- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Икона Богородицы «Умягчение злых сердец»
Икону Божией Матери «Умягчение злых сердец» называют еще «Симеоново проречение». Как повествует святой евангелист Лука, праведному старцу Симеону Богоприимцу «...было предсказано Духом Святым, что он не увидит смерти, доколе не увидит Христа Господня» ( Лк.2:26 ). И вот когда родители на сороковой день после рождения Младенца принесли Его в храм, пришел туда «по вдохновению» и Симеон, взял Младенца на руки (откуда и появилось название «Богоприимец») и произнес знаменитые слова, которыми с тех пор завершается каждая служба вечерни и известные как Молитва святого Симеона Богоприимца: «Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром...» ( Лк.2:29 ) Затем он благословил святого Иосифа и Пречистую Матерь Спасителя и обратился к Марии с тем самым Симеоновым проречением: «се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, – и Тебе Самой оружие пройдет душу, – да откроются помышления многих сердец» ( Лк.2:34-35 ). Подобно тому, как Христа пронзят гвоздями и копием, так и душу Пречистой Девы поразит некое «оружие» печали и сердечной боли, когда увидит Она страдания Сына Своего; после же откроются скрытые помышления людей, которым предстоит сделать выбор: с Христом они или против Него. Такое толкование Симеонова пророчества и стало предметом нескольких «символических» икон Богородицы.
Обычно на иконе изображается Божия Матерь, сердце Которой пронизывают семь мечей – по три справа и слева и один снизу. Число «семь» в Священном Писании означает «полноту» чего-либо, в данном случае – полноту всего того горя, «печали и болезни сердечной», которые перенесла Пресвятая Дева в Ее земной жизни.
Похожее изображение имеет еще «Семистрельная» икона Божией Матери. Разница только в том, что мечи, пронзившие сердце Богоматери, расположены на ней несколько иначе – три с одной и четыре с другой стороны. Празднование этой иконе совершается 13-го августа, в то время, как празднование иконе «Умягчение злых сердец» приходится в Неделю Всех святых.
Все верующие, прибегающие к чудотворным иконам с верой и молитвою чувствуют, что при умягчении сердца облегчаются душевные и телесные страдания, они сознают, что когда молятся перед этими образами за врагов своих, тогда исчезают их враждебные чувства, уступая место доброте и милосердию.
Молитва пред иконою Божией Матери «Умягчение злых сердец»
Акафист Пресвятой Богородице перед иконой «Умягчение злых сердец»
Текст акафиста утвержден на заседании Священного Синода 25 августа 2022 года (журнал № 78).
Кондак 1
Избра́нней Де́ве Мари́и, превы́шшей всех дще́рей земли́, Матери Сы́на Бо́жия, Е́юже Спаси́тель в мир прии́де, со умиле́нием взыва́ем: воззри́ на многоско́рбное житие́ на́ше, воспомяни́ ско́рби и боле́зни, я́же претерпе́ла еси́, и сотвори́ с на́ми по милосе́рдию Твоему́, да зове́м Ти: Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Икос 1
А́нгел возвести́ па́стырем вифлее́мским о Рождестве́ Спаси́теля ми́ра, и с ним мно́жество Во́ев Небе́сных восхваля́ху Бо́га, пою́ще: «Сла́ва в вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние». Ты же, о Ма́ти Бо́жия, не име́вши где главы́ преклони́ти, зане́ не бе ме́ста во оби́телех, родила́ еси́ Сы́на Своего́ Пе́рвенца в верте́пе, повила́ еси́ пелена́ми и положи́ла еси́ Его́ во я́слех. Те́мже ра́дость неизрече́нную се́рдца Твоего́ ве́дуще, вопие́м Ти:
Радуйся, от младе́нства Гряду́щему Месси́и послужи́ти возжеле́вшая;
ра́дуйся, чистоту́ па́че всех челове́к возлю́бльшая.
