- РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
Зачатие прав. Анною Пресвятой Богородицы
22 декабря Русская Православная Церковь вспоминает день чудесного зачатия Пресвятой Девы Марии праведной Анной.
Святая праведная Анна была младшей дочерью священника Матфана, происходившего из колена Левина из рода Ааронова.
Муж ее, святой праведный Иоаким, был родом из колена Иудина, из дома царя Давида. По древнему обетованию из рода Давидова должен был произойти Мессия.
Супруги жили в Назарете Галилейском. Ежегодно они отдавали две трети своих доходов в Иерусалимский храм и бедным. По особому Промыслу Божию святая чета до глубокой старости не имела детей. Супруги сильно скорбели об этом, так как бесчадие у евреев считалось тяжким несчастьем и наказанием Божиим. Святые горячо молились о даровании им потомства.
В один из праздников, когда израильтяне приносили в Иерусалимский храм дары Богу, первосвященник, полагая, что бездетный Иоаким не имел благословения Божия, отказался принять от него дары. Святой Иоаким был глубоко огорчен. Он обратился к родословной двенадцати колен израильских и удостоверился, что все праведные мужи имели потомство, включая столетнего Авраама. Не возвращаясь домой, святой Иоаким ушел в пустыню и провел там сорок дней в строгом посте и молитве, призывая на себя милосердие Божие и омывая горькими слезами свое бесчестие.
Супруга его, святая Анна считала себя главною виновницею постигшего их горя.
Однажды, увидев среди ветвей лаврового дерева гнездо с едва оперившимися птенцами, она слезно молилась о даровании ей младенца, обещая принести в дар Богу рожденное дитя. Как только святая Анна произнесла слова обета, Ангел Божий возвестил ей об исполнении молитвы и открыл, что у нее родится дочь по имени Мария, через Которую благословятся все племена мира. Обрадовавшись, святая Анна поспешила в Иерусалимский храм, чтобы возблагодарить Бога и повторить обет о посвящении Ему ожидаемого младенца.
С тем же благовестием явился Ангел и святому Иоакиму в пустыне и повелел ему идти в Иерусалим. В Иерусалиме святая праведная Анна зачала Благословенное Чадо и родила Пресвятую Деву Марию.
До трехлетнего возраста Пресвятая Мария жила в доме своих родителей, а затем торжественно была приведена святыми Иоакимом и Анной в храм Господень, где воспитывалась до совершеннолетия.
См. также: Жития праведных Богоотец Иоакима и Анны .
Тропарь зачатия прав. Анною Пресвятой Богородицы
Тропарь, глас 4
Днесь безча́дия у́зы разреша́ются,/ Иоаки́ма бо и А́нну услы́шав Бог,/ па́че наде́жды,/ роди́ти тем я́ве обещава́ет Богоотрокови́цу,/ из Нея́же Сам роди́ся Неопи́санный,/ Челове́к быв, А́нгелом повеле́в вопи́ти Ей:// ра́дуйся. Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.
Перевод: В сей день узы бездетности расторгнуты, ибо, услышав Иоакима и Анну, Бог ясно уверяет их в рождении сверх ожидания Богоотроковицы, от Которой Сам, Беспредельный родился, став Человеком, когда Ангелу повелел Ей возгласить: «Радуйся, благодатная, Господь с Тобою!»
Кондак, глас 4
Пра́зднует днесь вселе́нная А́ннино зача́тие,/ бы́вшее от Бо́га:// и́бо та породи́ па́че сло́ва Сло́во ро́ждшую.
Перевод: Празднует в сей день вселенная зачатие Анны, бывшее от Бога: ибо родила она Родившую Слово превыше разума!
Величание
Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ и чтим святы́х Твои́х роди́телей,/ и всесла́вное сла́вим// зача́тие Твое́.
Канон зачатию святой праведной Анной Пресвятой Богородицы
Минея, 9 Декабря, Кано́н святы́я А́нны
Глас 1
Песнь 1
Ирмос: Песнь побе́дную пои́м вси Бо́гу,/ сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою/ и спа́сшему Изра́иля,/ я́ко просла́вися.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Зача́тие днесь, Богому́драя А́нно, твое́ пра́зднуем,/ я́ко Вмести́вшую нигде́же Вмести́маго зачала́ еси́,/ непло́дных отре́шшися уз.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Пра́ведных услы́шал еси́ моли́тву,/ святы́х испо́лнил еси́ обеща́ние, Го́споди, праоте́ц Твои́х/ и сим дал еси́ плод Тебе́ ро́ждшую, Чи́стую.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
А́нна сла́вная ны́не зачина́ет Чи́стую,/ безпло́тнаго заче́ншую Го́спода Преблага́го,/ и роди́ти и́мать пло́тию иму́щую роди́ти Христа́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
От тле́нных возсия́ла еси́, Де́во, ложе́сн;/ в нетле́нне бо чре́ве сла́вы Со́лнце носи́ла еси́,/ бы́вша, я́коже есмы́, кроме́ враще́ния и смеше́ния.
