-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
- Реставрация церковной утвари
Праведный Иосиф, Обручник Пресвятой Богородицы
Святой Иосиф Обручник происходил из рода царя Давида. В первом браке у него было четыре сына и две дочери. Овдовев, святой Иосиф жил в строгом воздержании. Восьмидесятилетним старцем он был избран первосвященниками хранителем девства Пресвятой Богородицы, давшей обет безбрачия. О воплощении через Нее Сына Божия ему возвестил Ангел. Святой Иосиф присутствовал при поклонении пастырей Новорожденному Богомладенцу и при поклонении Ему волхвов. По указанию Ангела он бежал с Матерью Божией и Богомладенцем Иисусом в Египет, спасая Их от гнева царя Ирода. В Египте он жил с Девой Марией и Богомладенцем, зарабатывая на Их пропитание трудом плотника. Скончался святой Иосиф в возрасте около ста лет.
Память святого Иосифа, обручника Пресвятой Девы Богородицы
Память 26 декабря
Святой Иосиф был царского рода, из дома Давидова и Соломона, внук Матфатов, правнук Елиезеров, сын Иакова по природе, а Илиин по закону ужичества 8777 . Ибо его дед Матфат, по рождении отца его Иакова, умер. Жену же Матфатову, мать Иакова, взял за себя в замужество Мелхий, от колена Нафана, сына Давидова, и родил Илия. А Илий женился и умер бездетным, а после него Иаков, который был его братом от одной матери, но не от одного отца, взял за себя жену его, потому что закон предписывал, что, если кто умрет, не имея детей, то пусть брат его возьмет за себя жену его и воскресит потомство своего брата. По этому-то закону Иаков взял за себя жену братнюю и родил сего святого Иосифа обручника, и был Иосиф, как уже сказано, сыном обоих: по природе – Иакова, а по закону – Илия. Вот почему св. Евангелист Лука, излагая родословие Христа, назвал отцом Иосифовым Илия, говоря о Христе так: «сын, тот и был, как думали, сын Иосифов, Илиев, Матфатов» ( Лк. 3:23–24 ), называя Илия вместо Иакова. – Об этом святом Иосифе существуют различные мнения у западных и у восточных христиан. Западные говорят, что он до самой кончины своей был девственником, совершенно не вступая в брак, а восточные утверждают, что он имел жену и родил детей. Так, Никифор, древний греческий историк, следуя св. Ипполиту, передает, что он женился на Саломии, но не думай (прибавляет он), что это та Саломия, которая находилась в Вифлееме и была нареченною бабкою Господа, это была иная Саломия. Ибо та была родственница Елисаветы и Пресвятой Богородицы, а это была дочь Аггея, брата Захария, отца Предтечи, Аггей же и Захария были сыновьями священника Варахии. Имея в супружестве сию Саломию, дочь Аггея, святой Иосиф родил четырех сыновей: Иакова, Симона, Иуду, Иосию, и двух дочерей Есфирь и Фамар, или, как говорят другие, – Марфу; а синаксарь недели святых мироносиц присовокупляет еще и третью дочь именем Саломию, которая была замужем за Зеведеем. А Георгий Кедрин, упомянув о двух дочерях Иосифа, говорит, что одна из них, Мария, была выдана замуж за Клеопу, брата Иосифа, уже после возвращения Иосифа из Египта, но та Мария, как кажется то же лицо, что и Марфа или Фамарь 8778 . Какая бы она ни была дочь, и сколько бы у Иосифа ни было дочерей, – во всяком случае несомненно то, что Иосиф был женат и имел сыновей и дочерей. По кончине же своей жены Саломии, святой Иосиф жил в вдовстве довольно время, проводя дни свои в чистоте. Во святом Евангелии его святая и непорочная жизнь засвидетельствована следующими, хотя и краткими, но весьма похвальными словами: «Иосиф же, муж Ее, будучи праведен» ( Мф. 1:19 ). И что может быть больше такого свидетельства? Он был столь праведен, что своею святостью превзошел прочих праведных праотцов и патриархов. Ибо кто был достоин стать обручником и мнимым мужем Пречистой Девы, Матери Божией? И кому дана была таковая честь, – сделаться нареченным отцом Христовым? Поистине Господь обрел сего мужа по сердцу Своему, которому Он открыл «безвестные и тайные премудрости» ( Пс. 50:8 ) Свои, соделав его служителем таинства нашего спасения. Поистине он был достоин таковой чести и такого служения, ради совершенной по добродетелям жизни своей. Когда он был уже стар, лет восьмидесяти, обручена была ему Пречистая Дева Мария и дана была ему для хранения Своего девства (а не для плотского, действительного супружества). И он со всяким благоговением и страхом служил Ей, как Матери Божией, и своей и всего мира Госпоже и Владычице (уверившись в этом от Ангела, который являлся ему во сне), также и рожденному от Нее Богомладенцу и во время бегства в Египет, и по возвращении оттуда, и во время пребывания в Назарете, добывая Им пропитание от трудов рук своих, ибо он был плотником и человеком бедным, хотя и царского рода. Ибо Господь восхотел родиться в нищете, заимствовав от царского рода только плоть, но не царскую славу, богатство и владычество. Посему Он благоизволил иметь нищею и Свою Пречистую Матерь, нищим и мнимого отца Своего, подавая образ смирения. Прожив всего сто десять лет 8779 , св. Иосиф мирно скончался и отошел к отцам своим, находившимся в шеоле 8780 , неся туда радостную и верную весть о том, что пришел желанный Мессия, имеющий освободить и спасти род человеческий, Христос Господь, Которому слава вовеки. Аминь.
