-
РАСПРОДАЖА
- Уцененные товары
- Аналои
- Архиерейские и монашеские принадлежности
- Браслеты
- Вентиляция храмов
- Венцы венчальные
- Вертепы рождественские
- Водосвятные баки, чаши, кропила
- Гробницы под Плащаницу
- Дарохранительницы и дароносицы
- Двери храмовые
- Евангелия напрестольные и требные. Апостолы
- Евхаристические наборы и принадлежности
- Жертвенники
- Запрестольные кресты. Запрестольные иконы
- Игры православные. Наборы для творчества
- Иконостасы
- Иконы
- Кадила, кадильницы
- Киоты
- Книги православные. Печатная продукция
- Ковры, ковровые покрытия
- Ковчеги. Мощевики. Раки для мощей.
- Кожгалантерея
- Колокола
- Кольца, перстни
- Косметика
- Крестики нательные
- Кресты напрестольные, требные, аналойные
- Кресты-голгофы напольные для храма
- Кресты наперсные, цепи
- Крестильные ящики для священника
- Купели для крещения
- Купола, кресты
- Ладан
- Лампады и принадлежности
- Литийные (всенощные) блюда
- Масло
- Образки, нательные иконки
- Облачения для священнослужителей
- Облачения и принадлежности храмовые
- Панагии
- Паникадила. Хоросы. Бра
- Панихидные столы и крышки
- Плащаницы
- Подарочные сертификаты ORTOX
- Подсвечники
- Подставки церковные, столы
- Полки для икон, домашние иконостасы
- Пошивочная продукция, сумки
- Престолы. Облачения на престол
- Принадлежности для отпевания и погребения
- Продукты питания
- Просфорные принадлежности
- Роспись храмов
- Свечи
- Свечные лавки. Ящики для свечей. Мебель для притвора
- Седалища, стасидии, троны, скамьи, пуфы
- Семисвечники
- Сени
- Средства для ухода за церковной утварью
- Стрючицы. Кисточки для помазания
- Сувениры
- Терминалы для пожертвований
- Уголь кадильный
- Утварь по старинным эскизам
- Утварь в греческих церковных традициях
- Футляры и подарочная упаковка
- Хоругви церковные. Фонари пасхальные. Рипиды
- Цепочки, шнуры, гайтаны
- Церковные сосуды
- Часы
- Четки православные
- Элементы декора храма. Ограждения солеи и амвона
- Ювелирные изделия
- Ящики для пожертвований
- Реставрация церковной утвари
Святитель Иона, епископ Ханькоуский
Православная Церковь дала много примеров святости и благочестия. Признанным уже при жизни праведником был Иона (в миру Владимир Покровский), молодой епископ-миссионер, умерший на 37 году жизни, который имел такое глубокое и благодетельное влияние на всех, кто с ним соприкасался, безразлично, были это русские или китайцы, что еще при жизни его почитали святым.
Родился будущий епископ Иона в Калуге в 1888 году. Рано осиротев и натерпевшись много горя, он получил образование в Калужской семинарии и Казанской духовной академии. В годы обучения в академии о. Иона окормлялся духовно у великого старца из Оптиной пустыни Гавриила . По окончании академии о. Ионе предлагали место преподавателя Нового Завета, но он отказался от этой должности, считая, что это для него непосильно. Он об этом поведал своему старцу, но последний, увидев в предложении преподавать в академии волю Божию, приказал о. Ионе принять эту должность, а за поспешность с отказом положить 300 земных поклонов с Иисусовой молитвой.
