на Поморский берег и, поселившись на реке Выге при часовне, подвизался в молитве и посте.
Полюбив Соловецкий остров, преподобный Герман сделался со временем проводником и сожителем первым обитателям его – преподобным Савватию († 1435; память 27 сентября/10 октября) и Зосиме († 1478; память 17/30 апреля). Удалившись из Валаамского монастыря и отыскивая более уединенное место, инок Савватий, объятый огнем Божественной любви и смиренномудрия, устремился к Белому морю с непреодолимым желанием достигнуть Соловецкого острова. На реке Выге он встретился с преподобным Германом, от которого еще более услышал об удобстве Соловецкого острова для пустынножительства. Заготовив ладью, съестные припасы и орудия для возделывания земли, около 1429 года оба подвижника переселились на пустынный Соловецкий остров. Под Секирной горой, на расстоянии одной версты от берега, они устроили келлию, где совершали спасительный подвиг пустынножительства. Здесь они были утешены особенным знамением, предвещавшим будущее предназначение острова, а именно: Господь благословил Соловецкий остров для уединенной монашеской жизни. Поэтому миряне не могли на нем долго оставаться. Но один рыбак дерзнул поселиться там с женой. Однажды в раннее воскресное утро преподобный Савватий услышал плач и стоны. И когда преподобный Герман пошел к месту, откуда они слышались, то увидел женщину в слезах, которая и рассказала ему, что два светлых юноши били ее, повелевая оставить остров, определенный по воле Божией для жительства иноков. После этого рыбак с женою отплыл с острова.
В суровом подвиге преподобные Герман и Савватий провели около шести лет. В 1435 году преподобный Герман уехал на Онегу за припасами, а преподобный Савватий отошел ко Господу. Но случилось это не на острове, а на реке Выге, куда преподобный Савватий приплыл в предчувствии кончины для причащения Св. Таин. Однако в скором времени Господь привел к преподобному Герману другого пустынника – юного отшельника Зосиму, который соорудил келлию на берегу пресноводного озера, в полуверсте от келлии преподобного Германа. С этого времени преподобный Герман сделался постоянным обитателем острова, участником молитвенных подвигов преподобного Зосимы и ревностным помощником его в основании монастыря. Будучи человеком некнижным, но убежденный в том, что жизнь великих подвижников весьма назидательна, прп. Герман впоследствии велел записать клирикам для памяти все, что он видел при жизни преподобного Савватия, о пришествии своем с ним на остров и о разных событиях из жизни блаженных отцов. Таких записок оставалось немало, ими воспользовался при составлении жития преподобных Зосимы и Савватия ученик преподобного Германа Досифей. Также преподобный завещал ученикам собирать в обитель книги.
Более пятидесяти лет провел преподобный Герман на суровом, холодном острове, проводя жизнь в непрестанной Иисусовой молитве и трудах, стараясь как можно более быть полезным для обители. Но по нуждам монастыря часто путешествовал на твердую землю. Святая любовь не взирала ни на опасности плавания по обманчивому морю, ни на другие неудобства пути, нелегкие особенно для старости. И самая смерть застигла его на службе обители. В 1479 году при игумене Арсении, преемнике св. Зосимы, преподобный Герман был послан в Новгород по делам монастыря, в обители св. Антония Римлянина почувствовал близость кончины и после исповеди и причащения Св. Таин мирно предал дух свой Богу. Соловецкие иноки хотели перевезти тело святого старца в родную обитель. Честные мощи святого были обретены нетленными и с честью положены с правой стороны алтаря в монастырском храме во имя святителя и чудотворца Николая, рядом с мощами преподобного Савватия. Впоследствии над местом погребения преподобного Германа была устроена часовня, а в 1860 году в обители был освящен каменный храм его имени.
Около 1602 года преподобный Герман явился пресвитеру Григорию, служившему в городе Тотьме, и повелел ему написать его образ вместе с преподобными Зосимой и Савватием и составить ему тропарь. Пресвитер Григорий исполнил повеление святого. Все с верою приходившие к иконе преподобного Германа получали исцеления от недугов.
Празднование преподобному по благословению патриарха Московского и всея Руси Иоакима (1674–1690) и архиепископа Холмогорского Афанасия совершается с 1692 года 30 июля/12 августа.
Сохранилось рукописное житие святого, составленное около 1627 года иноком Соловецкой обители. К житию приложено описание чудес, совершившихся от иконы преподобного Германа в Тотьме.
Молитвы преподобному Герману Соловецкому
О великий угодниче Христов, земный ангеле и небесный человече, преблаженне отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче, Соловецкий чудотворче и пустынножителю, обстояще честную раку цельбоносных мощей твоих, мысленными очесы зрим тя с нами суща и мольбам нашим внемлюща. Сего ради, с верою и любовию припадающе к тебе, молим тя: призри с небесе святаго на нас грешных, слабых духом и немощных телом и умилосердися, помози нам твоим многомощным ходатайством ко Творцу и Спасителю нашему. Ты веси, яко, подобно реце многоводней, разливаются по земли нашей безбожие, неверие, зловерие, ереси, расколы, распри, раздоры, разделения, и увы нам. Среди именующихся именем Христовым хулится имя Божие, раздирается Церковь - Тело Христово, попираются Евангелие и закон Христов. Ты зриши оскудение велие любве многих и умножение беззаконий, ихже ради грядет гнев Божий на нас грешных. К кому прибегнем, отче наш? К кому возопиим? Кто предстанет и защитит нас? На тя упование наше возлагаем, предивный угодниче Христов. Испроси нам у Господа грехов наших прощение и отврати от нас весь гнев Его, праведно движимый на ны. Утверди веру правую в сердцах наших, защити Церковь святую, духом грядущаго в мир противника Христова обуреваемую. Даруй нам любовь к Богу и друг ко другу, мир и единомыслие, утоли вся раздоры и нестроения наша, да не до конца погибнем. Буди стена крепка и заступление обители твоей, в еяже созидании много потрудился еси. Буди отец и наставник и покровитель иноком, ихже с преподобными Зосимою и Савватием мудре собрал еси на месте трудов ваших. Помози им подвигом добрым подвизатися, веру нераздельну соблюсти, главы невидимых змиев сокрушити, победителем греха явитися и житием своим прославити превелие имя Святыя Троицы. Не забуди и нас, любовию чтущих святую память твою и к тебе, яко отцу чадолюбивому, притекающих. Помогай и нам, отче наш милостивый, в душевных и телесных нуждах наших, подавай нам вся благая и потребная в жизни временней, да ревностно поработаем Господу Богу прочее время живота нашего, и понесем на себе иго Его благое и легкое Его бремя, и, тако достигше благодатию Христовою Небеснаго Царствия, сподобимся с тобою и со всеми святыми славити и воспевати пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Богородичен:
Молитва вторая преподобному Герману Соловецкому
О преподобне и Богоносне отче наш Германе, безмолвнаго иноческаго жития во острове Соловецстем первоначальниче! Молим тя мы, недостойнии, прибегающе к молитвам твоим, имиже купно с молением преподобных отец наших Зосимы и Савватия освящается и прославляется богоизбранное место сие. Буди, с сими угодники Божиими и прочими Соловецкими чудотворцы и всея Российския земли Небесными предстатели, молитвенник и ходатай о нас, грешных, пред Престолом Вседержителя Бога, Емуже в дерзновении предстоиши со Ангелы и всеми святыми, да дарует нам, яко Благий и Человеколюбивый, вся потребная к животу и благочестию, душам и телесем нашим здравие, во всех благих преспеяние и Свою всесильную помощь во всяких искушениих, бедах же и напастех, воздвизаемых на ны от враг спасения нашего; обители твоей моли избавится от всякаго злаго обстояния и приходящим в ню ближним и дальним получити вся просимая ко душевней и телесней пользе. Наипаче же испроси, угодниче Христов, всем нам грехов отпущение, христианскую кончину жития и наследие Царства Небеснаго у Христа Бога нашего, Емуже честь и слава, со Отцем и Святым Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Служба преподобным Зосиме, Савватию и Герману Соловецким
Пéрвое и вторóе пренесéние честны́х и многоцелéбных мощéй
преподóбных и богонóсных отéц нáших
Зоси́мы, Саввáтия и Гéрмана,
Соловéцких начáльников и чудотвóрцев
в лéто 7074 (1566) пренесéны бы́ша мóщи святы́х Зоси́мы и Саввáтия от предéл во свою́ им цéрковь;
в лéто 7500 (1992) пренесéны бы́ша мóщи святы́х Зоси́мы, Саввáтия и Гéрмана из грáда святáго Петрá во оби́тель Соловéцкую
На мáлой вечéрни
На Гóсподи, воззвáх: стихи́ры на 4, глас 1.
