- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Праведные Иоаким и Анна
Жития праведных Богоотец Иоакима и Анны
Святой праведный Иоаким, сын Варпафира, был потомком царя Давида, которому Бог обещал, что от семени его родится Спаситель мира. Праведная Анна была дочерью Матфана и по отцу была из колена Левиина, а по матери – из колена Иудина. Супруги жили в Назарете Галилейском. Они не имели детей до глубокой старости и всю жизнь скорбели об этом. Им приходилось переносить презрение и насмешки, так как в то время бесчадие считалось позором. Но они никогда не роптали и только горячо молились Богу, смиренно уповая на Его Волю. Однажды во время большого праздника дары, которые взял праведный Иоаким в Иерусалим для принесения их Богу, не были приняты священником Рувимом, который считал, что бездетный муж недостоин приносить жертву Богу. Это очень опечалило старца, и он, считая себя самым грешным из людей, решил не возвращаться домой, а поселиться в одиночестве в пустынном месте. Его праведная супруга Анна, узнав, какому унижению подвергся ее муж, стала в посте и молитве скорбно просить Бога о даровании ей ребенка. В пустынном уединении и постничестве о том же просил Бога и праведный Иоаким. И молитва святых супругов была услышана: им обоим Ангел возвестил о том, что родится у них Дочь, которую благословит весь род человеческий. По повелению Небесного Вестника праведные Иоаким и Анна встретились в Иерусалиме, где по обетованию Божию у них и родилась Дочь, нареченная Марией.
Святой Иоаким преставился через несколько лет по введении во храм Благословенной своей Дочери, в 80-летнем возрасте. Святая Анна скончалась 70-ти лет, через два года после него, проведя их при храме рядом с Дочерью.
Житие святых и праведных Богоотец Иоакима и Анны
Память 9 сентября
Святой праведный Иоаким происходил из колена Иудина, из дома царя Давида. Родословие его таково: у сына Давида Нафана родился сын Левий, Левий родил Мелхию и Панфира, Панфир родил Варпафира, Варпафир же родил Иоакима, отца Божией Матери.
Святой Иоаким жил в городе Назарете Галилейском и имел жену по имени Анна из колена Левиина, из рода Ааронова, дочь священника Матфана, жившего пред царствованием Ирода, сына Антипатра. Сей священник Матфан имел женою Марию, из колена Иудина, из города Вифлеема и трех дочерей: Марию, Совию и Анну. Из них первою вышла замуж Мария в Вифлеем и родила Саломию; потом вышла замуж Совия, также в Вифлеем и родила Елисавету, мать Иоанна Предтечи; третья же, как мы уже сказали, мать Пресвятой Богородицы, отдана была замуж за Иоакима в страну Галилейскую, в город Назарет. Супруги сии, Иоаким и Анна, происходя из знатного рода, поучались в законе Господнем и были праведны пред Богом. Имея богатство вещественное, они не были лишены и богатства духовного. Украшенные всеми добродетелями, они беспорочно соблюдали все заповеди закона Божия. На каждый праздник благочестивые супруги отделяли от своего имущества две части, – одну отдавали на церковные потребности, а другую раздавали нищим.
Своею праведною жизнью Иоаким и Анна так угодили Богу, что Он сподобил их быть родителями Пресвятой Девы, предызбранной Матери Господа. Из этого одного уже видно, что их жизнь была свята, богоугодна и чиста, так как у них родилась Дщерь, Святейшая всех святых, угодившая Богу больше всех, и херувимов Честнейшая. В то время на земле не было более угодных Богу людей, нежели Иоаким и Анна, по непорочной их жизни. Хотя в то время можно было найти и многих живущих праведно и угождающих Богу, но эти двое превзошли всех своими добродетелями и явились пред Богом самыми достойными того, чтобы от них родилась Божия Матерь. Такая милость им не была бы дарована Богом, если бы они действительно не превосходили всех праведностью и святостью. Но как Сам Господь имел воплотиться от Пресвятой и Пречистой Матери, так подобало и Матери Божией произойти от святых и чистых родителей. Подобно тому как земные цари имеют свои порфиры, сделанные не из простой материи, а из златотканой, так и Небесный Царь восхотел иметь Пречистою Своею Матерью, в плоть Которой, как в царскую порфиру, Ему должно было облечься, рожденную не от обыкновенных невоздержных родителей, как бы из простой материи, но от целомудренных и святых, как бы из материи златотканной, прообразом чего служила ветхозаветная скиния, которую Бог велел Моисею сделать из багряной и червленой материи и из виссона ( Исх.27:16 ). Скиния эта прообразовала Деву Марию, вселившийся в Которую Бог имел «с человеки пажити» как написано: «се, скиния Бога с человеками, и Он будет обитать с ними» ( Откр.21:3 ). Багряная и червленая материя и виссон, из которых была сделана скиния, прообразовали родителей Божией Матери, Которая произошла и родилась от целомудрия и воздержания, как бы от багряной и червленой одежды, и совершенства их в исполнении всех заповедей Господних, как бы от виссона.
Но сии святые супруги, по Божию изволению, долгое время были бездетны, – дабы в самом зачатии и рождении такой дочери была явлена и сила Божией благодати, и честь Рожденной, и достоинство родителей; ибо неплодной и состарившейся женщине родить иначе невозможно, как по силе благодати Божией: здесь действует уже не природа, но Бог, побеждающий законы природы и уничтожающий узы неплодия. Родиться от неплодных и престарелых родителей – большая честь и для самой рожденной, потому что она рождается не от невоздержных родителей, но от воздержных и престарелых, каковыми были Иоаким и Анна, которые пятьдесят лет жили в супружестве и не имели детей. Наконец чрез таковое рождение открывается достоинство и самих родителей, так как они после долгого неплодства родили радость всему миру, чем уподобились святому патриарху Аврааму и благочестивой супруге его Сарре, родившим, по обетованию Божию, Исаака в старости ( Быт.21:2 ). Однако, без сомнения, можно сказать, что рождество Богородицы выше рождения Авраамом и Саррою Исаака. Насколько сама рожденная Дева Мария выше и более достойна почести, нежели Исаак, настолько больше и выше достоинство Иоакима и Анны, нежели Авраама и Сарры. Этого достоинства они не сразу достигли, но только усердным постом и молитвами, в душевной горести и в сердечной скорби умолили о сем Бога: и скорбь их обратилась в радость, а бесчестие их явилось предвестником великой чести, и усердное прошение руководителем к получению благ, и молитва – лучшей ходатаицей.
Иоаким и Анна долгое время скорбели и плакали, что у них нет детей. Однажды Иоаким в большой праздник приносил в Иерусалимском храме дары Господу Богу; вместе с Иоакимом и все израильтяне приносили свои дары в жертву Богу. Бывший в то время первосвященник Иссахар не захотел принять даров Иоакима, потому что он был бездетным.
«Не должно, – говорил он, – принимать от тебя дары, потому что ты не имеешь детей, а следовательно и благословения Божия: наверное, у тебя есть какие-нибудь тайные грехи».
