- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Служба преподобному Моисею Оптинскому
Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвaх: стихиры на 8, глас 8:
Что тя наречем, Моисее отче преподобне?/ Обители благопоспешна строителя,/ жительства скитскаго основателя,/ благодатнаго старчества покровителя,/ духовнаго делания искусна подвижника,/ отеческаго учения мудра наставника,/ закон любве Христовы потщавшагося исполнити!/ Ты бо еси светило великое/ на небеси духовнем Оптины благословенныя.
Кто возможет воспети достойно/ Моисея, устроителя премудраго,/ пустынь Оптину возвеличившаго/ и основание старчеству в ней положившаго?/ Наставника кроткаго и пастыря добраго,/ брата попечительнаго и отца любвеобильнаго,/ иночествующих собрание добре упасшаго!/ Того молитвами всех благ Податель/ да дарует нам мир и велию милость.
Измлада Христа всем сердцем возлюбивый/ и монашескому житию прилежавый,/ призванный смотрением Божиим/ из лесов Рославльских в пустынь Оптину,/ затворниче смиренный,/ жребием Божиим во игумена обители поставленный,/ украшение и похвало Церкве Русския,/ дивный старче Моисее,/ не остави ныне чад своих.
От юности благочестию родительми научаемь,/ чтению душеполезному прилежал еси,/ богомудре отче Моисее,/ и, любовь Христову познав,/ иноческий путь избрал еси,/ таже и братию искусно наставлял еси/ на путь спасения непрелестный,/ износя из сокровища сердца своего/ премудрость сокровенную.
Яко елень желает на источники водныя,/ сице душа твоя, отче Моисее,/ уединения молитвеннаго взыска,/ обаче, произволению Божию повинуяся,/ воли своея отверглся еси/ и настоятельский жезл обители Введенския со смирением приял еси/ и, не озираяся вспять,/ управлен был еси в Царствие Небесное.
Слава, глaс 3:
Како по достоянию восхвалим тя, преподобне,/ подвиги своими страсти умертвившаго/ и деланием добродетелей душу свою украсившаго!/ Кто не удивится твоему великому терпению,/ снизхождению к ближнему,/ кротости и незлобию,/ нищелюбию и купли духовней!/ Ныне же в невечернем дни Царствия Божия/ с праведными наслаждаяся, отче Моисее,/ моли о почитающих память твою.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Како не дивимся:
Вход. Прокимен дне. И чтения три преподобническая.
На литии стихира храма.
И преподобному стихиры, глас 5:
Любовию Христовою уязвився/ и Тому послужити пламенне вожделев,/ мира удалился еси, отче Моисее,/ образ быв добродетелей евангельских./ Ныне же, во Свете неприступнем со всеми старцы Оптинскими/ предстоя Престолу Владычню,/ со дерзновением молися земли Русской богоугодней быти/ и сыновом ея спастися.
Се, что добро или что красно,/ но еже жити братии вкупе!/ Сего ради, преподобне отче Моисее,/ смотрением Божиим во обитель Оптину поставлен бысть,/ пасти словесныя овцы Христова стада/ и наставляти их трезвению духовному,/ да будут вси едини,/ единеми усты и единем сердцем/ славословяще Всесвятую Троицу.
Слава, глaс 3:
Аще и взыска Моисей, угодник Твой, Господи,/ служити Тебе в сокровении пустыннем,/ поставил еси его/ во главу славныя обители Оптинския,/ аще же восхоте сокрыти своя добродетели,/ известна светильника его воздвигл еси./ Темже со умилением вопием Ти, Человеколюбче:/ непрестанными молитвами преподобнаго/ щедроты Твоя подаждь нам и душам нашим велию милость.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Яко Нива неоранная,/ возрастила еси нам Хлеб Жизни,/ от Негоже вси питаемся, вернии,/ сего ради достойно хвалим Тя,/ яко Пресвятую Деву Богородицу,/ жизни нашея Питательницу.