Подóбен: Небéсных чинóв:
На нéбо вознося́щии,/ крилé Евáнгельских дóблестей восприи́мше,/ отцы́ святи́и, преми́рных достигóсте/ и, тáмо водворя́ющеся,/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ наслаждáетеся неизречéнных благ.
Небéсных благ желáюще,/ мирскáя слáдкая отвергóсте,/ áлчбою и жáждою томя́ще себé,/ ненасы́тимыя слáдости рачи́телие бы́сте,/ юже ны́не вои́стинну обретóсте,/ отцы́ преподóбнии Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане.
Дóльняя, я́ко преходя́щая,/ отвéргше разýмно,/ вы́шняя при́сно пребывáющая возлюби́сте,/ блажéннии отцы́ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ и тáмо водворя́етеся/ добродéтелей восхождéньми.
Воздержáнием слáсти попрáсте/ и слéзными истóчники плáмень погаси́сте страстéй;/ тéмже, зéмлю ны́не крóтких наслéдовавше,/ свеселя́етеся преподóбным и прáведным,/ отцы́ святи́и/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане.
Слáва, глас 2:
Прииди́те, пóстническое сослóвие,/ днесь ублажи́м сýщия вои́стинну блажéнныя отцы́;/ пóстником бо удобрéние яви́шася,/ добродéтельми украси́вшеся изря́дно./ Тéмже, любóвию сошéдшеся, духóвне торжествýем,/ к ни́мже возопии́м:/ о преподóбнии отцы́ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ я́ко имýще дерзновéние ко Христý Бóгу,/ мир и оставлéние испроси́те/ любóвию чтýщим всечестнýю пáмять вáшу.
И ны́не, прáздника, глас 8: Мрак закóнный:
На стихóвне стихи́ры, глас 2.
Подóбен: Дóме Евфрáфов:
Дом добродéтелей/ вы показáстеся/ и прия́телище даровáнием,/ отцы́ преподóбнии/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане.
Стих: Честнá пред Гóсподем/ смерть преподóбных Егó.
Страстéй победи́телие,/ плóти томи́телие,/ язы́ку воздержáтелие,/ сластéм умертви́телие бы́сте,/ преподóбнии Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане.
Стих: Блажéн муж боя́йся Гóспода,/ в зáповедех Егó восхóщет зелó.
Чи́стыми вáшими моли́твами/ Бóгови прибли́жившеся,/ благодáть и́мате/ нечи́стыя отгоня́ти дýхи от человéк,/ преподóбнии отцы́ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане.
Слáва, и ны́не, Богорóдичен, глас и подóбен тóйже:
Обрáдованная, рáдуйся,/ Я́же Рáдость ми́ру рóждшая,/ Христá Жизнодáвца,/ и прамáтернюю, Дéво,/ печáль отъéмшая.
Тропáрь писан на велицей вечерни. Слáва, и ны́не, прáздника.
На вели́цей вечéрни
Блажéн муж, 1-й антифóн. На Гóсподи, воззвáх: стихи́ры на 10: прáздника 4 и преподóбным 6, глас 8.
Подóбен: О, преслáвнаго чудесé:
Отцы́ преподóбнии/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ впери́вше ум ваш к Бóгу вéрою,/ мирскáго смешéния возгнушáлися естé непостоя́ннаго/ и, крест ваш взéмше, Всеви́дцу послéдовали естé,/ тéло непокори́вое/ пóдвиги воздержáния/ пóмыслу порабóтивше,/ си́лою Божéственнаго Дýха.
Отцы́ Богомýдрии/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ вы, от утрóбы мáтерни Христý прибли́жившеся,/ всем смы́слом Томý прилежáли естé/ и, добродéтельными цвéты украшáеми,/ от вáших пóдвигов Бóгу Вседержи́телю/ плоды́ достóйныя принесли́ естé, преподóбнии;/ тéмже благи́х наслаждéние/ восприя́ли естé, досточýднии.
Преподóбнии отцы́ и премýдрии/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ боля́щим вы яви́лися естé исцелéние/ и хромы́м хождéние,/ всем же, притекáющим с вéрою/ к цельбонóсным мощéм вáшим/ и прося́щим пóмощи и заступлéния,/ моли́твами вáшими/ ми́лости неоскýдно подавáете.
И́ны стихи́ры преподóбным, глас 2.
Подóбен: Егдá от Дрéва:
Егдá уязви́лися естé/ божéственным желáнием,/ тогдá вся, я́же в ми́ре крáсная, ни во чтóже вмени́вше,/ Христý Спаси́телю послéдовали естé;/ богáтство же мимотекýщее дóблественне презрéвше,/ слáву и могýщество,/ я́ко ничтóже сýщее, отвергли естé;/ моли́те, мóлим вас,/ спасти́ и просвети́ти дýши нáша.
Егдá Божéственное рачéние нáйде на вас, преподóбнии отцы́,/ тогдá житéйския молвы́ отлучившеся,/ в Помóрие пусты́нное отыдóсте,/ тáже в морски́й óстров уда-ли́вшеся,/ в нем мнóга лéта терпели́вне подвизалися естé,/ мýжественно со враги́ не-ви́димыми боря́щеся,/ и́хже и победи́сте си́лою Христóвою;/ тéмже венцы́ славы прия́ли естé от Христá Бóга,/ Емýже моли́теся о чтýщих честнýю пáмять вáшу.
Егдá обéты и́ночества Гóсподеви воздáли естé,/ тогдá ýмное óко бóдрственно на Нéбо впери́вше,/ мы́сленныя враги́ слезáми потопи́ли естé;/ и непорóчно ходи́ти в путéх закóна Госпóдня дýшу утверди́вше,/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ дерзновéние к Бóгу стяжáли естé./ Сегó рáди мóлим вас:/ Тогó моли́те/ спасти́ и просвети́ти дýши нáша.
Слáва, глас 1:
Днесь пресвéтлая нам настá пáмять/ преподóбных отéц нáших/ Зоси́мы, Саввáтия и Гéрмана,/ ю́же сошéдшеся достóйно почти́м,/ во псалмéх и пéснех и пéниих духóвных взывáюще,/ и тех чудотвóрным мощéм предстоя́ще, си́це рцем:/ рáдуйтеся, сокрóвища неистощи́мая;/ рáдуйтеся, истóчницы благодáти приснотекýщии;/ рáдуйтеся, превожделéнныя нам цельбонóсныя мóщи вселюбéзных отéц нáших;/ рáдуйтеся, люботрýдныя плóти показýющии;/ рáдуйтеся, благоухáющии нам свящéнныя аромáты./ О, чудотвори́выя мóщи,/ целýюще вас, приéмлем благодáть/ и Благодáтеля Бóга прославля́ем,/ прославля́ющаго рабы́ Своя́ богáтыми даровáнии,/ вопию́ще Емý:/ о всех Благи́й Гóсподи, слáва Тебé.
И ны́не, прáздника, глас тóйже: И́же дрéвле:
Вход. Проки́мен дне. И чтéния 3 преподóбническая.
На лити́и стихи́ра хрáма и преподóбным, глас 1:
Преподóбнии отцы́ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ сошéдшеся любóвию в пáмять вáшу/ ко всечестны́м и чудотвóрным вáшим мощéм,/ свéтло торжествýюще и во глáсех пéсненных пою́ще, вопиéм:/ моли́теся Гóсподеви, поми́ловатися душáм нáшим.
Свéтлая вáша пáмять,/ преподóбнии отцы́ нáши/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ нам сердцá просвещáет:/ зря́ще бо честны́я вáша мóщи,/ врачевствó страстéм неудóбь цели́мым,/ прославля́ем прослáвльшаго вас Гóспода/ и вáша труды́ и пóдвиги венчáвша благодáтию./ Усéрдно и мы подвигóм и трудóм éмшеся,/ вáшею стезéю познáхом ходи́ти вослед Христý Бóгу,/ Егóже моли́те спасти́ и просвети́ти дýши нáша.
Глас 2:
Предстоя́ще честны́м мощéм/ преподóбных отéц нáших, о празднолю́бцы,/ возопии́м похвáльными глáсы, глагóлюще:/ кáко вас ублажи́м, Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ на земли́ пожи́вших пáче человéк/ и в Вы́шних блажи́мых со всéми угóждшими Гóсподеви?/ С ни́миже предстоя́ще во свéте Божéственнем,/ моли́те, мóлим вас,/ избáвитися нам от соблáзнов греховных/ и спасти́ся душáм нáшим.
