- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Преподобная Феоктиста Паросская
Преподобная Феоктиста родилась на острове Лезвий (или Лесбос) в городе Мифимне (Малая Азия). В раннем детстве она осталась круглой сиротой, и родственники отдали ее на воспитание в монастырь. Девочка полюбила удаленное от мира греха и соблазна иноческое житие, долгие церковные службы, монастырские послушания, суровый пост и неустанную молитву. Многие песнопения, молитвы и псалмы она выучила наизусть. В 846 году, когда ей было уже 18 лет, она по благословению игумении отправилась на праздник Воскресения Христова в соседнюю деревню посетить свою родную сестру и там остановилась на ночлег. Ночью на селение напали арабы, пленили всех жителей, посадили на корабль и утром вышли в море.
Разбойники высадили пленников на пустынном острове Парос, чтобы, рассмотрев их, назначить за каждого цену и увезти на невольничий рынок. Господь помог юной девице убежать, и арабы не догнали ее. С тех пор преподобная Феоктиста прожила на острове 35 лет († 881). Жилищем ей служил древний храм во имя Пресвятой Богородицы, пищей – семена подсолнечника. Все время она проводила в молитве.
Однажды группа охотников высадилась на острове. Один из них, преследуя добычу, далеко ушел от берега в лес и вдруг увидел церковь. Он зашел в храм, чтобы вознести молитву Господу. После молитвы охотник увидел в полутемном углу, недалеко от святого престола, за густой паутиной нечто похожее на человеческую фигуру. Он пошел поближе и услышал голос: "Стой, человек, не ходи дальше, мне стыдно, потому что я – нагая женщина". Охотник дал женщине верхнюю одежду, и она вышла из укрытия. Он увидел седую женщину с изможденным лицом, назвавшую себя Феоктистой. Она слабым голосом рассказала о своей, полной благодеяний Божиих, жизни.
Окончив рассказ, святая попросила охотника, чтобы тот, если ему только случится побывать на этом острове вновь, привез ей частицу Преждеосвященных Даров. За все время пустынножительства она ни разу не сподобилась причаститься Святых Христовых Тайн. Через год охотник вновь прибыл на остров и привез небольшой сосуд с частицей Святых Тайн. Святая Феоктиста встретила Святыню в храме, пала на землю и долго с плачем молилась. Поднявшись, она приняла сосуд и с благоговением и страхом Божиим причастилась Тела и Крови Христовой. На следующий день охотник увидел посредине храма мертвое тело преподобной Феоктисты. Выкопав неглубокую могилу, охотник положил в нее честное тело преподобной и при этом дерзнул отделить ее руку, чтобы взять с собой часть мощей великой угодницы Божией. Всю ночь плыл корабль по неспокойному морю, а наутро оказался на том же месте, откуда начал путь. Тогда человек, взявший мощи, понял, что это неугодно Богу. Он вернулся к могиле и приложил руку к телу преподобной. После этого корабль беспрепятственно отплыл. В пути охотник рассказал спутникам обо всем, что было с ним на острове. Выслушав его, все решили немедленно вернуться на Парос, чтобы вместе поклониться мощам великой подвижницы, но ее святого тела в могиле не оказалось.
Канон преподобной Феоктисте Паросской
Глас 6
Пе́снь 1
Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав, Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу, побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Припев: Преподо́бная ма́ти Феокти́сто, моли́ Бо́га о на́с.
Я́ко чу́дна твоя́ жи́знь и житие́, А́нгелом каса́ющися невеще́ственным но́вым и необы́чным нра́вом, тесното́ю па́че естества́, Феокти́сто, жи́тельства твоего́.
От младе́нства мирску́ю пи́щу отню́д возненави́дела еси́ и плотску́ю сла́сть, по́ст возлюби́вши, и́мже обузда́ла еси́ стремле́ния вся́ теле́сная.
Благу́ю зе́млю души́ твоея́ во мла́дости незло́бия обре́те Се́ятель благи́х и вложи́ се́мя жи́зни, собра́ пло́д стори́чествующий.
Богоро́дичен: Тя́, Пречи́стую Отрокови́цу и ве́рным кре́пкое Заступле́ние, Феокти́ста, от души́ изде́тска возлюби́вши, все́м доброде́телем па́че естества́ прия́телище бы́сть.
Пе́снь 3
Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
Не утаи́ся лука́ваго, Богоуго́дне живу́щи, сего́ ра́ди содева́ет на плещи́ твои́ зла́я и мно́жество Ара́влян наво́дит Ле́зве, оте́честву твоему́.
