- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Апостол от 70-ти Кодрат Афинский и Магнезийский, епископ
Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Кодрат
Был епископом Афинским и Магнезийским. Проповедовал слово Божие в Афинах и Магнезии (восточный полуостров Фессалии). Многих язычников обратил к истинной вере во Христа Спасителя. Его проповедь вызвала ненависть закоренелых язычников. Однажды разъяренная толпа напала на апостола, чтобы побить его камнями. Хранимый Богом апостол Кодрат остался жив, тогда его бросили в темницу, где он и скончался от голода. Святое тело его было погребено в Магнезии.
Апостол Кодрат написал в 126 г. апологию в защиту христианства. В настоящее время из апологии известна только часть, процитированная историком Евсевием в IV в.: «Дела Спасителя нашего всегда были очевидны, потому что были истинны. Исцеленные Им и воскрешенные из мертвых были видимы не только когда исцелились и воскресли, но и всегда. Они жили не только в пребывание Спасителя на земле, но довольно долго оставались в живых и по Его отшествии; некоторые же дожили и до нашего времени».
Представленная им императору Адриану (117–138) апология так подействовала на гонителя христиан, что он издал указ, предписывающий не осуждать никого без улик.
Святой Апостол Кодрат
Память 21 сентября
Святой Апостол Кодрат, один из числа семидесяти, проповедовал слово Божие в Афинах и в Магнезии 5898 , где и был епископом; своею проповедью многих он привел к свету Богоразумия. По слову Сираха, он был «как утренняя звезда среди облаков» ( Сир. 50:6 ): под темными облаками разумеем языческое безбожие, чуждое света благочестия; люди, одержимые им, сидели во тьме и тени смертной. Святой же Апостол Кодрат, проповедуя слово Божие, воссиял перед ними словно великий свет; он разогнал тьму, их окружавшую, уничтожил идольские жертвы, разрушил идолов и своею молитвою разорил бесовские храмы; как некогда звезда была путеводительницею восточным царям, так и он показал путь ко Христу, и как утренняя звезда ведет за собой солнце, так и он возвещал миру о великом Светиле и разогнал мрак, окружавший человеческие души. Но тьма – постоянный враг света; посему и безбожные еллины, видя, что Кодрат разрушает их идолов, изгоняет бесов, искореняет злочестие, воздвигли на святого Апостола гонение и бросились на него с камнями, как некогда иудеи на Стефана ( Деян.7:59 ); хотя святого Кодрата и закидали камнями, но хранимый Христовой благодатью он остался жив. Тогда его заключили в темницу и долго томили голодом; нечестивые идолопоклонники лишили естественной пищи того, кто насыщал их души не брашном тленным, но пищей, приводящей в жизнь вечную. Они томили святого голодом, но сами погибали от того голода, о коем св. Писание говорит: «Не голод хлеба, не жажду воды, но жажду слышания слов Господних» ( Амос.8:11 ). Не могли они погубить голодом мужа, всегда подкрепляемого свыше, но сами обрекли себя на вечную смерть. После долгих мучений святой Кодрат умер, но душа его живет в Царствии Небесном и наслаждается райским блаженством. Он окончил подвиг своего страдания при царе Адриане, и начал жить вечно пред Царем славы Иисусом Христом: с Ним он страдал, с Ним и прославляется в царстве Его. Святое тело его, положенное в Магнезии, источало многие исцеления недужным. Аминь.
Кондак, глас 8:
Яко священноначальника честна, и страдальца твердейша, вселенная приносит тебе Господи, Кодрата Апостола, и песньми почитает честную его память, просящи всегда прегрешений оставления тем дароватися, поющым Его благоутробие.
* * *
Магнезия – восточный полуостров и область Фессалии.
Канон святому апостолу Кодрату Афинскому
Минея, 22 Сентября, Кано́н апо́стола
Глас 2
Песнь 1
Ирмос: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,// я́ко просла́вися.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Венценося́ Царю́ Сил предста́в,/ моли́ озари́ти соверша́ющия па́мять твою́ сию́ све́тло,/ блаже́нне апо́столе.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Назида́я на основа́нии ве́ры благочести́вых исполне́ние/ крепча́йшими твои́ми уче́нии, богоглаго́льниче,/ и́дольскую всю лесть низврати́л еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Священноде́йствуя Свяще́нное Ева́нгелие свяще́ннейшими словесы́ твои́ми,/ ду́ши Творцу́ твоему́ освяти́л еси́ ве́рою, приснопа́мятне Кодра́те,/ кре́постию Ду́ха.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: От Отрокови́цы пло́тию Неискусобра́чныя Творе́ц тва́ри ражда́емь,/ по Рождестве́, я́ко пре́жде Рождества́, Де́ву храни́т Ю,/ я́коже благоволи́.