По успéнии вáшем, блажéннии Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ учи́тели нам бывáют мóщи вáша,/ при́сно бо изливáют чудеса, наставляюще:/ возлюби́те Гóспода, да обря́щете благодáть вéчную/ и ничтóже пáче Егó почти́те,/ да егдá прии́дет, обря́щете покóй со избрáнными Егó./ Егóже да улучи́м вáшими моли́твами, преподóбнии.
Глас 4:
Днесь сошéдшеся, брáтие,/ духóвне почти́м преподóбных отéц нáших/ Зоси́му, Саввáтия и Гéрмана,/ и́же постóм телесá своя́ изнури́ша,/ воздержáнием стрáсти потреби́ша и бдéнием ум очи́стиша,/ моли́твами же дýши просвети́ша,/ нищетóю богáтство прия́ша благодáти/ и послушáнием Бóга благопослýшна стяжáша,/ чистотóю жили́ще Пресвятáго Дýха бы́ша;/ и́хже рáди, врагóв шатáния Христóс низложи́в,/ дáрует нам мир и вéлию ми́лость.
Слáва, глас 8:
Монáхов мнóжества/ настáвники вас чтим, отцы́ святи́и,/ вáми бо путь прáвый вои́стинну ходи́ти познáхом./ Блажéни естé, я́ко Христý рабóтасте/ и врáжию низложи́сте си́лу,/ Áнгелом собесéдницы, преподóбным сопричáстницы и прáведным;/ с ни́миже моли́теся Гóсподеви,/ поми́ловатися душáм нáшим.
И ны́не, прáздника, глас 5: Закóна и прорóков:
На стихóвне стихи́ры, глас 8.
Подóбен: О, преслáвнаго чудесé:
Прииди́те и приими́те, брáтие,/ лию́щияся благодáти/ от мощéй преподóбных отéц нáших/ Зоси́мы, Саввáтия и Гéрмана,/ ти́и бо подвизáшася без лéности во врéменней жи́зни/ и я́ко безплóтнии во плóти пожи́ша./ Тéмже и прия́ша дáры от Христá Бóга,/ и нам прóсят очищéния/ и вéлия ми́лости.
Стих: Честнá пред Гóсподем/ смерть преподóбных Егó.
Цельбонóсным вáшим мощéм предстоя́ще,/ отцы́ нáши Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ приéмлем оби́льно благодáть,/ всяк бо приходя́й с вéрою не посрами́тся,/ приéмлет бо, и́хже трéбует,/ прославля́ющу вас Гóсподу,/ я́ко благоугóдных рабóв бы́вших своемý Влады́це/ и Тогó зáповеди сохрáньших./ Тéмже вас чтим и ублажáем.
Стих: Блажéн муж боя́йся Гóспода,/ в зáповедех Егó восхóщет зелó.
Истóчницы приснотекýщии/ врачевствá безмéзднаго,/ честны́я мóщи вáша, досточýднии отцы́/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане:/ о вели́кия благодáти,/ о си́лы живонóсных мертвецéв!/ И́хже моли́твами, Иисýсе Царю́,/ спаси́ дýши нáша,/ я́ко Еди́н Милосéрд.
Слáва, глас 4:
Весели́тся явлéнно Христóва Цéрковь честнáя/ и торжествýет свéтло,/ возсия́ бо днесь пресвéтлая и всепрáзднственная пáмять/ пренесéния честны́х мощéй преподóбных и богоблажéнных отéц нáших/ Зоси́мы, Саввáтия и Гéрмана,/ крася́щися их многотрýдными пóдвиги, я́ко многоцéнною одéждею,/ и вопиéт хвáлящися и глагóлющи:/ сицевáя моя́ рождéния, такови́и мои́ сы́нове,/ и́хже Евáнгелием породи́х,/ воспитáх же стрáхом Госпóдним,/ и ны́не преподóбны ви́жу./ Прииди́те, пóстническое сослóвие/ и преподóбных ликостоя́ние,/ и рáдуйтеся со мнóю,/ имéю бо в себé принесéнное неистощи́мое сокрóвище,/ пречестны́я и всебогáтыя мóщи преподóбных отéц,/ иже, ныне Престолу Божию предстоят и молятся,/ да ми́лостив бýдет нам в День сýдный.
И ны́не, прáздника, глас 1: Твоегó Единорóднаго Сы́на:
На благословéнии хлéбов тропáрь преподóбным, глас 8:
Я́ко свети́льницы яви́стеся всесвéтлии/ во отóце окиáна мóря,/ преподóбнии отцы́ нáши Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане:/ вы бо, крест Христóв на рáмо взéмше,/ усéрдно Томý послéдовасте/ и, чистотóю Бóгови прибли́жившеся,/ отонýдуже си́лами чудéс обогати́стеся./ Тéмже и мы любéзно притекáем ко святы́м мощéм вáшим и уми́льно глагóлем:/ о, преподóбнии, моли́те Христá Бóга/ спасти́ся душáм нáшим.
Ин тропáрь, глас 4:
Пóстническое и равноáнгельное житиé вáше,/ преподóбнии отцы́ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ вселéнней познáны сотвори́ вас:/ чудодея́нии бо разли́чными, богонóснии, просвещáете/ вéрою призывáющия вы и чтýщия честнýю пáмять вáшу.
Слава, и ныне, праздника.
На ýтрени
На Бог Госпóдь: тропáрь прáздника дважды. Слáва, преподóбным. И ны́не, прáздника.
По 1-й стихолóгии седáлен, глас 1:
Житиé на земли́ благочéстно скончáвше,/ чи́сто селéние Святóму Дýху яви́стеся/ и просвещáете и́же вéрою приходя́щия/ к честны́м мощéм вáшим, блажéннии./ Тéмже моли́те Влады́ку Христá Бóга, богомýдрии отцы́ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ просвети́ти дýши прáзднующих всечестнýю пáмять вáшу. Двáжды.
Слáва, и ны́не, прáздника.
По 2-й стихолóгии седáлен, глас 5:
Пóстники Госпóдни пéсньми почти́м,/ я́ко умертви́вшия вся прилóги страстéй/ воздержáнием твéрдым и крéпким терпéнием/ и посрами́вшия сопроти́внаго всю горды́ню./ Ны́не моли́теся Гóсподеви,/ преподóбнии отцы́ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ поми́ловатися душáм нáшим. Двáжды.
Слáва, и ны́не, прáздника.
Величáние:
Ублажáем вас,/ преподóбнии отцы́ нáши Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ и чтим святýю пáмять вáшу,/ настáвницы монáхов,/ и собесéдницы Áнгелов.
Псалóм избрáнный:
Терпя́ потерпéх Гóспода, и внят ми, и услы́ша моли́тву мою́.
Постáви на кáмени нóзе мои́, и испрáви стопы́ моя́.
Се удали́хся бéгая, и водвори́хся в пусты́ни.
Уподóбихся нея́сыти пусты́нней.
Бдех, и бых я́ко пти́ца осóбящаяся на зде.
Колéна моя́ изнемогóста от постá, и плоть моя́ измени́ся елéя рáди.
Слезáми мои́ми постéлю мою́ омочý.
Я́ко обыдóша мя пси мнóзи, сонм лукáвых одержáша мя.
Напрягóша лук свой вещь гóрьку, состреля́ти в тáйных непорóчнаго.
Предзрéх Гóспода предо мнóю вы́ну, я́ко одеснýю менé есть, да не подви́жуся.
Вси язы́цы обыдóша мя, и и́менем Госпóдним противля́хся им.
Благословéн Госпóдь, И́же не дадé нас в лови́тву зубóм их.
Да исповéдятся Тебé, Гóсподи, вся делá Твоя́, и преподóбнии Твои́ да благословя́т Тя.
И увéдите, я́ко удиви́ Госпóдь преподóбнаго Своегó.
И утруди́ся во век, и жив бýдет до концá.
Храни́т Госпóдь дýши преподóбных Свои́х.
Восхвáлятся преподóбнии во слáве и возрáдуются на лóжах свои́х.
Честнá пред Гóсподем смерть преподóбных Егó.
Пóйте Гóсподеви, преподóбнии Егó, и исповéдайте пáмять святы́ни Егó, во всех лю́дех чудесá Егó.
Слáва, и ны́не: Аллилýиа, три́жды.
