- Новинки
- Выгодная цена
- Распродажа
- Последний товар
- Коллекции
- Как оставить отзыв
- Хит продаж
- Весеннее обновление
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Преподобный Антоний Римлянин, Новгородский
Преподобный Антоний Римлянин родился в Риме в 1067 году от богатых родителей, держащихся православного исповедания веры, и был воспитан ими в благочестии. Лишившись родителей в 17 лет, он принялся за изучение писаний отцов на греческом языке. Затем он раздал часть наследства нищим, а другую вложил в деревянную бочку и пустил ее в море. Сам же принял пострижение в одном из пустынных скитов, где прожил 20 лет.
Гонение со стороны латинян на православных принудило братию разойтись. Преподобный Антоний скитался, переходя с места на место, пока не нашел на пустынном берегу моря большой камень, на котором целый год прожил в посте и молитве. Страшная буря, разыгравшаяся 5 сентября 1105 года, сорвала камень, на котором находился преподобный Антоний, и понесла его в море. Под праздник Рождества Пресвятой Богородицы камень остановился в 3 верстах от Новгорода на берегу реки Волхов при селе Волховском. Событие это засвидетельствовано в новгородских летописях. На этом месте преподобный с благословения Новгородского святителя Никиты Затворника († 1109, память 14 мая), основал монастырь в честь Рождества Пресвятой Богородицы.
На другой год рыболовы выловили бочку с наследством преподобного Антония, пущенную в море много лет назад. Указав, что находилось в бочке, преподобный забрал бочку и купил для обители земли.
Духовное подвижничество сочеталось в обители с напряженной трудовой деятельностью. Преподобный Антоний заботился, чтобы из монастырских доходов оказывалась помощь нищим, сиротам и вдовам. В 1117 году преподобный начал каменное строительство в монастыре. До наших дней сохранился собор в честь Рождества Пресвятой Богородицы, построенный при жизни преподобного в 1117–1119 г.г. известным новгородским зодчим Петром, с фресковыми росписями 1125 года. В 1131 году святитель Нифонт Новгородский поставил преподобного Антония игуменом монастыря. Скончался святой Антоний 3 августа 1147 года, имея 79 лет от рождения, и был погребен святителем Нифонтом.
Мощи его обретены 1 июля 1597 года нетленными и положены в окованную серебром раку. С того времени был учрежден в память его крестный ход из Софийского собора, в первую пятницу после Петрова дня. При раке преподобного находилась ветвь осоки, с которой Антоний приплыл из Рима, держа ее в руке. Так он изображается и на иконах. До 30-х годов XX века мощи преподобного Антония почивали в соборной монастырской церкви Рождества Пресвятой Богородицы, в приделе его имени. В настоящее время их судьба неизвестна.
Прославлен преподобный Антоний в 1597 году. Память его отмечается также (в честь обретения мощей) в первую пятницу после празднования первоверховным апостолам Петру и Павлу (29 июня) и 17 января – в день тезоименитства, когда празднуется память преподобного Антония Великого . Первоначальное житие преподобного Антония Римлянина было написано вскоре после его кончины учеником и преемником по игуменству священноиноком Андреем, а обработка жития, сказание об обретении мощей и похвальное слово – пострижеником Антониева монастыря, иноком Нифонтом, в 1598 году (издано в "Православном собеседнике", Казань, 1858, май–июнь). Сохранились духовная и купчая грамоты преподобного Антония, изданные неоднократно. (Последние публикации: Грамоты Великого Новгорода и Пскова. М.–Л., 1949, с. 159–161, N 102, 103; Янин В.Л. Очерки комплексного источниковедения. Средневековый Новгород. М., 1977, с. 58–59).
Молитва преподобному Антонию Римлянину
Акафист святому преподобному Антонию Римлянину, Новоградскому чудотворцу
Конда́к 1
Избра́нный чудотво́рче и изря́дный уго́дниче Христо́в, ско́рый помо́щниче и моли́твенниче о душа́х на́ших, преподо́бне о́тче Анто́ние, пе́сньми восхваля́ем тя́, засту́пника на́шего. Ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких на́с бе́д свободи́, любо́вию тебе́ зову́щих:
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
И́кос 1
Ангельски на земли́ пожи́в, богому́дре Анто́ние, по́двигом до́брым подвиза́лся еси́: кре́ст бо на ра́мена взе́м, Влады́це Христу́ после́довал еси́. Ны́не же предстоя́ престо́лу сла́вы, моли́ся о на́с, почита́ющих тя́ и зову́щих тебе́ си́це:
Ра́дуйся, я́ко чистото́ю и святы́нею а́нгелом уподо́бился еси́; ра́дуйся, я́ко посто́м и бде́нием безстра́стия дости́гл еси́.
Ра́дуйся, свети́льниче Боже́ственнаго све́та; ра́дуйся, моли́тв благово́нное кади́ло.
Ра́дуйся, ве́рных нело́жное утвержде́ние; ра́дуйся, неве́рных богому́дренное обличе́ние.
Ра́дуйся, христиа́н благооти́шное приста́нище; ра́дуйся, благоче́стия стено́ необори́мая.
Ра́дуйся, кре́пкое корми́ло Це́ркве Христо́вы; ра́дуйся, непоколеби́мый сто́лпе Правосла́вия.
Ра́дуйся, апо́стольских преда́ний ве́рный блюсти́телю; ра́дуйся, пра́вил седми́ Вселе́нских собо́ров храни́телю.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 2
Ви́дя Госпо́дь Бо́г тве́рдое жела́ние души́ твоея́ сохрани́тися от врежде́ния ве́ры, о́тче на́ш Анто́ние, я́ко но́ваго Авраа́ма, пресе́льника тя́ сотвори́ в земли́ тебе́ еще́ чужде́й, оба́че по ве́ре уже́ ро́дственней. Те́мже мы́, ра́дости испо́лнени, благодари́м Бо́га, ди́вно прославля́ющаго святы́я Своя́, вопию́ще Ему́: Аллилу́ия.
И́кос 2
Ра́зум просвеще́н свы́ше име́яй, все́м се́рдцем возлюби́л еси́ правосла́вную ве́ру. Не терпя́ ви́дети в це́ркви Ри́мстей смуще́ния, и раздо́ры, и мяте́жи ве́лии, восхоте́в оста́вил еси́ оте́чество и ро́д тво́й. Мы́ же, похваля́юще ре́вность твою́ по ве́ре, о́тче Анто́ние, ра́достно взыва́ем ти́:
Ра́дуйся, преподо́бных вели́ких отце́в после́дователю; ра́дуйся, отступле́ний Ри́мских обличи́телю.