Плене́ну тя́ враги́ пра́ведных вра́г преда́ти тщи́тся, но бли́з Изба́витель, И́же а́бие от ме́рзских исхи́тив, чи́сту Себе́ соблюде́.
В Па́ре о́строве, враго́в избе́гши руки́, изво́лила еси́ мона́шествовати, я́ко пти́ца, в не́м, и в та́мо су́щем хра́ме Присноде́вы Богома́тере я́ко служе́бница пребыва́ющи всегда́.
Богоро́дичен: Всю́ наде́жду на Тя́ Феокти́ста возложи́вши, Ма́ти Де́во Отрокови́це, и Тя́, покро́в, и пи́щу, и питие́, и кре́пкое заступле́ние, в лю́тых стяжа́.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь Боголе́пно пое́т, взыва́ющи от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Та́й отше́дши во вну́тренняя и веще́ственная о́строва, ви́димых враго́в избе́гла еси́, неви́димых же зе́льна приложи́ся тебе́ ра́ть.
Кто́ возмо́жет твоя́, преподо́бная, отню́д изрещи́ по́двиги, я́же име́ла еси́, к нача́льником тьмы́ стра́ждущи? и́хже и стре́лы пла́менны, и словеса́ неудобопости́жна.
О, и́же храня́щия тя́ Боже́ственныя благода́ти! Ка́ко и еди́на, и млада́, разу́мных ефио́плян ополче́ние в же́нстем естестве́ победи́вши, посрами́ла еси́.
Богоро́дичен: Соверше́нным ра́зумом в ю́ности телесе́, Феокти́ста, пожи́вши, к Твое́й Ма́тери, Бо́же, утверди́ все́ упова́ние свое́ и приспе́ в ста́рость до́брую.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
У́м возвы́сивши к Бо́гу, вся́ прешла́ еси́ жела́емая паде́ний и ну́жная телесе́. Те́м ни гла́д тя́, ни жа́жда, сла́вная, ни мра́з, ни нагота́, ни зно́й победи́.
Стра́нное твое́ житие́ вра́г ви́дя, яря́ся за́вистию, смуща́я тя́ и искуша́я козньми́ вся́кими, но не возмо́же запя́ти, непоро́чная, стопы́ твоя́.
Стре́лы младе́нец лука́ваго вся́ко приложе́ний вмени́вши, невозвра́тно соверши́ла еси́ но́вое поще́ния твоего́ обхожде́ние и посрами́ла еси́ сего́ тще́е шата́ние.
Богоро́дичен: Я́ко блаже́нная в жена́х, Тя́, преблаже́нная Богоро́дице, разу́мное заступле́ние себе́ положи́, о Тебе́ сотво́рши си́лу, оскорбля́ющия же изничто́жи.
Пе́снь 6
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Уста́вы есте́ственныя превзы́де, кроме́ потре́бных жи́вши. Те́м я́ко прикаса́ющися, во пло́ти безвеще́ственна пребыва́ше, и́мже хотя́ше су́щих неви́димых.
Проуве́дела еси́ Ду́хом Святы́м твою́ кончи́ну прибли́жившуся. Те́м и ви́дена была́ еси́ ловце́м, Бо́гу благоволи́вшу, я́ко да не утаи́тся твое́ житие́ страннообра́зное.
Я́ко ви́де тя́, преподо́бная, в це́ркви лове́ц, зра́к зе́млен иму́щу, кроме́ пло́ти и кро́ве, уди́влься, мечта́ние зре́ти мня́ше, в толи́ко иста́явшу, о, чудесе́!
Богоро́дичен: Пречи́стая Влады́чице, не отри́ни мене́, лю́тыя нечистоты́ по́лна су́ща, но ми́лостива бу́ди мне́ и уве́тлива, приими́ принося́щаго Твоея́ Феокти́сты в моли́твы моле́ние.
Седа́лен, гла́с 1.
Измла́да Бо́гу, Феокти́сто, вдана́ бы́вши, я́ко зда́ние благо́е и созда́вшему подо́бно, усе́рдно и́го Его́ благо́е от ю́ности взе́мши, не вкуси́ла еси́ мяте́жа жите́йскаго, храня́щи вся́ чу́вства. Те́м, я́ко безпло́тна, стра́нно на земли́ жи́тельствоваше.
