- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Мученик Нестор Солунский (Фессалоникийский)
Юноша Нестор был учеником святого Димитрия Солунского, приходивший в тюрьму слушать его наставления. По случаю императорского прибытия в Солуни происходили гладиаторские игры. Некий германец Лий, любимый силач императора, одолевал всех и сбрасывал с помоста на острые копья. Нестор, видя, как Лий убивал христиан, решился вступить в борьбу с ним и пошел к Димитрию в темницу просить его молитвы и благословения. Святый осенил его крестным знамением и сказал: «Лия победишь и сам постраждешь за Христа!» Укрепленный всемогущей силой Божией, юноша-христианин, к посрамлению язычников, победил Лия и сбросил его с помоста на копья. Взбешенный император, узнав, что Нестор – христианин и ученик святого Димитрия, повелел немедленно казнить святого, который был тотчас обезглавлен.
Страдание святого мученика Нестора
Память 27 октября
Нечестивый царь Максимиан, прозванный Геркулом, друг Диоклетиана, придя в город Солунь, вверг в темницу святого Димитрия за исповедание Христа, а сам предался зрелищам и присутствовал на играх.
При этом он хвастался одним своим борцом, по имени Лием, происходившим из Вандальского племени, говоря, что его никто не может одолеть.
Сей Лий был вторым Голиафом 6996 : ростом он превосходил всех людей, видом и характером был подобен зверю, а голос его походил на рев рыкающего льва. От самого взгляда его и голоса трепетали все, смотревшие на него; крепость его тела была удивительна, а сила непобедима, ибо духи нечистые обитали в нем, и вследствие сего никто не мог устоять пред ним. Уже он убил бесчисленное множество людей храбрых и сильных и был весьма любим царем за такую силу. Так как сам царь никак не мог насытиться человеческою кровью, то он и любил того, кто всю свою телесную силу обратил на пролитие человеческой крови.
Для сего нечестивого Лия царь устроил среди города высокий и обширный помост на столбах, где Лий мог бы производить состязания в силе, на виду у всех. Под тем помостом было натыкано множество копий и других оружий, острием вверх – для того, чтобы Лий сбрасывал побежденных им на эти острые оружия, пронзенные коими падая умирали. И действительно, Лий, вступая в борьбу с людьми, сбрасывал их под помост на копья и предавал смерти. Царь же, со всем множеством своих воинов, смотрел на сие с удовольствием и любовался своим борцом. Смотрел на сие зрелище и солунский народ, среди коего было много верующих. Видя проливаемую этим бесчеловечным зверем человеческую кровь, они тяжко вздыхали: ибо Лий убил уже много христиан, которых нечестивые насильственно влекли на помост и принуждали бороться с Лием.
В том городе жил юноша, по имени Нестор, крепкий телом, красивый лицом, с едва пробивающеюся бородою. Он был близок к великомученику Димитрию, у коего и научился святой вере. Видя неповинно убиваемых христиан, он воспылал ревностью и вознамерился вступить в борьбу с силачом Лием. Придя к святому Димитрию, находившемуся в темнице, он рассказал ему, как много христиан убил Лий в тот день.
– Помолись обо мне, угодник Божий, – говорил он, – чтобы по твоим святым молитвам Бог помог мне. Я пойду и поборюсь с тем супостатом, одолею его и сниму поношение с христиан.
Святой Димитрий сотворил на челе и персях его крестное знамение, благословил его и предсказал:
– Лия ты победишь и будешь мучим за Христа. Приняв благословение, святой Нестор тотчас пошел к месту состязания, снял на виду у всех верхние одежды и громко возгласил:
– Я хочу бороться с Лием!
Видя такую смелость юноши, царь изумился и, сожалея о его красоте и молодости, сказал ему:
– Разве ты не видел, сколько победил Лий более храбрых и сильных, чем ты? А ты, невысокий ростом и юный годами, осмеливаешься идти против того, равного которому нет под солнцем.
Нестор ответил на это:
– Если я мал и немощен, то велика и непобедима сила Христа моего, на Коего я надеюсь и во имя Коего я хочу побороться с этим исполином.
Услышав Христово имя и поняв, что Нестор – христианин, царь разгневался и велел ему немедленно идти на помост, думая, что с Нестором случится то же, что и с прочими. Святой Нестор осторожно поднялся на место борьбы; Лий же, шутя и смеясь, стал наступать на святого. Видя приближение Лия, Нестор оградил себя крестным знамением и громким голосом воскликнул:
– Боже Димитрия, помоги мне!