На стиховне стихиры, глас 6:
От юности познав благость Божию, отче преподобне Моисее,/ вся прелести мира сего во уметы вменил еси/ и, плоть свою духови покорив,/ подвигом монашеским вдался еси,/ темже и, Богови усердне послужив,/ дар безценный любве совершенныя от Него приял еси.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
Безмолвие пустынное возлюбив,/ преподобне отче Моисее,/ посреде молвы житейских попечений/ безмятежие ума сохранил еси,/ в трудех же непрестанных пребывая,/ денно и нощно имя Сладчайшаго Иисуса призывал еси,/ темже и заповеди Его животворныя соблюл еси.
Стих: Священницы Твои облекутся в правду, / и преподобнии Твои возрадуются.
Смирение Христово всем сердцем возлюбив,/ пред братиею твоею себе умалил еси/ и, начальник рачительный быв,/ не пренебрегл еси труды немощных и убогих,/ вся к пользе обители устрояя,/ темже Господь прослави тя, отче Моисее,/ Егоже моли о душах наших.
Слава, глaс тойже:
Монахов множество собрав,/ добродетельным нравом тех оградил еси,/ преподобне отче Моисее,/ и деннонощными молитвами мысленных волков от стада твоего отгнал еси,/ темже и явился еси ко Христу ходатай непостыден./ И ныне убо молися Ему прилежно,/ обители твоей даровати утверждение/ и душам нашим велию милость.
И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель:
Тропaрь, глaс 3:
Вертограда духовнаго благопоспешный насадитель/ и скитскаго жительства устроитель,/ древних монашеских уставов ревнитель/ и в делании умнем премудрый наставник,/ яко восходящее светило/ славы Оптинския явился еси,/ преподобне отче Моисее,/ моли спастися душам нашим.
На утрени
По 1-м стихословии седален, глас 3:
Сосуд божественный воздержания, богатство некрадомо благочестия показался еси, Моисее богоблаженне, ты бо, безстрастием уяснив житие твое, требующыя милостынею обогатил еси. Темже, отче преподобне, моли Христа Бога даровати нам велию милость.
Слава, и ныне, Богородичен:
Не здравии требуют врача, но болящии, - сице рекл еси, Господи. Сего ради прибегаю к Тебе, Врачу душ и телес: исцели душу мою, немощствующую многими грехми, и предстательством Пречистыя Твоея Матери и всех преподобных отцев Оптинских молитвами даруй ми велию милость.
По 2-м стихословии седален, глас 8:
Многосветлая звезда иноком и образ разумнаго воздержания, милости богатая сокровищница и пресветлое зерцало разсуждения показался еси, преподобне отче Моисее. Ныне на Небеси, предстоя Богови, испроси даровати прощение прегрешений светло совершающым память твою.
Слава, и ныне, Богородичен:
За нечестие сердца моего страстьми лютыми одержимь сый, от нечистых устен моих мольбу приношу Тебе, Пренепорочная, ущедри мя Твоими молитвами, Прибежише грешных и Божие Жилище.
Полиелей, и величание преподобному.
По полиелеи седален, глас 8:
Труды и подвиги твоя кто исповесть, блаженне Моисее? Верен бо раб своему Господину быв и усердно Тому послужив, умножил еси талант, тебе Господем вверенный, и с делатели благими жизнь вечную, яко мзду приял еси. Темже, яко имея дерзновение, моли Христа Бога, даровати согрешений оставление чтущим любовию память твою.
Слава, и ныне, Богородичен:
Оружие, Дево, по глаголу пророка сердце Твое прошедше, Крест Господень явися, иже, Сына Твоего страстию страсти убив, во оружие мира претворися, христианом победа непобедимая.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 43.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Богатая дарования от Бога приемь,/ Моисее преподобне,/ добре в подвизех преуспел еси/ и, зарями Пресвятаго Духа озарився,/ вертоград духовный и старчества плод благочестивый,/ яко дар Владыце Христу принесл еси,/ Иже, той паче всесожжения приемь,/ душу твою украси красотою/ и прослави тя славою нетленною.
Канон Богородицы с ирмосом на 6, и преподобному на 8.
Канон святаго, глас 1.
Песнь 1
Ирмос: Поим песнь новую Богу,/ от работы фараоновы/ избавльшему сыны израилевы,/ и в пустыни тыя препитавшему,/ яко славно прославися.