Также и один еврей из колена Рувимова, вместе с прочими приносивший свои дары, укорял Иоакима, говоря:
– Зачем ты хочешь прежде меня принести жертвы Богу? Разве ты не знаешь, что ты недостоин приносить дары вместе с нами, ибо ты не оставишь в Израиле потомства 5668 ?
Укоры сии очень опечалили Иоакима, и он в сильной скорби ушел из храма Божия посрамленным и униженным, и праздник для него обратился в печаль, а праздничная радость сменилась скорбью. Глубоко скорбя, он не возвратился домой, но ушел в пустыню к пастухам, пасшим его стада, и там плакал о неплодстве своем и о поношении и укорах, сделанных ему. Вспомнив про Авраама, праотца своего, которому уже в преклонном возрасте Бог даровал сына, Иоаким стал усердно молить Господа, чтобы Он и его сподобил такого же благоволения, услыхал бы его молитву, помиловал бы и отнял от него поношение со стороны людей, даровав в старости плод его супружеству, как некогда Аврааму.
– Да буду я, – молился он, – иметь возможность именоваться отцом ребенка, а не бездетным и отверженным от Бога терпеть укоры от людей!
К сей молитве Иоаким присоединил пост и сорок дней не вкушал хлеба.
– Не буду есть, – говорил он, – и в дом свой не возвращусь; пусть слезы мои будут мне пищею, а пустыня сия домом, до тех пор пока не услышит и не отнимет от меня поношение Господь Бог Израилев.
Точно так же и жена его, будучи дома и услыхав, что первосвященник не хотел принять их дары, укоряя в неплодстве, и что муж ее от великой скорби удалился в пустыню, плакала неутешными слезами.
– Теперь, – говорила она, – я несчастнее всех: Богом отвержена, у людей в поношении и мужем оставлена! О чем плакать теперь: о вдовстве ли своем, или о бесчадии, о сиротстве своем или о том, что не удостоилась называться матерью?!
Так горько плакала она все те дни.
Рабыня Анны, по имени Юдифь, старалась ее утешить, но не могла: ибо кто может утешить ту, печаль которой глубока, как море?
Однажды Анна печальная пошла в свой сад, села под лавровым деревом, вздохнула из глубины сердца и, возведя свои глаза, полные слез к небу, увидала на дереве птичье гнездо с маленькими птенцами. Зрелище сие причинило ей еще большую скорбь, и она с плачем начала взывать:
– Горе мне бездетной! Должно быть, я самая грешная среди всех дщерей Израилевых, что одна пред всеми женами так унижена. Все носят плод своего чрева на своих руках, – все утешаются своими детьми: я же одна чужда сей радости. Горе мне! Дары всех принимаются в храме Божием, и за чадородие им оказывают уважение: я же одна отвержена от храма Господа моего. Горе мне! Кому я уподоблюсь? Ни птицам небесным, ни зверям земным: ибо и те приносят Тебе, Господи Боже, плод свой, я же одна неплодна. Даже с землею я не могу сравнить себя: ибо она прозябает и выращивает семена и, принося плоды, благословляет Тебя, Небесного Отца: я же одна бесплодна на земле. Увы мне, Господи, Господи! Я одна, грешная, лишена потомства. Ты, Который даровал некогда Сарре в глубокой старости сына Исаака ( Быт.21:1–8 ), Ты, Который отверз утробу Анны, матери Твоего пророка Самуила ( 1Цар.1:20 ), призри ныне на меня и услыши молитвы мои. Господи Саваоф! Ты знаешь поношение бездетства: прекрати печаль сердца моего и отверзи мою утробу и меня, неплодную, соделав плодоносною, дабы рожденное мною мы принесли Тебе в дар, благословляя, воспевая и согласно прославляя Твое милосердие.
Когда Анна с плачем и рыданием так восклицала, явился ей ангел Господень и сказал:
– Анна, Анна! Услышана твоя молитва, воздыхания твои прошли сквозь облака, слезы твои явились пред Богом, и ты зачнешь и родишь Дщерь преблагословенную; чрез Нее получат благословение все племена земные и будет даровано всему миру спасение; имя ей будет Мария.
Услышав ангельские слова, Анна поклонилась Богу и сказала:
– Жив Господь Бог, если родится у меня дитя – я отдам его на служение Богу. Пусть он служит Ему и прославляет святое имя Божие день и ночь во всё время своей жизни.
После сего, исполнившись неизреченной радости, святая Анна быстро пошла в Иерусалим, чтобы там с молитвою воздать благодарение Богу за Его милостивое посещение.
В то же самое время Ангел явился и Иоакиму в пустыне и сказал:
– Иоаким, Иоаким! Услышал Бог молитву твою и благоволит даровать тебе благодать Свою: жена твоя Анна зачнет и родит тебе дщерь, рождение которой будет радостью для всего мира. И вот тебе знамение, что я благовествую тебе истину: иди в Иерусалим к храму Божию и там, у золотых ворот, найдешь свою супругу Анну, которой я возвестил то же самое.
Иоаким, удивленный таким ангельским благовестием, славословя Бога и благодаря Его сердцем и устами за великое милосердие, с радостью и веселием поспешно отправился в Иерусалимский храм. Там, как и возвестил ему ангел, он нашел у золотых ворот Анну, молящуюся Богу, и рассказал ей об ангельском благовестии. Также и она поведала ему о том, что видела и слышала ангела, возвестившего о рождении у нее дочери. Тогда Иоаким и Анна прославили Бога, сотворившего им такую великую милость и, поклонившись Ему в святом храме, возвратились в свой дом.
И зачала святая Анна в девятый день декабря месяца, а восьмого сентября у ней родилась дочь, Пречистая и Преблагословенная Дева Мария, начало и ходатаица нашего спасения, о рождестве Коей возрадовались и небо и земля. Иоаким по случаю Ее рождения принес Богу великие дары, жертвы и всесожжения, и получил благословение первосвященника, священников, левитов и всех людей за то, что сподобился благословения Божия. Потом он устроил в доме своем обильную трапезу, и все с веселием прославляли Бога.
Подрастающую Деву Марию родители Ее берегли, как зеницу ока, ведая, по особенному откровению Божию, что Она будет светом всему миру и обновлением естества человеческого. Посему они воспитывали Ее с такою тщательною осмотрительностью, какая подобала Той, Которая имела быть Матерью Спасителя нашего. Они любили Ее не только как дочь, столь долгое время ожидаемую, но и почитали, как госпожу свою, помня ангельские слова, сказанные о Ней, и провидя духом, что должно над Ней совершиться. Она же, исполненная Божественной благодати, таинственно обогащала тою же благодатью и своих родителей. Подобно тому как солнце своими лучами освещает звезды небесные, уделяя им частицы своего света, так и богоизбранная Мария, как солнце, озаряла лучами данной ей благодати Иоакима и Анну, так что и они были исполнены Духа Божия, и твердо веровали в исполнение ангельских слов.