Тропарь, глас 2:
Благовествуй Иосифе, Давиду чудеса богоотцу: Деву видел еси рождшую, с пастырми славословил еси, с волхвы поклонился еси, ангелом весть прием: моли Христа Бога спасти души наша.
Кондак, глас 3:
Веселия днесь Давид исполняется божественный, Иосиф же хваление со Иаковом приносит: венец бо сродством Христовым приемше радуются, и неизреченно на земли рождшагося воспевают: Щедре, спасай Тебе чтущыя.
* * *
Закон ужичества или левират состоял в том, что, если муж умирал, не оставив детей, то брат, переживший его, по древнему обычаю (Быт.38и дал.), должен был, как деверь (jabam, levir), вступить в брак с овдовевшею женою брата (снохою). Этот закон изложен у Моисея во Второзаконии ( Втор.25:5–10 ). Интересно здесь отметить, что левират существует и у многих народов Востока, например у персов, индийцев, афганцев, друзов, у большей части кавказских племен и др. По закону левирата, дети от левиратского брака считались детьми того лица, чью вдову взял по этому закону деверь себе в замужество, это и значило «восстановить семя брата своего».
Здесь кстати будет заметить, что в грузинских святцах, в числе свв. жен Мироносиц, почитается и св. Фамарь (под именем Тамары). Очевидно, предание, сохраняемое Грузинскою церковью, сходно с тем известием, по которому Фамарь могла быть и дочерью Иосифа, и впоследствии мироносицею, вместе с сестрою своею, Саломиею (другою дочерью праведного старца).
Это предание о 110-летнем возрасте прав. Иосифа сходно с известием, что он преставился 111 лет, о чем мы находим упоминание в апокрифической «Истории плотника Иосифа».
Шеол – ад, жилище мертвых.
Купить иконы святого Иосифа Обручника
Молитва праведному Иосифу Обручнику
О, святы́й пра́ведный Ио́сифе! Ты, еще́ на земли́ сый, ве́лие име́л еси́ дерзнове́ние к Сы́ну Бо́жию, Иже благоизво́ли именова́ти тя отца́ Своего́, я́ко Обру́ченика Своея́ Ма́тере, и послу́шати тя. Ве́руем, я́ко ны́не, с ли́ки пра́ведных во оби́телех Небе́сных водворя́яся, услы́шан бу́деши во вся́ком твое́м проше́нии к Бо́гу и Спаси́телю на́шему. Те́мже, ко твоему́ покро́ву и заступле́нию прибега́юще, смире́нно мо́лим тя: я́коже сам от бу́ри сомни́тельных помышле́ний изба́влен был еси́, си́це изба́ви и нас, волна́ми смуще́ний и страсте́й обурева́емых; я́коже огражда́л еси́ Всенепоро́чную Де́ву от клеветы́ челове́ческия, огради́ и нас та́кожде от вся́кия клеветы́ напра́сныя; я́коже храни́л еси́ от вся́каго вре́да и озлобле́ния воплоти́вшагося Го́спода, си́це сохраня́й твои́м заступле́нием Це́рковь Его́ Правосла́вную и всех нас от вся́каго озлобле́ния и вре́да. Ве́си, свя́тче Бо́жий, я́ко и Сын Бо́жий во днех пло́ти Своея́ в теле́сных потре́бах ну́жду име́яше, и ты послужи́л еси́ им: того́ ра́ди мо́лим тя, и на́шим вре́менным ну́ждам благопоспеши́ твои́м хода́тайством, подая́ нам вся блага́я, в житии́ сем потре́бная. Изря́днее же про́сим тя, исхода́тайствуй нам оставле́ние грехо́в прия́ти от нарече́ннаго ти Сы́на, Единоро́днаго же Сы́на Бо́жия, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, и досто́йны бы́ти насле́дия Ца́рства Небе́снаго нас предста́тельством твои́м сотвори́, да и мы, в го́рних селе́ниих с тобо́ю водворя́ющеся, просла́вим Еди́наго Триипоста́снаго Бо́га, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Акафист святому и праведному Иосифу Обручнику Пресвятой Девы Марии
Кондак 1