В 1918 году о. Иона, преследуемый революционной властью, должен был выехать из Казани. В Перми он был советами арестован, избит до потери сознания, т.о. разделив участь новых исповедников российских, и отправлен для суда в Тюмень. Близ Тобольска о. Иона вместе с другими арестованными был освобожден белыми войсками. В Омске он был назначен главным священником Южной армии, а после поражения белого движения в Сибири ему вместе с армией атамана Дутова пришлось отступить в Китай. В Китае начинается новый этап жизни о. Ионы – служение в Пекинской Духовной Миссии, а с 1922 года епископское служение в Маньчжурии. Здесь проявляются особые дары молодого епископа: неустанная проповедь, пастырское попечение, дар учительства детям. Владыка основывает училище, где учится до 200 детей, читает лекции, устанавливает уставное богослужение, открывает приют, а в Харбине основывает богословско-философские курсы. Заботясь о других, владыка совершенно забывает о себе. Отличаясь веселым, простым и общительным характером, владыка в личной жизни был скромен до предела. Заболев ангиной в 1925, он продолжает ревностно совершать богослужения. При повышенной температуре он служит на Воздвижение и Покров и при больном горле, почти шепотом, поучает свою паству евангельским истинам. Споласкиванием горла керосином у владыки заражается кровь. 19 октября приходит врач к владыке в 10 ч. вечера и, осмотрев его, сообщает ему, что надо поскорее поисповедоваться и причаститься. Собираются у владыки его духовные чада и дети. Владыка исповедуется у своего духовника о. Алексия, облачается в новый подрясник и епитрахиль, кланяется земно Св. Дарам и приобщается. После причащения святитель спокойно садится за стол и печатает завещание, в котором он призывает своих чад любить друг друга и просит не оставлять детишек. Затем владыка с каждым присутствующим говорит, каждому находит приветливое слово, просит у всех прощения. В 12:30 ночи владыка встает, надевает епитрахиль и поручи оптинского старца Амвросия и делая земные поклоны, громко читает себе отходную. Говорит окружающим, во что его одеть, просит его отпеть по монашескому чину, а вместо памятника поставить простой дубовый крест. У всех на глазах слезы, а дети молятся: "Боженька, оставь нам владыку!" В 1:30 ночи владыка вдруг вскакивает с кровати и шатаясь на ногах говорит: "Иду умирать в церковь!" Его уговаривают не идти. Владыка ложится и, держа в правой руке крест и икону, а в левой зажженную свечу, через три минуты умирает. Так свято завершилось краткое трехлетнее епископство этого угодника Божия, всего лишь на тридцать седьмом году его жизни.
На заупокойных молитвах народ не отходит от своего архипастыря. Все население Маньчжурии идет на отпевание святителя. В день своего погребения владыка является 10-летнему мальчику, у которого больные ноги и который не может ни стоять, ни ходить, и говорит ему: "На, возьми мои ноги, они мне больше не нужны, а свои отдай мне". Мальчик проснулся, встал на ноги и пошел к двери на кухню крича: "Мама! Мама! Открой двери". Описал он владыку – это был святитель Иона. С 1994 по 1996 почитатели владыки Ионы, эмигранты из Маньчжурии, проживающие в Сан-Франциско, пытались найти в Китае и привести в США его останки. Этого не удалось осуществить, но память о житии, подвиге и кончине владыки Ионы не угасла, и теперь уже более 60 лет церковное сознание почитает святителя Иону как угодника Божия, стяжавшего благодать молиться за призывающих имя его.
Святитель Иона был причислен к лику святых 19 октября 1996 года.
Служба святителю Ионе Ханькоускому
На Господи, воззвах: стихиры на 6, глас 6.
Подобен: Все отложше:
Похвало Козельска и Калуги славо,/ Казанскаго вертограда богословия украшение/ и Маньчжурии пастырю предобрый,/ вся концы отечествия и разсеяния русскаго/ веселия божественнаго исполняеши,/ житием бо и писании твоими утешаеши/ и спасения надежду подаеши,/ изнемогших от язв греховных благодати причащаеши/ теплым предстательством твоим,/ богомудре Ионо, святителю Христов.
Похвальную песнь вопием ти,/ иже о Дусе Божественнем славный учителю,/ Писаний Божественных сказателю предивный/ и суемудренных обличителю доброумный,/ аще и словесы твоими насладихомся,/ обаче в небрежении доселе пребываем,/ но молися о нас, богогласный Ионо,/ да и житием последуим благим учением,/ имиже от тебе наставлени быхом.
Святое восприим пострижение,/ богоносе Ионо,/ в Оптину пустынь вселился еси/ и, тамо в сердце своем слагая/ премудрых старцев глаголы,/ Христовым разумом обогатился еси./ Темже вси песньми восхваляем светлыя труды твоя,/ имиже паству твою наставил еси,/ нравом отцем Оптинским подобниче.
Возвеселися и возрадовася Русь, во изгнании сущая,/ в ней бо многосветлую свещу возжже Христос,/ богомудраго Иону святителя,/ во стране Маньчжурстей иноверных и отчужденных от жизни Божия/ добродетельным житием привлекшаго./ Того молитвами, Христе Боже,/ низпосли нам велию милость.