Когда отроковице Марии исполнилось три года, родители ввели Ее со славою в храм Господень, сопровождая с возжженными светильниками, и посвятили Ее на служение Богу, как то обещали. По прошествии нескольких лет после введения Марии во храм, святой Иоаким умер, восьмидесяти лет от рождения. Святая Анна, оставшись вдовою, покинула Назарет и пришла в Иерусалим, где пребывала около своей Пресвятой Дочери, молясь беспрестанно в храме Божием. Прожив в Иерусалиме два года, она почила о Господе, имея 79 лет от рождения 5669 .
О, сколь благословенны вы, святые родители, Иоаким и Анна, ради Преблагословенной вашей Дочери!
Сугубо благословенны вы ради Сына Ее, Господа нашего Иисуса Христа, чрез Которого получили благословение все народы и племена земные! Справедливо вас святая Церковь наименовала Богоотцами 5670 , ибо мы знаем, что от Пресвятой вашей Дочери родился Бог. Ныне предстоя Ему близко на небе, молитесь, да уделится и нам хотя некая часть вашей радости нескончаемой. Аминь.
Тропарь, глас 1:
Иже в законней благодати праведни бывше, младенца богоданнаго породиша нам, Иоаким и Анна: темже днесь светло торжествует, весело празднующи, божественная церковь честную вашу память, славящи Бога, воздвигшаго рог спасения нам в дому Давидове.
Кондак, глас 2:
Радуется ныне Анна, неплодства разрешившися соуз, и питает Пречистую, созывающи вся воспети, даровавшаго от чрева ея человеком едину Матерь и неискусомужную.
* * *
Еще патриархам израильского народа неоднократно было дано Богом обетование о размножении потомства их; поэтому израильтяне на многочисленное потомство смотрели как на высшее счастье и благословение Божие. С другой стороны, по древнему обетованию Божию, израильтяне надеялись в своем потомстве обрести обетованное Богом «Семя жены» – Мессию. Вот почему бесчадие считалось у евреев тяжким несчастьем и наказанием Божиим за грехи, и на людей, не имеющих детей, евреи смотрели как на великих грешников.
Память преставления праведной Анны церковь совершает 25 июля.
Церковь ежедневно по окончании божественных служб, на отпусте, испрашивает исходящим из храма помилование и спасение от Господа молитвами Богородицы и св. праведных Богоотец Иоакима и Анны, и ежегодно совершает память их на другой день Рождества Богородицы, ибо после праздника Рождеству Богоматери прилично славить и св. Ее родителей.
Молитвы праведным Богоотцам Иоакиму и Анне
Тропарь, глас 1*
И́же в зако́нней благода́ти пра́ведни бы́вше,/ Младе́нца богода́ннаго породи́ша нам Иоаки́м и А́нна./ Те́мже днесь све́тло торжеству́ет,/ ве́село пра́зднующи, Боже́ственная Це́рковь, честну́ю ва́шу па́мять,/ сла́вящи Бо́га,// воздви́гшаго рог спасе́ния нам в дому́ Дави́дове.
Перевод: Благодатно пребывая праведными в Законе, Младенца данного Богом породили нам Иоаким и Анна. Потому сегодня светло торжествует, радостно празднуя, Божественная Церковь, почитаемую память вашу, прославляя Бога, воздвигшего рог спасения нашего в доме Давида (Пс.17:3).
Кондак, глас 2*
Ра́дуется ны́не А́нна,/ непло́дства разреши́вшися соу́з,/ и пита́ет Пречи́стую,/ созыва́ющи вся воспе́ти/ Дарова́вшаго от чре́ва ея́ челове́ком// еди́ну Ма́терь и Неискусому́жную.
Перевод: Радуется сегодня Анна, освободившись от уз бесплодия, и питает Пречистую, созывая всех воспеть Даровавшего из чрева ее всем людям единственную Мать, мужа не Познавшую.
Молитва 1‑я**
О, присносла́внии Христо́вы пра́ведницы, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, предстоя́щии небе́сному Престо́лу Вели́каго Царя́ и ве́лие дерзнове́ние к Нему́ иму́щии, я́ко от Преблагослове́нныя Дще́ри ва́шея, Пречи́стыя Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, воплоти́тися изво́лившему, к вам, я́ко многомо́щным предста́телем и усе́рдным о нас моли́твенникам, прибега́ем мы, гре́шнии и недосто́йнии. Моли́те бла́гость Его́, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, по дело́м на́шим пра́ведно на ны дви́жимый, и да безчи́сленныя прегреше́ния на́ша презре́в, обрати́т нас на путь покая́ния и на стезе́ за́поведей Свои́х да утверди́т нас. Та́же моли́твами ва́шими в ми́ре живо́т наш сохрани́те и во всех благи́х благо́е поспеше́ние испроси́те, вся я́же к животу́ и благоче́стию потре́бная нам от Бо́га да́рующе, от вся́ких напа́стей и бед и напра́сныя сме́рти предста́тельством ва́шим нас избавля́юще, и от всех враг ви́димых и неви́димых защища́юще, я́ко да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживем во вся́ком благоче́стии и чистоте́, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше, в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же ва́шим святы́м умоле́нием да сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же со Отце́м и Пресвятым Ду́хом подоба́ет всякая сла́ва, честь и поклонение во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва 2‑я
О, святи́и пра́ведницы, Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Моли́те Милосе́рдаго Го́спода, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, по дело́м на́шим пра́ведно на ны дви́жимый, и да безчи́сленная прегреше́ния на́ша презре́в, обрати́т нас, раб Бо́жиих (имена), на путь покая́ния, и на стези́ за́поведей Свои́х да утверди́т нас. Та́же моли́твами ва́шими в ми́ре жизнь на́шу сохрани́те, и во всех благи́х благо́е поспеше́ние испроси́те, вся к животу́ и благоче́стию потре́бная нам от Бо́га да́рующе, от вся́ких напа́стей и бед и внеза́пныя сме́рти предста́тельством ва́шим нас избавля́юще и от всех враг ви́димых и неви́димых защища́юще, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же ва́шим святы́м умоле́нием да сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же, со Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом, подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Акафист святым праведным богоотцам Иоакиму и Анне
Кондак 1
Избра́ннии от челове́ческаго ро́да прароди́телие Христо́вы, ро́ждшии Преблагослове́нную Богоотрокови́цу, из Нея́же по пло́ти Сын Бо́жий роди́ся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Я́ко иму́щии дерзнове́ние ве́лие ко Христу́ Бо́гу и вы́ну предстоя́щии Престо́лу Его́ небе́сному, Тому́ приле́жно моли́теся от бед нам избавитися, да вы́ну зове́м вам:
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Икос 1
А́нгел предста́тель по́слан бысть к вам от Бо́га, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, егда́ о безпло́дии свое́м ов у́бо в пусты́ни, о́ва же в саду́ свое́м се́товасте, к Бо́гу моли́тву вознося́ще; и та́ко благове́стие ра́достное принесе́ безпло́тный, я́ко роди́ти и́мате Дщерь Преблагослове́нную, о Нейже возблагослови́тся весь род челове́ческий, с ни́мже и мы вам ра́достное прино́сим хвале́ние:
Ра́дуйтеся, ко́рене Дави́дова святопроцве́тшия ро́зги виногра́да живо́тнаго;
ра́дуйтеся, ро́ждшии Дщерь, от всех родо́в Преблагослове́нную.