Песнь 3
Ирмос: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщвле́й грех,/ и страх Твой всади́// в сердца́ нас, пою́щих Тя.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Соверша́я стра́шная, Кодра́те, чудеса́,/ неве́рных в ве́ру Боже́ственную приве́л еси́,/ я́ко апо́стол богоприя́тен, я́ко че́стен иера́рх, свяще́ннейше.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Боже́ственными уче́нии мно́гия просвети́л еси́,/ Све́та бо слуга́ яви́лся еси́, просвети́вшаго концы́,/ священнонача́льниче Кодра́те, боже́ственными сия́ньми.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Велича́йших благи́х хода́тай был еси́ па́стве,/ изыма́я сию́ тьмы неве́дения/ и просвеща́я ту пресла́вных чуде́с показа́ньми.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Всели́ся в Тя Огнь нестерпи́мый,/ не опали́в утро́бы Твоея́, Богоро́дице,/ и попали́ стра́сти на́ша, и ти́ну пре́лести испепели́.
Седален, глас 3
Красне́йшаго добро́тою су́ща па́че сыно́в челове́ческих,/ Сло́во Пребезнача́льное, воплоще́нное па́че ума́, Кодра́те, пропове́дал еси́,/ тем просвети́л еси́ во тьме су́щия,/ свет язы́ком быв я́ко иера́рх боже́ствен./ Тем твое́ светоно́сное торжество́ ве́рою соверша́юще, пое́м тя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Наде́ждо христиа́н, Пресвята́я Де́во,/ Его́же родила́ еси́ Бо́га па́че ума́ и сло́ва,/ непреста́нно моли́ с вы́шними Си́лами,/ да́ти оставле́ние грехо́в нам всем и исправле́ние жития́,/ ве́рою и любо́вию при́сно Тя прославля́ющим.
Песнь 4
Ирмос: Услы́шах, Го́споди,/ слух Твоего́ смотре́ния/ и просла́вих Тя,// Еди́не Человеколю́бче.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Земледе́лав ни́ву серде́чную,/ серпо́м слове́с твои́х зло́бы те́рние все искорени́л еси́.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Исцеле́ний да́ры всем нам гроб твой то́чит,/ свяще́нне Кодра́те, хва́лящим тя.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Ми́лостивно преклоня́яся, от злолю́тых изыма́вши бед,/ свяще́нне Кодра́те, моля́щих тя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Свеща́ми слове́с твои́х просвеща́я пре́лестию омраче́нныя,/ и хвра́стную пре́лесть всю попали́л еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: От чи́стых Твои́х воплоти́ся крове́й Соде́тель, Богоро́дице,/ и истле́вшая вся обнови́л есть.
Песнь 5
Ирмос: Све́та Пода́телю/ и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас,// ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Чи́стую твою́ ду́шу чисте́йший Бог селе́ние Своея́ сла́вы обре́т,/ очища́ет тобо́ю ду́ши, оскве́рншияся лю́тыми грехопаде́ньми.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Е́ллинстии мудрецы́, твои́ми побежде́ни му́дрыми догма́ты,/ испове́дати покори́шася, блаже́нне, Христа́ Соде́теля,/ Отца́ Безнача́льнаго Му́дрость и Си́лу.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Провозглаша́я свяще́нно су́щую челове́ком све́тлость/ от Отца́ све́тов, Кодра́те,/ просвети́л еси́ лю́ди чествова́ти и сла́вити Тро́ицу Неразде́льную.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Воплоще́нна нам во дву естества́х Сы́на родила́ еси́,/ из Отца́ пре́жде всех веко́в, Чи́стая, рожде́ннаго безсе́менно,/ безле́тно, я́ко Еди́н весть.
Песнь 6
Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:// от тли, Бо́же, мя возведи́.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Высо́кое не́бо был еси́, сла́ву пове́дающее Бо́жию спаси́тельную,/ я́ко иера́рх боже́ственный,/ я́ко сла́вен ты, Кодра́те, апо́стол.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Еди́но естество́ Божества́ безнача́льное,/ еди́но Госпо́дство пропове́дуя, всему́дре,/ многобо́жия разруши́л еси́, Кодра́те, мра́чное безу́мие.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Зако́ном естества́ во гро́бе твое́ те́ло, блаже́нне, свяще́ннейше ны́не лежа́що,/ чудоде́йствует пресла́вная па́че естества́, Кодра́те приснопа́мятне.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Не́бо простры́й хоте́нием,/ ино́е Не́бо на земли́ Тя показа́, Богороди́тельнице Влады́чице,/ и Тобо́ю су́щия во тьме просвети́.
Кондак, глас 8
Я́ко священнонача́льника че́стна и страда́льца тверде́йша,/ вселе́нная прино́сит Тебе́, Го́споди, Кодра́та апо́стола/ и пе́сньми почита́ет честну́ю его́ па́мять,/ прося́щи всегда́ прегреше́ний оставле́ния// тем дарова́тися пою́щим его́, Благоутро́бне.
