- Новинки
- Выгодная цена
- Распродажа
- Последний товар
- Коллекции
- Как оставить отзыв
- Хит продаж
- Весеннее обновление
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу. Раки. Сени
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады
- Литийные блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения, пошивочная продукция
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Подпишитесь на рассылку и получайте свежие новости и акции нашего магазина.
Икона Богородицы «Одигитрия» Воронинская
Явление Воронинской иконы Божией Матери произошло 15/28 июня 1518 года в 12 км к югу от Череповца на месте нынешнего погоста близ деревни Воронино. Пономарь церкви Архангела Михаила села Ильинское Иоанн пошел в Конечновский лес и, возвращаясь, увидел огромную липу и на ней образ Богородицы, весь светящийся, как луч солнечный. Поразился Иоанн такому видению, горячо помолился Владычице и пошел домой, но сбился с дороги. Удивился пономарь, так как никогда до этого не терялся в лесу. После долгих блужданий вновь оказался у того же дерева с образом Богородицы на нем.
Тогда понял Иоанн, что все происшедшее с ним было не случайностью, что Сама Божия Матерь дала знак ему, прося взять Ее икону и поместить в храме. Пономарь, с горячей молитвой воззрев на образ, с благоговением снял его с дерева, отнес в село Ильинское и поставил в церкви Архангела Михаила, поведав о случившемся местному священнику отцу Андрею.
Происходило все описанное накануне воскресенья. На следующий день пришел иерей в церковь, думая показать людям, собравшимся на богослужение, обретенную икону, и не увидел ее на месте. Священник решил, что это пономарь взял её. Однако выяснилось, что пономарь также не брал образ. Тогда священник предложил пономарю: «Пойдем на то место, где ты нашел икону, вдруг вновь обретем ее там».
Пришли они в Конечновский лес и с великой радостью увидели на дереве образ Богородицы. С плачем припали к нему, прося милости у Владычицы. Воздев руки к небу, благоговейно сняли икону с дерева и перенесли ее в свою церковь, поставили в алтаре и отслужили перед ней молебен.
Каково же было потрясение священника и пономаря, когда, придя утром в храм, они не обнаружили в нем иконы. Страх и трепет объял их, и поняли они, что это дело не человеческое, а Божие. Тогда созвал иерей прихожан и рассказал им о чуде, после чего верующие во главе со священником, со свечами и светильниками пошли на место обретения иконы. Была в числе их и слепая от рождения девица по имени Феодосия.
Придя на место, богомольцы увидели на дереве образ Владычицы, который светился неземным светом. Священник, пономарь и все множество народа, горячо помолившись, стали по очереди прикладываться к иконе. Привели к ней слепую девицу Феодосию, которая стала просить: «О, Владычице мира, христианская Помощнице, Пресвятая Богородице, дай мне образ Твой видеть и облобызать многочудесное явление Твое!». Сотворив на себе крестное знамение, Феодосия возвела очи свои на дерево, внезапно увидела на нем икону, как луч солнечный святящуюся, и полностью исцелилась от своего недуга.
С того времени прославилась икона Пресвятой Богородицы многими чудесами, число которых, согласно древнему сказанию, не поддавалось исчислению: слепые прозревали, хромые ходили, одержимые нечистыми духами очищались.
По совету иерея Андрея рядом с липой была устроена часовня, куда был благоговейно помещен явленный образ Владычицы. Спустя непродолжительное время здесь образовалась Успенская Воронина пустынь, пользовавшаяся большим почитанием среди паломников. В 1688 году Воронина пустынь была приписана к Череповецкому Воскресенскому монастырю, поступив в разряд Патриарших владений. Слава пустыни была столь велика, что в 1764 году ее не упразднили подобно абсолютному большинству других вологодских обителей, а оставили на своем содержании. Правда, в 1792 году обитель при загадочных обстоятельствах сгорела, а ее братия была переведена в Филиппо-Ирапскую пустынь.
Явленная же икона, согласно преданию, была похищена. Предполагают, что образ видели в Югской Дорофеевой Пустыни Ярославской епархии. В 1794 году на месте сгоревшей обители был образован церковный приход, в котором в 1804 году построили благолепную каменную церковь в честь Успения Божией Матери с приделами в честь Рождества Иоанна Предтечи и святителя Николая Чудотворца. Ее развалины сохраняются и в настоящее время.