Избранный хранителю Пресвятыя Девы Марии, пестуне и кормителю Богочеловека, праведный Иосифе, прославляя служение твое неизреченной тайне воплощения Бога Слова, похвальная восписуем ти. Ты же ныне, предстоя престолу Христа Бога нашего и имея велие дерзновение к Нему, молися о нас, взывающих ти:
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Икос 1
Ангелом непостижимую тайну рождения Бога Слова от Пренепорочныя Девы соблюдая чисту от клеветы людей и коварства диавола, тебе, праведный Иосифе, смиреннаго тектона, избра Бог быти хранителя и свидетеля девства Пресвятыя Марии. Темже прославляя тя, яко избраннаго таинника Божия, взываем ти:
Радуйся, честная отрасле от корене Иессеова;
Радуйся, внутрь украшенный царским величием.
Радуйся, скудостью в земном духовное стяжавый богатство;
Радуйся, безвестностью славу вечную обретый.
Радуйся, славный паче царей;
Радуйся, праведный паче патриархов и праотцев.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 2
Видя Деву Марию, при храме воспитавшуюся, совершеннолетню сущу, первосвященник Захария возопи ко Господу: Господи, покажи мужа, достойнаго обручитися с Девою; егда же процвете жезл Иосифа, вручая ему Деву, воспеваше Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разумна есть всем концем земли праведность твоя, святый Иосифе, яко несравненныя чести сподобился еси обрученником быти Преблагословенныя Девы, из Неяже безмужно произыде Христос Бог, ты бо крепкия ради веры, чистоты, смирения и преспеяния во всех добродетелех на сие избран был еси. Темже взываем ти:
Радуйся, праведне Чистейшей обручивыйся;
Радуйся, муже веры, приявший под кров свой Святую Деву Марию, верою соделавшуюся Престолом Божиим.
Радуйся, смиренный духом;
Радуйся, простый сердцем.
Радуйся, добродетелями преукрашенный;
Радуйся, святый, Святейшей послуживший.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 3
Сила Вышняго осени тогда к зачатию неискусобрачную, дивной тайны не ведущу Иосифу, да от самого Бога наученный, возопиет к Нему: Аллилуиа.
Икос 3
Имущую Богоприятную утробу Деву видев, Иосиф смятеся, зря не к брачней и бракоокрадованную помышляя; но праведен сый, восхоте ю тай пустити, Богу, ведущему вся, суд вверяя и нас научив взывати:
Радуйся, целомудрия ревнителю;
Радуйся, израильтянине, в нем же льсти несть.
Радуйся, благий сердцем;
Радуйся, кроткий нравы.
Радуйся, все упование на Бога полагаяй;
Радуйся, промышлению Его себе и других вверяяй.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 4
Бурю помышлений сумнительных целомудреннаго Иосифа укрощая, Ангел открывает тайну рождения от безневестныя Марии Сына Божия, Спасителя мира, якоже глагола: и наречеши имя Ему Иисус, Той бо спасет люди Своя от грех их, Ему же вопием вси: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав в писании Господа, глаголющаго: се Дева в чреве приимет и родит сына Эммануила, веровал еси, праведный Иосифе, глаголанному от Ангела, яко книгу запечатленную, в ней же перстом Отчим написася Слово, приял еси Марию в дом свой, яко раб, служа Непорочней со страхом и ревностию. Сего ради взываем ти:
Радуйся, яко приложил еси сердце твое к познанию закона Божия;
Радуйся, яко открыл еси смысл твой к принятию таин Божиих.
Радуйся, яко прежде всех людей сподобился еси уведети велию благочестия тайну, яко на земли явися Бог;
Радуйся, яко познал еси пришествие Его быти ради спасения людей от грех их.