Христова Евангелия/ верный исполнитель быв,/ отче преподобне Ионо,/ взалкавшимся дал еси ясти,/ возжадавшихся напоил еси,/ больных же и в темнице заточенных посетил еси./ О, святе Ионо,/ Владыку всех моли,/ спастися нам в День судный.
Слава, глас 3:
Отче Ионо,/ иерарху Новаграда тезоимените,/ в житии тому подобниче/ и сирых предстателю!/ Якоже бо той, скорбь сиротства познав,/ врученное ти стадо добре упасл еси,/ отечески его снабдевая,/ тем и по смерти сияеши чудесы./ С нимже молися Господеви/ спасти и просветити/ верно совершающих досточудную память твою.
И ныне, Богородичен, догматик, глас тойже.
Вход. Прокимен дне. Чтения три святительская.
На литии стихиры, глас 4:
Любовию к Богу и людем движимый,/ отче преподобне Ионо,/ со воины Христовы вменился еси, духовно наставляя их,/ душею возстав супротив врага мысленнаго./ Наченшейся же брани братоубийственней,/ ты, яко иерей Божий,/ защититель веры и ближняго благодерзновенно явился еси,/ душу свою за други полагая,/ словесы и ученьми утешая/ и образом жития твоего согревая.
Проповедует тя Церковь Божия/ стража верна овец словесных,/ ихже ты в безгодие и дни треволнений мудре упасл еси,/ в вере до конца соблюл еси/ и в молитве за них жертвеннику Господню предстоял еси./ Темже, святителю отче Ионо,/ тако просветися свет твой пред человеки,/ иже, видевше добрая дела твоя,/ прославиша Отца нашего Небеснаго.
Слава, глас тойже:
Верен Богу и Церкви был еси даже до смерти,/ святче Ионо,/ ныне же со святыми, в земли Русской просиявшими,/ моли Господа о спасении всех,/ благочестно чтущих память твою.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Бысть чрево Твое святая трапеза,/ имущая Небеснаго Хлеба, Христа Бога нашего,/ от Негоже всяк ядый не умирает,/ якоже рече всех, Богородительнице, Питатель.
На стиховне стихиры, глас 5.
Подобен: Радуйся, Живоносный Кресте:
Радуйся, отче Ионо,/ благочестия крепкое утверждение,/ отеческих преданий неусыпный хранителю,/ падших кроткий и милостивый обличителю,/ о чадех же своих молитвенниче/ и предстателю пред Господем усердный,/ Емуже ныне во славе предстоиши,/ поминай нас, любовию чтущих память твою.
Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.
Радуйся, отче Ионо,/ иерарше Божий изрядный,/ правило веры и доброделания,/ таков подобаше архиерей нам:/ преподобен, честен, незлобив,/ человеком удобоприступный и верный служитель Христов,/ Емуже ныне во славе предстоиши,/ поминай нас, любовию чтущих память твою.
Стих: Что воздам Господеви о всех,/ яже воздаде ми.
Радуйся, отче Ионо,/ благосердый плач о пастве изгнанней восприемый,/ скорбь о ней в сердцы твоем носивый,/ под крестом служения ближним не изнемогий,/ но о чадех Руси Святыя со умилением Христу моливыйся,/ многими слезами Господа на милость приклонивый,/ Емуже ныне во славе предстоиши,/ поминай нас, любовию чтущих память твою.
Слава, глас 6:
Днесь беззаконнующии умолчаша/ и ненавистницы Церкве Христовы посрамишася,/ малое же стадо дерзает/ и паства, во отечествии и в разсеянии сущая, светло красуется/ в божественней памяти святителя Ионы./ Темже и мы вопием ему:/ даруй и нам благословение твое, отче,/ крест свой носити достойно/ и, стезею твоею шествующе неуклонно,/ славу Небесную с тобою улучити.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Творец и Избавитель мой:
Тропарь, глас 4:
Пастырь добрый был еси русским людем,/ пристанище обретшим во стране чуждей,/ всяко наставляя их,/ наипаче же любви Христовой,/ образ ея во всем показуя,/ темже, святителю отче Ионо,/ моли Христа Бога спастися душам нашим.
На утрени
По 1-м стихословии седален, глас 1:
Тайну любве Божия познав, святителю Ионо, глаголал еси:/ подвиг есть жизнь за иныя положити,/ юже всю Христу Богу предал еси./ Молися о спасении душ наших.