Богоро́дичен: Безневе́стная Чи́стая Богоро́дице Де́во, еди́на ве́рных Предста́тельнице и Покро́ве, бе́д, и скорбе́й, и лю́тых обстоя́ний вся́ изба́ви на Тя́ наде́жду, Отрокови́це, иму́щия и ду́ши на́ша спаси́ Боже́ственными моли́твами Твои́ми.
Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница, А́гнца и Па́стыря пове́шена на Дре́ве ме́ртва зря́щи, пла́чущи, веща́ше, ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́, е́же па́че сло́ва, Сы́не Мо́й, сни́тие и во́льныя стра́сти, Бо́же Преблаги́й?
Пе́снь 7
Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Ско́ро разреши́ла еси́ устраши́вшемуся виде́ния твоего́ боя́знь, объяви́вши приклю́чшаяся тебе́ по Боже́ственному Про́мыслу, чи́стая, о ни́хже и пред ни́м дала́ еси́ сла́ву Бо́гу благода́рственно.
За ше́сть ле́т и три́десять пости́вшеся, спаси́тельнаго Те́ла и Кро́ве причасти́тися не иму́щи, про́сиши приклю́чшемуся ти́ от него́ Ча́сть еди́ну благогове́йно принести́ к тебе́.
Прии́де, нося́ Жела́емое, и вложи́ всегове́йно в ру́ку твою́, е́же и прие́мши, и, веселя́щися, глаго́лала еси́ к Бо́гу: ны́не отпуща́еши мя́ Твою́, Влады́ко, рабу́ ми́лостивно по глаго́лу Твоему́.
Богоро́дичен: Благоуго́дно Тебе́ пожи́вшую, Всепе́тая, прия́ла еси́ служе́бницу Твою́ и сподо́била еси́ неизрече́нных Боже́ственных бла́г; тоя́ моли́твами и на́с прича́стники сотвори́, Чи́стая, нетле́нныя пи́щи.
Пе́снь 8
Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́, вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Стра́шных Та́ин причасти́вшися ве́рно, я́коже жела́ла еси́, ма́ти преподо́бная, оста́вила еси́ пе́рсть у́бо пе́рсти, честны́й же ду́х тво́й А́нгели че́стно принесо́ша Го́споду.
Приступи́в к тебе́ и па́ки лове́ц ве́рный, благослове́ния я́ко получи́ти от тебе́ ше́д, обре́те ме́ртву лежа́щу тя́ зако́ном есте́ственным и дивля́шеся, что́ подо́бно ему́ соде́яти.
Помышле́нием я́ко мня́ше, и́же не навы́к до́браго, Богоуго́дно взе́м твою́ де́рзостно ру́ку честну́ю, обеща́ся прия́ти на че́сть святы́я твоея́ па́мяти, блаже́нная, и жития́ соблюде́ние име́ти.
Богоро́дичен: Доброде́тели святы́х почита́ю, Влады́чице, доброде́тели же де́лания отню́д не стяжа́х, но, я́ко ми́лостива, уще́дри моя́ чу́вствия и изба́ви мя́ всезло́бнаго обы́чая.
Пе́снь 9
Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти: Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя́ ублажа́ем.
Ру́ку укра́дену взе́мшаго с корабле́м, и бре́менем, и плову́щими удержа́ла еси́ пребыва́ти во о́строве Па́ре, до́ндеже уразуме́в, о́н, нося́ сию́, положи́ с мольбо́ю к про́чему честно́му твоему́ телеси́.
Отпуще́ннии и удержа́ннии, су́щия в тебе́ си́лы во иску́се бы́вши, ку́пно вси́ притеко́ша к моще́м твои́м до́бре поклони́тися и объя́ти, ничто́же обрето́ша: неви́дима бо бы́вше о́бразом, и́мже ве́сть Бо́г.
Вели́ких боле́зней измене́ние бо́льшим от Христа́, преподо́бная, прие́мши и иму́щи дерзнове́ние вели́ко моли́тися Ему́, помяни́ почита́ющия Боже́ственную па́мять твою́ и испроси́ на́м грехо́в очище́ние и жития́ исправле́ние.
Богоро́дичен: Вся́ хотя́ спасти́, Госпо́дь, Тя́ Себе́ Ма́терь избра́в, положи́ ве́рным вину́ вся́каго бла́га. Сего́ беззако́нием огорчи́вши, Тобо́ю упова́ем обрести́ ми́лость, Ми́лостивая Влады́чице.
Вернуться к списку