Радуйся, яко несомненно уверовал еси, яже быша тебе откровена;
Радуйся, яко вера вменися тебе в правду.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 5
Богоизбранную Отроковицу приимши в дом свой, блаженне Иосифе, любил еси Ю, яко обручницу, почитал еси Ю, яко Пречистую Деву и Матерь Спасителя мира, и служил Ей со страхом и благоговением, вседушно подвизаяся, да совершатся вся в Законе и пророцех писанная, и купно с Мариею вопия Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видев в яслех Вифлеемских звезду, возсиявшую от Иакова, первый поклонился еси Рожденному, и егда небо звезду, Ангели пение, пастыри исповедание и волсви поклонение и дары приношаху Ему, ты же, праведный Иосифе, всего себе принесл еси в дар Господу, и жизнь и попечения и труды отдавая на служение Ему. Сего ради вопием ти:
Радуйся, узревший прежде всех восхождение на земли незаходимаго Солнца правды;
Радуйся, первый на земли свидетелю и служителю воплощения Сына Божия, прежде век от Отца рожденнаго.
Радуйся, тектоне земный, сподобивыйся имени отца Архитектона Небеснаго;
Радуйся, хранителю и попечителю Отрочати, Ему же со страхом служат чины Ангельские.
Радуйся, благоговейный служителю Матери Бога Слова.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 6
Проповеданнаго Законом и пророки яко человека осмодневна обрезал еси, и хранимое в Троичном Совете имя Иисус, яко драгоценный бисер от сокровищ пренебесных принесенный, во откровение всех людей подал еси, Иосифе, им же Ангелов удивив, человеков обрадовав, демонов устрашив, и, яко миром благовонным всю вселенную облагоухав, возопил еси к Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиявший тебе, праведный Иосифе, в младенце Иисусе проречением Симеона свет во откровение языков и славу людей Израилевых, абие облаком скорби покрывается: народ бо смущается, Ирод беснуется, души Отрочати ища, в сердце Матери оружие пройти предрекается, да вера и терпение твое явны будут всем. Темже тебе, яко крепкому в терпении и в вере непоколебимому, взываем:
Радуйся, яко злато в горниле, очищаемый непрестанно искушениями;
Радуйся, в радости смиренный, в скорби же терпеливый.
Радуйся, всегда верный тайнам, вверенным тебе;
Радуйся, в мужестве непоколебимый.
Радуйся, верою, яко звездою, в мрачных путех жизни руководимый;
Радуйся, упование на Бога, яко якорь, в бурях житейскаго плавания имевый.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 7
Хотяй спасти от злобы Иродовы пришедшаго спасти мир, не вопрошал еси, дивный Иосифе, Ангела, дающаго ти повеление о бегстве в Египет, иныя спасаяй себе ли не может спасти; но яко муж веры, яко новый Авраам, выну готов сый на послушание, не помышляя о трудах пути, ниже испытуя времени возвращения, абие же с Мариею и Младенцем устремился еси в Египет, радостно вопия Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новый в Египте показался еси Иосиф паче онаго древняго патриарха, спасшаго люди Египетския от глада: ты бо спасл еси от смерти Спасителя мира и людем Египетским, гладом нечестия гибнущим, хлеб животный принесл еси и семена вечной жизни насеял еси, от них же возрасте дивное прозябение в пустынях Египетских. Темже вопием ти:
Радуйся, скорби и труды Христа ради в пути радостно терпевый;
Радуйся, детоводителю Отрока Иисуса, в пустыни водившаго иногда Израиля столпом огненным и облачным.
Радуйся, питателю Питавшего люди Своя манною;
Радуйся, носивший на руках Творца и Носителя всея твари.
Радуйся, спасый от Иродовой злобы Спасшаго иногда люди Божии от горькой работы фараоновой;
Радуйся, Египту за рабство благодать сыноположения предуказавый.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 8
Странное видев чудо, еже о Иисусе, Бога по предречению родитися во плоти имеюща, и младенца повита в яслех, Деву Матерь, Ангелов славословие и плоти обрезание, волхвов с востока пришествие с дары на поклонение и бегство в Египет от Иродова неистовства, спасение всех людей и Свет языков, якоже рече Симеон, и оружие в сердце родившей, познал еси Его Бога истинна быти и истинна человека и сего ради возопил еси Ему: Аллилуиа.