Слава: Яко многоценный дар прият дальний град Маньчжурский/ святыя мощи твоя, ханькоуский светильниче,/ мир же весь, благодатию от тебе исходящею, напояется, воспевая:/ радуйся, отче Ионо, молитвенниче о душах наших.
И ныне, Богородичен: Упование христиан, Пресвятая Дево,/ Егоже родила еси Бога, паче ума же и слова,/ непрестанно моли с Вышними Силами,/ подати оставление грехов наших и исправление жития,/ присно Тя славящим.
По 2-м стихословии седален, глас 6:
Пастырь добрый и наставник предивный пастве был еси, святителю Ионо,/ сего ради и мы, яко великому светильнику Церкве нашея, хвалу ти воспеваем и взываем:/ моли Христа Бога, грехов оставление даровати/ празднующим любовию святую память твою.
Слава: Со тщанием в винограднике Христовом потрудився, святителю Ионо,/ добрыя плоды добродетельми взрастил еси,/ души бо паствы твоея, в точиле гонений и изгнания сокрушенныя,/ доброе вино искапаша./ Темже Господь твой возрадовася.
И ныне, Богородичен: Недвижимое утверждение веры и честный дар душ наших,/ Богородицу песньми величаем, вернии:/ радуйся, Жизнь Ипостасную во чреве Твоем вместившая;/ радуйся, скорбящих заступление;/ радуйся, Богомати Пречистая.
По полиелеи седален, глас 2:
Святителю Христов и угодниче Ионо,/ теплым твоим предстательством отроки и юныя во ограде церковней соблюди,/ да не омрачатся развращением мира сего/ и всяким лжеучением волков лютых да не уловлени будут.
Слава, и ныне, Богородичен:
Радуется ныне Иоанн, святитель Тобольский,/ в землю китайскую первых проповедников православия пославый,/ идеже и славный сродник его прославися./ Радуется и Иннокентий, светильник Иркутский,/ благовестником веры Христовыя в стране дальней споспешник./ Радуются первомученицы Китайстии, даже до крове за Христа пострадавшии./ Егоже молят с Преблагословенною Богородицею присно согрешений оставление даровати,/ воспевающим достойно новаго угодника Его.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 11.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Песньми воспоим хвалу святителю Божию Ионе,/ единому от тех, ихже мир недостоин бе,/ иже воистину христианским житием/ верность Христу показаша,/ терпением велиим злаго врага посрамиша/ и смирением своим гордость его низложиша.
Канон святителя на 8, глас 6.
Песнь 1
Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль/ по бездне стопами,/ гонителя фараона/ видя потопляема,/ Богу победную песнь/ поим, вопияше.
Припев: Святителю отче Ионо, моли Бога о нас.
Твоему, Христе, угоднику хвалу достойну воспети даруй ми, Владыко,/ от устен нечистых и разума помраченна,/ и молитвами его воздвигни от разслабления греховнаго душу мою.
Казанския земли украшение преславное явился еси, отче Ионо,/ служением пастырства и учительства подвигся,/ темже, светом евангельским юныя просвещая,/ мрак неведения далече от них отгнал еси.
О, гласа плача твоего, блаженне Ионо, о людех Руси, во отечествии и в разсеянии сущих!/ Имже и нас покаянию и исправлению научаеши/ и из сердца окаменевшаго слезы изводиши,/ якоже древле Моисей из камене воду,/ да вси с ним зовем Богу, спасающему нас:/ славно бо прославися.
Богородичен: Честная икона Твоя Казанская, Владычице Богородице,/ Отечеству нашему в покров и заступление даровася,/ яко любовию Твоею сие присно озаряеши, Заступнице Усердная./ Темже и к жизни духовней, в Бозе сокровенней,/ люди Твоя недостойныя управи.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят,/ якоже Ты,/ Господи, Боже мой,/ вознесый рог верных Твоих, Блаже,/ и утвердивый нас на камени/ исповедания Твоего.
Язык твой, Духом Божественным движимь,/ воистину трость книжника явися,/ сказует бо преславно Писаний сокровенная и отеческих словес потаенная,/ еретичествующих и безбожных писания посрамляет,/ веселит же духовно поющия всечестную память твою, святителю Ионо.