Ра́дуйтеся, вопло́щшагося Сы́на Бо́жия прароди́телие всечестни́и;
ра́дуйтеся, та́инства, от ве́ка утае́ннаго, прояви́телие всеизря́днии.
Ра́дуйтеся, уте́хи Изра́илевы ближа́йшии по пло́ти сро́дницы;
ра́дуйтеся, обетова́ннаго ми́ру Спаси́теля единокро́внии ю́жицы.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 2
Ви́дев себе́ святы́й Иоаки́м, во хра́ме Иерусали́мстем безпло́дия ра́ди от архиере́я уничиже́нна, зело́ опеча́лися, и в го́рести души́ своея́ в пусты́ню к свои́м стадо́м удали́ся, и та́мо со мно́гими слеза́ми те́пле ко Го́споду моля́шеся, да сподо́бит его́ отце́м своему́ ча́ду нарещи́ся, и та́ко к моли́тве же пост прилага́ше, и в сокруше́нии се́рдца Вседержи́телю Бо́гу взыва́ше: Аллилу́иа.
Икос 2
Си́лу го́рести му́жа своего́ свята́я А́нна уве́девши, в дому́ свое́м седя́щи, го́рце пла́кася и моля́шеся ко Го́споду, да поноше́ние безпло́дия от нея́ оты́мет. Мы же, толи́кое терпе́ние пра́ведных помина́юще, воззове́м:
Ра́дуйтеся, богоизбра́нная дво́ице, Еди́ному от Тро́ицы Ма́терь по пло́ти породи́вшая;
ра́дуйтеся, Зижди́телю ва́шему Роди́тельницу непоро́чную произве́дшии.
Ра́дуйтеся, супру́зи благослове́ннии, Преблагослове́нную в жена́х Дщерь воспита́вшии;
ра́дуйтеся, в безпло́дии ва́шем от Го́спода услы́шаннии.
Ра́дуйтеся, я́ко сле́зныя моли́твы ва́ша пронико́ша не́бо и во у́шию Бо́га Изра́илева достиго́ша;
ра́дуйтеся, я́ко поноше́ние ва́ше вре́менное во сла́ву ве́чную на небеси́ и на земли́ измени́ся.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 3
Си́лою Бо́жиею преиспо́лнен, яви́ся А́нгел Госпо́день свято́му Иоаки́му в пусты́ни и рече́ ему́: «Услы́ша Бог моли́тву твою́ и изво́ли да́ти тебе́ благода́ть Свою́, се бо жена́ твоя́ А́нна зачне́т и породи́т тебе́ Дщерь, о Нейже всему́ ми́ру бу́дет ра́дость». Сия́ рек безпло́тный, повеле́ ему́ ко хра́му Иерусали́мскому па́ки отыдти́, иде́же он супру́гу свою́ моля́щуся обря́щет, с не́юже вку́пе да воспое́т та́мо хвале́бную песнь Бо́гу Изра́илеву: Аллилу́иа.
Икос 3
Иму́щи скорбь ве́лию в се́рдце свое́м А́нна свята́я и в вертогра́д до́ма своего́ вше́дши, ви́де гнездо́ пти́чье на дре́ве сооруже́но, птенцы́ ма́лыя в нем лежа́щия, а́бие моле́ния к моле́ниям прилага́ти потща́ся, да сподо́бит ю Госпо́дь ма́терь ча́ду быти. И се яви́ся ей а́нгел Госпо́день, глаго́ля: «Услы́шана есть моли́тва твоя́ и воздыха́ния твоя́ проидо́ша о́блаки, сле́зы же твоя́ пред Бо́га внидо́ша: се зачне́ши и роди́ши Дщерь Преблагослове́нную, о Нейже возблагословя́тся вся коле́на земна́я, и То́ю да́стся спасе́ние всему́ ми́ру, нарече́тся же и́мя Ей Мари́я». Таково́е а́нгельское всера́достное благове́щение помина́юще, воспои́м Богоотце́м такова́я:
Ра́дуйтеся, супру́зи пра́веднии, от Бо́га свы́ше предызбра́ннии;
ра́дуйтеся, во всех за́поведех Госпо́дних без поро́ка ходи́вшии.
Ра́дуйтеся, в ско́рби ва́шей вре́менней утеше́ние ве́чное получи́вшии;
ра́дуйтеся, па́че ча́яния ва́шего десни́цею Бо́жиею превознесе́ннии.
Ра́дуйтеся, я́ко во смире́нии ва́шем и ско́рби помяну́ вы Госпо́дь;
ра́дуйтеся, я́ко сподо́бистеся прароди́телие Сы́ну Бо́жию быти.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 4
Бу́рею сомне́ния Иоаки́м пра́ведный содержи́мь и о благове́стии ему́ а́нгела недоумева́я, а́бие во град Иерусали́м оты́де, иде́же пред враты́ хра́ма святу́ю А́нну обре́те, Го́спода вельми́ славосло́вящую и ра́дость а́нгельскаго явле́ния и о ча́де прорече́ния ему́ возвеща́ющу, те́мже и о свое́м виде́нии супру́жнице благовести́в, вку́пе с не́ю возопи́ ко Го́споду: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́шавше сро́дницы и зна́емии о пресла́вном святы́я А́нны зача́тии, Бо́га Изра́илева сла́вляху, А́нна же богому́драя плод чре́ва своего́ на служе́ние Бо́гу обрече́, те́плое благодаре́ние Го́сподеви возноша́ше; мы же све́тло всесла́вное зача́тие Богоотрокови́цы Мари́и воспева́юще, Той святы́м роди́телем глаго́лем си́це:
Ра́дуйтеся, ра́достнии нам гряду́щаго в мир Искупи́теля провозве́стницы;
ра́дуйтеся, при́сно помина́емии ча́емаго Спаси́теля пра́отцы.
Ра́дуйтеся, чрез Дщерь ва́шу благослове́нную Сло́ву Бо́жию плоть взаимода́вшии;
ра́дуйтеся, Бо́га воплоще́нна Вну́ка себе́ нарица́ющии.
Ра́дуйтеся, ве́лией благоче́стия та́йны досто́йнии служи́телие;
ра́дуйтеся, Бо́жия к челове́ком снисхожде́ния всеизря́днии посре́дницы.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 5
Богосве́тлую звезду́ я́вльшую Со́лнце Пра́вды Христа́ Бо́га, Пресвяту́ю Богоро́дицу, пло́тию роди́ти сподо́бистеся, и вожделе́нное и́мя Богооте́ц прия́сте, Иоаки́ме и А́нно всеблаже́ннии, о Ея́же рождестве́ святе́м не́бо и земля́ возра́довашася, и весь род челове́ческий освяти́ся, вопия́ ди́вному во святы́х Свои́х Бо́гу Изра́илеву: Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́девше роди́телие от них ро́ждшуюся Богоотрокови́цу Мари́ю, Зижди́телеву же Ма́терь, я́ко киво́ту Бо́жию, благогове́йно Той послужи́ша; те́мже и нас, к вам моли́твенно припа́дающих, не отврати́тесь, глаго́лющих:
Ра́дуйтеся, в рождестве́ Богоотрокови́цы Мари́и све́тло возликова́вшии;
ра́дуйтеся, виде́нием Богоотрокови́цы услажде́ннии.