Икос 8
Всего себе предав Богу, чрез Ангела воззвавшему Сына Своего из Египта, последовал еси велению Его и вселился еси с Иисусом и Материю Его в Назарете, да сбудется слово пророка о нем, яко Назорей наречется. Темже и мы тебе, яко верному слуге Божию, вопием:
Радуйся, споспешниче Божия изволения;
Радуйся, соучастниче Божия домостроительства.
Радуйся, присный собеседниче Ангелов;
Радуйся, на земли в глубины таин небесных посвященный.
Радуйся, пророков проречения о Иисусе слышавый;
Радуйся, вся благоговейно в глубине сердца сохранивый, никому же поведая.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 9
Всяко колено небесных, земных и преисподних покланяется о имени Иисусовом, тебе же, чудный Иосифе, повинуяся бе Отроча Иисус, яко отцу. Мы же таковому к тебе снисхождению Господа чудящеся, вопием Ему: Аллилуиа.
Икос 9
Вития многовещанная недоумеют по достоянию восхвалити тя, праведный Иосифе: Матерь Божия, Царица неба и земли именует тя господином своим, воплотившийся Сын Божий нарицает тя отцем, и дом твой на земли бысть вместилище святыни пренебесныя, яко в нем обиташе Царь неба и земли. Темже мы смиренно вопием ти:
Радуйся, избранниче Божий, иже храняше кивот святыни пренебесныя;
Радуйся, дивный тектоне, в его же доме живяше Творец неба и земли.
Радуйся, питателю и попечителю Отрока Иисуса, иже, яко Бог, дает бытие всем тварям и промышляет о всем мире, видимом и невидимом;
Радуйся, яко на земли сподобился еси лицезрети Сына Божия и держати Его в объятиях, и лобызати Его.
Радуйся, яко и по отшествии в горния обители во свете лица Его, Царя славы, блаженствуеши и выну прославляеши Его со Отцем и Святым Духом.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 10
Спасти можеши всякаго, к твоему предстательству и заступлению прибегающаго, блаженне Иосифе, како бо, иже на земли бе повинуяся тебе во всем, не услышит тя предстояща ныне пред Ним на небе и вопиюща с Ангельскими лики: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси крепкая всем, к твоему предстательству прибегающим, праведный Иосифе, темже не презри и нас, к твоему заступлению притекающих, в бурях искушений, в бедах и скорбех житейских взывающих ти:
Радуйся, скорый заступниче наш в нуждах и напастех;
Радуйся, сильный предстателю о нас пред Богом.
Радуйся, твердое упование наше в буре смущения и недоумении;
Радуйся, скорое избавление от клеветы человеческия.
Радуйся, питателю Того, иже носит всяческая глаголом силы Своея;
Радуйся, избавляющий нас от глада душевнаго и всякия скорби.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 11
Пение всеумиленное приносим ти, богомудре Иосифе, и молим тя, якоже хранил еси от всякаго вреда и озлобления самого Христа Господа, сохрани своим предстательством пред Ним Церковь Его Святую Православную от всякаго озлобления врагов видимых и невидимых, огради заступлением твоим от всякия козни страну нашу Российскую, да тихое и безмолвное житие провождающе, вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светоподательна светильника, сущим во тьме неразумия явльшагося, узрел еси во храме двоенадесятилетняго Отрока Иисуса, подающа свет истиннаго ведения учителям закона Божия и открывающа тайну Своего великаго служения по предопределению Отца Нeбеснаго. Темже вопием ти:
Радуйся, верный хранителю закона Отеческаго;
Радуйся, яко ревнуя о соблюдении закона, и Отрока Иисуса в дом Отца Небеснаго приводил еси.
Радуйся, яко егда оста Отрок Иисус в Иерусалиме, мневше Его в дружине суща, вкупе с Материю Его отечески печалися о Нем;
Радуйся, яко иска Его во сродницех и знаемых и не обретше, возвратися в Иерусалим и по триех днех обрете Его в церкви, седящаго посреде учителей и послушающаго их, и вопрошающаго их.
Радуйся, яко слышал еси откровение тайны, егда глаголаше Отрок Иисус: не весте ли, яко в тех, яже Отца моего, достоит быти Ми;
Радуйся, видевый и свидетельствовавый, яко Иисус преспеваше премудростию и возрастом, и благодатию у Бога и человек.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 12
Благодатию у Бога и человеков видя преспевающа Отрока Иисуса и с возрастом тела премудростию преспевающа, вся слагал еси в сердце твоем, яко раб верный, храня вверенное сокровище в тайне до дне, внегда начаша вопити Ему вси верующии яко Богу и Спасителю мира: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще труды и подвиги твоя, славим и блаженное успение твое: на руках бо Бога Слова и Матери Его сладце почил еси от трудов твоих, праведный Иосифе, блаженной вечности имея несомненное уверение. Темже вопием ти:
Радуйся, верный в великом служении;
Радуйся, сего ради величайшей почести от Бога сподобивыйся.