Ра́дуйся, безмо́лвия люби́телю; ра́дуйся, пусты́нный на мо́ри и на су́ши жи́телю.
Ра́дуйся, де́нь и но́щь на ка́мени моли́выйся; ра́дуйся, не име́вый ку́щи, ниже́ покро́ва.
Ра́дуйся, пусты́нным зла́ком пита́выйся; ра́дуйся, по́стников похвало́.
Ра́дуйся, наста́вниче богому́дрия; ра́дуйся, мона́шествующих сла́во.
Ра́дуйся, ско́рый к освобожде́нию от мирски́х сете́й споспе́шниче; ра́дуйся, наде́жный хода́таю на́м Ца́рствия небе́снаго.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 3
Си́ла Вы́шняго восхи́ти тя́ от Ри́ма, богому́дре Анто́ние, на ка́мени, я́ко на ле́гцем корабли́, принесе́ тя́ в зе́млю Ру́сскую, иде́же обре́т ти́хое приста́нище, в пусты́ни всели́лся еси́, неле́ностно порабо́тал Христу́, и во мно́зем долготерпе́нии руководи́л еси́ в Ца́рствие Бо́жие духо́вная ча́да твоя́, научи́в и́х еди́неми усты́ и еди́нем се́рдцем пе́ти Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 3
Име́яй в се́рдце свое́м о́гнь любве́ Боже́ственныя, богому́дре о́тче, кре́пко подвиза́лся еси́ проти́ву ко́зней диа́вольских, и победи́тельным ору́жием креста́ Госпо́дня разсека́л еси́ се́ти лука́ваго, я́ко паучи́ну. Те́мже мо́лим тя́, о́тче Анто́ние, помози́ и на́м спасе́ние улучи́ти, да с любо́вию зове́м ти́ такова́я:
Ра́дуйся, ра́бе Бо́жий, благíй и ве́рный; ра́дуйся, сосу́де по́лный небе́сныя благода́ти.
Ра́дуйся, я́ко упова́нием Но́ю уподо́бился еси́; ра́дуйся, я́ко подо́бно Илии́ и Елиссе́ю по бе́здне водно́й на ка́мени ше́ствовал еси́.
Ра́дуйся, учи́телю смире́ния и целому́дрия; ра́дуйся, о́бразе кро́тости и послуша́ния.
Ра́дуйся, пропове́дниче чуде́с Христо́выхъ; ра́дуйся, наста́вниче де́л до́брыхъ.
Ра́дуйся, бесо́вских си́л прогна́ние; ра́дуйся, сто́лпе ве́ры и утвержде́ние.
Ра́дуйся, восприя́вший от Христа́ си́лу и прему́дрость; ра́дуйся, вмести́лище Ду́ха Всесвята́го.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 4
Бу́ри морски́х во́лн не убоя́лся еси́, преподо́бне о́тче Анто́ние, бы́в несе́н на ка́мени с ве́твию в руце́ твое́й: не прии́де к тебе́ ни ско́рбь, ниже́ стра́х, ни и́ная печа́ль ка́я, ни а́лчба, ни жа́жда. Но ве́сь у́м в Бо́зе углуби́в, и Того́ во́ли себе́ вда́в, пребы́л еси́ моля́ся Христу́ Бо́гу и Пречи́стей Его́ Ма́тери, и веселя́ся душе́ю, пе́л еси́ с во́и небе́сными: Аллилу́ия.
И́кос 4
Слы́шавше ди́вное твое́ от ю́га к се́веру прехожде́ние, богоно́сне Анто́ние, я́коже бо Авваку́м в Вавило́н, пренесе́н бы́л еси́ си́лою Бо́жиею в Но́вград, я́ко а́нгела во пло́ти разуме́юще тя́, вопие́м ти́ си́це:
Ра́дуйся, дре́вле бы́вшаго Ри́мския Це́ркви правосла́вия осия́ние; ра́дуйся, Нову́граду благода́тное процвете́ние.
Ра́дуйся, свети́льниче многосве́тлый дарова́ний духо́вныхъ; ра́дуйся, но́щи неве́дения и заблужде́ний разгони́телю.
Ра́дуйся, мглу́ страсте́й хотя́щим отгна́ти посо́бниче; ра́дуйся, по вода́м чуде́сно пла́вание соверши́вый и ры́бныя ловцы́ обличи́вый.
Ра́дуйся, по мо́рю пла́вающих до́брый ко́рмчий; ра́дуйся, по реце́ Во́лхове обурева́емых ти́хое приста́нище.
Ра́дуйся, бе́дствующих помо́щниче; ра́дуйся, утопа́ющих избавле́ние.
Ра́дуйся, блужда́ющих ве́рный наста́вниче; ра́дуйся, и́щущих и́ноческаго жития́ прибе́жище и руководи́телю.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 5
Боготе́чную звезду́ мня́ся зре́ти вы́спрь во о́блацех Пречи́стую Влады́чицу на́шу Богоро́дицу, Преве́чнаго Младе́нца на рука́х держа́щую: бы́в ве́сь в ра́дости духо́вней, преподо́бне Анто́ние, небре́гл еси́ о стра́шном посреде́ во́лн морски́х пла́вании, но а́ки вне́ те́ла сы́й, забы́ себе́ услажда́емый виде́нием Цари́цы Небе́сныя, и от Тоя́ луче́ю не́коею Боже́ственною озаря́емь пе́л еси́ Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 5
Ви́девше тя́, о́тче Анто́ние, Вели́каго Нова́града лю́дие возра́довавшеся ра́достию неизглаго́ланною, нача́ша благогове́йно приходи́ти к тебе́, прося́ще у тебе́ моли́тв и благослове́ния. Ты́ же уве́дев пренесе́нна себе́ во гра́д, цвету́щь правосла́вною ве́рою, подиви́вся всемо́щной си́ле Бо́жией, ка́ко в два́ дни́ и в две́ но́щи толи́кую долготу́ пути́ прейти́ тебе́ устро́и Госпо́дь, возра́довался и возблагодари́л еси́ Его́. Мы́ же, ча́да твоя́, о́крест ра́ки твоея́ предстоя́ще, благодаря́ще Бо́га, любо́вию вопие́м ти́:
Ра́дуйся, я́ко да́ра вели́каго от Бо́га сподо́блен еси́; ра́дуйся, я́ко дре́вним чудесе́м подо́бное на тебе́ соде́яся.