Название чудотворной Воронинской иконы Божией Матери и образованной на месте её явления пустыни пошло от прозвища настоятеля обители Марка Вороны, жившего в XVI веке. Соответственно возникло и название деревни.
В «Сказании о Воронинской иконе Божией Матери» XVIII века икону называют «Одигитрией Воронинской», так как в древности Одигитрией (Путеводительницей) часто называли не образ Божией Матери, а Саму Пресвятую Богородицу.
Такие случаи известны в русской истории. Например, 25 июня 1682 года при венчании на царство Петра I и Иоанна V был отслужен торжественный молебен перед Владимирской иконой Божией Матери, относящейся к иконографическому типу «Умиление». Но в летописи она была названа «Одигитрией Владимирской» (то есть Богородицей Владимирской). Впоследствии образ, названный «Одигитрией Воронинской», стали ошибочно считать списком со Смоленской иконы и совершали празднование 28 июля/10 августа.
Ныне возрождено забытое празднование Воронинской иконы Божией Матери в соответствии с древней традицией: в день ее исторического явления 15/28 июня.
В связи с ранней утратой самой чудотворной иконы ее образ долгое время был неизвестен, списков не сохранилось. С трудом удалось найти миниатюру, изображающую Воронинскую икону Божией Матери в рукописном сборнике середины XVIII века. Замечательно, что Сборник был составлен в то время, когда чудотворный образ еще пребывал в Воронинской пустыни.
На основе чудом сохранившегося изображения был написана икона, с которой уже совершался Крестный ход в день престольного праздника Леушинского монастыря.
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Воронинская»
Кондак 1
Взбранной воеводе, Владычице Богородице, осенившей землю Череповскую дивным Своея иконы в Конечном лесу явлением, похвальное приносим пение. Ты же, Мати Божия, яко неиссякаемый источник милосердия неизреченнаго, благосклонно приими моления с любовию зовущих Ти:
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Икос 1
Архангела Михаила и пророка Илии церкви пономарю Иоанну близ села Ильинское при державе благовернаго князя Василия Московскаго явила еси на велей липе в лучах света стоящий образ Твой, Пречистая Богородице, велие радование людем сим дарова. Мы же и ныне заступление Твое и помощь зряще, благодарственно поем Ти:
Радуйся, местом явления иконы Твоея Конечневский лес избравшая.
Радуйся, образ Твой для возведения мыслей горе даровавшая.
Радуйся, пономарю боголюбивому икону Твою дивно явивая.
Радуйся, образа Твоего светоносным сиянием люди озаривая.
Радуйся, северных лесов цвете благоухающий.
Радуйся, чудный угле, в сердцах, яко кадильницах, любы к Богу воспламеняющий.
Радуйся, кимвале, на подвиг самоотвержения Христа ради призываяй.
Радуйся, нищих духом ризою Своею покрываяй.
Радуйся, Славу Божию зрящая.
Радуйся, звездо, в тихую пристань ладьи душ наших приводящая.
Радуйся, скорбящих утешающая.
Радуйся, с нами непрестанно пребывающая.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 2
Видя образ Твой на древе, пономарь помолися и отиде от него, помышляя идти к дому, и, походив много, паки к тому же древу и иконе Твоей прииде. И тако сотворив двукратно, дивящеся сему, возопи Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разумев Иоанн, яко сила Божия его водяши, возрев благоговейно на образ светозарный, со страхом взем икону Твою, Мати Божия, и успешно дому достигнув, постави ю в церкви архангела Михаила, поведав о том иерею Андрею. Мы же водительству Твоему, Дево, умиляющеся, с радостию воспеваем Тя тако:
Радуйся, исполненная Хлеба жизни вечныя всезлатая стамно.
Радуйся, вразумивая заблудшаго пономаря Иоанна.
Радуйся, малодушных в вере утверждение.
Радуйся, земли Череповской покров и ограждение.
Радуйся, к Богу Путеводительнице.
Радуйся, христолюбцев Покровительнице.
Радуйся, скорбящих попечение.
Радуйся, любы Божией водворение.
Радуйся, лиро благозвучная, от сна греховнаго нас пробуждающая.
Радуйся, мреже дивная, впадших в тяжкие грехи отчаяния исхищающая.
Радуйся, враждующих примирение.