Ра́дуйся, пречу́дное Благове́стие Арха́нгелом прии́мшая;
ра́дуйся, Спаси́теля ми́ра ро́ждшая.
Радуйся, Воплоти́вшагося Бога слове́сный Сосу́де;
ра́дуйся, Царя́ Ца́рствующих Престо́ле.
Ра́дуйся, верте́п в Небеса́ прело́жшая;
ра́дуйся, в рождестве́ и по рождестве́ Де́ва пребы́вшая.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 2
Ви́дяще Преве́чнаго Младе́нца пови́та, лежа́ща во я́слех, прише́дше, поклони́шася Ему́ па́стырие вифлее́мстии и глаго́лаша рече́нное им А́нгелы о Отроча́ти. Мариа́м же соблюда́ше вся глаго́лы сия́, слага́ющи в се́рдцы Свое́м. По проше́ствии же осьми́ дней обре́зан бе Иису́с по зако́ну Моисе́ову я́ко Челове́к. Воспева́юще смире́ние и терпе́ние Твое́ в попече́ниих о Богомладе́нце Иису́се, Пресвята́я Богоро́дице, пое́м Всеблаго́му Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 2
Ра́зум иму́ща, в Бо́зе утвержде́нный, и соблюда́юща за́поведи Бо́жия, в четыредеся́тый день, егда́ испо́лнишася дни́е очище́ния, вознесо́ста Иису́са во Иерусали́м роди́теля Его́, е́же поста́вити Его́ пред Го́сподем и да́ти за Него́ же́ртву, по рече́нному в Зако́не Госпо́дни. Мы же, со благогове́нием о сем воспомина́юще, возглаша́ем Богоро́дице си́це:
Ра́дуйся, пре́жде рождества́ в Ма́терь Спа́су предызбра́нная;
ра́дуйся, благода́ти преиспо́лненная.
Ра́дуйся, Преве́чнаго Младе́нца пелена́ми пови́вшая;
ра́дуйся, Творца́ вселе́нныя млеко́м пита́вшая.
Ра́дуйся, Созда́теля во храм Иерусали́мский прине́сшая;
ра́дуйся, та́мо ста́рцем Симео́ном ра́достно сре́тенная.
Ра́дуйся, вся глаго́лы Бо́жия в се́рдцы Свое́м слага́вшая;
ра́дуйся, го́рькому проро́честву о страда́ниих Сы́на Твоего́ кро́тко вне́млющая.
Радуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 3
Си́лою свы́ше укрепля́ема была́ еси́, Ма́ти Бо́жия, слы́шащи словеса́ пра́веднаго Симео́на: «Се, лежи́т Сей на паде́ние и на воста́ние мно́гим во Изра́или, и в зна́мение пререка́емо, и Тебе́ же Само́й ду́шу про́йдет ору́жие, я́ко да откры́ются от мно́гих серде́ц помышле́ния». Скорбь ве́лия уязви́ се́рдце Пресвяты́я Богоро́дицы, оба́че благода́тию Боже́ственною осеня́ема, возопи́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 3
Име́я зло́бу лю́тую в се́рдцы свое́м, тща́ся И́род погуби́ти Отроча́, и посла́ изби́ти вся младе́нцы, су́щия в Вифлее́ме и преде́лех его́, от двою́ ле́ту и нижа́йше. Оба́че веле́нием Бо́жиим, А́нгелом во сне возвеще́нным, поя́т Ио́сиф Отроча́ и Ма́терь Его́ но́щию и бежа́ во Еги́пет, и пребы́сть та́мо до сме́рти И́родовы. Сия́ многотру́дная стра́нствия, ра́ди Богомладе́нца подъя́тая, воспомина́юще, со умиле́нием воспое́м Ти, Пресвята́я Богоро́дице:
Ра́дуйся, тяготы́ путьше́ствия да́льняго терпели́вно поне́сшая;
ра́дуйся, и́долы, сокру́шшияся си́лою Сы́на Твоего́, зре́вшая.