От юности чтению душеполезному прилежал еси, отче Моисее, сердечный сосуд наполняя мудростию отеческою, и, яко мудр книжник, Царствию Небесному научивыйся, уподобился еси человеку, износящу от сокровища сердца своего благое и чистое.
В ризу добродетелей облечен, труды и милостыни истканную, добропобедный воин Христов явился еси, преподобне отче Моисее. Ныне, радуяся, престолу Царя Славы предстоиши, Егоже моли о воспевающих тя.
Приклонися к молитвам притекающих к тебе, преподобне отче Моисее, и вознеси умы и сердца наша ко Господу, бремя страданий наших облегчи, да, спасаеми от бед, воспоем тебе песнь хвалебную.
Богородичен: Радуйся, Дево, Мати Христа, Сыном бо Твоим Божественным смерть умертвися, диавол поражен бысть и вси, верно восхваляющии Тя, обретают жизнь вечную.
Песнь 3
Ирмос: Не мудростию и богатством да хвалится смертный своим,/ но верою Господнею,/ православно взывая Христу Богу,/ и поя присно:/ на камени Твоих заповедей утверди мя, Владыко.
Древним уставом иноческим поревновав, начало старчеству во обители Оптинстей положил еси, в нейже возсия собор преподобных отцев, наставивших множество верных на истинный путь спасения.
Подвизаяся взыти на высоту добродетелей, отче преподобне, на предлежащий тебе подвиг терпением востекл еси и трезвенным бдением страсти душетленныя умертвил еси. Сего ради присно тя почитаем.
Непрестанною молитвою и трудами постническими чистоту сердца стяжал еси, преподобне отче Моисее, сего ради лицем к лицу зриши Пресвятую Троицу, Юже моли о спасении душ наших.
Богородичен: Собрати расточенныя и воскресити умершыя Бог, преклонив небеса, сниде Тобою к нам, Богородице, и, соединив Божество с человечеством, радости всяческая исполни.
Седален, глас 4.
Подобен: Скоро предвари:
В болезнех благодушествуя, в пощениих долготерпя, и в молитвах подвизаяся, образ богомудраго пастыря стаду твоему показался еси, преподобне. Темже, яко теплаго предстателя ведуще, молим тя, Моисее отче наш: моли Христа Бога спастися душам нашим.
Слава, и ныне, Богородичен:
В день смерти моея, Непорочная Дево, избави мя от мрачных мытарств, осияй Твоим светом душу мою грешную, даруй Твоими молитвами грехов прощение и сподоби со Христом вселитися во обители Небесныя.
Песнь 4
Ирмос: Велия тайна/ Твоего, Христе, смотрения:/ сию бо свыше провидя Богозрительно Аввакум,/ изшел еси, вопияше Тебе,/ во спасение людей Твоих, Человеколюбче.
Смиренномудрою любовию брат твой по плоти Антоний, яко отца тя почиташе, обаче и ты ему вседушне повинулся еси, Моисее, образ стаду твоему преподав богоблаженнаго смирения.
Искусен быв зело и сугубую благодать стяжав, пустынь Оптину премудре устроил еси, темже и наша сердца, преподобне, сотвори во обители Духа Всесвятаго молитвами твоими.
Умом непрестанно Богу предстоя и в напастех непоколебимь пребывая, якоже новый Моисей, выну зря Невидимаго, неврежденно море страстей прешел еси, путеводя монашеское сословие.
Богородичен: Ныне в чертозех Небесных со всеми святыми молиши Сына Твоего и Бога нашего, Пречистая, и предстательствуеши за нас, в обстояниих сущих, от немощей и страданий избавляющи, Богородице, Тебе поющих.
Песнь 5
Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе,/ и осветивый Крестом Твоим мира концы,/ сердца просвети светом Твоего Богоразумия/ православно поющих Тя.
Образ покаяния и Царства Божия провозвестник показался еси, отче Моисее, скитское житие твоим попечением устрояя, во еже братии благочестне спасатися, темже и нас посети святыми твоими молитвами.
На божественней стражи бодренно стояй, преподобне Моисее, братию трезвению духовному наставлял еси, да отсечением помыслов душевредных в чистоту сердечную облекутся.