Ра́дуйтеся, слы́шанием Ея́ умиле́ннии;
ра́дуйтеся, по сих от архиере́я Бо́жия благослове́ннии и ублаже́ннии.
Ра́дуйтеся, А́гницу непоро́чную в дому́ свое́м до́бре упа́сшии;
ра́дуйтеся, А́гнца и Па́стыря Ма́терь во Дщерь себе́ прие́мшии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 6
Пропове́дницы чуде́с Бо́жиих яви́стеся святи́и, егда́ обе́т свой Бо́гови соверши́сте и триле́тнюю Богоотрокови́цу Мари́ю в храм Бо́жий со сла́вою введо́сте, да обита́ет та́мо во свята́я святы́х, о сих у́бо ра́достно Бо́гу оте́ц ва́ших славосло́вия песнь воспева́ти потща́стеся: Аллилу́иа.
Икос 6
Возсия́ Богоотрокови́ца, я́ко луна́ по́лная, в честне́м Свое́м в храм Госпо́день вхожде́нии, Ея́же чистоте́ а́нгелы удивля́хуся, и архиере́й Бо́жий Заха́рия прие́м Ю от рук ва́ших, святи́и Иоаки́ме и А́нно, во вну́тренняя свята́я святы́х с че́стию введе́, я́ко вои́стину одушевле́нный Бо́жий киво́т, вас же по достоя́нию ублажи́ хвале́ньми таковы́ми:
Ра́дуйтеся, ра́дость всеми́рную ро́ду челове́ческому породи́вшии;
ра́дуйтеся, Вино́вницу челове́ческаго обновле́ния воспита́вшии.
Ра́дуйтеся, в храм Госпо́день Киво́т одушевле́нный Бо́жий приве́дшии;
ра́дуйтеся, Дщерь ва́шу Святу́ю во свята́я святы́х вмести́вшии.
Ра́дуйтеся, Бо́гу, воплоти́тися хотя́щему, сро́дницы явля́ющиися;
ра́дуйтеся, а́нгелом собесе́дницы бы́вшии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 7
Жела́ние ду́ши твоея́ испо́лнив и обе́т твой Бо́гови возда́в, Иоаки́ме преблаже́нне, в ста́рости до́брей свя́то и пра́ведно жизнь земну́ю о Го́споде сконча́л еси́. Те́мже ны́не Тому́ и о нас сотвори́ моли́тву, да благу́ю, ми́рную и непосты́дную кончи́ну получи́ти сподо́бимся, зову́ще Ему́: Аллилу́иа.
Икос 7
Но́вое и богоуго́дное житие́ во вдовстве́ твое́м, А́нно свята́я, провожда́ла еси́, у хра́ма Бо́жия примета́ющися и Святе́й и Преблагослове́нней Дще́ри твое́й сослужа́щи, те́мже я́ко и́стинную и богоуго́дную вдови́цу, Христо́ву же праба́бу, тя восхваля́ем, вку́пе же и му́жа твоего́, Богоотца́ Иоаки́ма, усе́рдно че́ствуем и с любо́вию пе́сни таковы́я вам прино́сим:
Ра́дуйтеся, пра́ведницы, и́хже пра́вда, я́ко со́лнце, сия́ет во ве́ки;
ра́дуйтеся, А́нгелом дру́зи, сожи́телие святы́м и при́снии Бо́гу.
Ра́дуйтеся, бли́жнии небе́снаго Престо́ла предстоя́телие;
ра́дуйтеся, дерзнове́ние ве́лие ко Христу́ Бо́гу иму́щии.
Ра́дуйтеся, Це́ркве на небеси́ торжеству́ющия украше́ние;
ра́дуйтеся, Це́ркве во́инствующия на земли́ до́брое заступле́ние.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 8
Стра́нствие земно́е соверши́в, свята́я и пра́ведная А́нно, на рука́х Пребоже́ственныя твоея́ Дще́ри, Богоро́дицы Мари́и, сном сме́ртным почи́ла еси́ и к Бо́гу со упова́нием преста́вилася еси́, те́мже свято́е успе́ние твое́ сла́вяще, мо́лим тя, о, Богопрама́терь всечестна́я, да егда́ и мы сном сме́ртным усыпа́ти начне́м, умоли́ Спа́са Христа́ кро́тко ду́шу на́шу от те́ла отдели́ти и бесо́вския вла́сти ю изба́вити, спасе́ния же ве́чнаго нас удосто́ити, да зове́м Ему́ в ра́дости святы́х: Аллилу́иа.
Икос 8
Весь мир христиа́нский блажи́т вас по достоя́нию, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, и моли́твенно ва́ша честна́я имена́ прославля́ет, Це́рковь же Христо́ва све́тло па́мять ва́шу пра́зднует и пе́сни хвале́бныя вам прино́сит си́це:
Ра́дуйтеся, свети́льницы, мрак душ на́ших благода́тно озаря́ющии;
ра́дуйтеся, от го́рних высо́т сла́вы ва́шея к земноро́дным ми́лостиво проница́ющии.
Ра́дуйтеся, Богоро́дице Мари́и сомоли́твенницы всегда́шнии;
ра́дуйтеся, Христа́ Бо́га умилостиви́телие многомо́щнии.
Ра́дуйтеся, любо́вь и ве́ру к вам иму́щих от вся́ких бед спаса́ющии;
ра́дуйтеся, моли́твенно на по́мощь вас призыва́ющих от напра́сныя и на́глыя сме́рти избавля́ющии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 9
Вси а́нгели Бо́жии и ли́цы святы́х Бо́жиих на небеси́ вас, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, целу́ют, ро́ди же челове́честии на земли́ моли́твенными пе́сньми вас похваля́ют и о предста́тельстве ва́шем благода́рно вопию́т Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 9
Вити́йства на́ша не довле́ют к досто́йной вам похвале́, святи́и прароди́телие Христо́вы; оба́че вы, ми́лостивы су́ще, и на́ша убо́гая хвале́ния не отврати́те, но бу́дите о нас те́плии предста́тели и моли́твенницы ко Го́споду, ва́шими святы́ми моли́твами ску́дость душ на́ших восполня́юще, да благода́рственне вам зове́м:
Ра́дуйтеся, ра́дости и сла́вы ве́чныя вожделе́ннии нам стяжа́телие;
ра́дуйтеся, благ вре́менных и ве́чных усе́рднии нам пред Го́сподем хода́таи.
Ра́дуйтеся, от смертоно́сныя я́звы предста́тельством ва́шим ве́рныя сохраня́ющии;
ра́дуйтеся, тлетво́рныя ве́тры моли́твами ва́шими разгоня́ющии.