Ра́дуйся, но́вый Илие́, я́ко на ка́мени, а́ки на колесни́це о́гненней, по вода́м ше́ствовал еси́; ра́дуйся, на́ш апо́столе, я́ко на ка́мени, а́ки на о́блацех, несе́н бы́л еси́.
Ра́дуйся, я́ко тобо́ю посети́ и благослови́ Бо́г новопросвеще́нныя лю́ди Нова́града; ра́дуйся, я́ко тобо́ю укрепи́ и́х в правосла́вней ве́ре.
Ра́дуйся, истолкова́телю Ева́нгельскаго уче́ния; ра́дуйся, наста́вниче и на́с, во гресе́х живу́щихъ.
Ра́дуйся, неусы́пный на́ш храни́телю; ра́дуйся, о все́х ве́рный хода́таю.
Ра́дуйся, я́ко твои́м моле́нием от а́да свобожда́емся; ра́дуйся, я́ко твои́м предста́тельством ра́йския жи́зни сподобля́емся.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 6
Слове́с Ева́нгельских, е́же не иска́ти сла́вы от челове́к, ве́рный храни́тель показа́лся еси́, богоблаже́нне Анто́ние, егда́ бо святи́тель Бо́жий Ники́та, уве́дев о тебе́, призва́ к себе́, вопроша́я: «кто́ еси́, отку́ду и ка́ко прише́лъ?» Ты́ ничто́же и́но отвещава́ше, то́чию кла́няяся, глаго́лаше: «прости́ мя́, влады́ко святы́й, гре́шна су́ща челове́ка и стра́нна». Мы́ же, чудя́ся толи́кому смире́нию твоему́, взыва́ем Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 6
Возсия́в от Ри́мския страны́, о́тче на́ш Анто́ние, просвети́л еси́ чу́дным твои́м житие́м зе́млю Новгоро́дскую, в не́йже оби́тель сотвори́л еси́, и хра́м пречу́ден Бо́жией Ма́тери созда́л еси́. Сего́ ра́ди благодаря́ще Отца́ Небе́снаго, да́вшаго тебе́ толикую благода́ть си́лы Своея́, к тебе́, я́ко к те́плому о на́с моли́твеннику, ра́достная воспева́ем та́ко:
Ра́дуйся, а́нгельское житие́ на́м явля́яй; ра́дуйся, стра́сти грехо́вныя укроща́яй.
Ра́дуйся, о́бразе и́стиннаго смире́ния; ра́дуйся, зерца́ло соверше́ннаго терпе́ния.
Ра́дуйся, наста́вниче вели́кий спасе́нию; ра́дуйся, приводя́й гре́шных ко исправле́нию.
Ра́дуйся, изве́стный исполни́телю за́поведей Христо́выхъ; ра́дуйся, ду́ш немощны́х исцеле́ние.
Ра́дуйся, ми́лостыню твори́ти науча́яй; ра́дуйся, ри́зы и бра́шна неиму́щим подава́ти повелева́яй.
Ра́дуйся, пусты́нниче, мирску́ю че́сть и бога́тство возненави́девый; ра́дуйся, по́стниче, от ю́ности Бо́гу послужи́вый.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 7
Хотя́й избра́н до́м Ду́ху Свято́му себе́ сотвори́ти, потща́лся еси́ те́сным и ско́рбным путе́м, веду́щим в жи́знь ве́чную, взе́м на ра́мо свое́ кре́ст Христо́в, ше́ствовати, е́же благода́тию Бо́жиею от ю́ности твоея́ непоро́чно соверши́в, дости́гл еси́ угото́ваннаго тебе́ небе́снаго воздая́ния, и та́мо благода́рственно пое́ши Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 7
Но́вый вои́стинну подви́жник яви́лся еси́ в земле́ Россíйстей, о́тче на́ш Анто́ние. Кто́ изочте́т твоя́ по́стническия по́двиги? Кто́ не подиви́тся вели́кому смире́нию твоему́? Кто́ от челове́к возмо́жет святы́ни твоея́ вели́чие пропове́дати? Вои́стинну с небеси́ пе́снь тебе́ мо́жет бы́ти воспева́ема, а не земли́. Мы́ же, любо́вию возбужда́еми, дерза́ем пе́ти тебе́ си́це:
Ра́дуйся, земны́й а́нгеле и небе́сный челове́че; ра́дуйся, во пло́ти пожи́вый духо́вне, на земли́ небе́сне.
Ра́дуйся, вся́кую доброде́тель де́лы свои́ми изобрази́вый; ра́дуйся, душе́вныма очи́ма вы́ну Го́спода созерца́вый.
Ра́дуйся, пред лице́м Бо́жиим, я́ко сы́н пред Отце́м ходи́вый; ра́дуйся, яко во́ин пред воево́дою, гото́вый вся́ повеле́нная твори́ти.
Ра́дуйся, и́го Христо́во возлюби́вый; ра́дуйся, до́бре ста́до и́ночествующих упра́вивый.
Ра́дуйся, ше́ствовавый от си́лы в си́лу; ра́дуйся, Бо́га в Сио́не узре́вый.
Ра́дуйся, еди́наго Го́спода возлюби́вый; ра́дуйся, очеса́ своя́ вы́ну к Нему́ име́вый.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 8
Стра́нное и пресла́вное чу́до явля́ется, богому́дре о́тче Анто́ние: свяще́ннии сосу́ди и сокро́вище, вда́нное тобо́ю морски́м вода́м в Ри́ме, чуде́сно зде́ вручи́ тебе́ Бо́г, на созида́ние хра́ма Пречи́стыя Богоро́дицы и оби́тели, в не́йже мо́лимся и о твое́м хода́тайстве у Христа́ Бо́га на́шего, ве́рно вопию́ще: Аллилу́ия.