Радуйся, содруживыйся на земли с славою и красотою неба;
Радуйся, Отцем будущаго века в будущий век с миром отпущенный.
Радуйся, благовествовавый Давиду радость велию;
Радуйся, всем сущим во аде весть известную принесший, яко прииде Христос, имеяй свободити и спасти род человеческий.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 13
О святый и праведный Иосифе! Приими сие малое моление наше и твоим сильным ходатайством ко Христу Богу умоли Его, да благодатию Своею соделает нас тверды и непоколебимы в православной вере, ревностны и непреткновенны в соблюдении заповедей Его, и дарует вся полезная к временному и вечному житию нам, вопиющим Ему: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Ангелом непостижимую тайну рождения Бога Слова от Пренепорочныя Девы соблюдая чисту от клеветы людей и коварства диавола, тебе, праведный Иосифе, смиреннаго тектона, избра Бог быти хранителя и свидетеля девства Пресвятыя Марии. Темже прославляя тя, яко избраннаго таинника Божия, взываем ти:
Радуйся, честная отрасле от корене Иессеова;
Радуйся, внутрь украшенный царским величием.
Радуйся, скудостью в земном духовное стяжавый богатство;
Радуйся, безвестностью славу вечную обретый.
Радуйся, славный паче царей;
Радуйся, праведный паче патриархов и праотцев.
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Кондак 1
Избранный хранителю Пресвятыя Девы Марии, пестуне и кормителю Богочеловека, праведный Иосифе, прославляя служение твое неизреченной тайне воплощения Бога Слова, похвальная восписуем ти. Ты же ныне, предстоя престолу Христа Бога нашего и имея велие дерзновение к Нему, молися о нас, взывающих ти:
Радуйся, праведный Иосифе, скорый помощниче и молитвенниче о душах наших.
Молитва святому праведному Иосифу, обручнику Пресвятыя Девы Марии
О святый праведный Иосифе! Ты еще на земли сый, велие имел еси дерзновение к Сыну Божию, иже благоизволи именовати тя Отца Своего, яко обрученика Своея Матери, и послушати тя: веруем, яко ныне с лики праведных во обителех небесных водворяяся, услышан будеши во всяком твоем прошении к Богу и Спасителю нашему. Темже, ко твоему покрову и заступлению прибегающе, смиренно молим тя: якоже сам от бури сумнительных помышлений избавлен был еси, сице избави и нас, волнами смущений и страстей обуреваемых: якоже ограждал еси Всенепорочную Деву от клеветы человеческия, огради и нас такожде от всякия клеветы напрасныя: якоже хранил еси от всякого вреда и озлобления воплотившагося Господа, сице сохраняй твоим заступлением Церковь Его православную и всех нас от всякаго озлобления и вреда. Веси, святче Божий яко и Сын Божий во днех плоти Своея в телесных потребах нужду имеяши, и ты послужил еси им: того ради молим тя, и нашим временным нуждам благопоспеши твоим ходатайством, подая нам вся благая, в житии сем потребная. Изряднее же просим тя, исходатайствуй нам оставление грехов прияти от нареченнаго ти Сына, Единороднаго же Сына Божия, Господа нашего Иисуса Христа и достойны быти наследия Царства Небеснаго нас предстательством твоим сотвори, да и мы, в горних селениих с тобою водворяющеся, прославим Единаго Триипостаснаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.
Тропарь Иосифу Обручнику, праведному
глас 2
Благовеству́й, Ио́сифе,/ Дави́ду чудеса́ Богоотцу́,/ Де́ву ви́дел еси́ pо́ждшую,/ с па́стыpьми славосло́вил еси́,/ с волсви́ поклони́лся еси́,/ А́нгелом весть пpие́м;/ моли́ Хpиста́ Бо́га// спасти́ ду́ши на́ша.
Перевод: Благовествуй, Иосиф, о чудесах Давиду Богоотцу: ты видел Деву, носящую во чреве, с пастухами славословил, с волхвами поклонился, через Ангела извещение получив. Моли Христа Бога о спасении душ наших!
Вернуться к списку