Ра́дуйтеся, трясе́ние земли́ и бу́ри зе́льныя хода́тайством ва́шим установля́ющии и в тишину́ прелага́ющии;
ра́дуйтеся, во вся́ких беда́х и злоключе́ниих на по́мощь к нам ускоря́ющии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 10
Спасе́ния душе́внаго жела́ющим и о сем усе́рдно подвиза́ющимся, помо́щницы блази́и, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, яви́стеся, ов у́бо и́ноком, о́ва же и́нокинем храни́тели имену́етеся, о́бщее моле́ние за всех ве́рных Бо́гу принося́ще, да вси благода́рственно зову́т просла́вльшему вас во вселе́нней, Царю́ сла́вы Христу́: Аллилу́иа.
Икос 10
Стено́ю моли́тв ва́ших небе́сных, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, сохраня́йте и огражда́йте нас от искуше́ний врага́ диа́вола, и́щущаго душе́вней поги́бели на́шей: ве́мы бо, ве́мы, я́ко мно́го мо́жет моли́тва ва́ша пред лице́м Христа́ Бо́га на́шего, ва́шего же по пло́ти Вну́ка. Его́же умоля́ти не преста́йте о всех, с любо́вию вас почита́ющих и вопию́щих:
Ра́дуйтеся, ма́слина благопло́дная, еле́й ми́лости Божией оби́льно нам источа́ющая;
ра́дуйтеся, кипари́си дво́е благосенноли́ственнии, зной страсте́й на́ших в поко́й безстра́стия приводя́щии.
Ра́дуйтеся, виссо́не и багряни́це, из ни́хже Ски́ния Бо́жия селе́ния сооруди́ся;
ра́дуйтеся, го́рлицы единосупру́жнии, Голуби́цу непоро́чную произве́дшии.
Ра́дуйтеся, со Дще́рию ва́шею, всех Цари́цею, вечно ца́рствующии;
ра́дуйтеся, в Сио́не го́рнем в оби́тели Ея́ небе́сней све́тло торжеству́ющии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 11
Пе́ние на́ше хвале́бное ми́лостивно приими́те и щедро́т ва́ших моли́твенных нас не лиши́те, о, святи́и прароди́телие Христо́вы Иоаки́ме и А́нно, а́ще и недосто́йнии есмы, грехо́в ра́ди на́ших, ва́шего свята́го заступле́ния: оба́че я́ко бла́зи и всеще́дри су́ще, сие́ нам подади́те, и помози́те нам покая́нием очи́ститися от скве́рны грехо́вныя, да в чистоте́ серде́ц воспое́м Созда́телю на́шему хвале́бную песнь: Аллилу́иа.
Икос 11
Светопода́тельная два свети́льника, всеми́рную Свещу́ возже́гшии, позна́ем святы́х Богооте́ц Иоаки́ма и А́нну, о, бра́тие, и сия́нием тех небе́сныя сла́вы озаря́еми, воспои́м им такова́я:
Ра́дуйтеся, сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м воспита́ти удосто́ившиися;
ра́дуйтеся, луча́ми благода́ти Бо́жия осия́нии.
Ра́дуйтеся, благоуха́ния духо́внаго преиспо́лненнии;
ра́дуйтеся, фимиа́м моли́тв ва́ших о всем ми́ре христиа́нстем Бо́гу принося́щии.
Ра́дуйтеся, с Богоро́дицею Мари́ею и Предте́чею Иоа́нном у Престо́ла Христо́ва вы́ну предстоя́щии.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 12
Благода́ть Бо́жию и ми́лость нам пода́ти, проще́ние же грехо́в и исправле́ния жития́ ниспосла́ти проси́те нам у Го́спода, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, и не преста́йте о нас пред лице́м Вседержи́теля Бо́га моля́ще, я́ко стяжа́вшии к Нему́ дерзнове́ние мно́гое. О сем усе́рдно к вам припа́дающе, я́ко при́сных предста́телей и засту́пников на́ших, про́сим и благоумиле́нно зове́м всех Творцу́: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще многомо́щное предста́тельство ва́ше к Бо́гу, Иоаки́ме и А́нно пра́веднии, велича́ем возвели́чившаго вас Христа́ Го́спода, воспева́ем и рожде́нную от вас Пренепоро́чную Его́ Ма́терь, вам же от усе́рдия на́шего сия́ достодо́лжныя похвалы́ прино́сим:
Ра́дуйтеся, от восто́ка и до за́пада препросла́вленнии;
ра́дуйтеся, стра́жие боже́ственнии, неусы́пно бдя́щии в моли́твах к Бо́гу о всех ве́рных.
Ра́дуйтеся, по́мощь ва́шу благода́тную вся́цей душе́ христиа́нстей подаю́щии;
ра́дуйтеся, во благи́х моле́ния и проше́ния благочести́вых исполня́ющии.
Ра́дуйтеся, душе́вных и теле́сных неду́гов преизря́днии и безме́зднии цели́тели;
ра́дуйтеся, благ вре́менных и ве́чных всеусе́рднии и благоприя́тнии нам хода́таи.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 13
О, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Мо́лим вас со усе́рдием и любо́вию, к подно́жию ног ва́ших припа́дающе: умоли́те Го́спода Бо́га изба́вити нас от поги́бели ве́чныя, гре́шником угото́ванныя, да милосе́рдием Бо́га на́шего спаса́еми и ва́шими святы́ми моли́твами споспешеству́еми, благода́рственно воспои́м Ему́ а́нгельскую песнь: Аллилу́иа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
А́нгел предста́тель по́слан бысть к вам от Бо́га, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, егда́ о безпло́дии свое́м ов у́бо в пусты́ни, о́ва же в саду́ свое́м се́товасте, к Бо́гу моли́тву вознося́ще; и та́ко благове́стие ра́достное принесе́ безпло́тный, я́ко роди́ти и́мате Дщерь Преблагослове́нную, о Нейже возблагослови́тся весь род челове́ческий, с ни́мже и мы вам ра́достное прино́сим хвале́ние:
Ра́дуйтеся, ко́рене Дави́дова святопроцве́тшия ро́зги виногра́да живо́тнаго;
ра́дуйтеся, ро́ждшии Дщерь, от всех родо́в Преблагослове́нную.
Ра́дуйтеся, вопло́щшагося Сы́на Бо́жия прароди́телие всечестни́и;
ра́дуйтеся, та́инства, от ве́ка утае́ннаго, прояви́телие всеизря́днии.
Ра́дуйтеся, уте́хи Изра́илевы ближа́йшии по пло́ти сро́дницы;
ра́дуйтеся, обетова́ннаго ми́ру Спаси́теля единокро́внии ю́жицы.