От сердца милующаго подавал еси потребное бедствующим, сего ради обогати и нас, тя воспевающих, теплотою благодати Божественныя, радость духовную даруя.
Богородичен: Како на руку Твоею носиши вся рукою Держащаго и млеком питаеши вся дланию Питающаго? Како без семени раждаеши и по Рождестве Дева пребываеши? Сия суть бездна богатства и разума Божия.
Песнь 6
Ирмос: Обыде нас последняя бездна,/ несть избавляяй,/ вменихомся яко овцы заколения./ Спаси люди Твоя, Боже наш,/ Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Кто возможет достойно восхвалити сладчайший цвет пустынный, посреде терния попечений земных процветший и плод красный принесший, присно Духом благоухающий?
Обитель Оптинскую устрояя, отче богомудре, и Архипастырю Небесному подобяся кротостию и сердечным незлобием, мысленныя волки от стада Христова отгнал еси и овцы Его на пажити отеческих писаний упасл еси.
Болезни наша душевныя и телесныя исцелити Господа умоли, отче Моисее, не остави нас, чтущих тя и милости просящих, посети ны молитвами твоими и к Царствию Небесному путеводи.
Богородичен: Слово Божие плоть бысть, во утробе Твоей, Пречистая, и, егда в Тя вселися, с человеки поживе, от сего исполнения спасение вси вернии прияша.
Кондак, глас 3:
Подобен: Дева днесь:
Непрестанныя молитвы вознося, всю надежду на Христа возложил еси, темже исходатайствовал еси благодать ко просвещению души своея и вся потребная ко спасению братии Оптинския, ныне Богу в Раи сладости предстоя, Моисее преподобне: Того моли даровати нам велию милость
Икос:
Кто не удивится во плоти зря ангела, и не почудится кто, видя во множестве народа пустыннолюбца, незлобием побеждающаго озлобленныя враги, и нищим благотворяща, ничтоже имуща? Се праведный и незлобивый отец наш, богомудрый Моисей, во Христа облекийся воистинну, и демоны прогнавый непрестанною молитвою, выну предстательствует о своей обители, и молит Господа добре утвердити ю, и даровати нам велию милость.
Песнь 7
Ирмос: Авраамстии отроцы/ в пещи Троицу прообразивше,/ огненный пламень на росу преложиша,/ и поюще вопияху:/ благословен еси, Боже отец наших.
От юности книжную премудрость возлюбив, учение святых отцев добре познал еси и научил еси множество христолюбцев деланию духовному; темже прославляешися в Царствии Бога отцев наших.
Милостивым твоим сердцем, преподобне, всех вместил еси, по слову апостольскому, и примиритель враждующих быв, образ любве Христовы братии показал еси, во еже единодушно вопити: отцев Боже, благословен еси.
В неисчетных скорбех на Бога все упование свое возложил еси, присно в молитвах Господеви предстоя, Иже воздает за веру боящимся Его избавление от скорби, сего ради в радость общения со святыми вшел еси, во еже пети: отцев Боже, благословен еси.
Богородичен: Величаем Тя, милостивая Госпоже, присная Благодетельнице наша, возвеличившую род наш, и святый покров Твой хвалим и благословим, яко Тобою научихомся пети: отцев Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: Трисветлое существо, и трисолнечная слава/ сниде отроком посреде огня,/ сия невредимы соблюдающи,/ и Воскресение нам предвозвещающи/ Христа Бога нашего,/ Егоже поют ангели и множества, яко Победителя смерти во веки.
Блажен еси, отче Моисее, яко претерпев многоразличная искушения, преуспел еси в художестве духовнем, еже искушаемым помощь подавати; сего ради приял еси венец жизни, обещанный всем любящим Господа, Победителя смерти во веки.
Пребывая во обителех небесных, взираеши на ищущих помощи от тебе, отче Моисее, скоро низпосли крепкую помощь нам, воздевая руце твои в молитвах за бедствующих чад твоих.
Благослови обитель твою, отче Моисее, идеже имя твое почитается, да устрояются стены ея духовныя, укрепляеми твоими мольбами, и вси обитающии зде благочестно да будут храмы Духа Святаго, в добродетели и совершенстве.