По полиелéи седáлен, глас 8:
Егдá, блажéннии, к Божéственному желáнию ум свой впери́сте,/ тогдá остáвисте вся дóлу влекýщая мудровáния/ и в пусты́ню всели́стеся в морски́й óстров,/ идéже процветóсте, я́ко кéдри, добродéтельми прекрáснии,/ страстéй искорени́вше тéрние,/ и в нем насади́сте плоды́ трудóв свои́х,/ тéмже и пожáсте рукоя́тие,/ неотъéмлемо богáтство на Небесéх./ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане преподóбнии,/ моли́те Христá Бóга/ согрешéний оставлéние подáти/ чтýщим любóвию святýю пáмять вáшу. Двáжды.
Слáва, и ны́не, прáздника.
Степéнна, 1-й антифóн 4-го глáса. Проки́мен, глас 4: Честнá пред Гóсподем/ смерть преподóбных Егó. Стих: Что воздáм Гóсподеви о всех, я́же воздадé ми? Вся́кое дыхáние: Евáнгелие от Матфéа, зачáло 43.
По 50-м псалмé стихи́ра, глас 6:
Преподóбнии отцы́,/ слух свой смирéнно Евáнгелию Христóву приклони́вше,/ звáние от Вы́шняго во оби́тели Небéсныя прия́сте/ и, Томý вéрно послéдующе,/ ми́ра крáсная во умéты вмени́сте/ и еди́ныя добрóты вожделéсте Христá;/ Емýже прилéжно моли́теся,/ низпослáти ми́рови мир и Цéрквам единомы́слие,/ странé нáшей на враги́ одолéние,/ брáтии оби́тели вáшея единодýшие и смиренномýдрие/ и душáм нáшим вéлию ми́лость.
Канóна два: прáздника, со ирмосóм на 6, ирмóс по двáжды; и преподóбным отцéм, на 8. Катавáсия, глас 4: Ли́цы изрáильтестии:
Канóн преподóбным, глас 2.
Песнь 1
Ирмóс: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христý Бóгу,/ раздéльшему мóре и настáвльшему лю́ди,/ я́же изведé из рабóты еги́петския,/ я́ко прослáвися.
Припéв: Преподóбнии отцы́ нáши Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане, моли́те Бóга о нас.
Просвещéнием Трисóлнечнаго Божествá озари́вшеся, премýдрии,/ свети́ла яви́стеся осиявáюща всю́ду:/ тем и нас, страстьми омрачéнных,/ просвещéнием благодáти озари́ти помоли́теся/ и сýщаго получи́ти спасéния.
Свéтом Божéственныя благодáти просвещáеми,/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане преблажéннии,/ вéрно светонóсную вáшу пáмять торжествýющих просвети́те/ и от тьмы грехóвныя моли́твами вáшими, преподóбнии, избáвите.
Дýху Святóму хрáми, премýдрии, бы́сте,/ и к Немý все духóвное желáние обрати́сте,/ и сегó рáди крóтких зéмлю наслéдовасте./ Темже бýрю стрáстей наших укроти́те, преподóбнии,/ да в тишинé божéственней песнослóвим вáша пóдвиги.
Богорóдичен: Лю́тыми страстéй навéты обуревáемь есмь, Отрокови́це,/ и прилóги грехóвными погружáемь;/ к Твоемý еди́ному ти́хому и невлáемому пристáнищу любóвию прибегáю, Всепéтая:/ ущéдривши спаси́ мя, Приснодéво.
Песнь 3
Ирмóс: На кáмени мя вéры утверди́в,/ разшири́л еси́ устá моя́ на враги́ моя,/ возвесели́ бо ся дух мой, внегдá пéти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть прáведен, пáче Тебé, Гóсподи.
Высотóю смирéния украшáеми,/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане преподóбнии,/ все ýбо желáние ко Влады́це своемý прострóсте,/ я́ростная же движéния на враги́ вооружи́сте,/ со изря́дными дéлы свои́ми, постóм и моли́твами.
Плóтей свои́х востáния крéпким пощéнием, преподóбнии, умертви́вше,/ оби́телище бы́сте Влады́чне;/ Егóже умоли́те избáвитися скорбéй и мучи́тельства страстéй/ с вéрою притекáющим к вам, преблажéннии.
Имýща споспешествýющу божéственную си́лу,/ исцелéния безчи́сленная источáют мóщи вáша, Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане преподóбнии:/ отгоня́ют от человéк болéзни телéсныя/ и душéвныя стрáсти врачýют пóдвиги вáшими, всечестни́и.
Богорóдичен: Труждáет мя бýря грехóвная/ и возмущéние безмéстных помышлéний:/ умилосéрдися, Всенепорóчная, и рýку ми пóмощи я́ко Ми́лостива простри́,/ да спасен величáю Тя.
Кондáк и икос прáздника.
Седáлен преподóбным, глас 4:
Житéйское мóре воздержáнием безбéдно преплы́сте/ и ко пристáнищу мы́сленному безстрáстия, рáдующеся, доидóсте,/ преподóбнии отцы́ нáши Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ богомýдрии и преблажéннии;/ моли́те Христá Бóга, спасти́ся душáм нáшим. Двáжды.
Слáва, и ны́не, прáздника.
Песнь 4
Ирмос: Пришéл еси́ от Дéвы не ходáтай, ни Áнгел,/ но Сам, Гóсподи, воплóщся/ и спасл еси́ всегó мя человéка./ Тем зовý Ти: слáва си́ле Твоéй, Гóсподи.
Умóм и душéю предочи́стившеся, преподóбнии,/ прéлесть душепáгубную всеконéчне от себé отвергóсте/ и, чýвства своя́ к немýтней тишинé упрáвивше,/ во отóк морски́й, премýдрии, всели́стеся, воспевáюще:/ слáва си́ле Твоéй, Гóсподи.
Закóном Писания Священнаго и рáзуму святы́х поучáющеся,/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане преподóбнии,/ вся́кия добродéтели óбразу навыкóсте, мýдрей пчелé подóбящеся,/ и прия́телище изря́дно Дýху Святóму, премýдрии, бы́сте, воспевáюще:/ слáва си́ле Твоéй, Гóсподи.
Вся́ческими, преподóбнии, светя́щеся чудодéйствы/ и божéственною озаря́еми благодáтию,/ всем познáстеся сокрóвище исцелéний неистощи́мо,/ страстéй отгоня́ете омрачéние/ и врáжия низлагáете ополчéния, воспевáюще:/ слáва си́ле Твоéй, Гóсподи.
Богорóдичен: Из утрóбы Твоея́, Чи́стая Отрокови́це, возсия́в Божéственное Сóлнце,/ сýщия во тьме многобóжия просвети́/ и в сéни смéртней седя́щия, Влады́чице, осия́,/ Емýже воспевáюще зовéм:/ слáва си́ле Твоéй, Гóсподи.
Песнь 5
Ирмос: Просвещéние во тьме лежáщих,/ спасéние отчáянных, Христé Спáсе мой,/ к Тебé ýтренюю, Царю́ ми́ра,/ просвети́ мя сия́нием Твои́м,/ инóго бо, рáзве Тебé, бóга не знáю.
Тéсный путь прострáнному предпочéтше,/ во отóце морстéм вся́ческая утеснения рáдостию претерпевали есте, преподóбнии,/ божéственными же поучéнии дýши своя́ очищáюще,/ на добрóту Бóжию неизглагóланную при́сно взирáли есте, преблажéннии.
Незлóбиви, и крóтцы, и ми́лостиви бы́сте, преподóбнии,/ вся злóбы и стрéлы врáжия до концá погýбльше;/ тéмже, благодáть от Бóга свы́ше приéмше, ми́лостивно нас посещáйте,/ любóвию святýю пáмять вáшу почитáющих.
Я́ко вели́кое сóлнце, вели́чием пóдвиг вáших/ возсия́сте нам, Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане преподóбнии,/ земны́я осиявáюще концы́/ и вся просвещáюще свéтом богоразýмия./ Тéмже мóлим вы:/ просвети́те наш рáзум, отцы́ преблажéннии.
Богорóдичен: От мнóжества востаю́щих на ны в болéзни исчезé живóт наш,/ погрязóхом в прóпасти безчи́сленных согрешéний./ Спаси́ ны, Влады́чице, и возведи́ я́ко ми́лостива, Всенепорóчная,/ Тебé бо и́мамы Еди́ну Предстáтельницу непобеди́му, раби́ Твои́.
Песнь 6
Ирмос: В бéздне грехóвней валя́яся,/ неизслéдную милосéрдия Твоегó призывáю бéздну:/ от тли, Бóже, мя возведи́.