И́кос 8
Ве́сь явля́ешися все́м вои́стинну помо́щник, богоно́сне Анто́ние. Ты́ бо при́сно ца́рствуя со Христо́м, и о на́с, гре́шных, моли́твы к Нему́ возсыла́я, не то́чию припа́дающих к цельбоно́сным моще́м твои́м, но и дале́че отстоя́щих, призыва́ющих же всечестно́е и́мя твое́, предста́тельством твои́м соблюда́еши от вся́каго зла́. Те́мже во умиле́нии зове́м ти́:
Ра́дуйся, прибе́жище на́ше во все́х напа́стехъ; ра́дуйся, ско́рый помо́щниче все́х в беда́х су́щихъ.
Ра́дуйся, цели́телю боле́зней душе́вных вку́пе и теле́сныхъ; ра́дуйся, на неви́димыя враги́ на́ша си́льный побо́рниче.
Ра́дуйся, посети́телю в не́мощи лежа́щихъ; ра́дуйся, уте́шителю все́х скорбя́щихъ.
Ра́дуйся, я́ко тобо́ю престае́т рыда́ние; ра́дуйся, я́ко тобо́ю подае́тся ра́дость.
Ра́дуйся, я́ко Христу́ до́блественно после́довал еси́; ра́дуйся, я́ко сладча́йшему Іису́су до конца́ послужи́л еси́.
Ра́дуйся, я́ко наслажда́ешися лицезре́ния Бо́жия; ра́дуйся, я́ко сподо́бился еси́ зре́ти невече́рний де́нь Ца́рствия Его́.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 9
Вся́кия труды́ и ско́рби до́блественно претерпе́л еси́, о́тче Анто́ние, ше́ствуя по пути́ спасе́ния до масти́тыя ста́рости. На земли́ невеще́ственное житие́ показа́л еси́, и во пло́ти а́ки безпло́тен яви́лся еси́, сего́ ра́ди мно́гих чуде́с творе́ния от Го́спода прие́мь, чи́стою и боголюбе́зною душе́ю твое́ю к небе́сным причте́н еси́ си́лам, и ку́пно с ни́ми пое́ши ны́не Всеси́льному Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 9
Ветíя многовеща́нныя недоуме́ют досто́йно изобрази́ти оби́лия любве́ твоея́, о́тче на́ш Анто́ние, е́юже по вся́ дни́ преиспо́лнен еси́ к ча́дом твои́м о Го́споде: восхоте́в бо и по отше́ствии твое́м, при́сно поуча́ти и́х я́ко живы́й, завеща́л еси́ и́м вся́ потре́бная ко спасе́нию. Сего́ ра́ди из глубины́ серде́ц вопие́м ти́:
Ра́дуйся, благоче́стно тече́ние сконча́вый; ра́дуйся, ве́ру соблюды́й всеце́лу.
Ра́дуйся, ору́жием благоволе́ния Бо́жия венча́нный на земли́; ра́дуйся, венце́м нетле́ния укра́шенный на небеси́.
Ра́дуйся, до́лу вели́чием чуде́с блиста́яй; ра́дуйся, горе́ луча́ми Трисо́лнечнаго Све́та осиява́емый.
Ра́дуйся, я́ко в пресве́тлых ра́йских оби́телех вселя́ешися; ра́дуйся, я́ко лице́м к Лицу́ Боже́ственнаго Све́та причаща́ешися.
Ра́дуйся, я́ко с небе́сных высо́т на мольбы́ на́ша призира́еши; ра́дуйся, я́ко в со́ниях и виде́ниих во бла́го на́м явля́ешися.
Ра́дуйся, я́ко моли́твами твои́ми от ве́чныя сме́рти свобожда́емся; ра́дуйся, я́ко предста́тельством твои́м безконе́чныя жи́зни сподобля́емся.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 10
Спасти́ся хотя́щаго все́м челове́ком и изба́витися от напа́стей, о́тче Анто́ние, ты́ умоли́л еси́ Го́спода и Спаси́теля на́шего, да мимои́дут врази́ от Вели́каго Нова́града и оби́тели твоея́, да не озло́бят поко́ища твоего́ по вся́ дни́, живу́щии же зде́ моли́твами твои́ми просла́вят Всеси́льнаго Бо́га, поюще Ему́: Аллилу́ия.
И́кос 10
Стена́ еси́ ты́ и покро́в все́м челове́ком, к заступле́нию твоему́ прибега́ющим, о́тче Анто́ние. Те́мже и на́м, к тебе́ приходя́щим и прося́щим заступле́ния у Царя́ Небе́снаго, бу́ди стена́ кре́пкая и огражде́ние непреобори́мое, от вся́ких бе́д и напа́стей огражда́я на́с, пою́щих тебе́ си́це:
Ра́дуйся, я́ко мо́щи твоя́ до вре́мене сокры́л еси́ от лицезре́ния; ра́дуйся, я́ко о нетле́нии моще́й твои́х яви́л еси́ благоче́стне и́ноку Ни́фонту.
Ра́дуйся, я́ко моли́твою твое́ю бы́вшия враги́ отгна́л еси́; ра́дуйся, я́ко оби́тель твою́ запусте́нию не пре́дал еси́.
Ра́дуйся, хра́м тобо́ю созда́нный до ны́не сохрани́вый; ра́дуйся, соблюды́й принесе́нную в руце́ твое́й ве́твь и ка́мень, на не́мже приплы́л еси́ чуде́сне.
Ра́дуйся, име́яй пред собо́ю ико́ны, и́мже покланя́лся еси́ в животе́ твое́мъ; ра́дуйся, возвеща́яй ди́вное прише́ствие твое́ я́вленными чудеса́ми.
Ра́дуйся, воспита́вший в оби́тели твое́й мно́гия подража́тели; ра́дуйся, просвети́вый в не́й уче́нием Христо́вым и́щущих све́та.