Богородичен: Имея Тя крепкую поборницу и дивное заступление, Пречистая Мати Божия, во свете разума утверждаемся и от бед избавляемся, и от всея злобы диавольския и от всех наветов вражиих, прославляюще Рождшагося от Тебе.
Песнь 9
Ирмос: Тя, Юже виде Моисей неопалимую купину,/ и лествицу одушевленную,/ Юже Иаков виде,/ и дверь небесную, Еюже пройде Христос Бог наш,/ песньми, Мати Чистая, величаем.
Словеса твоя быша всем соль спасительная, украси бо вся разумения твоя дар божественнаго разсуждения; темже обличения во время потребно употреблял еси, и к немощным снизходил еси. Сице и нас руководи ко спасению тя величающих.
Кто ныне, преподобне, разлучит тя от любве Божия? Ты бо, в жизни временней вседушно прилепився Господу, на одре болезни предсмертныя утешения духовнаго от Него сподобился еси. Темже светом богоразумия просвети нас, тя величающих.
Имея душу милостивну и о нищих и убогих попечение, отче Моисее, добродетельми обогатил еси ближняя твоя, сотвори ныне сие на нас, вопиющих в нищете душевней, ничтоже бо доброе имамы, во еже явити пред Богом, но мольбами твоими нашу нищету благоукраси, да тя величаем.
Богородичен: Увы, како низвержеся образ Твоего создания, Господи, прежде светлосияяй царским достоинством Твоего подобия, ныне же сокрушен и омрачен! Но всеспасительным промышлением, чрез Деву отроковицу соделанным, возстави мя падшаго, и спаси мя святыми молитвами Твоея Матере Пречистыя.
Светилен:
В пустыннем безмолвии укрепився духовно, Моисей богомудрый поставляется, яко светильник горяй и светяй, на свещник игуменства во обитель Введенскую, к пользе изрядней зде окормляющихся.
Слава, и ныне, Богородичен:
Свет рождшая, Всепетая, око сердца моего ослепшее просвети, да прославлю Тя, иже Тебе ради спасаемь.
На хвалитех стихиры, глас 8.
Подобен: О преславнаго чудесе:
О преславнаго чудесе!/ Посреде терний житейских/ крин дивный процвете,/ Моисей преподобный,/ благоухая молитвою умною,/ яже далече прогоняет демоны,/ удивляя красотою добродетелей,/ и предстательствуя выну о всех,/ любовию чтущих память его.
О преславнаго чудесе!/ Кротости Божественныя избранный сосуде,/ молитвы присногорящая лампадо,/ разсуждения светильниче,/ милости преизливаемый поточе,/ любве Христовы обиталище,/ Того моли, блаженне Моисее,/ даровати прегрешений прощение/ любовию чтущим память твою.
О преславнаго чудесе!/ Двоица боголюбивых отцев,/ Моисей и Антоний, голуби кротцыи,/ устроивше пустынный скит,/ на высоту созерцания от деяний востекше,/ крилами молитв покрывают ныне чад своих,/ и ходатайствуют у престола Всевышняго,/ еже в день судный улучити милость/ любовию чтущим память их.
Послушания рачителю и трудолюбия правило,/ молитвы светильниче негасимый,/ нищих изрядный попечителю,/ сосуде Божественныя милости,/ оптинскаго старчества благий кореню,/ Моисее преподобне отче наш!/ Плоды целомудрия вкусити сподоби,/ совершающих священную память твою.
Слава, глас 6:
Благочестивых собрание,/ в веселии духовнем лик составите/ и песньми Божественными прославите/ подвигоначальника оптинских отцев,/ Моисея богомудраго!/ Той бо жезлом молитвенным разделив море страстей/ и потопив мысленнаго фараона полки,/ в землю безстрастия введе избранныя люди/ и, поприще совершив,/ безсмертным венцем увенчася./ Ныне же, престолу Вседержителя предстоя,/ молится со дерзновением о душах наших.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Удивися Иаков иногда,/ видя в видении Тебе, Дево,/ яко лествицу Небесную, Еюже сниде Бог,/ и от сна восстав, возопи в себе:/ Сия есть дом Божий и Врата Небесная.
Славословие великое и отпуст.
На Литургии служба преподобническая.
Вернуться к списку