Песнь 3
Ирмос: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же,/ и́же над вода́ми Не́бо утвержде́й второ́е/ и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Плод чре́ва а́ще по́даси мне, – вопия́ше А́нна ко Го́споду, –/ возвели́чуся и Тебе́ принесу́ сей./ Сего́ ра́ди зачина́ет Чи́стую Богома́терь.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Я́же по зако́ну сконча́вши и Бо́гу непоро́чно рабо́тавши,/ чревоно́сиши вои́стинну Законода́вца ро́ждшую, А́нно всечестна́я,/ те́мже тя, ве́рнии, ублажа́ем.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
В саду моля́щейся тебе́,/ глас услы́ша высоча́йший, А́нно Богому́драя,/ и плод чре́ву Твоему́ дае́т –/ ра́я Отве́рзшую дверь благода́тию.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Непло́дствующия мы́сли мое́й непло́дие вся́кое отжени́/ и плодоно́сну доброде́тельми ду́шу мою́ покажи́, Всесвята́я Богоро́дице,/ ве́рных по́моще.
Седален, глас 1
Но́вое Не́бо во чре́ве А́нны зи́ждется/ Бо́га Вседе́теля повеле́нием,/ из него́же возсия́ет Невече́рнее Со́лнце,/ ми́р весь просвеща́ющее луча́ми Божества́,/ премно́жеством благоутро́бия, Еди́н Человеколю́бец.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Лик проро́ческий пропове́да дре́вле/ Непоро́чную Чи́стую и Богоотрокови́цу Де́ву,/ ю́же А́нна зача́т, непло́ды́ су́щи и безча́дна;/ сию́ днесь весе́лием се́рдца ублажи́м, спа́сшеся ея́ ра́ди,/ я́ко Еди́ну Непоро́чную.
Песнь 4
Ирмос: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ вопло́щение,/ пропове́дал еси́, вопия́:/ внегда́ прибли́житися ле́том – познае́шися,/ внегда́ приити́ вре́мени – пока́жешися./ Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
О, Боже́ственнаго веща́ния!/ О, стра́ннаго глаго́лания! а́ще и аз зачну́. А́нгелу к ней посла́вшуся, А́нна, удивля́ющися, велегла́сно вопия́ше:/ Бо́гу моему́ сла́ва, творя́щему пресла́вная.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Сра́дуйтеся мне, вся племена́ Изра́илева:/ во утро́бе зача́х но́вое Не́бо,/ из него́же Звезда́ возсия́ет пома́ле спасе́ния – Иису́с Светода́вец, – А́нна, ра́дующися, взыва́ше.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Услы́ша А́ннино Бог стена́ние,/ и внят Госпо́дь моли́тве ея́/ и, безча́дия о́блак разори́в,/ све́том озаря́ет бла́гочадия пресла́вно./ Те́мже зачина́ет Еди́ну Чи́стую.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Де́во Богоро́дице, нескве́рная ски́ние,/ оскверне́ннаго прегреше́ньми очи́сти мя ны́не/ щедро́т Твои́х чисте́йшими кропле́ньми/ и даждь ми ру́ку по́мощи, да зову́:/ сла́ва Тебе́, Чи́стая Богопросла́вленная.
Песнь 5
Ирмос: Твой ми́р даждь нам,/ Сы́не Бо́жий:/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не знае́м,/ и́мя Твое́ имену́ем,/ я́ко Бог живы́х и ме́ртвых еси́.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Из ко́рене прозя́бшая Дави́дова и Иессе́ева,/ А́нна ны́не расти́ти начина́ет Боже́ственный Жезл,/ прозя́бший та́инственный Цвет –/ Христа́, всех Зижди́теля.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Ма́терь бы́вшую мя, – А́нна вопия́ше, – узрят лю́дие и учудя́тся:/ се бо рожду́,/ я́ко благоволи́ соу́зы Разреши́вый непло́дствия моего́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Отрокови́цу, ю́же зача́х аз,/ проро́честии гла́си издале́ча провозвести́ша,/ гору и дверь непрохо́дную, –/ прера́достно А́нна вопия́ше приходя́щим.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: О́блак, и рай, и дверь Тя Све́та,/ трапе́зу, и руно́ ве́мы,/ и ста́мну, внутрь ма́нну нося́щую, сла́дость ми́ра,/ Чи́стая Де́во Ма́ти.