Ра́дуйся, привлека́яй к себе́ лю́ди избра́нныя; ра́дуйся, обогаща́яй оби́тель твою́ от царе́й и святи́телей.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 11
Пе́ние благода́рственное Христу́ Бо́гу, тя́, о́тче Анто́ние, прославля́юще, правосла́внии прино́сят, я́ко мно́гих чуде́с творе́ц ты́ яви́лся еси́: слепы́я просвеща́я, немощны́я исцеля́я, больны́я врачу́я, бе́сныя от бесо́в свобожда́я, толи́ко си́льне, я́ко и не у́ приведе́нным к тебе́ бы́вшим бе́сным, еще́ на пути́ де́мони от ни́х отбега́ху, и ктому́ не возвраща́хуся, боя́щеся в тебе́ си́лы Бо́жия, ю́же вы́ну в небесе́х прославля́я, вопие́ши Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 11
Светоза́рное свети́ло, благода́тию Христа́ Бо́га просвеща́ющее Новгоро́дския страны́, зри́м тя́, богому́дре о́тче Анто́ние: с а́нгелы бо предстоя́ престо́лу Бо́жию, ра́дости преве́лия испо́лнен еси́, и Боже́ственными луча́ми Трисо́лнечнаго Све́та осиява́емь, озаря́еши ве́рных, вопию́щих ти́ такова́я:
Ра́дуйся, возше́дый на го́ру превысо́ку доброде́телей Боже́ственныхъ; ра́дуйся, я́ко от тоя́ удо́бь возше́л еси́ на го́ру небе́сную.
Ра́дуйся, я́ко от оби́тели земны́я в оби́тель небе́сную водвори́лся еси́; ра́дуйся, я́ко та́мо предстоя́ Царю́ Небе́сному, о все́х на́с к Нему́ те́пле хода́тайствуеши.
Ра́дуйся, я́ко отше́д от на́с душе́ю, на́м мо́щи твоя́ оста́вил еси́; ра́дуйся, я́ко мо́щи твоя́ исцеля́ют вся́кия ско́рби и боле́зни.
Ра́дуйся, я́ко моще́й твои́х де́мони трепе́щутъ; ра́дуйся, я́ко мо́щи твоя́ кому́ждо в печа́лех быва́ют утеше́ние.
Ра́дуйся, я́ко Го́спода Іису́са о все́х чту́щих па́мять твою́ умилостивля́еши; ра́дуйся, я́ко и Преблагослове́нную Ма́терь Его́ хода́тайствовати о на́с, гре́шных, преклоня́еши.
Ра́дуйся, я́ко Импера́тору на́шему на сопроти́вных побе́ду да́рствуеши; ра́дуйся, я́ко все́м правове́рным вся́кое проше́ние на по́льзу исполня́еши.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 12
Благода́ть свы́ше ти́ да́нную позна́вше, благогове́йно обстоя́ще святу́ю ра́ку твою́, о́тче на́ш Анто́ние, тебе́ на́шего ми́лостиваго отца́ приле́жно про́сим: проле́й ны́не те́плую твою́ моли́тву о на́с, гре́шных, ко Го́споду, я́ко да спасе́т и поми́лует Импера́тора на́шего [и́мярекъ] и ве́сь Августе́йший До́м Его́, ца́рство Его́ да разшири́т и укрепи́т, Це́рковь Свою́ святу́ю от ра́спрей и раско́лов незы́блему сохрани́т, и вся́ правосла́вныя христиа́ны в ми́ре и благоде́нствии соблюде́тъ. Чесого́ твои́ми моли́твами ожида́юще от Царя́ Небе́снаго, вопие́м Ему́: Аллилу́ия.
И́кос 12
Пою́ще твое́ к Бо́гу отше́ствие, преподо́бне о́тче Анто́ние, почита́ем свяще́нную па́мять твою́, велича́ем ре́вность по ве́ре, хва́лим долготерпе́ние, сла́вим незло́бие и ублажа́ем кончи́ну твою́: на сме́ртном бо одре́ возлежа́, жела́нием возжела́л еси́ облещи́ся в вели́кий а́нгельский о́браз и с а́нгелами ны́не лику́еши. Те́мже моля́щеся усе́рдно, о е́же сподо́битися и на́м неосужде́нно предста́ти на стра́шное суди́ще Христо́во, взыска́ем ти́:
Ра́дуйся, у престо́ла Бо́жия те́плый о на́с предста́телю; ра́дуйся, просла́вивый Бо́га в телеси́ и в душе́ свое́й.
Ра́дуйся, добропобе́дный во́ине Царя́ Небе́снаго; ра́дуйся, вождю́ прему́дрый ра́тующих проти́ву си́л а́довыхъ.
Ра́дуйся, я́ко с горя́щим свети́льником возше́л еси́ в ра́дость Христа́; ра́дуйся, я́ко от Него́ благода́ть исцеле́ний прия́л еси́.
Ра́дуйся, я́ко благоволе́нием Пресвяты́я Богоро́дицы возвели́чен еси́; ра́дуйся, я́ко во све́тлостех святы́х пребыва́еши.
Ра́дуйся, я́ко с проро́ки и а́нгелы ликовству́еши; ра́дуйся, я́ко со святи́тели и му́ченики просла́влен еси́.
Ра́дуйся, я́ко с преподо́бными и пра́ведными весели́шися; ра́дуйся, я́ко со все́ми избра́нными Бо́жиими при́сно торжеству́еши.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 13
О, вели́кий и пречу́дный преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние! Приими́ сие́ ма́лое моле́ние на́ше, и благоприя́тным твои́м хода́тайством умоли́ ми́лостиваго Бо́га, да сохрани́т Импера́тора и все́ во́инство, да умудри́т па́стырей Правосла́вныя Це́ркви, да изба́вит все́х на́с от враго́в ви́димых и неви́димых, от вся́кия напа́сти и ско́рби, от напра́сныя сме́рти и бу́дущия му́ки, да сподо́бит с тобо́ю и со все́ми святы́ми во ве́ки воспева́ти Бо́гу, Спаси́телю на́шему: Аллилу́ия.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
И́кос 1
Ангельски на земли́ пожи́в, богому́дре Анто́ние, по́двигом до́брым подвиза́лся еси́: кре́ст бо на ра́мена взе́м, Влады́це Христу́ после́довал еси́. Ны́не же предстоя́ престо́лу сла́вы, моли́ся о на́с, почита́ющих тя́ и зову́щих тебе́ си́це:
Ра́дуйся, я́ко чистото́ю и святы́нею а́нгелом уподо́бился еси́; ра́дуйся, я́ко посто́м и бде́нием безстра́стия дости́гл еси́.
Ра́дуйся, свети́льниче Боже́ственнаго све́та; ра́дуйся, моли́тв благово́нное кади́ло.
Ра́дуйся, ве́рных нело́жное утвержде́ние; ра́дуйся, неве́рных богому́дренное обличе́ние.
Ра́дуйся, христиа́н благооти́шное приста́нище; ра́дуйся, благоче́стия стено́ необори́мая.