Ра́дуйся, посреде́ нечести́вых язы́чник жи́ти не убоя́вшаяся;
ра́дуйся, веле́нием Бо́жиим в Назаре́т с Сы́ном и Обру́чником возвра́щшаяся.
Ра́дуйся, в нищете́ и труде́х, благодаря́щи Бо́га, пребыва́вшая;
ра́дуйся, Пресла́дкаго Богомладе́нца во объя́тиих носи́вшая.
Радуйся, преди́вная дела́ Боже́ственнаго Сы́на вы́ну созерца́вшая;
ра́дуйся, та́инственным глаголо́м Его́ приле́жно внима́вшая.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 4
Бу́ря ско́рби одержа́ Пречи́стую Ма́терь со Обру́чником, егда́ на пути́ от Иерусали́ма не обрето́ста во дружи́не О́трока Иису́са. Возврати́вшася же во Иерусали́м, по трие́х днех обрето́ста Его́ в це́ркви, седя́ща посреде́ учи́телей, послу́шающа и вопроша́юща их, и рече́ к Нему́ Ма́ти Его́: «Ча́до, что сотвори́ на́ма та́ко? Се оте́ц Твой и Аз, боля́ща, иска́хома Тебе́». И рече́ к ни́ма Иису́с: «Что я́ко иска́ста Мене́? Не ве́ста ли, я́ко в тех, я́же Отца́ Моего́, досто́ит бы́ти Ми?» Ты же, Пречи́стая, дивя́щися глаго́лом Сы́на Своего́, соблюда́ше сия́ в се́рдцы Свое́м, вопию́щи Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 4
Cлы́шаша лю́дие, я́ко Госпо́дь Иису́с прохо́дит страну́ Галиле́йскую, уча́ на со́нмищих, пропове́дуя Ева́нгелие Ца́рствия и исцеля́я всяк неду́г и вся́кую я́зю в лю́дех. Сего́ ра́ди приведо́ша к Нему́ вся боля́щия разли́чными неду́ги и бе́сы одержи́мыя, и исцели́ их. Ты же, Ма́ти Бо́жия, Симео́ново прорече́ние воспомина́ющи, разуме́ла еси́, я́ко ско́ро прии́дет час, егда́ Сын Твой Себе́ в Же́ртву за грехи́ ми́ра принесе́т. Те́мже ублажа́ем Тя сице:
Ра́дуйся, Цари́це Небе́се и земли́;
ра́дуйся,Та́инственная духо́вная Ски́ние.
Ра́дуйся, Себе́ в чи́стую же́ртву Бо́гу прине́сшая;
ра́дуйся, Херуви́м Честне́йшая и Серафи́м сла́внейшая.
Ра́дуйся, мир от пото́па грехо́внаго спа́сшая;
ра́дуйся, главу́ дре́вняго зми́я сте́ршая.
Ра́дуйся, Еди́на Чи́стая и Благослове́нная в жена́х;
ра́дуйся, благода́ти Ду́ха Свята́го Избра́нный Сосу́де.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 5
Бог Сый И́стинен и Челове́к Соверше́н, облича́ше Иису́с го́рдость фарисе́ов, мне́вших себе́ пра́ведники быти. Ты́я же, слы́шаще при́тчи Его́, разуме́ша, я́ко о них глаго́лет, и иска́ша я́ти Его́, оба́че боя́шася наро́да, поне́же я́ко Проро́ка Его́ име́яху. Сию́ зло́бу богоуби́йственную ве́дущи, боле́зноваше Богоро́дица о Сы́не Свое́м возлю́бленнем, да не ка́ко лю́тии врази́ убию́т Его́. Оба́че, Бо́гу, Та́инство спасе́ния на́шего содева́ющему, с наде́ждею взыва́ше: Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́девше воскреше́ние Ла́зарево, идо́ша не́ции от иуде́й к фарисе́ом и пове́даша, я́же сотвори́ Иису́с. Рече́ же Каиа́фа, архиере́й сый ле́ту тому́, в фарисе́йстем со́нмищи: «У́не есть нам, да еди́н Челове́к у́мрет за лю́ди, а не весь язык поги́бнет». И от сего́ дне совеща́ша, да убию́т Его́. Иу́да же Искарио́тский, еди́н от обоюна́десяте, и́де ко архиере́ом, преда́ти хотя́ Учи́теля своего́; они́ же, слы́шавше, возра́довашася и обеща́ша ему́ сре́бренники да́ти. Сему беззако́нному сове́ту ужаса́ющеся, вопие́м Пречи́стей, Сыну Своему спострадавшей:
Ра́дуйся, крест скорбе́й ве́лиих поне́сшая;
ра́дуйся, во́ли Бо́жия николи́же преслу́шавшая.