Песнь 6
Ирмос: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́:/ живо́т мой, Бла́же, свободи́ из тли/ и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Ка́ко вмеща́ется во чре́ве Вмести́вшая Бо́га?/ ка́ко ражда́ется Христа́ Роди́вшая пло́тию?/ ка́ко же сосцами пита́ется, я́же Зижди́теля млеко́м Напои́вшая?
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Мольбу́ вашу услы́шав, Бог/ плодови́т плод ны́не да́рует вам,/ всехва́льнии Иоаки́ме и А́нно, днесь.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Чи́стую Голуби́цу заче́нши во чре́ве,/ ра́дости духо́вныя испо́лнися и́стинно,/ принося́щи пе́сни благода́рныя А́нна Бо́гу.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Треволне́ния по́мыслов, и страсте́й наведе́ния,/ и глубина́ грехо́в окая́нную ду́шу мою́ обурева́ют:/ помози́ ми, Свята́я Влады́чице.
Кондак, глас 4
Пра́зднует днесь вселе́нная А́ннино зача́тие,/ бы́вшее от Бо́га,/ и́бо та породи́ па́че сло́ва Сло́во Ро́ждшую.
Икос
Иоаки́м чу́дный и А́нна Богому́драя,/ оба живу́ще во вся́ком благоче́стии, по зако́ну Моисе́еву,/ непло́дии бя́ху и моля́хуся Бо́гу все́ю душе́ю, глаго́люще:/ Го́споди Савао́ф Преблаги́й, вся́ческих наде́жда,/ безча́дствия боле́знь и укори́зну ве́си и печа́ль,/ пода́ждь у́бо нам плод из чре́ва,/ и принесе́м того́ в храм Твой – дар свяще́н,/ и приноше́ние испо́лнено, па́че сло́ва Сло́во Ро́ждшую.
Песнь 7
Ирмос: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се,/ не прикосну́ся, ниже́ стужи́ огнь./ Тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́, поя́ху/ и благословля́ху, глаго́люще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Безча́дства укори́зны убежа́ти моля́ше А́нна всех Влады́ку,/ и сея́ ми́лостивый глас услы́шав,/ Того Ро́ждшую, плод подаде́ той, я́коже благоволи́.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Ца́рская порфи́ра в твое́м чре́ве истка́тися, А́нно, начина́ется,/ ю́же Бог и Царь всех поне́с, челове́ком яви́тся/ и смири́т враги́, борю́щия ны.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ми́ро благово́нное во утро́бе зачала́ еси́, А́нно,/ ми́ро жи́зни преесте́ственно восприе́мшую – Влады́ку,/ дыха́ньми благода́ти помышле́ния на́ша облагоуха́вшаго.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Я́ко от Тро́ицы Еди́наго Тя, Христе́, сла́вим, я́ко из Де́вы вопло́щся,/ кроме́ враще́ния челове́ческа, вся поне́сл еси́,/ не отступи́в Естества́ Оте́ческаго, Иису́се,/ а́ще и соедини́лся еси́ нам.
Песнь 8
Ирмос: Его́же ужаса́ются А́нгели и вся во́инства,/ я́ко Творца́ и Го́спода,/ по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы,/ благослови́те, лю́дие,/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Дави́д ю́же прорече́ Цари́цу,/ се, во чре́ве прие́млю, – А́нна вопия́ше, –/ и рожду́ всех Предста́тельницу ве́рных,/ Царя́ Христа́ иму́щую роди́ти.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Земля́, в ню́же всели́ся земли́ Соде́тель,/ Ски́птр Святы́й, но́вый Киво́т,/ Ста́мна ма́нны в ложесна́х ма́тере,/ сего́ Ро́ждшую, начина́ет прозяба́ти.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Купина́ неопа́льная, Све́щник златы́й,/ одушевле́нный Черто́г Го́спода Бо́га,/ честны́й Жезл во чре́ве ма́тере,/ сего́ Ро́ждшую, начина́ет прозяба́ти.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Возста́ви лежа́щаго мя во глубине́ зол,/ ны́не борю́щия мя победи́ враги́./ Уя́звена безме́стными сластьми́, Бла́гая Чи́стая, не пре́зри,/ но уще́дри и спаси́.