Затем он схватился с супостатом и начал бороться. Бог, укрепивший некогда Давида в борьбе с Голиафом, укрепил и раба Своего Нестора против нечестивого Лия – на посрамление нечестивому царю, а верным своим на радость. И действительно, малый ростом Нестор оказался в своей храбрости сильнее великого Лия. Схватив его, как птицу, он сбросил великана с высокого помоста на острые копья. Упав на них, как крепкий дуб, Лий с позором изверг свою окаянную душу, и, таким образом, погибла память его с шумом, исчезла его гордая сила и прекратилось суетное хвастовство Максимиана своим борцом. Весь народ солунский – в особенности христиане, видя сию неожиданную и славную победу, воскликнули громким голосом:
– Велик Бог Димитрия!
Царь, встав со стыдом, пошел в свои палаты, скорбя и горюя о своем любимце Лие. Он сильно разгневался на святого Нестора и повелел схватить его. Узнав же, что и Димитрий повинен в смерти Лия, так как он укрепил Нестора на подвиг, предсказав ему победу, царь повелел казнить обоих. Святой Димитрий был исколот копьями, а святой Нестор усечен мечом. Ныне оба они приемлют от Подвигоположника Христа венцы победы в царствии небесном, коего и мы да сподобимся молитвами святых страстотерпцев.
Кондак, глас 2:
Страдальчествовав добре, безсмертную славу наследовал еси ныне, яко воин изрядный Владыки был еси, молитвами Димитрия мученика: с ним убо, Несторе мудре, моля не престай о всех нас.
* * *
Голиаф – филистимский великан – необычайного роста, которого убил Давид пращою ( 1Цар.17 ).
Канон мученику Нестору Солунскому (Фессалоникийскому)
Глас 4
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Колесни́цы фарао́новы и си́лу его́ вве́рже в мо́ре Кре́пкий во бра́нех, воспое́м пе́снь но́вую, я́ко просла́вися.
Припев: Святы́й му́чениче Нéсторе, моли́ Бо́га о на́с.
На колесни́цу пла́менную твое́ю кро́вию, му́дре, ра́дуяся, все́л еси́ и к небе́сней высоте́, иде́же Иису́с Безле́тный Све́т, с ра́достию возше́л еси́.
Броня́ми мы́сленными ве́ры тебе́, Не́сторе, обложи́в, и кре́ст, я́ко копие́, име́я в рука́х, вра́жия кре́пко ссе́кл еси́ полки́.
Теплото́ю Христо́вы укрепля́емь любве́, вну́трь вскочи́л еси́ в три́знище и вся́ разори́л еси́ Ли́евы ко́зни, и побе́ду победи́тельну поста́вил еси́.
Богоро́дичен: Зачала́ еси́ во чре́ве Собезнача́льнаго Отцу́ и родила́ еси́, Неискусому́жная, па́че естества́ пло́тию, пребы́вши Де́ва и́стинно, Чи́стая: те́мже Тя́ вси́ почита́ем.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Утвержда́яй гро́м и созида́яй ду́х, утверди́ мене́, Го́споди, да Тя́ пою́ и́стинно и творю́ во́лю Твою́, я́ко не́сть свя́т, я́ко Ты́, Бо́же на́ш.
Укрепи́вся держа́вою кре́пости вереи́ Сокруши́вшаго и а́дова врата́, со тща́нием в три́знище вше́л еси́ и кре́пце сокруши́л еси́ вра́жия ко́зни.
Ве́тхий пре́лести нача́льник под нога́ми твои́ми простре́ся, ю́ношески бо к посече́нию просте́рлся еси́ меча́, Не́сторе, му́чеников похвало́: те́мже восхваля́ем тя́.
Предразруши́в горды́ню пребеззако́нников, Бо́гу поже́рл еси́, му́чениче, же́ртву, кро́вь твою́ возме́здие свяще́нную Тому́ подая́: те́мже ти́ возмзди́ бога́тыми дарова́ньми.
Богоро́дичен: Е́же от Ада́ма ро́да безобра́зие, внесе́нное сне́дию, во чре́ве Твое́м носи́мый Иису́с, Богоро́дице, преесте́ственно назда́в, пе́рвую добро́ту подаде́ на́м.
Седа́лен, гла́с 4.