Радуйся, кающихся исправление.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 3
Сила Божия изнесе икону Твою из церкви и постави паки на липу. Иерей же Андрей и пономарь Иоанн образа Твоего на утро в церкви не обряще, недоумеваху о сем. Прииде же с надеждою в Конечный лес и зде икону Твою стоящу на том же древе узревше, со умилением воспеша Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имея велию любовь ко Господу и к Тебе, Всепетая Мати, иерей Божий Андрей помыслив, яко иконе место в церкви есть, с трепетом взем образ Твой и паки постави его в церковь Архангела Михаила, да чествуют люди зде Тя, Дево Пречистая, и с верою зовут Ти:
Радуйся, наставнице смирения.
Радуйся, трудящимся вспоможение.
Радуйся, печали от сердец прогнание.
Радуйся, просвещающая светом истинного знания.
Радуйся, от враг видимых и невидимых избавление.
Радуйся, в добротолюбии руковождение.
Радуйся, в мире и любви домы наша сохраняющая.
Радуйся, земли Череповские оберегающая.
Радуйся, любочестия проповеднице.
Радуйся, безмолвников собеседнице.
Радуйся, странствием иконы учивши на земли, яко гость жити.
Радуйся, наставляющая паче всех и вся Бога любити.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 4
Буря недоумений смути умы людския, егда наутро не обретоша паки иконы Твоея в церкви, и трепет объя сердца, бо человеки разумеша, яко сие есть дело Божие, и прославиша Господа, с ликованием пояша Владыце всех: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав глас иерея Андрея паки в лес Конечный идти, христолюбцы со свещами и кандилы пришедша на место явления и узреша икону Твою на той же липе стоящу, и пав пред ней на колена со слезами взываша к Ти: «Владычице, Мати Христа, Бога нашего, не прогневайся на ны, недостойныя!» Тако ныне и мы, грешницы, Пресвятая Богородице, зовем Ти:
Радуйся, даром образа Твоего человеколюбие Сына явившая.
Радуйся, по заповеди Христовой всех любившая.
Радуйся, заблудших вразумление.
Радуйся, унывающих ободрение.
Радуйся, тщеславие, яко Даниил льва, укрощающая.
Радуйся, злыя навыки победити помогающая.
Радуйся, возвращением образа на липу волю Свою людем открывая.
Радуйся, щедротно земли Череповския посетивая.
Радуйся, страждущих укрепление.
Радуйся, печальных увеселение.
Радуйся, в искушении терпения исполняющая.
Радуйся, боголюбцам двери райския отверзающая.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 5
Боготечней звезде подобна явися пречестная икона Твоя, всеблагая Мати, любовию Твоею, яко чудными лучами, лес Конечный осиявши, да познают люди милосердие к ним Сына Твоего и поют Ему: Аллилуиа.
Икос 5
Видети восхотевши образ Твой, Богородительнице, слепая от рождения девица Феодосия, целовавши икону Твою, моляшеся усердно о сем Ти и в той час прозреша очи ея. Яко исцелила еси Феодосию, тако избави слепоты духовныя всех поющих Ти:
Радуйся, Спасителя людем родившая.
Радуйся, чудным рождеством Эммануила и ангел, и человек удивившая.
Радуйся, отроча Иисуса Христа воспитавшая.
Радуйся, образ веры и любы людем давшая.
Радуйся, прозрение ослепленных.
Радуйся, отрадо обремененных.
Радуйся, воздыханием и плачу человек с любовию внимающая.
Радуйся, росою молитв пламень наших страстей угасающая.
Радуйся, добродетельми, яко небо звездами, украшенная щедро.
Радуйся, наставляющая служити Сыну верно.
Радуйся, недугов душ и телес наших Целительнице.
Радуйся, усердная к Богу о всех, зовущих Ти, Молитвеннице.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 6
Проповедницею Твоего благоутробия икона Воронинская явишася, потоки чудес от нея, яко ручьи от езера источающи, подвигая скорою помощию молящимся Ти пети Богу, давшему людем таковую Заступницу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия в Конечном лесу, яко солнце пресветлое, икона Твоя Воронинская, истинный свет – Христа людем показавшая, многими исцелениями взывающих пред ней к Ти Богом прославленная, да разумеют вси любовь Твою, да подражают ей, на помощь зовя Тя тако:
Радуйся, чудным явлением образа на липе люди удивившая.
Радуйся, перемещениями иконы к вере мнози обратившая.
Радуйся, тихое житие нам дарующая.
Радуйся, любящим Сына Твоего щедроты источающая.
Радуйся, от волков мысленных наша Стражнице.
Радуйся, Агнца Божия рождшая, Агнице.