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Кондак 1
Избра́ннии от челове́ческаго ро́да прароди́телие Христо́вы, ро́ждшии Преблагослове́нную Богоотрокови́цу, из Нея́же по пло́ти Сын Бо́жий роди́ся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Я́ко иму́щии дерзнове́ние ве́лие ко Христу́ Бо́гу и вы́ну предстоя́щии Престо́лу Его́ небе́сному, Тому́ приле́жно моли́теся от бед нам избавитися, да вы́ну зове́м вам:
Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Моли́тва
О, присносла́внии Христо́вы пра́ведницы, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, предстоя́щии небе́сному Престо́лу Вели́каго Царя́ и ве́лие дерзнове́ние к Нему́ иму́щии, я́ко от Преблагослове́нныя Дще́ри ва́шея, Пречи́стыя Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, воплоти́тися изво́лившему, к вам, я́ко многомо́щным предста́телем и усе́рдным о нас моли́твенникам, прибега́ем мы, гре́шнии и недосто́йнии. Моли́те бла́гость Его́, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, по дело́м на́шим пра́ведно на ны дви́жимый, и да безчи́сленныя прегреше́ния на́ша презре́в, обрати́т нас на путь покая́ния и на стезе́ за́поведей Свои́х да утверди́т нас. Та́же моли́твами ва́шими в ми́ре живо́т наш сохрани́те и во всех благи́х благо́е поспеше́ние испроси́те, вся я́же к животу́ и благоче́стию потре́бная нам от Бо́га да́рующе, от вся́ких напа́стей и бед и напра́сныя сме́рти предста́тельством ва́шим нас избавля́юще, и от всех враг ви́димых и неви́димых защища́юще, я́ко да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживем во вся́ком благоче́стии и чистоте́, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше, в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же ва́шим святы́м умоле́нием да сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же со Отце́м и Пресвятым Ду́хом подоба́ет всякая сла́ва, честь и поклонение во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Тропарь Иоакиму и Анне, Богоотцам, праведным
глас 1
И́же в зако́нней благода́ти пра́ведни бы́вше,/ Младе́нца богода́ннаго породи́ша нам Иоаки́м и А́нна./ Те́мже днесь све́тло торжеству́ет,/ ве́село пра́зднующи, Боже́ственная Це́рковь, честну́ю ва́шу па́мять,/ сла́вящи Бо́га,// воздви́гшаго рог спасе́ния нам в дому́ Дави́дове.
Перевод: Благодатно пребывая праведными в Законе, Младенца данного Богом породили нам Иоаким и Анна. Потому сегодня светло торжествует, радостно празднуя, Божественная Церковь, почитаемую память вашу, прославляя Бога, воздвигшего рог спасения нашего в доме Давида (Пс.17:3).
Канон святым праведным богоотцам Иоакиму и Анне
Минея, 9 Сентября, Ин кано́н святы́х
Глас 2
Песнь 1
Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ Вопло́щшееся же Сло́во всезло́бныи́ грех потреби́ло есть,/ Препросла́вленный Госпо́дь,// сла́вно бо просла́вися.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Свещу́, мы́сленное Со́лнце возблиста́вшую,/ Пло́тию от Нея́ возсия́вшее,/ доброде́телей светлостьми́ просиява́юще,/ роди́ти сподо́бистеся, А́нно богому́драя и Иоаки́м присноблаже́нный.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Всеобра́зным зре́нием к Бо́гу/ и́стинно богоприя́тный Иоаки́м и А́нна боже́ственная,/ неукло́нно моля́щеся, Пречи́стую Богоро́дицу роди́ша,/ пребо́льшую всея́ тва́ри свя́тостию.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Превысо́ку иму́ще жизнь,/ жития́ же све́тлость,/ всех вку́пе роди́телей бы́сте земны́х превы́шшии,/ Нетле́нну Де́ву я́ко роди́вше/ и богоотцы́ и́стинно Тоя́ ра́ди бы́вше.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Спасе́ния всего́ нача́льницы,/ блаже́ннейший Иоаки́м и А́нна сла́вная,/ Чи́стую, и Непоро́чную, и Пречи́стую Богоро́дицу роди́ша,/ богоче́стия Сию́ прие́мше воздая́ние.
Песнь 3
Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в,/ разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,// и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Непло́дствующая, и дете́й лише́нная,/ и слеза́ми Соде́теля моля́щая,/ еди́ну Благослове́нную сподо́билася еси́ роди́ти,/ богоприя́тная А́нно, зову́щи,/ я́ко несть свят, ра́зве Тебе́, Го́споди.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Иже сожи́тельницу обогати́в Боже́ственною благода́тию,/ Иоаки́м боже́ственный и богоглаго́ливый/ Хода́таицу спасе́ния челове́ком роди́ти сподо́бися./ К Не́йже взыва́ем, я́ко несть непоро́чны, па́че Тебе́, Влады́чице.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Воспое́м всечестну́ю сопру́гу,/ от нея́же возсия́ нам Де́ва,/ всех тва́рей превы́шши су́щи,/ Бо́га бо роди́, к Нему́же возопии́м,/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Непло́днаго поно́са избе́гши,/ роди́ А́нна Богоро́дицу,/ Е́вы бо поноше́ние пресла́вно потре́бльшую,/ к Не́йже взыва́ем,/ я́ко несть непоро́чны, па́че Тебе́, Влады́чице.
Седален, глас 5
Иоаки́м и А́нна торжеству́ют,/ по Бо́зе бо досто́йно благода́ть обрето́ша/ и роди́ша плод, богоприя́тен храм,/ Де́ву и Чи́стую Ма́терь Бо́жию,/ еди́ну Благослове́нную, моля́щуюся непреста́нно/ спасти́ся душа́м на́шим.
Песнь 4
Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щься,/ и спасл еси́ всего́ мя челове́ка./ Тем зову́ Ти:// сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Ра́дуяся, Де́ву от непло́дове прие́млет,/ Ея́же ра́ди непло́дие мирско́е разреши́ся, Рождество́м де́вствующую,/ Иоаки́м богому́дрый и богоприя́тный.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Пра́отец Бо́жий Иоаки́м/ ны́не предлага́ет нам трапе́зу духо́вную, пребога́тый:/ я́ко Богома́терь и Пренетле́нную Отрокови́цу роди́л есть.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Умерщвле́ния и тли челове́ки спа́сшую/ благода́ть предлага́ет,/ хотя́щую бы́ти Ма́терь Бо́жию,/ Сло́во Присносу́щное прие́мшую,/ несказа́нно воплоща́емое.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
От ко́рене Иессе́ева сопру́г возсия́,/ от него́же прозябе́ жезл, Цвет нося́щий,/ всего́ мя челове́ка облагово́нствующ ми́ром Божества́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Напра́ви мое́, Богоро́дице, житие́,/ повеле́нии Боже́ственными наставля́ющи/ вопло́щшагося Сло́ва из Тебе́,/ и к све́ту наста́ви, Де́во Ма́ти, Мари́е Богоневе́сто.