Евáнгельски, преподóбнии, Христá возлю́бльше, ми́ра отврати́стеся,/ в непроходи́мыя же и в пусты́я отóки зашéдше,/ Еди́ному Влады́це своемý прилепи́стеся,/ от Негóже и трудóм воздая́ние приéмше, животý вéчному я́ве причасти́стеся,/ за пою́щия вы моли́теся.
Богомýдрыми пóмыслы преудобри́вшеся, преподóбнии,/ и вся, я́же на земли́ льстя́щая, я́ко умéты вмени́вше,/ к нестарéющему престáвистеся блажéнству. Ныне с ли́ки во свéте безплóтных сил о Бóзе при́сно сликовствуете, преблажéннии.
Стрáнна и преслáвна, преподóбнии, о Бóзе содевáюще чудесá,/ всем, и́же в мóри плáвающим и зле стрáждущим,/ призывáеми скóро предстаéте, от бед избавля́юще;/ и нас, бéдствующих лю́те и напáстьми одержи́мых,/ ми́лостивно предстáвше спасáйте, преблажéннии.
Богорóдичен: Грехá тя́жкое брéмя, éже отяготé на мне, Пречи́стая, облегчи́:/ Ты бо еси́ Предстáтельница грéшником преслáвная,/ Избáвителя и Спáса рóждши земны́м.
Кондáк преподóбным, глас 2:
Христóвою любóвию уязви́вшеся, преподóбнии,/ и Тогó крест на рáмо взéмше,/ понесли́ естé, божéственне вооружи́вшеся на неви́димыя враги́/ и, непрестáнныя моли́твы я́ко копиé в рукáх имýще,/ крéпко победи́ли естé бесóвская ополчéния;/ благодáть Госпóдню приéмше цели́ти недýги душ и телéс/ притекáющих ко святы́м мощéм вáшим,/ чудéс лучи́ испущáете всю́ду./ Тем зовéм вам:/ Рáдуйтеся, преподóбнии отцы́ нáши Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане, монáхом украшéние.
И́кос:
Кто довóлен изрещи́ вáша чудодея́ния,/ преподóбнии отцы́ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане?/ Мы ýбо, рáдостию и божéственною любóвию почитáюще всехвáльную и всечестнýю пáмять вáшу,/ от непости́жнаго умá нáшего недостóйнии,/ мáлое сиé пéние принóсим:/ Рáдуйтеся, испóлненнии Христóвы красоты́,/ и пресвéтла от Негó и преизоби́льна восприи́мшии вéчнующая воздая́ния:/ телесы́ ýбо вас морски́й óстров прия́т,/ дýши же сáмое Нéбо,/ идéже пóчести трудóв свои́х, прехвáльнии,/ восприя́сте от Христá всех Царя́ и Бóга./ Тéмже мóлим вы:/ посещáйте ми́лостивно и моли́те непрестáнно о всех нас,/ преподóбнии отцы́ нáши Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане, монáхом украшéние.
Песнь 7
Ирмос: Óбразу златóму, на пóле Деи́ре служи́му,/ триé Твои́ óтроцы небрегóша безбóжнаго велéния,/ посредé же огня́ ввéржени, орошáеми, поя́ху:/ благословéн еси́, Бóже отéц нáших.
В моли́твах бóдренное, и в пощéниих крéпкое,/ и терпéние во искушéниих неослáбное, умá чистотóю, преподóбнии, показáсте,/ земли́ бо и земны́х достóйно отстýпльше,/ Небéсное обретóсте наслаждéние, воспевáюще:/ благословéн Бог отéц нáших.
Плод духóвный и жéртву непорóчную, житиé своé, преподóбнии, Влады́це принесóсте,/ в воздержáнии бо вся́цем пожи́сте,/ от Негóже и пóчести трудóм я́ко подвигополóжницы восприéмше,/ дéйствуете преслáвная чудесá, воспевáюще:/ благословéн Бог отéц нáших.
Страстьми́ колéблющихся и бýрею грехóвною, преподóбнии, погружáемых,/ я́ко вели́кое к Бóгу дерзновéние имýще, руковóдствуйте/ и всегдá, премýдрии, сохраня́йте почитáющих вас благочéстно,/ я́ко да воспевáем:/ благословéн Бог отéц нáших.
Богорóдичен: Избáви нас от напáстей и скорбéй, и печáлей разли́чных,/ и иноплемéнных нашéствия, и междоусóбныя брáни, Влады́чице Всепéтая,/ я́ко да Тя слáвим и Сы́ну Твоемý взывáем:/ благословéн Бог отéц нáших.
Песнь 8
Ирмос: Пещь иногдá óгненная в Вавилóне дéйства разделя́ше,/ Бóжиим велéнием халдéи опаля́ющая,/ вéрныя же орошáющая, пою́щия:/ благослови́те, вся делá Госпóдня, Гóспода.
В пребывáлища при́сно живýщая всели́стеся, преподóбнии,/ нетлéнных благ наслаждáющеся и Трисóлнечныя свéтлости исполня́ющеся./ Нас, призывáющих вы, тéплым предстáтельством вáшим от всех лю́тых спасáйте, пою́щих:/ благослови́те, вся делá Госпóдня, Гóспода.
Нам, любóвию почитáющим вас/ и честнóе вáше совершáющим торжествó,/ Христóвы угóдницы Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане, преподóбнии отцы́,/ согрешéнием испроси́те оставлéние, и страстéй пременéние,/ и Божéственнаго свéта осия́ние, пою́щим:/ благослови́те, вся делá Госпóдня, Гóспода.
Трóичен: О, Пребезначáльное естествó и Триипостáсное еди́нство,/ Óтче и Сы́не и Дýше Пресвяты́й,/ приими́ о нас моли́твенники Твоя́ преподóбныя угóдники/ и подáждь прегрешéнием разрешéние, и житию́ исправлéние, и злых отчуждéние,/ и сподóби ны в ми́ре воспевáти Твою́ держáву:/ благослови́те, вся делá Госпóдня, Гóспода.
Богорóдичен: Я́ко Еди́на рóждшая безсéменным рождествóм Христá Бóга,/ Мáти Безневéстная Чи́стая,/ Сегó ми́лостива сотвори́, Влады́чице,/ спасти́ рабы́ Твоя́ от наси́лия и мучи́тельства врáжия,/ вопию́щия Христý Сы́ну Твоемý:/ благослови́те, вся делá Госпóдня, Гóспода.
Песнь 9
Ирмос: Безначáльна Роди́теля Сын, Бог и Госпóдь,/ воплощься от Дéвы, нам яви́ся,/ омрачéнная просвети́ти, собрáти расточéнная./ Тем Всепéтую Богорóдицу величáем.
Выспрь к Бóгу имýще мысль, Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане преподóбнии,/ земнáя остáвльше, Небéсная восприя́сте, Бóгу и Спáсу вас вельми́ прослáвльшу,/ трудóв рáди вáших и воздержáния неослáбнаго./ Сегó рáди почитáем вас, преблажéннии.
И́хже благ, преподóбнии, получи́сте/ и Небéсныя слáвы, ея́же от Бóга сподóбистеся,/ и Емýже вы́ну предстоя́ще, моли́теся и нам неотлучéнным бы́ти, мóлим вы,/ рáдостию и божéственною любóвию почитáющим пóдвиги вáша, всечестни́и.
О, божéственнии и богомýдрии отцы́ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане!/ Ми́рови ми́р от Бóга низпослáтися испроси́те,/ Цéрквам соединéние, святéй оби́тели вáшей утверждéние/ и всем правослáвным христиáном предстáтельство и спасéние, преблажéннии.
Богорóдичен: Пощади́ мя, Христé Спáсе,/ пощади́ моли́твами Рóждшия Тя, и всех святы́х Твои́х,/ егдá ся́деши суди́ти делóм мои́м,/ беззакóния и грехи́ моя́ прéзри, я́ко Еди́н безгрéшен./ Мир же подáждь и спасéние воспевáющим Тя,/ Ми́лостиве Бóже и Человеколю́бче.
Свети́лен преподóбным:
Мирскáго пристрáстия, я́ко сквéрны уклони́вшеся/ и áлчбою плоть умертви́вше, блажéннии,/ Небéсною слáвою со Áнгелы обогати́стеся,/ тéмже непрестáнно о нас моли́те Христá Бóга,/ преподóбнии отцы́ нáши Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане. Двáжды.
Слáва, и ны́не, прáздника.
На хвали́тех стихи́ры преподóбным, глас 8.