Песнь 9
Ирмос: Живоприе́мный исто́чник приснотеку́щий,/ светоно́сный свети́льник благода́ти,/ храм одушевле́нный, сень Пречи́стую,/ Небесе́ и земли́ простра́ннейшую,/ Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Живоприе́мный Исто́чник зачина́ющи, А́нно Богому́драя,/ ра́дость ны́не приими́,/ Храм святы́й внутрь во чре́ве твое́м прие́млющи,/ све́том пра́вды облиста́ему, Созда́теля велича́ющи.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Сопру́г честны́й и пресла́вный,/ Преве́чнаго Сы́на пра́отцы,/ зако́на храни́телие изве́стнии бы́вше,/ нача́ток ра́дости ро́ждшии,/ Иоаки́м же и А́нна почте́ни да бу́дут.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ю́же Дани́ил Го́ру вели́кую ви́де,/ и Ио́иль Зе́млю святу́ю узре́, Дверь непрохо́дну,/ ин же прорече́ запеча́танный Исто́чник и Боже́ственное руно́, –/ Богоро́дицу Де́ву воспои́м.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Порфи́ра, я́же руно́ обагри́вшая, неизрече́ннаго Сло́ва вопло́щения,/ Кади́льница зла́тая, Трапе́за, на не́йже Хлеб Христо́с возложи́ся, –/ Богоро́дица Де́ва сла́вится.
Светилен
Свет Ро́ждшая, всю озаря́ющий тварь,/ днесь начина́ет прозяба́ти А́нна непло́дными ложесны́./ Те́мже стецемся вси,/ и́бо прии́де избавле́ние осужде́ния Е́вина.
Канон зачатию святой праведной Анной Пресвятой Богородицы (2‑й)
Минея, 9 Декабря, Други́й кано́н
Глас 1
Песнь 1
Ирмос: Христо́с ражда́ется – сла́вите!/ Христо́с с Небе́с – сря́щите!/ Христо́с на земли́ – возноси́теся!/ По́йте Господе́ви, вся земля́,/ и весе́лием воспо́йте, лю́дие,/ я́ко просла́вися.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Чи́стую Де́ву Богоотрокови́цу,/ Ма́терь бы́ти хотя́щую Созда́теля,/ во чре́ве прие́мши А́нна, ра́достно вопия́ше:/ коле́на вся Изра́илева, сра́дуйтеся мне,/ се бо и аз зача́х.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Кни́гу, ю́же прорече́ проро́к,/ запеча́тану Ду́хом Боже́ственным,/ в ложесна́х свои́х содержа́щи, А́нна всем вопия́ше:/ ю́же вся Списа́ния проявля́ют,/ возвелича́юся аз, прозяба́ющи днесь.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Во чре́ве вмеща́ется и созида́ется храм/ Боже́ственный и спаси́тельный,/ в ложесна́х ма́терних насажда́ется Ле́ствица, я́же к Вы́шним вся челове́ки возводя́щая./ Ея́же зача́тие ве́рно да торжеству́ем.
Песнь 3
Ирмос: Пре́жде век от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну/ и в после́дняя от Де́вы/ воплоще́нному безсе́менно,/ Христу́ Бо́гу возопии́м:/ вознесы́й рог наш,/ Свят еси́, Го́споди.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Прие́млет с высоты́ моля́йся Го́споду Иоаки́м вожделе́нное веща́ние,/ предста́вшу А́нгелу ему́ и глаго́лющу:/ отыди́, твоя́ проше́ния, пра́ведне, всех Бог испо́лни.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Призыва́ющи всех Бо́га, А́нна иногда́ в саду стоя́щи,/ предста́вша зря́ше себе́ А́нгела и глаго́люща:/ да не скорби́ши,/ Ма́тери бо Бо́жией ма́ти и́маши бы́ти.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ревну́ющи А́нне, су́щей пре́жде тебе́,/ моле́ния к Бо́гу принесла́ еси́/ и, безсе́менно прие́мшую Сло́во Невмести́мое,/ Чи́стую во утро́бе зачала́ еси́,/ бла́гочадием твои́м вся ны, А́нно, облагода́тивши.