Яко апостолом и отцем древним наследник истинный,/ исповедание правое веры добре свидетельствовал еси/ и, во учительстве подвизаяся,/ юныя ученики твоя укреплял еси/ в ветрех суемудрий не влаятися отнюд,/ обаче к свету Божественных догматов взирати.
Явился еси древних отцев жития подражатель истинен,/ служением ближним делание молитвенное растворив,/ во обою же страхом сыновним Господеви предстоя,/ усыновление же и обожение во Христе улучил еси.
Богородичен: Аще и оскудеша во дни последния наставницы духоноснии,/ но Ты, Пречистая Владычице, Сама Наставница ко спасению рабом Твоим буди,/ смолебники приимши отцы богомудрыя,/ ихже писаньми назидаемся.
Седален, глас 5:
Веры ради ят быв,/ в темницу всажден был еси,/ но Бог ин путь тебе предначерта,/ русским людем во благая./ Темже молим тя:/ моли Христа Бога нам в вере утвердитися/ во спасение душ наших.
Слава, и ныне, Богородичен:
Сладосте ангелов, скорбящих Радосте,/ христиан Предстательнице, Дево, Мати Господня,/ заступи ны от всякия напасти и спаси души наша.
Песнь 4
Ирмос: Христос моя Сила,/ Бог и Господь,/ Честная Церковь/ боголепно поет, взывающи,/ от смысла чиста о Господе празднующи.
Отеческих писаний хранитель и исполнитель тех, святителю Ионо, явился еси,/ ихже юношам благоговейне преподал еси,/ богоугодным же житием силу словес их явил еси.
Христово смирение стяжав и мужеством препоясан,/ исходиши на служение ново/ и, яко лев, уповая на Господа,/ пред скимны рыкающими право ходил еси.
Единаго Сущаго на Небесех паче всякаго страха убоявся,/ Тому Единому всяким усердием поработал еси/ и, коварствия богоборцев оплевав,/ со Христом, Победителем смерти, навеки воцарился еси.
Богородичен: На Тя всю надежду спасения нашего возложихом, Богомати Неискусобрачная,/ на помощь присно призываем Тя:/ спаси ны от напастей и печали/ и вечнаго осуждения избави.
Песнь 5
Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже,/ утренюющих Ти души/ любовию озари, молюся,/ Тя ведети, Слове Божий,/ Истиннаго Бога,/ от мрака греховнаго взывающа.
Милостию к скорбящим украсился еси,/ раздаваяй алчущим хлеб твой,/ болящим же всеусердно послужил еси/ словом пастырским, молитвою и увещанием.
Град Москва хвалится юностию твоею,/ Калуга же и Казань учением твоим, Оптина пустынь монашеством,/ но паче всех Маньчжурия тобою славится,/ яко пастырем ревностным и предстоятелем любвеобильным.
Возлюбил еси Господа и всею крепостию Тому поработал еси,/ многи скорби претерпевая, души многих, святителю, ко Христу наставил еси./ Емуже молися спастися нам.
Богородичен: Просвети, Дево Чистая, любовию чтущих Тя и величающих,/ разреши страсти наша,/ устави их бурю и лукаваго соблазны от среды нашея отжени/ молитвами Твоими.
Песнь 6
Ирмос: Житейское море/ воздвизаемое зря напастей бурею,/ к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти:/ возведи от тли живот мой,/ Многомилостиве.
Богоборцем и иноверным верою крепкою, святителю, противустал еси,/ паству твою от волков губительных оградити тщася,/ гнева злобствующих никакоже убоялся еси,/ ниже осуждения человеческа.
Долготерпению твоему Небеса и земля подивишася,/ яко в самых когтех звериных плотию держимь,/ не престал еси уповати на Господа и возвещати истину Его,/ преславно тя, якоже пророка от чрева китова, свободившаго.
Святительства истиннаго образ был еси,/ страстей взыграния первее обуздав на страже сердца твоего,/ темже и овцы Христовы ко пристанищу небурному мудре управил еси.
Богородичен: Истины свидетелие и Сына Твоего служителие вернии/ на Тя, Богомати, упование свое возложиша/ и, под кровом Твоим сохраняеми,/ на огнь и смерть дерзаху./ Ихже молитвами и нас укрепи, Владычице наша Всепетая.