Не устраши́вся враго́в томи́тельства, ни ужа́сся плотски́х ра́н, но безбоя́зненно поте́кл еси́ к боре́нию, му́дре, нося́ непобеди́мое Креста́ боже́ственное ору́жие. Те́мже, внеза́пу льсти́ваго умертви́в, умерщвле́н бы́л еси́, Не́сторе, и жи́зни сподо́бился еси́, Христу́ предстоя́.
Богоро́дичен: Грехолюби́в сы́й, молю́ Тя, безгре́шнаго Бо́га ро́ждшую, взе́млющаго грехи́ ми́ра, Пречи́стая: многогре́шную ду́шу мою́ уще́дрити и грехи́ моя́ мно́гия очи́стити, гре́шных бо Ты́ еси́ очище́ние и спасе́ние ве́рных, и заступле́ние.
Крестобогоро́дичен: От Безнача́льнаго Отца́ Рожде́ннаго, напосле́док Тя́ пло́тию Ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се, вопия́ше, ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́, распина́ешися? пою́ Тя, Долготерпели́ве.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах, Бо́же, слу́х Тво́й и убоя́хся, разуме́х дела́ Твоя́ и ужасо́хся, Го́споди, я́ко Твоего́ хвале́ния испо́лнь земля́.
Дими́триевыми озари́вся светолу́чными уче́нии, е́ллинския суеты́ мра́ка отбе́гл еси́, и муче́ния све́том облиста́лся еси́.
Неве́рия сла́ное возмути́л еси́ мо́ре сла́достию твоея́, му́чениче, благи́я ве́ры, нечести́вых во́инства глубино́ю твои́х крове́й потопи́л еси́.
Воздвиза́емо к жи́зни яви́лся еси́ дре́во, благопло́дием пита́я по́двиг твои́х ве́рных полноту́, Не́сторе Христо́в, му́чеников хвала́.
Богоро́дичен: Очисти́лище мне́ бу́ди грехо́в и да́ждь мне́ ру́ку по́мощи, бе́дствующему, Всесвята́я Влады́чице, христиа́н тве́рдое заступле́ние.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: У́тро све́тлое на́м посли́ я́ко Бла́г и наста́ви ны́ в стра́х Тво́й, Влады́ко.
Словесы́ боже́ственнаго ра́зума по́мысл напои́в, муче́ния кла́с зре́л, сла́вне Не́сторе, израсти́л еси́.
Исцеле́нием слове́с твои́х, о Дими́трие, му́чениче Христо́в, безбо́жия беззако́ние вели́кое Не́стор уста́вил е́сть.
Ко врагу́ ви́димому спле́тся, Бо́жию неви́димо по́мощь стяжа́л еси́, Не́сторе сла́вне.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, Ро́ждшая Бо́га на́шего без се́мене; ра́дуйся, еди́на Богома́ти Пречи́стая; ра́дуйся, Неве́сто неневе́стная.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Бу́ря мя́ помышле́ний пости́гши, во глубину́ низвлачи́т мя́ безме́рных грехо́в, но Ты́, Упра́вителю Благи́й, предвари́в, упра́ви, я́ко проро́ка, и спаси́ мя.
Печа́тию назна́менав твое́ се́рдце, до́блественно уязви́л еси́ му́жества твоего́ копие́м, се́рдце Ли́ево, страда́льче. И, ра́дуяся, умерщвля́ешися за все́х Жи́знь, Иису́са.
Я́ко жени́х, от черто́га пло́ти твоея́, му́дре, изше́л еси́, оде́ждами, истка́нными от крове́й твои́х, му́чениче, свяще́нных, я́сно украша́емь, и Влады́це предста́л еси́ Христу́.
Возвы́сив на ка́мени твоя́ но́ги благоче́стия, поста́ви Христо́с Жи́зни ка́мень и напра́ви, Не́сторе, к Себе́ стопы́ твоя́ и враги́ твоя́ посрами́.
Богоро́дичен: Расто́ргни плени́цы мои́х прегреше́ний, Я́же Бо́га ро́ждшая, взе́млющаго ми́ра гре́х, Де́во Мари́е, на Тя́ бо наде́жду спасе́ния возложи́х.
Конда́к, гла́с 2.
Страда́льчествовав до́бре, безсме́ртную сла́ву насле́довал еси́ ны́не, я́ко во́ин изря́дный Влады́ки бы́л еси́, моли́твами Дими́трия му́ченика: с ни́м у́бо, Не́сторе му́дре, моля́ не преста́й о все́х на́с.