Подóбен: О, преслáвнаго чудесé:
Имéюще божéственную благодáть учи́теля,/ целоýмием вас наставля́ющу/ к желáнию божéственному,/ отню́дуже мирскáго мятéжа отрекли́ся естé/ и к рáзуму и́стинному возвели́ся естé,/ болéзненными же себé труды́ умудря́юще,/ покори́ли естé лýчшему хýждшее,/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане преподóбнии,/ моли́те спасти́ся нам.
Преподóбнии отцы́/ Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ любвé рáди Христóвы,/ вся я́же на земли́ презрéли естé/ и, в пусты́ню всели́вшеся,/ плотски́я пóхоти мудровáние умертви́ли естé,/ пóстническими труды́ своé житиé уясни́ли естé,/ тем и Христóс дáром чудéс обогати́ вас./ Поминáйте нас, чтýщих пáмять вáшу, досточýднии.
Добродéтели стяжáли естé,/ преподóбнии Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ и́миже Бóгови/ прибли́житися разумевáюще,/ к Томý востекли́ естé/ и при́сно ходáтайствуете о нас,/ éже ми́рно житиé преити́,/ спасти́ся от соблáзн льсти́ваго/ и святы́х рáдости óбщником бы́ти.
Прииди́те, вси хотя́щии исцелéния,/ и почерпи́те винó дýши веселя́щее,/ никáкоже сумня́щеся,/ испóлнь бо честнéйшая чáша/ преблажéнных отéц нáших/ Зоси́мы, Саввáтия и Гéрмана,/ изливáет всем/ приходя́щим с вéрою,/ душáм и телесéм здрáвие.
Слáва, глас 6:
Преподóбнии отцы́ нáши Зоси́мо, Саввáтие и Гéрмане,/ во всю зéмлю изы́де вещáние исправлéний вáших,/ тéмже и на Небесéх обретóсте мзду трудóв свои́х:/ бесóвския полки́ погуби́сте/ и áнгельским чинóм совокупи́стеся,/ и́хже житию́ дóбре поревновáсте./ Дерзновéние имýще к Бóгу,/ ми́ра проси́те душáм нáшим.
И ны́не, прáздника, глас 8. Византи́ево: Поя́т Христóс Петрá, Иáкова и Иоáнна:
Славослóвие вели́кое. Ектении́, и отпýст.
Акафист преподобному Герману, Соловецкому чудотворцу
Кондак 1
Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, отче наш Германе преблаженне, пустыннаго жития на острове Соловецстем первоначальниче, восхваляем тя любовию; ты же, яко имея дерзновение ко Господу, от всяких нас бед и скорбей свобождай, да зовем ти:
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Икос 1
Ангельски пожив, яко ангел безплотен на земли явился еси, преподобне отче наш Германе; ты бо евангельскаго гласа послушав, от юности иго Христово на рамо свое взем, в пустыню потекл еси, и, упование все на Бога возложив, Тому ревностно служити возжелал еси. Сего ради восхваляем тя сице:
Радуйся, родителей твоих плоде благословенный; радуйся, Господа твоего благий рабе и верный.
Радуйся, яко Христа единаго возлюбил еси; радуйся, яко многая лета на острове пустыннем Богу служил еси.
Радуйся, иго Христово на себе вземый; радуйся, от Подвигоположника Христа дар исцелений приемый.
Радуйся, яко красная мира сего нивочтоже вменил еси; радуйся, в бреннем телеси, яко безплотен, пожил еси.
Радуйся, в страсе Божии издетска воспитанный; радуйся, на подвиги иночества от Господа призванный.
Радуйся, места рождения твоего града Тотьмы похвало и утверждение; радуйся, обители Соловецкия славо и ограждение.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 2
Видя, яко надлежит человеку прилежно злая от юности его терпети, усердно потщался еси совлещися ветхаго человека, тлеющаго в похотех его, и облещися в новаго, по Богу созданнаго в преподобии и правде; темже слезами покаяния день и нощь душевную ниву твою орошал еси, терния грехов и страстей искореняя, Христу же поя: Аллилуиа.
Икос 2
Разум просвещен свыше имея, провидел еси, отче Германе, будущая яко настоящая, и егда преподобный Зосима узре свет, осиявый место, на немже живяше, и церковь велию на воздусе, на востоце явльшуюся, тогда пророчески рекл еси ему, глаголя: «Не ужасайся и внимай себе, яко Господь чрез тя монахов множество соберет зде». Мы же, проречения твоего исполнение видяще и сему дивящеся, тако глаголем ти:
Радуйся, душетленных сластей мира сего не познавый; радуйся, премудрости небесныя взыскавый.
Радуйся, яко добре на земли подвизался еси; радуйся, яко козней демонских не убоялся еси.
Радуйся, некнижным путь верный к небесем показавый; радуйся, в молитве и трудех непрестанно пребывавый.
Радуйся, яко нерадивых молитвою твоею к покаянию воздвизаеши; радуйся, яко изнемогающих и унывающих силою благодати укрепляеши.
Радуйся, вольную Христа ради нищету возлюбивый; радуйся, в нестяжании безпечальное житие проводивый.
Радуйся, яко лучами добродетелей твоих иноков просвещаеши; радуйся, яко от всякия напасти их ограждаеши.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 3
Сила Вышняго укрепи тя, егда, приступая работати Господеви, по слову Писания, душу твою во искушение уготовал еси, постом, бдением и многими лишении в пустыни тело твое изнуряя, душу же молитвою непрестанною питая, во псалмех и пениих и песнех духовных воспевая сердцем и усты Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имея ревность о спасении души своея, дом отчий и вся красная мира сего оставил еси, угодниче Христов, и мужественно в пустыню вселился еси, сподвижник и сотаинник преподобным Савватию и Зосиме был еси; темже и на небеси купно с ними мзду трудов своих обрел еси, идеже слышиши от нас похвалы сия:
Радуйся, преподобных Савватия и Зосимы сожителю; радуйся, преподобных совершеннаго безмолвия любителю.
Радуйся, яко тесный путь паче широкаго избрал еси; радуйся, яко непрестанною молитвою дары духовныя стяжал еси.
Радуйся, святым древним отцем ревновавый; радуйся, всего себе на служение Богу предавый.
Радуйся, яко демонския полки всеконечно погубил еси; радуйся, яко ангельския лики возвеселил еси.
Радуйся, плоти угодия никогдаже творивый; радуйся, притекающим к тебе отец чадолюбивый.
Радуйся, яко во плоти сый риз греховных до конца совлеклся еси; радуйся, яко образ Божий в себе благодатию Христовою возставил еси.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 4
Бурю уныния и напастей, от врага спасения подвижником благочестия наводимую, молитвою отгоняя и в непрестанных трудех пребывая, помощию Божиею достигл еси тихаго пристанища, покоя душевнаго, благодарне Благодетелю Богу взывая: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше ревнителие равноангельнаго жития, яко на острове Соловецстем преподобнии oтцы Зосима и Герман обитель боголепнаго Спасова Преображения устрояют и ищущих спасения братолюбно приемлют, Божиим Духом движимии притекаху к има, просяще наставления и руководительства. Мы же, суетою омраченнии, тебе, яко общаго наставника, отче наш Германе, прославляем звании сими:
Радуйся, плоть твою духови покоривый; радуйся, трудом, бдением и постом ю изнуривый.
Радуйся, яко слез твоих струями ниву душевную напоил еси; радуйся, яко вся помыслы душепагубныя от себе удалил еси.
Радуйся, стрелою любве Божественныя сердце твое уязвивый; радуйся, немощи немощных, яко сильный, на себе носивый.
Радуйся, яко причастник всем боящимся Бога был еси; радуйся, яко до зела себе смирил еси.
Радуйся, очи наша верою просвещаяй; радуйся, сердца наша надеждою спасения озаряяй.
Радуйся, яко преподобному Зосиме в созидании обители послужил еси; радуйся, яко подвиги твоими братию всю удивил еси.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 5
Боготечная звезда явился еси, богоблаженне отче наш, преподобным Савватию и Зосиме, егда восхвалял еси пустынность острова Соловецкаго и провождал еси их, по морю плывя, на место святое сие, идеже в безмолвии труды ко трудом прилагая, плоды духовныя собирал еси, Богу же сердцем чистым взывал еси: Аллилуиа.