Кондак, глас 3:
Детем не возбранил еси приходити к тебе, богоблаженне,/ пекийся о насущных их,/ и храмину им создал еси,/ по кончине же твоей сих не оставил еси,/ отрока бо разслабленна в сонном видении исцелив./ Сего ради вопием ти:/ радуйся, чудодейственниче Ионо преславный.
Икос:
К Богу и людем стяжав любовь истинную и нелицемерную, святителю,/ да любите друг друга, детем взывал еси,/ имже образ был еси словом и житием, любовию, духом, верою и чистотою./ Сего ради чудотворения многа и знамения Божия силы верным о тебе явишася/ и, со безплотными ныне ликовствуя, неотлучен от чад своих пребываеши./ О, сопричастниче святым!/ От бесовских насилий своим предстательством нас огради/ и к Горней любви сердца уязви, благодарственно тя воспевающих:/ радуйся, чудодейственниче Ионо преславный.
Песнь 7
Ирмос: Росодательну убо пещь/ содела Ангел/ преподобным отроком,/ халдеи же опаляющее,/ веление Божие мучителя увеща вопити:/ благословен еси, Боже отец наших.
Воин Христов непобедимь показался еси,/ противу безбожных твердым исповеданием вооружився/ и отступльшим палицею словес твоих противустав,/ венцем исповедника от Господа увенчался еси.
Единаго на потребу усердно взыскав,/ жития сего сластьми не прельстился еси,/ темже и поставляет тя на свещнице архиерейства Господь,/ да светонаставник будеши людем Его.
Днесь, верная овчата Христова, пастыря добраго прославляем,/ пред овцами своими дерзновенно ходившаго/ и тех по имени глашавшаго/ и ко обителем Небесным дивно наставльшаго.
Богородичен: Поем Тя, Богоневесто, Мати Христа Бога,/ славяще Рождество Твое непостижимое,/ Имже избавихомся от всякия беды, Владычице,/ и верно вопием:/ помилуй стадо Твое, едина Всепетая.
Песнь 8
Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси/ и праведнаго жертву водою попалил еси:/ вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети./ Тя превозносим во вся веки.
Радости присносущныя надеждею препоясався,/ терпением в подвиг страдальческий вшел еси,/ темже не посрами Господь упования твоего,/ с лики святых сочетав тя, поющаго:/ благословите, вся дела Господня, Господа,/ пойте и превозносите Его во веки.
Елицы Писаний Божественных разумение приясте,/ приидите, купно восхвалите тех сказателя богомудраго Иону,/ вопиюще устом его слово Подавшему:/ благословите, вся дела Господня, Господа,/ пойте и превозносите Его во веки.
Воистину ни един же от малых сих забвен бысть у тебе, блаженне Ионо,/ ко всем бо любы твоя распростреся,/ нищим и простецем, наипаче же сирым и убогим./ Темже и днесь источник неоскудевающий слова Божия нам отверзаеши, взывающим:/ благословите, вся дела Господня, Господа,/ пойте и превозносите Его во веки.
Богородичен: Аще и отечества земнаго лишение попущением Божиим прииде верным Твоим,/ обаче явилася еси милостивая Утешительница им в знамении обновления икон Твоих,/ от нихже чудеса источила еси./ Темже и мы вопием Ти:/ Небеснаго Отечества причастники соделай нас,/ яко Благая Вратарница еси, двери райския верным отверзающая.
Песнь 9
Ирмос: Бога/ человеком невозможно видети,/ на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати,/ Тобою же, Всечистая, явися человеком/ Слово воплощенно,/ Егоже величающе,/ с Небесными вои/ Тя ублажаем.
Отче святителю Ионо!/ Ты, кончину свою предзря,/ со умилением исходное пение приносил еси Владычице, во успении Своем мира не оставльшей./ Темже и нас, бедствующих скорбьми, не остави,/ венцем увязся от Господа нетленным во веки.
Смерти предстоя, кротостию и незлобием всех простил еси,/ чадом же твоим, любовь Христову простирая,/ дети, да любите друг друга, рекл еси./ Темже и нас с высоты славы Божия благослови,/ да в единении и любви спасемся.
Истинныя славы взыскуя, отче Ионо,/ тленную и земную ни во что же вменил еси./ Темже и нам коемуждо помози руце расслабленнеи на молитву воздети/ и очи душевнеи горе возвести,/ да грядущаго во славе Господа бодренным сердцем усрящим/ и славы Его причастницы будем.