И́кос:
В пу́ть Госпо́день от младе́нства ше́ствовал еси́, треблаже́нне, и Того́ благоче́стно свиде́тельств возжеле́л еси́, и кре́ст на ра́мена, Не́сторе богому́дре, усе́рдно взе́м, пре́лесть лю́тую идолонеи́стовства разори́л еси́, сокруши́в и сте́р Ли́евы ко́зни и ловле́ния. Те́мже ве́рою притека́ем в тво́й кро́в, вопию́ще: пребога́те, моли́ Христа́ Бо́га о все́х на́с.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Глаго́лавый на горе́ с Моисе́ом и о́браз де́вства явле́й в купине́, благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Озари́вый ве́рных сердца́ заре́ю подвиго́в страстоте́рпца, благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Нече́стия угаси́в пла́мень росо́ю крове́й твои́х, боже́ственный му́чениче Не́сторе, пое́ши: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Же́ртву жи́ву в воню́ благово́ния Го́споду прине́с, му́чениче Не́сторе, благослове́н еси́, взыва́л еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Святе́йши херуви́м яви́лася еси́, ро́ждшая Пресвято́е Бо́га Сло́во, Всесвята́я Влады́чице, на́с освяща́ющаго.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Земля́ и вся́, я́же на не́й, мо́ре и вси́ исто́чницы, небеса́ небе́с, све́т и тма́, мра́з и зно́й, сы́нове челове́честии, свяще́нницы, благослови́те Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Земля́ кро́вь твою́ честну́ю прия́т, пролия́вшуюся за Христа́, небеса́ же ду́шу, я́коже неве́сту укра́шену, му́чеников же ли́цы и пра́ведных все́х ду́си ра́достию срето́ша тя́, му́чениче.
О, души́ твоея́ боголюби́выя, сме́рть привре́менную в ничто́же вмени́вшия, но е́же жи́ти в Го́споде избра́вшия! О, боже́ственнаго му́жества, нему́жества враго́в крепча́йша! Не испове́дающих бо Христа́ обличи́л еси́.
По́двигом твои́м до́брым подвиза́вся, тече́ние и́стинно, му́чениче, сконча́л еси́, му́дре, и соблю́л еси́ твою́ ве́ру; про́чее тебе́ вене́ц пра́вды лежи́т, его́же тебе́ пода́ст Христо́с во ве́ки.
Богоро́дичен: Не убою́ся враго́в ловле́ний, Тя́ име́я по́мощь, не убою́ся злы́х, к Тебе́ прите́к, Богороди́тельнице, в Тебе́ бо хвалю́ся и в Тебе́ пре́йду, Чи́стая, сте́ну греха́, спа́сся моли́твами Твои́ми.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Я́ко сотвори́ Мне́ вели́чия Си́льный и свя́то и́мя Его́, и ми́лость Его́ в ро́д и ро́д боя́щимся Его́.
Багряни́цу, от кро́ве твоея́ очервле́ну, свяще́нно оде́ял еси́, и держа́ в десни́це, я́коже ски́птр, кре́ст, ца́рствуеши со Христо́м, Не́сторе блаже́нне.
Зре́л гро́зд яви́лся еси́ лозы́ мы́сленныя, точи́лы же муче́ния изгне́тся, умиле́ния на́м вино́ источи́л еси́, при́сно хва́лящим тя́.
Лику́я со а́нгелы пред лице́м Иису́совым и сла́вы насыща́яся Того́, творя́щих твою́ ве́рно, Не́сторе, па́мять честну́ю при́сно помина́й.
Богоро́дичен: Све́та яви́лася еси́ прия́телище, разори́вшаго мглу́ дре́вняго неразу́мия и́стинно, свяще́ния хра́м, златы́й свети́льник, небе́с вы́шши, Чи́стая.
Свети́лен.
Безбо́жнаго велича́ние и вра́жию горды́ню Креста́ си́лою и моли́твами Дими́трия, сла́внаго му́ченика, низложи́л еси́, пе́рвее, Не́сторе, стра́сти победи́в, и му́ченик изря́ден яви́лся еси́ Христо́в, му́дре страда́льче.
Богоро́дичен: Я́ко ору́жие непобеди́мое и сте́ну необори́му, и сто́лп вся́кия кре́пости, и спасе́ния приста́нище, и боже́ственное основа́ние вои́стинну, и мо́ст, преводя́й от земли́ к небе́сным, пое́м Тя́, Богоро́дице, Тобо́ю спаса́емии.
Вернуться к списку