Радуйся, послушанием Богу красная.
Радуйся, горлице кроткая и Богогласная.
Радуйся, кампане дивный, Евангелие благовествующий.
Радуйся, родник воды живыя недужных врачующий.
Радуйся, в горнее Отечество вшедшая Страннице.
Радуйся, пред Сыном о роде христианском Ходатаице.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 7
Хотя волю Матери Божией исполнити, иерей Андрей со христолюбцы на месте явления образа Твоего часовню поставиша и икону Твою тамо оставиша, да поют зде верные Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новые и новые люди притекоша к иконе Твоей, именуемою Воронинскою, болезней избавления прося. Хромии и слепии исцеляхуся, недуги молитвою Твоею прогоняхуся, и слава о Тебе скоро тече в дальние края, дабы везде Тебе воспеваша сицевая:
Радуйся, мнози знамения от иконы Твоея силою Божию сотворившая.
Радуйся, отчаявшихся радостью о Христе веселившая.
Радуйся, пустыя и суетныя мысли из умов наших изгоняющая.
Радуйся, ходатайством к Сыну жизни вечныя сподобляющая.
Радуйся, и до Рождества, и по Рождестве Дево Непорочная.
Радуйся, от стрел лукаваго броня прочная.
Радуйся, учащая во всех бедах за помощью прибегати к Сыну.
Радуйся, ходатайствующая пред Богом людем мирную кончину.
Радуйся, страстей укрощение.
Радуйся, обиженных заступление.
Радуйся, болезни терпети с благодарением помогающая.
Радуйся, заре, грешникам путь к покаянию освещающая.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 8
Странное чудо явления иконы Твоея, Пречистая Дево, умы удивляет. Трикратное обретение Ея людьми сердца радостию исполняет, вдохновляя непрестанно промышляющему о спасении человек Богу пети: Аллилуиа.
Икос 8
Всем с верою к иконе Твоея притекающим вся, яже ко спасению, даровала еси, Мати Господа нашего Иисуса Христа, тако и пришедшему к Ти иноку Марко Вороне благоволила еси устроити на месте явления образа Твоего монастырь в честь честнаго Твоего Успения, да возносятся и зде молитвы к Ти таковая:
Радуйся, Мати Божия любвеобильная.
Радуйся, Духом Святым сильная.
Радуйся, радушно сретившая иноков Борисоглебскаго монастыря.
Радуйся, бо на служение Сыну Твоему к церкви Успения Твоего притекоша братия.
Радуйся, Скрижале, показавшая Бога премудрое о людех попечение.
Радуйся, истинного богопочитания утверждение.
Радуйся, споспешнице ревнителей равноангельнаго жития.
Радуйся, Рождеством Твоим избавившая человек от смерти и проклятия.
Радуйся, христоподражателей Помощнице.
Радуйся, молитв исполненная кошнице.
Радуйся, чудный Храме Спасов, Чертог Многоценный.
Радуйся, носившая во чреве Плод благословенный.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 9
Всякий с древних лет зовет явленную в Конечном лесу икону Твою Воронинскою по имени Марка Вороны, на месте дивнаго явления чудотворнаго образа Твоего монастырь Успенский основавшаго, дабы зде иноки спасахуся, непрестанно умы к небу возводяще, поюще Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещаннии не возмогут изъяснити исчезновение из монастыря иконы Твоея, при пожаре безвестным похищенной. Плачу людей о потере внявши, Ты не оставила еси скорбящих человек Своим заступлением, кое и мы ныне с благодарностию приемляще, поем Ти:
Радуйся, радость явлением иконы Твоея людем принесшая.
Радуйся, печалью об утрате Твоего образа двери покаяния многим отверзшая.
Радуйся, пречестная отрасль праведных Иоакима и Анны.
Радуйся, сосуде Божественной манны.
Радуйся, воздерженников славо.
Радуйся, смиряющих себе забрало.
Радуйся, Раю Небесный.
Радуйся, прошедшая со Христом путь крестный.
Радуйся, исчезновением образа о временности сего жития напомнившая.
Радуйся, духовными познаниями сердца ищущих Бога наполнившая.
Радуйся, лампадо дивная, елей любы обильно источающая.