Ра́дуйся, смире́ния Боже́ственнаго чу́дный О́бразе;
ра́дуйся, терпе́ния Прему́драя Наста́внице.
Радуйся, земны́я сла́дости и весе́лия не возлю́бльшая;
ра́дуйся, Небе́снаго блаже́нства па́че А́нгел и челове́к испо́лненная.
Ра́дуйся, в моли́тве по́мощь вы́ну обрета́вшая;
ра́дуйся, вся ны взыва́ти к Бо́гу в ско́рби научи́вшая.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 6
Пропове́дником Сло́ва, Боже́ственным ученико́м на Та́йней Ве́чери умы́ Учи́тель но́зе, о́браз спаси́тельнаго смире́ния показу́я. Явля́я же любо́вь Свою́ к ро́ду челове́ческому, благослови́в и преломи́в хлеб, даде́ им, рек: «Приими́те, яди́те, сие́ есть Те́ло Мое́», и, прие́м ча́шу и хвалу́ возда́в, даде́ им, глаго́ля: «Сия́ есть Кровь Моя́ Но́ваго Заве́та, я́же за мно́гия излива́емая во оставле́ние грехо́в». Благодаря́ще Ми́лостиваго Бо́га за милосе́рдие Его́ к нам неизрече́нное, в Та́инстве Боже́ственныя Евхари́стии явля́емое, пое́м Ему́: Аллилу́иа.
Икос 6
Возсия́ благода́ть и И́стина ученико́м, егда́ возвести́ им Христо́с: «Ны́не просла́вися Сын Челове́ческий, и Бог просла́вися о Нем». Вне́млюще сим словеса́м Боже́ственным и Домострои́тельству спасе́ния на́шего дивя́щеся, Тебе́, Пречи́стей Ма́тери Спаси́теля на́шего возглаша́ем:
Радуйся, Отца Небе́снаго Дщи благослове́нная;
ра́дуйся, Черто́же Сло́ва всесвяты́й.
Ра́дуйся, Ду́ха Свята́го Вмести́лище;
ра́дуйся, Святы́я Тро́ицы Оби́теле.
Ра́дуйся, Би́сер Боже́ственный произве́дшая;
ра́дуйся, Рождество́м Твои́м ра́йския две́ри отве́рзшая.
Ра́дуйся, зна́мения ми́лости Бо́жия Собо́ю явля́ющая;
ра́дуйся, от ти́ны грехо́вныя нас спаса́ющая.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 7
«Жела́нием возжеле́х сию́ па́сху ясти с ва́ми, пре́жде да́же не прииму́ мук», – глаго́ла Христо́с ученико́м. Утвержда́я же их за́поведи Его́ храни́ти, обеща́ посла́ти ина́го Уте́шителя – Ду́ха Истины, И́же от Отца́ исхо́дит, да наста́вит их на вся́ку и́стину. Егда́ же в день Святы́я Пятьдеся́тницы испо́лни Дух Святы́й Пречи́стую Богоро́дицу и апо́столы, откры́шася им вся глаго́ланная от Го́спода, и возгласи́ша ти́и: Аллилу́иа.