Икос 5
Видя враг рода человеча, яко необитаемая доселе пустыня процветает, яко крин, и яко в ней имя Господне от пустынножителей прославляется, восхоте погубити святое дело Божие; напусти бо человека некоего с женою его и чады преселитися на остров. Ангели же Господни, биения давше жене, повелеша оставити остров, да будет сей в жилище токмо иноков. Сего ради, прославляюще Господа, тако благоизволившаго, глаголем ти:
Радуйся, измлада иноческое житие избравый; радуйся, пустыннаго и безмолвнаго пребывания взыскавый.
Радуйся, яко непрестанно себе внимал еси; радуйся, яко равноангельное жительство показал еси.
Радуйся, в терпении мнозе потрудивыйся; радуйся, молитв забралом присно ограждавыйся.
Радуйся, яко преподобным Зосиме и Савватию сподвижник и сотаинник был еси; радуйся, яко с ними в пристанище безстрастия достигл еси.
Радуйся, яко злато в горниле искушенный; радуйся, светом Трисиянным озаренный.
Радуйся, яко с небесе на вся ны милостивно призираеши; радуйся, яко вся прошения наша во благо исполняеши.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 6
Проповедник всем глагол ангельских был еси, преблаженне отче, егда, по совершении с преподобным Савватием воскреснаго нощнаго молитвословия изшед из храмины, внезапу услышал еси глас жены плачущия и, узрев ю, вопросил еси о причине плача. Она же рече: «Два юноши светли жестоко биша мя и рекоша ми: бежите отсюду, ибо не для вас место сие, яко зде иноков множество прославит Господа». Ты же, слышав сие, умиленне Богу возгласил еси: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия свет велий от обители Соловецстей, осияваяй всю страну нашу, ибо лучами добродетелей твоих просвещаеши не токмо притекающих к цельбоносным мощем твоим, но и издалече верою призывающих тя. Озари убо светом Евангелия омраченная грехом сердца наша и укрепи нас во благочестии, да вси радостно взываем ти:
Радуйся, пустыни красное прозябение; радуйся, постников предивное украшение.
Радуйся, яко в бодреннем трезвении пребывал еси; радуйся, яко мзду трудов твоих на небеси восприял еси.
Радуйся, ангелов собеседниче; радуйся, Царствия Христова наследниче.
Радуйся, яко благодать от Бога обрел еси; радуйся, яко иерею благоговейному образ твой во сне списати повелел еси.
Радуйся, безмездный недугов целителю; радуйся, благодатный бесов прогонителю.
Радуйся, яко с преподобными Зосимою и Савватием ревностно трудился еси; радуйся, яко с ними наставник добр монахом явился еси.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 7
Хотя всем человеком спастися и в разум истины приити, Человеколюбец Господь указа ти место удобно спасения, идеже ты многими поты и скорбьми, злострадании и лишении неленостне Богу работал еси, выну вопия Ему: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго Моисеа, древнему подобна, видим тя, богоизбранне отче наш, ибо в пустыни земнаго странствия нашего всех, к помощи твоей прибегающих, к Иерусалиму горнему наставляеши, фараона мысленнаго потопляя и всех молением твоим ограждая, вопиющих ти таковая:
Радуйся, молитвенниче наш неусыпный; радуйся, предстателю о нас непостыдный.
Радуйся, яко скорби пустыннаго жития доблественне претерпел еси; радуйся, яко постом и молитвою, аки крилами, на высоту добродетелей возшел еси.
Радуйся, чистотою душевною и телесною Бога прославивый; радуйся, нравы твоими вся ны наставивый.
Радуйся, яко в небесных чертозех вселился еси; радуйся, яко оных обителей и нам пред Богом ходатай явился еси.
Радуйся, бед и напастей нас свобождаяй; радуйся, всем благая от Спаса Христа подаваяй.
Радуйся, яко непрестанно духом горел еси; радуйся, яко со всеми человецы мир имел еси.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 8
Странно убо видети, како ты, богоблаженне отче, старостию притружденный, за послушание настоятелю и братии по морю многажды плавал еси, о нуждах новосозидаемыя обители и об утешении братии попечение имея, отнюд покоя себе не дая и среди опасностей потопления живот твой Богови вверяя и сердцем взывая Ему: Аллилуиа.
Икос 8
Весь ум твой в небесная вперив, горняя мудрствовал еси, а не земная, преподобне отче наш, вышних ища, идеже есть Христос одесную Бога седя, идеже празднующих глас непрестанный, идеже радость праведных несказанная. Тамо убо со всеми святыми водворяяся, слышиши от нас ублажения сии:
Радуйся, очесы веры на Христа присно взиравый; радуйся, в злостраданиих николиже роптавый.
Радуйся, яко на ладии многажды по морю плыл еси; радуйся, яко сие за послушание настоятелю и братии творил еси.
Радуйся, морских волнений и напастей не страшивыйся; радуйся, благому Промыслу Божию всецело покоривыйся.
Радуйся, яко смирением и послушанием Богу угодил еси; радуйся, яко козни вражия до конца сокрушил еси.
Радуйся, в бурю пловцем подаваяй спасение; радуйся, дивное им в бедах поможение.
Радуйся, яко душу твою по братии полагал еси; радуйся, яко имя Господне непрестанно призывал еси.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 9
Всякое плотское мудрование мужественне отринув, вдал еси себе в совершенное послушание настоятелю и братии, памятуя слово наставления святоотеческаго, яко послушание паче поста и молитвы есть, и тако достигл еси в мужа совершенна, в меру возраста Христова, Богу поя: Аллилуиа.
Икос 9
Витии премудрии не возмогут достойно восхвалити труды и подвиги твоя, ибо всего себе от юности в жертву Господеви возложив, даже до старости многолетныя распинал еси плоть со страстьми и похотьми, да очистиши сердце твое и да будеши храм Животворящаго Духа Святаго. Сподоби и нас, святче Божий, тебе усердно подражати и сице тебе возглашати:
Радуйся, в пустынных дебрех и горах привитавый; радуйся, постом и молитвою в напастех себе ограждавый.
Радуйся, яко чести и славы мирския избегал еси; радуйся, яко во смирение аки в порфиру Царствия Небеснаго облеклся еси.
Радуйся, благодати сосуде избранный; радуйся, любве, соуза совершенства, кладенец преизливанный.
Радуйся, яко игу Христову выю твою подклонил еси; радуйся, яко по трудех дневных нощи в молитве проводил еси.
Радуйся, вся обеты иноческия свято соблюдавый; радуйся, прельщениям лукаваго никакоже внимавый.
Радуйся, яко от всякаго зла себе хранил еси; радуйся, яко полчища бесов посрамил еси.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 10
Спасти хотя душу твою, нозе твои на камени веры поставил еси и, светильник слова Божия вжег, в законе Господни ходил еси, помышляя, яко странник и пришлец еси на земли, и яко жительство Твое на небеси есть. Сего ради ко всем заповедем Господним направлялся еси, всяк путь неправды возненавидев, во еже непрестанно воспевати Христу Богу ангельскую песнь: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси и крепкое заступление обители твоея и всем верно молящимся тебе, ибо небесе и земли Творец, видя богоугодное житие твое, облагодати тя, да будеши печальным утешение, скорбящим радование, недугующим врач и целитель, кающимся надежда прощения и всем во всяких нуждах помощник, да вси ублажают тя сице:
Радуйся, образе кротости и смирения; радуйся, теплый ходатаю нам спасения.
Радуйся, яко ревнующих о спасении под кровом своим соблюдаеши; радуйся, яко трудников и богомольцев обители твоея с небеси благословляеши.
Радуйся, обидимых благонадежное и скорое защищение; радуйся, в скорбех и печалех нам всем утешение.
Радуйся, яко всем, притекающим к тебе, в нуждах помогаеши; радуйся, яко за вся православныя христианы молитвы Богу возсылаеши.
Радуйся, на свещнице Христовой поставленный; радуйся, на земли дивно от Бога прославленный.
Радуйся, яко гнев Божий от нас грешных отвращаеши; радуйся, яко любовию чтущих святую память твою благодатно посещаеши.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 11
Пение надгробное со слезами смешанное принесл еси, всеблаженне отче, егда, возвратився в обитель, уведел еси о преставлении сподвижника твоего преподобнаго Савватия, егоже зело, яко брата, любил еси. Егда же Господь посла тебе новаго сподвижника твоего, преподобнаго Зосиму, тогда радости исполнився, благодарно Богу возгласил еси: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарное светило показался еси, отче наш, Германе, в нощи греховней блуждающим, души наша светом богопознания просвещая и по пути заповедей Христовых ходити наставляя. Сего ради к тебе усердно притекаем и тако тя восхваляем:
Радуйся, целомудрия изрядный ревнителю; радуйся, чистоты усердный блюстителю.