Икос
Му́драго иера́рха почти́м, я́ко па́стыря ве́рна и учи́теля,/ я́ко во цве́тнице страда́ния процвете́ ши́пок свяще́ннейший/ и ве́рныя ны облагово́ни,/ чуде́с же луча́ми и дея́нии доброде́тельными,/ просвеще́ния испо́лнив всю зе́млю исцеле́ний све́тлостьми,/ удиви́ бо его́ Бог всем почита́ющим пе́сньми честну́ю его́ па́мять,/ я́ко Благоутро́бен.
Песнь 7
Ирмос: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́мую трие́ твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния,/ посреде́ же огня́ вве́ржени,/ ороша́еми, поя́ху:// благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Возвы́сив ум к Пе́рвому Бла́гу,/ богови́днейший храм Тро́ицы был еси́/ и сущия во глубине́ озлобле́ния возвы́сил еси́ высоча́йшими твои́ми уче́нии, зову́щия:/ благослове́н еси́, Бо́же отце́в на́ших.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Сокруши́в хра́мы и́дольския моли́тв раскопа́ньми,/ созда́л еси́ Боже́ственным Ду́хом хра́мы Бо́жия, свяще́ннейше о́тче,/ и спаса́емых мно́жества приве́л еси́, зову́щия:/ благослове́н еси́, Бо́же отце́в на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Огнедохнове́н сый,/ я́ко духо́вный огнь Боже́ственный, всему́дре, в се́рдцы твое́м име́я всегда́,/ свеща́ ви́делся еси́, паля́щая всю хвра́стную лесть и вопию́щия просвеща́ющая:/ благослове́н еси́, Бо́же отце́в на́ших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Изба́вльшеся Тобо́ю кля́твы пра́дедния, Богора́дованная,/ до́брых вину́ Тя ве́мы, я́ко всевино́вное ро́ждшую Сло́во,/ па́че ума́ же и чудесе́,/ и вопие́м Ти, Пречи́стая, Благослове́нная, Бо́га пло́тию ро́ждшая.
Песнь 8
Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода,// и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Утвержде́ны на у́мнем Ка́мени душе́вныя име́я стопы́,/ запя́л еси́, блаже́нне, Госпо́дни враги́/ и вся, Кодра́те, утверди́л еси́ пою́щия/ и превознося́щия Христа́ во вся ве́ки.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Укра́шену доброде́тельми име́я ду́шу и се́рдце,/ украси́л еси́ сло́вом уче́ния ду́ши,/ избавля́я неле́поты вся́каго идолонеи́стовства,/ Кодра́те богоглаго́ливе.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Я́ко учени́к Иису́сов, я́ко апо́стол све́тел,/ я́ко Со́лнца Пра́вды светови́дная мо́лния, Кодра́те,/ просвети́, освяти́ соверша́ющия святу́ю твою́ па́мять.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Свяще́ннейшими Тя гла́сы свяще́ннейшии Бо́жии, Чи́стая, проро́цы/ бу́дущую Ма́терь провозгласи́ша я́сно/ все́ми Влады́чествующаго, Пречи́стая,/ Его́же благослови́м во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: От Бо́га Бо́га Сло́ва неизрече́нною му́дростию/ прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,// ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Укра́шен ра́зумом кра́сному Влады́це предстои́ши,/ светле́йш при́сно, я́ко иера́рх богоприя́тен, я́ко апо́стол боже́ствен,/ со все́ми апо́столы и́стинно мир ми́ру, Кодра́те, испроша́я.
Припев: Святы́й апо́столе Кодрáте, моли́ Бо́га о нас.
Твои́х Магниси́я иму́щи ра́ку моще́й, я́ко боже́ственный киво́т,/ и от него́ вся́ку, Кодра́те, по́льзу исчерпа́ет любо́вию,/ оби́тели же Небе́сныя, твою́ ду́шу име́ющия,/ со все́ми святы́ми веселя́тся.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Светоза́рный твой день, светоно́сная твоя́ па́мять,/ и́стинно благосла́вный твой пра́здник всем, я́ко со́лнце, возсия́,/ ю́же ве́рно соверша́ем, Кодра́те,/ очище́ние грехо́в моля́щеся моли́твами твои́ми обрести́ и ве́лию ми́лость.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пощади́ мя, Го́споди, пощади́, егда́ хо́щеши суди́ти ми,/ и не осуди́ мене́ во огнь, ни я́ростию Твое́ю обличи́ мене́:/ мо́лит Тя Де́ва, Тебе́ ро́ждшая, Христе́,/ апо́столов мно́жество и с проро́ки му́ченицы.
Светилен
Тече́ние кра́сных твои́х ног, Кодра́те апо́столе, возврати́в,/ к ше́ствию Небе́сному возше́л еси́ ра́дуяся,/ и, Тро́ице предста́в, во Отце́ ви́диши Сы́на и Ду́ха Боже́ственнаго,/ сего́ ра́ди ве́рою пресвяще́нную твою́ и боже́ственную пра́зднуем па́мять.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Тя Предста́тельницу вси и́мамы, гре́шнии, о Всесвята́я Де́во!/ Ты благопреме́нна нам сотвори́ Сы́на Твоего́/ Ма́терними Твои́ми моли́твами.
Вернуться к списку