Ра́дуйся, кре́пкое корми́ло Це́ркве Христо́вы; ра́дуйся, непоколеби́мый сто́лпе Правосла́вия.
Ра́дуйся, апо́стольских преда́ний ве́рный блюсти́телю; ра́дуйся, пра́вил седми́ Вселе́нских собо́ров храни́телю.
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Конда́к 1
Избра́нный чудотво́рче и изря́дный уго́дниче Христо́в, ско́рый помо́щниче и моли́твенниче о душа́х на́ших, преподо́бне о́тче Анто́ние, пе́сньми восхваля́ем тя́, засту́пника на́шего. Ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких на́с бе́д свободи́, любо́вию тебе́ зову́щих:
Ра́дуйся, Анто́ние, вели́кий и пресла́вный чудотво́рче.
Моли́тва преподо́бному Анто́нию Ри́млянину
Па́стырю предо́брый и наста́вниче на́ш, преподо́бне о́тче Анто́ние! Ты́ бо во пло́ти еще́ сы́й, Боже́ственным манове́нием управля́емь, ве́тхий Ри́м, оте́чество твое́, и ро́д тво́й оста́вил еси́, и отту́ду чуде́сным по вода́м на ка́мени, я́ко на ле́гцем корабли́, прише́ствием твои́м се́мо освяти́л еси́ гра́д се́й, и в не́м хра́м Бо́жией Ма́тери воздви́гл еси́, труды́ же и по́двиги твои́ми просвети́л еси́ оби́тель сию́, (ея́же и основа́ние тобо́ю бы́сть,) умно́жил еси́ в не́й ча́да твоя́, о́бразом до́брых де́л и уче́нием наставля́яй и́х: те́м и нетле́нием моще́й твои́х и чуде́с сия́нием просла́ви тя́ Бо́г, Ему́же безпло́тен со безпло́тными предстоя́ ра́дуешися, и, ра́дуяся, о притека́ющих к чудотво́рней ра́це твое́й, и мо́щи твоя́ усты́ и се́рдцем лобыза́ющих мо́лишися. Ты́ и ны́не, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Влады́це Христу́, бу́ди моли́твенник и хода́тай о предстоя́щих си́х рабе́х твои́х, честны́м твои́м моще́м кла́няющихся, и прося́щих от тебе́ ми́лостиваго заступле́ния. Ей, мо́лим тя́, слуго́ Христо́в и уго́дниче, главы́ и сердца́ на́ша преклоня́юще тебе́, не пре́зри убо́гаго сего́ моле́ния на́шего, но при́зри на ны́ ми́лостивно, коего́ждо потре́бу исполня́я: боля́щим здра́вие, путеше́ствующим в пути́ благопоспе́шество, пла́вающим ско́рое и безбе́дное пла́вание да́руя; оби́тель же сию́ от вся́ких бе́д, внеза́пно находя́щих, сохрани́, и в не́й живу́щих и тружда́ющихся, ку́пно же и и́м благоде́ющих, от вся́ких напа́стей свободи́; да вси́ твои́ми моли́твами на земли́ богоуго́дно поживе́м, и небе́снаго Ца́рствия насле́дники бу́дем, досто́йны славосло́вити Всесвяту́ю Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, в безконе́чныя ве́ки. Ами́нь.
Тропарь Антонию Римлянину, Новгородскому чдтв.
глас 4
Ве́тхий Рим, оте́чество твое́, оста́вив,/ на ка́мень, я́ко на ле́гкий кора́бль, возше́л еси́/ и на нем па́че естества́, а́ки безпло́тен, по вода́м ше́ствовал еси́,/ промышле́нием Боже́ственнаго ра́зума направля́емь,/ Вели́каго Нова́гра́да дости́гл еси́/ и, оби́тель в нем сотвори́в,/ те́ло твое́ в ней предложи́л еси́, я́ко дар освяще́н./ Тем мо́лим тя, о́тче Анто́ние:// моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.
Перевод: Древний Рим, отечество твое, оставив, на камень, как на быстрый корабль, ты взошел и на нем превыше законов природы, как бесплотный, по воде ты путешествовал, руководимый промышлением Божественного разума, Великого Новгорода достиг ты и, обитель в нем создав, тело твое в ней предал Богу, как священный дар. Потому молим тебя, отче Антоний, моли Христа Бога, да спасет души наши.
Канон преподобному Антонию Римлянину, Новгородскому
Минея, 3 Августа, Кано́н преподо́бнаго
Глас 2
Песнь 1
Ирмос: Грядите, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему люди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
А́гнче незло́бивый, отве́рзи ми устне́ недосто́йнии,/ язы́к мой уясни́, и се́рдце мое́ просвети́,/ и ум мой озари́ све́том Твоего́ Богоразу́мия,/ да возмогу́ воспева́ти па́мять преподо́бнаго Анто́ния,/ его́же на земли́ удиви́л еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Мно́гим милосе́рдием и щедро́тами,/ Соде́телю тва́ри и веко́в Тво́рче, моле́бное пе́ние приими́,/ и проще́ние на́ших согреше́ний да́руй/ Твоего́ уго́дника преподо́бнаго Анто́ния моле́нием,/ и тишину́ се́рдцу моему́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Све́тлое и богоуго́дное житие́ твое́, я́ко свет, вои́стинну на земли́ пока́зася,/ Боже́ственную бо ви́дети све́тлость, Анто́ние, сподо́бился еси́./ Те́мже и, ви́димая вся оста́вив, Непостижи́маго зре́ти сподо́бился еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Мои́х прегреше́ний, Влады́чице, плени́цу расто́ргни,/ Твоего́ Сы́на и Го́спода моля́щи,/ и томя́щий мя грех, Присноде́во, низложи́,/ я́ко да воспева́ю Тя всегда́, Всенепоро́чная, Тобо́ю спаса́емь.