Радуйся, житием Твоим и нас на подвиги вдохновляющая.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 10
Спасти хотя чтущих Тя от скорби утраты иконы Твоея Воронинския, Всемилостивый Господь яви людем образ Твой потерянный в древней книге, да возрадуются человеки, да славят Тя, Матерь Божию, и поют Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стеною крепкою, от бед и козней вражиих ограждающей, Ты, Мати Божия, всем нам буди, и, яко в доме апостола Иоанна Богослова, с нами поживи, любити Сына Твоего и творити заповеди Господни наставляя всех зовущих Ти:
Радуйся, Божие к людем благоволение.
Радуйся, Премудрости Творца откровение.
Радуйся, творити волю Божию, а не свою, избравая.
Радуйся, в Сыне Твоем Бога познавая.
Радуйся, образе чистоты и пощения.
Радуйся, меде небесный, горечь обид претворяющий в сладость прощения.
Радуйся, любы ко Господу являти исполнением заповедей Его наставляющая.
Радуйся, плевелы с полей душ наших исторгающая.
Радуйся, мужество терпящих поношение.
Радуйся, наказание впадших в самомнение.
Радуйся, лебедю, кровом крылу Твоею род человеческий, яко птенцы, покрывающая.
Радуйся, на камени веры стопы наша утверждающая.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 11
Пение хвалебное приносяше Ти, Мати Божия, молим: смиренномудрыми и кроткими, яко Сын Твой, нам быти помози, да в любви и мире поживем, едиными усты поя Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарная икона Твоя, Мати Света Невечерняго, сияя сквозь века, просвещает умы наша, суетою омраченныя, наставляя на путь истинный. Посему икону Твою, яко Тя, зовем Одигитрия. Тако, Путеводительнице, к Богу и Горнему Иерусалиму возводи всех, зовущих Ти:
Радуйся, наше упование.
Радуйся, дев величание.
Радуйся, окамененных сердец умиление.
Радуйся, очей души просвещение.
Радуйся, кротких радосте.
Радуйся, молитвенников сладосте.
Радуйся, богатства и славы презрение.
Радуйся, гордых смирение.
Радуйся, богоугоднаго жития устроительнице.
Радуйся, ищущим Солнца Правды световодительнице.
Радуйся, крине, благовонием молитв сердца услаждающий.
Радуйся, щите, от козней бесовских нас ограждающий.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 12
Благодать Святаго Духа испроси нам у Сына Твоего, Богородительнице, и всесильную руку помощи простри всем просящим, от козней бесовских ограждая, любити Бога и ближнего наставляя, вразумляя выну благодарити Владыку всех и пети Ему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще ныне Тебе, Пресвятая Богородице, песнь хвалы и благодарения, славим Твою Матернюю Любовь к нам, грешным, и молим: Покрова Твоего не отыми от нас, прилежно поющих Ти:
Радуйся, детоводительнице ко Господу усердная.
Радуйся, исполнительнице Слова Божия верная.
Радуйся, Ангельской чистоты стяжательнице.
Радуйся, радости о Христе подательнице.
Радуйся, Дево, плоть духови покорившая.
Радуйся, при кресте Сына Твоего всех людей усыновившая.
Радуйся, неусыпная зла и бед отгонительнице.
Радуйся, любве цветов в душах наших насадительнице.
Радуйся, Царице земли и небеси, щедрая на благоподания.
Радуйся, смиренных ликование.
Радуйся, бури страстей утишение.
Радуйся, неугасимое ко Господу стремление.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 13
О Всепетая Мати Иисуса Сладчайшаго, Пречистая Богородице Дево, приими сие малое моление наше, с верою Ти приносимое, и умоли Сына Твоего, Христа Бога нашего, да дарует нам грехов оставление, от страстей освобождение, любовию Божественною сердец исполнение, да помилует и спасет нас, и сподобит в вечном блаженстве воспевати Ему: Аллилуиа.
[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]
Икос 1
Архангела Михаила и пророка Илии церкви пономарю Иоанну близ села Ильинское при державе благовернаго князя Василия Московскаго явила еси на велей липе в лучах света стоящий образ Твой, Пречистая Богородице, велие радование людем сим дарова. Мы же и ныне заступление Твое и помощь зряще, благодарственно поем Ти:
Радуйся, местом явления иконы Твоея Конечневский лес избравшая.
Радуйся, образ Твой для возведения мыслей горе даровавшая.
Радуйся, пономарю боголюбивому икону Твою дивно явивая.
Радуйся, образа Твоего светоносным сиянием люди озаривая.
Радуйся, северных лесов цвете благоухающий.