Седален, глас 1
Но́вое Не́бо во чре́ве А́нны зи́ждется/ Бо́га Вседе́теля повеле́нием,/ из него́же возсия́ет Невече́рнее Со́лнце,/ ми́р весь просвеща́ющее луча́ми Божества́,/ премно́жеством благоутро́бия, Еди́н Человеколю́бец.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Лик проро́ческий пропове́да дре́вле/ Непоро́чную Чи́стую и Богоотрокови́цу Де́ву,/ ю́же А́нна зача́т, непло́ды́ су́щи и безча́дна;/ сию́ днесь весе́лием се́рдца ублажи́м, спа́сшеся ея́ ра́ди,/ я́ко Еди́ну Непоро́чную.
Песнь 4
Ирмос: Жезл из ко́рене Иессе́ова/ и цвет от него́, Христе́,/ от Де́вы прозя́бл еси́,/ из горы, Хва́льный, приосене́нныя ча́щи/ прише́л еси́, вопло́щся от Неискусому́жныя,/ Невеще́ственный и Бо́же,/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Отве́рзеся утро́ба твоя́, я́же пре́жде неражда́ющая,/ и прие́млеши, А́нно, О́блак Небе́сный,/ из него́же нам све́тлое, возсия́в, Со́лнце/ вся све́том и́стины озари́/ и глубоку́ю тьму безбо́жия отгна́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Престо́л огнеобра́зный Бо́жий в ложесна́х Твои́х водрузи́ся,/ на не́мже сед, воспочи́,/ и всех благочести́вых труд отъя́т,/ и чи́стое Богозна́ние водрузи́ на земли́, А́нно блаже́нная, Богоприя́тная.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Се, его́же прорече́ Соломо́н, во утро́бе Одр прия́ла еси́,/ сохраня́емь и́стиннейше И́стинному Царю́/ к Боже́ственному воззва́нию, ро́да челове́ча обраще́нию,/ те́мже тя ра́достно, А́нно, ве́рнии, ублажа́ем.
Песнь 5
Ирмос: Бог Сый мира, Оте́ц щедро́т,/ Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела,/ ми́р подава́юща, посла́л еси́ нам;/ тем, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся,/ от но́щи у́тренююще,/ славосло́вим Тя, Человеколю́бче.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Сни́де с горы́ Иоаки́м,/ не скрижа́ли зако́на прие́мый, но ю́же зако́н преднаписа́/ и вся проро́ческая откры́ша рече́ния – Бо́жию Ма́терь Чи́стую,/ и, игра́я, вопия́ше:/ возвели́чися се́рдце мое́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
В ложесна́х я́ко ощути́ А́нна иногда́ насажде́нную благопло́дную Ло́зу,/ из нея́же Грозд процвете́ зре́лый,/ нам вино́ безсме́ртия оби́льно иска́пающий,/ что Ти возда́м, благоутро́бне Го́споди, веща́ше?
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Не терпя́ Иоаки́м тварь зре́ти, благоче́стием непло́дствующу,/ непло́дству А́ннину преити́ моля́шеся/ и сию́ возыме́ти Отрокови́цу, из Нея́же Сын даде́ся,/ вся сыноположи́вый Своему́ Отцу́, Высочайший.
Песнь 6
Ирмос: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь,/ якова́ прия́т;/ в Де́ву же все́льшееся Сло́во/ и плоть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну:/ его́же, бо не пострада́ истле́ния,/ Ро́ждшую сохрани́ невре́жде́нну.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Зако́на се́ни я́ве преходя́т:/ се бо заря́ Боже́ственныя благода́ти показу́ется, Де́ва о́блак,/ из него́же све́тлое Божества́ возсия́ет вои́стинну Со́лнце, –/ А́нна,ра́дующися,взыва́ше, Бо́га Изра́илева велича́ющи.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Стра́нное, а́ще и аз зачну, зре́ние, –/ я́же пре́жде непло́дна и неражда́ющая, А́нна глаго́лаше,/ веща́ющаго А́нгела я́ко услы́ша,/ я́ко отроча́ роди́тся, и взыва́ше:/ до́бре блага́го слы́шания, а́ще слове́с сбытие́ бу́дет.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Го́ры и хо́лми, поля́ и мо́ре,/ А́нгельское мно́жество и все естество́ челове́ческое да веселя́тся, –/ Влады́ки бо Боже́ственный храм,/ нача́ток прими́рения прия́т А́нна,/ егда́ ощути́ себе́ саму́ю заче́ншую, веща́ше.
Кондак, глас 4
Пра́зднует днесь вселе́нная А́ннино зача́тие,/ бы́вшее от Бо́га,/ и́бо та породи́ па́че сло́ва Сло́во Ро́ждшую.