Богородичен: Милостива нам Сына Твоего покажи, Преблагословенная Мати,/ в час судный, вернаго угодника Твоего Иону смолебника и заступника тепла приимши,/ да грядущаго во славе Господа бодренным сердцем усрящим/ и славы Его причастницы будем.
Светилен:
В песнех достойных почтим славнаго иерарха Ханькоускаго Иону,/ добродетельми украсившагося,/ от востока дальняго днесь возсиявшаго/ и в разсеянии сущих светом Христовым просветившаго.
Слава, и ныне, Богородичен:
Щедроты Твоя, Боже, на люди и стадо Твое низпосли,/ молитвами Пречистыя Твоея Матере и всех святых Твоих,/ и нам даруй велию Твою милость.
На хвалитех стихиры на 4, глас 1:
В годину гонения люта истинный Христов служитель показался еси,/ евангельское слово утверждая,/ воинов назидая и утешая,/ и благоговейно Господеви принося жертву безкровную./ Темже вопием ти:/ о, святе Ионо,/ моли Его от враг видимых и невидимых нас избавити/ и душам нашим спасение улучити.
Аще и безмолвствуют горы и пустыни,/ яже многими скорбьми прошел еси в землю Китайскую иногда/ с чудотворною иконою Богоматере Табынския,/ но мы тя прославляем яко веры нашея утверждение/ и Писаний Божественных изъяснителя,/ иерархов похвалу и преподобных украшение,/ сирых заступника и о нищих попечителя,/ исповедника крепкаго/ и молитвенника теплаго о душах наших.
Исходы твои, отче Ионо,/ исходы живота показашася,/ се бо, в сонии легцем явився отроку болящу,/ о пребывающем животе свидетельствовал еси:/ возьми мои нозе, свои же подаждь ми, рекл еси ему,/ и удиви вся исцелением его./ Темже вопием ти:/ молися о исцелении душ наших.
Рыданием неутешным воздух огласися,/ егда тысящи христолюбцев гробу твоему предсташа,/ провождающе небовходное шествие твое,/ но не оставил еси сирых чад твоих,/ молитвою твоею, чудесы и наставленьми/ утешая и укрепляя души их во веки.
Слава, глас 6:
Благий и верный рабе,/ добрый делателю винограда Христова,/ святительство твое во стране Китайстей дивно бысть:/ данный бо ти талант преумножил еси/ и воистинну христианския кончины сподобился еси,/ темже и во обители райския ангели тя вознесоша./ И ныне, яко вшедый в радость Господа своего,/ умоли Его, славне Ионо,/ о спасении душ наших.
И ныне, Богородичен, глас тойже: Богородице, Ты еси Лоза истинная:
На Литургии
Блаженны от канона песни 3-я и 6-я. Прокимен, глас 7: Возвеселится праведник о Господе/ и уповает на Него. Стих: Услыши, Боже, глас мой, внегда молити ми ся к Тебе. Апостол ко Евреем, зачало 335. Аллилуиа, глас 4: Священницы Твои облекутся в правду и преподобнии Твои возрадуются. Евангелие от Луки, зачало 24. Причастен: В память вечную:
Молитва
О, преблаженне Ионо, подвижниче предивный и о нас к Богу молитвенниче непрестанный! Саном архиерейства почтен быв, ко Христу дивную любовь показал еси и благодатию Его на труды и подвиги укрепился еси, пастве же твоей и отроком послужил еси, сего ради, еще сый на земли, велие ко Святей Троице дерзновение имел еси. Егда же о предстоящей нечаянней кончине весть приял еси, ко Господу с верою и смиренною молитвою притекл еси и, волю Божию приемля, обаче о пастве твоей скорбя, паче же о детех, о нихже попечение имевый, Господа просил еси не оставити их сирых. Ныне же, прибегающе к теплому предстательству твоему, прилежно молим тя: оком благосердым любве твоея воззри на нас, грешных, помощи твоея требующих; верныя в ревности о вере святей поддержи; борющияся со страстьми в подвизех укрепи; ленивыя ко исправлению скоро подвигни; всем же нам по заповеди Христовой любити друг друга помози и посещения благодати Святаго Духа испроси, да, вся наставления твоя храняще, сподобимся и мы Царствие Христово наследити и купно с тобою славити, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.
Вернуться к списку