Радуйся, чудный угле, в сердцах, яко кадильницах, любы к Богу воспламеняющий.
Радуйся, кимвале, на подвиг самоотвержения Христа ради призываяй.
Радуйся, нищих духом ризою Своею покрываяй.
Радуйся, Славу Божию зрящая.
Радуйся, звездо, в тихую пристань ладьи душ наших приводящая.
Радуйся, скорбящих утешающая.
Радуйся, с нами непрестанно пребывающая.
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Кондак 1
Взбранной воеводе, Владычице Богородице, осенившей землю Череповскую дивным Своея иконы в Конечном лесу явлением, похвальное приносим пение. Ты же, Мати Божия, яко неиссякаемый источник милосердия неизреченнаго, благосклонно приими моления с любовию зовущих Ти:
Радуйся, Благодатная Одигитрие, ко спасению нас направляющая.
Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Одигитрия»
Минея, 28 Июля, Кано́н Пресвяты́я Богоро́дицы
Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ра́достно, Чи́стая, ны́не наста́вшее хвале́ние приноша́ю, ра́дуяся,/ и ти́хим гла́сом, Одиги́трие, вопию́ Ти:/ ра́дуйся и испо́лни мя ра́зума, пе́ти начина́юща.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Христа́ роди́вшая, ра́дость нам ве́чную, о, ра́дуйся, Всепе́тая,/ правосла́вным наде́жда, Одиги́трие, всепе́тая Деви́це,/ ра́дости испо́лни мя ми́рови жела́нныя.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Лику́ют вси челове́цы и А́нгели всегда́,/ согла́сно вопию́ще на Небеси́ и на земли́, Одиги́трие:/ ра́дуйся, Деви́це, ра́дости бо Рождество́м Твои́м вся́ческая испо́лнила еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ра́дуйся, Одиги́трие, со стра́хом Ти вопию́щих ра́дости сподо́би,/ Ма́ти су́щия ра́дости, избавля́ющи скорбе́й вся́ческих,/ и всех поми́луй, к Тебе́ прибега́ющих.
Песнь 3
Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ Живы́й и Незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Христа́, Вы́шняго Царя́, о, ра́дуйся, непоколеби́мая чи́стая и одушевле́нная пала́то!/ Ра́дуйся, Одиги́трие, ра́дуйся:/ Тобо́ю неруши́м наш град сохраня́ется.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Вмести́ти Его́же не возмо́же тварь,/ во утро́бу неискусобра́чную, Одиги́трие Деви́це, теле́сно вмести́ла еси́,/ те́мже Ти, ра́дуйся, пое́м, по до́лгу велича́юще.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́дость многопе́тая ми́рови,/ ра́достно Ти пою́ще при́сно, ве́чнующия, Чи́стая, ра́дости сподобля́емся/ Твои́ми ма́терними моли́твами к Ро́ждшемуся из Тебе́, Одиги́трие.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Злату́ю Тя ста́мну, и све́щник, и жезл, и трапе́зу, Чи́стая, призыва́ем, Одиги́трие,/ и глас, е́же ра́дуйся, Тебе́ при́сно привноша́ем/ с си́ми же имены́.
Седален, глас 1
Правове́рно чту́щия Тя и к Тебе́ прибега́ющия,/ ико́не Твое́й святе́й любе́зно покланя́ющияся,/ о Бо́жия Ма́ти, спаси́/ и не даждь нас в расхище́ние сопоста́том,/ ниже́ на́йдут на ны вся зла́я, я́же грехи́ на́ша угото́ваша нам,/ ни беззако́ния на́ша превзы́дут главы́ на́ша,/ но да Твоя́ ма́терняя к Бо́гу преодоле́ет за ны богоприя́тная моли́тва.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пречи́стая Твоя́ ико́на, Богоро́дице Де́во, врачевство́ всего́ ми́ра духо́вное,/ к не́йже прибега́ем, Тебе́ покланя́ющеся, почита́ем и лобыза́ем ю,/ исцеле́ний благода́ть почерпа́юще от нея́, и неду́гов теле́сных/ и душе́вных страсте́й Твои́ми моли́твами свобожда́емся.