Икос 7
Но́вую за́поведь даде́ Спаси́тель ученико́м Свои́м: «Да лю́бите друг дру́га: я́коже возлюби́х вы, да и вы лю́бите себе́. О сем разуме́ют вси, яко Мои́ ученицы́ есте́, а́ще любо́вь и́мате между́ собо́ю». Ты же, о Ма́ти Госпо́дня, па́че всех челове́к глаго́лом Сы́на Твоего́ внима́вшая и с любо́вию ты́я храни́вшая, милосе́рдие неисчерпа́емое к ро́ду челове́ческому и́маши, вы́ну о нас пред Го́сподем хода́тайствуеши, друг дру́га люби́ти повелева́еши и сердца́ на́ша зла́я умягча́еши. Сего́ ра́ди пое́м Ти:
Ра́дуйся, братолю́бия Наста́внице;
ра́дуйся, вражду́ющих Умире́ние.
Ра́дуйся, бесчи́нных Обличи́тельнице;
ра́дуйся, оби́димых Утешительнице.
Ра́дуйся, гони́мых Защище́ние;
ра́дуйся, всех скорбя́щих Ра́досте.
Ра́дуйся, утоле́ние всех печа́лей;
ра́дуйся, непреста́нно за ны моля́щаяся.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 8
Стра́нствия Влады́чня и Бессме́ртныя Трапе́зы причасти́вшиися, изыдо́ша ученицы́ со Учителем на гору Елеонскую. Прииде же тамо Иуда со спи́рой и слуги́ архиере́йскими, лобзанием предая Сына Человеческаго. Ти́и я́ша Иису́са и связа́ша Его́, и ведо́ша ко А́нне пе́рвее, посе́м же к Каиа́фе архиере́ови и в прето́р к Пила́ту, глаго́люще Его́ злоде́я бы́ти. Ма́терь же Бо́жия, сме́ртнаго сове́та на Сы́на Своего́ возлю́бленнаго ожида́ющи, оба́че со смире́нием вся сия́ прие́млющи, вопия́ше Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 8
Весь бе ра́нами уя́звен, Сло́ве Бо́жий, егда́ во́ини руга́хуся Тебе́, уже́ стра́шное бичева́ние претерпе́вшему, и спле́тше вене́ц от те́рния, возложи́ша на главу́ Твою́, и в ри́зу багря́ну обле́кше Тя, глаго́лаху: «Ра́дуйся, Царю́ Иуде́йский», и бия́ху Тя по лани́тома. Иуде́и, я́ко зве́рие ди́вии, вопия́ху Пила́ту: «Распни́ Его́!» Мы же Ма́тери Бо́жией, бие́ния и поноше́ния Сы́на Своего́ ви́девшей и горце страда́вшей, уми́льно взыва́ем:
Ра́дуйся, Сына Своего возлю́бленнаго на суди́ще преда́ннаго зре́вшая;
ра́дуйся, беззако́нный суд злочести́вых су́дей слы́шавшая.
Ра́дуйся, всем боле́знем Возлю́бленнаго Ча́да спострада́вшая;
ра́дуйся, зре́ние нестерпи́мое страсте́й Его претерпе́вшая.
Ра́дуйся, близ Сы́на и Бо́га стра́ждущаго вы́ну пребыва́вшая;
ра́дуйся, ра́ны, багряни́цу и вене́ц терно́вен Нося́щаго ви́девшая.