Радуйся, яко надежду небеснаго наследия в себе имел еси; радуйся, яко жития преподобных Зосимы и Савватия списати повелел еси.
Радуйся, вся заветы преподобнаго Зосимы свято хранивый; радуйся, ни един же от них преступивый.
Радуйся, яко о смертнем часе непрестанно помышлял еси; радуйся, яко ко исходу от жития сего себе присно уготовлял еси.
Радуйся, по Бозе упование твое на Матерь Божию возлагавый; радуйся, Богородицу яко Матерь Света выну в песнех величавый.
Радуйся, яко преподобнаго Зосиму ко гробу проводил еси; радуйся, яко тело его многотрудное слезами теплыми оросил еси.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 12
Благодать, свыше ти дарованную, подаждь нам, досточудне отче наш, яко да и мы, подражающе вере и благочестию твоему, принесем Спасителю нашему дары духовныя: покаяние теплое, молитвы усердныя, братолюбие нелицемерное со всеми добродетельми и сподобимся купно с тобою взывати Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твоя чудеса, богоносне отче наш, восхваляем подвиги твоя, ублажаем и кончину твою, ибо, на смертнем одре возлежа и исход свой провидя, возжелал еси исповедатися и Святых Христовых Таин причаститися. Сподоби убо и нас христианския кончины живота нашего и добраго ответа на Страшнем судищи Христове, да зовем ти:
Радуйся, в монастыри преподобнаго Антония Римлянина богоугодное житие твое скончавый; радуйся, в Новограде на послушании умиленный дух твой Богу предавый.
Радуйся, яко и по смерти чудесы твоими сияеши; радуйся, яко духи нечистыя от человек прогоняеши.
Радуйся, от обители земныя во обители небесныя преселивыйся; радуйся, тамо со всеми святыми в вечней славе водворивыйся.
Радуйся, яко мощи твоя на месте трудов твоих почивают; радуйся, яко тыя мощи исцеления верующим источают.
Радуйся, духом воскресый прежде общаго воскресения; радуйся, и нашим душам указуяй путь обновления.
Радуйся, яко монахов множество наставника тя почитают; радуйся, яко православных собор присно тя ублажает.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 13
О преподобне и преблаженне отче наш Германе, приими ныне малое сие моление наше, от души в похвалу тебе приносимое, и твоим многомощным предстательством умоли Господа нашего Иисуса Христа, да пробавит милость Свою нам грешным и подаст нам во временнем житии нашем вся благая и потребная яже к животу и благочестию, да и мы с тобою и всеми святыми выну Ему вопием: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангельски пожив, яко ангел безплотен на земли явился еси, преподобне отче наш Германе; ты бо евангельскаго гласа послушав, от юности иго Христово на рамо свое взем, в пустыню потекл еси, и, упование все на Бога возложив, Тому ревностно служити возжелал еси. Сего ради восхваляем тя сице:
Радуйся, родителей твоих плоде благословенный; радуйся, Господа твоего благий рабе и верный.
Радуйся, яко Христа единаго возлюбил еси; радуйся, яко многая лета на острове пустыннем Богу служил еси.
Радуйся, иго Христово на себе вземый; радуйся, от Подвигоположника Христа дар исцелений приемый.
Радуйся, яко красная мира сего нивочтоже вменил еси; радуйся, в бреннем телеси, яко безплотен, пожил еси.
Радуйся, в страсе Божии издетска воспитанный; радуйся, на подвиги иночества от Господа призванный.
Радуйся, места рождения твоего града Тотьмы похвало и утверждение; радуйся, обители Соловецкия славо и ограждение.
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Кондак 1
Избранный чудотворче и изрядный угодниче Христов, отче наш Германе преблаженне, пустыннаго жития на острове Соловецстем первоначальниче, восхваляем тя любовию; ты же, яко имея дерзновение ко Господу, от всяких нас бед и скорбей свобождай, да зовем ти:
Радуйся, отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче.
Молитва 1‑я
О великий угодниче Христов, земный ангеле и небесный человече, преблаженне отче наш Германе, преподобных Зосимы и Савватия сподвижниче, Соловецкий чудотворче и пустынножителю, обстояще честную раку цельбоносных мощей твоих, мысленными очесы зрим тя с нами суща и мольбам нашим внемлюща. Сего ради, с верою и любовию припадающе к тебе, молим тя: призри с небесе святаго на нас грешных, слабых духом и немощных телом и умилосердися, помози нам твоим многомощным ходатайством ко Творцу и Спасителю нашему. Ты веси, яко, подобно реце многоводней, разливаются по земли нашей безбожие, неверие, зловерие, ереси, расколы, распри, раздоры, разделения, и увы нам. Среди именующихся именем Христовым хулится имя Божие, раздирается Церковь – Тело Христово, попираются Евангелие и закон Христов. Ты зриши оскудение велие любве многих и умножение беззаконий, ихже ради грядет гнев Божий на нас грешных. К кому прибегнем, отче наш? К кому возопиим? Кто предстанет и защитит нас? На тя упование наше возлагаем, предивный угодниче Христов. Испроси нам у Господа грехов наших прощение и отврати от нас весь гнев Его, праведно движимый на ны. Утверди веру правую в сердцах наших, защити Церковь святую, духом грядущаго в мир противника Христова обуреваемую. Даруй нам любовь к Богу и друг ко другу, мир и единомыслие, утоли вся раздоры и нестроения наша, да не до конца погибнем. Буди стена крепка и заступление обители твоей, в еяже созидании много потрудился еси. Буди отец и наставник и покровитель иноком, ихже с преподобными Зосимою и Савватием мудре собрал еси на месте трудов ваших. Помози им подвигом добрым подвизатися, веру нераздельну соблюсти, главы невидимых змиев сокрушити, победителем греха явитися и житием своим прославити превелие имя Святыя Троицы. Не забуди и нас, любовию чтущих святую память твою и к тебе, яко отцу чадолюбивому, притекающих. Помогай и нам, отче наш милостивый, в душевных и телесных нуждах наших, подавай нам вся благая и потребная в жизни временней, да ревностно поработаем Господу Богу прочее время живота нашего, и понесем на себе иго Его благое и легкое Его бремя, и, тако достигше благодатию Христовою Небеснаго Царствия, сподобимся с тобою и со всеми святыми славити и воспевати пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва 2‑я
О преподобне и Богоносне отче наш Германе, безмолвнаго иноческаго жития во острове Соловецстем первоначальниче! Молим тя мы, недостойнии, прибегающе к молитвам твоим, имиже купно с молением преподобных отец наших Зосимы и Савватия освящается и прославляется богоизбранное место сие. Буди, с сими угодники Божиими и прочими Соловецкими чудотворцы и всея Российския земли Небесными предстатели, молитвенник и ходатай о нас, грешных, пред Престолом Вседержителя Бога, Емуже в дерзновении предстоиши со Ангелы и всеми святыми, да дарует нам, яко Благий и Человеколюбивый, вся потребная к животу и благочестию, душам и телесем нашим здравие, во всех благих преспеяние и Свою всесильную помощь во всяких искушениих, бедах же и напастех, воздвизаемых на ны от враг спасения нашего; обители твоей моли избавится от всякаго злаго обстояния и приходящим в ню ближним и дальним получити вся просимая ко душевней и телесней пользе. Наипаче же испроси, угодниче Христов, всем нам грехов отпущение, христианскую кончину жития и наследие Царства Небеснаго у Христа Бога нашего, Емуже честь и слава, со Отцем и Святым Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Тропарь Герману Соловецкому
глас 8
Жела́нием духо́вным от ю́ности распаля́емь, преподо́бне Ге́рмане,/ Христу́ те́сным жития́ путе́м после́довал еси́/ и, в морски́й пусты́нный о́стров, а́ки в ти́хое приста́нище, всели́вся,/ в нем мно́га ле́та по́стнически пожи́л еси́,/ иде́же блаже́нным отце́м Зоси́ме и Савва́тию сожи́тель был еси́,/ с ни́миже моли́ Христа́ Бо́га о нас,// любо́вию чту́щих святу́ю па́мять твою́.
Перевод: Стремлением духовным с юности воспламеняем, преподобный Герман, Христу ты последовал тесным жизненным путем и на морском пустынном острове, как в тихом пристанище, ты поселился, в нем многие годы постнически прожил ты, вместе с блаженными отцами Зосимой и Савватием, с ними же моли Христа Бога о нас, с любовью почитающих святую память твою.
Вернуться к списку