Песнь 3
Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Жезло́м доброде́телей стра́стное мо́ре пресе́к/ и го́рдаго врага́, я́коже друга́го фарао́на, моли́твою твое́ю погрузи́в,/ избра́нное твое́ ста́до но́ваго Изра́иля невре́дно соблюди́, Анто́ние преподо́бне.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Возлюби́л еси́, блаже́нне, всено́щное бде́ние,/ и моли́тву непреста́нну, и любо́вь нелицеме́рну,/ си́ми очища́я ум твой, ду́шу же просвеща́я, те́ло твое́ смиря́л еси́/ и ко дневны́м трудо́м благопоко́рно устроя́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Храм тя, вси ве́рнии, Ду́ха Пресвята́го ве́мы,/ храм боголе́пен Бо́жии Ма́тери воздви́гл еси́, и огра́ду ве́лию устро́ил еси́,/ и мона́хов мно́жества совокупи́л еси́,/ в не́мже ны́не всяк неду́г моли́твами твои́ми отгоня́ется.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Во ины́х жена́х ма́ти, донде́же де́ва, не позна́ся,/ ни ма́ти по рождестве́ де́вствовати сподо́бися,/ на Тебе́ же, Девома́ти, обоя́ устро́ишася./ Тем весе́лием ду́ха воспева́ю:/ несть непоро́чны, па́че Тебе́, Влады́чице.
Седален, глас 1
Мона́шеское житие́ измла́да, преподо́бне, возлюби́в,/ и Христу́ от души́ после́довав, Богому́дре Анто́ние,/ и отсю́ду просия́в доброде́тельным твои́м житие́м,/ в моли́твах, и поще́ниих, и бде́ниих мона́хов о́браз был еси́ вели́кий./ Те́мже вопие́м ти:/ сла́ва Да́вшему́ ти кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему́ тя,/ сла́ва Даю́щему́ тобо́ю всем исцеле́ние.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Упова́ние христиа́н, Пресвята́я Де́во,/ Его́же роди́ла еси́, Бо́га, па́че ума́ же и сло́ва,/ непреста́нно моли́ с Вы́шними си́лами/ пода́ти оставле́ние грехо́в на́ших всех и исправление жития́/ ве́рою и любо́вию при́сно Тя славящим.
Песнь 4
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Умертви́в себе́ ми́рови, жизнь равноа́нгельну на земли́ пожи́л еси́, пресла́вне,/ и, я́ко дар освяще́н, Влады́це, Анто́ние, твою́ ду́шу чи́сту предста́вил еси́,/ и Боже́ственнаго Ца́рствия досто́йно, о́тче, получи́л еси́.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Ве́трилом, о́тче, воздержа́ния окриля́емь, стра́стныя тьмы отбежа́в/ и к безстра́стия путе́м наставля́емь, к Све́ту невече́рнему́ восте́кл еси́/ и, от сего́ озари́вся, нетле́ния бога́тство насле́довал еси́, Анто́ние преподо́бне.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вели́кий Но́вград ны́не весе́лием, о́тче, красу́ется,/ име́я мо́щи твоя́ в себе́, преподо́бне Анто́ние,/ ученицы́ же твои́, твоему́ житию́ ревну́юще,/ о твое́й па́мяти ра́дующеся, Го́сподеви пою́т:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: И́стинную Тя сень свиде́тельствоваша многоразли́чными о́бразы,/ я́ве показу́юще воплоще́ннаго из Тебе́ Еди́наго от Тро́ицы, Пречи́стая,/ неизме́нно, Богома́ти Чи́стая, и мир обно́вльша.
Песнь 5
Ирмос: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас:/ ра́зве бо Тебе́ ино́го Бо́га не зна́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Возше́д на высоту́ доброде́телей, до́лу влеку́щия стра́сти оплева́л еси́,/ сла́дость показу́я спасе́ния,/ о́тче преподо́бне Анто́ние, ста́ду твоему́ проси́ грехо́в проще́ния.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Место проше́ния, о́тче, со тща́нием исполня́я,/ храм боголе́пен Бо́жия Ма́тере воздви́гл еси́,/ в не́мже ны́не пра́здничною ра́достию мона́хов мно́жества веселя́тся,/ па́мять твою́ прославля́юще.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Не забу́ди ста́да твоего́, е́же, му́дре, собра́л еси́/ и в жи́зни сей упасл еси́ благоче́стно,/ и ны́не потщи́ся, о́тче наш Анто́ние, да привлече́ши во огра́ду Небе́сную.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Упра́ви ум мой, Влады́чице, тружда́ющийся в пучи́не скорбе́й/ и потопля́емый наше́ствием тлетво́рных страсте́й./ Спаси́ к Тебе́ прибега́ющаго,/ ины́я бо по́мощи, Чи́стая, ра́зве Тебе́, не зна́ем.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
От земны́х к Небе́сным оби́телем пресла́вно возше́л еси́, Богому́дре Анто́ние,/ и та́мо зре́ти неизрече́нных сподо́бился еси́,/ и́хже о́ко не ви́де, и у́хо не слы́ша, и на се́рдце челове́ку не взы́де,/ и́же угото́ва Бог лю́бящим его́.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Дрема́ния очи́ма твои́ма отню́д не дал еси́, к Бо́гу все твое́ жела́ние впери́в/ и тому́ невозвра́тно от души́ после́довав,/ нощь жития́ непреткнове́нно преми́нул еси́,/ виде́нии Боже́ственными окормля́емь, блаже́нне Анто́ние,/ в Боже́ственную жизнь всели́лся еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вели́каго святи́теля Ники́ты, блаже́нне Анто́ние, благослове́ния сподо́бився,/ духо́внаго нака́зания поуче́ние от него́ восприя́л еси́,/ бу́рею бо греха́ не погрузи́лся еси́, и в ти́хо приста́нище дости́гл еси́ Небе́снаго Ца́рствия,/ и та́мо я́сне наслажда́ешися Боже́ственнаго виде́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Обетша́вшия ны го́рьким дре́ва пре́жде вкуше́нием/ и па́дшияся поползе́нием, Пречи́стая, обнови́ла еси́,/ Зижди́теля ро́ждши, Сло́во Ипоста́сное, Де́во Ма́ти Влады́чице.
Кондак, глас 8
Ри́мское воспита́ние, Вели́кому же Нову́гра́ду благода́тное процвете́ние,/ мно́гими бо труды́ и по́двиги в нем Бо́гу угоди́л еси́./ сего́ ра́ди чуде́с дарова́ний от Него́ сподо́бился еси́,/ и те́ло твое́ мно́гими ле́ты соблюде́ нетле́нно./ Мы же, сие́ лобыза́юще, ра́достно от души́ вопие́м ти:/ ра́дуйся, о́тче Анто́ние.