Ра́дуйся, ро́пота ника́коже допусти́вшая;
ра́дуйся, Искупле́ния челове́ков соверше́ние уразумева́вшая.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 9
Вси ро́ди блажа́т Тя, Честне́йшую Херуви́м и Сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, Влады́чицу и Ма́терь Изба́вителя на́шего, рождество́м Свои́м ра́дость всему́ ми́ру прине́сшую, последи́ же скорбь ве́лию име́вшую, ви́дящи Сы́на Своего́ возлю́бленнаго на поруга́ние, бие́ние и смерть пре́даннаго. Мы же умиле́нное пе́ние прино́сим Ти, Пречи́стая, вопию́ще Всемогу́щему Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 9
Вети́и многовеща́ннии Та́инства спаси́тельнаго Кре́стнаго разуме́ти не мо́гут. Крест бо нося́, взы́де Госпо́дь на Голго́фу, иде́же во́ини пропя́ша Его́. Богома́терь же, ви́девши Сы́на Своего́ безсла́вна, на́га на дре́ве, возопи́: «Увы́ Мне, Ча́до Мое́, увы́ Мне, све́те Мой, ду́шу про́йде Мне ору́жие по рече́нию пра́веднаго Симео́на». Иису́с же, ви́дев Ма́терь и ученика́, его́же любля́ше, глаго́ла Матери Свое́й: «Же́но, се сын Твой»; пото́м глаго́ла ученику́: «Се Ма́ти твоя́». Сего́ ра́ди взыва́ем Ти, челове́ки вся о Го́споде в сыновство́ прия́вшей:
Ра́дуйся, при Кресте́ Распя́таго неотсту́пно предстоя́вшая;
ра́дуйся, оста́вленнаго все́ми Сы́на и Го́спода не оста́вльшая.
Ра́дуйся, го́рце сердцем боле́зновавшая;
ра́дуйся, стена́ния и сле́зы те́плыя источа́вшая.
Ра́дуйся, А́гнца, за челове́ки закла́ннаго, Ма́ти;
ра́дуйся, Страда́ний Спаси́теля Соприча́стнице.
Ра́дуйся, вся́кою я́звою с Ним уязвля́вшаяся;
ра́дуйся, в му́ках го́рьких на Бо́га упова́вшая.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 10
Спасти́ хотя́ род челове́ческий, восшел еси на Крест, Иисусе Спа́се наш. Чи́стая же Де́ва, пла́чущи, глаго́лаше: «Сы́не Мой и Бо́же Предве́чный, Тво́рче всех тва́рей, Го́споди! Ка́ко терпи́ши на Кресте́ страсть? О стра́шнем Твое́м Рождестве́ и стра́ннем, Сы́не Мой, па́че всех ма́терей возвели́чена бых Аз, но увы́ Мне: ны́не Тя ви́дящи на Древе, распалаюся утро́бою». Прославля́юще милосе́рдие Отца́ Небе́снаго, И́же та́ко возлюби́ мир, я́ко Сы́на Своего́ Единоро́днаго отда́де на кре́стную смерть, да искупи́т ны от ве́чныя сме́рти, вопие́м Ему́: Аллилу́иа.
Икос 10
Стена́ и огражде́ние бу́ди нам, Влады́чице, изнемога́ющим в ско́рбех и боле́знех, Ты бо люте́йшую па́че всех боле́знь претерпе́ла еси́, Сы́на Своего́ на Кресте́ уме́рша зря́щи и стеня́щи: «Се, Све́т Мой сла́дкий, наде́жда и живот Мой благи́й, Бо́г Мой, угасе́ на Кресте́», и проси́ла еси́ Благообра́знаго: «Потщи́ся, Ио́сифе, к Пила́ту приступи́ти и проси́ его́ сня́ти с Дре́ва Учи́теля твоего́». Мы же, со благогове́нием вели́чию терпе́ния Твоего́ вне́млюще, состра́ждем Ти и вопие́м:
Ра́дуйся, Све́та Своего́ сла́дкаго на́га и уя́звенна Мертвеца́ зре́вшая;
ра́дуйся, ме́ртва и бездыха́нна Преблага́го Го́спода ви́девшая.
Ра́дуйся, те́ло Сы́на Твоего́ возлю́бленнаго лобыза́вшая;
ра́дуйся, плащани́цею Обви́таго рыда́вшая.
Ра́дуйся, Сы́на Своего́ Гро́бу преда́вшая;
ра́дуйся, вся я́же на земли́ ско́рбная претерпе́вшая.