Икос
Иоаки́м чу́дный и А́нна Богому́драя,/ оба живу́ще во вся́ком благоче́стии, по зако́ну Моисе́еву,/ непло́дии бя́ху и моля́хуся Бо́гу все́ю душе́ю, глаго́люще:/ Го́споди Савао́ф Преблаги́й, вся́ческих наде́жда,/ безча́дствия боле́знь и укори́зну ве́си и печа́ль,/ пода́ждь у́бо нам плод из чре́ва,/ и принесе́м того́ в храм Твой – дар свяще́н,/ и приноше́ние испо́лнено, па́че сло́ва Сло́во Ро́ждшую.
Песнь 7
Ирмос: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни,/ злочести́ваго веле́ния небре́гше,/ о́гненнаго преще́ния не убоя́шася,/ но, посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Огнено́сную дре́вле купину́, Моисе́й на Сина́и ю́же ви́де,/ А́нна зача́т во чре́ве безча́дствия,/ огнь погаша́ющую я́ко не́кое злоче́стие, пою́щим:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ка́пля твое́й утро́бе пресла́вно ны́не, А́нно, источи́ся,/ я́же Во́ду Жи́зни всю внутрь восприя́ше,/ ороша́ющую ве́рно тому́ зову́щия:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пте́нчее я́ко узре́ гнездо,/ впери́лася еси́ ду́хом и моли́твою,/ Голуби́цу прия́ла еси́ нескве́рну,/ Суче́ц, нося́щую Христа́, ма́слинный, А́нно,/ мы́сленнаго пото́па нас свобожда́ющий.
Песнь 8
Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго/ росода́тельная изобрази́ пещь образ:/ не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя,/ я́ко ниже́ огнь Божества́ – Де́вы,/ в Ню́же вни́де утро́бу./ Тем, воспева́юще, воспое́м:/ да благослови́т тварь вся Го́спода/ и превозно́си́т во вся ве́ки.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Что ми утро́бу соде́лал еси́ безча́дствующу и сосцы́ сухи́я,/ я́коже проре́кл еси́ во пророцех, Влады́ко, –/ вопия́ше А́нна иногда́, –/ безча́дия моего́ укори́зну разреши́/ и даждь ми плод, с ни́мже вопию́:/ да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́си́т во вся ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Вни́де в твою́, А́нно, утро́бу Све́щник,/ и́же Свещу́ Боже́ственную та́йно вмести́,/ просвеща́ющую вся́ко дыха́ние сия́нии та́йными Боже́ственнаго зна́ния./ Те́мже, ра́дующися, взыва́ла еси́:/ да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́си́т во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Но́сят, я́коже красне́йший ны́не сопру́г, Боже́ственную Ю́ницу,/ из Нея́же Теле́ц кра́сный возсия́, за всех закла́выйся,/ сла́вный Иоаки́м и А́нна, пою́ще:/ да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́си́т во вся ве́ки.
Песнь 9
Ирмос: Та́инство стра́нное ви́жу и пресла́вное:/ Не́бо – вертеп; престо́л Херуви́мский – Де́ву;/ я́сли – вмести́лище,/ в ни́хже возлеже́ Невмести́мый – Христо́с Бог,/ его́же, воспева́юще, велича́ем.
Припев: Свята́я прáведная Áнно, моли́ Бо́га о на́с.
Ликовству́йте вся ду́ши и взыгра́йте:/ ны́не Земля́ созда́ся, я́же плодороди́т неора́нне Клас Жизноно́сный,/ от него́же я́дше, не вза́лчут когда/ бла́госты́ню того́ велича́ющии.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Псалти́рь с гу́слию восприими́, Дави́де, и песновоспо́й:/ се, Киво́т яви́ся Бо́жий,/ его́же предре́кл еси́ я́ве бу́дущий в назда́ние,/ И́мже воста́хом мы от грехопаде́ния.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Я́ко велича́йшия две звезды́, изнесо́сте всесве́тлую Зарю́,/ Я́же возсия́ет вели́кое Со́лнце ми́ру./ Те́мже благохва́лим и сла́вим вас,/ Иоаки́ме и А́нно я́ко Богому́дрыя.
Светилен
Свет Ро́ждшая, всю озаря́ющий тварь,/ днесь начина́ет прозяба́ти А́нна непло́дными ложесны́./ Те́мже стецемся вси,/ и́бо прии́де избавле́ние осужде́ния Е́вина.
Вернуться к списку