Песнь 4
Ирмос: Седя́й в Сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ра́дуйся, чу́до чудесе́м, Одиги́трие Влады́чице./ Ра́дуйся, всем ра́досте градово́м, и ве́сем непобеди́мое христиа́нское в беда́х храни́лище,/ и предгра́дие, и на враги́ побежде́ние.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ра́дуйся, ра́дуйся, лю́дем правосла́вным похвало́,/ и христолюби́вым во́инством покро́в пребыва́еши всем, Цари́це./ Ра́дуйся, Одиги́трие, прибе́жище всем нам и утвержде́ние.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́дуйся, всем ско́рое в беда́х избавле́ние./ Ра́дуйся, гото́вое всем скорбя́щим утеше́ние./ Ра́дуйся, Всепе́тая, ра́дуйся, Одиги́трие всеблагослове́нная,/ всем немощны́м Цели́тельнице.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ра́дуйся, Ея́же вели́чия вся тварь сла́вити у́бо спеши́т по достоя́нию,/ но не возмога́ет, Одиги́трие, и сего́ ра́ди зове́т Ти:/ ра́дуйся, Влады́чице, Боговмести́мое жили́ще.
Песнь 5
Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Благосты́ни бе́здно и щедро́там еси́, ра́дуйся, Одиги́трие Деви́це,/ ра́дуйся, всем ра́дость творя́щи ве́рным./ О, ра́дуйся, су́щим в беда́х и скорбя́щим пребы́страя Засту́пнице.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ра́дуйся, от исполне́ния вели́чия чуде́с Твои́х зря́ще,/ исполня́емся, вси незря́щии, слы́шаще же, ве́рнии./ Те́мже, ра́дуйся, Тебе́ при́сно всю́ду и вси, Одиги́трие, пое́м.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Христа́ Бо́га на́шего, о, ра́дуйся, Одиги́трие, жили́ще/ и дом неизрече́нныя и Пребоже́ственныя, Де́во, сла́вы Его́./ О, ра́дуйся, пала́то преукраше́нная,/ ра́дуйся, гра́де одушевле́нный, при́сно ца́рствующий!
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ра́дость неоску́дную Тя разсмотря́юще, я́ко мо́ре, Отрокови́це,/ Одиги́трие Деви́це, ра́дующеся вси, ра́дуйся, вопие́м Ти;/ и пою́ще, Боже́ственных даро́в неви́димо при́сно от Тебе́ ожида́юще.
Песнь 6
Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,/ от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Христа́, Чи́стая, прие́млющи,/ глас, е́же ра́дуйся, Одиги́трие Деви́це, слы́шаше,/ Его́же неизрече́нно ро́ждши, ра́дуйся, от всех слы́шиши всегда́.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ра́дости вся испо́лнила еси́,/ вы́шния и ни́жния Ты совокупи́ла еси́, Одиги́трие,/ те́мже ра́достно и согла́сно ны́не не́бо и вся земля́ зове́т Ти.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вдова́м, о, ра́дуйся, Всепе́тая, и всем си́рым, Одиги́трие, утеше́ние;/ ра́дуйся, всем источа́ющи ни́щим бога́тство неистощи́мое.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Зла́та вся́каго блиста́ема и у́тра со́лнечнаго светле́йши, жили́ще Христо́во,/ ра́дуйся, Одиги́трие, ра́дуйся, Деви́це,/ ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Кондак, глас 6
Предста́тельство христиа́н непосты́дное,/ хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное,/ не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы,/ но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас,/ ве́рно зову́щих Ти:/ ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние,/ предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.
Икос
Простри́ дла́ни Твоя́,/ и́миже всех Влады́ку я́ко Младе́нца прия́ла еси́, за мно́жество бла́гости;/ не оста́ви нас, всегда́ наде́ющихся на Тя,/ бо́дренною Твое́ю моли́твою и неисче́тною просты́нею уще́дри нас/ и пода́ждь душа́м на́шим милосе́рдие Твое́, во ве́ки источа́ющи:/ Тебе́ бо и́мамы, гре́шнии, Засту́пницу от находи́щих на ны бед и зол./ Но, я́ко иму́щи милосе́рдия щедро́ты,/ ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние,/ предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.