Ра́дуйся, стра́ждущих Благода́тная Уте́шительнице;
ра́дуйся, та́йну Кре́стнаго пути́ нам открыва́ющая.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 11
Пе́ние всеумиле́нное Тебе́, Спаси́телю ми́ра, прино́сим, на Кресте́ дух испусти́вшему и согреше́ний на́ших рукописа́ние растерза́вшему. Пречи́стей же Ма́тери в та́йне Ты провеща́л еси: «О ка́ко утаи́лася Тебе́ есть бе́здна щедро́т? Тварь бо Мою́ хотя́ спасти́ изво́лих умре́ти. Но и воскре́сну, и Тебе возвели́чу, яко Бог Небесе́ и земли́». Богоро́дица же рече́: «Воспою́ милосе́рдие Твое́, Человеколю́бче, покланя́юся бога́тству ми́лости Твоея́, Влады́ко. Созда́ние бо Твое́ хотя́ спасти́, смерть подъя́л еси́, но Воскресе́нием Твои́м, Спа́се, поми́луй всех нас», вопию́щих Тебе́: Аллилу́иа.
Икос 11
Светоно́сный Арха́нгел: «Радуйся! – па́ки возвести́ Тебе, Де́во. – Твой Сын воскресе тридне́вен от Гроба и ме́ртвыя воздви́гнувый!» И печа́ль Твоя́ в ра́дость ве́лию преложи́ся. Ны́не же ико́на Твоя́, Семистре́льная имену́емая, страда́ния Твоя́ изобража́ющая, возвеща́ет нам Та́инство Креста́, в не́мже благода́тная ра́дость сокрове́нна есть, и и́мже вси ка́ющиися Воскресе́ние срета́ют и на Небеса́ восхо́дят, Пресвяте́й Богоро́дице зову́ще:
Ра́дуйся, Живоно́снаго Гро́ба отлучи́тися не восхоте́вшая;
ра́дуйся, пре́жде всех Воскре́сшаго сре́тившая.
Ра́дуйся, ра́дости неизрече́нныя испо́лнившаяся;
ра́дуйся, мно́гажды Яви́вшагося ви́дети сподо́бившаяся.
Ра́дуйся, во блаже́нстве неизрече́ннем с Сы́ном Твои́м и Бо́гом пребыва́ющая;
ра́дуйся, погиба́ющих гре́шников спаса́ющая.
Ра́дуйся, ка́ющихся Милосе́рдная Предста́тельнице;
ра́дуйся, сиро́т Небе́сная Ма́ти.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 12
Благода́ть пода́ждь нам, Пресвята́я Богоро́дице, честны́я ико́ны Твоя́ почита́ющим! С о́браза бо не́коего дре́вняго списа́ся ико́на Твоя́, Семистре́льная имену́емая, на не́йже седмию́ стре́лы, се́рдце Твое́ уязвля́ющими, глубина́ страда́ния Твоего́ изобрази́ся. Оба́че нераде́ния ра́ди служи́телей Твои́х, небреже́на и попира́ема ходя́щими на колоко́льне в ве́си То́шенской в Во́логодских преде́лех бе сия́. Егда́ же не́кий раб Бо́жий лю́те стражда́, открове́ния о целе́бней благода́ти о́браза сего́ сподо́бися, па́ки обрете́на и во хра́ме святе́м возло́жена бы́сть, да вси ве́рнии возглася́т Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще со умиле́нием моле́бное пе́ние Тебе́, Ма́ти Бо́жия, обнесо́ста о́крест гра́да лю́дие во́логодстии о́браз Твой, чудотворе́ния испо́лненный, егда́, мо́ром лю́тым премно́зии умира́ху. А́бие мор преста́, вси же ве́рнии, благодаря́ще Тя, но́вый спи́сок Семистре́льнаго о́браза списа́ша, и́же та́кожде чудесы́ мно́гими просла́вися. О сем ра́дующеся, зове́м Ти:
Ра́дуйся, пречу́дными ико́нами в ми́ре чудотворя́щая;
ра́дуйся, всем прося́щим благода́ть изоби́льно излива́ющая.