Песнь 5
Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих,/ спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой,/ к Тебе́ у́треннюю, Царю́ ми́ра,/ просвети́ мя сия́нием Твои́м,// ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Целому́дренная дво́ица,/ чистоты́ заря́ сия́ющая,/ ю́же де́вства боже́ственным сия́нием украси́вшую непло́дное естество́ челове́ческое/ нам породи́ А́нна и Иоаки́м богоприя́тный.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Де́вственный богоукра́шенный престо́л,/ Иже всех превы́шши, дла́нию Боже́ственною,/ целому́дрия честны́й сопру́г и богому́драя дво́ица породи́,/ А́нна и Иоаки́м всехва́льнии.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Восто́ку Свы́ше я́вльшуся/ в наставле́ние заблу́жд ших/ светоно́сную дверь/ боже́ственный Иоаки́м и А́нна, богому́дренно пожи́вший,/ роди́ти, богови́дцы, Я́ве сподо́бишася.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зако́на Новаго богопи́санную скрижа́ль,/ на не́йже реше́ние грехо́в Ве́тхаго Зако́на Боже́ственное Сло́во прообрази́ пре́жде,/ я́ко от ка́мене, ны́не усече́/ манове́нием Вседержи́тель от непло́дове.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Заре́ю Твое́ю, Богома́ти,/ уму́ моему́ озари́тися, омраче́нному грехо́м,/ повели́, Де́во,/ неве́дения мрак и прегреше́ний потребля́ющи,/ ины́я бо па́че Тебе́ храни́тельницы не вем.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:// от тли, Бо́же, мя возведи́.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Плодови́тое се́мя,/ е́же дре́вле непло́ды А́нна восприе́мши,/ от Боже́ственнаго осия́ния Отрокови́цу роди́ти сподо́бися,/ все́ми тва́рьми влады́чествующую.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Ны́не непло́ды ро́ждши, во́лею Бо́жиею,/ покоре́нием прия́ти Де́ву,/ ро́ждшую кроме́ плотски́я во́ли,/ Самому́ восхоте́вшу Бо́гу проявле́нно.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Озари́вся Иса́ия Ду́хом,/ Иоаки́ма и А́нны рождество́,/ сви́ток нов, ви́де,/ в не́мже написа́ся Сло́во воплоща́емо.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Та́инству предтече́т та́инство:/ пре́жде бо неплодя́щая благода́ть/ породи́ спасе́ния Хода́таицу,/ де́вства рожде́нием я́вльшуюся нам.
Кондак, глас 2
Ра́дуется ны́не А́нна,/ непло́дства разреши́вшися соу́з,/ и пита́ет Пречи́стую,/ созыва́ющи вся воспе́ти/ Дарова́вшаго от чре́ва ея́ челове́ком// еди́ну Ма́терь и Неискусому́жную.
Икос
Я́же уз пре́жде безча́дства моли́твою изба́вльшися,/ призыва́ет ны спра́здновати чудеси́/ и да́ры принести́ Рожде́нней,/ моля́щияся пред Не́ю с любо́вию,/ Е́йже я́ко иногда́ де́вы предтеча́ху ско́ро, лику́юще и вопию́ще:/ се прии́де всех воззва́ние,/ се Ада́м свободи́ся,/ я́ко А́нна плод прозябе́,/ еди́ну Ма́терь и Неискусому́жную.
Песнь 7
Ирмос: Богопроти́вное веле́ние/ беззако́ннующаго мучи́теля/ высо́к пла́мень вознесло́ есть;/ Христо́с же простре́ богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,// Сыи́ благослове́н и препросла́влен.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
От ко́рене прозя́бши, дво́ице свята́я, Давида богому́драго,/ жезл всесвяще́нный, Де́ву Чи́стую, ми́ру породи́сте,/ Цвет свяще́ннейший нам, Христа́, безсе́менно возсия́вшую.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Свещу́ многосве́тлую Богоро́дицу/ А́нна боже́ственная, я́коже златоза́рен све́щник, нося́щи,/ мир весь просвета́ боже́ственным све́том,/ де́вства све́тлыми сия́ньми.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Прароди́телие сла́внии/ воплоти́вшагося за неизрече́нную ма́лость Бо́га Вседержи́теля/ от Дще́ре богому́дрыя ва́шея, пребога́тии,/ ны́не мне, прибе́гшему к вам, согреше́ний разреше́ние испроси́те.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Яко су́ще пребо́льшии роди́телей,/ все́ми Влады́чествующую тва́рьми роди́сте, Мари́ю Пречи́стую,/ ро́ждшую Бо́га, Пло́тию обложе́на,/ нам уподо́бльшася за благоутро́бие мно́гое.
Песнь 8
Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода,// и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Бога́тством кипя́щии доброде́телей/ сла́вою Боже́ственною укра́шенную Цари́цу Де́ву/ Иоаки́м честны́й и А́нна целому́дренная роди́ша,/ ю́же вся тварь пое́т я́ко Богоро́дицу.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Жезл си́лы нам ва́ми, дру́ги Бо́жиими, по́слан бысть,/ Всенепоро́чная Неве́ста,/ Еюже посреде́ враго́в безбо́жных одолева́ем,/ кова́рствия тех попира́юще.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Ору́жие нам от Бо́га благоволе́ния/ тобо́ю, сопру́же свяще́ннейший, дарова́ся,/ и́мже ны́не мы, ве́рнии, кра́сне при́сно венча́емся,/ Бо́га ро́ждшая Чи́стая Де́во Ма́ти.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Си́ла Бо́жия плодоноше́нием непло́дствующее чре́во отве́рзе,/ и предгряде́т Дверь де́вства све́тлостьми,/ Ея́же ра́ди Сло́во прии́де к земны́м,/ вопло́щься неизрече́нным сло́вом.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Светоли́тии из Тебе́ Воплоще́ннаго нас ра́ди/ просвеще́нная дво́ица изря́дная роди́телей Твои́х/ да бу́дет, Пренепоро́чная Влады́чице,/ хода́тайство нам благ Небе́сных.
Песнь 9
Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь,/ вопло́щься от Де́вы, нам яви́ся,/ омраче́нная просвети́ти, совра́ти расточе́нная,// тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Единому́дреннии и единоду́шнии доброде́телию су́ще,/ Пречи́стыя Де́вы честни́и роди́телие,/ соверша́ющим усе́рдно прехва́льную и сла́вную па́мять ва́шу,/ свяще́ннейший, спасти́ся моли́теся.
Припев: Святи́и праве́днии Иоаки́ме и Áнно, моли́те Бо́га о на́с.
Па́жить разруша́ете сме́ртную, сла́внии,/ Жи́зни Ма́терь све́тло ро́ждшии,/ потре́бльшую сея́ прило́г/ и безсме́ртныя жи́зни исхода́таившую наде́жду ве́ры ра́ди.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Кра́сное я́ко со́лнце Иоаки́м,/ единя́яся светоно́сней луне́ А́нне,/ породи́ де́вства лучу́,/ Е́юже Заря́ Боже́ственнаго Существа́,/ пло́ти по Ипоста́си соедини́вшися, нам возсия́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Целому́дренно пожи́вше и благоче́стно, блаже́ннии,/ ны́не сла́дости несказа́нныя сподо́бистеся,/ Богоявле́ния получи́вше И́же от вас ми́ру я́вльшагося,/ Его́же моли́те спасти́ся душа́м на́шим.
Светилен
Я́же Е́вы кля́тву Потре́бльшая/ ны́не ражда́ется от ста́рец непло́дных,/ от А́нны и Иоака́ма,/ Юже со А́нгелы вси по до́лгу в пе́снех, ве́рнии, да восхва́лим.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко от со́лнца со́лнце и от луны́ луна́,/ от А́нны и Иоаки́ма Всенепоро́чная Отрокови́ца роди́ся/ и просвети́ ми́ра концы́ Свои́м сия́нием,/ Юже пою́ще, досто́йно ублажи́м,/ соверша́юще честну́ю их па́мять.
Вернуться к списку