Песнь 7
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ра́дуйся, ра́дуйся, Богоро́дице Одиги́трие,/ всех и всегда́ наставля́ющи ве́рных ше́ствовати ко вся́кому пути́ спаси́тельному;/ ра́дуйся, Влады́чице, Тобо́ю бо при́сно избавля́емся настоя́щия ва́рварския беды́.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ра́дуйся, ра́дуйся, Одиги́трие, бдя́щи и моля́щися о нас к Бо́гу,/ и вся́кия зло́бы хода́тайством Твои́м, вся́ческих скорбе́й, Богороди́тельнице,/ всех люде́й избавля́ющи.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́дуйся, ра́дуйся, Пресвята́я Одиги́трие,/ я́же проше́ния на́ша к по́льзе нам исполня́ющи/ и хотя́щи всем при́сно всегда́ любодру́жное благо́е еди́нство,/ спе́шное же во изя́щных.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ра́дуйся, ра́дуйся, корабле́м, Одиги́трие, ну́ждно пла́вающим,/ избавля́ющи ве́рных и всем избавле́ние от вся́кия ско́рби/ и неду́ги пестро́тныя и ме́дленныя разреша́ющи вско́ре.
Песнь 8
Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть;/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ра́дуйся, Всеблагослове́нная Мари́е,/ из Тебе́ бо Всеблагослове́нный Бог оде́яся во всего́ мя, челове́ка,/ и, оде́явся, соедини́ Своему́ Божеству́ неизрече́нным соедине́нием, Де́во Одиги́трие,/ ра́дуйся, Обра́дованная, ра́досте всего́ ми́ра.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ра́дуйся, лука́вых духо́в Прогони́тельнице;/ ра́дуйся, Богоро́дице Одиги́трие./ Ра́дуйся, я́ко Тебе́ Небе́сная неви́димая во́инства славосло́вят всегда́/ и велича́ют я́ко Ма́терь Бо́жию бы́вшую;/ ра́дуйся, Я́же ни́жняя сочта́вши с Вы́шними.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́дуйся, всех Небе́сных сил без разсужде́ния превосходя́щая;/ ра́дуйся, Одиги́трие./ Ра́дуйся, вся́кия тва́ри Бо́га ро́ждшая,/ госпо́дствующи ей, Влады́чице Всепе́тая;/ ра́дуйся, я́ко пребыва́еши Де́вою, Чи́стая, и по рождестве́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ра́дуйся, жена́м всем сла́во, хра́ме преосвяще́нный Бо́га на́шего;/ ра́дуйся, Одиги́трие, ра́дуйся, душеспаси́тельная всей вселе́нней;/ ра́дуйся, покрыва́ющий о́блаче, небе́с ши́ршая;/ ра́дуйся, мирополо́жнице, Боже́ственнаго ми́ра полна́.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Присноде́во.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ра́дуйся, свеще́, Свет невече́рний поне́сшая,/ и в рождестве́ Твое́м многобо́жия тьму разруши́вшая,/ и а́довы про́пасти изба́вльшая лю́ди./ Ра́дуйся, Одиги́трие Богоро́дице, добро́т всех Предхода́таице.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.
Ра́дуйся, земле́, из нея́же клас прозя́бший Небе́сный ве́рным,/ и ми́ра всего́ душегу́бнаго гла́да изба́ви, разу́мная и одушевле́нная./ О, ра́дуйся, виногра́де, и́же грозд живо́тный ро́ждшая, Богоро́дице Чи́стая Одиги́трие!
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ра́дуйся, та́йных цвето́в прекра́сный су́щий раю́;/ ра́дуйся, Ма́ти Де́во, неви́димых ра́зум/ чистото́ю странноле́пно побе́ждши, Богороди́тельнице./ Ра́дуйся, Отрокови́це, ра́дуйся, Одиги́трие,/ всеми́рное чу́до и слы́шание.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ле́то живота́ на́шего про́чее сохрани́ неврежде́но поможе́нием Твои́м, Де́во Отрокови́це,/ и сподо́би коне́ц благи́й получи́ти нам, воспева́ющим Тя и взыва́ющим:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Одиги́трие.
Светилен
Да почти́тся Всепе́тая Ма́ти Бо́жия,/ жизнь су́щую ро́ждшая, Христа́ Бо́га на́шего,/ ра́йских двере́й отверзе́ние, всего́ ми́ра очище́ние, к животу́ возведе́ние./ Сей есть проро́ки глаго́ланныя,/ Тому́ поклони́мся, Бо́гу и Спа́су душ на́ших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Прииди́те, ве́рнии, с чи́стою со́вестию, возвели́чим Ма́терь Бо́га на́шего,/ носи́вшую во чре́ве Боже́ственнаго Младе́нца Спа́са Христа́,/ к Нему́же ма́тернее дерзнове́ние иму́щи, непреста́нно мо́лит за ны/ и подае́т рабо́м Свои́м бога́тыя ми́лости.
Вернуться к списку