Ра́дуйся, вдов неоскудева́ющая Пита́тельнице;
ра́дуйся, благодея́ний Живоно́сный Исто́чниче.
Ра́дуйся, врачми́ оста́вленных Цели́тельнице;
ра́дуйся, пра́вящих и ца́рствующих Всецари́це.
Ра́дуйся, мона́шествующих Пречи́стая Наста́внице;
ра́дуйся, се́рдцу сокруше́нному отра́ду подаю́щая.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 13
О́ Всепе́тая Ма́ти, скорбь и боле́знь неизрече́нную у Креста́ Сы́на Твоего́ и Бо́га претерпе́вшая, и в ра́дости неизглаго́ланней Воскре́сшаго сре́тившая! Внемли́ воздыха́нием и слеза́м на́шим, умягчи́ сердца́ востаю́щих на нас, изба́ви от скорбе́й, боле́зней и ве́чныя сме́рти всех упова́ющих на неизрече́нное Твое́ милосе́рдие и вопию́щих Бо́гу: Аллилу́иа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
А́нгел возвести́ па́стырем вифлее́мским о Рождестве́ Спаси́теля ми́ра, и с ним мно́жество Во́ев Небе́сных восхваля́ху Бо́га, пою́ще: «Сла́ва в вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние». Ты же, о Ма́ти Бо́жия, не име́вши где главы́ преклони́ти, зане́ не бе ме́ста во оби́телех, родила́ еси́ Сы́на Своего́ Пе́рвенца в верте́пе, повила́ еси́ пелена́ми и положи́ла еси́ Его́ во я́слех. Те́мже ра́дость неизрече́нную се́рдца Твоего́ ве́дуще, вопие́м Ти:
Радуйся, от младе́нства Гряду́щему Месси́и послужи́ти возжеле́вшая;
ра́дуйся, чистоту́ па́че всех челове́к возлю́бльшая.
Ра́дуйся, пречу́дное Благове́стие Арха́нгелом прии́мшая;
ра́дуйся, Спаси́теля ми́ра ро́ждшая.
Радуйся, Воплоти́вшагося Бога слове́сный Сосу́де;
ра́дуйся, Царя́ Ца́рствующих Престо́ле.
Ра́дуйся, верте́п в Небеса́ прело́жшая;
ра́дуйся, в рождестве́ и по рождестве́ Де́ва пребы́вшая.
Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Кондак 1
Избра́нней Де́ве Мари́и, превы́шшей всех дще́рей земли́, Матери Сы́на Бо́жия, Е́юже Спаси́тель в мир прии́де, со умиле́нием взыва́ем: воззри́ на многоско́рбное житие́ на́ше, воспомяни́ ско́рби и боле́зни, я́же претерпе́ла еси́, и сотвори́ с на́ми по милосе́рдию Твоему́, да зове́м Ти: Ра́дуйся, многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, печа́ль на́шу в ра́дость претворя́ющая.
Молитва
О́ многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, превы́шшая всех дще́рей земли́ по чистоте́ Твое́й и по мно́жеству страда́ний, Тобо́ю на земли́ пренесе́нных! Приими́ многоболе́зненная воздыха́ния на́ша и сохрани́ нас под кро́вом Твоея́ ми́лости. Ина́го бо прибе́жища и теплаго предста́тельства, ра́зве Тебе́, не ве́мы, но, я́ко дерзнове́ние иму́щи ко И́же от Тебе́ Рожде́нному, помози́ и спаси́ ны моли́твами Твои́ми, да непреткнове́нно дости́гнем Ца́рствия Небе́снаго, иде́же со все́ми святы́ми бу́дем воспева́ти хвалу́ в Тро́ице Сла́вимому Бо́гу, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Вернуться к списку