Икос
Ка́ко возмогу́ исчести́ премно́гая твоя́ чудеса́?/ Или́ ка́ко изрещи́ жесто́кое твое́ житие́?/ Не и́мам бо се́рдца чи́ста, я́ко сие́ сра́мными дея́ньми оскверни́х/ и ду́шу мою́ лука́выми по́мыслы осмради́х./ Но оба́че дерза́ю воспева́ти, а́ще ты ми пода́си сло́во, недосто́йному твоему́ рабу́,/ ты бо земны́й А́нгел и Небе́сный челове́к во пло́ти обре́лся еси́, преподо́бне./ На земли́ бо о тле́нных небре́гл еси́/ и Христу́ от души́ после́довал еси́/ боле́зньми, и труды́, и зе́льным воздержа́нием, и злострада́нием, и на земли́ лега́нием./ Посто́м, и бде́нием, и моли́твами о́браз был еси́ твои́м ученико́м/ и сего́ ра́ди сосу́д чист и оби́тель Ду́ха Пресвята́го яви́лся еси́./ Тем тя чтим, ра́дуйся, о́тче Анто́ние.
Песнь 7
Ирмос: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му,/ трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния,/ посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
От гра́да и оте́че́ства твоего́ пресе́льник был еси́,/ к Бо́гу ру́це простира́я, спасе́ние обре́т;/ вода́м же послужи́вшим Тебе́ Бо́жиим манове́нием, Вели́каго Нова́гра́да дости́гл еси́,/ иде́же бя́ше уго́дно Влады́це./ Ему́же ны́не ра́достно пое́ши:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Вели́каго Нова́гра́да архиере́я, и христолюби́вых люде́й,/ и мона́хов мно́жества ра́дости испо́лнил еси́ и духо́внаго весе́лия/ твои́м ди́вным и чрезъесте́ственным прехожде́нием:/ на ка́мени бо, я́ко на корабли́, прише́л еси́, Спу́тника, о́тче, Христа́ обре́т./ К Нему́же ны́не ра́достно зове́ши:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Лику́ют собра́ния мона́шествующих/ и веселя́тся наро́дов мно́жества Вели́каго Нова́гра́да/ в честне́м преставле́нии Анто́ния всеблаже́ннаго,/ моле́бный соверша́юще пра́здник, ра́достно от души́ вопию́т:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пещь проо́бразова́шеТвое́ рождество́, Всенепоро́чная:/ о́троки бо не опали́, я́коже ложесна́ Твоя́, огнь непостоя́нный./ Те́мже мо́лим Тя: огня́ ве́чнаго изба́ви рабы́ Твоя́.
Песнь 8
Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте, дела, я́ко Го́спода,/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Авраа́мский стяжа́в нрав, прему́дре,/ от страны́ Ри́мския пресе́льник был еси́ Вели́каго Нова́гра́да/ и та́мо Бо́га узре́л еси́, обещава́юща Тебе́ воздая́ние бога́тно./ Тем, весели́ся, усе́рдно Христу́ вопие́ши:/ благослови́те, вся дела́, Го́спода и превозноси́те его́ во ве́ки.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
На земли́ пожи́в, я́ко А́нгел, с пло́тию, я́ко безпло́тен,/ безпло́тныя враги́ под но́ги покори́л еси́,/ чистоту́ стяжа́л еси́ посто́м, и бде́нием, и моли́твами./ Те́мже со А́нгелы на Небесе́х све́тло ликуя, Христу́ вопие́ши:/ благослови́те, вся, Го́спода и превозноси́те его́ во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Рим оте́чество твое́ пропове́дует, преподо́бне,/ Вели́кий же Но́вгра́д хва́лится тобо́ю, прие́м от Го́спода сокро́вище некра́домое:/ помо́щника бо вели́каго, блаже́нне Анто́ние, тя восприе́м,/ с ли́ки мона́шескими ны́не весели́тся./ Те́мже, па́мять твою́ пра́зднующе, ра́достно вопие́м:/ благослови́те, вся дела́, Го́спода и превозноси́те его́ во ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Вели́кому та́инству рождества́ Твоего́ кто не удиви́тся, Богоро́дице?/ Или́ кий язы́к земны́й или́ ум безпло́тных изрещи́ возмо́жет?/ Па́че бо естества́ и смы́сла, Богоро́дице, Зижди́теля роди́ла еси́.
Песнь 9
Ирмос: От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии, еди́ному́дренно пе́сньми велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Всегда́ к ра́це моще́й твои́х приступа́юще, любе́зно целу́ем и от души́ вопие́м:/ о́тче преподо́бне Анто́ние, моли́ся приле́жно Христу́ Бо́гу за град и лю́ди,/ скорбь нашу на ра́дость премени́ти и грехо́в проще́ние испроси́ти,/ да тя непреста́нно велича́ем.
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.
Вели́кому Анто́нию тезоимени́т был еси́, блаже́нне Анто́ние,/ и того́ житию́ подража́л еси́, равноа́нгельно во оби́тели Пресвять́ія Богоро́дицы пожи́л еси́,/ те́мже и ра́вну по́честь от Бо́га сподо́бился еси́ прия́ти,/ с ни́мже ны́не на Небесе́х весели́шися./ И нас помина́й, пра́зднующих па́мять твою́,/ да тя непреста́нно велича́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ны́не на Тебе́ чу́до ве́лие ви́дится и у́жаса испо́лнено:/ ка́ко погребе́но вои́стинну мно́го лет соблюде́ся невреди́мо, преподо́бне Анто́ние,/ твое́ многотру́дное те́ло, во гро́бе лежа́щее Бо́жиим мановением?/ Я́коже Сам весть, сла́вящия его́ прославля́ет.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Исцели́ла еси́ сокруше́ние, Всенепоро́чная, и ве́тхое страда́ние земны́х,/ Бо́га ро́ждши, Царя́ Христа́, поне́сшаго пло́тию неду́ги на́ша./ Те́мже Тя, вси ро́ди, Де́во Влады́чице, ублажа́юще, Богоневе́сто, велича́ем.
Светилен
Христо́ву ны́не престо́лу предстоя́, преподо́бне,/ с Богома́терию, Пречи́стою Де́вою, моля́ся не преста́й/ побе́ды на ва́рвары христолюби́вому во́инству на́шему дарова́ти,/ и душе́вное спасе́ние, и ми́ру смире́ние, Анто́ние Богому́дре.
Вернуться к списку